Som Quality & After Sales Administrator bidrar du till Julas framgång genom utveckla hur vi jobbar med After Sales-området. Du kommer främst ha fokus på att Jula har bra eftermarknadsrutiner och systemstöd för våra marknader i Sverige, Norge, Polen, Finland och Österrike och mot våra leverantörer. Du kommer även dyka in i andra spännande administrativa arbetsuppgifter. I rollen gäller det att proaktivt bereda hantering och lösa inkomna ärenden från Kundservice, varuhus och leverantörer om kundreklamationer, leverantörsreklamationer och verkstäder. Du får möjlighet att utveckla våra arbetssätt, processer och systemstöd. Vi tror att nyckeln till framgång är samarbete – och du kommer vara med och samverka med Inköp, leverantörer, Kvalitet & After Sales, Varuhusorganisationen, Kundservice, Ekonomi och IT. Målet är att Jula ska ha en bra och effektivt eftermarknadshantering för kunderna till produkter i Julas sortiment. Quality & After Sales Support är ett team som tillsammans ansvarar för att effektivt bedriva och utveckla supportfunktionen inom Q&AS som stöd till övriga funktioner. Vi arbetar också med eftermarknadsberedning för nya produkter, eftermarknadssupport för varuhus och kundservice, hantering av skadestånds- och försäkringsärenden, hantering inköps-, distributions- & försäljningsstopp, hantering av leverantörsreklamationer samt registrering och rapportering av produktinformation och producentansvar till myndigheter och andra organisationer. Här vill vi också att du agerar som back-up så att vi kan bli ännu vassare på After Sales! Du rapporterar till Quality & After Sales Support Manager. Vad finns i ditt CV? Vi söker en driven person med teknisk kompetens och som älskar produkterna i vårt produktsortiment. Du behärskar engelska flytande i tal och skrift samt har hög datormognad med goda kunskaper i Office-programmen särskilt Excel och gärna affärssystem. För att lyckas i denna roll behöver du ha erfarenhet inom administration och Julas produkter. Det är meriterande om du har jobbat med eftermarknadsarbete. Vem är du? Du trivs i en organisation som kännetecknas av nyfikenhet, teamarbete, framåtanda och en ständig vilja att utvecklas och förbättras. Du har lätt för att kommunicera med andra människor även internationellt, tar egna initiativ och kommer med lösningar. Du är kvalitetsmedveten, strukturerad och analytisk vilket balanseras med ett flexibelt förhållningssätt och är bekväm med att fatta beslut. Du är prestigelös i ditt sätt att vara och trivs med att samarbete både inom och utanför den grupp du tillhör. Vad erbjuder vi? Vår ostoppbara resa innebär förändring – och vi välkomnar dina tankar och idéer! Från de uppgifter du utför till hur vi utvecklar vår verksamhet, dina åsikter, insatser och nya idéer spelar roll. Hos oss får du möjligheten att vara en del av ett internationellt företag där du kan växa och utvecklas. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö med mycket hjärta och en stark teamkänsla. Du får chansen att ta ansvar och lära nytt, och om du gör ditt bästa så kan vi lova att det inte finns några gränser i hur långt du kan komma hos oss! Tjänsten är ett vikariat till 2026-03-31 med möjlighet till tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse med placering på Julas huvudkontor i Skara. Sista ansökningsdag är 2025-06-23 men intervjuer sker löpande och kan tillsättas snarast. Jula har kollektivavtal med Unionen för tjänstemän. Vid frågor om tjänsten kontakta Quality & After Sales Support Manager, Erik Svedén via [email protected].
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Inom AFRY har vi stor spridning i många av Sveriges städer samt i stora delar av världen. I Skara har vi ett mindre kontor med med en god sammanhållning och vi verkar inom en stor bredd av uppdrag. Såsom stora sjukhus och industriprojekt i Sverige. Hos oss finns goda möjligheter att utvecklas inom vitt skilda uppdrag. Då kompetensen inom AFRY sträcker sig brett inom en mängd områden finns det väl inarbetade nätverk mellan kontoren för samarbete och samverkan. AFRY växer med lönsamhet vilket är en bra grund för att våra medarbetare ska trivas. Många tror att AFRY bara är teknik. Vi anser dock att vår historia huvudsakligen handlar om människor – djärva ingenjörer, projektledare, visionära ledare och specialister som arbetar tillsammans, så att nya insikter och idéer kan växa till smarta lösningar som utvecklar samhället. AFRY är företaget som verkar för att göra skillnad – eftersom framtiden alltid kommer att vara ett resultat av vad vi åstadkommer i dag. Vår grupp i Skara arbetar inom Energi- och installationsteknik och önskar nu växa med en person och vi söker dig som vill anta rollen som Energi/processingenjör. Uppdragen omfattar Energieffektivisering inom process- industriprojekt, Energikartläggning EKL och det mesta som ryms inom tekniska system för fastighet och energi. I din roll kommer du få jobba med projektledning av energiuppdrag, inom vilka du självständigt arbetar med energieffektivisering. Som medlem i vårt team kommer du få möjlighet att arbeta med specialister från alla delar av AFRY och bedriva Energisamarbeten enligt AFRYs modell. Du kommer arbeta i uppdrag ute hos våra kunder, där det bland annat ingår platsbesök för möten, inventeringar och utredningar. Vårt viktigaste uppdrag och mål är att driva energieffektiviseringsprojekt och vara rådgivare till våra kunders gröna omställning. Så vi alla tillsammans bidrar till att nå våra mål för klimat och miljö Kvalifikationer Vi tror att du är en positiv utåtriktad ingenjör som har minst 5 - års arbetslivserfarenhet inom energibranschen. Gärna från större industriprojekt med processflöden och systemkunskap. I grunden har du en högskoleingenjörsexamen, men du kan också ha en praktisk bakgrund kompletterad med YTH-utbildning. Då våra uppdrag ofta består av projektledning är sådan erfarenhet ett krav. För denna tjänst krävs B- körkort samt tillgång till egen bil. För att lyckas med tjänsten är det viktigt att du som person visar engagemang och intresse i ditt arbete. Då vi nästan uteslutande arbetar med svenska företag är kommunikationsförmågan på svenska en nyckelfaktor. Vi ser gärna att du följer våra värdeord som lagspelare, samtidigt som du inte räds att gå först i ledet för att möta nya kunder. Ytterligare information Vi söker dig som vill vara en del av AFRYs framgångssaga. Brinner du för teknisk utveckling? Gillar du att samarbeta för att hitta den bästa lösningen? Då kan vi erbjuda dig karriärmöjligheter på en modern arbetsplats med utmanande och spännande arbetsuppgifter. AFRY är rankat som en av Sveriges mest populära arbetsgivare bland ingenjörer. Hos oss är du med och utvecklar innovativa och hållbara lösningar inom infrastruktur, energi och industri. Just nu söker vi marknadens vassaste kompetens som tillsammans med oss vill skapa framtidens samhälle. Vi hoppas också att du kommer lära dig lika mycket av oss som vi kommer göra av dig. Sista ansökningsdag är den 30 mars , sök redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Flexibelt tillträde med sikte på anställning under Q2. Vi hoppas att vi med annonsen lyckats förmedla en bild av vilka vi är och vem vi söker, skulle du ha några frågor är du varmt välkommen att höra av dig. Kontaktuppgifter för frågor: Mattias Andersson, Gruppchef [email protected] Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Letar du efter en spännande och utvecklande tjänst inom lager? Är du redo för nästa utmaning i din karriär? Då har vi det perfekta jobbet för dig! För Julas räkning i Skara söker vi nu lagermedarbetare med goda kunskaper inom truckkörning med skjustativtruck som vill arbeta heltid. Du kommer att få vara en del av ett internationellt företag och tillsammans med 300 kollegor i lagret få ta hand om leveranser som ska lagras på hyllorna men även plocka ihop och skicka ut produkter till kunder samt varuhus. Tjänsten innebär också en del truckkörning samt att packa orders. Tjänsten är på heltid och förväntas starta omgående. Ett krav för tjänsten är att du kan arbeta heltid juni-augusti men det finns även goda möjligheter till förlängning efter sommaren. Arbetstiderna är förlagda 07:00-16:00 måndag-fredag. Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer vara anställd via StudentConsulting men utföra arbetet hos Jula i Skara. DETTA SÖKER VI Vi söker sig som en är en nyfiken lagspelare som även är noggrann, ansvarstagande och har en positiv inställning. Har du tidigare erfarenhet av lagerarbete är detta mycket meriterande men vi värdesätter din målmedvetenhet och engagemang ännu mer. Krav för tjänsten är att du har truckkort A1-A4 samt B1-B4. För att trivas i rollen ser vi gärna att du gillar att arbeta i högt tempo och fullföljer dina arbetsuppgifter. Du är även strukturerad vilket innebär att du kan hantera hektiska tider men du är samtidigt flexibel för att kunna hjälpa andra kollegor. Du är van vid fysiskt arbete och räds inte för att ”hugga i” där det behövs. Krav för tjänsten är att du är 18 år fyllda. Vill du vara med på en spännande resa och få vara en del av ett företag där du kan vara med och bidra? Då har vi det perfekta jobbet för dig. Sök tjänsten redan idag då urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Kom med i Sveriges bästa ledarteam inom idrott för barn! Vi söker alltid nya stjärnor till vårat team Världens roligaste extrajobb!Hos oss har du världens roligaste extrajobb som ger dig möjligheten att inspirera och motivera barn till idrottsaktiviteter samt ger erfarenheter och meriter att jobba med ledarskap och grupper. Leka, busa och sprida glädje till barnen. Det kan knappast bli roligare! Jobbet är dessutom perfekt att kombinera med studier eller andra jobb Djungelgympa – lekfull gymnastikträning för barn i åldern 2-6 år. Till vår verksamhet söker vi nu en inspirerande ledare som vill lära ut grunderna i gymnastik. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av att: Arbeta som barngymnastiksledare. Alternativt har du själv sysslat med gymnastik och har ledarerfarenhet från annan barnverksamhet. Att du har ett brinnande intresse för barnidrott ser vi som en självklarhet. Dina arbetsuppgifter Att vara ledare för Djungelgympa består i huvudsak av att leda gymnastikpassen och på ett pedagogiskt sätt sprida glädje till barnen. Som ledare hos oss arbetar du utifrån vårt färdiga träningsupplägg. Upplägget som är framtaget av Active Academys idrottspedagoger. Du som ledare får då chansen att lägga allt ditt fokus på att sprida härlig rörelseglädje! Du förväntas visa stort engagemang för att skapa rörelseglädje för dem deltagande barnen. Det här får du som är ledare hos oss Inför terminen får du gå vår ledarutbildning. Du får även löpande coachning och stöttning från personalen på Active Academys kontor. Utöver ovan får du även världens roligaste extrajobb som ger dig erfarenheter och meriter med att jobba med barngrupper. Anställningsvillkor Timanställning med start vecka 35, 2025 Kurs 1 startar v.35-42 och pågår i 8 veckor. Kurs 2 startar v.45-50 och pågår i 6 veckor. Passen är förlagda på vardagar mellan 17-19 eller dagtid på helgerna. Mer info kommer vid en eventuell intervju. VARMT VÄLKOMMEN ATT SÖKA TILL ACTIVE ACADEMYS LEDARTEAM! Ansökan sker endast via vår ansökningssida, ej via mail!
Ready for your next challenge? We are currently seeking a highly skilled and motivated Plant Controller / Finance Manager to join our leadership team at the Skara plant. This is a key role in a newly structured company, offering the chance to make real impact, shape financial strategies, and grow alongside the business. Your mission As Plant Controller/Financial Manager, you’ll be a strategic partner to the Plant General Manager, leading the financial agenda and contributing to all key decisions at the plant. You’ll be an active member of the plant leadership team and responsible for financial performance, planning and reporting, while also leading and developing a high-performing finance team. Responsibilities Full financial ownership of the plant’s income statement and balance sheet – P&L, balance sheet, cash flow Lead budgeting, forecasting, and monthly closings Drive profitability through product/customer analysis, cost control, and process improvement Be a key player in capital investment decisions and long-term planning (LRP) Represent the plant in financial matters at regional and European levels Partner with cross-functional teams to identify cost savings and growth opportunities Ensure compliance with audits, accounting standards, and corporate policies Lead and inspire the finance team with clear direction and continuous development Candidate Profile We are seeking a candidate with a high level of education and a degree in economics combined with solid financial management experience from a similar industry and operational scale, preferably from the automotive industry. You have held a finance leadership role in a manufacturing environment for at least five years, and you bring a proven track record of successfully leading and implementing projects, financial methodologies, and end-to-end process improvements. Experience in driving change and developing new structures in mid-sized production facilities is highly valued.You possess a deep understanding of both near-term objectives and long-term financial planning and have consistently demonstrated your ability to meet strategic goals. Familiarity with operations involving complex material flows and a large workforce is essential. Your ability to collaborate, communicate, and influence stakeholders at all levels of the organization is a key strength. Fluency in both spoken and written English and Swedish is required. Why join us? This is more than a finance role – it's a chance to be a true business partner and make a difference. You’ll step into a dynamic environment with room to grow, influence decisions, and help shape the plant’s future. Application If you have any questions about the position, please feel free to contact our recruiter Monika Psag-Milicic at +46 734 116 854 or [email protected]. We apply continuous selection, and the position may be filled before the final application date. Therefore, we encourage you to submit your application as soon as possible. Please note that we do not accept applications via email — kindly apply through the link in the advertisement.
Tillsammans ger vi vård och stöd till invånare som av olika skäl behöver det. I verksamheten ingår exempelvis särskilda boenden, socialtjänst, hemtjänst, personlig assistans och anhörigstöd. Vi sätter individen i fokus och har ett gott bemötande. Vi tar tillvara på önskemål från de vi finns till för och deras anhöriga. Med ett respektfullt och lyhört bemötande bygger vi trygghet och kvalitet i verksamheten. Sök sommarens mest givande jobb inom omsorgen i Skara kommun! Vi jobbar med människor. Människor, precis som du, som lever livet. Vill du göra skillnad i människors liv? Hos oss får du arbeta nära andra och bidra till deras livskvalitet. Vi söker dig som vill arbeta inom äldreomsorgen, personlig assistans eller funktionshinder. Dina arbetsmöjligheter: Särskilt boende/Korttidsboende: Stöd och aktiviteter för omsorgstagare på våra boenden. Hemvård: Personligt stöd i omsorgstagarens hem. Dagvård: Sociala aktiviteter som fika, bingo och promenader. Mat- och inköpsgruppen: Leverans av måltider och matkassar (kräver B-körkort för manuell bil). Personlig assistans: Individuellt stöd för att hjälpa omsorgstagare med vardagen. Funktionshinder: Stöd på gruppboende eller korttidsboende för personer i olika åldrar. Vuxen resurs: Stöd för vuxna med beviljade insatser inom missbruk, socialpsykiatri och nära relationer. Vem är du? Du är minst 18 år, har ett genuint intresse för människor, är serviceinriktad, ansvarsfull, och duktig på att samarbeta och kommunicera på svenska. Tidigare erfarenhet, pågående eller avslutad vårdutbildning är meriterande. För vissa tjänster krävs körkort. För att anställas behöver utdrag ur belastningsregistret samt arbetstillstånd uppvisas. Vi erbjuder: - Grundlig introduktion - Flexibla arbetstider - Möjlighet till förlängning efter sommaren Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
Bistromedarbetare till First Camp Vill du se till att våra gäster aldrig lämnar oss hangry? Vi söker dig som vill vara en del av vårt bistroteam och bidra till att skapa härliga måltidsupplevelser för våra gäster. Med vår tro på att en nöjd mage är vägen till ett glatt hjärta får du chansen att sätta guldkant på deras semester! Vilka är First Camp? Vårt mål är tydligt - att bli världens ledande campingkedja. En viktig del av upplevelsen för våra gäster är såklart att de får god och lättillgänglig mat. Vi vill skapa luncher med det lilla extra och kvällar med guldkant – kanske är det du som vill vara med och bidra genom att möta gästerna i våra bistros? Vad innebär rollen? Som Bistromedarbetare kommer du att arbeta i vår bistro på destinationen, där du blir en viktig del av att hålla våra gäster glada och mätta. Du ansvarar för att tillaga och servera mat enligt vårt smidiga koncept och ser till att drycker och kassahantering fungerar effektivt. Det ingår också att ta hand om disk och städning för att hålla en ren och trivsam miljö. På vissa destinationer kan du dessutom delta i stämningshöjande shower och quiz, vilket bidrar till en ännu trevligare atmosfär för våra gäster. Vi arbetar alltid med gästens upplevelse i fokus, och därför är flexibilitet viktigt – vi ser gärna att du är redo att stötta upp inom andra områden vid behov. Tillsammans arbetar vi för att göra gästernas semester till en positiv och minnesvärd upplevelse. Vem Söker vi? Vi ser gärna att du har erfarenhet från café, restaurang eller snabbmatsbranschen. En utbildning inom hotell- och restaurang är ett plus, men det viktigaste för oss är din personlighet! Vi söker dig som sprider glädje, både till gäster och kollegor. Du har en positiv inställning, kan anpassa dig snabbt och trivs med att följa ett tydligt koncept. I vårt team är det viktigt att kunna hålla humöret uppe även när tempot är högt. För att lyckas i rollen behöver du kunna kommunicera obehindrat på svenska eller engelska för att kunna ta instruktioner och interagera med våra gäster. Vad Erbjuder Vi? På First Camp har många börjat i din position och sedan klättrat inom företaget. Du kommer att få möjlighet att utvecklas, lära dig nya saker och träffa människor från hela världen. Våra gemensamma värderingar styr våra dagliga handlingar: We Care: Vi jobbar tillsammans med omtanke om gästen, medarbetaren och planeten. Vi skapar en öppen och stöttande miljö där vi utmanar varandra, lär oss av misstag och firar framgångar. We Have Fun: Genom att vara oss själva och ha roligt ihop skapar vi en välkomnande stämning för alla vi möter. Tillsammans skapar vi fina minnen för våra team, kollegor och gäster. We Simplify: Framåtanda, tillsammans med viljan att lära, gör att vi ständigt förbättrar och utvecklar hur vi arbetar. Vi gör det enkelt för varandra - det ska vara lätt att göra rätt för både kollegor och våra gäster. We Deliver Results: Vi fokuserar i allt vi gör på att skapa resultat för våra gäster, kollegor och hela företaget. Målen är högt satta och vi lyckas bäst när vi använder både hjärta och hjärna. Vi erbjuder en arbetsplats med goda möjligheter till utveckling och omtänksamma kollegor som delar med sig av visdom och skratt. Tillsammans vill vi fortsätta vår framgångssaga och växa med fler stjärnor som vill vara med och bygga vår framtid. Villkor Vi söker medarbetare till sommarsäsongen 2025 med varierande omfattning (20-40 h/vecka). Arbetstiderna kan inkludera tidiga morgnar, kvällar och helger i enlighet med hotell- och restaurangfackets kollektivavtal. Ansökan Vi genomför urval och intervjuer löpande, så ansök redan idag. Detta kan vara början på något fantastiskt. Vi ser fram emot din ansökan! First Camp är Skandinaviens ledande campingkoncern med över 70 destinationer i Sverige, Danmark och Norge. Vi är inne i en spännande tillväxtfas och har genom organisk tillväxt och ett stort antal förvärv gått från drygt 100 MSEK i omsättning 2016 till nu över 1 000 MSEK ett normalår. Vi är ett stort team med över 1500 medarbetare som brinner för våra gästers upplevelser och som strävar mot att bygga världens ledande campingkedja.
Vi skapar förutsättningar för lärande och utveckling med fokus på kunskap för hela livet. Hos oss sker skol- och undervisningsförbättring genom intern samverkan och i samarbete med akademin och samhället. Förvaltningen ansvarar för utbildning från förskola till vuxenutbildning samt driver ett unikt hus för ungdomars aktiva fritid. Vi söker en engagerad och erfaren yrkeslärare som vill vara med och forma framtidens yrkesverksamma ungdomar inom fordons- och transportbranschen. Arbetet innebär Du planerar och genomför både teoretiska och praktiska lektioner i verkstadsmiljö. Du kommer att undervisa i körkortsteori samt handleda övningskörning för B-, C- och CE-behörighet samt YKB. En viktig del av rollen är att bedöma och följa upp elevernas kunskapsutveckling samt att planera och genomföra arbetsplatsförlagt lärande (APL). Du ansvarar även för att undervisningen följer gällande styrdokument och skolans rutiner. Dessutom säkerställer du att eleverna följer säkerhetsföreskrifter och arbetar på ett ansvarsfullt sätt i verkstadsdelen. Du ingår i ett arbetslag där ni tillsammans kompletterar varandra i de olika kompetensområdena. Kvalifikationer Vi söker dig som: - Har en pedagogisk utbildning, är villig att vidareutbilda dig till yrkeslärare eller har en gedigen yrkeserfarenhet inom fordons- och transportsektorn. - Är kommunikativ och pedagogisk med förmåga att skapa en säker och inspirerande lärmiljö för våra elever. - Har ett genuint intresse för att arbeta med ungdomar och vill vara med och bidra till deras utveckling och framtid. - Har en kreativ och initiativrik förmåga, med vilja att tänka nytt och utveckla undervisningen. - Har en god förmåga att strukturera, planera, organisera samt följa upp det pedagogiska arbetet utifrån de styrdokument som finns. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vem är du? Skara kommun värdesätter att du har en medvetenhet kring att skolan är till för alla och att uppdraget som pedagog är att möta alla oavsett förmågor, bakgrund och sociala/ekonomiska möjligheter. Anställningsvillkor 2 tjänster Tjänsterna är tillsvidare, ferietjänst 100%. Tillträde 2025-08-08. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Registerutdrag Arbetsgivaren har en rätt och i många fall en skyldighet att ta del av utdrag från belastningsregister. Skyldigheten för arbetsgivaren inträffar i arbeten där medarbetaren kommer att ha kontakt med barn och ungdomar. Blir du aktuell för tjänsten ska du kunna lämna in ett registerutdrag från Polisens belastningsregister. Blankett för att beställa ett registerutdrag finns att ladda ner från Polisens webbplats: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar. Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Vill du veta mer om Skara kommun, kan du hitta information på http://www.skara.se Skara kommun är en del av Skaraborg, vill du veta mer om livet i Skaraborg, läs här https://www.livetiskaraborg.se/
Vårt mål är att ha de mest nöjda kunderna samt de mest stolta medarbetarna i branschen. Visionen för Assistansexperten är att vara den självklara utföraren av personlig assistans för kunder, anhöriga, medarbetare och beställare med höga kvalitetskrav. Vår ambition är inte att bli störst, utan att bli bäst. Vi är en trygg personlig assistansanordnare som lägger stort hjärta i det vi gör. Vi har den nära kontakten från ett litet bolag och den stora kunskapen från ett stort bolag. Hos oss är du inte en i mängden utan en viktig kugge i vårt dagliga arbete. Vi är måna om vår personal som är ryggraden i vår verksamhet, hos oss får du möjligheterna. Just nu växer vi och vi söker därmed de bästa experterna inom personlig assistans. Att arbeta som personlig assistent är viktigt och givande på massor av olika sätt, men det kan också vara svårt och krävande. Det kan finnas flera olika utmaningar och annorlunda förutsättningar att ta hänsyn till samtidigt. Det är viktigt att du som assistent är trygg i din yrkesroll och din introduktionsutbildning följs av täta personalmöten och löpande handledning. Hej, Jag söker dig som vill arbeta som vikarie hos mig när mina ordinarie assistenter är sjuka eller har semester. Har du erfarenhet är det ett plus men inget krav. Du bör vara 30 år och uppåt. Du ska kunna ta egna initiativ och se vad som behöv göras. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och förmåga att kunna samspela med mig och övrig personal. Jag är en 50 årig kvinna som är beviljad personlig assistans. Jag bor med min tre underbara katter i ett parhus i Skara. Jag har ett medfött funktionshinder och behöver hjälp med det mesta i mitt dagliga liv och är rullstolsburen. Några av mina intressen är att leva som vilken person som helst. Älskar när det händer stora saker kring mig, som t ex vattenskidor, utförsåkning, segelflygning samt fallskärmshoppning. Gillar även att få uppleva konserter samt musikaler, och på senare tid har jag även börjat släktforskat. Vi erbjuder ett spännande och varierat arbete med bra anställningsvillkor, som präglas av ett stort engagemang för våra arbetsuppgifter. Vi vill hela tiden utvecklas vidare med hjälp av den allra bästa personalen. Vi söker nu vikarier som kan arbeta när mina ordinarie assistenter inte kan. Vill du vara med på den här resan tillsammans med oss? Då är du välkommen att skicka in din ansökan. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tim tjänstgöring med arbetstid som är förlagd med dygns pass, dvs du börjar klockan 17:00 den ena dagen och slutar dagen efter 17:00, på natten har du väntetid. Lön: Fast timlön enligt överenskommelse. Övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Omgående för introduktion Jag ser det som meriterande om du har vård erfarenhet För denna tjänsten krävs det att du har: • Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift • Tål pälsdjur • Punktlig • Flexibel • Totalt rökfri på grund av min allergi! Varmt välkommen med din ansökan!
Placeringsort: Mariestad Startdatum: 2025-09-22 Uppdragets längd: T.o.m. 2026-09-30 (möjlighet till förlängning) Om uppdraget Vi söker nu en engagerad Som konsult i servicedesk tar du emot felanmälningar, hanterar beställningar, ger teknisk support och vägleder användare inom organisationens standardiserade IT-miljö. Arbetet sker både via telefon, chatt och mejl, samt på plats. Arbetsuppgifter Supportera IT-system och användare över hela Sverige Registrera, felsöka, åtgärda och återrapportera supportärenden Eskalera mer komplexa ärenden till secondline Administrera användarkonton, e-post, behörigheter och utskriftsköer Dokumentera ärenden och skapa/uppdatera kunskapsartiklar Tillhandahålla stöd gällande hårdvara, nätverk, mjukvara och kommunikation Hantera ärenden relaterade till beställningar, felanmälningar och användarfrågor Krav Gymnasieutbildning med minst 6 månader Goda kunskaper inom datorer, operativsystem, nätverk och informationssäkerhet Grundläggande kunskaper i MS Office eller likvärdigt Erfarenhet av ITIL-baserade ärendehanteringssystem Kunskap om MDM-lösningar Flytande svenska och engelska i tal och skrift Erfarenhet av ITIL-baserade ärendehanteringssystem (t.ex. ServiceNow, MS Service Manager) Övriga krav Mycket goda kunskaper i Windows 10, Windows Server, Office, Active Directory, Exchange och nätverk Stark serviceanda, lösningsorienterad och kommunikativ Van att arbeta strukturerat med många parallella ärenden Självständig, men trivs i team Arbetet sker på plats i organisationens lokaler Välkommen med din ansökan! Vill du vara med och stötta en samhällsviktig verksamhet och jobba i ett professionellt och samarbetsinriktat team? Då är detta uppdraget för dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer