Sjuksköterska nattjänstgöring till Polhemsgården Solna

Det här är ett jobb för dig som är driven, ansvarstagande och vill bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Vi söker en nattsjuksköterska till Polhemsgården i Solna, ett äldreboende med demensinriktning. Som sjuksköterska på natten har du det medicinska ansvaret för 80 boende med demenssjukdom, samt är behjälplig i omvårdnaden vid behov. Endast natttjänstgöring, tjänstgöringsgrad 77%. Viss dagtjänstgöring kan förekomma vid planeringsdagar, arbete med ansvarsområden, eller liknande. Vi ser det som meriterande att du har erfarenhet som sjuksköterska inom Vardaga samt av förändringsarbete. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: - Bra schema och arbetstider: fast schema, nattjänstgöring. - Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. - Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära (https://lara.se/) med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. - Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. - Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. - Gemenskap och stöd: Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. - Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här (https://vardaga.teamtailor.com/pages/kampanjsida-for-sjukskoterskor). Om rollen Som sjuksköterska på natten har du ett hälso- och sjukvårdsuppdrag med ansvar för att samordna och ansvara för att specifika omvårdnadsinsatser planeras, genomförs och utvärderas, samt handleda omvårdnadspersonal. Arbetet innebär att du självständigt utför medicinska och specifika omvårdnadsuppgifter. Samarbete och stöd Du kommer att arbeta självständigt men samarbetar med övriga nattteamet som består av erfarna undersköterskor. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Som ny sjuksköterska hos oss deltar du i vårt digitala introduktionsprogram tillsammans med din mentor för att säkerställa att du får en tydlig introduktion med målet att snabbt komma in i arbetet och våra rutiner. Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Polhemsgården Polhemsgården i Solna består av 80 lägenheter med demensinriktning, varav fem platser är korttids-och växelplatser. Polhemsgården har natur och trädgård som profil. Utevistelse och aktiviteter i natur, park och trädgård är naturliga delar av vår vardag. Vi arbetar utifrån olika naturtema året om. Vi har sjuksköterskor i tjänst dygnet runt, året runt. Demenscertifiering Vi är ett demenscertifierat boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Demensakademin (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/demens/). Vi är även Silviacertifierade genom Silviahemmet, som nyanställd kommer du att erbjudas utbildning genom Silviahemmet. Ung Omsorg Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg (https://www.vardaga.se/var-aldreomsorg/ung-omsorg-pa-vara-boenden/). Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14-18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Djur i omsorgen Här arbetar vi med djur i vården och vi har regelbundna besök av terapidjur. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du - gillar att jobba självständigt och är van att strukturera och organisera ditt arbete. - är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare - tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig - tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-03-14 Har du frågor? Kontakta gärna Maria Nordin, enhetschef på mobil 0735242211. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. (https://vardaga.teamtailor.com/) Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer: 076-6217703, Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varj...

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Kock inom traditionell kinesiskt kök

Kock inom traditionell kinesiskt kök, måste ha erfaret från tidigare arbetet i Kina. vi är ett personal matsal, ej restaurang

22 februari 2024
Sista ansökan:
23 maj 2024
köksbiträde traditionell kinesiskt kök

köksbiträde traditionell kinesiskt kök, måste kunna göra dumplings och mera. vi serverar även frukost

22 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Musikälskande kille söker personlig assistent!

Move & Walk Assistans Nu söker vi positiva och engagerade assistenter till vår kund i Stockholm! Läs kundens egen beskrivning nedan. Hej, jag är en 26-årig entusiastisk musikälskare som bor i Spånga, Stockholm, tillsammans med mina föräldrar. Jag har en funktionsnedsättning och behöver stöd vid de flesta moment i mitt dagliga liv. Det är här just du kommer in i bilden. Jag lever ett aktivt liv och gillar att skapa och lyssna på musik. Eftersom jag är en riktig musikentusiast i alla dess former, skulle det vara coolt om du också är med på noterna och delar mitt musikintresse. Jag föredrar någon mellan 20–35 år, men det viktigaste är att vi fungerar bra ihop och att du är ungdomlig men ansvarsfull. Att du är energisk och har en engagerad attityd vore definitivt toppen och att du kan motivera till en aktiv livsstil är ett plus. Det är också viktigt att du är flytande i svenska både i tal och skrift, eftersom jag huvudsakligen använder alternativa kommunikationsmetoder för att förmedla mina tankar och behov. Arbetspassen är främst förlagda till vardagar kl.15-22. Det finns också möjlighet att jobba helgpass. Tjänsten passar således perfekt att kombinera med studier! Jag söker både personal till fast schema samt dig som kan hoppa in vid behov. Jag ser fram emot att läsa din ansökan!

22 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Electrolux söker kundtjänstmedarbetare till kontoret i Solna!

Är du en kommunikativ och problemlösande person som älskar att hjälpa andra? Vill du vara en del av ett engagerat team som strävar efter att skapa en enastående kundupplevelse? Då kan du vara den vi letar efter! Denna roll kommer att ge dig möjligheten att utvecklas och få en framgångsrik karriär inom kundsupport. Vi vill såklart att du ska trivas hos oss, därför erbjuder vi: Möjlighet att bli en del av ett stort internationellt företag Arbete från kontor på heltid! 🏻 Kollektivavtal är för oss en självklarhet, du ska känna dig trygg i din anställning(läs mer här (https://www.unionen.se/kollektivavtal/almega-tjansteforetagen-callcontactcenter-och-marknadsundersokningsforetag)). Möjlighet till bonus ️ Friskvårdsbidrag Betald utbildning Möjligheten att utvecklas inom företaget och skapa en framgångsrik karriär inom kundsupport. Så här arbetar vi: Concentrix+Webhelp är ett outsourcingföretag, vilket innebär att vi erbjuder våra tjänster till andra företag för att hjälpa dem hantera kundservice, ekonomi och andra affärsprocesser. Som vår kollega kommer du att vara anställd av Concentrix+Webhelp men stötta kunderna till Electrolux. Du kommer i din roll som kundtjänstmedarbetare att ta emot inkommande samtal från kunder med frågor gällande olika produkter från Electrolux varumärken. Du kommer således ta ägandeskap för våra kunders ärenden och se till att lösa dessa på bästa sätt. Våra kunder ska alltid få ett trevligt bemötande och att leverera service på hög nivå är något vi alltid eftersträvar. Vårt team består av ett gäng drivna kollegor som alla har viljan att ge god service, ni jobbar tillsammans med er Team Manager mot uppsatta mål med fokus på individuell utveckling och når nya höjder tillsammans! Självklart är det av största vikt för oss att vi har roligt medan vi gör det! Vi lär dig allt du behöver veta om jobbet under utbildningsveckorna i början av din anställning hos oss, men för att briljera i denna roll behöver du på förhand ha godkända betyg i svenska A eller 1 och engelska A eller 5 kunna tala flytande svenska och känner dig bekväm med samtal på engelska ️ ha god datorvana ha fyllt 18 år finns ej med i belastningsregister meriterande med erfarenhet av försäljning eller service (ej krav) Kan du redan se dig själv i rollen? Det kan definitivt vi! Men innan dess finns det några steg att slutföra i vår rekryteringsprocess. Först och främst måste du genomföra ett test som provar din passform för rollen samt dina språkkunskaper. Om vi matchar, kommer våra rekryterare att ringa dig för att prata om de viktigaste sakerna innan de schemalägger en intervju. Efteråt kommer vi att be om en referenskontroll och din bakgrundskontroll. Vår förhoppning är att du ska känna dig informerad om processen och att vi ska kunna komma med ett jobberbjudande till dig efter genomförd rekryteringsprocess. Sök redan idag 🤩 START: 2024-03-25 PLACERINGSORT: Kontor i Stockholm, Solna ANSTÄLLNINGSFORM: Heltid med 6 månaders provanställning ARBETSTIDER: Varierande under öppettiderna. Måndag-Fredag 07:30-18:00 Lön: Kollektivavtalsbaserad ingångslön ( Läs mer om vårt Kollektivavtal här (https://www.unionen.se/kollektivavtal/0269-loneavtal-almega-tjansteforetagen-callcontact-center-och#1.-L%C3%B6ner-99689)). Lönediskussion möjlig baserat på erfarenhet SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2024-03-18 We are proudly one team, one company. We are committed to equal employment opportunities for all candidates and a work environment free from discrimination and harassment. All our recruitment practices are based on business needs, job requirements, and professional qualifications, without regard to race, age, gender identity, sexual orientation, religion, ethnicity, family or parental status, national origin, disability, or any other classification protected by applicable national laws. Swedish

21 februari 2024
Sista ansökan:
9 augusti 2024
Teacher, Swedish

Internationella Engelska Skolan (IES) is a leading independent school group ("friskola") with academic results far above average and a diverse and energetic staff. Teaching is through both Swedish and English, with English the language of the corridors. IES is one of Sweden's largest school groups at "Grundskolan" with 46 schools and around 32,000 students across the country. IES has grown steadily and maintained quality since 1993. More about the company and its schools can be found at www.engelska.se Om skolan Internationella Engelska Skolan i Solna är en grundskola med med årskurserna 4-9 och cirka 800 elever.   På IES Solna arbetar vi för att alla våra elever ska uppnå sin fulla akademiska potential i en trygg och lugn lärandemiljö. För att göra IES Solna till en framgångsrik skola tillvaratar vi såväl elevernas alla kompetenser, erfarenheter och skilda bakgrunder som deras tankar och synpunkter i vårt arbete. Kollegiet Du kommer att ingå i ett lärarlag där det finns avsatt tid för att gemensamt utveckla undervisningen och ledarskap i klassrummet. Som lärare hos oss tycker du att det är roligt, stimulerande och utvecklande att undervisa elever som kommer från olika delar av världen och ger varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. Tillsammans med dina kollegor skapar du förutsättningar för elevernas kunskapsutveckling för att nå läroplanens mål.  Kvalifikationer Vi söker nu en legitimerad grundskollärare med ämnesbehörighet i svenska. I tjänsten ingår delat mentorskap. Behörighet även i andra ämnen är meriterande. Du har en positiv människosyn och har förmåga att skapa goda relationer med elever, kollegor och vårdnadshavare. Som lärare hos oss tycker du att det är roligt, stimulerande och utvecklande att undervisa elever som kommer från flera olika länder och ge varje elev möjlighet att utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och förmågor. - Du planerar, genomför och utvärderar undervisningen samt arbetar för att skapa en trygg och stimulerande lärandemiljö. - Du tar ansvar för att systematiskt dokumentera, analysera, utvärdera och följa upp elevernas kunskapsutveckling. - Du tar egna initiativ och har ett tydligt ledarskap i klassrummet. - Du är klar och tydlig i din kommunikation och har förmåga att motivera och entusiasmera elever till att ta till sig ny kunskap. - Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. - Har goda kunskaper i IKT som pedagogiskt verktyg.

21 februari 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Senior Kredithandläggare till Svea Bank

Vi söker nu en senior Kredithandläggare till vårt affärsområde Administrativa och Finansiella tjänster (AFT), som hanterar ett brett utbud av bolagets företagsfinansiering I takt med att Svea utvecklas, söker vi en ansvarstagande och noggrann person för arbete med affärsområdets kreditavtal, implementation av processer, rapportering, och uppföljning av villkor. Vad kommer du att göra? I den här rollen är du drivande i all hantering, beslutsfattande och uppföljning av AFT:s transaktioner, rapportering och krediter. Du kommer vara delaktig i implementation av nya delområden inom kreditgivning samt ha kontakt med kunder, interna säljare och andra affärsområden inom ramen för ditt arbete. Du kommer bland annat att: - Vara delaktig i implementation av nya fokusområden inom kreditgivning - Agera stöd till säljfunktionen vid kundmöten - Vara delaktig i kvartalsrapportering, marknadsanalys och portföljanalys - Hantera säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa - Hantera avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor - Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övrig formalia inom ramen för externa och interna regelverk Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men även annan erfarenhet av kreditgivning ser vi som en god förutsättning för att kliva in i den här rollen. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med kontakter, komplexa avtalsstrukturer och ett emellanåt högt tempo. Vidare har du god kommunikativ förmåga samt kan fånga upp kundens önskemål, genom vilket du bygger långsiktiga relationer och därmed långsiktiga affärer. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt behärskar engelska. För att trivas i den här rollen bör du trivas med stort eget ansvar, att skapa din egen struktur samt ha förmåga att kunna fatta beslut när det krävs. Vidare har du stor initiativförmåga och bidrar gärna med dina kunskaper där det behövs, du är en lagspelare som har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att ha självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann och lösningsorienterad, samt har en god social förmåga. Om Svea I 40 år har Svea hjälpt företagare att uppfylla sina drömmar. På Svea råder en entreprenöriell anda, flexibilitet och en utpräglad familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna en delaktighet och möjlighet att kunna påverka. På Svea värdesätter vi worklife balance och har en tydlig gräns mellan arbetsliv och privatliv. Vi sitter i nya och fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Välkommen att följa med oss på vår fortsatta resa! Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Ellen Hallengren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Forenede Care söker engagerade undersköterskor under sommaren till Berga...

Vi på Forenede Care söker dig som är undersköterska och vill jobba under hela eller delar av sommaren till vårt hemtrevliga äldreboende Berga! Som undersköterska hos oss på Forenede Care arbetar du med att ge god omsorg, service och vård till våra boende. Varje dag på Forenede Care är du med och formar framtidens äldreomsorg tillsammans med kunniga och engagerade kollegor. Berga är ett särskilt boende med inriktning på demens och somatisk vård och har 40 platser öppna för närvarande av 96 platser. Stambyte och renovering pågår i den andra fastigheten. Boendet ligger i Bergshamra med utsikt över Edsviken och Värtan. Bergshamra centrum ligger strax intill, där även bra kommunikationer med tunnelbana och bussar finns. I centrum finns ett litet utbud av affärer, bageri, apotek och restauranger. Omgivningen består både av promenadvägar i natur och närhet till vatten. Hos oss får du kompetenta och hängivna chefer som stöttar och utvecklar dig i din roll som undersköterska och i din utveckling på Forenede Care. Vi driver ett företag där du är med och växer tillsammans med oss. I tjänsten som undersköterska hos oss kommer du att utföra vård och omsorg utifrån kundens önskemål, och i enlighet med gällande biståndsbeslut med stort fokus på kvalitet. Det görs exempelvis genom att utföra personlig hygien, hjälpa till vid förberedelser och servering av måltid, svara på larm och socialt umgänge. Socialt umgänge kan bland annat handla om samtal, spel, cykeltur, musikaktiviteter eller liknande. Du kommer också utföra delegerande arbetsuppgifter från legitimerad personal i form av läkemedelsgivning och träning. Som sommarvikarie hos oss har du goda chanser att få nya vikariat eller tillsvidareanställning. Beskrivning av tjänsten Vi söker just nu flera kollega på heltid/deltid till sommarvikariat/timanställning med Ramavtal med sysselsättningsgrad ”75% - 100 %” med startdatum 2024-06-10. För att vara aktuell för tjänsten behöver du: - Visa upp ett intyg från Socialstyrelsen som undersköterska - Goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift - Goda digitala kunskaper och datorvana. Vi ser det även som meriterande ifall du har tidigare erfarenhet inom äldreomsorg och demensvård. För att trivas i tjänsten bryr du dig om dina medmänniskor, är bra på att skapa relationer, har ett stort engagemang och är serviceinriktad. Hos oss jobbar vi i team såväl som självständigt så det är viktigt att du är bekväm i den miljön. Känner du igen dig i ovan? Sök redan idag, vi rekryterar löpande! Innan vi erbjuder anställning ska du uppvisa oöppnat utdrag ur polisens belastningsregister. Vi efterfrågar även uppvisning av giltigt svenskt arbetstillstånd, exempelvis ett pass eller godkänt arbetstillstånd från Migrationsverket. Vad får du av oss? - Påverkan. Vi jobbar ständigt för förbättring för att kunna erbjuda den mest högkvalitativa omsorgen och som undersköterska får du dagligen möjlighet att påverka hur vi arbetar. - Personlig utveckling samt kompetensutveckling. Vi kompetensutvecklar oss tillsammans för att tillsammans växa och nå företagets mål. - Trygghet och kollektivavtal. Du får en långsiktig och engagerad arbetsgivare som ser människor som sin viktigaste resurs. - Motion. Friskvårdsbidrag vid längre vikariat eller TVA. Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 7400 medarbetare. Vi har varit verksamma i Sverige sedan 1998. Hos oss kan du vara trygg som arbetstagare då vi ser våra medarbetare som vår viktigaste resurs. Med en kultur fylld av värme, glädje och stort engagemang arbetar vi kvalitativt med fokus på att alla vi arbetar för att alla ska få leva livet, hela livet. Utöver äldreboende har vi verksamheter som bedriver hemtjänst, ASiH, palliativ vård, personlig assistans och hemsjukvård. Sista ansökningsdag Ange datum 2024-04-30 Du är efterlängtad - välkommen till oss!

20 februari 2024
Sista ansökan:
8 augusti 2024
Kvalificerat extrajobb inom kredithandläggning till Svea Bank

Vi söker nu dig som studerar på universitet/högskola och har några år kvar av dina studier, och erbjuder en stimulerande och kvalificerad tjänst med flexibla arbetstider. Här blir du del av ett team som är hjälpsamma och har roligt på jobbet! Vad kommer du att göra? I den här tjänsten tillhör du Sveas affärsområde Payments, som erbjuder finansieringslösningar i både butik och online. Arbetet består av att bedöma konsumentkrediter/lån för de fysiska butikerna och att ta emot samtal och besvara mail från våra företagskunder och privatpersoner. Samtalen behandlar frågor som rör bland annat fakturor, delbetalningar, påminnelser, returer av varor samt anstånd av betalning. Även scanning, insortering av avtal och andra administrativa uppgifter. Vi ser att du kan arbeta framför allt på helger då arbetstiderna som gäller är kl. 11.00-15.00 men även på vardagar ca kl. 16.00-20.00 när ordinarie personal inte är på plats. Schemalagd tid är minst 20-25 h i månaden med stora möjligheter till extratimmar. Utöver den schemalagda tiden finns stor frihet att förlägga arbetstiden under andra tider. Vår jourpersonal har även förtur till jobb på heltid under jul- och sommarlov. Tjänsten utgår på plats på Sveas kontor i Solna. Vi söker dig som: - Studerar andra eller tredje universitetsterminen, gärna med ekonomisk inriktning och planerar att fortsätta studera minst 2 år framöver - Har ett bra kundbemötande och en serviceinriktad inställning - Klarar av att arbeta under ett tidvis högt tempo i stundtals mer intensiva arbetsperioder Vad vi erbjuder dig: - En stimulerande och kvalificerad tjänst där du får ta mycket ansvar - Flexibla arbetstider som gör att tjänsten går att kombinera väl med studierna - En bra merit och möjligheten att få arbeta i ett team med mycket energi Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Ellen Hallengren på [email protected]. Välkommen med din ansökan!

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren ekonomiassistent som längtar efter en ny utmaning? Önskar du att vidareutveckla dina kunskaper eller kanske utforska möjligheten att applicera dem inom en helt ny bransch? Oavsett vilken typ av utveckling du söker så kan vi garantera att en konsultanställning hos Randstad Finance kan möjliggöra detta.  Detta är en proaktiv annons för kommande konsultuppdrag i Stockholm, då vi löpande får in förfrågningar inom området. Därför kommer vi att bearbeta ansökningar i mån av tid. Vi riktar oss särskilt till individer med kort uppsägningstid, som kan påbörja uppdrag med snabb tillgänglighet. Observera att nya uppdrag kontinuerligt tillkommer. Om du redan har ett pågående konsultuppdrag med ett förutbestämt slutdatum längre fram, är du välkommen att proaktivt ansöka för att utforska möjligheter till framtida uppdrag.  Som konsult på Randstad Finance kommer du att arbeta på olika bolag med olika förutsättningar. Du behöver därför vara flexibel och besitta en god samarbets- och kommunikationsförmåga. Du ser med spänning på en variation av uppdrag både gällande ansvarsområden och geografiskt läge.  I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du besitter. Detta som komplement till vår intervju för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Som ekonomiassistent hos våra kunder kan arbetsuppgifterna variera beroende på bolag och bransch, men i regel förekommer alla eller många av ovannämnda ansvarsområden. Kvalifikationer Eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Du har erfarenhet av kundreskontra och/eller leverantörsreskontra med tillhörande arbetsuppgifter såsom fakturering, avstämningar av konton kopplade till reskontran, skattedeklarationer/momsredovisning, periodisk sammanställning, reseräkningar samt löpande bokföring Det är meriterande om du har erfarenhet av bolag med stora transaktionsflöden Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med kreditbedömningar, påminnelser och inkasso Det är ett stort plus om du har ett systemintresse och ett öga för vart processer kan effektiviseras Framförallt söker vi dig som är driven och har en hög arbetsmoral. Du är initiativtagande och inte rädd för att ta dig an nya utmaningar. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

16 februari 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024