Säljare
Futurum Capital Sweden AB
Telefonförsäljare m.fl.

Som säljare hos Futurum Capital jobbar du från ett centralt kontor i Stockholm med att sälja tjänster & produkter över telefon. Vi jobbar med flera olika uppdrag vilket ger dig möjligheten att utvecklas inom flertalet branscher och områden. Vi erbjuder alla våra medarbetare utbildningar och regelbunden personlig coachning så att du ska kunna uppnå dina personliga och ekonomiska mål. Vad vi söker: Målmedveten och driven för att uppnå resultat. Stark social kompetens och förmåga att kommunicera på svenska på en professionell nivå. Intresserad av försäljning Förmågan att kommunicera på engelska (Meriterande) Vi erbjuder: En väldigt attraktiv lönemodell Stora utvecklingsmöjligheter internt. Rolig arbetsmiljö Möjlighet att delta i försäljnings- och kommunikationsutbildningar för vidare personlig utveckling. Är du den bästa kandidaten? Klicka på 'Ansök nu' så kommer vi att kontakta dig snarast! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Anläggare/Stensättare
Jobway AB
Anläggningsarbetare

Är du en självgående och skötsam person med erfarenhet inom anläggning och stensättning? Vill du arbeta på norra sidan av Stockholm? Om du söker en ny utmaning och känner att det stämmer in på dig, Ansök här! I rollen som anläggare/stensättare kommer du att arbeta med varierande projekt, där uppgifter som att lägga marksten, bygga murar och sätta kantsten är vanligt förekommande. Du blir en del av ett engagerat team där eget ansvar och yrkesstolthet värderas högt. Du utgår från kontoret i Vallentuna. För att lyckas i denna roll ser vi att du har: Minst 3 års erfarenhet av markarbeten – t.ex. marksten, murar, kantsten Erfarenhet av att köra entreprenadmaskiner – t.ex. grävmaskin, hjullastare Du är självgående, skötsam och van att ta eget ansvar B-körkort krävs Du kan göra dig förstådd på svenska och engelska Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar RB Entreprenad med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Anton Holm, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Om företaget RB Entreprenad erbjuder kompletta mark- och anläggningstjänster för både privatpersoner och företag i hela Stockholmsregionen. Vi tar oss an allt från mindre gräv- och schaktarbeten till större projekt som tomtplanering, utgrävningar samt lastning och lossning av fordon. Vi är med genom hela processen – från start till mål – och har kapacitet för både små och stora uppdrag. Vår styrka ligger i vår flexibilitet, vår kundfokus och viljan att ständigt utvecklas.

Idag
Sista ansökan:
11 juli 2025
Beräkningsingenjör - CFD
AFRY AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning för att accelerera omställningen till ett mer hållbart samhälle. Vi är 19 000 hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Jobbeskrivning AFRY har Sveriges största beräkningsverksamhet inom struktur och strömningsmekanik. Våra beräkningsgrupper finns på flera orter, bland annat i Göteborg och Stockholm, och vi jobbar med många spännande projekt världsledande kunder inom flera branscher. Vårt fokus ligger ofta på produktutveckling men vissa uppdrag innehåller också forskningsrelaterade arbetsuppgifter. Vi söker nu en beräkningsingenjör inom CFD till vår sektion i Stockholm. Arbetsuppgifterna omfattar att utföra strömningsmekaniska simuleringar mot kunder inom framförallt fordons, telekom och försvars-industrin. Du kommer att använda kommersiella beräkningsprogramvaror, samt utföra analytiska beräkningar, för att hjälpa våra kunder att utveckla och förbättra deras produkter. Uppdragen kan omfatta termiska simuleringar av till exempel elektronik, flerfas-simuleringar av interna flöden eller aerodynamik.  Arbetsprocessen omfattar normal hantering av geometri, modellering av beräkningsmodeller, simulering, och utvärdering av resultat. Du kommer att ha tät kontakt med bland annat konstruktörer för att tillsammans med dem modifiera aktuella konstruktioner/processer utgående från dina simuleringar. Kvalifikationer Vi söker dig som har 3-5 års erfarenhet av strömningsmekanik och CFD-simuleringar. Du har en relevant utbildning som grund, MSc eller PhD, och har tidigare arbetat mot industrin i framför allt Sverige. Det är meriterande om du har erfarenhet från företag i Stockholmsområdet, men inget krav. Vidare har du djup teoretisk förståelse för strömningsmekanik och bred praktisk kompetens, vilket gör att du kan hantera många olika typer av simuleringar mot olika branscher. Du är också en van användare av kommersiella programvaror som StarCCM och/eller Ansys Fluent. Din tidigare erfarenhet av att jobba i projektform gör dig lagspelare och du förstår vikten av att jobba tillsammans med dina kollegor för nå goda resultat och uppsatta mål. Du föregår med gott exempel och påverkar din omgivning med din ambition och ditt stora engagemang. Att löpande prioritera mellan dina arbetsuppgifter för att nå långsiktiga mål kommer naturligt för dig och du har tålamodet iterera simulering och konstruktionsförbättringar för att optimera produkterna du jobbar med. Du har god kommunikativ förmåga och kan förklara komplexa tekniska resonemang på ett begripligt sätt, både i tal och skrift. Ditt sociala intresse och din sociala förmåga gör dig till en uppskattad medarbetare både hos oss på AFRY och hos våra kunder. Ditt fokus är att tillföra värde till våra kunder och därmed utveckla befintliga och nya kund-relationer. Ytterligare information Hos oss finns omfattande kunskap och erfarenhet inom både strömningsmekanik och strukturmekanik. Vill du bli en del av Sveriges bästa beräkningsgäng - då har du hittat rätt! Urval sker kontinuerligt, skicka gärna in din ansökan redan idag! Bifoga CV, studiemeritförteckning samt personligt brev. Kontaktuppgifter för frågor: Emil Olofsson +46 10 505 45 34 [email protected] Vi ser fram emot din ansökan, senast 31/8 2025! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande  team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
IT-Säkerhetsspecialist - junior (Stockholm)
Kustbevakningen
IT-säkerhetsspecialister

Kustbevakningen är en civil statlig beredskapsmyndighet som ansvarar för sjöövervakning och miljöräddningstjänst till sjöss på uppdrag av regering och riksdag. Under beredskapen för miljöräddning arbetar vi förebyggande med miljöövervakning, samtidigt som vi främjar en hållbar havsmiljö. Vi bedriver även tillsyn och kontroll av fiske, tull, gräns, jakt och naturvård till sjöss. Dessutom arbetar vi för att öka tryggheten genom sjötrafikövervakning och har ständig beredskap för sjöräddning. Dygnet runt, året om finns vi på plats längs Sveriges kust, där vi skyddar liv och miljö, nu och för framtiden. Kustbevakningen är en arbetsplats som präglas av samarbete och engagemang över områdesgränserna. Här finns engagerade medarbetare med varierande kompetenser vilket skapar en dynamisk arbetsplats med ständiga möjligheter att lära nytt. Kustbevakningen arbetar med och har stort fokus på medarbetarskap och ledarskap och det är därför viktigt att din värdegrund stämmer överens med Kustbevakningens – helhetssyn, välvilja och engagemang. Kustbevakningen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter och rättigheter till alla. Beskrivning Hos Kustbevakningen finns en relativt nybildad enhet som enbart fokuserar på IT-säkerheten. Vi söker nu juniora IT-säkerhetsspecialister för att fortsätta bygga vårt team och vår förmåga att kunna skydda och upprätthålla en robusthet i Kustbevakningens IT-miljö. Kustbevakningen har en viktig roll i totalförsvaret där IT-säkerhet och cybersäkerhet är en viktig del av allt vi gör. Som IT-säkerhetsspecialist kommer du bidra till att på olika sätt hantera IT-säkerhetsbrister och bygga en säkrare IT-miljö. Det innebär att du som specialist stödjer myndigheten med din kompetens inom området Cyber och IT-säkerhet och driver arbete framåt för att Kustbevakningen bättre skall vara rustade för framtida utmaningar och hot. Du bidrar med att skapa en effektiv och samtidigt säker arbetsmiljö både ombord på våra fartyg, flyg, fordon och kontor. Denna annons avser samma tjänst som annonsen med ref.nr 2025/212 med arbetsort Karlskrona. Sök jobbet här: https://kustbevakningen.varbi.com/se/what:job/jobID:842171/ Arbetsuppgifter Du har ett nära samarbete med specialister inom IT-säkerhet, informationssäkerhet, arkitekter, systemägare inom Kustbevakningen och deltar i samverkan med andra myndigheter och i kontakt med olika leverantörer. Du kan antingen få jobba som: Analytiker, som kontinuerligt övervakar och analyserar både externa och interna säkerhetshot och sårbarheter för att identifiera potentiella risker, attacker och att upptäcka mönster och anomalier. Samt att kunna hantera IT-säkerhetsincidenter och skapa underlag som tydligt kommunicerar säkerhetsläget och rekommenderade åtgärder. Förvaltare, säkerställer att Kustbevakningens IT-säkerhetsinfrastruktur fungerar effektivt, är uppdaterad, övervakar funktionaliteten, konfigurerar och optimerar systemen på bästa sätt. Här sker ett tätt samarbeta med övriga enheter och team på IT för att säkerställa att säkerhetssystemen integreras smidigt med organisationens övriga IT-infrastruktur. Penetrationstestare, dessa arbetsuppgifter handlar om att genomföra tester för att identifiera sårbarheter i Kustbevakningens IT-system och nätverk. Du kommer använda dig av både automatiserade och manuella tester. I rollen ingår att dokumentera och analysera resultaten från tester och undersökningar samt att skapa detaljerade rapporter som beskriver upptäckta sårbarheter och rekommenderade åtgärder för att åtgärda bristerna. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Lämplig eftergymnasial utbildning med inriktning som vi bedömer relevant, alternativt motsvarande kunskap inhämtad genom arbetslivserfarenhet. - Grundläggande kunskaper inom IT-säkerhet och cybersäkerhet samt hur IT-infrastruktur och systemadministration ser ut och skapas. - Grundläggande förståelse för nätverkstrafik och systemloggar. - Grundläggande förståelse för säkerhetsprotokoll, -standarder och revisoner. - God förmåga att dokumentera och rapportera. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Aktuell förståelse för hot- och omvärldsbilden och kan tillämpa denna kunskap i ditt arbete. Meriterande är erfarenhet av: - Säkerhetsanalyser - Omvärldsbevakning - Arbete inom en myndighet - Kunskap om vanliga sårbarheter och exploateringstekniker - Systemadministration - SOC arbete - Relevanta certifieringar - Etisk hackning - Förmåga att samla in och analysera data från olika källor Vi värdesätter din förmåga att arbeta både självständigt och i team, samt din kapacitet att kommunicera komplexa säkerhetsfrågor på ett tydligt och begripligt sätt. Du är analytisk, lösningsorienterad och har en stark förmåga att identifiera och hantera säkerhetsrisker. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. Villkor Anställningen är tillsvidare med sex månaders provanställning och tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är antingen Karlskrona, Göteborg eller Stockholm. Det geografiska arbetsområdet är hela Sverige och tjänsteresor ingår i anställningen. Kustbevakningen medverkar i utlandsuppdrag och internationella insatser. I anställningen ingår därför en skyldighet att tjänstgöra utomlands i de fall det krävs för verksamheten. För anställning krävs svenskt medborgarskap, körkort för personbil, drogtest samt säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen. Vid tillsvidareanställning medföljer även en skyldighet att krigsplaceras. Övrigt För att kvalitetssäkra och effektivisera rekryteringsarbetet använder vi ett elektroniskt ansökningsformulär i samarbete med Varbi för samtliga lediga jobb. Fyll i din ansökan så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Kustbevakningen är en statlig myndighet och det innebär att uppgifterna som du lämnar till oss kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Normalt gäller ingen sekretess för de uppgifter som behandlas i databasen. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen. Inför rekryteringsarbetet har Kustbevakningen tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Rehabkoordinator till öppenvårdsmottagning i Nacka
REGION STOCKHOLM
Arbetsterapeuter

Psykiatri Södra Stockholm strävar efter att bli ett ledande föredöme inom svensk psykiatri. Det gör vi genom att arbeta personcentrerat, erbjuda rätt kompetens för patientens behov, betona tillämpning av evidensbaserade riktlinjer och vårdprogram. Vi satsar fortsatt på utvecklingsarbete inom områdena patientsäkerhet, vårdprocesser och vår viktigaste resurs medarbetaren. Vi är över 850 engagerade medarbetare som erbjuder patienter en god, säker och jämlik vård. Att jobba som psykossjuksköterska i vårt team Som rehabkoordinator på öppenvården i Nacka kommer du att stödja sjukskrivna patienter genom rehabiliteringsprocessen och underlätta deras återgång till arbete eller inträde i arbetslivet. Du kommer samordna vård- och rehabiliteringsinsatser tillsammans med patient, vårdgivare, arbetsgivare, försäkringskassan, arbetsförmedling och samordningsförbund. Arbetet innebär också att ge ett konsultativt stöd runt sjukskrivning och arbetsrehabilitering till läkare och övriga yrkesgrupper på mottagningen. Meriterande egenskaper: God erfarenhet och kunskap av att samverka med arbetsgivare. Erfarenhet av planering och genomförande av planeringsmöten inför arbetsåtergång. Väl förtrogen med försäkringskassans regelverk gällande sjukförsäkringen och vana att delta i avstämningsmöte. Erfarenhet av att ha arbetat på försäkringskassan. Besitter god kommunikationsförmåga och har en talang för att skapa goda relationer med både patienter, kollegor och externa samarbetspartners. Är stabil, anpassningsbar och trivs med att ta ansvar och arbetar bra såväl självständigt som i samverkan med kollegor. Tjänsten kommer eventuellt att kunna kombineras med kliniskt arbete inom grundprofession så som leg. arbetsterapeut eller kurator. Din nya arbetsplats Psykiatrisk specialistmottagning i Nacka är en allmänpsykiatrisk öppenvårdsmottagning vilket innebär att vi behandlar alla typer av psykiatriska diagnoser. Vi erbjuder en attraktiv och meningsfull arbetsplats i naturnära Ektorp Centrum, cirka 15 min från Slussen. Vi erbjuder en trivsam/välstrukturerad arbetsplats med god stämning/tydligt ledarskap, korta beslutsvägar och väl utformade vårdprocesser där vi sätter patienterna först. Du kommer att vara en del i ett upparbetat team med mycket erfarenhet. Verksamheten utgörs idag av en personalgrupp på cirka 75 personer bestående av läkare, sjuksköterskor, psykologer, case managers, kuratorer, arbetsterapeuter och medicinska sekreterare. Vi strävar efter att ha ett tätt samarbete mellan mottagningens olika professioner samt arbetar aktivt för god samverkan med närstående, vårdgrannar och myndigheter. Vår mottagning erbjuder individuella arbetsrum i nyrenoverade lokaler och vi har flexibla arbetstider vilket innebär att vi har stor påverkan över vår egen arbetstid så länge verksamhet och patienters behov är i balans. Om dig Legitimerad arbetsterapeut alternativt socionom (meriterande: legitimation som hälso- och sjukvårdskurator) Är van att arbeta självständigt och fatta beslut och samtidigt värdesätter teamarbet Tycker det är viktigt med den sociala arbetsmiljön och att ha roligt på jobbet Vill jobba i en kunskapsintensiv miljö Vill vara med och utveckla den psykiatriska vården Är ansvarstagande Vi lägger mycket stor vikt vid personlig lämplighet, flexibilitet, intresse för patientgruppen och samarbetsförmåga med andra personalkategorier samt med våra vårdtagare och deras närstående. I vår verksamhet är det svenska språket ett viktigt redskap i arbetet med våra patienter. Vi strävar efter en jämn könsfördelning i personalgruppen. Vad erbjuder vi dig? För oss är det viktigt med en trygg och trivsam arbetsmiljö där varje medarbetare har en stimulerande arbetssituation och att du dessutom har roligt på jobbet. Du får kollegor i olika delar av landet som samarbetar och utbyter erfarenheter samt färdiga arbetsprocesser för bedömning, utförligt behandlingsmaterial och förslag på upplägg för de vanligaste diagnoserna. Grundlig introduktion med mentorskap Förmåner som flextid, friskvårdstimme, friskvårdsbidrag på 5 000 kr, löneväxling med mera. Du kan läsa mer om vilka förmåner som finns på slso.se Din ansökan Vi intervjuar löpande under ansökningsperioden. Varmt välkommen! Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte behöver tas i anspråk för intern omplacering, enligt gällande regelverk. Vid patientnära arbete inom Stockholms läns sjukvårdsområde: - tillämpas registerkontroll före beslut om anställning enligt gällande riktlinje. - ska medarbetare som kommer att ha patientkontakt genomgå nyanställningsundersökning, enligt gällande direktiv, vilket sker genom företagshälsovården innan anställning. - krävs, förutom svensk yrkeslegitimation, goda kunskaper i svenska språket motsvarande nivå C1 enligt den gemensamma europeiska referensramen (GERS). Samma krav är vägledande vad gäller icke-legitimerad personal med patientkontakt. Stockholms läns sjukvårdsområde (SLSO) är en av Sveriges största vårdgivare med 11 600 medarbetare. Vi erbjuder hälso- och sjukvård i Region Stockholms regi inom psykiatri, primärvård, geriatrik, ASIH, närakuter, somatisk specialistvård, habilitering och hälsa samt hjälpmedel. I samverkan med Karolinska Institutet bedriver vi forskning, utbildning och utveckling. https://www.slso.regionstockholm.se/. Att söka jobb i Region Stockholm Vi eftersträvar jämställdhet och jämlikhet på vår arbetsplats och ser gärna sökande med olika bakgrund och förutsättningar. Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på knappen ”Ansök”. Ansökningar per brev eller e-post beaktas inte. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. Vårt rekryteringssystem kan inte hantera anonyma ansökningar eller sökande med skyddade personuppgifter. Om du har skyddade personuppgifter ber vi dig att kontakta den kontaktpersonen som finns angiven i annonsen. Din ansökan kommer då att hanteras utanför rekryteringssystemet. Du bör även vara försiktig med vilken information du lämnar i din ansökan och endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen. Region Stockholm ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och bidrar till kulturlivet. Varje dag, dygnet runt. I landets snabbaste växande region. Tillsammans skapar vi Europas attraktivaste storstadsregion. https://www.regionstockholm.se/jobb

Idag
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Regeringskansliets Digitaliseringsavdelning söker en drifttekniker
Regeringskansliet
Drifttekniker, IT

Datacenter och plattformar, Digitaliseringsavdelningen Vill du arbeta med det som är viktigt på riktigt? Vi på Regeringskansliets Digitaliseringsavdelning har ett av de viktigaste uppdragen i landet, att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige. Vi letar efter en drifttekniker för våra datacentermiljöer med primärt fokus på storage och backup. Har du erfarenhet av att arbeta med drift, underhåll och managering av grundläggande IT-infrastruktur? Då kan vi erbjuda dig en självständig roll och spännande roll i händelsernas centrum. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. Som drifttekniker på sektionen Datacenter och plattformar ingår du i ett team som har ansvar för drift, förvaltning och utveckling av en global och komplex IT-miljö med högt ställda kontinuitets- och säkerhetskrav. Teamets, och även ditt, ansvar omfattar servervirtualiseringsplattformen, storage, backup, samt Windows- och linux-servrarna. Du kommer tillsammans med dina kollegor ansvara för livscykelhantering, kapacitetsplanering och drift av storage- och backupmiljöerna. I din roll ingår även att arbeta med förbättringsåtgärder och utveckling inom området och hålla dig uppdaterad på produkterna genom omvärldsbevakning. Du kommer arbeta i projekt där du deltar både som teknisk rådgivare och områdesexpert. I tjänsten ingår schemalagd beredskap. Arbete på helger vid servicefönster förekommer. Du kommer tillsammans med dina kollegor i teamet säkerställa en god drift och nyutveckling av de förmågor som övriga tekniska team behöver för att leverera ett modernt IT-stöd. Regeringskansliet står inför en spännande framtid med en framåtlutad digitaliseringsstrategi. Det betyder att vi bygger för att möta digitalisering av Regeringskansliets arbetsformer vilket ställer krav på robusta och säkra lösningar med hög tillgänglighet. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. Din bakgrund Du har högskoleutbildning eller inom för tjänsten relevant erfarenhet vi bedömer som likvärdig. Du har erfarenhet att arbeta med drift, underhåll och installation av centrala storagesystem i fysiska Datacenter. Du har även erfarenhet av administration av VMware och serverdrift (Windows). Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med komplexa IT-miljöer, gärna erfarenhet från myndighet. Du är även meriterande om du har erfarenhet av storagesystem från HPE, backuplösningar samt arbetat med drift/underhåll av linuxservrar. Även kunskap inom iSCSI och erfarenhet av IaaS/PaaS-lösningar i molnmiljö är meriterande. Dina egenskaper Regeringskansliets medarbetarkriterier är helhet, utveckling, resultat. Alla som arbetar i Regeringskansliet behöver ha helhetssyn och samarbeta för verksamhetens bästa. Du förväntas bidra med ditt perspektiv och din kompetens samt vara öppen för andras. Du kommer med idéer och nya angreppssätt för att förbättra och utveckla verksamheten och din egen kompetens. Du är inriktad på resultat i ditt agerande och anpassar dig när behov och inriktning ändras. För denna tjänst är det viktigt att du har god samarbetsförmåga och är initiativrik. Du är ansvarstagande och har en god förmåga att analysera och lösa problem. Dessutom är du en skicklig kommunikatör. Övrigt Våra anställningar är placerade i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Beredskapstjänstgöring, resor till våra utlandsmyndigheter (ambassader och generalkonsulat) och visst arbete utanför ordinarie arbetstid förekommer. Är du intresserad? För mer information om tjänsten och våra erbjudanden, vänligen kontakta Anton Berglie, sektionschef för Datacenter och plattformar. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Carl Garellick, HR-handläggare. Våra fackliga representanter är Johan Strokirk (Saco) och Jan Wahlström (ST). Samtliga nås via Regeringskansliets växel på telefonnummer 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 11 juli 2025. Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Idag
Sista ansökan:
11 juli 2025
Nätverkstekniker
Quest Consulting Sverige AB
Nätverks- och systemtekniker m.fl.

Åt vår kund söker vi en Nätverkstekniker Uppdragsbeskrivning Vi söker just nu en Nätverkstekniker till vår kunds Stockholm-baserade team inom Hybrid IT Services. I denna roll kommer du att spela en nyckelroll i att underhålla nätverksinfrastrukturen och stötta den dagliga driften (BAU – Business As Usual). På grund av flytten av vår kunds huvudkontor kommer arbetet i första hand att utföras från ett konsultkontor eller på distans fram till november 2025. Efter det kommer närvaro på kontoret i Stockholm att krävas några dagar i veckan för att effektivt kunna utföra arbetsuppgifterna. Det kan även förekomma jourarbete i denna roll, vilket i så fall överenskommes med den utvalda kandidaten. Huvudsakliga arbetsuppgifter Konfigurera och underhålla routrar, switchar, brandväggar och annan nätverksutrustning Uppgradera nätverkshårdvara och mjukvara för att säkerställa optimal prestanda Övervaka nätverksprestanda och åtgärda uppkopplingsproblem Implementera och underhålla starka säkerhetsåtgärder för nätverket Samarbeta med interna team för att integrera nätverkssystem Utvärdera och rekommendera nätverkshårdvara, mjukvara och protokoll Dokumentera konfigurationer och ändringar för underhåll och felsökning Designa och implementera skalbara och pålitliga nätverkslösningar utifrån verksamhetens behov Kravprofil Dokumenterad erfarenhet som nätverkstekniker eller i liknande roll Gedigen kunskap om nätverkshårdvara (routrar, switchar, brandväggar) Erfarenhet av nätverkssäkerhet och övervakningsverktyg Förmåga att arbeta både självständigt och tillsammans med andra i en hybrid arbetsmiljö Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Förmåga att klara en bakgrundskontroll för säkerhetsprövning Din ansökan Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan! Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Om oss Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Idag
Sista ansökan:
4 juli 2025
Fysiskt aktiv assistent sökes till man ute på Rindö.
Aleris Sjukvård AB
Personliga assistenter

Om oss Aleris Rehab Station är ett nationellt och internationellt rehabiliteringscenter. Vi hjälper patienter med förvärvade och medfödda ryggmärgsskador, ortopediska skador och neurologiska skador och sjukdomar. Vi erbjuder också personlig assistans. Vi sitter i en stor, fin byggnad i Frösundavik i Solna, en kombination av gamla kasernlokaler, nya boenderum, behandlingsrum och restaurang. Vi har en omfattande forsknings- och utbildningsverksamhet och ett väl utvecklat teamarbete. Vi har också en mottagning med fokus på MS i Liljeholmen. Aleris Rehab Station är den del av Aleris Närsjukvård, där också ASIH, två specialiserade palliativa vårdavdelningar, Basal hemsjukvård och Uppsala Närakut ingår. Rollen Vi söker en personlig assistent till en man i 70-års åldern som sitter i rullstol och har en ryggmärgsskada. Som personlig assistent kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara att stötta och hjälpa honom med sin dagliga livsföring såsom personlig hygien, på- och avklädning, förflyttningar , assistera vid måltider, städa, följa med på aktiviteter och utflykter så som tex. gymmet, skogspromenader eller någon ishockeymatch ibland. Kunden för sin egen talan, och bor med sin fru. Arbetstiderna är förlagda dagtid mellan kl 09-16 mån-fre. Det finns ofta en hund i hemmet, så det gäller att du inte är allergisk mot hundar.  Vårt erbjudande Som medarbetare på Aleris får du tillgång till en rad olika förmåner som stödjer dig både i arbetsliv och privat. Vi strävar efter att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för dig att trivas och utvecklas. Läs mer om våra förmåner här. En anpassad och väl utarbetad introduktion Interna utbildningar En företagskultur där medarbetarskap och nya idéer uppmuntras God arbetsmiljö med korta beslutsvägar med fokus på att skapa rätt      förutsättningar och möjlighet att påverka verksamheten. Om dig Vi söker dig som är strukturerad, ordningsam, lojal och lyhörd. Du får gärna ha ett intresse av sport och träning .Du värnar också om att ge god omvårdnad och service med hög kvalitet. Genom ditt engagemang, professionella förhållningssätt och din kommunikativa förmåga skapar du goda relationer med kunden och dina kollegor och blir därför en betydelsefull medarbetare för oss. Det är viktigt att du agerar med sunt förnuft och har ett stort kundfokus. Du behöver ha en väl utvecklad fingertoppskänsla och förstå när du  ska vara aktiv och när du behöver vara passiv i ditt arbete. Du skall utöver dina fasta arbetstider kunna vara flexibel och hoppa in v.b på helger om så behövs ibland. Bakgrund Du är en person med stort intresse för att arbeta med människor. I denna roll krävs det tidigare erfarenhet av att ha arbetat som personlig assistent och/eller inom vård- och omsorg. Krav för denna tjänst är att du behärskar svenska språket i tal och skrift mycket bra. Krav, ej rökare.  Meriterande om du har körkort och bil då busskommunikationerna ute på ön inte alltid matchar tiderna man behöver förhålla sig till.  Anställningsvillkor  Anställningsform: Timanställning Omfattning: Deltid, fast schema/dagtid mån-fre 09-16 Tillträde: Augusti Lön: Individuell lönesättning Kollektivavtal finns Ansökan Vi hoppas att du tycker att det låter spännande och att du är nyfiken på att veta mer om oss. Vi hörs!

Idag
Sista ansökan:
18 december 2025
Socialsekreterare till ekonomiskt bistånd
Stockholms kommun
Socialsekreterare

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning finns i västra Stockholm med närhet till natursköna områden och goda kommunikationer. Vi är cirka 1700 stolta och engagerade medarbetare som bidrar med service av hög kvalitet till stadsdelsområdets invånare varje dag. Vår arbetsmiljö präglas av samarbete, mod och delaktighet. Vår styrka är att den mångfald som finns bland invånare även finns hos våra medarbetare. Tillsammans gör vi skillnad! Välkommen till oss! Vi söker socialsekreterare till både enhet 1 och 2 då vi har fått möjligheten att utöka personalstyrkan. Trivs du med ett omväxlande arbete som innebär många kontakter, dokumentation och att fatta beslut som påverkar individen? Då kan det här vara en tjänst för dig. Vi erbjuder ett roligt och utvecklande uppdrag där ditt engagemang för de mest utsatta i vårt samhälle tas till vara. Du får möjlighet att samarbeta med engagerade kollegor och bidra till vidareutveckling av en verksamhet av högsta kvalitet. Vi arbetar strukturerat med stor fokus på samarbete och utgångspunkt i aktuell forskning. Mer om vår arbetsplats: Vår vision och våra prioriteringar Läs mer om våra förmåner för medarbetare Din roll: Vi söker dig som vill arbeta som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd Rollen som socialsekreterare inom ekonomiskt bistånd är betydelsefull och mångfacetterad. I dialog med klienten arbetar du för att hitta en lösning för den unika individen. Du möter ofta människor i kris och med komplexa livssituationer. I arbetet samverkar du med andra enheter inom stadsdelsförvaltningen och externa samarbetspartners. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebär att träffa dina klienter ofta och arbeta motiverande mot självförsörjning enligt BIP (BIP - Samordningsförbundet (samordningstockholm.se) utreda och fatta beslut om ekonomiskt bistånd inhämta information, upprätta förändringsplaner, göra bedömningar och fatta beslut samt följa upp planeringen enligt socialtjänstlagen använda utredningsmallar IB, FIA samt FREDA, AUDIT, DUDIT etc. dokumentera och handlägga skriftligt bidra till ökad samverkan och verksamhetsutveckling Hos oss får du härliga kollegor som har roligt på jobbet. Vi hjälper varandra och värnar om den goda arbetsmiljön. Vi arbetar aktivt med vår grupputveckling och strävar efter att behålla effektiva team. Vi utvecklar verksamheten fortlöpande med fokus på vår målgrupp och du är välkommen att bidra till utvecklingen genom engagemang i förändringsarbetet. Vi erbjuder dig Skräddarsydd introduktion av gruppledare och extern handledning Engagerade kollegor och ett nära samarbete på enheten och teamet du ingår i Tillgång till nära och tillgänglig arbetsledning Möjlighet till löpande kompetensutveckling samt fortbildning med en individuell kompetensutvecklingsplan som grund Möjlighet att specialisera dig i specifika områden som är intressanta för dig och relevanta för vår verksamhet Friskvårdsbidrag  Flexibel arbetstid  Dina kompetenser och erfarenheter Vi söker dig som har socionomexamen och goda kunskaper om lagstiftning och riktlinjer, eller annan högskoleutbildning som vi bedömer som likvärdig kombinerat med liknande arbetserfarenhet god förmåga att dokumentera skriftligt och kommunicera muntligt på svenska tidigare arbetslivserfarenhet Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom ekonomiskt bistånd  arbete inom psykiatrin, psykisk ohälsa eller missbruk myndighetsutövning stadens dokumentationssystem Paraplyet WERA MI (motiverande intervju) För att trivas i rollen har du en god samarbetsförmåga och är serviceinriktad då arbetet innebär många interna och externa kontakter. Du gillar dokumentation och administration då detta utgör stor del av arbetet. Du har förmågan att fatta beslut vid tidspress eller vid begränsad information i ditt dagliga arbete som myndighetsutövare. Vidare har du en helhetssyn som gör att du ser till hela verksamhetens bästa. För att lyckas i rollen behöver du ha förmågan att arbeta mot tydliga mål och uppnå resultat samt vara ekonomiskt medveten. Vi lägger vi stor vikt vid dina personliga färdigheter och ditt engagemang för tjänsten. Vi är nyfikna på dig och ser fram emot din ansökan!  Övrigt Hässelby-Vällingby stadsdelsförvaltning - Stockholms stad (start.stockholm) Avdelningen Individ och familj ansvarar för stöd och service till invånare i stadsdelsområdet och har från och med 1 januari verksamhetsområden främjande, första linjen, barn och unga samt vuxen. Inom området Vuxen finns enheterna: Ekonomiskt bistånd enhet 1 och enhet två 2, Beroende/RVT och Öppenvård. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Idag
Sista ansökan:
18 juli 2025
Rekrytering- och bemanningskoordinator till Carotte - Stockholm
Carotte Staff AB
Restaurang- och kökschefer

Vi söker en Rekrytering- och Bemanningskoordinator till Carotte Staff! Vill du arbeta i ett företag där service och kvalitet står i fokus – och där vi tillsammans skapar magi för våra kunder och konsulter? Hos oss på Carotte Staff får du en mångsidig roll där ingen dag är den andra lik, i en miljö som präglas av engagemang, värme och lagkänsla. Om Carotte Carotte har varit ledande inom service sedan 1982 och är idag uppdelat i tre affärsområden: Food & Event, Housekeeping och Staff. Tillsammans erbjuder vi helhetslösningar inom mat, möten och service. Carotte Staff är koncernens rekryterings- och bemanningsbolag – specialiserat på att leverera servicepersonal till företag som vill ta sin gäst- och kundupplevelse till nästa nivå. Oavsett om det handlar om kontor, hotell, restauranger eller fastigheter, står vi för kvalitet, professionalism och rätt person på rätt plats. Vi är stolta över att ha blivit finalister i både Årets bemanningsaktör och Årets raket vid Recruitment Awards 2022 – ett kvitto på vårt engagemang och vår fingertoppskänsla. För att höja ribban ytterligare har vi skapat vår egen Carotte Academy – där vi utbildar servicepersonal som gör verklig skillnad. Hos oss är det inte bara erfarenhet som räknas, utan också driv, engagemang och viljan att leverera med kvalitet i varje möte. Om rollen Som Rekrytering- och Bemanningskoordinator får du kombinera din passion för service med din känsla för struktur och planering. Rollen erbjuder en perfekt mix av socialt och administrativt arbete – från rekrytering och schemaläggning till att skapa relationer med både kunder och konsulter. Här ges du möjlighet att bli en del av ett dynamiskt och kreativt företag med starkt kundfokus. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Rekrytering och onboarding – Driv hela processen från kravprofil och annonsering till avtal och introduktion av nya stjärnor. Säkerställ att både kund och konsult är matchade för framgång. Koordinering och schemaläggning – Håll i trådarna för att konsulterna är på rätt plats vid rätt tid. Du ser till att allt flyter smidigt för både kunder och medarbetare. Kund- och konsultvård – Bygg och vårda starka relationer genom kontinuerlig dialog, uppföljningar och närvaro. Din insats gör skillnad för både trivsel och kvalitet. Utbildning via Carotte Academy – Delta vid och samordna våra utbildningar för att säkerställa att våra konsulter är bäst i branschen. Se till att våra program håller högsta nivå! Operativ drift hos kunder – Hoppa in på plats hos våra kunder för att stötta och säkerställa att allt fungerar perfekt, samtidigt som du bygger relationer med både kunder och konsulter. Administration – Scheman, avtal och uppföljningar är en naturlig del av din roll. Du håller koll på detaljerna som gör helheten smidig. Jourarbete – Var tredje vecka står du redo att hantera akuta ärenden och stötta verksamheten – självklart med tillhörande ersättning. Vem är du? Vi söker dig som är en riktig lagspelare och som trivs med ett högt tempo i en dynamisk miljö. Du har en positiv attityd och är inte rädd för att kavla upp ärmarna när det behövs. För att lyckas i rollen tror vi att du har: Erfarenhet från servicebranschen, gärna inom restaurang, hotell eller konferens. Administrativ erfarenhet. Förmågan att skapa förtroende och bygga relationer. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Flexibilitet när det gäller arbetstider – hos oss är ingen dag den andra lik! Varför Carotte Staff? Hos oss blir du en del av ett växande företag med stora ambitioner, där varje medarbetare gör skillnad. Vi erbjuder: Ett härligt team som stöttar och inspirerar varandra. Möjligheten att utvecklas och växa i din karriär. Ett jobb där du ser resultatet av ditt arbete varje dag. Praktisk information Omfattning: Tillsvidareanställning, 100% (med 6 månaders provanställning). Placering: Stockholm Start: Mitten av augusti Lön: Månadslön. Ansök redan idag! Vi hanterar ansökningar löpande, så tveka inte att skicka in ditt CV och personliga brev via länken. Har du frågor? Kontakta gärna ansvarig rekryterare. Vi ser fram emot att höra från dig!

Idag
Sista ansökan:
18 december 2025