Avonova Hälsa söker legitimerad psykolog till Skaraborg

Vi leder vägen till ett hållbart arbetsliv – varje dag    Avonova är Nordens ledande aktör inom företagshälsa och ledarutveckling. Med bred kunskap och stort engagemang hjälper Avonova organisationer och dess medarbetare att bli mer hållbara, kommunicera effektivare och må bättre. Hälsa och arbetsmiljö är avgörande faktorer för att skapa långsiktigt framgångsrika organisationer. Våra 1300 medarbetare på 170 orter levererar varje dag hälsotjänster över hela Norden. Våra kunder finns inom såväl offentlig som privat sektor.     Är du vår nya psykolog? Som legitimerad psykolog hos oss är du ett stöd till våra kunder inom området psykologiskt stöd, rådgivning och behandling samt inom organisatorisk och social arbetsmiljö. Med din erfarenhet och expertkunskap hjälper du våra kunder utifrån ett individ-, grupp- och organisationsperspektiv, i nära samarbete med företagsläkare, företagssköterskor, ergonomer/fysioterapeuter och andra professioner. Meriterande om du har erfarenhet och god förmåga att hålla i utbildningar och föreläsningar inom exempelvis stress, sömn, kris. Du har god förståelse för, och kan förklara, sambanden mellan individ och arbetsmiljö och mellan insats och effekt. Du har förmåga att skapa goda kundrelationer och därmed nya uppdrag. Du har också god förmåga att sätta dig in i olika verksamheters förutsättningar och utmaningar, liksom att förstå och möta olika behov. Vi erbjuder ett omväxlande och stimulerande arbete i ett företag som utvecklas. Hos oss finns det uppbyggda kompetensnätverk och stora möjligheter till utveckling. Du erbjuds ett spännande uppdrag tillsammans med kompetenta kollegor, intressanta kunder och en kultur som främjar samarbete och kollegialt lärande. Engagemanget och viljan att bidra till hållbara individer och organisationer är hög hos oss. Arbetsuppgifter - Bedömning, stöd, rådgivning, behandling och rehabilitering, digitalt, enskilt eller i grupp. - Arbetsförmågebedömning. - Konflikthantering. - Krisstöd. - Kartläggningar av organisatorisk och social arbetsmiljö. - Utbildningar och föreläsningar. - Handledning. - Grupputveckling, ledningsgruppsutveckling, teambuilding, grupp- och samarbetsträning. - Chefsstöd. - Medverkan vid förändrings- och utvecklingsinsatser. - Utvärdering av olika projekt. - Kompetensutvecklande insatser på lednings- och medarbetarnivå. Önskvärda kvalifikationer/kompetens - Legitimerad psykolog (steg 1 i KBT). - Flerårig dokumenterad erfarenhet som psykolog/psykoterapeut, gärna från företagshälsovård, primärvård eller liknande verksamhet. - Du är bekväm med att arbeta både digitalt och fysiskt, enskilt och med grupper. Personliga egenskaper - Relationsbyggare som fungerar bra i team och har god kommunikationsförmåga. - Organisatorisk och administrativ förmåga. - Strukturerad och kvalitetsinriktad. - Resultatinriktad. - Förmåga att snabbt bekanta dig med nya branscher, lösningar och problem. - Förmåga till självständigt arbete. - God initiativförmåga. - Affärsmässighet och intresse av att bidra till hållbara organisationer. Din arbetsplats blir Skaraborg då vi har kunder i samtliga kommuner. Tänkt placeringsort är Lidköping men det kan diskuteras om dina önskemål överensstämmer med verksamhetens behov. Ibland sker tjänstgöring även ute hos våra kundföretag inom varierande branscher. Körkort och tillgång till egen bil är därför en nödvändighet. Tycker du detta låter intressant är du välkommen med din ansökan med CV och personligt brev. Vi arbetar med löpande urval så vi vill att du sänder din ansökan snarast möjligt. Utdrag ur belastningsregistret samt drogtest kommer att ske i samband med anställning. Vill du veta mer kontakta hälsocenterchef Magnus Oscarsson, [email protected].   Vi har kollektivavtal mellan Almega Vårdföretagarna och Vårdförbundet, Akademikerförbunden, Läkarförbundet och Vision. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. För att söka denna tjänst vänligen klicka https://avonova.varbi.com/se/what:job/jobID:714440/

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
IT Support Manager

Slår dit hjärta lite extra för kvalitativ IT-support, och vill du vara med på en fantastiks utvecklingsresa? Då är detta din chans! Vi söker en engagerad IT Support Manager med ansvar att säkerställa en smidig och effektiv IT-drift för våra användare. Det här gör man som IT Support Manager hos oss Som IT Support Manager hos oss leder och utvecklar du ett team bestående av 13 engagerade supportspecialister och IT-tekniker. Tillsammans levererar ni first och second line support till Julakoncernens många användare. Du säkerställer att teamet följer satta processer enligt ITIL-ramverket, och du kommer även själv vara processägare för flera ITIL-processer inom området. Utöver detta ansvarar du för att leda, följa upp och utveckla IT-supportområdet för att på bästa sätt möta Julas behov. Du samarbetar med andra team inom IT-avdelningen, och övriga verksamhetsområden i koncernen, för att säkerställa en effektiv och smidig IT-drift. Du rapporterar till Digital Operations Manager. Det här är din bakgrund och dina erfarenheter Vi söker dig som vill utvecklas som ledare! Vi ser att du har några års erfarenhet av ledarskap, och med fördel från ett liknande verksamhetsområde. Du har goda kunskaper och erfarenhet inom IT-support, och känner dig hemma inom såväl systemhantering som nätverk och hårdvara. För att lyckas i rollen bör du även ha en gedigen erfarenhet av att arbeta i ITIL-processer. Vi ser gärna att du brinner särskilt för att äga och utveckla dessa processer! Engelska och svenska behärskar du utan bekymmer, såväl muntligt som skriftligt. Det här är du som person Du är trygg person som motiveras av teamwork, och av att se andra växa. Du har ett coachande förhållningssätt som ledare och förmåga att skap förtroendefulla relationer. Detta lyckas du med genom dina god samarbets- och kommunikationsförmåga. För att trivas hos oss är det även viktigt att du är flexibel och lösningsorienterad. Inga problem är för stora – du hittar alltid en väg framåt. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning, placering på vårt huvudkontor i Skara. Vi tillämpar ett flexibelt arbetssätt där det finns möjlighet att ibland jobba på distans, men vi alltid kontoret som vår huvudsakliga arbetsplats. För frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef, Patrik Fredlund, [email protected]. Så här söker du Om du känner att du skulle passa för denna roll så tveka inte att söka direkt då vi håller intervjuer löpande. Sista ansökningsdag för tjänsten är den 5 maj 2024.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Erfaren maskinoperatör till kommande uppdrag i Falköping

Om företaget Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Tjänstebeskrivning Vi har flera öppningar för erfarna maskinoperatörer som är redo att ta nästa steg i sin karriär. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från industrin eller om du funderar på att byta bana och har ett genuint intresse för industriarbete, så kan detta vara rätt plats för dig. Som maskinoperatör kommer du att ansvara för att övervaka maskiner, mäta detaljer och säkerställa produkternas kvalitet. Du kommer även att vara den som löser eventuella problem och ser till att produktionsprocessen fortskrider smidigt. Det är viktigt att påpeka att arbetsuppgifterna ibland kan vara fysiskt krävande, så om du trivs med den typen av utmaningar är det ett plus. Truckkörning kan ingå i arbetsuppgifterna. Kvalifikationer För att trivas och lyckas i den här rollen bör du ha ett starkt intresse för teknik och gärna ha tidigare erfarenhet från industriell verksamhet, antingen genom tidigare arbetslivserfarenhet eller utbildning. Om du dessutom har erfarenhet av arbete som CNC-operatör, kommer det att ses som extra meriterande. Har du truckkort samt erfarenhet ser vi det som meriterande Vi värdesätter samarbetsförmåga högt, men det är också viktigt att du kan arbeta självständigt när så krävs. Som person bör du vara noggrann och ha en stark förståelse för betydelsen av att leverera hög kvalitet i ditt arbete. Vi betonar även vikten av din personlighet, och om du är rätt kandidat, kommer du att få utbildning på plats för att säkerställa din framgång. Det är av stor betydelse att du har goda kunskaper i svenska språket. Så om du känner att du passar in på ovanstående beskrivning, uppmuntrar vi dig att visa ditt intresse genom att skicka in en ansökan på vår webbplats www.nearyou.se. Vi går igenom ansökningar löpande och ser fram emot att höra från dig. Att arbeta som konsult på NearYou Som konsult hos NearYou är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. För oss är det viktigt att erbjuda en trygg och hållbar anställning för alla våra anställda. Du har samma fördelar och trygghet som hos en traditionell arbetsgivare och du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. Som konsult hos oss får du en konsultchef som hjälper dig i ditt val av uppdrag och ger dig tips och råd hur du kan utvecklas i arbetslivet. Du får även möta olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher, vilket gör att du utvecklar din kompetens och ditt nätverk och gör dig till en mer attraktiv medarbetare.

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
CE-chaufförer sökes för sommaruppdrag!

TopWork söker nu ansvarsfulla chaufförer till kund i Vara!   Vi söker nu chaufförer som vill bredda sin kompetens under sommaren hos vår kund belägen i Vara!. Vi söker dig som är punktlig och trivs med att arbeta i ett högt tempo med god servicekänsla! Du kommer att arbeta med distribution inom Västra Götaland och arbetet innehåller väldigt mycket kundkontakt. Arbetet kan vara förlagt under veckans alla dagar, vi ser därför att du som söker är flexibel när det kommer till arbetstider. Arbetet är ett sommarvikariat som kommer vara från vecka 25 till vecka 33 och för rätt person kan det även bli långsiktigt då vår kund siktar på att förstärka sitt team framöver! Vi ser att du är: Ansvarsfull Punktlig Intresserad av att utvecklas Formella krav: CE- behörighet Giltigt YKB Digitalt förarkort Behärska det svenska språket i tal och skrift Låter detta som din nästa möjlighet att utvecklas som chaufför? Ansök då idag! Rekryteringsarbetet sker löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan ansökningsperioden gått ut. Tjänsten inleds med en anställning hos TopWork. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete

12 april 2024
Sista ansökan:
5 maj 2024
Elkonstruktör | Jefferson Wells | Skara

Är du elkonstruktör med erfarenhet från produktion och industri? Vill du dessutom arbeta med spännande projekt inom processindustrin kopplat till foder och spannmål? Då har vi på Jefferson Wells det perfekta uppdraget för dig! Just nu söker vi en elkonstruktör till vår kund som är ett internationellt företag inom energihantering och automatisering i Skara. Vi genomför urval löpande och välkomnar din ansökan idag! Ort: Skara Start: Omgående eller enligt överenskommelse Uppdrag: Långsiktigt konsultuppdrag, med stor möjlighet till anställning hos kunden på sikt. Övrig information: Resor i arbetet kan förekomma. Arbetsbeskrivning: Som elkonstruktör kommer du att spela en nyckelroll i processindustrin för lösningar av foder och spannmål i Skara. Du kommer att arbeta i hela kedjan från anbudsfasen genom design och konstruktion och slutligen till leverans och installation av hårdvaran/elskåp. Dina huvudsakliga ansvarsområden inkluderar: * Arbeta med anbud och kartläggning av behov i projekten. * Skapa lösningar för PLC och automationssystem. * Designa och utveckla elektriska system och komponenter. * Installation och byggnation av elskåp på plats hos kunden. * Arbeta nära kunder och interna funktioner som support, programmerare och projektansvariga. Om dig: Vi söker dig som är en noggrann och driven person med mycket god kommunikationsförmåga. Du trivs med att arbeta självständigt och ta ledningen för olika processer, samtidigt som du finner inspiration i att samarbeta nära med andra för att driva arbetet framåt. Vi tror dessutom att du har: * Dokumenterad erfarenhet och kunskap av el/elkonstruktion/elunderhåll inom produktion i processindustrin. * Relevant eftergymnasial utbildning. * Kunskaper inom PLC-system och MES-system. * Flytande kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Då arbetet kräver en del resor är B körkort krav eller starkt meriterande för rollen. Om Jefferson Wells: Jefferson Wells är specialister på kompetensförsörjning av chefer och specialister. Genom att vi har några av Sveriges mest attraktiva verksamheter och varumärken som kunder har vi stora möjligheter att erbjuda utvecklande uppdrag över tid. Våra konsultchefer har gedigen kunskap inom just ditt område, som konsult hos oss är din karriär och utveckling alltid i fokus. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om kandidatens potential, får vi såväl talanger som verksamheter att växa och utvecklas. Hur du ansöker: För att söka tjänsten klickar du på "Ansök nu" och skapar ett konto hos oss. Notera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Vi genomför urval löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt! Välkommen med din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Lokalvårdare-pool

Med invånarna i fokus erbjuder vi god och näringsrik mat, välvårdade och ändamålsenliga lokaler samt en trygg och tilltalande trafik- och utemiljö i både Skara och Götene kommuner. Inom alla våra områden arbetar vi med hållbarhet för att förvalta resurserna väl. Beskrivning Lokalvården är en del av avdelningen Fastighetsservice som leds av en avdelningschef och fem enhetschefer. Vi är ett härligt gäng som hela tiden arbetar med utveckling och med att ge service ut gentemot våra kunder. Poolen är en grupp medarbetare inom lokalvården som  täcker olika former av frånvaro, både lång och kort. Som anställd i poolen  kommer du att vara ute på egna uppdrag men ibland även utföra lokalvård tillsammans med övriga kollegor i poolen. Arbetsuppgifter Som lokalvårdare i poolen är dina arbetsuppgifter att utföra dagligt städ i Skara och Götene kommuners lokaler. Du genomför även storstäd/förbättringsstäd och kan komma att utföra såväl fönsterputs som arbete på höga höjder. Kvalifikationer Vi söker dig som har utbildning inom lokalvårdsområdet samt tidigare erfarenhet av lokalvårdsarbete. Vi ser vidare att du har kunskap om städmaskiner och golvvård. Eftersom arbetet innebär att förflytta sig mellan olika arbetsplatser ska du ha B-körkort och tillgång till egen bil. Du är van att använda dator i ditt arbete. Som lokalvårdare i poolen är det viktigt att hantera såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med andra. Du är kreativ, driven och tar initiativ till egna lösningar men kan också arbeta utifrån givna ramar. Ditt arbete utför du noggrant och ansvarsfullt med stort fokus på kunden och du värdesätter goda relationer med kollegor, kunder och chefer. Det är viktigt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt läsa och förstå instruktioner eftersom du som lokalvårdare hanterar produkter som kräver säkerhetsinstruktioner. Du som söker bör ha en flexibel syn på arbetets innehåll, upplägg och arbetstider. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Villkor Anställningen är på 100 % . Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer och tillsättning kan komma att ske under ansökningstidens gång. Förmåner Med Skara kommun som arbetsgivare får du ett väl tilltaget friskvårdsbidrag, i många roller tillämpar vi flexibel arbetstid med goda möjligheter till distansarbete och tillitsbaserad ledning och styrning. Vi har under flera år arbetat strategiskt med hållbart yrkesliv, som betyder att vi kan erbjuda en arbetsplats där det finns goda utvecklingsmöjligheter, balans mellan fritid och arbete och hållbarhet genom hela arbetslivet. Vi förstår att kompetensutveckling är en viktig del för att du ska trivas i takt med samhällets förändringar.  Om Skara kommun I Skara kommun arbetar ungefär 1700 personer i många olika yrkesroller. Alla är viktiga för att vi ska kunna ge våra invånare så bra service som möjligt. Vi ansvarar för barnomsorg, skola och äldreomsorg, samhällsplanering, individ- och familjeomsorg, parker, kost, miljö, kultur, fritid och mycket mer. Vi arbetar tillsammans mot FN:s globala mål, som handlar om social, ekonomisk och miljömässig hållbarhet.   Sök gärna mer information om Skara kommun på www.skara.se . Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi tar enbart emot ansökningar digitalt via vårt rekryteringsprogram Varbi. Använd knappen längst ned i annonsen. Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.

12 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Skara

Välkommen till vår värld! 👑 Vår vision är en värld som mår bra, och du kan hjälpa oss att göra den visionen verklig. Vi tror att meningsfulla arbetsuppgifter, starka teamrelationer och en generös dos skratt skapar en arbetsmiljö som inspirerar och stärker oss och alla våra kunder. Med fokus på både här och nu, samt på framtiden - bidrar vi tillsammans till en värld som mår bra! 🌍🧡🚀 Din roll som farmaceut med LMA-behörighet till Kronans Apotek i Skara Vi söker dig som är engagerad och erfaren farmaceut och som vill bli Kronans Apotek i Skara främsta expert på receptbelagda läkemedel och receptfria mediciner. Du kommer arbeta tillsammans med ett härligt team bestående av farmaceuter, apotekstekniker och säljare som gemensamt tar stort ansvar för apoteket och skapar kundupplevelser i världsklass. Det dagliga arbetet är omväxlande och innefattar allt ifrån rådgivning och försäljning av läkemedel och egenvårdsprodukter till att arbeta med lagerhållning, kampanjarbete, kvalité och utveckling. Du ansvarar för att säkerställa att verksamheten följer de lagar, föreskrifter och förordningar som ställs på ett öppenvårdsapotek. I rollen ingår även följande arbetsuppgifter inom ditt ansvarsområde: - Du ansvarar för att expediera ut rätt läkemedel till varje kund och erbjuda bästa möjliga patientrådgivning samt skapa kundupplevelse i världsklass. - Skapa delaktighet inom apoteket och verka för en god gruppdynamik genom bra samarbete med dina kollegor. - Se till att regelbundna egeninspektioner av apoteket genomförs och att apoteket uppfyller kraven på egenkontroll. - Ansvarar för att avvikelser och brister som uppkommer på apoteket hanteras, bedöms och att lämpliga åtgärder vidtas. - Ha det övergripande ansvaret för att övervaka verksamhetens kvalitet och sprida kunskap om god läkemedelsanvändning och kvalité till övriga medarbetare. Apoteket är öppet 8.00-17.00 på vardagar Vi erbjuder en tillsvidareanställning. Önskad start 1/6 eller enligt överenskommelse. Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du har längre erfarenhet som farmaceut och vill sprida och inspirera med din kunskap till både kollegor och kunder för att bidra till en god läkemedelsanvändning och hälsa. För rollen som LMA behöver du ha minst 2 års erfarenhet på ett svenskt öppenvårdsapotek samt ett års dokumenterat kvalitetsarbete. Vi tror att du trivs allra bäst när du får vara en del av ett engagerat team som arbetar mot tydligt uppsatta mål. På apoteket hjälps vi alla åt med det dagliga arbetet och tillsammans skapar vi en trevlig, välmående och trygg arbetsmiljö där vi växer, har roligt och delar med oss av våra framgångar. Din ansökan Om detta låter som rätt utmaning för dig tveka inte att skicka din ansökan till oss. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. I din ansökan vill vi ha ditt CV eller din LinkedInprofil. Personligt brev? Det kan du skippa! Vi är intresserade av din kompetens, lära känna dig gör vi vid en eventuell intervju. I slutet av rekryteringsprocessen tillämpar vi en bakgrundskontroll på samtliga personer vi vill anställa, oavsett roll eller funktion. Då vi enbart tillämpar detta på slutkandidat informerar vi mer om det längre fram. Varmt välkommen med din ansökan! 😊 Kärnan inom Kronans Apotek handlar om att vi ska må bra tillsammans. När vi har meningsfulla uppgifter, omfamnar varandras olikheter och delar många skrattar kan vi göra stor skillnad tillsammans. Strävan om att må bra är något vi delar med våra fackliga parter och tillsammans arbetar vi för en värld som mår bra. För att komma i kontakt med facklig representant Stephanie Nielsen från Unionen, maila [email protected] och facklig representant Aisha Karimi från Sveriges Farmaceuter, maila [email protected]. Följ med på en unik förändringsresa med apoteksbranschens nya aktör som består av Apoteksgruppen och Kronans Apotek som tillsammans kommer fortsätta sin resa under varumärket Kronans Apotek. Tillsammans är vi Sveriges tredje största aktör med flest apotek runt om i hela landet samt en e-handel. Genom att behålla det bästa från båda företagen är vi starkare, smartare och en modig utmanare i branschen. Tycker du att detta låter lika spännande som vi gör? Härligt – häng med på resan!

11 april 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Köksbiträde

Vi söker nu ett köksbiträde på Chili Bee Indisk restaurang. Någon som gillar ett högt tempo och har grundläggande köks kunskaper. Som köksbiträde hjälper du till med enklare köksarbete. Vi söker dig som är stresstålig, har god samarbetsförmåga och kan ge hög service till våra matgäster. Omfattning: Heltid Varaktighet: Tillsvidare

11 april 2024
Sista ansökan:
11 maj 2024
Naturbruksskolan Uddetorp söker administrativ koordinator

Med målsättningen - Vi utvecklar kompetens i världsklass för en hållbar framtid och det goda livet, driver Naturbruksförvaltningen utbildning inom ungdomsgymnasium, anpassat gymnasium, vuxenutbildning och yrkeshögskola. Naturbruksskolorna Svenljunga, Sötåsen, Uddetorp och Biologiska yrkeshögskolan fungerar som kompetenscentrum för de gröna näringarnas tillväxt och utveckling. Tillsammans med näringsliv och forskare driver förvaltningen energiprojekt och försöksverksamhet i framkant på skolorna. Naturbruksförvaltningen är en del av Västra Götalandsregionen. Om Naturbruksskolan Uddetorp I utkanten av Skara, inbäddat i grönska och omgivet av böljande fält, ligger Naturbruksskolan Uddetorp. Hos oss läser cirka 190 elever naturbruksprogrammet med inriktning lantbruk. På skolan bedrivs också yrkesvuxenutbildning och yrkeshögskoleutbildning inom främst lantbruk och trädgård. På skolan bedrivs ett konventionellt lantbruk med hjälp av den senaste tekniken för hållbar växtodling. Vi söker dig är en öppen, flexibel och socialt kompetent person och som förstår vikten av ett gott bemötande. Vi har alltid elevens bästa i fokus och vi söker dig som vill göra skillnad varje dag! Arbetsuppgifter Som administrativ koordinator kommer du att vara ett brett administrativt stöd till verksamheten på skolan. Du kommer jobba nära rektor, studie- och yrkesvägledare, lärare och elever. Arbetsuppgifterna innefattar elevadministration, schemaläggning, myndighetsutövning inom utbildningsområdet, arkivering och diarieföring. I din roll kommer du även vara redaktör för skolans sociala medier, ta emot studiebesök och delta i planering och genomförande av gemensamma aktiviteter som exempelvis öppet hus och studenthögtid. Flera av arbetsuppgifterna kommer att ske i samverkan med andra funktioner och du är en del av förvaltningens totala verksamhetsstöd med kollegor på våra tre andra skolenheter. Del av arbetstiden kommer du att bemanna skolans reception och växel samt ansvara för bokningar av lokaler. Kvalifikationer Du har dokumenterad erfarenhet av kvalificerad administration gärna från utbildningsverksamhet. Vi ser gärna att du har utbildning inom administration på yrkeshögskolenivå eller motsvarande. Du är väl bekant med lagar och regler när det gäller offentlighet, diarieföring och arkivering. Du är van vid att jobba i Officepaketet och digitala administrativa stödsystem. Goda kunskaper i engelska samt körkort B är ett krav. Det är också meriterande om du har arbetat med studieadministration inom gymnasieutbildning och arkiv. Arbetet är självständigt och periodvis i högt tempo. Du har en utvecklad servicekänsla, god samarbetsförmåga, är stresstålig med en god förmåga att strukturera och prioritera mellan olika uppdrag som ingår i arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tillsvidareanställning, 100 %, semestertjänst med tillträde i oktober 2024 eller enligt överenskommelse. Inom Naturbruksförvaltningen strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. För att få en anställning inom skola krävs ett utdrag ur belastningsregistret, du ansöker om ett via polisens hemsida. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden, så vänta inte med din ansökan. Om Västra Götalandsregionen Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt. Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion.  Du kan även läsa mer i presentation om https://mellanarkiv-offentlig.vgregion.se/alfresco/s/archive/stream/public/v1/source/available/sofia/rs4011-467070786-672/surrogate. VGR krigsplacerar alla tillsvidareanställda medarbetare Ansökan Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons. Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

11 april 2024
Sista ansökan:
6 maj 2024
Vill du jobba som personlig assistent i Skara? Se hit!

Vill du känna att du gör skillnad i en människas vardag? Gillar du att jobba med människor? Då har vi jobbet för dig. För kunds räkning söker vi nu en personlig assistent för en visstidsanställning på ca 100 % i Skara. Arbetstiderna för denna tjänst är dagtid och varierar mellan vardagar och helger. Kunden har assistans dygnet runt med vaken natt. Schemat på dagtid är kl 08-20 och natten kl 19.45-08. Eftersom passen är långa dagtid är detta något du behöver klara av och vara bekväm med. Som assistent är du kundens förlängda arm, du kommer också att befinna dig i kundens hem så det är viktigt att kunden har en trivsam hemmiljö. Som assistent önskar vi att du är positiv och initiativtagande. Kunden bor ensam i en lägenhet. Omvårdnad utav kund hör till de dagliga arbetet och vi söker någon som har erfarenhet av vården sen tidigare . Gärna inom personlig assistans. Ditt arbete är självständigt så det är något du måste vara bekväm med. Kunden har en lift i hemmet så erfarenhet av detta är meriterande men inte avgörande. Exempel på vad för aktiviteter kunden tycker om är spela Ps5, X-box, kolla på film, teknikintresserad och lyssna på musik. Kunden är fullt kommunikativ och är högst delaktig i framtagandet samt planering utav aktiviteter och utflykter. Då all kommunikation sker direkt med kund bör du tala svenska obehindrat. Körkort och bil är ett måste då det inte finns kommunala förbindelser till kunden. Kunden har även en egen bil som man kan använda sig av när man ska ut på aktiviteter. Vi erbjuder Vi erbjuder dig ett varierande och betydelsefullt arbete, där du som medarbetare uppmuntras att fatta egna kloka beslut. Vi har ett stort utbud av digitala utbildningar och andra verktyg för att du ska kunna utvecklas i din yrkesroll. Självklart har vi även friskvårdsbidrag. Om Frösunda Personlig assistans Frösunda är en av landets ledande assistansanordnare med över 25 års erfarenhet. Det gör oss till ett tryggt företag för dig som medarbetare och för våra kunder och närstående. Vi är en ansvarsfull arbetsgivare som tar helhetsansvar för assistansen dygnet runt. Tack vare lokala kontor över hela Sverige i kombination med centrala stödfunktioner finns vi alltid här för dig och dina kunder. Som medarbetare hos oss får du ett varierande arbete och möjlighet att utvecklas. Här gör du skillnad - varje dag. Övrig information Anställningsform: Tillsvidareanställing Omfattning: Heltid 100 % Arbetstid: Dag och kväll Tillträde: Omgående Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 30/4-24 Vid frågor om tjänsten, är du varmt välkommen att kontakta Jennifer Larsson verksamhetschef Frösunda 010-130 33 14 Varmt välkommen med din ansökan!

11 april 2024
Sista ansökan:
28 september 2024