Engagerad Utbildare med ansvar till Fordonsakademin

Om du har erfarenhet från arbete med bilskador, är van vid att hantera Cabas och har en stark drivkraft för utveckling, då är detta möjligheten för dig! Vi är på jakt efter dig som är redo att omfamna en omfattande roll inom vår utbildningsavdelning. Fordonsakademin Vi är specialister på att kompetensförsörja fordonsbranschen. Företaget startades av specialister inom fordonsbranschen med mångårig erfarenhet från verkstadsarbete. Vi brinner för att arbetsgivare ska få rätt person med rätt kompetens, i rätt tid. Detta uppnår vi genom att tillhandahålla tjänster inom rekrytering, bemanning och utbildning. Genom våra tjänster är vi med och verkar för en kompetenshöjning i branschen. Vi är en del av Arenakoncernen som med sin närvaro på över 160 orter i Sverige finns tillgängliga i hela landet. Vi tror på varje människas förmåga. Starka individer lyfter varandra. Steg för steg hjälper vi medarbetare och företag att utvecklas och bli starkare – så starka att de i sin tur lyfter andra. Vi brinner för att matcha ihop arbetssökanden med företag, och vårt arbete sker helhjärtat i alla delar för att hela processen ska lyckas. Vi är alltid personliga, engagerade och professionella i alla våra uppdrag och möten. Om tjänsten Vi utökar nu vår utbildningsavdelning och söker därför en utbildare med en ansvarsroll. Denna position innebär en bred uppgiftsportfölj med fokus på att utbilda, främst riktat mot bilskadebranschen men även inom den övriga servicemarknaden. Rollen inkluderar även en rad varierande arbetsuppgifter inom kompetensförsörjning där du kommer arbeta direkt med våra kunder för att marknadsföra våra utbildningar, delta i utvecklingen av nya utbildningar, leda samarbetsprojekt med partnerföretag och mycket annat som bidrar till en givande utveckling. Kvalifikationer Med anledning av att majoriteten av våra utbildningar är inriktade mot skadebranschen och bilskaderådgivning, är det viktigt att du har erfarenhet från att ha arbetat som bilskaderådgivare eller i en liknande position under minst två år. Därför ser vi att du har goda kunskaper i affärssystemet Cabas, och även hanterar något av de övriga affärsystemen Kobra, Tacdis, Automaster eller liknande. Dessutom behöver du vara duktig på att skriva, samt hanterar Officepaketet. Körkort är ett krav då det förekommer resor. Meriterande: - Genomfört Cab Groups utbildning CVDA - Tidigare arbetat som utbildare eller liknande inom ovan område Din profil För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är en person som älskar variation, har en passion för att coacha och lära ut, och trivs i en roll där du kan göra skillnad. Dina egenskaper ser vi som följande: - Du har en stor social förmåga - Du är mycket villig för utveckling - Du är driven och självgående - Du är initiativtagare - Du är ansvarsfull För att ansöka till denna spännande möjlighet, skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver din relevanta erfarenhet och varför du är den rätta personen för denna roll. Vi ser fram emot att läsa om hur din bakgrund, dina färdigheter och dina ambitioner matchar med det vi söker.

6 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Ortopedingenjör till TeamOlmed Barn&Ungdom Solna

Vill du hjälpa människor till ett rörligare liv? TeamOlmed är ett av Sveriges största ortopedtekniska företag med verksamhet i nio regioner och med cirka 350 anställda. Vi på TeamOlmed har som vision att vara det ledande företaget inom ortopedteknisk verksamhet. Vårt fokus och det vi arbetar med är att hjälpa människor till ett rörligare och bättre liv genom att tillverka, anpassa och förse patienter med ortopedtekniska hjälpmedel. Vi vill att resultatet ska realisera våra offentliga och privata uppdrags-givares högt ställda krav; vi erbjuder en hög tillgänglighet, ett evidensbaserat arbetssätt och ett omsorgsfullt bemötande. TeamOlmed ägs av Össurkoncernen, en global ledande aktör inom den ortopedtekniska branschen. Våra värdeord är Ärlighet, Sparsamhet och Mod. Vi söker nu efter en Ortopedingenjör till TeamOlmeds klinik Barn & Ungdom i Solna som i dagsläget består av cirka 70 medarbetare. Vi är en högspecialiserad utvecklingsklinik för ortopedtekniska hjälpmedel till barn och unga vuxna och är en av de största klinikerna i landet. Dina arbetsuppgifter Som ortopedingenjör kommer du att ta emot och hjälpa barn & ungdomar med ortopedtekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta varierat från ax till limpa med flera olika typer av hjälpmedel, med störst fokus på specialanpassade ortoser. Vi har ett nära samarbete med behandlande team och vi har genom vårt stora upptagningsområde stor erfarenhet av ortoser för gång, stående, sittande såväl som förbättrad handfunktion. Vid förskrivning av gångortoser använder vi ett systematiskt arbetssätt vilket underlättas av vårt gånganalyssystem med två kameror och kraftplatta. Vi har även stor erfarenhet inom behandlande ortoser. Du kommer därmed att få möjlighet att lära dig ortoser inom hela det ortopedtekniska området, och ha ett tätt samarbete med ortopedläkare, fysioterapeuter och arbetsterapeuter. Vem vi söker Vi söker dig som är utbildad ortopedingenjör. Det är meriterande ifall du har erfarenhet av att arbeta kliniskt som ortopedingenjör men det är inget krav. Som person ser vi gärna att du är serviceinriktad, kommunikativ och flexibel. Vi ser också gärna att du är självgående, kreativ och noggrann i ditt arbete. För att trivas hos TeamOlmed är det viktigt att du tycker om samarbete, variation, har ett intresse för digital teknik och gillar att arbeta i en miljö som är i ständig utveckling. Vi erbjuder Du kommer att arbeta i en värderingsstyrd verksamhet som kännetecknas av högt engagemang och fokus på att hjälpa människor genom att ge bästa möjliga service. Vi på TeamOlmed använder oss till stor del av digitala arbetssätt i vårt kliniska arbete och vi erbjuder kontinuerlig utbildning och personlig utveckling. Vi erbjuder även ett utvecklingsprogram för nyutexaminerade ortopedingenjörer. Du kommer att arbeta tillsammans med ett tight och trevligt gäng kollegor i en verksamhet med korta beslutsvägar, där du får möjlighet att forma din egen arbetsdag. Du kommer att ha ett omväxlande och meningsfullt arbete - i slutändan hjälper du människor till ett rörligare liv! Anställningen Heltid, tillsvidare. Tillträde omgående eller enligt överenskommelse. TeamOlmed har kollektivavtal. För mer information om tjänsten vänligen kontakta Klinisk Chef Åsa Eliasson 072-395 79 91, [email protected] Ansökan Vi tar emot ansökningar via Össurs hemsida, vänligen klicka på länken för att komma vidare: https://ossur.wd3.myworkdayjobs.com/sv-SE/OssurCareersGlobal/job/Solna-Sweden/Ortopedingenjrer-TeamOlmed-Barn-Ungdom-Solna_REQ-2509 Om du redan är anställd hos TeamOlmed ber vi dig att ansöka internt via Workday. Du hittar jobbet genom att logga in i Workday och klicka på ikonen ”Karriär”.

6 mars 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Mötesbokare B2B | Vasastan

MÖTESBOKNING B2B Drivs du av att bygga relationer och skapa affärschanser? Som Mötesbokare får du möjligheten att påverka företagets tillväxt genom att öppna dörrar till värdefulla affärsmöten. Ta chansen att utveckla din försäljningskompetens, påverka din inkomst och vara en nyckelspelare i affärsutveckling - allt genom konsten att boka möten. DIN ROLL INNEBÄR: Prospektering & behandling av kundbas Driva din försäljning mot din & teamets budget. Jobba tätt ihop med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Har 1-3 års erfarenhet inom Försäljning. Vill påverka din egen framtid och ta ansvar för din lön. Besitter god social kompetens och kan hantera invändningar. Är ansvarstagande och karriärsdriven. VI ERBJUDER DIG: Generös Fastlön + Provision. Heltid: Mån - Fre kl.08-17 Personlig och professionell utveckling genom olika utbildningar. Karriärsmöjligheter inom bolaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag!

6 mars 2024
Sista ansökan:
23 augusti 2024
Sök sommarvikariat som personlig assistent i hela Sverige! (Solna kommun)

Nu söker våra assistansanvändare i JAG i hela Sverige (Solna kommun) efter årets sommarvikarier! Att arbeta som personlig assistent kräver personlig mognad, lyhördhet och respekt för en annan människas sätt att leva sitt liv. Du kommer jobba i olika miljöer; i personens hem och arbetsplats, på resa, på stranden eller kanske på lantstället. Assistansanvändarna i JAG har olika önskemål kring sina assistenter så vi ställer inga specifika krav på utbildning eller erfarenhet utan vi vill veta vem just DU är och vad du tror att du kan bidra med! Ange i ansökan hur mycket och vilka veckor du kan arbeta. Skriv också om du kan hoppa in som timvikarie resten av året. Din ansökan blir synlig för våra assistansanvändare och deras personliga arbetsledare. Blir du utvald kontaktar arbetsledaren dig för en intervju. Innan du börjar arbeta får du en betald introduktion så du kan känna dig trygg i ditt uppdrag. Vi ser fram emot din ansökan! Fyll i formuläret och skicka in redan idag! 🌟 Din arbetsgivare blir JAG Personlig assistans. Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstintresse. Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss påJAG.SE. Annonsens ID-nummer: 225852 Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Vi finns i hela Sverige och har dotterbolag i Norge och Finland. De vanligaste svaren från våra anställda på frågan Vad är det bästa med jobbet som personlig assistent? är: - Att göra skillnad för en annan människa - Variationen, friheten och glädjen Välkommen du också!

5 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Mötesbokare B2B | Vasastan

MÖTESBOKNING B2B Drivs du av att bygga relationer och skapa affärschanser? Som Mötesbokare får du möjligheten att påverka företagets tillväxt genom att öppna dörrar till värdefulla affärsmöten. Ta chansen att utveckla din försäljningskompetens, påverka din inkomst och vara en nyckelspelare i affärsutveckling - allt genom konsten att boka möten. DIN ROLL INNEBÄR: Prospektering & behandling av kundbas Driva din försäljning mot din & teamets budget. Jobba tätt ihop med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Har 1-3 års erfarenhet inom Försäljning. Vill påverka din egen framtid och ta ansvar för din lön. Besitter god social kompetens och kan hantera invändningar. Är ansvarstagande och karriärsdriven. VI ERBJUDER DIG: Generös Fastlön + Provision. Heltid: Mån - Fre kl.08-17 Personlig och professionell utveckling genom olika utbildningar. Karriärsmöjligheter inom bolaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag!

5 mars 2024
Sista ansökan:
22 augusti 2024
Timanställd Sjuksköterska till Villa Råsunda i Solna

Det här är ett jobb för dig som är driven, vill utvecklas i din yrkesroll och bidra till hälsa och livskvalitet för dem som bor hos oss. Här får du bra arbetstider, jobba självständigt och ha frihet att utforma dina arbetsdagar. Villa Råsunda är ett profilboende med psykogeriatrik inriktning. Hos oss på Vardaga får du också engagerade kollegor och duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: - Bra schema och arbetstider: Timanställning - Hög kvalitet och stöd av tydliga rutiner: Lättillämpliga rutiner, styrdokument, checklistor och kvalitetsledningssystem ger dig ett omfattande stöd i arbetet. - Kompetensutveckling: Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisation Lära (https://lara.se/) med en mängd kurser. Du har också möjlighet att ansöka om utbildningstjänst för att bli specialistsjuksköterska. - Karriärmöjligheter: Som sjuksköterska kan du gå vidare och bli enhetschef eller verksamhetschef för ett boende. - Bra ledning och korta beslutsvägar: Din chef finns nära till hands för stöd och för att bolla idéer. En av boendets sjuksköterskor sitter också alltid med i den lokala ledningsgruppen. - Gemenskap och stöd: Du jobbar nära sjuksköterskekollegor, gruppchefer och omvårdnadspersonal. Inom Vardaga finns ett nationellt nätverk för sjuksköterskor för att utväxla inspiration och kunskap. - Förmånsportal med rabatter: Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Höjdpunkterna är baserade på svar från Vardagas 180 sjuksköterskor som listat sina bästa argument för att jobba hos oss. Läs mer om deras svar här (https://vardaga.teamtailor.com/pages/kampanjsida-for-sjukskoterskor). Om rollen Du är spindeln i nätet kring de boendes hälso- och sjukvårdsinsatser och jobbar för att ge livskvalitet. Du ansvarar för att medicinska ordinationer följs. Regelbundet genomför du riskbedömningar och uppföljningar för att säkerställa god kvalitet i verksamheten. Samarbete och stöd Du ingår i ett team med omsorgspersonal, sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. En viktig roll för dig är att coacha och utbilda omsorgspersonalen så att ni tillsammans ger varje boende ett så gott liv som möjligt. I detta jobbar du nära boendets gruppchefer som är ansvariga för omsorgspersonalen. Våra gruppchefer coachar också och jobbar tillsammans med teamen i det dagliga arbetet. Vi satsar på ledarskapsutveckling för dig som sjuksköterska. En kurs vi kan erbjuda dig att gå är ”Att leda utan att vara chef”. Lära känna de boende Att förstå de boendes önskemål och se små förändring i deras hälsa och sjukdomstillstånd är många gånger avgörande för korrekta bedömningar och beslut. Tydliga rutiner För att skapa trygghet och tydlighet för dig som sjuksköterska finns ett omfattande stöd i form av praktiska och lättillämpliga rutiner, styrdokument och checklistor. Vårt kvalitetsledningssystem heter Qualimax och är branschledande. Bra samarbete är det allra viktigaste." - Annelie Stavås, sjuksköterska och gruppchef, Göteborg Om Villa Råsunda Mitt i hjärtat av Solna ligger Villa Råsunda. Vi har 72 ljusa och moderna lägenheter fördelade på 5 våningsplan. Våra platser är för personer som är 50 år och äldre. Vår personal har särskild kompetens kring psykiska funktionsnedsättningar. Vi arbetar med fokus på frihet, ansvar och inflytande hos den enskilde. Vi utformar stöd och aktiviteter efter varje individs önskemål och förutsättningar. Din erfarenhet och kunskap Du är legitimerad sjuksköterska och vi ser gärna att du har arbetat några år inom äldreomsorgen. Våra boende är ofta multisjuka och det kräver att du har både översiktliga kunskaper kring olika sjukdomar och tillstånd samt ett intresse för den åldrande människan. God datorvana samt erfarenhet av dokumentation är viktigt. Vi önskar att du - gillar att jobba självständigt och att ha friheten att utforma dina arbetsdagar - är trygg i din roll som sjuksköterska och kan fatta snabba beslut och föra en diskussion med ansvarig läkare - tar egna initiativ, har skinn på näsan och vågar ta för dig - tycker om att ha en ledarroll och att stötta dina kollegor - är van att strukturera och organisera ditt arbete. Jag har alltid blivit trodd och satsad på och när man har idéer så lyssnar arbetsgivaren. " - Mårten Hedberg, Medicinskt ansvarig sjuksköterska, Stockholm Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-03-10 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Har du frågor? Kontakta gärna: Enhetschef Jenni Puukka, tel. 079-140 60 00. Observera att det inte går att ansöka via E-post. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetare här. (https://vardaga.teamtailor.com/) Facklig kontakt: Vårdförbundet, Hampus Kalpakas, Mobilnummer: 076-6217703, Mail: [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea. www.vardaga.se (http://www.vardaga.se)

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Smed / Junior arbetsledare Solna

Vi söker en smed med arbetsledaregenskaper som kommer att vara junior arbetsledare och vara vår arbetsledares högra hand. Du måste vara utbildad smed/svetsare och kraven för denna tjänst är: - Minst 5 års yrkeserfarenhet '- Goda kunskaper i svenska språket, tal & skrift - Ledarskapsutbildad/Teamledare - Kunna ritningsläsning - Heta Arbeten & Svetslicenser - B-körkort Om du även har arbetat med SS-EN 1090-projekt är detta ett plus. Utöver detta vill vi att du ska vara: Noggrann, flexibel, ansvarstagande, serviceminded och kunna förmedla information till teamet som du får av arbetsledaren. Service är a och o för oss och då du tillsammans med dina kollegor kommer att möta våra kunder ute på arbetsplatsen är det viktigt att du kan representera företaget på bästa sätt. Vi tillverkar och monterar allt inom byggnadssmide så dina arbetsuppgifter är varierande. Inget jobb är det andra likt, vi utför underhåll, ny tillverkning och reparerar. Vår verkstad ligger centralt i Solna på Kruthusbacken 48, med kommunikationer både till tunnelbana/tvärbana och buss inom 5 min gångavstånd. Sänd din CV redan idag till [email protected] med märkning JUNIOR ARBETSLEDARE Viktigt dock är att du har de flesta av de kriterier vi söker. Se även vår hemsida www.sesvets.se för att se mer om vilka vi är och vad vi gör. Välkommen till oss!

4 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Säljande ambassadör

SÄLJANDE AMBASSADÖR Som ambassadör & säljare för det internationella bolaget Fortum, blir du företagets ansikte utåt och en del av Europas ledande aktör på marknaden. Du blir en viktig del av det positiva säljteamet och arbetar tillsammans med kollegor för att hjälpa kunder att spara pengar genom att erbjuda en optimal lösning för deras elavtal. DIN ROLL INNEBÄR: Försäljning av Fortums tjänster. Driva din egna försäljning mot budget. Samarbeta med drivna & engagerade kollegor. VI SÖKER DIG SOM: Är utåtriktad, driven och nyfiken. Självgående & ansvarsfull. Är flytande i Svenska både i tal och skrift. Erfarenhet inom försäljning, meriterande men inget krav. VI ERBJUDER DIG: Garantilön + Provision. Heltidstjänst: Mån-Fre kl. 10 - 19. Personlig & professionell utveckling genom olika utbildningar. Möjlighet till karriärsutveckling inom företaget. IMPRESSIVE RELATIONS Vi är ett etablerat Sälj- och Bemanningsföretag, grundat år 2012. Vi jobbar idag med flera stora aktörer över hela Norden, inom branscherna Bank & Finans, IT, Solenergi m.m. Impressive ser starkt på personlig utveckling och erbjuder kontinuerliga säljutbildningar. Vi ger våra medarbetare möjligheten oavsett tidigare erfarenhet att växa inom företaget. Här får du som medarbetare själv bestämma hur långt du vill nå. Vi jobbar alltid i starka team och skapar roliga arbetsdagar tillsammans. Impressive Relations utmärker sig på marknaden genom att göra ett bra jobb med goda resultat. Vi tror på att en stadig tillväxt och pålitliga relationer är nyckeln till framgång. De affärsområden vi jobbar inom: Event, Bemanning och Försäljning ger möjligheten till alla våra medarbetare att ha en trygg grund med olika valmöjligheter inom företaget. Välkommen med din ansökan! Vi genomför löpande urval och kan tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Tveka därför inte, skicka in din ansökan redan idag! Nadja Felin 076 722 59 70 | [email protected]

4 mars 2024
Sista ansökan:
21 augusti 2024
Kommendant – Logistikofficer

Kommendant – Logistikofficer Vill du ha ett varierande arbete hos en arbetsgivare som värnar om balans mellan arbetsliv och privatliv, samtidigt som du är med och bidrar till Sveriges försvarsförmåga? Militärhögskolan Karlberg (MHS K) söker en kompanikommendant till Kadettbataljonen. ____________________________________________________________________ Om enheten På Militärhögskolan Karlberg (MHS K) genomförs grundläggande officersutbildning av kadetter inom ramen för det treåriga Officersprogrammet (OP) lett av Försvarshögskolan (FHS). OP leder till en yrkesexamen om 180 högskolepoäng samt fänriks grad vid anställning i Försvarsmakten. Parallellt med detta genomför Kadettbataljonen militär professionsutbildning under s.k. Försvarsmaktstid (FMT) som omfattar chefs- och individutveckling, militär färdighet samt fysisk träning. Kadettbataljonen stödjer Försvarshögskolan i genomförande av Officersprogrammet främst avseende övningsplanering, säkerhet och logistik under övningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter Att arbeta som Kompanikommendant vid Kadettbataljonen innebär att stödja kompanierna avseende logistikplanering för enhetens verksamhet inom främst delfunktionerna förnödenhetsförsörjning, transporttjänst samt till del övrigt logistikstöd och kommendantur. Att lösa uppgifter inför, under och efter genomförande i samband med daglig verksamhet, övningar, resor och transporter samt materielplanerna på både kort och lång sikt, inom kompaniets ram. Verksamheten kan vara av skiftande karaktär samt omfattning, där ett flexibelt förhållningssätt och uppgiftsanpassning är förutsättningar för att uppnå förväntande resultat. KRAV Kvalifikationer • Specialistofficer OR6/7 (sergeant/översergeant/fanjunkare) eller Officer OF1/2 (fänrik/löjtnant/kapten) med prognos mot byte av personalkategori • Körkort B Personliga egenskaper Som kompanikommendant är det viktigt att du är stabil och kan hantera stress på ett konstruktivt sätt med ett gott humör. Det krävs att du är strukturerad och lösningsorienterad eftersom du kommer att ha flera pågående projekt samtidigt och kunna behöva lösa uppkomna problem snabbt. I din uppgift som kommendant spelar din förmåga att skapa relationer en viktig roll då du många gånger är spindeln i nätet med flera olika typer av kontaktytor i olika sammanhang. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. MERITERANDE • Erfarenhet av motsvarande befattning inom funktionen logistik, oberoende av nivå • Logistikutbildning • Körkort BE-C-CE, gärna militära förarbevis • Farligt gods utbildning (FM FG1000 och/eller ADR) Övrigt Anställningsform: Tillsvidare Sysselsättningsgrad: Heltid Arbetsort: Solna Individuell lönesättning tillämpas Tillträdesdatum: Enl överenskommelse Upplysningar om befattningen kan lämnas av Chef Logistik Kapt Martin Järvinen ([email protected]) Information om rekryteringsprocessen lämnas av Lena Rinalder ([email protected]) Fackliga företrädare: Per Österlund OFR/O Stefan Ragnebrink OFR/S Carla Vidén SACO Lise-Lotte Larsson SEKO Samtliga nås via Försvarsmaktens växel tel: 0505-45 10 00 Ansökan Välkommen med din ansökan senast 2024-05-31. Din ansökan bör innehålla CV, personligt brev, kopia på relevanta militära och civila betyg samt tjänstgöringsomdömen eller motsvarande. I ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. Ofullständig ansökan behandlas inte. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Vid Militärhögskolan Karlberg genomförs den grundläggande treåriga officersutbildningen tillsammans med Försvarshögskolan. Vid skolan finns dessutom Managementenheten, Veterancentrum, Försvarsmaktens enhet för idrott och friskvård, Lokalplaneringsenhet Mitt och Skolenheten. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

2 mars 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Gruppchef/planeringsledare Solna

Adela Omsorg stärker upp med ytterligare en gruppchef/planeringsledare till vårt hemtjänstkontor i Solna. Vi rekryterar även till kommande kommunuppstarter. Beskrivning av tjänst Som gruppchef/planeringsledare har du en central roll i verksamheten. Du fungerar som närmaste arbetsledare för enhetens medarbetare och arbetar självständigt med daglig insatsplanering, schemaläggning och bemanning. Du fungerar som spindeln i nätet och har nära kontakt med kunder, anhöriga, medarbetare och myndigheter. I tjänsten ingår bevakning samt verkställande och avslut av inkomna och pågående biståndsbeslut. Rollen innefattar att rätta dagliga arbetspass (Phoniro), social dokumentation, upprätta och följa upp genomförandeplaner samt utvärderingar och uppföljningar av olika resultat, såväl av ekonomisk som kvalitativ karaktär. I rollen ingår också att göra hembesök hos kunder. Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du är flexibel och har lätt att anpassa dig till nya omständigheter och har god förmåga att prioritera om. Du håller en hög kvalitetsmedvetenhet och är samtidigt kostnadseffektiv i din planering. Du arbetar nära verksamhetschef/verksamhetsutvecklare och är mån om att bidra till helheten och stötta såväl kollegor som enhetens medarbetare. Stämmer beskrivningen in på dig? Sök redan idag! Du är utbildad undersköterska (1500 poäng eller motsvarande som bedöms likvärdigt. Ett krav är tidigare erfarenhet av samordnaruppdrag inom hemtjänsten, och dokumenterad erfarenhet av planering, bemanning och administration. Ett krav är också kunskap i systemen Epsilon, Life care, Phoniro. God datorvana är ett måste liksom B-körkort. Du behärskar det svenska språket väl i tal och skrift.

2 mars 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024