Driven Apotekschef till Apotek Hjärtat ICA Maxi Moraberg, Södertälje
Apotek Hjärtat AB
Chefer inom handel

Är du en Apotekschef med erfarenhet och är redo för din nästa utmaning? Vill du vara en del av en organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med ditt team och stora möjligheter att utveckla ditt ledarskap? Välkommen till Apotek Hjärtat! Din roll som apotekschef på Hjärtat Som Apotekschef på Hjärtat ansvarar du för resultat-, drift-, personal- och farmaceutiska frågor på ditt apotek. Du leder ditt team mot att uppnå ditt apoteks ekonomiska mål. För att nå dit coachar och motiverar du personalen i deras dagliga arbete och utveckling. I rollen bidrar du med din farmaceutiska kompetens, engagemang och erfarenhet, till en bättre hälsa för våra kunder och till apotekets framgång. På Hjärtat kan din karriär ta många spännande vägar. Möjligheterna är många! Läs mer om våra karriärvägar här. Därför ska du jobba hos mig, Regionchef Aram El Khoury Välkommen till Apotek Hjärtat och region 11 i Mälardalen Söder! Regionen består av 19 apotek som hjälper varandra i vardagen. Du kommer att tillhöra en grupp engagerade chefer som stöttar varandra, samarbetar och sprider positiv energi för att tillsammans leverera toppresultat. Nu söker jag en erfaren och engagerad apotekschef som vill leda och vidareutveckla vårt apotek på ICA Maxi Moraberg. Jag söker dig som har ett stort engagemang, är kommunikativ och har en god samarbetsförmåga. Du drivs av resultat, är flexibel och ser alltid till helheten så att vi säkerställer god kvalitet och en god arbetsmiljö där alla inkluderas. Apoteket är ett av regionens största och ligger vid entrén till Maxi-butiken med ett högt kundflöde. Apoteket bemannas idag av ett härligt och sammansvetsat gäng på 10 medarbetare med ett otroligt engagemang. Tack vare bra tillgänglighet, genom den nära anslutningen till E4, är det möjligt för trafikanter att enkelt och smidigt svänga av och parkera på handelsplatsens parkeringsplatser. Apotekets öppettider är 7-22 alla dagar. Som Regionchef vill jag skapa en grupp som har högt i tak och god stämning. För mig är det viktigt att arbeta mot uppsatta mål med struktur och god framförhållning i nära samarbete med apotekschefer, regionala resurser och nyckelroller. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid som apotekschef. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Är du den vi söker? Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare och är en erfaren ledare. Du känner igen dig i beskrivningen: · Som ledare är du drivkraftig med ett affärsmässigt tänkande · Du är effektiv, initiativrik, mål- och resultatorienterad och ser verksamheten utifrån ett helhetsperspektiv · Du har förmågan att motivera, stödja och utveckla andra Nyfiken på mer? Lyssna på vårt podcastavsnitt om Apotek Hjärtat. Du hittar det här. På Hjärtat strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen, skicka in din ansökan redan idag. Om roller kräver det så behöver du genomgå bakgrundskontroller innan anställning. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 2025-08-31 Kontaktperson: Regionchef Aram El Khoury, 070-277 51 12 Välkommen till oss - ett apotek med Hjärtat på rätt ställe!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Butikstjänst
Järna Ekologiska AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vi behöver utöka med extra personal till vår fina Eko/Hälsokost butik i Järna. Vi söker dig , som vill jobba. Har kunskap inom kosttillskott. Har butik/kassa/data vana. Kan ta emot leveranser, och plocka upp varor. Sköta webshop-beställningar. Ge femstjärnig service till våra kunder. Kan hantera många bollar i luften , högt tempo, tunga lyft, gå i trappor. Kan jobba dag och kväll ( vi har öppet till kl.19) Och, som vill vara en dela av vårt fantastiska team. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
12 juli 2025
Market Insights Analyst at TRATON Charging Solutions
Scania CV AB
Marknadsanalytiker och marknadsförare m.fl.

TRATON Charging Solutions is on a mission to accelerate the electrification of commercial transport across Europe. To strengthen our data insights capabilities, we are now seeking a Market Insights Analyst for the Operations and Data-team. This role is ideal for someone who likes to work with data and analytics in a fast-paced environment with many different stakeholders. It involves frequent international collaboration and offers a dynamic work environment with a diverse range of tasks that value a can-do-attitude, effective relationship management, and adaptability. As our Market Insights Analyst you will work with gathering, analyzing and presenting data and insights from the BEV industry and the HDV market more specifically. Your Responsibilities Perform various market and competitor analysis regarding price, features and coverage of other similar services and potential partners. Set up, maintain, analyze and communicate purchase prices of electricity. Maintain and expand the activation and classification of our charging network. Gather input and data regarding the charging network, both existing and planned. Perform strategic analysis on where to expand and focus our efforts. Share insights and lead discussions regarding findings of the analyzes made. Common operational maintenance, set-up and support tasks. Your Profile Analytical: Experience from previous analytical roles with proven great results. Thrives in a learning environment: Demonstrates an interest in both technical and holistic understanding, continuously expanding their knowledge base. Is supportive and collaborative: Possesses a natural inclination to support and teach others, contributing to a collaborative work environment. University Degree: A solid educational foundation is essential. Business or engineering background is preferred, but not mandatory. Language skills: Excellent communication skills in English. Why Join Us? Help shape the future of electric commercial vehicle charging across one of Europe’s most critical regions Play a key role in scaling a high-impact initiative within the TRATON GROUP, home to Scania, MAN, Volkswagen Truck & Bus, and International Work in a dynamic role with touch points with many different stakeholders and roles Apply Now! TRATON offers this vacancy in Stockholm, starting at the earliest possible date. If you’re ready to take on this exciting challenge and contribute to the transformation of commercial vehicle charging, we’d love to hear from you! Apply today by sending your CV and cover letter to contact email. If you have any questions, please contact [email protected]. Location: Stockholm, Sweden Employment type: Full-time TRATON SE Hanauer Straße 26 / 80992 Munich / Germany www.traton.com TRATON Charging Solutions AB With its brands Scania, MAN, International, and Volkswagen Truck & Bus, TRATON SE is the parent and holding company of the TRATON GROUP and one of the world’s leading commercial vehicle manufacturers. The Group’s product portfolio comprises trucks, buses, and light-duty commercial vehicles. “Transforming Transportation Together. For a sustainable world.”: this intention underlines the Company’s ambition to have a lasting and sustainable impact on the commercial vehicle business and on the Group’s commercial growth. TRATON Charging Solutions AB Vagnmakarvägen 1 / 15132 Södertälje / Sweden www.tratoncs.com TRATON Charging Solutions, established in 2023 as a part of the TRATON GROUP, is dedicated to providing seamless, reliable charging services for commercial vehicles. As an eMSP, it operates the largest charging network in Europe and powers services such as Scania Charging Access and MAN Charge&Go. With structural readiness in 20 European countries and a mission to cover the entire EU by the end of 2025, TRATON Charging Solutions is at the forefront of accelerating sustainable transport through strategic partnerships and innovative solutions.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
13 juli 2025
Industrimekaniker Södertälje
Caverion Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Företagsbeskrivning Caverion Sverige: Vi är Caverion Sverige - en renodlad expert inom teknisk fastighetsförvaltning. Vi förstår att bakom varje byggnad, bakom all infrastruktur, finns människor och verksamheter som är beroende av att allt fungerar. Vi är här för att se till att det gör det. Varje dag, året om. Genom att ta ett helhetsansvar för våra kunders tekniska funktioner, både operativt och strategiskt, åstadkommer vi ökad driftsäkerhet, optimal funktion och minskad energianvändning. Våra engagerade medarbetare, från norr till söder, har den spetskompetens och multitekniska expertis som krävs för att förvalta byggnader och infrastruktur med extra höga krav på driftsäkerhet och prestanda. Som ansvarsfulla förvaltare av några av de tekniskt mest komplexa byggnaderna i Sverige, bryr vi oss om framtiden, och vi är här för att göra den bättre och mer hållbar. Byggda miljöer är en naturlig del av allas vardag. Vi gör fastigheter smartare, säkrare och mer hälsosamma att vistas i. Hos o Är du en kuunig industrimekaniker som gillar varierande arbetsdagar och tekniska utmaningar? Vill du jobba med avancerad utrustning i en framtidssäker bransch - där din insats verkligen gör skillnad? Då vill vi ha med dig i vårt team! Caverion har ett nära samarbete med det globala läkemedelsföretaget AstraZeneca för drift och underhåll av deras toppmoderna anläggningar i Södertälje. Här får du arbeta med avancerad fastighets- och processteknik i en högteknologisk miljö - tillsammans med ett tajt, kunnigt och trevligt team. Dina arbetsuppgifter Som industrimekaniker arbetar du med både planerat underhåll och akuta insatser på utrustning och maskiner inom läkemedelsproduktion. Det innebär t.ex.: - Felsökning, reparation och tillverkning av maskindelar. - Ombyggnationer och nyinstallationer av processutrustning. - Dokumentation och återrapportering av arbetet. - Planering av ditt eget arbete. - Stötta kundens underhållsavdelningar med teknisk kompetens. Arbetstiderna är förlagda på dagtid måndag-fredag med beredskap enligt schema utanför ordinarie arbetstid. Våra medarbetare är vårt hjärta Våra medarbetare är den största tillgången vi har i vårt företag. Vi kan vara stolta över hur vi ser till att vi som företag lyckas genom att arbeta tillsammans. Hos Caverion får du möjlighet att utvecklas genom att förstärka, förnya och vidareutveckla din kompetens. Vår egen digitala utbildningsplattform säkerställer de kurser och certifieringar du behöver för att ligga i framkant inom ditt område. Hög arbetsglädje hos en stabil och trygg arbetsgivare med god ekonomi, där säkerheten alltid kommer först. Våra värderingar Vi leder Vi levererar Vi bryr oss Din bakgrund - Har en verkstadsteknisk utbildning eller motsvarande. - Har erfarenhet av mekaniskt underhåll, gärna från process-, läkemedels- eller livsmedelsindustrin. - Har kunskap i manuell svarvning och plåtbearbetning (meriterande). - Har B-körkort. - Talar och skriver svenska obehindrat. - Är självgående, ansvarsfull och gillar att arbeta nära kund. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet och som en del i anställningsprocessen ingår att vi genomför en bakgrundskontroll och drogtest. Vi erbjuder - Goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Både inom det egna området, inom ett nytt ämne eller en ny position med mer ansvar. - Möjlighet att arbeta i en positiv, inkluderande och aktiv arbetsmiljö där fokus ligger på säkerhet. - Arbeta i ett företag där hållbarhet står högt på agendan, där vi åtar oss att göra skillnad tillsammans med våra kunder. - Bra löne- och försäkringssystem, inklusive pensions- och sjukförsäkring via kollektivavtal. - Caverion är en drivande kraft för mångfald och jämställdhet. - Attraktiv förmånsportal. Ansökan & Kontakt Om du tycker att detta låter intressant och har någon fråga är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Maria Olsson tel. 070- 237 14 13 alt. mail [email protected] OBS! Vi tar inte emot ansökningar via mail! Din ansökan vill vi ha senast den 20 augusti 2025. Vi kommer ta en paus i rekryteringsprocessen vecka 29-32 och du kommer inte få någon återkoppling under den perioden. Obs! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/ bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Mikrobiolog
Hays AB
Farmakologer och biomedicinare

Mikrobiolog - AstraZeneca - Södertälje - 12-månaders konsultuppdrag HAYS söker nu en till stjärna till AstraZenecas Sweden Quality Microbiology! Vill du använda din Quality-erfarenhet för att göra skillnad för människa och planet? Är du redo att få ett stort ansvar i en roll som i gengäld ger dig mycket variation? Toppen, här är vi och vi väntar på din ansökan! Sweden Quality Microbiology är en funktion som består av ca 40 medarbetare med det gemensamma uppdraget att säkra mikrobiologisk kompetens och mikrobiologiska leveranser gentemot de fem olika produktionsenheterna som finns inom AstraZeneca Södertälje. Inom funktionen finns det både specialisttjänster och laborativa mikrobiologiska roller, fördelade på tre mikrobiologiska laboratorier. På laboratoriet Sweden Quality Microbiology Respiratory&OSD stödjer du två av AstraZenecas största siter för läkemedelstillverkning samtidigt som du också har kontaktytor mot forskning och utveckling. Varje analys vi gör har påverkan på patient och vi vill konstant utvecklas genom innovation och nytänkande. Vi verkar i en mångkulturell och global miljö där digitala lösningar, vår LEAN-kultur och hållbarhetsfokus driver oss framåt. Ta möjligheten att bli en del av en aktiv och innovativ Quality-organisation där du som medarbetare får arbeta nära produktionen, göra skillnad och direkt kan se resultatet av din insats. Här verkar vi i en föränderlig miljö där förutsättningarna snabbt kan ändras, du får förtroendet att ta ansvar för dina leveranser och genom LEAN hjälpa oss att ständigt förbättra verksamheten. Inom Sweden Quality Microbiology Respiratory&OSD arbetar du med: * Laborativt arbete enligt cGMP kopplat till frisläppningsanalyser av våra produkter * Tvärfunktionellt samarbete med alla delar av organisationen, i olika stadier av arbetet och i olika projekt * Utredning av kvalitetsavvikelser samt skrivande av SOP:ar och andra styrande dokument * Medverkande i och ledande av verksamhetsprojekt och valideringar * Att företräda avdelningen vid interna och externa myndighetsinspektioner Din roll Du kommer att bli en del av ett team ambitiösa mikrobiologer, ha lösningsorienterade diskussioner och arbeta mot att konstant förbättra våra metoder och arbetssätt. Exempel på arbetsuppgifter: * Analys av produkter och processprov genom ingjutnings-, filtrerings- och anrikningsmetoder * Avläsning och karaktärisering av mikroorganismer på agarplatta * Tillverkning och funktionskontroll av media * Hantering av specialanalyser kopplade till produktion eller forskning * Sammanställa, bedöma och rapportera mikrobiologiska resultat * Arbeta med problemlösning och ständiga förbättringar enligt LEAN-principer Vilken kompetens söker vi? * Att du har Naturvetenskaplig högskoleexamen på magisternivå/240hp innehållande Mikrobiologi/Bakteriologi/Molekylärbiologi * Praktisk erfarenhet av arbete med Mikrobiologi, företrädesvis inom verksamhet styrd av Good Manufacturing Practice (GMP) * Mycket god förmåga att kunna kommunicera och uttrycka dig i tal och skrift, både på Svenska och Engelska Det är meriterande om du har kunskap i Good Manufacturing Practice (GMP) eller Good Laboratory Practice (GLP), samt erfarenhet av att arbeta med kvalitetssäkring inom läkemedels- eller livsmedelstillverkning. Även erfarenhet från arbete med LEAN är meriterande. Framgångsfaktorer För att trivas i rollen som mikrobiolog hos oss ser vi att du trivs i en flexibel arbetsmiljö där ett högt tempo är din vardag. Majoriteten av ditt arbete handlar om att vara laborativ men du kommer också förväntas jobba med mindre projekt parallelt, så vi söker dig som tycker att denna variation känns spännande och utvecklande. Önskat startdatum: 2025/09/01 Varför AstraZeneca? När vi på AstraZeneca ser chansen att förändras tar vi tillfället i akt - för varje möjlighet, oavsett hur liten, kan vara början på något stort. Att leverera medicin som förändrar människors liv handlar om att ha entreprenörsanda - att hitta stunderna och förstå dess potential. Därför söker vi dig som trivs i en dynamisk och föränderlig miljö, genom ditt arbete kommer du och ditt team göra skillnad för patienters liv varje dag då ni ser till att produktion av livsnödvändiga mediciner kan fortlöpa! Läs gärna mer om oss på: https://www.astrazeneca.se/karriar.html Se gärna vår introduktionsfilm, "Join our Global Operations teams", på vår YouTube kanal: https://www.youtube.com/watch?v=-7MsOFlEsmw Är du redo att göra skillnad? Skicka då in din ansökan, så gör vi det tillsammans!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Chaufför till Scania Go
Sodexo AB
Taxiförare m.fl.

Hos Sodexo är du en del av något större – ett globalt företag med hjärtat på rätt ställe. Vi tror på styrkan i mångfald, samarbeten och gemensamma ambitioner. Nu söker vi medarbetare till vårt uppdrag på Scania i Södertälje. Vår kund Scania är inne i en spännande förändringsresa där arbetsplatsen spelar en nyckelroll – inte bara som en plats att arbeta på, utan som ett strategiskt verktyg för att främja flexibilitet, hållbarhet och gemenskap. Vi strävar efter att skapa arbetsmiljöer som verkligen är värda att resa till – platser där människor möts för att samarbeta, utvecklas och skapa värde tillsammans. Bli en del av Scania Go – kör framtidens mobilitet på Scania Campus På Scania Go förändrar vi sättet människor reser mellan byggnader på Scanias område – med smarta, hållbara och effektiva lösningar som shuttlebuss, elcyklar, komfortbilar och Scania Job Express. Med vår reseapp blir resan smidig, snabb och miljövänlig. Nu söker vi kollegor som vill vara med och utveckla detta banbrytande mobilitetskoncept. Är du trygg, serviceinriktad och engagerad i säkerhet och hållbarhet? Då vill vi gärna träffa dig! Din roll – mer än bara körning Som chaufför inom Scania Go är du en viktig ambassadör för vår mobilitetstjänst och ansvarar för att varje resa blir säker, bekväm och kundanpassad. Ditt uppdrag innefattar bland annat: • Transportera passagerare inom Södertäljeområdet på ett säkert och kostnadseffektivt sätt • Genomföra daglig tillsyn av fordon och rapportera eventuella fel till bilansvarig • Månadsvis kontrollera och rapportera fordonens mätarställningar • Vara positiv, serviceinriktad och anpassa kommunikationen efter kundens behov • Aktivt delta i förbättringsarbete för att utveckla tjänsten • Hantera förarstödet via vår Driver-app • Köra rundtursbuss vid behov • Utföra andra förekommande arbetsuppgifter inom HASSU enligt arbetsledningens instruktioner Vi söker dig som – är en trygg och serviceinriktad person Du har ett naturligt driv att göra varje resa så bra som möjligt och ett stort fokus på säkerhet och kundnöjdhet. Du är flexibel, lyhörd och trivs i en roll där du möter människor dagligen. Tjänsten förutsätter att du har: • B-körkort • Erfarenhet av körning och kundkontakt • God kommunikativ förmåga på svenska och engelska • Digital vana och bekväm med appar och teknik • Engagemang för att skapa en positiv och trygg upplevelse för våra resenärer Vårt erbjudande – mer än bara ett jobb • En flexibel och utvecklande arbetsmiljö • Stöd från engagerade kollegor och ledare som vill se dig växa • Tillgång till utbildningar och interna karriärvägar • Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom volontärarbete på arbetstid • Ett företag med starkt fokus på hälsa, hållbarhet, säkerhet och arbetsmiljö Om tjänsten • Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse • Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning • Placering: Södertälje Ansök senast 3 augusti men vänta inte – urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. För frågor, kontakta Lina Larsson på [email protected]. Ansök via vårt rekryteringssystem – vi tar inte emot ansökningar via e-post. Observera att alla medarbetare inom Sodexo behöver genomföra en identitetsvalidering innan anställning påbörjas. Välkommen med din ansökan! Sodexokoncernen Sodexo grundades av Pierre Bellon i Marseille 1966 och är världsledande inom hållbar mat och erbjudanden inom lärande, arbete, hälsa och nöje. Sodexokoncernen är unik genom sitt oberoende och grundarfamiljens delägande, sin hållbara affärsmodell och serviceutbudet med måltidstjänster och FM-tjänster. Dessa erbjudanden möter alla utmaningar i vardagen med ett dubbelt mål: att förbättra livskvaliteten för våra medarbetare och dem vi erbjuder våra tjänster, och att bidra till ekonomiska, sociala och miljömässiga framsteg i de samhällen där vi är verksamma. För oss går tillväxt och socialt engagemang hand i hand. På Sodexo är vårt syfte att skapa en bättre vardag, för ett bättre liv för alla.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Barista till Södertälje 5h & 20h/veckan

Älskar du kaffe lika mycket som vi? Vi söker Baristor som vill sprida kaffeglädje varje dag! Som Barista på Espresso House, Sveriges ledande cafékedja, får du vara med i en tempofylld miljö där den ena dagen inte är den andra lik. Givetvis blir du del av ett fantastiskt team där vi har kul bakom baren. Din allra främsta uppgift är att erbjuda våra gäster en kaffeupplevelse som överträffar deras förväntan! Vad erbjuder vi dig? Flexibelt schema och arbetstider förekommer under dag, kväll och helg. Utvecklingsmöjligheter inom Espresso House Academy. Personalrabatt i alla våra shopar, i alla länder! Tillsvidaretjänst som inleds med 6 månaders provanställning. Ekonomisk trygghet i form av extra ersättning från oss under din föräldraledighet. Hur vet du att du är den vi söker? • Jo, du är nyfiken på människor, gillar det här med sälj och service och är den som sätter laget före jaget.. • Vi tror att du är tävlingsinriktad, initiativrik och drivs av utveckling. • Du har snabbt till handling att berätta vad just du tycker, tänker och känner. Det säger oss att du är mån om både din, och andras, förbättring och kvalitet. • Du älskar att ha kul på jobbet! Join the brew crew! Jobbet som Barista kräver inga förkunskaper, vi utbildar våra nya medarbetare till Baristor! För att börja jobba som Barista behöver du vara myndig. Är du minderårig kan du i stället söka tjänsten som Host, håll koll på hemsidan när nya tjänster läggs upp. Det är meriterande om du tidigare jobbat som cafébiträde, butiksbiträde eller inom service tidigare. I rollen kommer du göra goda drycker, bereda och servera fika. Du ser till att shopen är härligt välkomnande, ren och prydlig så som du själv skulle vilja ha det. Och du, tillsammans med dina kollegor, ser till att ni har det bra bakom baren! Låter det här kul? Sök direkt, vi kollar ansökningar löpande! Om du går vidare kommer ett litet test också, inget krångligt, bara en del av vägen framåt. Let us brew our future together!

7 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
QC Immunolog till AstraZeneca
QRIOS Minds AB
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Konsultuppdrag hos QRIOS Life Science & Engineering Placering: Snäckviken, Södertälje | Start: första september | Uppdragets längd: 1 år | Sista ansökningsdag: 8 juli | Antal positioner: 2 Om tjänsten Nu söker vi på QRIOS Life Science & Engineering två mikrobiologer till ett långsiktigt konsultuppdrag hos vår kund AstraZeneca i Södertälje. Det här är en fantastisk möjlighet för dig som har en naturvetenskaplig utbildning med mikrobiologisk inriktning och vill arbeta nära produktionen i en innovativ och global miljö. Du kommer att vara placerad på laboratoriet Sweden Quality Microbiology Respiratory & OSD, där du blir en viktig del av arbetet med frisläppningsanalyser och kvalitetsbedömning av läkemedelsprodukter. Som konsult hos QRIOS blir du en del av ett nätverk av kompetenta och engagerade specialister, samtidigt som du får möjlighet att bidra till en verksamhet som räddar liv världen över. Dina arbetsuppgifter i huvudsak Som mikrobiolog kommer du att arbeta laborativt i en GMP-styrd miljö med fokus på mikrobiologiska analyser kopplade till läkemedelsproduktion. Du kommer också vara involverad i förbättringsarbete och projekt inom kvalitetsområdet. Exempel på arbetsuppgifter: • Utföra mikrobiologiska analyser av produkter och processprov genom ingjutning, filtrering och anrikning • Avläsa och karaktärisera mikroorganismer på agarplattor • Tillverka och funktionskontrollera mikrobiologiska medier • Hantera specialanalyser kopplade till produktion och forskning • Skriva och uppdatera styrande dokument som SOP:ar • Delta i utredningar vid kvalitetsavvikelser • Bidra till och driva förbättringsarbete enligt LEAN • Representera avdelningen vid interna och externa inspektioner Vem är du? Vi söker dig som har ett stort intresse för mikrobiologi och som trivs i en roll där du får kombinera laborativt arbete med dokumentation, förbättringsarbete och samverkan med andra funktioner. Du är lösningsorienterad, noggrann och har ett strukturerat arbetssätt. Du uppskattar ett högt tempo och en flexibel miljö där du får ta eget ansvar. Krav: • Naturvetenskaplig högskoleexamen på magisternivå (240 hp) med inriktning mot mikrobiologi, bakteriologi eller molekylärbiologi • Praktisk erfarenhet av mikrobiologiskt arbete, gärna inom GMP-styrd verksamhet • Mycket god kommunikationsförmåga på både svenska och engelska, i tal och skrift Meriterande: • Kunskap inom GMP eller GLP • Erfarenhet av kvalitetssäkring inom läkemedels- eller livsmedelsproduktion • Erfarenhet av arbete enligt LEAN Om verksamheten AstraZeneca är ett globalt, forskningsdrivet läkemedelsföretag där du får arbeta i en miljö som kombinerar vetenskap och teknik med ett tydligt patientfokus. På siten i Södertälje sker en stor del av företagets tillverkning av läkemedel och du får arbeta nära både produktion och forskning. QRIOS Life Science & Engineering är ett konsult- och rekryteringsbolag specialiserat på kvalificerade roller inom teknik, naturvetenskap och IT. Vi är nyfikna, kompetenta och kvalitetsmedvetna – och vi älskar det vi gör. Som konsult hos oss får du en trygg anställning, tillgång till vårt nätverk och möjlighet att utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Sista ansökningsdag är 8 juli. Placeringsort: Södertälje, Snäckviken. Uppdragslängd: 1 år, heltid, start första september. Antal positioner: 2.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
8 juli 2025
Vikarierande gruppledare myndigheten för personer med funktionsnedsättning
Södertälje kommun
Socialsekreterare

Myndigheten för personer med funktionsnedsättning tillhör Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Omsorgskontoret består av en myndighetsdel såväl som utförarorganisation inom verksamhetsområdena äldre och funktionsnedsättning. Nu söker vi en vikarierande gruppledare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning. Myndigheten för personer med funktionsnedsättning består av en resultatenhetschef, fyra gruppledare, 25 LSS-handläggare samt två kontaktsekreterare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Här har du möjlighet att leda och utveckla LSS-handläggare och ha en nyckelroll för en välfungerande organisation hos oss. Som gruppledare på myndigheten förväntas du delta och vara aktiv i olika kompetenshöjandeforum och vara en viktig del i myndighetens utveckling. Vi använder oss av verksamhetssystemet Pulsen combine och har individens behov i centrum [IBIC] som arbetsmetod. Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta som gruppledare? Vi söker dig som vill leda, inspirera och utveckla ett engagerat team inom myndighetsutövning. Hos oss får du en nyckelroll i arbetet med rättssäkerhet, kvalitet och effektivitet i beslut som påverkar människors vardag. Som gruppledare ansvarar du för att leda det dagliga arbetet, stötta medarbetare i komplexa ärenden och säkerställa att verksamheten följer aktuella lagar och riktlinjer. Du blir en viktig länk mellan medarbetarna och resultatenhetschefen och bidrar aktivt till både operativt och strategiskt utvecklingsarbete. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: - Operativt ledarskap av gruppens dagliga arbete samt strategiskt utvecklingsarbete -  Att ge handledning och stöd i individärenden - Uppföljning av mål och resultat - Implementering av nya arbetssätt och rutiner - Samarbete med interna och externa aktörer   Vem är du? Du är strukturerad och organiserad och har förmågan att planera, prioritera och leda handläggningsprocessen effektivt. Du är beslutsför och ansvarstagande och är mån om att fatta välgrundade beslut. Du har en god juridisk förmåga och kan tillämpa lagar och förordningar i praktiken. Du ser ett värde i samverkan och är duktig på att skapa relationer både internt och externt. Som ledare är du trygg och tydlig med förmåga att motivera, utveckla och coacha medarbetare. Du är pedagogisk och tydlig i din kommunikation Krav: - Socionomexamen, juristexamen eller motsvarande högskoleutbildning som argbetgivaren bedömer som likvärdig - Gedigen erfarenhet av myndighetsutövning, särskilt inom LSS - Erfarenhet av arbete med personer med funktionsnedsättning och kunskap kring myndighetsutövningen för målgruppen - Erfarenhet av ledarskap, gärna i en offentlig kontext. Meriterande: - Ledarskapsutbildning - Du har varit med i olika förändringsarbeten och organisationsförändringar - Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen combine Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner Vi erbjuder dig: - Ett utvecklande och intressant uppdrag   - Goda möjligheter till kompetensutveckling    - Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid  - Friskvårdsbidrag - Handledning - Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
LSS handläggare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning
Södertälje kommun
Biståndsbedömare m.fl.

Myndigheten för personer med funktionsnedsättning tillhör Omsorgskontoret i Södertälje kommun. Omsorgskontoret består av en myndighetsdel såväl som utförarorganisation inom verksamhetsområdena äldre och funktionsnedsättning. Nu söker vi en LSS-handläggare till myndigheten för personer med funktionsnedsättning.   Myndigheten för personer med funktionsnedsättning består av en resultatenhetschef, fyra gruppledare, 25 LSS-handläggare samt två kontaktsekreterare. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med stora utvecklingsmöjligheter. Här har du möjlighet att som LSS-handläggare göra karriärsteg och få utökad delegation enligt omsorgskontorets delegationsordning. Hos oss finns även kollegialt lärande som är en del av introduktionen där medarbetare med utökad delegation utbildar nyanställda i de olika biståndsbedömningarna inom Socialtjänstlagen [SoL] samt Lag om stöd och service för vissa funktionshindrade [LSS]. På myndigheten har du även möjlighet att delta och vara aktiv i olika kompetenshöjandeforum, och du kommer vara en viktig del i myndighetens utveckling. Vi använder oss av verksamhetssystemet Pulsen combine och har individens behov i centrum [IBIC] som arbetsmetod. Dina arbetsuppgifter Vill du arbeta som LSS-handläggare? Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. I arbetsuppgifterna som LSS-handläggare ingår att du informerar, utreder och fattar beslut enligt delegationsordningen i individärenden enligt SoL eller LSS samt följer upp beviljade insatser. I rollen som LSS-handläggare ingår att samverka med olika verksamheter, såsom barn- och ungdom, socialpsykiatri, missbruk, regionen och skolan. Vi ser därför gärna att du har ett ödmjukt förhållningssätt, har en god kommunikationsförmåga och är bra på att samarbeta. Som LSS-handläggare förväntas du också vara en del i förbättringsarbetet på vår myndighet. Arbetet vi gör tillsammans har sin utgångspunkt i ett professionellt och respektfullt bemötande. Bilden av vår arbetsplats skapas i varje möte, och som medarbetare hos oss är du vårt ansikte utåt. Vem är du? Du är ansvarstagande och duktig på att strukturera och planera ditt arbete. Du är analytisk och har förmågan att fatta självständiga beslut utifrån gällande lagstiftning och riktlinjer. Du har ett ödmjukt förhållningssätt och ett gott bemötande till klienter och anhöriga. Du värdesätter samverkan med samverkanspartners. Du är engagerad, motiverad och nytänkande vilket innebär att du använder din kunskap och dina förmågor för att utveckla verksamheten. Krav: - Socionomexamen, juristexamen eller annan universitet- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig - Behärskar svenska väl i tal och skrift och har en god dokumentationsförmåga - Goda datorkunskaper - B-körkort Meriterande: - Dokumenterad erfarenhet av myndighetsutövning inom LSS/ SoL - Erfarenhet av att arbeta med IBIC som arbetsmetod - Erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystemet Pulsen combine Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt. Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida: https://www.sodertalje.se/formaner - Ett utvecklande och intressant uppdrag   - Goda möjligheter till kompetensutveckling    - Årsarbetstid som är en modell för flexibel arbetstid  - Friskvårdsbidrag - Handledning - Möjlighet att byta semesterdagstillägg mot lediga dagar Välkommen till oss! Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

7 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025