Vikariera i praktiska ämnen, idrott, slöjd och musik

Vikariera inom praktiska ämnen, idrott, träslöjd, textilslöjd, musik Vill du jobba som vikarie på olika skolor där du själv bestämmer vilka dagar du ska jobba. Då är jobbet hos oss på BILDA perfekt för dig. BILDA personal är ett auktoriserat bemanningsföretag med över 20 års erfarenhet av uthyrning och förmedling av vikarier till skolor och förskolor. Genom ett stort yrkeskunnande med hög kvalitet erbjuder vi våra kunder och personal ett genuint engagemang. BILDA är upphandlad leverantör i de flesta kommuner i hela stockholmsregionen. Att jobba som vikarie på BILDA innebär att du får ett utvecklande, kul och flexibelt arbete. Du bestämmer själv hur mycket eller lite du vill jobba. Genom BILDAs app kan du se och ansöka om alla uppdrag som matchar din profil. Brinner du för att arbeta med barn och unga samt vill vara med och utveckla deras olika förmågor? Vi på BILDA har ett ständigt behov av att anställa fler behöriga och obehöriga vikarier. Nu söker vi dig som vill vikariera inom praktiska ämnen som idrott, träslöjd, textilslöjd och musik. Du kommer att arbeta på olika skolor i hela Storstockholmsområdet. Uppdragens längd varierar alltifrån en till flera dagar. BILDA har kollektivavtal, erbjuder en introduktionsutbildning samt löpande stöd och dialog med en tilldelad kontaktperson hos BILDA. Som vikarierande lärare i praktiska ämnen har du ansvar för en hel eller del av klass. Oftast finns lektionsplanering, men i de fall där lektionsplanering saknas är det viktigt att vara lösningsorienterad för att snabbt kunna skapa en så innehållsrik lektion för eleverna som möjligt. För att arbeta som vikarie behöver du: - Gymnasieexamen eller motsvarande - Tidigare arbetslivserfarenhet inom skola - Tala och skriva god svenska - Vana att leda/tala inför grupp Meriterande är om du: - Har relevant utbildning och/eller kunskap att undervisa i språk - Har erfarenhet av pedagogiskt arbete För att passa in i rollen som vikarie tror vi även att du har hög social kompetens, är flexibel samt van att ta egna initiativ. Du bör även trivas i en energisk miljö samt vara engagerad och ansvarstagande i ditt arbete. Det centrala i vikarierollen är även ditt stora intresse för att arbeta med barn och ungdomar. Tycker du att detta passar in på dig? Sök då tjänsten via vår hemsida eller klicka på “sök jobbet” här i annonsen. Observera att vi inte tar emot ansökningar per e-post eller telefon. För att arbeta med barn behöver du enligt lag ha ett utdrag ur Polisen belastningsregistret. Via vår hemsida kan du hitta information och ladda ner blanketten "begäran om utdrag ur belastningsregistret för arbete med barn inom skola & förskola” https://bildapersonal.se/konsult/ansok-konsult/ Beställ gärna belastningsregistret redan idag så går processen snabbare om du går vidare i rekryteringen. Vi ser fram emot din ansökan. Hälsningar Rekryteringsteamet på BILDA personal

Idag
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Vikarierande producent
Hägerstensåsens Medborgarhusförening
Regissörer och producenter av film, teater m.m.

Vi utlyser nu ett vikariat på ett år med möjlighet till förlängning på ett år. Tjänsten som vikarierande producent med särskilt ansvar för administration, bokföring och fakturering på Hägerstensåsens medborgarhus. Som producent stödjer du verksamhetens konstnärliga ledning i arbetet med att administrera verksamhetens olika projekt, bidra till programverksamhet och inleda nya samarbeten. Producenten ansvarar för verksamhetens löpande administration, fakturering, bokföring, projektredovisning samt bemanning i samband med viss programverksamhet. Visst arbete med marknadsföring och kommunikation förekommer. Hägerstensåsens medborgarhus är en verksamhet där alla medarbetares insatser är viktiga. Verksamheten bedrivs i en snabbrörlig miljö med direktkontakt med olika grupper, organisationer och samarbetspartner. Det innebär att alla anställda periodvis kommer behöva hantera alla olika typer av arbetsuppgifter som förekommer i verksamheten. Det ligger i tjänstens natur att arbetet över tid kan komma att utvecklas och förändras utifrån verksamhetens behov och förutsättningar. Tjänsten har målstyrd arbetstid där varken OB-tillägg eller övertidsersättning utgår. Information om tjänsten Omfattning: 50% Tidsperiod: 2025-08-18 till 2026-08-18 med möjlighet till förlängning ett år Löneform: Månadslön Lön: Enligt överenskommelse Kollektivavtal: Fremia Kvalifikationer Högskoleutbildning Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift Goda kunskaper i Officepaketet Erfarenhet av administration, bokföring och fakturahantering God kunskap om folkbildning, föreningsliv och kultur Kunskap om kultursektorns ekonomiska och organisatoriska strukturer Meriterande Erfarenhet av arbete inom kultursektorn eller civilsamhället Utbildning, erfarenhet och nätverk inom något av följande konstområden: dans, musik eller teater Erfarenhet av organisering inom kulturområdet Kunskap om de allmänna samlingslokalernas och kulturhusens förutsättningar, förvaltning och historia Personliga egenskaper God samarbetsförmåga och lösningsorienterad Strukturerad Ansvarsfull och noggrann Förmåga att arbeta i en snabbrörlig miljö och växla mellan olika arbetsuppgifter Vi lägger stor vikt vid meriter och personliga egenskaper.

Idag
Sista ansökan:
30 juli 2025
Analytiker med fokus på läkemedelsanvändning och hälsodata

Vill du vara med och bidra till TLV:s vision mesta möjliga hälsa för skattepengarna? Med våra olika kompetenser och bakgrunder arbetar vi varje dag för att förverkliga vår vision och nu söker vi dig som också känner ett stort engagemang för vårt uppdrag. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm, tio minuters promenad från Stockholms central. Kom och arbeta med oss!Gillar du att arbeta med kvantitativa metoder, utveckla arbetssätt och lösa utmaningar för samhällets bästa? Vill du arbeta med stora komplexa datamängder från flera olika datakällor? Är du en lagspelare som trivs med många kontaktytor? Då har vi ett jobb för dig!  Om enheten för Analys och samordning  TLV:s båda analysenheter arbetar bland annat med analyser av läkemedels-, apoteks- och tandvårdsmarknaderna. Myndigheten har i uppdrag att utveckla den värdebaserade prissättningen av läkemedel och är engagerad i olika regeringsuppdrag. Uppdragen som enheten för Analys och samordning arbetar med syftar till att analysera och följa upp läkemedelsanvändning samt effekt av läkemedel i klinisk vardag ur olika aktörers perspektiv – staten, regioner, apotek, läkemedelsindustri och patienter. Även internationella projekt där vi jämför läkemedelspriser med andra europeiska länder genomförs årligen. Analysverksamheten hos oss har vuxit under de senare åren, dels eftersom behovet har ökat i takt med att vi har fått fler och allt bredare regeringsuppdrag, dels för att övriga avdelningar på myndigheten har en ökad efterfrågan på analyser. Analysenheterna samverkar nära för att utveckla det kvantitativa arbetet och nu söker vi en ny kollega till enheten för Analys och samordning.  Arbetsuppgifter  Vi söker dig som är analytiker med kvantitativ specialisering och som vill arbeta med analyser och visualisering av stora mängder data från olika källor. Dina arbetsuppgifter syftar ofta till att ge en bild av hur läkemedelsanvändning och försäljning ser ut och hur förändringar kan komma att påverka myndighetens beslut och apoteks- och läkemedelsmarknaden och dess aktörer. I uppgifterna ligger också att vara delaktig i att utveckla våra prognoser inom läkemedelsområdet.  Du bidrar i våra uppföljnings- och analysarbeten och går även in i teamet som ansvarar för våra analysdatabaser. Du bistår med stöd i analyser både inom enheten och på uppdrag av andra avdelningar på TLV.  Du har några års erfarenhet av att arbeta med stora datamängder och kvantitativa analyser samt av att visualisera resultaten. Du har mycket goda kunskaper i R eller Python eller motsvarande programmeringsspråk och har ett intresse att utveckla dig inom programmering. Som analytiker på TLV arbetar du ofta med flera parallella uppdrag som varierar i komplexitet. Du deltar i framtagande av olika rapporter som beskriver och drar slutsatser av analyser om utvecklingen inom våra marknadsområden. Du arbetar tillsammans med andra analytiker och olika professioner, till exempel nationalekonomer, jurister, farmaceuter, hälsoekonomer och medicinska utredare. Det finns en utbyggd samverkan mellan kvantitativa analytiker vilket bidrar till en utveckling av arbetssätt och ett fortlöpande lärande.  Vi söker dig som har   • universitetsexamen inom nationalekonomi med inriktning mot kvantitativa analyser (eller annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig)  • minst tre års arbetslivserfarenhet som analytiker, data scientist eller liknande  • mycket goda kunskaper i R, Python eller motsvarande programmeringsspråk  • goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift  Det är meriterande om du har  • erfarenhet av att göra kvantitativa analyser inom läkemedels- och apoteksområdet  • erfarenhet från arbete inom läkemedelsindustri eller akademi  • erfarenhet från statlig myndighet eller region   • erfarenhet av datavisualisering  • erfarenhet av versionshantering (av kod eller mjukvara)  Som person är du resultat- och utvecklingsfokuserad och har en god analytisk förmåga. Du tycker om problemlösning och att lära dig nya arbetssätt som driver verksamheten framåt. Eftersom du kommer att presentera slutsatser av dina analyser behöver du ha en god kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Du har lätt för att samarbeta med andra människor.   Vi ser inte bara efter kompetens utan värdesätter också dina personliga egenskaper högt. Din förmåga att vara flexibel, problemlösande och en positiv kraft i vår arbetsmiljö är avgörande för oss. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Anställningsform  Tillsvidareanställning, på heltid, som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde så snart som möjligt, enligt överenskommelse.  Sista ansökningsdag  Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer 2238/2025 senast den 10 augusti 2025.  Vi jobbar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen består av en telefonavstämning, digital intervju samt en uppföljande intervju inkl. ett arbetsprov på vårt kontor. Vi använder oss av urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen så du bifogar inte något personligt brev utan endast ditt CV som ska vara på svenska.  På TLV utgår vi från att varje människa är unik och vi verkar tillsammans för mångfald och inkludering samt en jämlik och jämställd arbetsmiljö Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund och livserfarenhet.    Om TLV Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna. Vi erbjuder en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering där du får möjlighet att utvecklas och kan kombinera yrkes- och privatliv, bland annat genom möjligheten att jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi sitter i fräscha, aktivitetsbaserade lokaler som erbjuder olika typer av arbetsplatser och mötesrum anpassade utifrån den typ av arbete som ska utföras.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Engelska lärare 100%

Sverigefinska skolan är en friskola belägen på Fridhemsplan. Vi är en tvåspråkig skola med ca 500 elever och 70 personal. Vi söker en lärare i engelska samt mentorskap. Du bör ha en god samarbetsförmåga, då du ingår i ett team med andra språklärare. Vi önskar att du är tvåspråkig, men om inte, att du ställer dig positiv till tvåspråkighet och allt som det innebär. Vi har elever som kommer direkt från Finland till vår skola och deras undervisning kan eventuellt vara upplagd på lite annat sätt, därför är det viktigt att läraren är flexibel och ser möjligheter. Meriterande: erfarenhet av engelska undervisning, trespråkig svenska, engelska & finska. Tjänsten är en tillsvidaretjänst med 6månaders provanställning. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. -------------- Tukholman Ruotsinsuomalainen koulu sijaitsee Fridhemsplanilla. Kouluamme käy noin 500 oppilasta ja meillä on päälle 70 työntekijää. Haemme englannin opettajaa. Teemme paljon yhteistyötä, ja siksi hyvä yhteistyökyky on meille tärkeää. Lähin tiimisi koostuu kielen opettajista. Toivomme että hakijalla on kokemusta englannin opetuksesta. Työsuhde on vakituinen työsuhde 6kuukauden koeajalla. Haastattelut voidaan aloittaa jo ennen hakuajan päättymistä.

Idag
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Elevassistent till högstadiet (åk 7-9)
Ingridskolan AB
Elevassistenter m.fl.

Vill du arbeta i en lugn miljö med få elever och en tydlig pedagogisk vision som prioriterar trivsel och god lärmiljö? Vi söker dig som Tycker det är riktigt roligt att arbeta med barn och ungdomar har goda ämneskunskaper från gymnasiet. Speciellt gällande de naturvetenskapliga ämnena (matematik, biologi, kemi, fysik) har data, idrott, musik, matematiskt eller estetiskt intresse har ett ödmjukt förhållningssätt har värme och engagemang trivs att arbeta i team har förmåga att skapa, bygga goda relationer är flexibel och pedagogisk är lösningsinriktad vill vara med och fortsätta att utveckla vår verksamhet Som elevassistent på Ingridskolan är din uppgift att hjälpa våra elever både socialt och kunskapsmässigt i deras olika ämnen. Du kommer att arbeta med att få eleverna att känna sig glada och trygga men även med att få deras skolarbete att gå framåt. För att kunna hjälpa våra elever i skolarbetet krävs det att du har mycket goda kunskaper från gymnasiet. Du kommer att arbeta i ett litet team bestående av en ansvarig lärare och en elevassistent. Tillsammans ansvarar ni för en mindre grupp/klass. I arbetsuppgifterna som elevassistent ingår även arbete på Ingridskolans fritidsverksamhet som startar när skoldagen är slut. Information om skolan Ingridskolan är en liten grund- och gymnasieskola främst anpassad för elever med Autism spektrum disorder (ASD) men är öppen för alla. Skolan är belägen i Bergshamra, Solna. Skolan arbetar utifrån TEACCH-pedagogiken där varje grupp/klass har en lärare och en till två elevassistenter. Ingridskolan är en arbetsplats med goda möjligheter till pedagogiska utmaningar och utveckling med syfte att skapa goda lär- och fritidsmiljöer för barn och ungdomar inom ASD. För att möjliggöra detta får personalen kontinuerlig handledning av en psykolog/pedagog samt fortbildning inom ASD. Ingridskolan erbjuder en skolmiljö som präglas av lugn och ro där du får stor frihet och tid till att arbeta individuellt med varje elev. Läs mer på vår hemsida:www.ingridskolan.se Ansökan Varmt välkommen att söka tjänsten genom att mejla ditt Cv samt ett personligt brev till [email protected] Skriv elevassistent-högstadiet i ämesraden. Intervjuer kommer att ske löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut. Tillträde augusti 2025

Idag
Sista ansökan:
31 juli 2025
Analytiker med stort intresse för samhällsekonomi och analys
Tandvårds-och Läkemedelsförmånsverket, Tlv
Finansanalytiker och investeringsrådgivare m.fl.

Vill du vara med och bidra till TLV:s vision mesta möjliga hälsa för skattepengarna? Med våra olika kompetenser och bakgrunder arbetar vi varje dag för att förverkliga vår vision och nu söker vi dig som också känner ett stort engagemang för vårt uppdrag. Vi sitter i ljusa, fina lokaler på Kungsholmen i Stockholm, tio minuters promenad från Stockholms central. Kom och arbeta med oss!Är nu en analytiker och gillar att arbeta med marknads- och konkurrensfrågor och lösa problem för samhällets bästa, då har vi ett jobb för dig.  Om enheten för marknadsanalys  Vi arbetar med analyser av läkemedels- och apoteksmarknaderna. Enheten ansvarar bland annat för uppföljning och utvärdering av apoteksmarknadens utveckling, apotekens ekonomiska förutsättningar och tillgänglighet till läkemedel och apoteksservice. TLV fastställer ersättningen till apoteken och gör en sammanvägd bedömning av apotekens ekonomiska behov genom att se till helheten i verksamheten. Därutöver arbetar vi med marknadsanalyser och utvärderingar av läkemedelsanvändning ur olika aktörers perspektiv; regioner, stat, apotek, läkemedelsindustri och patienter. Vi har även flera regeringsuppdrag och utvecklingsuppdrag inom olika områden.   Om jobbet  Som analytiker hos oss på TLV har du en viktig uppgift att följa och analysera utvecklingen på läkemedels- och apoteksmarknaden. Det gör du utifrån de mål som regeringen ställt upp. En del av ditt arbete är dessutom att föreslå vi kan förbättra vår uppföljning och hur regelverket kan utvecklas.   Som analytiker på enheten för marknadsanalys arbetar du med kvalitativa och kvantitativa analyser. Du arbetar ofta med flera parallella uppdrag som varierar i komplexitet och du kommer att leda eller medverka i mer eller mindre omfattande utredningsprojekt som du planerar och genomför. Du sammanställer, analyserar, utvärderar och rapporterar utredningsresultat. Ofta handlar det om att förstå hur förändringar i regler kan påverka olika aktörer, tillgång till apotek och farmaceutisk service eller tillgängligheten till läkemedel. I arbetet ingår exempelvis att utveckla olika typer av ersättnings- och finansieringsmodeller, men även metoder och regelverk.  För att samla in kunskap samverkar du och har dialog med branschaktörer, branschorganisationer och andra myndigheter samt även genom internationell samverkan. Vi vill att du är med och bidrar till att fördjupa och utveckla vårt uppföljnings- och analysarbete inom avdelningen och därigenom förbättra våra processer.  Vi söker dig som har  • minst en master eller magisterexamen i nationalekonomi eller har annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer likvärdig   • minst fyra års erfarenhet i en kvalificerad analytikerroll med samhällsekonomiskt fokus   • en god kunskap och förståelse för samhällsekonomiska analysmetoder och nationalekonomisk teori   • mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska, vana att skriva rapporter och presentera  • mycket goda kunskaper i Word och Excel  • erfarenhet av att analysera större datamängder  Det är meriterande om du har  • forskarutbildning inom nationalekonomi eller närliggande fält   • kunskap och eller erfarenhet av regulatoriskt utvecklings- och förändringsarbete  • god kännedom om marknads- och konkurrensanalyser   • erfarenhet av att hantera relevanta statistikprogram utöver Excel, exempelvis R, Python, SQL eller annat liknande program.  När du arbetar hos oss kan du ha flera olika uppdrag och arbetsuppgifter samtidigt. Uppdragen kan variera i hur komplicerade de är och hur lång tid de tar. Du är en viktig del i ett team av erfarna ekonomer och analytiker. Ibland arbetar du självständigt, men ofta samarbetar du med andra analytiker och olika yrkesgrupper. Det kan till exempel vara nationalekonomer, jurister, farmaceuter, hälsoekonomer, medicinska utredare och tandläkare. Du ger även stöd till andra avdelningar inom TLV.  Som person är du analytisk och kan problematisera kring såväl detaljer som övergripande sammanhang. Du behöver kunna ta initiativ och komma med förslag på lösningar. Du fungerar väl i samarbete med andra. Dessutom är det viktigt att du kan driva arbetet framåt och avsluta det. Du har även förmåga att självständigt formulera vilka frågor som ska analyseras. Du bör ha en mycket god förmåga att förklara saker på ett enkelt sätt.   Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  Anställningsform  Tillsvidareanställning, på heltid, som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde i preliminärt i september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag  Välkommen med din ansökan, märkt med diarienummer 2239/2025 senast den 10 augusti 2025.  Vi jobbar kompetensbaserat och rekryteringsprocessen består av en telefonavstämning, en digital intervju samt ett arbetsprov vid uppföljande intervju på vårt kontor. Vi använder oss av urvalsfrågor som är kopplade till kravprofilen så du bifogar inte något personligt brev, utan endast ditt cv - som även ska vara på svenska  Om TLV Tandvårds- och läkemedelsförmånsverket, TLV, är en statlig myndighet som beslutar om vilken tandvård, vilka läkemedel och vilka förbrukningsartiklar som ska ingå i högkostnadsskydden. Vi ansvarar för apotekens handelsmarginal och regler för utbyte av läkemedel samt bedriver tillsyn. Vårt uppdrag är att få ut mesta möjliga hälsa för skattepengarna. Vi erbjuder en attraktiv och inkluderande arbetsplats som är fri från diskriminering där du får möjlighet att utvecklas och kan kombinera yrkes- och privatliv, bland annat genom möjligheten att jobba på distans upp till två dagar i veckan. Vi sitter i fräscha, aktivitetsbaserade lokaler som erbjuder olika typer av arbetsplatser och mötesrum anpassade utifrån den typ av arbete som ska utföras.

Idag
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Försäkringsutredare inom närståendepenning och/eller smittbärarersättning
Försäkringskassan
Socialförsäkringshandläggare

Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Här värdesätts din förmåga att arbeta strukturerat och effektivt för att driva ditt arbete framåt. Utredningar, analyser och teamarbete I din roll som försäkringsutredare ansvarar du för att handlägga ansökningar och självständigt fatta rättssäkra beslut. Du utreder om en person har en sjukpenninggrundande inkomst och rätt till ersättning. Mer specifikt innebär jobbet att du samlar in, utreder och analyserar olika underlag, till exempel läkarintyg. Du arbetar utifrån en given process och med stöd av vägledande dokument. Arbetet är till stor del administrativt, vilket bland annat innebär löpande dokumentation samt beräkningar och utbetalningar av ersättning. När det behövs tar du kontakt med den enskilde, arbetsgivare och sjukvården, vilket sker skriftligen eller via telefon. I det här jobbet arbetar du med ersättningen/ersättningarna närståendepenning och/eller smittbärarersättning. När du arbetar med närståendepenning har du kontakt med personer som har en nära anhörig som är svårt sjuk och är i livets slutskede och som därför behöver avstå från arbete eller annan sysselsättning. När du arbetar med smittbärarersättning har du kontakt med personer som inte kan utföra arbete på grund av att de har drabbats av smitta. Du identifierar behov, ger information om ersättningen, svarar på frågor och vägleder i våra e-tjänster. I dina arbetsuppgifter ingår även att fatta beslut om sjukpenninggrundande inkomst, SGI, samt att förklara beslut för de personer som inte får den ersättning som de har ansökt om. Du blir en del av ett team som tillsammans ansvarar för planering och fördelning av arbetet. Som nyanställd får du en introduktionsutbildning och stöd av såväl chefer och utsedda handledare som olika stödfunktioner med bland annat specialister och försäkringsmedicinsk rådgivare. Tjänsten innebär att du hanterar sekretessbelagda uppgifter vilket ställer höga krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • verkställer planer och processer samt ser till att dessa håller hög kvalitet. Det är meriterande om du • har erfarenhet av utredningsarbete och beslutsfattande som påverkat individer, gärna på en myndighet • har erfarenhet av arbete inom socialförsäkringen • har vana av arbete med beräkningar och utbetalningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Stockholm, Telefonplan. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Fredrik Söderberg, 010-114 27 13, Torsten Hedlund, 010-111 59 74, Dimitrios Siotis, 010-114 33 87, Nils Fridell, 010-111 25 59, Annika Rolfs, 010-112 86 15, Cecilia Sandberg, 010-11 647 40, (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Månsson, [email protected], 010-111 34 24, Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92, Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Malm, 010-118 31 38 eller Isabella Alemam, 010-113 10 56, Saco-S: Freja Buzzi, 010-114 02 35, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2025.  Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id kontaktar du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen via telefon så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.

Idag
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Administrativ forskningskoordinator
Kungliga Tekniska Högskolan
Planerare och utredare m.fl.

Vill du stötta och jobba tätt tillsammans med framgångsrika forskare på KTH – välkommen att söka till oss!  Om avdelningen Du kommer vara anställd på Research Support Office, en avdelning som stöttar forskare och ledning på KTH med många olika slags kompetenser. Vi ingår i Verksamhetsstödet på KTH vars uppgift är att stödja universitetets utbildning och forskning. I din roll kommer du jobba tätt med forskare på avdelningen Kommunikationssystem. Det är en avdelning med mycket externfinansierad forskning som sker i samverkan med företag och andra universitet.    Arbetsuppgifter   I den här rollen kommer du främst att arbeta inom två kompetenscentrum, SMART 6GSAT samt SWEWIN. Du kommer att stötta administrativt med såväl uppbyggnaden av forskningscentrumet SMART 6GSAT som i administrationen avseende båda kompetenscentrumen. Det förekommer också stöd till andra större projekt inom forskningsgruppen där du ingår som administrativ projektledare. Det här innebär nära samarbete med de vetenskapliga föreståndarna och andra projektparter, forskningsgruppen samt det centrala verksamhetsstödet.  Sammanfattningsvis innebär arbetet att du är spindeln i nätet både gentemot forskarna och administrationen.   Du kommer bl a att:  - utföra administration kopplat till styrgruppsmöten och andra möten och aktiviteter såsom workshops, seminarier och konferenser  - ansvara för tidsplanering och ta fram processer, dokument och uppföljning kopplat till verksamhetsplanering, budgetarbete samt övriga typer av rutiner utifrån behov  - ansvara för att hålla centrumens webbsidor och sociala mediekonton uppdaterade  - vara kontaktperson mot det centrala verksamhetsstödet i arbetet med kontrakt, kommunikation, ekonomi och återrapportering  - hålla ihop bland annat resebokningar och andra förekommande uppgifter med hjälp av skolans servicecenter    Vi erbjuder - En anställning på ett ledande tekniskt universitet som skapar kunskap och kompetens för en hållbar framtid - Engagerade och ambitiösa kollegor samt en kreativ, internationell och dynamisk miljö https://www.kth.se/om/work-at-kth/kth-your-future-workplace-1.49050samt våra https://www.kth.se/om/work-at-kth/en-arbetsplats-med-manga-formaner-1.467932. Kvalifikationer    Krav   - Högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer som relevant  - Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då  båda används i det dagliga arbetet. Många forskare talar endast engelska  - Stor vana att arbeta med webbaserade system, molnapplikationer och MS Officeprogram    Personliga egenskaper   Vi söker dig som är lyhörd för andra och har lätt för att samarbeta. För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du tycka om att ge service och stöd. Du är självgående och strukturerad och har lätt för att snabbt ställa om med ett flexibelt förhållningssätt. Du trivs i en dynamisk, händelserik miljö.  Meriterande  - Arbetslivserfarenhet av att koordinera projekt, skriva protokoll samt hantering av event  - Arbetslivserfarenhet av arbete med forskningsadministration   Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Fackliga representanter Kontaktuppgifter till https://www.kth.se/om/work-at-kth/fackrepresentanter-1.500898. Ansökan Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (CentralEuropean Time/Central European Summer Time). Om anställningen  Anställningen gäller tillsvidare enligt avtal. Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Övrigt Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. Tester kan komma att tillämpas i denna rekryteringsprocess. För https://www.kth.se/om/work-at-kth/processing-of-personal-data-in-the-recruitment-process-1.823440 i samband med rekrytering. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.   Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102

Idag
Sista ansökan:
25 augusti 2025
Föredragande till justitieutskottet
Riksdagsförvaltningen
Övriga jurister

Riksdagsförvaltningen är en myndighet som har till uppgift att underlätta riksdagens arbete. Myndigheten har ca 700 partipolitiskt neutrala medarbetare med många olika typer av arbetsuppgifter. Vill du ha ett unikt och intressant arbete där du stöder den demokratiska processen? Nu söker vi en ny kollega för en visstidsanställning till justitieutskottets kansli. Kansliet är en del av utskottsavdelningen, som består av 15 utskottskanslier, EU-nämndens kansli och ett forsknings- och utvärderingssekretariat. Dina arbetsuppgifter Arbetet består huvudsakligen i att bereda ärenden, i regel propositioner och motioner, att ta fram förslag till de betänkanden som ligger till grund för riksdagens beslut. I arbetet kan också ingå att behandla EU-frågor, att följa upp och utvärdera riksdagsbeslut inom utskottets beredningsområde samt att planera och genomföra resor, besök och offentliga sammanträden. Som föredragande vid justitieutskottets kansli bereder du ärenden om bl.a. domstols­väsendet, åklagarväsendet, polisväsendet och kriminalvården samt ärenden som rör brottsbalken, rättegångsbalken och lagar som ersätter eller har ett nära samband med dessa balkar. Utöver arbetet för justitieutskottet ingår det även att vid behov stötta andra delar av utskottsavdelningen. Som tjänsteman arbetar du med ledamöter från samtliga partier i riksdagen. Dina kvalifikationer Du är i grunden hovrätts- eller kammarrättsassessor eller jurist med likvärdig erfarenhet. Erfarenhet av lagstiftningsarbete är meriterande. Det är viktigt att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Arbetet kräver att du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en väl utvecklad analytisk förmåga, liksom att du är noggrann och kan arbeta under tidspress. Det är vidare viktigt att du både kan arbeta självständigt och fungerar bra i grupp. Kansliet är en liten enhet, och delar av arbetet utförs i nära samarbete med kollegorna. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, särskilt din förmåga att samarbeta och kommunicera. • Anställningsform: Tidsbegränsad anställning • Omfattning: Heltid Anställningen är tidsbegränsad till och med den 31 juli 2026 och kan eventuellt komma att förlängas. Anställningen är placerad i säkerhetsklass, vilket i detta fall ställer krav på svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetsprövning. Vi erbjuder dig I Riksdagsförvaltningen får du jobba med stimulerande, utvecklande och samhällsnyttiga arbetsuppgifter nära demokratins kärna. Här får du yrkesmässiga utmaningar och bra villkor kring semester, tjänstepension, föräldraledighet och kompetensutveckling. I riksdagens lokaler finns gym och träningslokal med olika träningspass varje dag. Vi strävar efter att våra medarbetare ska ha en bra balans mellan jobb och fritid och erbjuder möjlighet till distansarbete i viss utsträckning. Ansökan Ansök via riksdagen.se, senast den 4 augusti 2025. Referensnummer: 2003-2024/25 Övrigt Riksdagsförvaltningen har gjort sitt medieval för rekrytering och undanber sig alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Kontakta oss  • Har du frågor är du välkommen att kontakta Gunilla Berglund, kanslichef, 08-786 40 36, under vecka 31. Fackliga representanter • Peter Stoltz, Saco-S, 08-786 40 00 • Anneli Löfling, ST, 08-786 40 00 • Lars Vestberg, Seko, 08-786 40 00 Riksdagen är hjärtat i den svenska demokratin. Riksdagsförvaltningens uppgift är att skapa bästa möjliga förutsättningar för riksdagen och dess ledamöter. Det är ett unikt uppdrag vi är stolta över. Vi har spännande arbetsuppgifter där vi utmanas yrkesmässigt. Samtidigt har vi god balans mellan arbete och fritid. Våra värdeord kvalitet, kompetens och engagemang ger oss en gemensam riktning. Tillsammans ser vi till att demokratin fungerar.

Idag
Sista ansökan:
4 augusti 2025
Säkerhetsspecialist inom säkerhetsteknik och säkerhetssystem
Regeringskansliet
Säkerhetsinspektörer m.fl.

Sektionen för fysiskt skydd och bevakning, RK Säkerhet, Förvaltningsavdelningen Har du erfarenhet av arbete inom områdena säkerhetsteknik och säkerhetssystem samt har intresse av både drift och projektledning och implementering av säkerhetstekniska lösningar och vill delta i Regeringskansliets säkerhetsarbete? Som vår nya medarbetare får du ett viktigt uppdrag med omväxlande och intressanta uppgifter och många kontaktytor. Din arbetsdag. Sveriges morgondag. I rollen som säkerhetsspecialist arbetar du inom området fysisk säkerhet, främst med säkerhetsteknik och säkerhetssystem. Arbetet omfattar drift, förvaltning och utveckling och bedrivs ofta i projektform. Du samverkar med både interna och externa intressenter. I rollen som säkerhetsspecialist kan du även komma att arbeta med andra uppgifter inom fysisk säkerhet och säkerhetsområdet. Som säkerhetsspecialist ingår du i sektionen fysiskt skydd inom enheten för fysiskt skydd och bevakning, som är en av tre enheter i Säkerhetsavdelningen. Din bakgrund Vi söker dig som har relevant gymnasieexamen och relevant säkerhetsrelaterad utbildning. Du har även några års erfarenhet av förvaltning av större säkerhetstekniska anläggningar. Vidare har du goda kunskaper inom arbete med säkerhetsteknik samt  erfarenhet av arbete med marknadens förekommande säkerhetssystem. Det är meriterande om du har genomgått projektledarutbildning samt om du har arbetat med säkerhetsfrågor i en större organisation. Det är även meriterande med erfarenhet av projektarbete genom deltagande i projekt- eller arbetsgrupper. Vidare är det meriterande med erfarenhet av arbete med säkerhets- och säkerhetsskyddsfrågor inom myndighet som hanterar säkerhetskänslig verksamhet, eller inom annan verksamhet som till stor del hanterar säkerhetskänslig verksamhet. Det är även meriterande med kunskap om Rakel samt kunskap om säkerhetskontrollutrustning. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska, både tal och skrift är ett krav. Dina egenskaper För att lyckas i rollen krävs att du är självgående och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är flexibel med förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter samt är stabil och uthållig som person. Du har en förmåga att skapa förtroendefullt samarbete på alla nivåer både internt och externt, samt att du värdesätter goda relationer. Du har en god problemlösande analytisk förmåga och gott omdöme är en självklarhet för rollen. Övrigt Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas. Du måste vara svensk medborgare, men får gärna ha utländsk bakgrund. Är du intresserad? Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Patrik Lidström på 08-405 98 88. Du är också välkommen att kontakta rekryteringsspecialist Siri Hågefalk på 08-405 87 83. Frågor om tjänsten besvaras vecka 27 och vecka 30. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco och Jan Wahlström för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 22:a juli 2025.   Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Idag
Sista ansökan:
22 juli 2025