Vi på TopWork söker underhållstekniker till kund i Järna! Vi söker nu en engagerad och lösningsorienterad underhållsarbetare till vår kund i Järna. Har du erfarenhet av el eller mekanik och trivs i en varierad roll där problemlösning står i fokus? Då kan detta vara jobbet för dig! Om tjänsten: Du kommer att arbeta med både förebyggande och avhjälpande underhåll på produktionslinjerna. Det handlar om att säkerställa att maskiner och utrustning fungerar som de ska, snabbt åtgärda eventuella driftstörningar och bidra till att produktionen flyter på utan avbrott. Vi söker dig som har: Erfarenhet som industrielektriker, elektriker eller mekaniker Förmåga att felsöka och lösa tekniska problem En ansvarstagande och självgående inställning God samarbetsförmåga och ett strukturerat arbetssätt Omfattning och start: Tjänsten är på heltid med omgående start. För rätt person finns mycket goda möjligheter till en långsiktig anställning hos kundföretaget. Låter det intressant? Skicka in din ansökan redan idag – urval sker löpande! Tjänsten inleds hos TopWork med ett mål om att kandidaten senare ska övergå till en anställning hos kund. Som konsult hos TopWork får du en konsultchef som stöttar dig i ditt uppdrag hos kund. Vi ger dig råd och rekommendationer om hur du kan utvecklas i ditt arbete.
På Olivia arbetar vi tillsammans för alla människors rätt till att leva livet fullt ut. Nu söker vi ytterligare en kollega till vårt team, är det du? Om tjänsten Vi på Olivia söker dig som vill arbeta 75% hos vår kund i Nykvarn, utanför Södertälje. Vi ser gärna att du kan gå en introduktion i augusti, med preliminär start för tjänst på 75% i början av oktober. Arbetstiderna är förlagda enligt följande: Kl. 08.00-16.00 Kl. 16.00-22.00 Kl. 22.00-08.00 (vaken natt) Vi söker dig som är flexibel med arbetstider och kan jobba samtliga pass. Vi söker även dig som gärna vill jobba nätter. Om kunden Kunden är en sportintresserad man i övre 50-årsåldern som bland annat har ett intresse för ishockey. Vår kund behöver din hjälp som assistent i sin vardag då han har ALS. I höst kommer kunden få trach och du som assistent kommer få utbildning i detta på Nationellt Respirationscentrum på Danderyds Sjukhus. I dagsläget jobbar man ensam som assistent, men med start under hösten kommer det bli dubbelbemanning. Arbetsuppgifterna är enligt följande: Hjälpa till med de dagliga rutinerna såsom förekommande hushållssysslor Assistera vid personlig hygien, av- och påklädning samt vid måltider Hantera andningsmask, peg, hostmaskin och kommunikationshjälpmedel Är du den kunden söker? Vi söker dig som är lyhörd, initiativtagande, lösningsfokuserad samt engagerad. Du är en empatisk person och har lätt att sätta dig in i andra personers livssituation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Krav: Erfarenhet av arbete som personlig assistent eller annan vårderfarenhet Flytande kunskaper i det svenska språket Rökfri Meriterande: Körkort och bil Sysselsättningsgrad: 6 st, 75% Tillträde: Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning. Övriga ersättningar i enlighet med kollektivavtal. För att komma till anställning behöver du ha ett Bank-ID. Många av våra kunder önskar även att du beställt ett belastningsregister att uppvisa vid eventuell anställning. För att underlätta kan du därmed söka om registret via följande länk (detta register används för alla våra anställningar): Arbete med barn med funktionsnedsättningar Vid frågor kontakta oss via mejl Om rekryteringsprocessen: Din ansökan kommer att hanteras av medarbetare på Olivia samt av kund / brukare och eventuell anhörig, god man eller annan. Om du ger ditt samtycke kan vi dela din profil med våra systerbolag om din profil matchar en annan tjänst inom Team Olivia. För dig med Anställningsstöd: Olivia är ett inkluderande företag. Vi välkomnar alla sökanden och även du som har rätt till någon form av anställningsstöd genom arbetsförmedlingen . Det är frivilligt att ange denna information i din ansökan, alternativt kan du även meddela detta vid en eventuell intervju. Att tänka på inför din ansökan: En förutsättning för att påbörja en anställning hos på Olivia är att du som söker kan uppvisa giltig ID -handling och lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Om du vill arbeta med barn och unga under 18 år måste du uppvisa utdrag ur brottsregistret. Det är viktigt att du redan nu beställer ett utdrag från Polisen, då deras handläggningstid kan variera. Du beställer enkelt med Bank-ID genom via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Om kollektivavtal och förmåner hos Olivia: Som medarbetare omfattas du av kollektivavtal och självklart är du försäkrad på och till/från arbetet om något oförutsett skulle inträffa. Förutom friskvårdsbidrag och en rad andra förmåner anordnar vi aktiviteter som riktar sig både till dig som anställd och till kunden du arbetar med. Förmåner inkluderar bland annat tillgång till rabatterade produkter och tjänster hos ett antal samarbetsbolag.
Centralt anställd skolsköterska En av våra två centralt anställda skolsköterskor går vidare till nya utmaningar. Är du skolsköterska med kunskap, erfarenhet och engagemang? Tycker du om att samarbeta och att ha varierande arbetsuppgifter? Är du intresserad av att utveckla dig och trivs att arbeta så väl självständigt som i lag? Då hoppas vi att du läser vidare nu! Vi söker dig som är erfaren skolsköterska och som är redo för nya utmaningar på kommunövergripande nivå. Arbetet omfattar: - att som centralt anställd skolsköterska fungera som ett stöd för skolsköterskor i kommunen och tillsammans med din kollega ansvara för introduktionsprogrammet som sträcker sig över ett läsår. - att vid sjukdom och vakanser täcka upp på våra skolor så att eleverna kan erbjudas hälsobesök och vaccinationer enligt basprogrammet. - att genomföra hälsoundersökning på nyanlända i grundskolan där ni träffar elever och vårdnadshavare för anamnes, allmän status och vaccinationsstatus. Mottagningen ligger på resurscentrum där ni tar emot elever med föräldrar. - att i samverkan med ordinarie skolsköterska utföra vaccinationer enligt barnvaccinationsprogrammet. - att tillsammans med din kollega vara systemadministratörer i journalsystemet Prorenata. - att ha ett nära samarbete med din kollega, skolläkarna och verksamhetschef EMI när det gäller verksamhetsutveckling. Vem är du? Krav: - Specialistutbildning till distriktssköterska/barnsjuksköterska eller skolsköterska - Erfarenhet av arbete som skolsköterska eller liknande uppdrag då det ingår att göra egna bedömningar och beslut. - Körkort Meriterande: - Erfarenheter av vaccinationskompletteringar - Erfarenhet av arbete i journalsystemet Prorenata Personliga egenskaper: - Känner dig trygg i din yrkesroll - Du har förmåga att fatta egna beslut. - Du är kreativ och söker självständigt lösningar. - Du arbetar strukturerat och följer systematiskt upp och utvärderar ditt arbete - Du är tydlig i din kommunikation - Du har förmåga att aktivt stödja andra till utveckling. -Du ska värdesätta kulturella olikheter och respektera olika bakgrund, kultur och grupptillhörighet. Vi erbjuder dig - Ett omväxlande och stimulerande arbete med kompetenta kollegor. - Ett nätverk med skolsköterskorna i kommunen som träffas 1 gång i månaden. - Vi tillämpar årsarbetstid, 39 h/vecka, vilket ger möjlighet till viss flexibilitet i arbetstiden. - Tjänsten är en semestertjänst. - Du kan få friskvårdspeng, upp till 3000 kronor per år, för friskvårdande aktiviteter På Resurscentrum Lärande och hälsa ligger vi i framkant och arbetar forsknings- och utvecklings nära. Vi arbetar med att stödja, utveckla och utmana skolorna till ständig förbättring och ökad måluppfyllelse. Här arbetar bland annat skolpsykologer, specialpedagoger och utvecklingslärare. Resurscentrums lokaler ligger centralt beläget i Södertälje, nära bussar och några minuter från pendeltågsstationen Södertälje Centrum. Visst låter detta intressant? Sök då och ta chansen att bli en av medarbetarna på Resurscentrum i Södertälje. Hör gärna av dig om du har frågor eller funderingar. Du behöver innan anställning uppvisa utdrag ur belastningsregistret samt din legitimation. Intervjuer kommer att ske efter ansökningstiden löpt ut. Tillträde: Enligt överenskommelse Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster. Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Välkommen till oss!
Har du ett genuint teknikintresse och gillar att förstå hur saker fungerar? Är du den som gärna skruvar på bilar, mopeder eller andra maskiner på fritiden? AVL i Södertälje söker nu en praktiskt lagd och nyfiken person som vill vara med och forma framtidens fordonslösningar med fokus på batteriteknik. Du erbjuds: En mångsidig roll med möjlighet att påverka och utvecklas. En arbetsmiljö med fokus på långsiktig tillväxt och karriärmöjligheter. Bra förmåner, Kollektivavtal och friskvårdsbidrag. Att arbeta i ett team av både erfarna och nya medarbetare som alla värdesätter samarbete och en öppen dialog Arbetsuppgifter: Som batterimekaniker hos AVL kommer du att arbeta praktiskt med förberedelse och testning av batteripack och moduler. Ditt arbete kommer att ske i nära samarbete med både kunder och utprovningsingenjörer. Här är några av dina huvudsakliga uppgifter: Förbereda provobjekt inför tester ute hos kund. Arbeta med instrumentering av batteripack och moduler för att säkerställa korrekt mätning. Montera och demontera provobjekt, samt byta eller modifiera komponenter vid behov. Mäta olika delar av provobjekten tillsammans med utprovningsingenjör och kund, samt dokumentera resultaten. Utföra teknisk felsökning och säkerställa att allt fungerar korrekt. Dokumentera och kvalitetssäkra arbetet inom utsatt tid för att upprätthålla hög standard. Samordna leveranser för att säkerställa att allt är på plats enligt tidplan. Vi söker dig som: Har skruvat på bilar, motorer eller annan teknik – på jobbet eller på fritiden Har förståelse för grundläggande el. Har ett naturligt säkerhetstänk och är noggrann i det du gör Pratar och skriver flytande på svenska och engelska Har B-körkort Det är meriterande om du: Har jobbat inom fordonsbranschen eller med batterier Håller dig uppdaterad inom teknik på fritiden – det gillar vi! Vi värdesätter en lojal, plikttrogen och socialt kompetent person med entreprenörsanda och eget driv. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos AVL. Du har ett stort driv, är kommunikativ och trivs med att samarbeta med andra. Din förmåga att uttrycka dig tydligt gör att du lätt skapar en god dialog med både kollegor och kunder. Du är dessutom bekväm med att arbeta praktiskt, har erfarenhet av elarbeten, och prioriterar alltid säkerheten. START: Omgående OMFATTNING: Heltid STAD: Södertälje URVAL: Sker löpande KONTAKT: Linnéa Grass Information om tjänsten: Professionals Nord söker i samarbete med AVL en mekaniker med inriktning batteriteknik. Tjänsten är en direktrekrytering, vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos AVL. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Professionals Nord och AVL MTC Motortestcenter AB önskar att alla frågor kring tjänsten skickas till [email protected] Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #AVL #Batterimekaniker #Batteriteknik #Teknik #BatteryTechnician #fordonsteknik #mekaniker
Caverion bygger för framtiden, därför behöver vi bli fler! Via smarta fastighetstekniska lösningar bidrar vid till hållbara resultat. Är du vår nya medarbetare som vill vara med och utvecklas oss ? Caverion har etablerat ett samarbetsavtal med det globala, innovationsdrivna läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll i Södertälje. Vi söker nu en kunnig automationsingenjör till vårt trevliga team. Med vår pågående tillväxtfas fokuserar vi intensivt på att leverera automationstekniska lösningar för att uppnå AstraZenecas hållbarhetsmål. AstraZenecas anläggningar i Södertälje är unika och utmärker sig genom användningen av avancerad teknik och system. Om du uppskattar teknik, trivs med att lösa komplexa problem och vill utvecklas tillsammans med oss, då är detta jobbet för dig! Dina arbetsuppgifter Som Automationsingenjör kommer du att främst arbeta med Schneider electrics DUC och Scada lösningar. Det innefattar förvaltning, servicearbeten och felsökningar av automationssystem i olika typer av industrifastigheter. Nära kontakt med våra kunder och regelbunden dialog med kollegor kommer vara en viktig del av arbetet. I rollen ingår även b.la: * Ta fram och utveckla tekniska lösningar * Kommunicera med beställare, leverantörer, driftpersonal, projektledare och UE * Delta på drift och projektmöten * Arbeta med felavhjälpande underhåll mot driftpersonal * Ansvara för driften av Scadasystemens servrar, klienter, nätverk och mjukvaror. * Vidareutveckla kundrelationer och främja merförsäljning Din bakgrund * Du har teknisk utbildning på gymnasienivå, högskolenivå eller motsvarande erfarenhet med styr-/regler eller automationsinriktning * Vi ser gärna att du har erfarenhet inom DUC programmering och driftsättning av Schneider Electric Xenta/AS-P. * Det är starkt meriterande om du har extra kunskap inom data, servrar och nätverk samt har förståelse för VVS system. * Goda kunskaper i svenska och engelska * B-körkort Utöver ett intresse för fastighetsautomation, vill vi att du trivs med att arbeta i team och också har förmåga att planera din tid och agera självständigt. Du gillar ordning och reda, teknik, service och god kommunikation. Kort om Caverion - Building performance Vi formas av våra omgivningar. Genom att göra dem smarta och hållbara, ser vi på Caverion till att företag och omvärld lyckas och att människor mår bra. Vi guidar våra kunder genom hela den tekniska livscykeln - från design och konstruktion och rådgivande tjänster, till installation av fastighetstekniska bastjänster och smarta, digitala lösningar, tekniskt och industriellt underhåll samt Facility Management - för byggnader, infrastruktur, industrier och industriprocesser. Våra beställare stöttas av över 15 000 kunniga medarbetare från nio länder i norra och centrala Europa. Vår omsättning uppgick 2023 till EUR 2.5 miljarder. I april 2024 gick Caverion och Assemblin samman för att skapa ett ledande nordeuropeiskt tekniskt service- och installationsföretag: Assemblin Caverion Group. Tillsammans är vi cirka 21 500 skickliga medarbetare i nio länder som delar passionen för smarta och hållbara lösningar. Vår sammanlagda omsättning uppgår till 3,8 miljarder euro. Caverion - Building Performance www.caverion.se | www.caverion.com | www.assemblincaverion.com Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Mattias Sahlström, 08 736 1113, [email protected] Intervjuer och urval kommer påbörjas i augusti men vi ser gärna att du söker rollen redan nu! Välkommen med din ansökan!
Gillar du att göra affärer och är en driven säljare? Är du nyfiken och sugen på att driva eget företag? Välkommen att bli en del av Skyltstället och vårt grymma team av företagare runt om i Sverige! Skyltstället erbjuder dig som säljare/franchisetagare ett unikt koncept, där du blir egen företagare, med lågt risktagande och en enkel uppstart. Du säljer! – våra upphandlade leverantörer producerar! Du kan göra affärer från dag 1! Skyltstället är ledande i Sverige inom skylt och synlighet för företag och organisationer. Vi är en rikstäckande franchisekedja med lokala kontor från söder till norr. Varje lokalkontor är en helhetsleverantör inom varumärkesprofilering, med erbjudande av reklam/profil/marknadsprodukter och framför allt skyltar för inne/utemiljö och event. Din roll som säljare/ franchisetagare är att arbeta proaktivt med att söka upp nya kunder och sälja företagets produkter och tjänster men också att skapa relation med befintliga kunder och ta hand om inkommande leads. Du är ansvarig för hela säljprocessen från beställning till installation. Genom att bli en del av en kedja får du tillgång till ett beprövat och framgångsrikts koncept. Förhandlingarna med leverantörer är redan klara och vi kan lova dig att du får tillgång till marknadens största och bredaste produktportfölj. För att hjälpa dig i ditt arbete har vi tagit fram ett proffsigt och enkelt affärssystem, en plattform med allt du behöver i ditt arbete. Dessutom får du utbildning och tillgång till support och stöttning av oss på servicekontoret samt av alla andra säljare/franchisetagare inom Skyltstället. Hos oss är du aldrig ensam. Arbetet är fritt och omväxlande arbete. Du planerar ditt arbete och din tid. Det är du som bestämmer hur bra din verksamhet ska bli och hur mycket pengar du ska tjäna! Med Skyltställets produktportfölj i ryggen, i en bransch med stor målgrupp, finns inget stopp. För att trivas som säljare/franchisetagare gillar du att göra affärer. Du är en duktig säljare, som är medveten om att hög aktivitet, driv men även uthållighet ger resultat. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av B2B-försäljning med fokus på relationsförsäljning. Du är kontaktskapande, framåt och orädd, har god kännedom om det lokala området och får gärna ha ett etablerat nätverk. Vi har inget krav på att du varit verksam inom branschen sedan innan eller har erfarenhet av eget företagande, även om det är meriterande. Du innehar B-körkort, behärska svenska i tal och skrift. Viktigast är din personlighet och att du förstår att avgörande för din framgång som försäljningsansvarig/franchisetagare är ditt engagemang, ditt driv och ditt kundfokus. Är det dags nu? Ta chansen och bli en del av Skyltstället! När du skickat in din intresseanmälan kontaktar vi dig, för att berätta mer och för att prata om just dina möjligheter till eget företagande inom Skyltstället!
Eltel arbetar med att planera, bygga, ansluta och underhålla el- och telenät. Det gör vi på uppdrag av våra kunder som i huvudsak är operatörer, nätägare och myndigheter samt statliga verk. Att arbeta hos Eltel innebär att du är med och bidrar till att Sveriges kritiska infrastruktur som möjliggör såväl förnybar energi som högpresterande kommunikationsnätverk fungerar "Jag trivs jättebra! Utbildningen vi fick gjorde att jag kände mig med trygg i jobbet direkt. Det är också väldigt trevliga och kollegor och jag gillar friheten i arbetet ! Dessutom sticker MTX ut som bemanningsföretag! De bryr sig verkligen om mig som anställd och sköter allt som rör min anställning prickfritt" /Elmätartekniker hos Eltel Har du gått ett praktiskt gymnasieprogram eller är allmänt händig? Vi söker ytterligare ett antal personer för ett fritt och rörligt jobb med elmätare hos Eltel! Om tjänsten Arbetet innebär felsökning och installation av kategori-1 mätare. Du arbetar till stora delar själv med arbetsbil från Eltel. Arbetsområdet är stora delar av Mellansverige. Arbete i norra Sverige förekommer också. Du utgår hemifrån eller från det boendet vi tillhandahåller på arbetsorten. När du jobbar på annan ort står vi för reskostnad, boende och traktamente. Arbetet är förlagt enligt rotationsschema, där du arbetar varannan vecka och är ledig varannan. Arbete enligt andra scheman förekommer också. Tjänsten inleds med en teoretisk och praktisk utbildning på arbetstid. Vi erbjuder • Möjlighet att lära dig ett nytt yrke på lång sikt i den konjunkturs- och framtidssäkra energibranschen • Arbete i en verksamhet med ett genomtänkt och framgångsrikt arbetssätt • Möjlighet till arbete i rotationsschema med långa perioder ledighet mellan arbetsveckorna. Kvalifikationer Vi söker dig som har verktygsvana, B-körkort och är praktiskt lagd. Utbildning eller erfarenhet inom el eller annat teknikområde är meriterande men inte ett krav. Det krävs också god fysik då arbetet är ansträngande pga praktiskt arbete i under långa arbetsdagar och veckor. Pga. kundkontakt och samarbete med medarbetare från andra nordiska länder kräver tjänsten god svenska och engelska. För den här tjänsten kommer ett utdrag ur belastningsregistret att krävas innan anställning. Ansökan Vi vill göra det enkelt för dig som kandidat! Därför kan du söka tjänsten utan CV och bifoga det i nästa skede i rekryteringsprocessen. Så länge annonsen är publicerad är tjänsterna inte tillsatta. Övrigt Start: Augusti 2025 Placering: Resjobb, placeringen varierar. Lön: Fast månadslön enligt kollektivavtal. Bonus tillkommer! Omfattning: Heltid. Projektet beräknas pågå till årsskiftet 25/26 Eltel har anlitat MTX Rekrytering & Bemanning för den här rekryteringen och det är Eltels önskemål att alla frågor kring tjänsten hanteras av MTX Rekrytering & Bemanning.
Kom och jobba hos oss! Haganäs Gruppboende söker medarbetare till hösten 2025 Vi söker dig som vill jobba hos oss i vår gemenskap, med våra fina huvudpersoner. Arbetstiden varierar och är både dagtid, kvällar, nätter (sovande jour) samt helger. Vi är en socialterpeutisk verksamhet som består av fyra olika boendegrupper, både i gruppboendeform och stödboende, i och utanför Järna. Vår strävan är att verksamheten ska genomsyras av gemenskap, värme, ett rikt kulturliv och glädje. Vi söker dig som är lyhörd och ser personen du har framför dig, vi söker dig som är nyfiken på att hitta nycklarna som leder till utveckling, vi söker dig som är engagerad och öppen för att lära nytt. Du ska kunna ta ansvar både i det stora och i det lilla och ha god kunskap i det svenska språket både i tal och skrift Relevant utbildning för tjänst är: Socialterpeutisk utbildning (LÄS) Gymnasieutbildningarna på Vård- och omsorgsprogrammet Barn- och fritidsprogrammet, inriktning socialt arbete Stödassistent/stödpedagog/socialpedagog Yrkesutbildning inriktat mot LSS tex. Forum carpe kurs i specialpedagogik 100 gymnasiepoäng eller liknande utbildning med inriktning LSS. Erfarenhet av arbete inom LSS gruppbostad och kunskap inom AKK (alternativ kompletterande kommunikation) är meriterande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. B-körkort är ett krav Mer information om oss finns på hemsidan: www.haganas.se Vid intresse maila personligt brev samt cv till [email protected]
Scania is undergoing a transformation from being a leading supplier of trucks, buses, and engines to providing complete and sustainable transport solutions. Together with TRATON and our sister brands MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International, we are working to shape the future of mobility with innovative and environmentally conscious solutions. Our values – customer first, respect, team spirit, responsibility, and elimination of waste – are at the heart of everything we do. Together, we are at the forefront of creating a sustainable future. Role summary Shape the future of finance at Scania. We’re looking for a seasoned SAP FICO Solution Architect to join our SAP Center of Excellence. This is a key role in our S/4HANA greenfield implementation — a once-in-a-generation transformation of Scania’s digital finance landscape. As a strategic advisor and hands-on architect, you’ll lead the design of scalable, integrated SAP FICO solutions that support our global operations. You’ll collaborate across business and IT to ensure our financial systems are future-ready, robust, and aligned with best practices. Job responsibilities Architect and implement end-to-end SAP FICO solutions within the S/4HANA greenfield program. Ensure seamless integration with legacy and non-SAP systems. Define and enforce best practices across FICO modules: GL, AP, AR, AA, Material & Inventory Accounting, and Controlling. Lead full lifecycle activities: blueprinting, gap analysis, configuration, testing, cutover, and training. Collaborate with cross-functional teams to gather requirements and deliver scalable solutions. Provide expert guidance on enhancements, new functionalities, and process optimization. Mentor junior colleagues and support stakeholder alignment. Drive adoption of SAP innovations and ensure alignment with Scania’s IT strategy. What We’re Looking For 10+ years of SAP FICO experience, including 5+ years as a Solution Architect. Proven track record in at least 2 full-cycle SAP implementations. Hands-on experience with S/4HANA (greenfield preferred). Strong understanding of integration points across SAP and non-SAP systems. Deep knowledge of financial processes and technical configuration. Experience in the automotive or manufacturing industry is a strong plus. Familiarity with Central Finance, VIM, Blackline, SAC, and SAP Activate is advantageous. Agile mindset and experience with tools like JIRA. Excellent communication and stakeholder management skills. SAP certifications are a plus. Who You Are You are a strategic and hands-on SAP FICO expert with a strong business mindset and a passion for digital transformation. With your deep knowledge of financial processes and cross-functional integration, you confidently lead complex initiatives and drive change in dynamic environments. You are a collaborative partner, eager to mentor others and align business needs with scalable SAP solutions, while always keeping best practices and long-term value in focus This Is Us We are the SAP Center of Excellence within Scania IT, now integrated with the ERP Digital Core section. Our team is at the forefront of Scania’s digital transformation, driving SAP initiatives across finance, logistics, and supply chain. We work cross-functionally in a collaborative and agile setting, combining deep technical expertise with business insight to design scalable solutions. Scania Offers We offer a dynamic, flexible workplace with hybrid work options, including Scania Sergel and Midway hubs. With a structured development plan and courses, Scania supports your career growth both locally and internationally. Benefits include training at our health center Gröndal or wellness allowance, result bonus, flexible hours, and company car leasing. Scania also hosts events for employees and their families, and Stockholm residents enjoy direct access to Södertälje via Scania Job express buses. Application Your application should include a CV and any relevant certificates. We welcome all applicants and strive for diversity in our recruitment processes. Apply as soon as possible, no later than 2025-08-08. Screening will take place on an ongoing basis during the application period. Logical and personality tests may be used as part of the selection process, and a background check may be required for this role. If you have questions or would like more information, please contact: Annasaheb More (Group Manager), [email protected] Please note that due to the summer vacation period, responses to questions may take a bit longer than usual. We look forward for your application!
Tycker du om att köra bil, träffa människor och se nya platser? Då kan du vara vår nästa chaufför! Vi söker i dagsläget chaufförer som kan tänka sig att jobba på heltid. Vi samarbetar idag med ett snabbväxande transportföretag inom fordonsbranschen. Din uppgift kommer vara att transportera personbilar av olika märken och modeller runt om i hela landet och även sköta viss kundkontakt. Det krävs att du innehar manuellt B-körkort och att du är flexibel med arbetstider då du ibland kommer att köra sena kvällar och eventuellt övernatta på förutbestämd ort. Vi söker dig som • Flexibel. • Stresstålig. • God körvana. • Erfarenhet från kundbemötande. • Manuellt B-körkort är ett krav. • Flyttande i svenska i både tal och skrift. Tillsättning sker löpande, tveka inte med att skicka in din ansökan idag så att du kan säkra en plats hos en aktör inom fordonsbranschen! Om oss Aura Personal är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kompetenta rekryterare som totalt har över 20 års erfarenhet av bemannings- och rekryteringsarbete. Ett nytänkande, lösningsorienterat och effektivt arbetssätt har gjort att vi under kort tid blivit framgångsrika i vårt arbete. Vi tror på flexibla bemanningslösningar utefter varje kunds respektive behov och värdesätter transparent kommunikation med såväl kund som kandidat. Som kandidat eller medarbetare hos oss blir du en viktig del av vår verksamhet. Vi ser fram emot din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer