Utvecklingsingenjör
Randstad AB
Systemadministratörer

Arbetsbeskrivning Utvecklingsingenjör Vill du vara med och säkerställa driften och utvecklingen av våra produkter och tillverkningsprocesser där kvalitet och innovation står i fokus? Vi söker nu för kunds räkning en engagerad och problemlösningsfokuserad person till deras GMP-verksamhet i Södertälje. Här får du möjlighet att arbeta i framkant i utvecklingsmiljö samt bidra till att skapa förutsättningar för forskning och utveckling med stor samhällsnytta. Om rollen Som Utvecklingsingenjör kommer du att arbeta med en stor bredd av frågeställningar med koppling till uppskalningsanläggning, infrastruktur och kemiteknik kopplat till våra kund- och forskningsprojekt. Arbetet innefattar uppskalning från labb till pilotskala samt utrustningsansvar. Du har en nyckelroll i att optimera tillverkningsprocesser via förändringar i maskinparametrar och tekniska försök, samt uppskalning av tillverkningsprocesser. Du blir en viktig del av ett dedikerat team och får möjlighet att påverka både arbetssätt och tekniska lösningar där problemlösning och implementering krävs både på en praktisk och teoretisk nivå. Dina arbetsuppgifter omfattar bland annat: ·  Optimera maskinparametrar för optimal slutprodukt ·  Utföra tekniska försök och kvalificeringar ·  Utföra underhåll och kalibrering ·  Hantera avvikelser ·  Delta i framtagande av kvalificeringsplaner ·  Utföra kontroller och underhåll av utrustningar inom media system ·  Utföra underhåll av utrustning och andra tekniska installationer ·  Uppskalning av tillverkningsprocesser En stor del av arbetsuppgifterna görs praktiskt i labb- och pilotskala och hands-on med utrustningar.   Ansvarsområden . Kvalifikationer   Vi söker dig som har: ·  Tidigare erfarenhet av arbete inom tillverkning av läkemedelsubstans eller läkemedelsprodukt inom GMP-reglerad miljö. ·  Mycket god förståelse för tillverkningsutrustningar ·  Erfarenhet av kvalificering, avvikelsehantering och arbete i tvärfunktionella team. ·  Förmåga att hitta lösningar i tillverkningsprocesser och brinner för att optimera dessa ·  Meriterande är erfarenhet av att jobbat med tillverkning av kapslar ·  Goda kunskaper i svenska är ett krav, samt goda kunskaper i engelska. Vi tror att du är Civilingenjör eller Högskoleingenjör, och att du är intresserad av att jobba inom Processteknik området. Företaget är ett mindre forsknings- och utvecklingsinriktat företag som arbetar för att främja innovation, hållbarhet och kvalitet. Hos oss arbetar engagerade medarbetare i en miljö präglad av samarbete, kunskapsutbyte och framtidsfokus. Uppdraget är i Södertälje.   Låter det här som en roll för dig? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Teknisk förvaltare
Randstad AB
Systemadministratörer

Arbetsbeskrivning Ansvarig Teknik & Underhåll Vill du bidra till samhällsnyttig forskning och teknikutveckling i en högteknologisk miljö? Har du erfarenhet av teknisk förvaltning i GMP-reglerade anläggningar och ett öga för detaljer? Då kan du vara den vi söker. Vi på Randstad Life Sciences söker för kunds räkning en ansvarig för Teknik & Underhåll till deras GMP-verksamhet i Södertälje – en central roll där du säkerställer att företagets tekniska system fungerar enligt högt ställda krav på tillförlitlighet, säkerhet och efterlevnad. Företaget är ett mindre forsknings- och utvecklingsinriktat företag som arbetar för att främja innovation, hållbarhet och kvalitet. Om rollen I denna nyckelroll ansvarar du för drift, underhåll och teknisk förvaltning av en GMP-anläggning. Du planerar och samordnar arbetet med både interna resurser och externa entreprenörer, driver avvikelseutredningar, samt säkerställer att kvalificerings- och underhållsplaner följs. Du arbetar nära andra tekniska funktioner, intern personal och externa konsulter, och bidrar aktivt till att anläggningen håller högsta standard inom kvalitet, säkerhet och funktionalitet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Säkerställa den dagliga driften av anläggningens tekniska system (ex. ventilation, gas, vatten, vakuum) Planera och följa upp underhåll, kalibrering och kvalificering av utrustning och system Samordna tekniska arbeten och vara kontaktperson mot serviceleverantörer Hantera avvikelser enligt GMP-krav Bidra till utveckling och förbättring av drift- och underhållsprocesser Ansvarsområden . Kvalifikationer Din profil Vi söker dig som har: Dokumenterad erfarenhet av teknisk drift i GMP-reglerad miljö God kännedom om tekniska system som HVAC, renrum och laboratoriemiljöer Erfarenhet av avvikelsehantering och kvalificeringsprocesser Stark organisatorisk förmåga och vana att samordna tvärfunktionella team Mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska Det är meriterande om du har erfarenhet av personalansvar. Tjänsten kan anpassas efter din bakgrund. Uppdraget är i Södertälje Välkommen med din ansökan! Hos oss får du vara med och driva innovation och hållbar utveckling i en organisation som sätter kunskap och kvalitet i centrum. Vi ser fram emot att höra från dig! Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
2 oktober 2025
Allakando läxhjälp Södertälje, privatlärare, Spanska
Allakando AB
Arbetsförmedlare

Studiecoach – Flexibelt och meriterande extrajobb Undervisa i dina ämnen och utveckla eftertraktade färdigheter som ledarskap och pedagogik. Bli en förebild för dina elever, samtidigt som du har tid till egna studier och fritid! Flexibelt och enkelt att kombinera med studier och fritid Mycket utvecklande och en merit som imponerar Gör skillnad och bli en förebild för dina elever Ansök till jobbet här: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Så fungerar jobbet som studiecoach Du väljer enkelt de uppdrag som passar dig och dina ämnen på vår lärarportal Ni träffas hemma hos din elev, på en plats centralt eller online Lektionerna är på 90-120 minuter, en eller två gånger i veckan Extrajobbet passar perfekt för dig som: Går på exempelvis gymnasiet eller universitet Vill göra skillnad för andra människor Är positiv och engagerande Har goda ämneskunskaper i dina ämnen Kan extrajobba minst 4 timmar i veckan Kommunicerar effektivt på svenska i tal och skrift Flexibelt extrajobb utan krav på förkunskaper: Undervisa i hemmet, på ett bibliotek eller online Välj själv ämnen och på vilken nivå du vill undervisa Jobba på de dagar och tider som passar dig Inga förkunskaper krävs, vi utbildar dig! Bonus! Du som jobbar hos oss en längre period får även kostnadsfri tillgång till exklusivt studiematerial som hjälper dig säkra försprånget inför exempelvis högskoleprovet! https://www.allakando.se/hogskoleprovet/ Ansök till jobbet på 3-4 minuter Du ansöker enkelt och smidigt på vår karriärsida: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/ Ansökan tar endast några minuter – sedan blir du kallad till intervju för jobbet som studiecoach på Allakando! Läs mer om oss här: https://www.allakando.se En arbetsgivare – många möjligheter Du som söker jobb hos oss har även möjlighet att arbeta som: Studiecoach online: https://www.allakando.se/laxhjalp-online/ Studiecoach i matematik: https://www.allakando.se/mattehjalp/ Privatlärare i matematik: https://smartstudies.se Personlig läxhjälpare: https://läxhjälp.nu Personlig nanny: https://nannypoppins.se/ Privat barnvakt: https://barnvakt.se/ Au pair i USA: https://my-nanny.se/au-pair/ Tips! Just nu har vi många lediga tjänster på följande orter: Personlig studiecoach i Stockholm: https://www.allakando.se/laxhjalp-stockholm/ Personlig studiecoach i Göteborg: https://www.allakando.se/laxhjalp-goteborg/ Barnvakt i Stockholm: https://my-nanny.se/stader/barnvakt-stockholm/

3 dagar sedan
Sista ansökan:
18 juli 2025
Process Developer
Scania CV AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary One of our employees goes on maternity leave and we are looking for her replacement during that period of time (approximately January 2025 – August 2026). We offer you a great opportunity to work cross-functionally with many different parts of Scania with many different countries, and provide you with the possibility to build your network and competence for development and growth. You will be working in a team consisting of eight Subject Matter Experts (SME) and will be reporting to the Global Process Manager for AP/AR. We are working in a diverse organisation, with mixed ages, genders and nationalities. Your mission will be about transforming our process landscape towards a sustainable, fully seamless and touchless experience for our internal and external customers and stakeholders. Job Responsibilities Continuously strive to harmonise and standardize, optimizing our processes from an end-to-end perspective through cross functional collaboration. Ensuring that our KPIs/OPI are effective and focused on the main goals and priorities of the business. Participate in projects, work groups and ad-hoc assignments. Follow up and measure KPIs/OPI goals and make sure our priorities are controlled by GAP. Who you are Your background may vary, but most importantly you have a great passion for change and the people approach. The next step on your career bucket list is to be one of the most significant players in Scania's finance transformation. We are looking for you that have: Strong analytical and problem solving skills, with strong driving force experienced in Agile and Lean methods, and the ability to drive change. High ability to organize work and to work in a structure way and take own initiatives. 3-5 years experience in Process Improvement. Excellent communication skills in English and Swedish, both written and verbal. A bachelor ́s degree in finance or business administration. Experience in data analysis using Qlickview, Power BI or similar tools. Experience in SAP S/4 Hana is an advantage. We welcome applicants from all backgrounds – your unique experience and perspectives is valuable to us. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Does this sound exiting? Well it is! Scania Financial Processes Center is one of the most interesting places to be at Scania right now. Your application should include CV, cover letter and copies of certificates. Please apply as soon as possible and no later than July 10th 2025. If you have specific questions regarding the position, do not hesitate to contact Maha Chamoun (Global Process Manager) +46 7 0082 7883, [email protected]. We are looking forward to receiving your application!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Verkmästare Scania Sverige AB - Hovsjö/Region Stockholm Syd
Scania CV AB
Övriga förmedlare

Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2024 registrerade Scania Sverige 2 554 tunga fordon till en marknadsandel på 48,8 %, den högsta siffran i modern tid. Om rollen Brinner du för att utveckla människor i en teknisk utmanande miljö för skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt. Då kan du vara den vi söker! Du får representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag. Vi söker nu en ny verkmästare till vår anläggning i Hovsjö - Region Stockholm Syd! Dina arbetsuppgifter Du ansvarar för att det dagliga arbetet utförs enligt gällande instruktioner på ett säkert, effektivt och kvalitativt sätt, vilket är ekonomiskt både för kunden och för verkstaden. Hos Scania är arbetsmiljöarbete prioriterat och du har en ledande roll att uppmuntra och säkerställa ett säkert och långsiktigt hållbart arbetssätt. Som en medlem av serviceteamet är du delaktig i verkstadens administration och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer med kunder och säkerställer att planering av arbeten och information om utfört arbete är tydliga internt och till kund. Huvudsakliga arbetsuppgifter i denna roll kommer vara att planera arbeten i dialog med kund och tekniker på verkstaden, ha kontakt med teknisk support och att säkerställa effektivitet och kvalité på arbetet som utförs. I serviceteamet täcker vi upp för varandra, och du kan komma att kliva in även i andra roller. Vem är du Du trivs med många kontakter, att hantera en mängd ärenden och du kan snabbt rycka in och hjälpa dina kollegor med tekniska problem. Du har en teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet och ett stort intresse för fordon. Du är driven, kommunikativ och besitter en god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är duktig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam. Du bidrar med ett gott humör och en hög arbetsmoral. Framförallt brinner du att utveckla människor. Som en del av vårt team är du flexibel och trivs med utmaningen att lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden åt våra kunder. Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift. Körkort B-behörighet är ett krav, har du även C, CE och/eller D-behörighet är det meriterande. Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas, då vi ständigt utmanar våra processer. Vilka är vi Vi är ett team med trevliga och duktiga kollegor inom verkstad, reservdelar och försäljning. Tillsammans hjälper vi varann att växa med uppgiften och att utvecklas både i karriär och som person. Scania erbjuder Förmåner inkluderar friskvårdsbidrag, möjlighet till personalbil, lunchförmån via Edenred. Vi har en förmånsportal med rabatterade priser på produkter och tjänster, Scanias Personalstöd, samt förmånlig tjänstepension och försäkring. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din personliga utveckling och karriärmöjligheterna finns både lokalt och globalt. Vill du utvecklas med oss så ligger alla vägar öppna för dig! Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Ansök så snart som möjligt, urval sker löpande under ansökningsperioden. OBS! Scanias semesterperiod är planerad vecka 29-32. Urval och eventuell kallelse till intervju sker tidigast vecka 33. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten. Välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Support Operations Engineer
Scania CV AB
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role Summary Do you have a background in software development but thrive in a service-oriented, problem-solving role? Are you passionate about proactively preventing disruptions, investigating complex technical issues, and monitoring critical systems? If so, you might be the perfect fit for our newly established Autonomous Transport Systems – Monitoring & Operation Support (ATS MOS) team. In this role, you’ll be at the forefront of ensuring uptime and reliability for Traton’s state-of-the-art autonomous vehicle operations. By keeping systems running smoothly and identifying potential issues before they impact performance, you’ll play a key role in delivering a seamless and dependable experience for our customers. The role also includes being part of an on-call rotation, which means you need to be available to handle critical incidents outside of regular working hours. Job Responsibilities Analyze trends and detect anomalies by improving real-time monitoring, logging, and alerting systems. Automate operational tasks to enhance efficiency, consistency, and scalability. Minimize errors caused by manual processes and human intervention. Respond to and resolve complex incidents escalated from the Customer Success Support team (2and line), particularly those related to the Intelligent Control Environment (ICE) and off-board autonomous vehicle operations. Request, manage, perform, and deploy urgent changes when no workaround exists for high-priority incidents. Collaborate closely with Customer Success Support and engage relevant resources (e.g., product developers, vendors) to resolve complex technical issues. Communicate effectively with stakeholders, providing regular updates on incident status and resolution progress. Lead root cause analyses to prevent recurring or high-priority incidents in the ICE system or off-board operations. Document and share knowledge with onsite teams and Customer Success Support. Provide training to build in-depth understanding of ICE and off-board autonomous vehicle systems. Participate in major incident reviews and contribute detailed input for incident reports. Actively improve incident management processes, with a focus on ICE and off-board autonomous vehicle operations. Who you Are We’re looking for a curious and analytical problem-solver with a solid technical foundation and a passion for service reliability. You thrive in a fast-paced support environment, enjoy tackling complex technical challenges, and take a proactive, customer-focused approach to ensure smooth and reliable operations. You are a strong communicator who can explain technical matters clearly to different audiences. With a collaborative mindset and a drive for continuous improvement, you take initiative and are always open to trying new approaches. You likely recognize yourself in the following traits: Strong analytical thinking and structured problem-solving skills Solid technical background, especially in distributed systems and infrastructure Experience in troubleshooting and handling technical incidents A team player with good collaboration skills and a drive to optimize workflows Degree in Computer Science or a related field Experience in advanced technical operational support is a strong plus Proficiency in programming (e.g. Java, Kotlin, C#, or Scala) Experience with AWS, CI/CD, and Infrastructure as Code (IaC) Familiarity with tools like GitLab and Jira Beneficial knowledge: Infrastructure & Cloud: Terraform, Terragrunt, IAM, ArgoCD, Karpenter, Crossplane Observability: Grafana, Prometheus, Tempo, Loki, OpenTelemetry Messaging & Data: Apache Kafka, Redis, DynamoDB Languages & Tools: Python, Bash, Go, GitLab Pipelines Networking & Security: Cilium This Is Us At the forefront of innovation, the Autonomous Deployment and Operations Department delivers on transformative initiatives by aligning development workstreams, designing, deploying, and supporting autonomous solutions that revolutionize customer operations. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-07-13. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Serviceelektriker Södertälje
Caverion Sverige AB
Industrielektriker

Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vid till hållbara resultat. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och utvecklas med oss? Caverion har ett samarbetsavtal med det globala, innovationsdrivna läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll av fastigheterna i Södertälje. AstraZenecas anläggningar i Södertälje är unika och utmärker sig genom användningen av avancerad teknik och system. Vi söker nu en serviceelektriker till vårt uppdrag på AstraZeneca. Enheten består idag av 30 personer och arbetar främst med installationer och fastighetsdrift. Dina arbetsuppgifter Du kommer främst arbeta med service, underhåll, installationsarbete, felsökning samt reparation av el-anläggningar och styr- & reglerutrustning inom fastigheter och industri, samt förebyggande underhåll på elinstallationer och maskiner. Tjänsten som serviceelektriker innebär ett självständigt och engagerande arbete som inkluderar ett stort kontaktnät både internt och externt. Du har möjligheter att utvecklas inom arbetet och på sikt få ett större ansvar. I rollen ingår även - Daglig kontakt med kunder - Merförsäljning genom att se möjligheter och komma med förslag till förbättringsåtgärder - Planering av eget arbete - Utföra tekniska serviceuppdrag - Återrapportering till kund - Utföra planerat underhåll - Beredskap kan ingå Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Elteknik utbildning. - Ett par års erfarenhet av arbete som industri-/serviceelektriker eller motsvarande. Du ska vara klar med din lärlingstid. - Du har kunskap om el-dokumentation (ritningar och skåpritningar). Ta fram underlag för relationshandlingar. - Meriterande med och automations- och svagströmskompetens. Brandlarm, passersystem, datanät. - B-körkort. - God svenska tal och skrift. - Datavana. Du trivs i en roll med dagliga kundkontakter och där arbetsuppgifterna är olika. Du är van att arbeta självständigt och ta ansvar och gillar ordning och reda. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i anställningsprocessen kan alkohol och drogtest förekomma. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Din ansökan vill vi ha senast den 30 augusti 2025. Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Obs! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
30 augusti 2025
Vi söker personliga assistenter under sommaren i Järna
Omsorg Assistans 1 AB
Personliga assistenter

Vi söker nu sommarvikarier med möjlighet till fasta pass i sommar med ev. möjlighet till fast schema i framtiden.  Vi söker personliga assistenter under sommaren till en man i 70-årsåldern i Järna Är du engagerad, omtänksam och vill göra skillnad i någons vardag? Vi söker nu personliga assistenter till en trevlig man i 70-årsåldern som bor med sin fru i en villa i centrala Järna. Han har MS och nedsatt talförmåga och använder hjälpmedel, och det är mycket viktigt att arbetet innefattar träning för att bibehålla och förbättra hans funktion. Vi söker nu sommarvikarier som eventuellt kan leda till en tjänst längre fram. Vi arbetar skift. Start omgående. Dubbelbemanning viss tid vid träning dagtid annars är det självständigt arbete. Om kunden: Har behov av hjälp med all omvårdnad samt vid förflyttningar. Är intresserad av matlagning och tycker om att vara med i köket. Gillar att vara ute i trädgården och njuta av naturen Tycker om att göra utflykter och uppleva nya miljöer Arbetsuppgifter: Ge stöd och hjälp i vardagliga aktiviteter med fokus på träning och funktion Assistera vid matlagning och andra intressen Hjälpa till vid utflykter och utevistelser Ge stöd vid förflyttningar och personlig omvårdnad Vi söker dig som: Har erfarenhet av personlig assistans och van att arbeta självständigt. Är trygg och van vid att arbeta med personer med neurologiska sjukdomar som MS. · Är positiv, flexibel och har ett genuint intresse för att hjälpa andra.  Kan arbeta med fokus på träning och att bibehålla kundens funktion.   Kan dokumentera och prata obehindrat i svenska språket. Låter detta som något för dig? Välkommen med din ansökan! Tjänstgöringsgrad: Arbetstiden är förlagd dag/kväll/helg, journätter kan förekomma vid behov. Lön: Timlönen är fast enligt överenskommelse och övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Enligt överenskommelse. Vilka är vi Omsorg Assistans är ett assistansbolag med huvudkontor i Eskilstuna men kunderna finns över hela Sverige. Målsättningen är att skapa de bästa förutsättningarna för en individanpassad personlig assistans. Vår värdegrund är engagemang, lyhördhet och tillgänglighet. Att vara anställd hos oss innebär en trygghet genom kollektivavtal, marknadsmässig lön, pension, försäkringsskydd och friskvårdsbidrag. Vi begär alltid utdrag ur polisens belastningsregister. Vänligen kontakta oss för mer information.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025
Projektledare Vatten och brandskador – Telge Bostäder
Telge Bostäder AB
Fastighetsskötare

Välj Telge – här får du kombinera affärsmässighet med samhällsnytta och som medarbetare får du frihet under ansvar och möjlighet att påverka.   Vi tror på dig som individ och utgår ifrån att du bär på din alldeles egna unika förmåga att kunna göra skillnad. Vi tror också på att det är bra att vi har olika bakgrunder och erfarenheter för att vi tillsammans ska kunna göra skillnad.  Modig är ett av våra fyra kärnvärden och tillsammans med våra tre andra kärnvärden – öppen, enkel och personlig – ­präglar de mycket av det vi gör. För att du ska må bra och nå din fulla potential, så vet vi att du behöver en god balans mellan arbete och fritid.   Så här säger Daniel Johansson, rekryterande chef om rollen: ”Som projektledare hos oss har du en nyckelroll i att snabbt återställa trygga och fungerande boendemiljöer efter vatten- och brandskador. Det är ett uppdrag med stort eget ansvar där du arbetar nära både kollegor och externa aktörer, och där du verkligen gör skillnad för våra hyresgäster. Vi söker dig som trivs i en dynamisk vardag, tar initiativ och vill vara med och utveckla våra arbetssätt framåt.”   Arbetsuppgifter och ansvar Som projektledare ansvarar du för att hantera och leda åtgärdsarbetet vid vatten- och brandskador i bostadsbeståndet. Rollen kräver att du snabbt och effektivt samordnar insatser för att begränsa skador, återställa boendemiljöer och säkerställa att allt arbete sker enligt gällande regelverk och försäkringsvillkor. Du rapporterar till underhållschefen och har löpande kontakt med både interna och externa intressenter, vilket innebär tätt samarbete inom hela bolaget.   I ditt uppdrag ingår att ta emot och bedöma skadeanmälningar från förvaltning eller hyresgäster, samordna akuta åtgärder samt planera och leda återställningsprojekt. Du ansvarar för att koordinera arbetet med försäkringsbolag, besiktningsmän, entreprenörer och andra relevanta aktörer, samt att upprätta kostnadsbedömningar, tidplaner och dokumentation. Du har också ett helhetsansvar för ekonomi och administration kopplat till skador och ser till att återställningsarbetet uppfyller krav på kvalitet, arbetsmiljö och byggnormer. Kommunikation med hyresgäster är en viktig del av arbetet, liksom att följa upp och avsluta ärenden med korrekt dokumentation och återrapportering till underhållschefen.   Du har befogenhet att självständigt planera ditt dagliga arbete och driva projekt i samråd med underhållschefen. Du deltar aktivt i process- och rutinförbättringar inom området, planerar insatser för hyresgäster, medverkar vid eventuella upphandlingar och leder byggmöten med beställare och entreprenörer.   Vi är Telge Bostäder Telge Bostäder är mer än bara tak, golv och väggar, vi bygger och utvecklar socialt hållbara hem för framtiden. Just nu jobbar vi extra mycket med att komma närmare våra hyresgäster – en utvecklingsresa vi hoppas du vill vara med oss på! Vi är också HBTQI-certifierade och jobbar aktivt med inkludering, mångfald och social hållbarhet.   Vår önskelista Vi vill gärna lära känna dig och veta lite mer om vad du kan. Vi ser gärna att du har en gymnasial utbildning inom bygg, fastighet, skadeteknik eller motsvarande, samt tidigare erfarenhet från fastighetsförvaltning, bygg eller liknande områden. Du har god administrativ förmåga, är van vid att arbeta i digitala system och har ett strukturerat arbetssätt där du sätter en ära i att få saker gjorda. Du tar ansvar för att uppnå resultat, förutser problem och planerar därefter för att hantera dem på ett genomtänkt sätt. Bra svenska och kunskaper i Office-paketet är andra förmågor som också behövs för den här tjänsten. B-körkort är ett krav.   Plus i kanten Vi begär inte att du ska kunna allt, men om du har erfarenhet av något av följande är det ett plus: kund- eller hyresgästärenden, byggteknik, försäkringsprocesser, vatten- och brandskador, projektledning inom fastighetsunderhåll, samt kunskap om fukt, sanering och återställning. Det är även ett plus om du har arbetat i Vitec eller liknande system, har goda kunskaper i Microsoft 365 och projektverktyg som XLPM, samt behärskar fler språk. Du är lösningsorienterad, delar gärna med dig av din kunskap och har ett starkt kundfokus. Högskoleutbildning inom bygg, förvaltning eller liknande är önskvärd.   Mångfald, inkludering och trygghet Vi på Telge arbetar aktivt för mångfald och inkludering och välkomnar därför medarbetare med olika erfarenheter, bakgrunder och kompetenser. En trygg och säker arbetsmiljö är vår högsta prioritet. Arbetspsykologiska tester ingår i våra rekryteringsprocesser till chefs- och specialisttjänster och vi genomför återkommande, slumpmässiga drogtester bland alla våra medarbetare.   Sista ansökningsdatum 17 augusti 2025   Några frågor? Vill du veta mer om tjänsten eller har frågor om rekryteringsprocessen? Då är det rekryterande chef Daniel Johansson du ska kontakta, på 08-550 228 68. Facklig kontaktperson för SACO är Magnus Enderin som du når på 08-550 220 00. Visions fackliga kontakt når du på [email protected].   Välkommen hit, du med! Telgekoncernen ägs av Södertälje kommun och består av nio helägda bolag med cirka 900 medarbetare som fördelas över drygt 250 olika yrkesgrupper. Inom Telgekoncernen finns en stor bredd av bolag och de som ingår är Södertälje Hamn, moderbolaget Telge AB, Telge Bostäder, Telge Fastigheter, Telge Inköp, Telge Nät, Telge Tillväxt, Telge Återvinning och Tom Tits Experiment. Det som binder ihop oss och är gemensamt för oss alla är att vi jobbar för att förena affärer med samhällsnytta, samtidigt som vi har kul på jobbet. Hållbarhet genomsyrar allt vi gör och för oss handlar hållbarhet om social, miljömässig och ekonomisk hållbarhet. Vi planerar långsiktigt och agerar kortsiktigt för att nå vara hållbarhetsmål.   Vår bas finns i Södertälje – här är ambitionsnivån hög, expansionstakten snabb och utvecklingsviljan stor. Vi är familjära och hälsar på varandra när vi möts i korridoren eller vid kaffemaskinen. Bolagens variation gör att du med rätt personlighet och attityd kan komma långt. Det finns många olika karriärvägar att välja mellan. Vi arbetar tillsammans för att följa vår strategi och nå koncernens hållbarhetsmål med ambitionen att göra det så bra vi kan för de som bor och verkar i Södertälje.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Kurator (20-30%)

Är du socionom/socialpedagog eller beteendevetare? Har du erfarenhet av arbete med vuxna, särskilt unga vuxna? Vill du bidra till våra kursdeltagares välmående? Sök rollen som kurator på Hagabergs folkhögskola! Som kurator på Hagaberg kommer du jobba mest med individuella samtal för deltagare som vill ha råd och stöd, hjälp med motivationen, stöd att ta sig igenom en kris eller har något annat de behöver prata om. Om deltagaren behöver annan hjälp, från till exempel sjukvården, kvinnojour, socialtjänst, eller ungdomsmottagning, kan du vara behjälplig i kontakten med dem. Som kurator ingår du i skolans deltagarstödteam och bidrar med social och psykosocial kompetens och kunskap om kursdeltagarnas risk- och skyddsfaktorer för hälsa och sociala situationer samt lärande och utveckling. Vi letar efter dig som har: • akademisk examen inom beteendevetenskap, socionomexamen eller annan relevant utbildning • erfarenhet av individuella samtal (exempelvis inom primärvård, företagshälsovård, psykiatri eller motsvarande) • grundläggande psykoterapeututbildning med KBT inriktning • samtalserfarenhet med inriktning mot unga vuxna Om Hagabergs folkhögskola Hagaberg är en rörelsefolkhögskola. Huvudmannen är EFS, en missionsrörelse inom Svenska kyrkan. Det speglas i skolans värdegrunder och vardagliga liv, hur vi bemöter varandra och vår människosyn. Vi har cirka 200 kursdeltagare på plats varje dag. Det flesta bor i Södertälje eller närliggande kommuner men Hagaberg attraherar studerande från mycket längre bort. Skolan har också ett litet internat (16 platser). Som kurator blir du en del av vår mångfaldigt, mångsidigt och fantastiskt medarbetarlag. Arbetstid avsätts för gemensamma möte, aktiviteter samt fortbildning. Att tänka på innan du söker... Kursdeltagare erbjuds kuratorsamtal på plats. Vi önskar att våra nya kurator kan arbeta 2-3 eftermiddagar/vecka under terminstid här på Hagaberg. Anställningen är tillsvidare och inledas med provanställning i sex månader. Tjänsten är ferietjänst som innebär att hela årets arbetstid är förlagd i anslutning till läsåret. Obs! Att jobba som konsult/egen firma är ej aktuellt. Rekrytering och urvalsprocess sker löpande. Eftersom vi har inte full bemanning under sommarlovet kan det dröja med svar innan vecka 32. Ansökan med meritförteckning/CV och referenser skickas till [email protected] Välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025