Expert IT / Business Analyst (with Power BI /SQL expertise)
RJVH Consulting AB
Lednings- och organisationsutvecklare

Job Description We are looking for an Advanced IT Business Analyst with a strong background in data analysis and visualization, to join our agile and fast-paced team. You will play a key role in bridging the gap between business and technology, contributing to solutions that support mission-critical decision-making in the credit risk domain. Key Responsibilities Conduct advanced data analysis using SQL / Power BI; experience in Python/SAP Analytics is a plus. Good Experience in handling Finance data models. Handle large and complex datasets with confidence and efficiency. Translate business requirements into clear, high- and low-level technical solutions. Act as a liaison between business stakeholders and the IT development team. Create and validate functional test cases; support Unit Testing, Integration testing, and UAT testing phases. Communicate effectively within an agile setup and deliver high-quality solutions. Leverage Power BI (5+ years) to design dashboards and analytical reports that support business KPIs and strategic decisions. Must-Have Skills & Experience 6–8 years of total IT experience, with at least 5+ years in a IT/Business analyst role. Minimum 5 years of hands-on Power BI experience, including DAX, data modeling, and visualization best practices. Strong problem-solving and analytical thinking skills. Functional understanding of Credit Risk is an advantage. Excellent communication and stakeholder management skills.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Vaktmästare sökes till skola
Perido AB
Vaktmästare m.fl.

Har du ett hjärta för service och en blick för vad som behöver göras? Nu söker vi på Perido en driftig och erfaren vaktmästare till ett omväxlande sommaruppdrag! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en vaktmästare för ett sommaruppdrag hos en skola. Tjänsten är placerad i södra Stockholm. Dina arbetsuppgifter Som vaktmästare kommer du att arbeta med praktiska, vardagliga uppgifter kopplade till skolans inre och yttre miljö. Exempel på arbetsuppgifter: Daglig tillsyn av skolans lokaler och utemiljö Enklare reparationer och felavhjälpning Möblering, omflyttningar och montering Varumottagning och intern posthantering Beställning och påfyllnad av material Utlämning och återtag av nycklar Samverkan med teknisk support vid behov (t.ex. AV-utrustning) Kontakt med leverantörer och externa parter vid enklare serviceärenden Stöd vid skolans evenemang eller aktiviteter Dina egenskaper För att trivas i rollen som bör du vara en serviceinriktad person som dessutom har sinne för praktisk problemlösning. Vi ser gärna att du har en stor ansvarskänsla och en god initiativförmåga som gör att du självständigt kan driva ditt arbete framåt. Då mycket kretsar kring god service är det viktigt att du har social kompetens, är flexibel i ditt arbetssätt och gärna samarbetar med andra. Låter detta som din nästa utmaning? Du är välkommen med din ansökan idag! Kvalifikationer: Tidigare arbetslivserfarenhet som vaktmästare Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift Meriterande: Tidigare arbete inom skola Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till 2025-08-08. Start omgående. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. Om du har frågor eller funderingar så är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35296 i ämnesraden. Om Perido Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 50 medarbetare internt och över 800 konsulter på uppdrag över hela landet. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: perido.se/om-oss/om-oss-undermeny/.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
19 juli 2025
Lokalvårdare till Amerikanska Gymnasiet Essingen

Lokalvårdare Om Amerikanska Gymnasiet Amerikanska Gymnasiet grundades utifrån en stark pedagogisk idé. Vår Ledstjärna är att ”vi arbetar för att våra elever och medarbetare skall nå sin fulla potential”. Vi arbetar därför med både kunskapsutveckling och personlig utveckling. Vår kultur kännetecknas av tydliga spelregler med omtanke. Vi kallar det ”Ramar och Kramar”. Skolverksamheten organiseras så att eleverna förbereds för en internationell arbetsmarknad i en snabbt föränderlig värld, i vår logotype kan man därför läsa “Get ready for the world”. Allt som sker på skolan utgår från våra fyra grundvärderingar: Courage, Kindness, Knowledge & Curiosity och Grit. I klassrum och i korridor så kännetecknas möten mellan elever och personal av beteenden som härleds från dessa. Vi arbetar elevnära och sätter alltid elevernas bästa i första rummet. Om Amerikanska Gymnasiet, Stockholm - Essingen - Skolan går till hösten in på sitt femte läsår. - Skolan har cirka 560 elever som studerar på Natur- och teknikprogrammet, Ekonomiprogrammet eller det Samhällsvetenskapliga programmet. - Skolan kännetecknas av ett kompetent lärarlag och en stark gemenskap. Om rollen Som lokalvårdare på vår skola ansvarar du tillsammans med en kollega för att skapa en ren, trivsam och välkomnande miljö för både elever och personal. Arbetet innebär daglig städning av skolans lokaler. Vid behov kommer du också att täcka upp i som köksbiträde i vår matsal.  Andra arbetsmoment innefattar golvvård, fönsterputsning, påfyllning av förbrukningsmaterial, samt källsortering och hantering av avfall mm. I samband med skolaktiviteter och evenemang kan städningen anpassas efter särskilda behov. Under loven arbetar du med grovstädning av skolans lokaler.  Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Anställningen inleds med en provanställning på 6 månader. Start i augusti 2025, alternativt enligt överenskommelse. Din profil För att lyckas i rollen krävs erfarenhet av arbete med städning, gärna inom offentliga miljöer. Det är meriterande om du även har arbetat som köksbiträde. Du ska kunna uttrycka dig väl i både svenska och engelska, i tal och skrift. Det är dessutom en fördel om du har om du kan prata arabiska. Som person har du god samarbetsförmåga och fungerar bra i grupp med hög social kompetens. Du ser service som en viktig del i arbetet, och detta förutsätter flexibilitet och framför allt positiv inställning till arbetet i mötet med skolelever. Du är inte främmande för förändringar och är dessutom ansvarstagande och kan ta egna initiativ. Du har också god planeringsförmåga och ett god förmåga att själv se vad som behöver prioriteras. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Ansökan Sista ansökningsdag: 27 juni 2025. Ansökan sker endast via vår hemsida, ej via mail. Intervjuer sker löpande och tillsättning av tjänsten kan ske innan ansökningstiden har löpt ut. Vi har redan tagit ställning till behovet av rekryteringsstöd i denna process och undanber oss därför kontakt från annonsförsäljare, samt rekryterings- och bemanningsföretag.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
Besöksintervjuare Stockholm Vasastaden - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Besöksintervjuare Stockholm Roslagstull - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Besöksintervjuare Stockholm Södermalm - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Besöksintervjuare Stockholm Skärholmen - Det perfekta extrajobbet!
Mantle Sweden AB
Marknadsundersökare och intervjuare

Besöksintervjuare hos Verian Vi söker personal omgående och anställer allt eftersom. Därför kan tjänsterna vara tillsatta innan ansökningstiden har gått ut. Vi söker dig som är nyfiken, gillar att träffa nya människor och vill ha ett flexibelt extraarbete. Ditt uppdrag är att intervjua deltagare i deras hemmiljö. I vissa kommuner kan intervjuer förekomma i ditt närområde, i hela kommunen och i angränsande områden. Vi som anställer dig heter Verian och är en världsledande, oberoende expert på undersökningar, fakta och rådgivning. I Sverige går våra rötter tillbaka till 1954, då hette vi Sifo. Då liksom nu fokuserar vi på att förstå människors tankar, beteende och åsikter. De svar du samlar in, blir underlag för beslut som kopplar samman beslutsfattare med medborgare, världen över. Tillsammans ger vi kraft åt beslut som formar samhället. Läs mer om oss på www.veriangroup.com/se Vad jobbet kräver av dig · Arbetet ställer högsta krav på konfidentiell hantering av information och sekretess. · En hög grad av integritet. Du besöker människor i deras hemmiljö och tar del av deras åsikter. · Du håller god ordning och reda på ditt arbetsmaterial. · Du är bekväm i mötet med nya människor. · Du arbetar självständigt och strukturerat · Du tar ansvar och når överenskomna mål inom utsatt tid. · Du har god vana av digitala skärmar (surfplattor) och att kommunicera via epost. · Du talar och läser svenska obehindrat. Som besöksintervjuare gör du intervjuer med utvalda personer. Du besöker dem i hemmet eller på ett café, bibliotek eller liknande. Du utgår från en färdig lista med namn på utvalda personer som du kontaktar och bokar för en intervju. Intervjun är noggrant utformad och frågorna ställs på exakt samma sätt, av alla som är besöksintervjuare och i alla länder. Svarsalternativen är fasta och frågorna kan ha både nationella och internationella teman. Du hanterar frågor och svar med hjälp av en surfplatta. Vad vi erbjuder dig · Ett idealiskt extrajobb som är lätt att kombinera med andra sysselsättningar. Det är du och den du besöker som väljer en tidpunkt för intervjun som passar er. · Ett trevligt och socialt arbete med stor frihet kring arbetstider. · Du får kollektivavtalad ersättning per intervju. I ersättningen ingår restid och tid för att boka intervjun. Det är ett plus om du har · Gymnasiekompetens · Vana av intervjuer eller andra kontaktyrken · Regelbunden tillgång till wifi · Körkort · Tillgång till bil Vi rekryterar löpande så vänta inte med din ansökan! Om du har frågor om tjänsten så hör av dig till oss på telefon 031 -727 39 44

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Tenure Track position in Digital Innovation and Artificial Intelligence

The House of Innovation (HOI) at the Stockholm School of Economics (SSE) currently invites applications for a tenure-track position (Assistant Professor level) with a focus on Digital Innovation and Artificial Intelligence. Candidates are expected to have a background in a field such as Innovation Management or Information Systems. A PhD in a related field is required by the time of assuming the position. The House of Innovation is a cross-disciplinary research environment, with scholars working in Technology & Innovation Management, Entrepreneurship, Information Systems, and Operations & Supply Chain Management. Stockholm is consistently ranked as a global top-ten environment for tech-based entrepreneurship and innovation. HOI has its own incubator and excellent access to the entrepreneurial and innovation ecosystem as well as to many world-leading companies operating in and from Stockholm. Our students are highly talented and motivated, and our programs are extremely well regarded. Candidates are expected to have strong qualities in both research and teaching. In research, the candidate should exhibit the ability to publish in top-tier, peer-reviewed, international journals, as evidenced by a promising research and publication pipeline, a presence in the international research community, and publications in leading journals (if available). In teaching, experience with integrating GenAI into innovative teaching is a big plus and we expect candidates to have designed and delivered university courses in management and organization of technology or innovation, as well as coaching student projects. Candidates will be expected to interact and collaborate with faculty from other disciplines and to exercise intellectual leadership in their discipline. The vacant assistant professorship is a 3+3-year tenure-track position with research and teaching obligations. Promotion to a tenured associate professor is possible with satisfactory teaching, publication and citizenship performance.  An ideal starting date for successful applicants is August 2026, but we are open to discussing other dates. Salaries are competitive, commensurate with qualifications and experience, and are set on an individual basis. We will be holding informal interviews in conjunction with the Academy of Management Annual Meeting 2025. Copenhagen, July 25-29, 2025. To be considered for an interview slot at the Academy of Management, please submit your expression of interest by email, including your curriculum vitae and job-market paper, with the subject heading “Digital Innovation and Artificial Intelligence tenure-track position”, by July 16th (CET) to mailto:[email protected] We will conduct a first round of interviews soon after the August 31st deadline and host campus visits by invitation in the Fall of 2025. Formal submission will be via the SSE Varbi online platform (https://hhs.varbi.com/what:job/jobID:839115/)  To apply, please submit: - A cover letter articulating the candidate’s fit with the position description, including research interests and teaching experience. - A curriculum vitae. - A separate document listing both published articles (if any) and articles submitted to journals. - Copies of representative research. - Names and contact information of three people willing to provide references. To ensure that your application will receive full consideration, please submit your full application via Varbi by August 31st, 2025 (CET). The application for the informal meeting during the Academy of Management will not be taken as a formal application. Please submit your application via Varbi to be considered for this position. Inquiries Should you have any questions regarding this call, feel free to contact:  Professor Stefan Haefliger (mailto:[email protected]) About the House of Innovation (HOI) The House of Innovation, a recently formed unit within SSE, offers an excellent, inter-disciplinary research, education and outreach environment focused on innovation, digitalization and entrepreneurship (https://www.hhs.se/en/research/research-houses/house-of-innovation/). HOI collaborates with a broad, influential network of academics, corporations, government agencies, and civil society actors, with the aim to contribute to the advancement of society and of the international community. HOI has an international group of scholars with currently 8 professors, 6 associate professors, 12 tenure-track assistant professors, 18 PhD students and 37 research fellows and postdocs. More about the House of Innovation can be found at: https://www.hhs.se/en/research/research-houses/house-of-innovation/. About the Stockholm School of Economics The Stockholm School of Economics is ranked as the top business school in the Nordic and Baltic countries and enjoys a strong international reputation. World-class research forms the foundation of our educational offering, which includes Bachelor, Master, PhD, MBA, and Executive Education programs. Through creativity and collaboration, the Stockholm School of Economics provides an environment where ambitious students and accomplished researchers meet to address contemporary challenges within business and economics, particularly those concerning sustainability, diversity and innovation. Apart from delivering world class education within business and economics, SSE students are trained to be successful decision makers and leaders of the future. https://www.hhs.se/en/about-us/organization/mission-and-vision/ SSE is committed to a balanced gender distribution and values a variety of backgrounds and experiences among our employees. We therefore welcome all applicants regardless of their gender, ethnicity, gender identity or expression, disability, sexual orientation, age, or religion or other beliefs. We strive to have a fair and inclusive recruitment process.

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Kategoriansvarig till Sveriges Fria Bygghandlare
Switch Game AB
Inköps-, logistik- och transportchefer

Är du en affärsdriven inköpare med passion för trä och en vilja att påverka på riktigt? Trivs du i en snabbfotad och entreprenöriell organisation och lockas av möjligheten att spela en nyckelroll i en stark och växande organisation? Då kan rollen som kategoriansvarig för Sveriges Fria Bygghandlares enskilt största kategori – virke – vara nästa steg för dig. Om Sveriges Fria Bygghandlare Sveriges Fria Bygghandlare, f.d. Woody Bygghandel, är ett delägarägt och delägarstyrt bolag med 34 lokalt förankrade bygghandlare som tillsammans har ca 70 anläggningar och skapar ett alternativ till centralstyrda kedjor. Styrkan ligger i självständigheten – varje bygghandel är unik, men med gemensamma fördelar och avtal som skapar lönsamhet för alla.  Som en del av Sveriges Fria Bygghandlare blir du en del av ett team med högt engagerade och kunniga personer med stor branscherfarenhet och en stark entreprenörsanda som brinner för förändring och förbättring. Det är en glädjefylld arbetsplats med högt i tak och korta beslutsvägar där medarbetarna ställer upp för varandra och arbetar tillsammans för den övergripande målsättningen – delägarföretagens lönsamhet. Rollen utgår från huvudkontoret i Nacka Strand. Om rollen Som Kategoriansvarig för virke har du ett helhetsansvar för den enskilt största kategorin och arbetar aktivt med att driva kategorins strategiska utveckling. Genom förhandlingar, avtalsarbete och affärsutveckling säkerställer du ett konkurrenskraftigt sortiment och goda villkor som skapar tillväxt och ökad lönsamhet för bolagets delägare. Du skapar starka relationer med leverantörer och handlare, säkerställer attraktiva avtal och rätt sortiment samt stöttar aktivt delägarna i affärer och upphandlingar. Som kategoriansvarig har du stora möjligheter att påverka affären och driva utvecklingen framåt. Du blir en del av ett dynamiskt team med korta beslutsvägar och rapporterar till VD. Om dig Vi söker dig som har en stark drivkraft och ett genuint intresse för trä och trävarumarknaden. Du är analytisk och har lätt för att fatta strategiska beslut, samtidigt som du är en skicklig förhandlare med erfarenhet av inköp. Du bygger långsiktiga affärsrelationer med lätthet och trivs i en roll där struktur, prioritering och samarbete är avgörande. Du är flexibel, anpassar dig snabbt till förändringar och har en ödmjuk inställning – för dig går laget alltid före jaget.  Du är van att arbeta i verksamhetssystem och har goda kunskaper i Excel. B-körkort och tidigare erfarenhet av inköpsarbete är ett krav. Ansökan Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Lilja på [email protected]

18 dagar sedan
Sista ansökan:
6 december 2025
Personlig assistent på timmari Norsborg

Jag söker en timvikarie som vill vara min personliga assistent. Jag är en 27-årig tjej som går på daglig verksamhet och behöver personlig assistans med varierande arbetstider. Tjänsten innebär arbete vid behov och med flexibilitet, där du kan önska pass i schemat. Jag älskar musik och bor i min egen bostad. För denna tjänst är det meriterande om du har erfarenhet av autism och ett krav att du talar finska eller flytande svenska, eftersom kommunikation är viktig för mig. Som timvikarie innebär tjänsten varierande arbetstider, inklusive kvällar och helger. Du bör vara initiativrik, ansvarsfull och kunna se vad som behöver göras i varje situation. Jag har dubbelassistans, vilket innebär att vi ofta är två personer som arbetar med mig. Meriterande om du pratar Finska men inget måste . På grund av sekretess kommer vi inte att lämna ut mer information om tjänsten innan intervju. Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem. Intervjuer kommer att ske löpande under perioden, så skicka in din ansökan snarast vid intresse!

18 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025