Butikschef till nyöppnad butik i Mall of Scandinavia, Stockholm

MM Sports är ett av Nordens största bolag inom kosttillskott, träningskläder, träningsredskap och tillbehör. Med ett komplett produktsortiment vill vi erbjuda marknadens mest kvalitativa och genomtänkta produkter för att ta träningen till nästa nivå. Vi älskar träning och vi vill göra våra kunder starkare - vill du hänga med? Vad innebär tjänsten? I september öppnar vi vår andra nya butik för i år! Denna gång slår vi upp dörrarna till en helt ny konceptbutik i Mall of Scandinavia och vi letar efter dig som vill vara med på denna resa tillsammans med oss. Som butikschef så är du en förebild för såväl kunder som för butikens anställda. Du arbetar för att överträffa kundernas förväntningar och erbjuda en service med hög kvalitet och kunskap. Du coachar dina medarbetare i deras arbete för att ni tillsammans ska nå butikens och MM Sports mål. Som butikschef så har du det övergripande ansvaret för butiken vad gäller allt från personal, bemanning, försäljning, sortiment osv. Du samarbetar nära våra övriga butikschefer i Stockholm och har även ett härligt och stöttande gäng butikschefer runt om i Sverige som bollplank i butiksrelaterade frågor. Du rapporterar till vår Retail Manager på huvudkontoret, som är din mentor och den person som hjälper dig att växa i din roll. Exempel på arbetsuppgifter: - Möta kunder och arbeta i butik med försäljning - Hantera beställningar och leveranser - Budgetarbete och försäljningsansvar - Schemaläggning av personal - Rekrytera och utbilda personal - Rapportering och dokumentation Saldo och inventeringsansvarig Kvalifikationer Vi letar efter en erfaren ledare som gillar att arbeta med försäljning och grupputveckling. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta i butik sedan tidigare men din starka servicekänsla och förmåga att möta kunder är avgörande. Du har tidigare arbetat i roller med personalansvar där arbetsuppgifter som rekrytering, schemaläggning och budgetansvar ingått. Har du tidigare erfarenhet som butikschef alternativt avdelningschef inom detalj- eller dagligvaruhandel är det ett stort plus. Tjänsten förutsätter att du har bra dator- och systemkunskaper och att du är van att arbeta administrativt. Det är viktigt att du är duktig på att kommunicera och möta olika kunder, både på svenska och engelska. Som person är du en lagspelare som ser till teamets gemensamma resultat och framgång. Genom att leva efter mottot ”lead by example” skapar du förtroende och engagerar ditt team för att nå uppsatta mål. Du är noggrann och har ett strukturerat arbetssätt som gör att du levererar på dina uppdrag i utsatt tid. För att du ska trivas i rollen och bli riktigt bra på ditt jobb så tror vi att du är en person som själv gillar att träna, samt att du är nyfiken och gillar att lära - så att du blir experten som våra kunder vänder sig till. Övrigt Tjänsten är placerad i vår butik i Mall of Scandinavia i Stockholm. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 40h/vecka (provanställning på 6 månader tillämpas). Arbetstiderna varierar och både helger och kvällar kan förekomma. Önskat startdatum är 1 september men det viktigaste för oss är att hitta rätt person! Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Låt oss veta i din ansökan varför du skulle passa för den här tjänsten. Alla ansökningar görs via vår hemsida. Har du någon fråga eller fundering så är du välkommen att kontakta Filip Larsson, [email protected] Why be average when you can be more På MM Sports är det alltid nära till beslut och till nästa nivå, där du blir en del av ett företag som präglas av gemenskap, ansvar och glädje. Under de senaste åren har vi tagit starka kliv framåt och vi befinner oss på en otroligt kul resa. Vi vill kunna arbeta enkelt och effektivt med snabba beslutsvägar för att snabbt komma framåt. Hos oss får man ett omväxlande arbete och ett starkt ägandeskap i en verksamhet som är under en spännande tillväxt och utveckling. På MM Sports står vi alltid för Kvalité, Kunskap och Passion - Why be average when you can be more!

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Systemförvaltare med framtida teamansvar till Ambea

Nu söker vi en Systemförvaltare med framtida teamansvar till Ambeakoncernens huvudkontor i Solna. Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 31 000 medarbetare. På våra cirka 950 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här (https://jobb.ambea.se/). Ambeas centralisering av systemförvaltningen är ett strategiskt steg för att förbättra effektivitet, säkerhet och skalbarhet i företagets IT-miljö. Detta möjliggör smartare beslut, förbättrad support och förstärkt datahantering, vilket banar väg för innovation och tillväxt. Genom denna åtgärd siktar Ambea på att inte bara hantera nuvarande digitala utmaningar utan också proaktivt forma en framtidssäker IT-struktur. Ditt uppdrag Som systemförvaltare blir du ansvarig för den dagliga driften, underhållet och utvecklingen av våra IT-system, spelar en central roll i att garantera deras tillgänglighet, prestanda och säkerhet. Dina uppgifter omfattar övervakning av systemhälsa och genomförande av tekniska uppdateringar, i nära samarbete med IT-teamet och andra intressenter för att driva förbättringar. Denna position erbjuder även en potentiell karriärväg som gruppledare inom systemförvaltning, där du kommer att leda och stötta framtida systemförvaltare. Din uppgift blir att utveckla och dokumentera en enhetlig systemförvaltningsmodell för koncernen, med målet att etablera ett effektivt och kostnadseffektivt arbetssätt. Din erfarenhet och kunskap Vi söker en systemförvaltare med relevant högskoleexamen i datavetenskap eller IT och minst tre års erfarenhet, särskilt inom en Microsoftdominerad miljö med kunskap i MS Sharepoint och MS Dynamics. Erfarenhet av molnlösningar, IT-säkerhet och relevanta certifieringar inom projekt- och förvaltningsmetodik ses som meriterande. Vi uppskattar lösningsorientering, analytisk förmåga, utmärkta kommunikationsfärdigheter, teamwork, självständighet och en vilja att kontinuerligt lära nytt. Vår kultur värderar respekt, ansvar, enkelhet och kunskap, med målet att skapa en inkluderande arbetsplats som främjar personlig och professionell utveckling. Vi erbjuder en dynamisk, stöttande miljö där du får möjlighet att göra skillnad och bidra till vår framgång, samtidigt som du utvecklas både personligt och professionellt. Vi erbjuder Ledarskapsutbildade chefer - samtliga chefer går vårt ledarprogram. Karriär- och utvecklingsmöjligheter - vårt mål är att 7 av 10 personer ska kunna internrekryteras till chefs- eller specialistroller. Utbildning via vår egna utbildningsorganisation Lära - t ex att leda utan att vara chef, utbildning för dig som ska utbilda andra, rehabilitering, arbetsrätt, utvecklingssamtal och arbetsmiljö. Vi har självklart även kollektivavtal, förmånsportal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag. Om oss Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare uppskattar lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i gallerian. Vi ses kontinuerligt i trevliga sammanhang såsom afterwork, fester, alzheimerloppet och andra tillfällen. Vi har omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management för att få möjlighet till utveckling. Alla chefer genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga. Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Tillträde omgående eller enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-04-30 Rekryteringen görs tillsammans med tb-Group. Kontakt Sofie Ax, [email protected], +46 (0)73 508 06 50 vid frågor. Facklig kontakt: Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du blir kallad till intervju kommer det ingå tester för att främja en transparent och kompetensbaserad process. Du behöver även kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.

20 mars 2024
Sista ansökan:
6 september 2024
Monitoring officer till SEB kort!

Vi är en stor organisation med många områden där medarbetare kan driva eller stödja vår kärnverksamhet. Om du är drivs av ett ständigt lärande, trivs med att samarbeta och strävar efter att göra en positiv inverkan i samhället, då kan du hitta möjligheter till en lång och stimulerande karriär hos oss. Är du redo att bli en del av SEB och bidra till vår gemensamma framgång? Om rollen Är du analytisk, brinner för service och gillar att den ena dagen inte är den andra lik? Då har du hittat rätt! I rollen ingår det att noggrant övervaka och analysera transaktioner och beteendemönster för att identifiera och förebygga bedrägerier samt kortmissbruk. Det innebär även att vara beredd att hantera inkommande spärrsamtal utanför ordinarie arbetstid. Vidare ingår det att utföra övervakning och analys i system för att upptäcka avvikande mönster i kunders korttransaktioner och vid behov vidta åtgärder direkt eller eskalera ärenden till andra avdelningar för ytterligare hantering. Teamet du kommer jobba i består idag av ca 20 personer, vi arbetar med ett rullande schema och arbetsuppgifterna varierar från pass till pass. Vi är på plats dygnet runt för att hjälpa och kontakta våra nordiska kunder som misstänks ha blivit utsatta för bedrägerier. Vi söker därför dig som vill ha ett fartfyllt och varierat jobb och gärna kan jobba både dagtid, helger och kvällar. Jobbet kräver att du har möjlighet och trivs i att jobba både dag, kväll och helg (nattpass kan förekomma). Vem är du Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och har en flexibel inställning. Vi tror att du naturligt har både en förmåga för djupgående analys och för att tillhandahålla en utmärkt service. Som en skicklig lagspelare trivs du i en miljö där kundbemötande är i fokus. Dessutom ser du förändringar som spännande möjligheter och är entusiastisk över att vara en del av SEB:s pågående digitala omställning. Vi ser gärna att du: - Har en eftergymnasial utbildning/akademisk examen och/eller relevant arbetslivserfarenhet - Har en bakgrund inom betalning och -kreditkort och/eller har arbetat preventivt med bedrägerier tidigare. - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk) Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, med inledande provanställning Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Stjärntorget 4, Solna 169 79 Arbetstider: Varierande arbetstider Tack för att du överväger att bli en del av SEB kort. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Kreditspecialist inom företagsfinansiering till Svea Bank

Vi söker nu en senior Kreditspecialist med erfarenhet inom företagsfinansiering till vårt affärsområde Administrativa och Finansiella tjänster (AFT), som hanterar ett brett utbud av bolagets företagsfinansiering. Vi söker dig som vill vara med och vidareutveckla kreditarbetet inom affärsområdet till nästa nivå tillsammans med ditt team! Vad kommer du att göra? I den här rollen är du drivande i all hantering, beslutsfattande och uppföljning av affärsområdets transaktioner, rapportering och krediter. Du kommer vara delaktig i implementation av nya delområden inom kreditgivning, och här vill vi gärna ta del av ditt perspektiv och tidigare erfarenheter och värdesätter högt att du delar med dig av dina kunskaper. Du kommer att arbeta nära både interna och externa intressenter där du representerar kreditfunktionen och bidrar till att driva affären framåt. Arbetsuppgifter i urval: - Vara delaktig i implementation av nya fokusområden inom kreditgivning - Agera stöd till säljfunktionen vid kundmöten - Vara delaktig i kvartalsrapportering, marknadsanalys och portföljanalys - Hantera säkerheter inklusive uppföljning och värdering av dessa - Hantera avtalsuppföljning gällande kovenanter och övriga villkor - Sammanställning och uppdatering av kreditakter såsom lånedokumentation, säkerheter och övrig formalia inom ramen för externa och interna regelverk Vem är du? Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare, men även annan erfarenhet av företagskreditgivning ser vi som en god förutsättning för att kliva in i den här rollen. Du har även erfarenhet av och trivs i en roll med externa och interna kontakter och ett emellanåt högt tempo. Du har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, samt behärskar engelska. För att trivas i den här rollen bör du trivas med stort eget ansvar, att skapa din egen struktur samt ha förmåga att kunna fatta beslut när det krävs. Vidare har du stor initiativförmåga och bidrar gärna med dina kunskaper där det behövs, du är en lagspelare som har god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med att ha självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är även noggrann och lösningsorienterad, samt har en god social förmåga. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

19 mars 2024
Sista ansökan:
5 september 2024
Norsktalende personer til SEB Kort!

Brenner du for å oppnå resultater, er flink til å håndtere press og samtidig verdsetter stabilitet? Da kan du være vår neste servicestjerne, da vi nå søker etter flere fantastiske kollegaer til kundeserviceteamet på SEB Kort! Her jobber ansatte som brenner for å levere førsteklasses service og elsker å hjelpe SEBs kunder rundt om i Skandinavia! Du vil bli ønsket velkommen til SEBs hovedkontor i Arenastaden, Solna, hvor du blir møtt av kjent kunst på veggene og din egen barista som står klar med morgenkaffen! OM SEB Siden vår oppstart for 160 år siden har SEB blitt ledet av en sterk tro på at entreprenørielle tenkere kombinert med innovative selskaper er nødvendig for å skape en bedre verden. Vi er her for å hjelpe dem med å oppnå sine ambisjoner og lykkes både i gode og vanskelige tider. Vi er bankens drivkraft, og gir den økonomiske ekspertisen våre organisasjons- og privatkunder stoler på. Vi gjør dette med fokus på kundenes behov, forpliktelse til kvalitet og tillit, og en entreprenøriell tankegang for å kontinuerlig forbedre våre tjenester. Les mer: https://sebgroup.com/ OM STILLINGEN SEB Kort er til stede i alle de nordiske landene. De jobber med en rekke ulike merker, inkludert deres egne - SEB, Eurocard og Diners Club - samt ulike samarbeidspartnere. Kortkundene deres er både privatpersoner og bedrifter. Gjennom SEBs ulike kanaler - telefon, e-post og Facebook - har de over en million kundekontakter hvert år. I hvert eneste av disse kundemøtene er det muligheter for å gjøre en forskjell. Av den grunn er SEBs aller viktigste mål å levere førsteklasses service. I rollen som kundeservicemedarbeider blir du en del av et fantastisk team som håndterer SEB Korts produkter og tjenester. Ditt hovedansvarsområde vil være kundestøtte via e-post og telefon, primært fra vårt naboland Norge. Mer spesifikt vil du hjelpe kundene med spørsmål om blant annet fakturering, transaksjoner, reklamasjoner, kreditter, renter og veilede dem i SEBs ulike digitale kanaler, med mål om å alltid gi best mulig service til kunden. HVEM ER DU? For å lykkes i denne rollen kreves det stor serviceengasjement og en drivkraft for å nå mål og resultater. Du brenner for å gi service på høyeste nivå og har en profesjonell tilnærming til kundene. Vi ser også etter at du liker å samarbeide med andre, da arbeidet innebærer mye personlig kontakt med både kunder og kolleger. SEB arbeider med et bredt spekter av produkter i en stadig skiftende bransje, og vi setter derfor pris på at du trives med å stadig lære nye ting og drive din egen kompetanseutvikling. Du vil tilhøre et stort kundeserviceteam som håndterer norske kunder. Vi ser gjerne at du har: - Videregående skoleutdanning - Noen års arbeidserfaring - Erfaring innen kundeservice eller annen service-/salgsrolle - Flytende muntlig og skriftlig kompetanse i norsk og engelsk, og forståelse for svensk PRAKTISK INFORMASJON Arbeidsgiver: Workz Oppdragsgiver: SEB Kort Stillingsomfang: Heltid, fast ansettelse med prøvetid Lønn: Individuell lønnsfastsettelse, tariffavtale gjelder Arbeidssted: Stjärntorget 4, Solna Arbeidstider: Kontortid VI TILBYR DEG Workz er spesialister på kundeservice. Hos Workz gir vi deg grundig opplæring og trening innen service og kundehåndtering. Når du er ferdig, blir du en sertifisert kundeservicemedarbeider. Hvordan du utvikler karrieren din hos oss, avhenger kun av dine egne ambisjoner. Vi støtter deg fullt ut og er med deg på din vei til utvikling. Vårt tilbud til deg som ansatt hos Workz inkluderer tariffavtalevilkår og en dedikert konsulentleder som gir opplæring og alltid er tilgjengelig for å hjelpe deg. Velkommen til Workz! SØKNAD Vi gjennomfører tester som første trinn i rekrutteringsprosessen. Testen sendes til din e-post umiddelbart etter at du har søkt, og den må fullføres for å bli en aktuell kandidat. Ta gjerne en titt på filmen om vår rekrutteringsprosess. Kontakt: Hvis du har spørsmål, kan du kontakte vårt rekrutteringsteam på [email protected]

18 mars 2024
Sista ansökan:
4 september 2024
Monitoring officer till SEB kort!

Vi är en stor organisation med många områden där medarbetare kan driva eller stödja vår kärnverksamhet. Om du är drivs av ett ständigt lärande, trivs med att samarbeta och strävar efter att göra en positiv inverkan i samhället, då kan du hitta möjligheter till en lång och stimulerande karriär hos oss. Är du redo att bli en del av SEB och bidra till vår gemensamma framgång? Om rollen Är du analytisk, brinner för service och gillar att den ena dagen inte är den andra lik? Då har du hittat rätt! I rollen ingår det att noggrant övervaka och analysera transaktioner och beteendemönster för att identifiera och förebygga bedrägerier samt kortmissbruk. Det innebär även att vara beredd att hantera inkommande spärrsamtal utanför ordinarie arbetstid. Vidare ingår det att utföra övervakning och analys i system för att upptäcka avvikande mönster i kunders korttransaktioner och vid behov vidta åtgärder direkt eller eskalera ärenden till andra avdelningar för ytterligare hantering. Teamet du kommer jobba i består idag av ca 20 personer, vi arbetar med ett rullande schema och arbetsuppgifterna varierar från pass till pass. Vi är på plats dygnet runt för att hjälpa och kontakta våra nordiska kunder som misstänks ha blivit utsatta för bedrägerier. Vi söker därför dig som vill ha ett fartfyllt och varierat jobb och gärna kan jobba både dagtid, helger och kvällar. Jobbet kräver att du har möjlighet och trivs i att jobba både dag, kväll och helg (nattpass kan förekomma). Vem är du Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och har en flexibel inställning. Vi tror att du naturligt har både en förmåga för djupgående analys och för att tillhandahålla en utmärkt service. Som en skicklig lagspelare trivs du i en miljö där kundbemötande är i fokus. Dessutom ser du förändringar som spännande möjligheter och är entusiastisk över att vara en del av SEB:s pågående digitala omställning. Vi ser gärna att du: - Har en eftergymnasial utbildning/akademisk examen och/eller relevant arbetslivserfarenhet - Har en bakgrund inom betalning och -kreditkort och/eller har arbetat preventivt med bedrägerier tidigare. - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk) Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, med inledande provanställning Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Stjärntorget 4, Solna 169 79 Arbetstider: Varierande arbetstider Tack för att du överväger att bli en del av SEB kort. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

18 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Butiksbiträde på Byggnadsvårdsbutik

Gillar du gamla saker och värdesätter gammalt kulturarv? Vår butik ligger i Överjärva Gård, en lantlig miljö med gårdsbutiker, hästar och får. Vi är stolta över att ha funnits i över tjugo år med dess unika butiksverksamhet som är en kombination av butik och verkstad. Här kan du hitta allt från gammaldags beslag och gångjärn till stora verandor med munblåst glas. Vi arbetar både med renoveringar av gamla fönster och dörrar, och nytillverkning i gammal stil. Vi söker nu en person som vill jobba i vår butik och verkstad. I den här rollen är det ett plus om du har starkt intresse för byggnadsvårdshistoria eller/och starkt meriterande om du har kunskap inom byggnadsvårdsområdet. Vi söker en person som både kan ha ansvar för att sköta butikens försäljning och även kan vara behjälplig vid hantverksarbetet i vår verkstad. För att du ska kunna lyckas och trivas i din yrkesroll inom ett nischat område som byggnadsvård erbjuder vi upplärning av arbetsmoment som: fönstermålning, kittning, glasmästeri etc.' Vi vill gärna att du som söker kan tänka dig att börja med en praktik hos oss och på det sättet få möjlighet att bekanta dig med vår verksamhet och bli upplärd. Syftet med praktiken är att det ska leda till anställning. Hör av dig till oss eller besök oss på gården för att ta en titt i vår sagolika butiksmiljö . Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 mars 2024
Sista ansökan:
1 juni 2024
Lemongarden Cafe

Lemon Garden erbjuder ett stort utbud av desserter i form av våfflor, crepes, churros, bowls och gelato. Lemon Garden är även en juicebar som erbjuder färskdryck i smakrika och hälsosamma former. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
Monitoring officer till SEB kort!

Vi är en stor organisation med många områden där medarbetare kan driva eller stödja vår kärnverksamhet. Om du är drivs av ett ständigt lärande, trivs med att samarbeta och strävar efter att göra en positiv inverkan i samhället, då kan du hitta möjligheter till en lång och stimulerande karriär hos oss. Är du redo att bli en del av SEB och bidra till vår gemensamma framgång? Om rollen Är du analytisk, brinner för service och gillar att den ena dagen inte är den andra lik? Då har du hittat rätt! I rollen ingår det att noggrant övervaka och analysera transaktioner och beteendemönster för att identifiera och förebygga bedrägerier samt kortmissbruk. Det innebär även att vara beredd att hantera inkommande spärrsamtal utanför ordinarie arbetstid. Vidare ingår det att utföra övervakning och analys i system för att upptäcka avvikande mönster i kunders korttransaktioner och vid behov vidta åtgärder direkt eller eskalera ärenden till andra avdelningar för ytterligare hantering. Teamet du kommer jobba i består idag av ca 20 personer, vi arbetar med ett rullande schema och arbetsuppgifterna varierar från pass till pass. Vi är på plats dygnet runt för att hjälpa och kontakta våra nordiska kunder som misstänks ha blivit utsatta för bedrägerier. Vi söker därför dig som vill ha ett fartfyllt och varierat jobb och gärna kan jobba både dagtid, helger och kvällar. Jobbet kräver att du har möjlighet och trivs i att jobba både dag, kväll och helg (nattpass kan förekomma). Vem är du Vi söker dig som är nyfiken, analytisk och har en flexibel inställning. Vi tror att du naturligt har både en förmåga för djupgående analys och för att tillhandahålla en utmärkt service. Som en skicklig lagspelare trivs du i en miljö där kundbemötande är i fokus. Dessutom ser du förändringar som spännande möjligheter och är entusiastisk över att vara en del av SEB:s pågående digitala omställning. Vi ser gärna att du: - Har en eftergymnasial utbildning/akademisk examen och/eller relevant arbetslivserfarenhet - Har en bakgrund inom betalning och -kreditkort och/eller har arbetat preventivt med bedrägerier tidigare. - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska (meriterande om du har kunskaper i övriga nordiska språk) Praktisk information: Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, med inledande provanställning Lön: Individuell lönesättning, kollektivavtal tillämpas Placering: Stjärntorget 4, Solna 169 79 Arbetstider: Varierande arbetstider Tack för att du överväger att bli en del av SEB kort. Om du vill lära dig mer om oss på Workz och hur vi skapar meningsfulla arbetsmöjligheter, besök vår webbplats här. För frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss på [email protected].

15 mars 2024
Sista ansökan:
1 september 2024
Besiktningsingenjör inom Tryck till Örebro eller Karlstad

We are Kiwa – Är du? För oss på Kiwa är vår värdegrund, ARE, utgångspunkten i allt vi gör. Ambitious, Reliable och Engaged. Känner du igen dig i vår värdegrund och strävar efter att skapa förtroende och trovärdighet mot kund och hos dina medarbetare? Vill du vara med och skapa framtidens samhälle med några av branschens vassaste kompetenser, ja då ska du bli en av oss! Om jobbet Vi behöver stärka upp vårt team i Örebro och Karlstad. Vi söker dig som har erfarenhet och vill jobba med processäkerhet hos våra kunder framförallt på större anläggningar. I rollen som besiktningsingenjör är du dagligen ute hos våra kunder på de olika anläggningarna och utför tekniska kontroller och besiktningar av trycksatta anordningar. Vi jobbar med en bred variation av objekt, från exempelvis tryckkärl i en skolmatsal till pannor, rörledningar och tryckluftstankar på ett kartong-/pappersbruk. Utöver tekniska kontroller hjälper vi våra kunder med granskningar och dokumentation i enlighet med arbetsmiljöverkets föreskrifter, exempelvis tillhörande riskbedömningar, journaler för livslängd, program för fortlöpande tillsyn mm. Vi ser att du trivs med eget ansvar då du oftast själv planerar hur dina arbetsveckor ska se ut för att det ska passa ditt arbete men även din kund. Din placeringsort är Örebro eller Karlstad. Dagliga resor i tjänsten och resor med övernattning förekommer. Vem vi söker För att trivas i rollen ser vi att du har ett stort intresse för teknik men även för det sociala mötet med kunder. Förutom att Kiwa kommer att ge dig de utbildningar du behöver tror vi att du är målinriktad och trivs med utmaningar samtidigt som du har ett eget driv att utvecklas. Du trivs med att vara i rörelse och har en god förmåga att vara flexibel och självständigt planera ditt arbete. Vad vi vill att du har: · Högskoleingenjörsexamen, exempelvis drift- eller maskiningenjör alternativt en teknisk gymnasieutbildning · Erfarenhet inom processindustrin · B-Körkort · Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som skrift · Goda kunskaper i office-paketet Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom skogsindustrin, processkännedom eller driftteknisk bakgrund inom kylteknik, energi. Det är starkt meriterande om du redan är besiktningsingenjör i dagsläget. Vad Kiwa erbjuder dig Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation vilket är tack vare våra medarbetare som genom sitt engagemang och sin kunskap bidrar med säkerhet och hållbarhet till våra kunder och även till samhället. Därför satsar Kiwa mycket på sina anställda och deras utveckling. Genom ditt dagliga arbete, intressanta projekt och utbildningar kommer du och din kompetens ständigt att utvecklas när du är en del av Kiwa! Hos oss är laget före jaget viktigt och tillsammans skapar vi en positiv arbetsmiljö där vi alla är en del av en större gemenskap, Kiwa-gemenskapen! · Stabila villkor- Kiwa har kollektivavtal · En förmånsportal med stor förmånsutbud och ett generöst friskvårdsbidrag · Ersättning för bland annat läkarvård, vaccinationer och möjlighet till en grundlig hälsoanalys · En timbank så du kan vara ledig när du vill- inte bara när kalenderns röda dagar infaller · Möjligheten att åka med på Kiwas skidresa tillsammans med ca 100 härliga kollegor Så här söker du Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag! Kiwa går på Julledighet och därmed pausas rekryteringsarbetet from den 22/12-8/1. För frågor gällande rollen kontakta enhetschef, Jenny Dzafic, på tfn. 010-479 34 74 eller rekryteringsansvarig, Sofija Petrov Tahir, på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan! Inför den här rekryteringen har vi noga övervägt våra annonsvägar därför undanber vi oss kontakt med rekryterings- och annonsförsäljare. Om Kiwa Kiwa är idag ett av de mest framgångsrika företagen inom besiktning, provning, certifiering och teknisk konsultation. Vi är en global aktör med lokal förankring. Vi har starka kundrelationer och hög service med ett fokus på säkerhet, teknik och hållbarhet. Vi har ett brett utbud och erbjuder tjänster inom processäkerhet, fastighets- och lyftsäkerhet, lantbruk samt inom livsmedels- och byggbranschen. Som koncern är vi verksamma i över 40 länder och har ca 10 000 anställda runt om i världen. I Sverige har vi ett tjugotal kontor mellan Kiruna och Malmö där totalt 900 medarbetare arbetar tillsammans för ett säkrare samhälle. Övrig information Kiwas målsättning är att ha en arbetsplats som är drogfri. Därför genomför vi slumpmässiga alkohol- och drogtester under året.

15 mars 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024