Underleverantör till Nordisk Kompetens inom omställning och rekrytering. Nordisk Kompetens är en växande rekrytering och omställnings leverantör. Nu behöver vi stärka vår kompetens runt om i Sverige med några erfarna konsulter i tjänsten RUSTA OCH MATCHA och andra tjänster. Nordisk Kompetens har inom omställning ramavtal med med Arbetsförmedlingen RUSTA OCH MATCHA, Trygghetsstiftelsen TSn, Trygghetsfonden TSL, Sobona (fd KFS), TRS, CIKO och ett flertal privat aktör och kommuner. Nordisk Kompetens arbetar även med Bemanning och Rekrytering. har avtal med ett flertal privata aktörer. Vi är trippelcertifierad av Almega inom omställning, bemanning, rekrytering och använder verktyg som JTI, Matrigma, Ascend, MAPX, MAP, AON, Match V, MINT. Korta fakta om jobbet Anställningsform: Underleverantör. Kvalifikationer Arbetslivserfarenhet Skall krav- Det är inte bara digital leverans, därför krävs det att du finns på plats på orten. Önskvärda krav- • Omställning eller coaching • Erfarenhet av rekrytering • Akademisk utbildning minst 3 år- inom beteendevetenskap/personal och arbetsliv/sociologi, studie-yrkesvägledare eller liknande en ett årig eftergymnasial utbildning • Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. • Vidare ser vi att du är en lösningsorienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Om jobbet Nordisk Kompetens får vi människor, företag och organisationer att utvecklas och växa - tillsammans formar vi framtiden! Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig kontaktperson som står i annonsen. Vi är ledande inom kompetensutveckling och kompetensförsörjning. Vi finns på flera orter i landet. Vi har attraktiva karriärvägar och utvecklar hela tiden nya, spännande tjänster. Hos oss är du med och bidrar till att fler människor får jobb och att arbetsgivare kan stärka sin konkurrenskraft. Vi får människor, företag och organisationer att utvecklas och växa – tillsammans formar vi framtiden. Vi söker vi underkonsulter och anställda då vi växer! Nordisk Kompetens skapar möjligheter för individer i arbetslivet där vi stöttar medarbetare, arbetsgivare och fack vid förändring. Vi är en partner när företaget står inför att utveckla personal, växla eller minska personal. Nordisk Kompetens befinner sig i en spännande fas där det sker en utveckling över hela Sverige. Vill du vara med på vår resa? Vi söker dig som har eget företag och vill vara vår samarbetspartner. Vad blir dina arbetsuppgifter? I rollen som underkonsult arbetar du konsultativt med att coacha, rekrytera, stödja och vägleda personer i olika förändrings, karriär och omställnings frågor. Ditt uppdrag riktar sig främst mot individer, men kan också vara för organisationer, grupper samt chefer. Vi söker dig som är erfaren coach eller rekryterare och kan börja inom kort, med vår tjänst RUSTA OCH MATCHA i eget företag. Som egen företagare/underkonsult skall du inneha F-skattsedel. Vi erbjuder även att arbeta med våra andra uppdrag inom omställning och rekrytering. För att kunna ha en stadigare inkomst. Fler olika tjänster. Personliga egenskaper För att trivas i rollen är du en person som är van att självständigt driva ditt arbete framåt. Du är en förtroendegivande person som har god förmåga att inspirera, stötta och motivera din omgivning. Du stimuleras av att arbeta självständigt i en resultatorienterad organisation. Du har god kännedom om arbetsmarknaden och kunskap om andra funktioner i samhället såsom exempelvis AF, A-kassan, AGB och CSN. Vidare ser vi att du är en lösnings orienterad och innovativ person eftersom rollen kräver lyhördhet för deltagarens förutsättningar och utmaningar. Tillträdesdag Enligt överenskommelse Övrigt- Vi drar igång ett samarbete så fort vi hittar rätt kompetens Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
På ME producerar vi batterier för våra elektrifierade lastbilar. Från början var volymerna små, men under de kommande åren kommer vi att öka vår serieproduktion samtidigt som vi tillverkar prototyper och förseriemodeller av nästa produktgeneration. Vår nuvarande elsäkerhetskoordinator kommer att gå vidare till nya uppdrag, och vi söker därför en ny person att ta över denna viktiga roll. Har du kunskap inom el eller batteriteknik, drivs av att analysera och lösa problem, och vill utveckla dina ledaregenskaper – då kan detta vara tjänsten för dig. Du kommer att tillhöra kvalitetsorganisationen inom batteriproduktion. Inom denna finns en mindre grupp där elsäkerhetskoordinatorn arbetar i nära samarbete med SHE-koordinator, miljökoordinator samt brandkoordinator. Koordinatorgruppen rapporterar direkt till kvalitetschefen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter Arbeta nära verksamheten och agera aktivt för att identifiera och analysera avvikelser inom elsäkerhetsområdet Vara kompetensbärare inom elsäkerhet för hela batteriproduktionen Ge stöd och rådgivning till chefer och medarbetare i frågor rörande elsäkerhet Bevaka och tolka förändringar i lagar och andra krav inom elsäkerhetsområdet Agera tränare och utbildare inom elsäkerhet för organisationen Medverka i genomförandet av riskbedömningar, kartläggningar och andra arbetsmiljörelaterade ärenden kopplade till elarbete Företräda och representera batteriproduktionen i frågor som rör elsäkerhet Vem är du? Du är kvalitetsmedveten, positiv, engagerad, ansvarstagande och kommunikativ. Du är strukturerad och analytisk, och du trivs med att lösa problem. Du har en stark vilja att arbeta med människor och motiveras av att vara en stödfunktion i en produktionsmiljö. Vi ser att du har: Kunskap om Arbetsmiljölagen och erfarenhet av arbete med elektriska system God förmåga att tala inför grupp och uttrycka dig tydligt Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift God datorvana och erfarenhet av att arbeta i Officepaketet Meriterande är om du är industri- eller installationselektriker med auktorisation för lågspänning. Vilka är vi? Vi är en del av Scanias batteriproduktion inom ME, där vi står inför en spännande expansionsfas i och med övergången till elektrifierade fordon. Du kommer att ingå i vår kvalitetsorganisation där vi arbetar tätt tillsammans över flera områden – säkerhet, hälsa, miljö och brand – för att säkerställa att vår produktion bedrivs på ett tryggt, hållbart och effektivt sätt. Vi värdesätter engagemang, ansvarstagande och god samarbetsförmåga i ett högt tempo där säkerhet alltid är i fokus. Scania erbjuder Vi erbjuder en dynamisk och flexibel arbetsplats med hybridarbetsmöjligheter, inklusive Scania Sergel och Midway-hubbar. Med en strukturerad utvecklingsplan och kurser stödjer Scania din karriärutveckling både lokalt och internationellt. Förmåner inkluderar träning på vårt hälsocenter Gröndal eller friskvårdsbidrag, resultatbonus, flexibla arbetstider och möjlighet till förmånsbil. Scania anordnar även evenemang för anställda och deras familjer och boende i Stockholm har direkt tillgång till Södertälje via Scania Job express-bussar. Ansökan Din ansökan bör innehålla ett CV och examensbevis. Vi välkomnar alla sökande och strävar efter mångfald i våra rekryteringsprocesser. Ansök så snart som möjligt, senast 2025-06-17. Urval sker löpande under ansökningsperioden. Logik- och personlighetstester kan komma att användas i vår urvalsprocess och en bakgrundskontroll kan behöva genomföras för den här tjänsten. Har du frågor eller vill veta mer, vänligen kontakta:Kvalitetschef Anna-Karin Nordwall, [email protected], telefon 08-553 814 09 Vi ser fram emot din ansökan! Jobbrekvisition 18251
INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi erbjuder kompletta lösningar inom byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – och arbetar alltid med kvalitet och kundfokus i varje led. Vi växer och söker därför en kalkylator som kan bidra till att vi håller hög precision i våra anbud och projektplaneringar. Rollen är nyckelfunktion i vårt team och innebär både analys, struktur och affärsförståelse. Rollens ansvarsområdenSom kalkylator på INAB ansvarar du för att: Räkna på inkommande jobb och offerter Göra budgetering och tidsberäkningar (Eventuellt även arbeta med inköp) Arbeta tätt tillsammans med projektledningen Bidra till att vi ger kunderna rätt lösning till rätt pris Krav Du har en teknisk utbildning i grunden – gärna inom industri, bygg, konstruktion eller produktion. Alternativt har du förvärvat motsvarande kunskap genom arbetslivserfarenhet. Det är meriterande om du har en ingenjörsutbildning, men relevant praktisk erfarenhet kan väga upp för det. Du har god förståelse för ritningar, materialval och hur tillverkningsflöden fungerar i praktiken. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från branscher som smide, mekanisk verkstad eller byggrelaterad produktion. Meriterande: B-körkort Certifikat tidigare erfarenhet från smide, verkstad eller entreprenad Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård Arbetsplatsen Placering: Nyköping (kontor och verkstad i samma byggnad) Resor kan förekomma vid behov Verkstaden är modern med stor kapacitet och välutrustad maskinpark Vem söker jobbet? Du är noggrann, analytisk och strukturerad. Du gillar ordning och reda, är trygg i dig själv och har lätt för att samarbeta. Du har troligtvis tidigare erfarenhet från teknisk administration, offertarbete eller projektkalkylering. Du är punktlig, kommer i tid, är social och har en god förmåga att både ta ansvar och kommunicera med kunder. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill vara en nyckelperson i projekten, där dina beräkningar gör skillnad Du vill jobba i en organisation med stark yrkesstolthet och korta beslutsvägar Du uppskattar tydliga förutsättningar, bra kollegor och frihet under ansvar Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
INAB Mekaniska är en väletablerad verkstad i Nyköping med anor från 1998. Vi arbetar med byggsmide, mekanisk verkstadstillverkning, ritningskonstruktion och projektstyrning. Vi är certifierade enligt ISO 3834 och EN 1090 – med kvalitet i varje steg. Det som särskiljer oss är erfarenhet, kapacitet och ett lösningsorienterat arbetssätt. Många av våra kunder väljer oss för att vi kan ta hela kedjan – från konstruktion till färdig leverans. Just nu växer vi och söker därför en nyckelperson till vårt team. Rollens ansvarsområdenSom projektledare hos oss ansvarar du för att: Leda projekt från start till mål – inklusive kalkyl, planering, ritningsgranskning, materialbeställning och uppföljning Hålla i byggmöten och säkerställa att budget och tid hålls Driva smidesprojekt och vara tekniskt bollplank Arbetsleda teamet – både i verkstad och ute på projekt Arbeta självständigt såväl som i grupp, med god överblick och samarbetsförmåga Krav & meriterande Kompetenser: Teknisk utbildning, gärna ingenjörsutbildning i grunden (men rätt erfarenhet kan väga upp) Förmåga att läsa ritningar och räkna på projekt Dokumenterad erfarenhet från liknande roll, helst inom smide eller byggprojekt God materialkännedom B-körkort (krav) Meriterande: Certifikat, truckkort, svetsvana, erfarenhet från entreprenad- eller verkstadsmiljö Arbetsvillkor & förmåner Arbetstid: 07.00–16.00 Anställningsform: Heltid, tillsvidare (6 månaders provanställning) Kollektivavtal: Ja Förmåner: Friskvårdsbidrag, företagshälsovård, fritt och varierat arbete Arbetsplatsen Geografisk placering: Nyköping Kontor och verkstad finns i samma byggnad Verkstaden är modern och välutrustad, med hög maskinkapacitet Vem söker jobbet? Vi tror att du är ordningsam, stabil och trygg i dig själv. Du är noggrann, initiativrik och van att jobba nära både kunder och kollegor. Du gillar struktur, men är också social och har lätt att skapa kontakt. Tidigare erfarenhet från liknande bransch är meriterande – men det viktigaste är att du har rätt driv, rätt värderingar och vilja att ta ansvar. Varför vill du ha det här jobbet? Du vill ha en fri roll med ansvar – där du får leda projekt och påverka resultatet Du söker ett jobb där både kontor och produktion kombineras Du vill jobba i ett företag där beslutsvägarna är korta och där din insats märks Du vill vara del av ett team med yrkesstolthet och en stark kultur Rekryteringen görs i samarbete med Tillväxt Nyköping. Urvalet sker löpande och dina svar på ansökningsfrågorna ligger till grund för bedömning av din ansökan. Den tjänst du söker är hos en av de arbetsgivare som Tillväxt Nyköping samarbetar med. Om du blir erbjuden jobbet blir det alltså denna arbetsgivare – inte Tillväxt Nyköping – som anställer dig.
Om Mora Park Mora Park bedriver LSS 9§8-boende samt skola med grundskola 1-9 och anpassad grundskola 1-9. Vi ligger i natursköna Järna utanför Södertälje med fårhagar som närmaste granne. Höstterminen 2025 kommer skolan ha ca 20 elever. Om Jobbet Vi söker legitimerad lärare i Ma/No till Mora Park skola i Järna. Hos oss får du möjlighet att arbeta i små och resurstäta undervisningsgrupper med både grundskola och anpassad grundskola. Du är mentor för ca 5 åldersblandade elever och undervisar i matematik, fysik, kemi, biologi och (gärna) teknik i minst två av våra undervisningsgrupper. I våra grupper finns elever som läser enligt grundskolans läroplan och anpassade grundskolans läroplan (ämnen). Som lärare ansvarar du för undervisningen men till din hjälp har du elevassistent för att stötta elevernas lärande. Om dig Du är legitimerad lärare i ma/no och har erfarenhet av att undervisa årskurs 7-9. Du är van att anpassa undervisningen efter varje elevs individuella förutsättningar och möter varje barn på dess nivå. Du har en nära och öppen dialog med både elever och vårdnadshavare. Du är sällan ensam i klassrummet så du har lätt för att samarbeta med kollegor med olika professioner. Du är van att planera, genomföra, dokumentera och utvärdera din undervisning. Kvalifikationer Krav: Legitimerad lärare i matematik och No-ämnena. Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Kunskap och erfarenhet av differentierad undervisning. Meriterande: Legitimation i alla NO-ämnen samt teknik. Erfarenhet av att jobba i särskild undervisningsgrupp alternativt anpassad grundskola; ämnen. Kunskap om AKK. Personliga kompetenser: Du är trygg, stabil och har förmågan att fatta välgrundade beslut även i pressade situationer. Du är lyhörd och har ett respektfullt och professionellt bemötande i kontakten med både elever, vårdnadshavare, hemkommuner och kollegor. Du har lätt för att samarbeta. Du är flexibel och tålmodig. Du är lösningsfokuserad. Övrigt Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har mycket god svenska i både tal och skrift. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Mora Park behöver både utdrag för både skola och LSS. Intervjuer kommer att ske löpande varpå anställning kan ske före annonstiden slut. Tveka inte med din ansökan! Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Är du en strukturerad doer som gillar fart och fläkt? Vill du vara med och stötta försäljningen i ett framtidsområde med fokus på elektrifiering och smart mobilitet? Då är detta rätt uppdrag för dig! Om rollenSom Business Support Consultant blir du en viktig kugge i ett drivet team som arbetar med försäljning av eldrivna fordon. Du får en varierad roll där du stöttar i både det dagliga och strategiska försäljningsarbetet. Här får du möjlighet att bidra till något större – och samtidigt vässa dina egna kunskaper! Dina ansvarsområden Samordna dokumentation och följa upp leveransavvikelser Stötta e-Sales Directors och andra nyckelpersoner i teamet Förbereda och följa upp kommersiella initiativ och beslutsunderlag Du rapporterar till Manager inom BEV Sales – en trygg och stöttande ledare som blir din huvudsakliga kontaktperson under uppdraget. Vi söker dig som: Har relevant utbildning inom t.ex. ekonomi eller teknik Är självgående, strukturerad och gillar att ta ansvar Kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska Är van användare av Microsoft Office (Excel, PowerPoint, Outlook m.m.) Det är ett extra plus om du också har: Erfarenhet av Power BI eller Power Apps Arbetat inom Pre-Sales/Sales eller BEV/commercial vehicle Koll på TCO, RV eller andra ekonomiska modeller Kort om uppdraget: Start: Så snart som möjligt Slut: 31 oktober 2025 Plats: Södertälje (med möjlighet till distans 1–2 dagar i veckan) Nivå: Mellannivå (ca 3–6 års erfarenhet) Plats: Södertälje (25% distans) Period: 9 juni – 31 oktober 2025 Omfattning: Heltid Sista ansökningsdag: 5 juni kl. 12:00 – sök direkt! Ansök redan idag – urval sker löpande och uppdrag kan tillsättas innan sista datum! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi söker engagerad sommarpersonal till vårt team inom hemtjänsten i Södertälje. Vill du arbeta med att göra skillnad för äldre och personer med funktionsnedsättning under sommaren? Läs vidare för att se om detta är jobbet för dig! Arbetsuppgifter inom hemtjänst i Södertälje Ge personlig omvårdnad och stöd i kundens hem Utföra hushållsnära tjänster såsom matlagning, städning och inköp Bidra till trygghet och välbefinnande för våra kunder Samarbeta med kollegor och andra yrkesgrupper inom vården Dokumentera insatser enligt rutiner Kvalifikationer och erfarenhet som efterfrågas Du har fyllt 18 år Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Det är meriterande med erfarenhet av vård- och omsorgsarbete Du har gärna utbildning inom vård och omsorg men det är inget krav B-körkort kan vara ett önskemål beroende på område Viktiga personliga egenskaper för hemtjänstpersonal Lyhörd och empatisk Flexibel och lösningsorienterad God samarbetsförmåga och initiativrik Serviceinriktad och ansvarstagande Om arbetsgivaren och arbetsplatsen i Södertälje Vi är en etablerad aktör inom hemtjänst i Södertälje som arbetar för att skapa en trygg och meningsfull tillvaro för våra kunder. Som sommarvikarie blir du en viktig del av vårt team och får introduktion samt stöd från erfarna kollegor. Ansökan till sommarjobb inom hemtjänst SödertäljeSkicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Vi värdesätter mångfald och arbetar aktivt för en inkluderande arbetsmiljö. Välkommen med din ansökan!
Din nya roll Vill du arbeta i en dynamisk och framtidsinriktad miljö med fokus på elektrifiering och hållbara transportlösningar? Nu söker vi en Business Support Consultant till ett uppdrag hos en ledande aktör inom fordonsbranschen i Södertälje. Som Business Support Consultant kommer du att ha en central roll i det dagliga arbetet med att stötta försäljningsorganisationen. Du kommer bidra till att möjliggöra och följa upp kommersiella initiativ, samordna interna aktiviteter och driva uppgifter kopplade till leveransprestanda, ekonomisk uppföljning och försäljningsverktyg. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att inkludera: Koordinera dokumentation och uppföljning av leveransrelaterade avvikelser och deras ekonomiska påverkan. Stötta e-Sales Directors och andra intressenter i operativt arbete och lösning av dagliga utmaningar. Förbereda beslutsunderlag och följa upp kommersiella initiativ. Du kommer rapportera till en Manager inom BEV Sales-teamet, som även är din huvudsakliga kontaktperson under uppdraget. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Universitetsexamen inom företagsekonomi, teknik eller motsvarande område. Mycket goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och skrift. Erfarenhet av Microsoft Office, särskilt Excel. Erfarenhet av verktyg som Power BI och Power Apps är ett plus. Meriterande: Erfarenhet från fordonsindustrin, e-mobilitet eller BEV-segmentet (battery electric vehicle). Meriterande: Erfarenhet av Pre-Sales och Sales-processer. Meriterande: Kunskap om ekonomiska analyser och modeller såsom TCO och Restvärdesberäkningar. Vem är du? För att passa i rollen krävs ett affärsmässigt, strukturerat och självgående arbetssätt. Du har god förmåga att arbeta både självständigt och i tvärfunktionella team. Du har starka kommunikativa egenskaper och ett proaktivt förhållningssätt. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som konsult via JobBusters. Lön: Mellan ca 30-38 000kr/mån. Start: Omgående. Slut: 2025-10-31 med chans till förlängning. Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Då processerna i konsultvärlden ofta går snabbt kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum – vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ledande inom fordonsindustrin och finns i 100 länder. I Sverige är huvudkontoret strax utanför Stockholm och här arbetar man med omställningen för ett hållbart transportsystem och skapar en värld av mobilitet som är bättre för både företagen, samhället och miljön.
Just nu söker vi flera Trädgårdsarbetare/Parkskötare inför säsongen i eller runt Södertälje till en av våra kunder, ett fastighetsservicebolag välkänt i området. Arbetsmomenten som skall utföras är bl.a att rensa ogräs, beskära samt trimma gräsmattor och buskar. Det kan även förekomma stängselmontage och enklare målning. Säsongen sträcker sig april-oktober, men för rätt person finns det möjlighet till plats för året-runt arbete där snöröjning, löv- och grusupptagning samt generell fastighetsservice förekommer. Oavsett om du är en yngre person som sommarjobbat lite med parkskötsel eller en mer erfaren skötare av allmänytor ser vi fram emot din ansökan! Krav: Flytande svenska i tal och skrift B-körkort manuellt Meriterande: Tidigare erfarenhet av fastighetsskötsel eller liknande arbetsuppgifter Besitter bra lokalkännedom i områdena Mölnbo/Hölö/Järna/Södertälje Profil: Du ska vara en lyhörd person som gillar att vara utomhus i friska luften. Vi ser även att du är en person som föredrar att jobba framför att sitta hemma och har en "ställa upp"-mentalitet. Eftersom jobbet innefattar en rad olika moment som dessutom behöver rapporteras löpande i mobilapp, ser vi även att du är allt-i-allo-person som kan hantera mobilapplikationer. Arbetstider: Måndag-fredag, 07-16 (100%) Plats: Södertälje med omnejd Lön: Enl. överenskommelse Start: Början på maj Om oss:Vi på Submit kännetecknas av ett genuint engagemang och strävar alltid efter att skapa de mest gynnsamma förutsättningarna. Vi värdesätter varje individ och sätter stor värdering på att skapa en arbetsmiljö där våra medarbetare inte bara trivs utan också har möjlighet att utvecklas fullt ut. Som konsult hos Submit öppnas dörrar till professionell tillväxt och möjligheter att bygga värdefulla nätverk som kommer att vara en tillgång för dig i framtiden. Vi tror på att investera i våra medarbetares personliga och professionella utveckling. Därför tillhandahåller vi en dedikerad konsultchef som stöttar dig genom hela din resa, och som finns där för att ge vägledning och stöd på vägen mot framgång. Låter detta som något för dig? Ansök idag! Vid frågor om tjänsten kontakta [email protected]
Om Mora Park Mora Park bedriver LSS 9§8-boende samt skola med grundskola 1-9 och anpassad grundskola 1-9. Skolan är Waldorfinspirerad. Vi ligger naturskönt i utkanten av Järna med fårhagar som närmaste granne. Höstterminen 2025 kommer skolan ha ca 20 elever. Om Jobbet Vi söker legitimerad lärare f-3 till Mora Park skola i Järna. Hos oss får du möjlighet att arbeta i små och resurstäta undervisningsgrupper med både grundskola och anpassad grundskola. Du är mentor för ca 5 elever och undervisar utifrån anpassad grundskola ämnesområden/ämnen. Som lärare ansvarar du för undervisningen men till din hjälp har du elevassistent för att stötta elevernas lärande. Om dig Du är legitimerad f-3-lärare. Det är meriterande om du har erfarenhet av anpassad grundskola. Du är van att anpassa undervisningen efter varje elevs individuella förutsättningar och möter varje barn på dess nivå. Du har en nära och öppen dialog med både elever och vårdnadshavare. Du är sällan ensam i klassrummet så du har lätt för att samarbeta med kollegor med olika professioner. Du är van att planera, genomföra, dokumentera och utvärdera din undervisning. Kvalifikationer Krav: Legitimerad lärare f-3. Kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande. Kunskap och erfarenhet av differentierad undervisning. Meriterande: Erfarenhet av att jobba i anpassad grundskola alternativt särskild undervisningsgrupp. Utbildad speciallärare mot IF. Kunskap om AKK. Personliga kompetenser: Du är trygg, stabil och har förmågan att fatta välgrundade beslut även i pressade situationer. Du är lyhörd och har ett respektfullt och professionellt bemötande i kontakten med både elever, vårdnadshavare, hemkommuner och kollegor. Du har lätt för att samarbeta. Du är flexibel och tålmodig. Du är lösningsfokuserad. Övrigt Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har mycket god svenska i både tal och skrift. Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning. Mora Park behöver både utdrag för både skola och LSS. Intervjuer kommer att ske löpande varpå anställning kan ske före annonstiden slut. Tveka inte med din ansökan! Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Välj ett jobb för att visa detaljer