Handläggare, statsbidrag

Vill du vara en viktig del av vårt team som arbetar med hantering av statsbidrag på uppdrag från regeringen? I ditt arbete ingår också utmaningar som att hantera stora datamängder, digitala formulär och göra avancerade beräkningar i Excel. Var med och bidra till skolans framtid! Om jobbet Verksamheten arbetar med handläggning och utredning av statsbidrag enligt uppdrag från regeringen. Arbetsuppgifterna innebär att du tillsammans med ditt team och din teamledare planerar, handlägger och följer upp de statsbidrag som teamet ansvarar för. I handläggningen hanteras stora mängder data, så förutom den förvaltningsmässiga delen i arbetet ingår också att skapa databaser och digitala formulär, göra beräkningar i Excel och arbeta i flera digitala system. Du gör också kvalitativa bedömningar kopplat till förordningar för statsbidragen. Teamen arbetar också löpande med systematiskt kvalitetsarbete, att utveckla statsbidragshandläggningen och ge god service till skolhuvudmän och andra organisationer som ansöker om bidrag. Verksamheten består idag av cirka 100 medarbetare uppdelade på fem enheter. Avdelningen arbetar med handläggning och uppföljning av lärarlegitimationer och statsbidrag, och hanterar ca 35 000 beslut om året. Hos oss arbetar administratörer, handläggare, teamledare, utredare, controller och chefer med att bereda, genomföra och följa upp handläggning av ärenden samt att genomföra kontroll- och förbättringsarbete.  ***** ” Tillsammans strävar vi efter en effektiv, rättssäker och modern ärendehantering som bidrar till att alla barn och elever får en likvärdig utbildning av god kvalitet i en trygg miljö. ” Sofie Lundkvist, enhetschef ***** Du arbetar på vårt moderna och rymliga kontor i Solna Business Park. Du har också möjlighet att arbeta upp till 50% på distans.  Om dig För att göra ett bra jobb och trivas hos oss behöver du stå för och leva upp till den statliga värdegrunden och till våra kärnvärden för medarbetarskap: förebild, tillit, ansvar, samarbete och utveckling. Läs mer på skolverket.se/jobb I det här jobbet ska du ha • högskoleexamen med systemvetenskaplig-, samhällsvetenskaplig- eller juridisk/förvaltningsrättslig inriktning, eller annan inriktning som Skolverket bedömer som likvärdig, • aktuell erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation,  • aktuell erfarenhet av handläggning inom offentlig sektor, • god datormognad och mycket goda kunskaper i office paketet, • förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Det är önskvärt att du har erfarenhet av handläggning av statsbidrag inom skolområdet, aktuell erfarenhet av att skapa och bearbeta databaser, aktuell erfarenhet av kvalitativ bedömning samt kunskaper i förvaltningsrätt med förmåga att tillämpa relevant lagstiftning och följa korrekta processer. Som person behöver du • ha förmåga att se till helheten och utveckla effektiva, förnuftiga och genomförbara lösningar på problem, • ha medvetenhet om dina styrkor och svagheter, • ha förmåga att förmedla information tydligt och enkelt, både muntligt och skriftligt, • ha förmåga att arbeta konstruktivt även under press och stress, • ha förmåga att samarbeta och söka hjälp från andra när det behövs för att effektivt slutföra arbetsuppgifter, • prioritera samarbete och vara en stark teamspelare. Viktigt att veta Sista ansökningsdag är 29 april. Anställningen är tillsvidare och inleds med provanställning i sex månader. När du registrerar din ansökan får du svara på några frågor i stället för att bifoga ett personligt brev. Läs gärna igenom ansökningsformuläret och förbered dina svar innan du gör ansökan. Våra fackliga representanter är Peter Karlberg 08-527 331 67 (OFR/ST), Adrian Forssander 08-527 338 79 (Sveriges Lärare), Lee Gleichmann (Saco) 08-5273 3151 och Kajsa Öhman (Saco) 08-5273 3522.  * * * * * Skolverket arbetar för att alla barn och elever ska få en bra och likvärdig utbildning i en trygg miljö. Vi stödjer på olika sätt den svenska förskolan, skolan och komvux. Som medarbetare på Skolverket är du med och bidrar till att skapa goda förutsättningar för barns och elevers utveckling och lärande. Vårt uppdrag – skolans framtid. Lär känna oss bättre genom att besöka vår webbplats skolverket.se/jobb Varmt välkommen med din ansökan!

19 april 2024
Sista ansökan:
29 april 2024
Serviceinriktad säljare till Bank

Säljare inom Bank och Finans - Servicefokus och Karriärmöjligheter Vi letar efter tre dedikerade säljare för vår kund, en specialiserad bank som verkar över hela Norden. Vi välkomnar dig som befinner dig i starten av din säljkarriär och som strävar efter långsiktighet inom bank- och finansbranschen. Dina egenskaper: Du har det där lilla extra och trivs med att sätta kunden i centrum. Du brinner för kundvård och är en teamplayer. Arbetsplatsen är centralt belägen i Stockholms innerstad. Arbetstiderna varierar mellan 08:00–17:00 eller 12:00–20:00, och vi söker därför dig som är flexibel. Din erfarenhet: Minst 2 års erfarenhet av låneförmedling, gärna med kontinuerlig anställning. Alternativt minst 2 års erfarenhet inom finans eller försäkring. Erfarenhet av försäljning via telefon. Vi erbjuder: Möjlighet att vara med och påverka formandet av ett nytt team. Arbete mot både den svenska och norska marknaden. Stora möjligheter för personlig utveckling inom bank- och finanssektorn. Anställningsinformation: Start: Omgående Tjänst: Heltid Plats: Stockholm Om du känner att detta låter intressant, skicka in din ansökan snarast då intervjuer genomförs löpande! Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Postdoktor inom genomik

Arbetsuppgifter Professor Tuuli Lappalainens forskargrupp söker en postdoktor till ett ERC-finansierat forskningsprojekt som kopplar variation i gendosering till cellulära egenskaper med hjälp av ett systemgenetisk synsätt. Projektet kombinerar experimentellt arbete med CRISPR och encellsmetoder med beräkningsanalys. Det specifika projektet kommer att skräddarsys efter postdoktorns intressen och expertis, och potentiella tillvägagångssätt kan inkludera vinklar från human genetik, genreglering, cellbiologi och beräkningsmässig systembiologi. Ytterligare projekt och samarbeten kan byggas på andra forskningsprojekt och datamängder i labbet, pågående samarbeten, såväl som postdoktorns egna idéer. Forskargruppen arbetar i den internationella framkanten av mänsklig funktionell genomik och syftar till att förstå hur genomisk variation bidrar till mångfalden av mänskliga egenskaper och sjukdomar. Vi använder både beräknings- och experimentella metoder inom disciplinerna human genetik, funktionell genomik och molekylärbiologi. Förutom teamet på KTH, som ligger på SciLifeLab campus, har Dr Lappalainen även ett aktivt forskningslabb vid New York Genome Center, med nära interaktioner mellan teamen. Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö - En möjlighet att utföra forskning i framkanten av human genomik, med toppmoderna metoder, stora datamängder och bra resurser - En kreativ roll som kombinerar en hög grad av självständighet med mentorskap från Dr. Lappalainen och interaktioner med kollegor i labbet - Nära samarbeten med New York Genome Center och med infrastrukturplattformarna på SciLifeLab - En möjlighet att utveckla en internationellt konkurrenskraftig forskningsprofil och nätverk samt vägledning för framtida karriärutveckling https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050 Kvalifikationer Krav - Avlagd doktorsexamen eller utländsk examen som bedöms motsvara en doktorsexamen. Detta behörighetskrav ska vara uppfyllt senast vid tidpunkten då anställningsbeslutet fattas. - Vetenskaplig skicklighet inom funktionell genomik, molekylär eller cellbiologi, human genetik eller ett motsvarande område - Expertis inom storskaliga tekniker inom genomik eller molekylär cellbiologi - Förmåga att analysera storskaliga data - Samarbetsförmåga - Självständighet - Stark publikationshistorik - Starka muntliga och skriftliga kommunikationsförmågor Meriterande - Vid sista ansökningsdag högst tre år sedan doktorsexamen eller en utländsk examen som bedöms motsvara doktorsexamen avlades. - Tidigare expertis inom vävnadskultur, CRISPR-experiment eller encellsmetoder - Pedagogisk förmåga - Medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska innehålla: -  CV inklusive relevant yrkeserfarenhet och kunskap.  -  Kortfattad redogörelse för varför du vill bedriva forskning, dina akademiska intressen och hur de relaterar till dina tidigare studier och framtida mål. max 2 sidor lång.  Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Om anställningen Anställningen gäller tillsvidare, dock längst tre år En anställning som postdoktor är en tidsbegränsad meriteringsanställning med huvudinriktning mot forskning avsedd som ett första karriärsteg efter disputation. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440. Anställningen kan komma att omfatta säkerhetskänslig verksamhet. För att bli behörig behöver du därför klara en eventuell säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
AnnSam söker Sjuksköterskor! 🔆 v22-35 inom Akutsjukvård i Solna

AnnSam AB, som bemannat vården med sjuksköterskor sedan 1999, söker nu Sjuksköterskor för Sommar🔆 uppdrag inom Akutsjukvård i Solna!   Perioden: 2024.06.01 - 2024.08.27 Arbetstid: Dag, kväll, natt samt helg. Erfarenhet: 2 år som Allmänsjuksköterska samt erfarenhet av akutsjukvård, trygg i din yrkesroll.   Journalsystem: Ev. övrigt: Ring oss för mer info! Ref.nr:  INT240419-37, 240419 Att arbeta som Bemanningssjuksköterska hos AnnSam: Vi på AnnSam är måna om att tillsätta rätt Sjuksköterska  till rätt uppdrag, detta för att ha nöjd personal och nöjda kunder. Hos oss kan du få uppdrag på heltid, deltid eller extra pass när du vill tjäna lite extra. Du kan även hyras ut som underkonsult om du ha ett eget bolag. Rollen som bemanningssköterska innebär att du ansvarar för bedömning och uppföljning av patienternas vårdbehov. Deltar i ronder, medicinsk planering och utförande. Du samarbetar på ett positivt och handledande sätt med omvårdnadspersonal samt ansvarar för att erbjuda kvalitativ vård.   AnnSam erbjuder sina konsulter: - Tydlig och ärlig information. - Personlig kontakt och service. - Konkurrenskraftiga löner. - Timlön utbetalas månadsvis alt. var 14:e dag. - Tjänstepensions lösning. - Möjlighet till löneväxling. - Semesterersättning. - Sjuklön. - Reseersättning vid arbete på annan ort. - Försäkring under ditt arbete. - Inskolning så att du kan känna dig trygg. - Boende i samband med uppdraget. - Arbeta som underkonsult via eget bolag. För att bli anställd hos oss så behöver du:   - Godkänd svensk Sjuksköterskeleg. - Erfarenhet som leg. sjuksköterska, minst 1 år.   - Kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift.   - Vana av att arbeta med databaserade journalsystem. - B-Körkort kan vara ett krav på vissa uppdrag. - Meriterande är ett Varmt hjärta och ett Glatt leende!   Om AnnSam AB:   AnnSam AB är ett personligt bemanningsföretag vars ägare och VD har en lång erfarenhet som Sjuksköterska och av att bedriva vårdbemanning.   För att hålla hög kvalitet fokuserar vi på uthyrning av Allmän Sjuksköterskor, Specialist Sjuksköterskor, Arbetsterapeuter och Fysioterapeuter.   Vårt mål är att alltid ha en nära och personlig kontakt med både kunder och personal, vi erbjuder dig god service och ett nära samarbete.     AnnSam har avtal och bemanningsuppdrag i stora delar av Sverige, hos både offentliga och privata aktörer. Berätta gärna för oss var du önskar uppdrag så söker vi i vår kundbas! Välkommen till AnnSam, vi  har bemannat vården med Sjuksköterskor sedan 1999. Hos oss kan du känna dig trygg!   Se samtliga vår uppdrag på vår hemsida, vi ser fram emot din ansökan!   www.annsam.se   [email protected] Tel: 016-55 12  450

19 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Praktisk tjänstgöring på Apotek Hjärtat – ort efter önskemål

Därför ska du jobba hos oss, apotekschef Elizabeth Uimonen berättar: I takt med att allt fler kunder väljer oss önskar vi utöka styrkan med ytterligare en farmaceut för att fortsätta leverera kundmöten i världsklass. Apoteket ligger inne på ICA Maxi och har ett stort upptagningsområde av kunder, både från Falköping och omkringliggande orter. Arbetsdagen hos oss bjuder på stor variation - i och med våra nära samarbeten med veterinärerna i närområdet väljer även många djurägare att utföra sina apoteksärenden hos oss. Vi är lyhörda på kundernas önskemål och arbetar aktivt med lageroptimering för att tillgodose våra kunders behov. Ta chansen att ansluta dig till ett sammansvetsat gäng som erbjuder en fantastiskt rolig arbetsdag och ett sprillans nytt apotek. Apoteket har nyligen genomgått en ombyggnation och har fått nya fräscha lokaler enligt Hjärtats senaste apotekskoncept. Vi har också fått en extra receptkanal vilket ger oss möjlighet att ta hand om ännu fler nöjda kunder – kanske blir det du som bemannar den? För mig som chef är det viktigt att kunderna känner sig välkomnade och väl omhändertagna på vårt apotek. Tillsammans gör vi vårt yttersta för att skapa en miljö där både kunder och kollegor trivs. Nära till skratt, omtanke och genuint engagemang kännetecknar oss på Apotek Hjärtat i Falköping. För att bibehålla vår härliga kultur på apoteket är det viktigt att du bidrar med positiv energi, nyfikenhet och flexibilitet. Vi väljer att se möjligheterna och utvecklar tillsammans vår verksamhet. Öppettiderna är 8–20 alla dagar i veckan. Vårt team består av 8 medarbetare som önskar välkomna en ny kollega att dela vår vardag med. Goda pendlingsmöjligheter finns och gratis parkering erbjuds utanför apoteket. Apoteket ligger 9 minuters bussresa ifrån Falköping tågstation. Tjänsten är en tillsvidareanställning som farmaceut. Tjänsten är på heltid eller enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde till tjänsten sker enligt överenskommelse. Såhär jobbar en farmaceut på Hjärtat! Som farmaceut på Hjärtat arbetar du omväxlande med professionell rådgivning och försäljning inom recept och egenvård. Som den duktiga kundfokuserade farmaceuten du är, bidrar du till en bättre hälsa för våra kunder och apotekets framgång. Två saker kommer att vägleda dig, vilket Hjärtatapotek du än jobbar på: Hjärtats Arbetssätt, vår arbetsmetod av enhetlighet, samt våra värderingar - Enkelhet, Engagemang och Entreprenörskap. Det här är du! Vi söker dig som är legitimerad receptarie eller apotekare. Du är antingen i början av din karriär eller så är du erfaren och vill dela med dig av dina kunskaper till dina nya Hjärtatkollegor. Som person är du positiv, engagerad och gillar enkla och nya lösningar i din vardag. Med din goda attityd är du en lagspelare och en ambassadör för hela Hjärtat! Varför bli en del av Hjärtat? På Hjärtat erbjuder vi dig ett jobb i ett innovativt företag som växer! Vi är en platt organisation där du kommer att ha ett nära samarbete med dina kollegor och chef. Som farmaceut kan du vidareutvecklas i rollerna som bland annat Läkemedelsansvarig, Farmaciansvarig och säljansvarig. Är du nyfiken på att veta mer om hur det är att jobba på Hjärtat? Lyssna gärna på vår podd! Vi på Hjärtat strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund! Rekryteringen sker löpande och därav kan tjänsten komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. All extern hjälp med rekrytering undanbedes. Sista ansökningsdag: 24-05-18 Kontaktperson: Elizabeth Uimonen (072-5320430) Välkommen till ett apotek med stort Hjärta!

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Lärare till Haga VIP anpassad grund & Gymnasieskola

Lärare sökes till Haga VIP anpassad grund- och gymnasieskola Nu söker vi på Haga VIP anpassad grund- och gymnasieskola i Solna en ny lärare.Vi erbjuder en provanställning på 6 månader. Vi erbjuder även utbildning och flera förmåner. Sök tjänsten senast 2024-05-30 Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. Det här får du hos oss: Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära Förmånsportal med rabatter och förmåner Coachande och stöttande chefer nära dig En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare Karriär- och utvecklingsmöjligheter Friskvårdsbidrag och skobidrag Kollektivavtal Din roll Som lärare kommer du vara pedagogiskt ansvarig för en liten klass och leda det dagliga arbetet för personalen som arbetar tillsammans med dig i klassen. I arbetet ingår att planera, genomföra och följa upp din undervisning och elevernas lärande. Som anställd på Haga VIP är du en viktig del i att skapa en trygg miljö för våra elever och samtidigt skapa förutsättningar för dem att utvecklas utifrån sin förmåga. Vi värdesätter drivande och engagerade medarbetare som ständigt vill vara med och utveckla verksamheten. Tillsammans med elevassistenter planerar och strukturerar ni skoldagen utifrån skräddarsydd pedagogik som ger förutsägbarhet och trygghet. Du finns med som stöd vid elevernas sida under hela skoldagen, på lektioner, under rasten. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera eleverna till att utveckla sina förmågor och skapa möjligheter för lärande. Du tar en aktiv roll och utvecklar verksamheten tillsammans med hela skolans arbetslag. Enligt vårt pedagogiska ramverk arbetar vi med individen i centrum. Du upprätthåller ett nära samarbete med vårdnadshavare till elever och övriga viktiga personer i elevernas nätverk. Du deltar i kontinuerliga lärarmöten, håller klassmöten för ditt eget arbetslag och deltar i elevhälsomöten. Om Haga VIP grund- och gymnasiesärskola Skolan vänder sig till ungdomar med autismspektrumdiagnos och intellektuell funktionsnedsättning. Idag går sammanlagt 20 elever på skolan. Våra elever läser ämnesområden och individuella programmet på gymnasiet. På Haga VIP arbetar 18 medarbetare i olika professioner med olika kompetenser och erfarenheter. Vi är en liten skola till antalet i stora lokaler. Vi har små undervisningsgrupper med hög personaltäthet. Vi är experter på flexibla individlösningar för målgruppen och värdesätter drivande och engagerade medarbetare som vill vara med att tillsammans utveckla verksamheten. På Haga VIP ser vi den enskilde elevens styrkor och förmågor. Vi arbetar utifrån elevens behov för att stötta till ett så självständigt liv som möjligt. Undervisningen och övriga moment under skoldagen individanpassas helt utifrån elevens förmågor, styrkor, behov och dagsform. Vår grundsyn är att våra elever, med rätt stöd, klarar allt. Din erfarenhet och kunskap Vi gissar att du som söker dig till oss: • Har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor • Är ansvarskännande och har en personlig mognad • Trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor Vi söker dig som med stor lust och kunskap om pedagogik får eleverna att växa och lära sig. Du har lärarexamen. Du har erfarenhet av arbete med barn och ungdomar med neuropsykiatriska funktionsvariationer i allmänhet och autism i synnerhet. Som person är du strukturerad, prestigelös och flexibel. Du har ett tydligt och lågaffektivt bemötande. Du har förmågan att se elevers olika behov och styrkor samt att styra och följa upp verksamheten utifrån företagets pedagogiska mål och vision. Som anställd hos oss ser vi att du har kunskap och erfarenhet kring tydliggörande pedagogik och olika kommunikationsverktyg. I arbete med våra elever på skolan är det viktigt att man är trygg i sig själv och sin roll då utmanande och utåtagerande beteenden förekommer, då arbetar vi alltid utifrån ett lågaffektivt bemötande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För oss handlar kompetens lika mycket om potential, värderingar och motivation som utbildning, erfarenhet och faktakunskap. Du ser elevernas möjligheter att erövra nya kunskaper som någonting självklart och möjligheterna istället för hindren. Vi strävar efter jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka! Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Tjänstgöringsgrad : 100 % Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-05-30 För mer information kontakta: Ewa Thim [email protected] kontakt: Kommunal tfn 010-442 90 32 Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

19 april 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Besiktningstekniker till Dekra - Västra Skogen

Har du känsla för service och tycker om att träffa kunder i kombination med att jobba praktiskt? Har du dessutom ett genuint intresse för fordon? Då kommer du att passa som besiktningstekniker hos vår kund DEKRA! Vi söker nu en besiktningstekniker till Dekra i Västra Skogen! Om tjänsten Som besiktningstekniker kommer du att genomföra opartiska kontroller av fordon utifrån de krav som ställs av svenska myndigheter i allt från fordonets generella skick till avgasutsläpp och miljöpåverkan samt se till att de uppfyller ställda säkerhetskrav. Din roll är viktig i säkrandet av kundnöjdheten då du dagligen möter, ger service till och säkerställer att våra kunder både är nöjda med våra produkter och tjänster men också ser oss som deras framtida leverantör av besiktningstjänster. Om dig Vi söker dig som är nyfiken, serviceorienterad och förtroendeingivande. Du har lätt för att kommunicera och drivs av att göra ett bra jobb med hög kvalitet. Arbetet sker ofta självständigt och ställer därför krav på initiativförmåga och ansvarstagande, samtidigt som du ingår i en grupp med kunniga kollegor som delar med sig av sin kunskap och erfarenhet. Du trivs i mötet med kunden och brinner för att alltid göra det lilla extra och ge bemötande i världsklass! Ett krav är att du är certifierad tekniker, K1. Vidare så har du slutförd gymnasieutbildning samt B-körkort för manuell. Vi tror på mångfald och inkludering och vill rekrytera medarbetare med olika perspektiv, erfarenheter och kompetenser. Dekra erbjuder dig En stimulerande arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling inom våra olika produkter Fortlöpande intern utbildning En teamkänsla, stöd av kollegor där vi hjälper varandra i vardagen Frihet att ta ansvar och möjlighet att påverka Engagerat ledarskap Balans mellan arbete och fritid Tjänstepension, friskvårdsbidrag och förmånspaket från Benify Ansökan Denna rekrytering är ett samarbete med Fordonsakademin Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag. Skicka därför din ansökan redan idag Välkommen med din ansökan! Om Dekra Sedan start 1925 har vi gjort världen lite säkrare. Idag är DEKRA ett av de mest framgångsrika företagen i världen inom sin bransch. Enligt oss är det medarbetarna som för oss framåt - din utveckling är därför värd att satsa på! Genom interna och externa utbildningar kommer din kompetens ständigt att utvecklas. Hos oss blir du en i DEKRA-familjen med härliga kollegor och kompetenta ledare. Vill du arbeta på ett företag där din idé kan bli verklighet, oavsett position, då har du kommit rätt.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Prime Front Arena System Administrator and Platform Specialist

SEB is more than just a bank with an IT function. We are a progressive tech company powered by innovation and fueled by collaboration. From Java to AI and everything in between, we offer you an impressive tech stack and several technology paths. Together we're innovating for a sustainable society and building the tech arena of the future, a welcoming space for everyone. What will you be doing As a System Administrator/Solution Developer within the Front Arena platform team, you will work in a dynamic environment and become part of a dedicated group that maintains and develops the infrastructure and tools needed to run the two Front Arena installations as well as support the other Front Arena teams and having on-call. The main programming language is Python and the system is running on a Windows-based platform with SQL Server database. For version control we’re using Git, development is tracked in Jira and we use VisualCron as the scheduling tool. As a System Administrator/Solution Developer you will be responsible for: • Monitoring and maintaining the platform and the system for robustness and safety in production • Developing/maintaining tools used in our CI/CD journey and automation process • Continuously work on improvements to the existing functionality • Taking part in the daily agile life here at SEB • Install components and participate in major upgrades/hotfix releases • Develop/Implement scripts and tools to improve the system administration and automation of the system and environments • Act upon issues identified in vulnerability scanning and penetration tests • Supporting the system, for mainly support teams but also end-users and from a technical standpoint • Implementing and administering permission groups in the environments Who we are looking for • Experience with Front Arena applications • Experience with Front Arena's most common external interfaces • Good knowledge of Python • Knowledge in SQL Server • Proficiency in English and Swedish • Willing to take ownership and prioritize your work • Up for a challenge and ready to suggest new ideas It is meritorious if you have: • Experience with building integrations • Experience in T-SQL • Has a background or knowledge of implementing CI/CD • Experience in PowerShell • Experience in VisualCron • Experience with clustered Windows environments • Experience with WMware Windows environments

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
Data Engineer to Data Integration team at SEB

SEB is more than just a bank with an IT function. We are a progressive tech company powered by innovation and fueled by collaboration. From Java to AI and everything in between, we offer you an impressive tech stack and several technology paths. Together we're innovating for a sustainable society and building the tech arena of the future, a welcoming space for everyone. What you will be doing The Data and Integrations team within Savings Offering is looking for a Data Engineer with broad technical skills to join us on our exciting transformation journey to develop a new modern savings investment platform. You will be joining a team with a primary focus on building scalable and secured middle layer serving data to the front services. Together with the team, you will be leading the exciting mission to build pipelines to onboard data from different data sources ranging from relational databases, mainframe systems, and other wider means of exchanging data including APIs (Application Programming Interfaces) and message queues, and then develop scalable and secured services harvesting the integrated data. As a good metaphor, you will have feet on the ground (on-prem) but head in the cloud. In that matter, you will find Google Cloud Platform as a targeted working environment. In this role, you will be highly involved in decision-making and our technical road map paving the way forward for the Savings Investments tribe to serve Savings-related data to other value streams. Your work contributes to meeting data compliance and data governance requirements. Together with others, you are shaping our ways of working, sharing knowledge, and coaching junior developers. Your primary responsibilities will include: Building scalable and secured services to serve data within and outside the Savings Investment area. Working on and implementing the technical roadmap to realize SEB’s journey to Google Cloud Platform. Collaborating with architects, developers, and stakeholders. Participating in code reviews, mob programming, and general knowledge sharing. Who we are looking for: You are an experienced data engineer with a strong tech background working with data integration, data pipelines, and data management. To succeed in this role, we believe you are a team player with excellent communication skills and a positive, and open mindset. You would like to collaborate and motivate other team members in a multicultural environment. In general, we are looking for a person who has: Gained a few years of experience in software development and experience working with GCP. Understanding of system design, data structures, and being able to apply them. A forward-thinker mindset to drive change and continuous improvement across teams, tools, and processes. An analytical mindset that enables you to approach complex both business and technical challenges, and proactively tackle them with the help of the team. What we offer: Friendly and welcoming culture Access to SEB staff banking with exclusive benefits Innovative company in the forefront of technology Extensive training and learning opportunities Interesting, innovative work Top-class client network and projects Agile and modern ways of working Opportunities to help transform an industry Learn more about working at SEB at www.sebgroup.com/career It is our fundamental belief that inclusion and diversity are crucial for our future success. We strive to have an inclusive, value-driven culture where employees feel valued, respected, and involved irrespective of who they are, what they believe in, or where they come from.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024
AWS Cloud Engineer in the Cloud Tribe to SEB

SEB is more than just a bank with an IT function. We are a progressive tech company powered by innovation and fueled by collaboration. From Java to AI and everything in between, we offer you an impressive tech stack and several technology paths. Together we're innovating for a sustainable society and building the tech arena of the future, a welcoming space for everyone. SEB’s Cloud Tribe spearheading and expanding the adoption of public Cloud technologies across SEB through building and developing the foundational cloud platforms. On top of these platforms, we enable our developers to build future-proof, scalable, and secure products and services. We’re now expanding our scope into new platforms creating an opportunity for you to join our Tribe and take on our new challenges together with our Cloud teams. What you will be doing As a Cloud Engineer within our Cloud Tribe, you will join a team of 20 highly engaged peers using new technology to develop solutions and valuable services. Our delivery includes guardrails, best practices, and supporting functionalities, all of which are paving the way for SEB’s developers to create a modern bank in the Clouds. As a Cloud Engineer, you will: • Develop and maintain services on top of Public Cloud Platforms catering for the platform’s technical Governance & Compliance. • Work with operations, development, maintenance, and security of the platform. Who we are looking for As a person, you are eager always to learn more and enjoy sharing and increasing your knowledge while working with others. You are highly engaged and interested in everything that happens in the CNCF space. You are motivated by responsibility and unafraid of tackling complex problems and finding the best possible solutions. You have experience in both development and operations as well as familiarity with: • Cloud solutions such as Azure, GCP, or AWS. • Working hands-on with Infrastructure as Code, automation, and various flavors of CI/CD. • Scripting with PowerShell and Python and working with Terraform. • Monitoring solutions such as Prometheus, Grafana, and Cloud vendors’ observability techstacks. We value openness, transparency, and willingness to share knowledge and work according to agile principles. What we offer As part of the Cloud Core Platforms, we offer a unique opportunity to be part of building the foundation of a paradigm change in banking. Being part of a multi-cloud tribe you will have the opportunity to gain skill and experience in multiple Public Cloud environments. You will be working with skilled, caring, passionate, and progressive colleagues and spearheading innovation of banking technology. SEB offers many experiences and benefits to our employees, and there is nuance to every individual’s career experience, but the elements that define the core of our offering are • Access to SEB staff banking with exclusive benefits. • Work-life balance with a hybrid workplace culture • Friendly, accepting, and welcoming culture. • Excellent office environment neighboring Mall of Scandinavia.

19 april 2024
Sista ansökan:
19 maj 2024