HR-administratör - Twilfit by CHANGE Lingerie, Stockholm
Retail Knowledge Sweden AB
Personal- och HR-specialister

Vi söker en noggrann och ansvarsfull HR-administratör till Twilfit by CHANGE Lingerie. Trivs du med tydliga processer, struktur och att vara en viktig stödfunktion i ett större sammanhang? Då kan du vara den vi söker. Vår HR-avdelning spelar en central roll i att säkerställa ordning och kvalitet i vår organisation, som omfattar 53 butiker och över 350 medarbetare i Sverige. För att fortsätta vårt arbete med att skapa en trygg, välorganiserad och professionell HR-funktion söker vi nu en HR-administratör till vårt huvudkontor. Tjänsten önskas tillsättas omgående. Om tjänsten: Du kommer att vara en viktig del av vårt HR-team och arbeta med noggranna och viktiga uppgifter som kräver integritet, fokus på detaljer och ett gott samarbete. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: Administrativt stöd i rekryteringsprocesser Hantering av schemasystem (TimePlan) och schemaläggning Rapportering till myndigheter och externa instanser Utfärdande av anställningsintyg Hantering av HR-mailen och ärendefördelning Koordinering av personalrabatter Nedladdning och uppföljning av dokument Arbete med LinkedIn och intern kommunikation Översättning av dokument mellan svenska och engelska Underhåll och utveckling av HR-processer och mallar enligt GDPR Om dig: Du är noggrann, ansvarsfull och trivs med tydliga arbetsuppgifter. Du uppskattar struktur och kontinuitet, och har en god känsla för kvalitet i både stort och smått. Du har integritet och vill gärna göra rätt från början. Samtidigt är du hjälpsam, samarbetsinriktad och trygg i att stötta andra. Vi tror att du har: Hög noggrannhet och god organisationsförmåga Förmåga att arbeta självständigt efter tydliga rutiner Goda kunskaper i Excel och MS Office Mycket god svenska och engelska i både tal och skrift Erfarenhet av administration, gärna inom HR Erfarenhet av HR-system – TimePlan är meriterande Ett strukturerat och kvalitetsmedvetet arbetssätt Vad vi erbjuder: Du blir en del av ett tryggt och sammansvetsat HR-team där vi arbetar med respekt, stöd och tydlighet. Vi värdesätter din förmåga att se förbättringsmöjligheter och föreslå förbättringar i processerna. Ansökan: Vi ser fram emot att ta del av din ansökan. Urval sker löpande, så vänta inte för länge med att skicka in den. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Personal till nyöppnad restaurang
Di Base AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi söker dig som vill arbeta med oss som är glada och positiva. Vår arbetsmiljö är bra och vi har nyrenoverade lokaler. Ibland kan det bli stressigt, då hjälps vi åt. Vi har bra kunder och många kommer åter, det värdesätter vi och därför har vi hög prio på kundvård. Hoppas du vill komma till vårt arbetsteam.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Hotel städerska
Lydmar Hotel AB
Städledare och husfruar

Om jobbet Lydmar är ett av Stockholms i särklass mest populära hotell. Ett modernt avslappnat lifestylehotel med 46 st individuellt designade rum, en Matsal, som serverar à la carte, inredd som ett trivsamt vardagsrum samt en Terrass med känslan av fransk berså och en Framsida, där vi fokuserar på after work & DJs under sommarmånaderna. Lydmar Hotel AB har ca 50 helårsanställda där vi tillsammans ser till att våra gäster får en upplevelse utöver det vanliga & gärna kommer tillbaka. Lydmar Hotel AB - driftsbolaget är ett helägt dotterbolag till Grand Group AB. Lydmar är medlem i Small Luxury Hotels - SLH Vi söker nya housekeepers som vill vara med i vårt team och säkerställa högsta servicenivå på rum och allmänna utrymmen för våra gäster. Tjänsten innefattar Hotellrumsstäd med sedvanliga uppgifter såsom bäddning, moppning, städa badrum, dammning, dammsugning osv. Arbetet sker dagtid mellan kl 05.30 - 16.00 vilket även inkluderar helger och röda dagar.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Säljare till ICA Maxi Special Brommaporten
ICA Maxi Special AB
Butikssäljare, dagligvaror

Vill du göra skillnad i våra kunders vardag? En butiksmedarbetare hos oss kännetecknas av nyfikenhet, energi och stort engagemang i kunden. Gillar du att hjälpa till och göra våra kunders liv lite enklare kommer du trivas hos oss. Om jobbet som Säljare I vårt sortiment erbjuder vi det som inte är mat, allt från leksaker, kläder, husgeråd, städartiklar och grillar. Du tar emot och fyller på varor i butiken, kontrollerar prismärkning och skyltning - och framförallt, skapar en positiv upplevelse för våra kunder genom en kommersiell butik och personlig service. Tjänsten är ett vikariat på ca 25 timmar per vecka i 6 månader med möjlighet till förlängning. Arbetstiden kan variera under måndag-söndag. Teamet består av en butikschef, en försäljningansvarig och 6 säljare. Är du den vi söker? Du har gymnasieutbildning och branscherfarenhet, gärna från varor likt sortimentet inom Maxi Special. Du talar och skriver svenska obehindrat samt har goda IT-kunskaper. Därför ska du välja ICA Vi tror på varje individs potential att lära och utvecklas. Hos oss får du jobba sida vid sida med kollegor som drivs av att utvecklas, testa, förändra och förbättra. Med innovation, ny teknik och branschens skickligaste människor bygger vi framtidens lösningar som gör varje dag lite enklare. Läs mer om livet på ICA här Vad händer nu? Tillträde 2025-08-18 eller enligt överenskommelse. Vid frågor är du välkommen att kontakta Charlotte Eriksson, Butikschef, [email protected]. Vi tar ej emot ansökningar via mail. Ansök redan idag, dock senast 2025-07-20. Drogtestning samt utdrag ur belastningsregistret förekommer i våra rekryteringsprocesser. Vi strävar efter att anställa människor med olika bakgrund och värdesätter den kunskap och erfarenhet det medför. Vi värnar om goda förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god arbetsmiljö för våra medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba på ICA

14 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Kock / kallis
Lydmar Hotel AB
Kockar och kallskänkor

Med tvättäkta vardagsrumskänsla och utsikt över Strömmen lockar Lydmar både stockholmare och internationella gäster till Blasieholmen. Hit hittar du för att äta, dricka och umgås i populär hemmamiljö. Missa inte heller den dolda uteterrassen eller livemusiken under sommaren. Lydmar är inte minst känt som en av stans mest hemtrevliga och hängvänliga hotellrestauranger, inredd som en kombination av bibliotek och vardagsrum. Restaurangen ligger en trappa upp från entrén och kantas av mjuka läderfåtöljer och bokhyllor fyllda med böcker och spel för den som vill sysselsätta sig efter middagen. Här serveras allt från frukost till middag med såväl franska som amerikanska influenser på menyn, bland annat fransk råbiff och cheeseburgare. På lördagar och söndagar erbjuds brunch, eller Comfort Brunch som vi själva kallar det. I baren hittar du cocktails med inriktning på hantverket, och kommer du sent kan du alltid beställa nattmat från à la carte-menyn. köket stänger 00.30 veckans alla dagar. Tidigare erfarenhet från à la carte kök är ett krav Kockutbildning är ett krav tillträde omgående #jobbjustnu Vi behöver vi stärka upp vårt köksteam och söker en kock/kallis för matlagning i à la carte kök på Lydmar Hotel AB i Stockholm. Varierande arbetstid på rullande schema inklusive kvällar och helger Vi söker dej som har tidigare erfarenhet från à la cartekök. Lön enligt ök / Tillträde omgående #jobbjustnu Svenskt arbetstillstånd obligatoriskt Maila ansökan till: [email protected]

14 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Personlig assistent sökes till yngre man på Söder

Jag bor i egen bostad och behöver ditt stöd för att kunna leva ett självständigt och meningsfullt liv. Nu söker jag en personlig assistent som kan stödja mig i min vardag. Jag har autism och en synskada, vilket innebär att jag behöver hjälp av mina assistenter för att klara av olika uppgifter och aktiviteter Du kommer att stötta mig med allt från hushållssysslor till att kommunicera, delta i mina intressen och hjälpa mig att ha meningsfulla dagar. Dina arbetsuppgifter kommer att variera beroende på mina behov för stunden. Du som söker är en trygg person med stor självinsikt och god fysik. Förmågan att arbeta självständigt, lösningsorienterat och med en positiv attityd är avgörande. Det är viktigt för mig att du kan uttrycka dig lätt och vara en god kommunikatör. Du behöver ha lätt att snabbt anpassa dig till olika situationer, vara punktlig och ordningsam. För att behärska rollen behöver du ha livserfarenhet, gärna arbetat som PA innan och kännedom om att arbeta med personer med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPD). Du behöver vara rökfri och behärska flytande svenska i tal och skrift, då en stor del av rollen innebär att vara mitt kommunikationsstöd. Omfattning: Timanställning med fasta pass. Om rekryteringsprocessen: Vi tar löpande kontakt med intressanta kandidater och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi alltid en bakgrundskontroll innan anställning. Om JAG som arbetsgivare: Vi har kollektivavtal med Kommunal och erbjuder alla anställda betald introduktion, fortbildning och friskvårdsbidrag. Som anställd i JAG gör du skillnad varje dag. Läs mer om oss på JAG.SE Vi är Sveriges största privata assistansanordnare som drivs utan vinstsyfte. Assistansen är särskilt utformad för personer med flera stora funktionsnedsättningar där en är den intellektuella förmågan. Organisationen har en stark ideologisk förankring som bottnar i alla människors lika värde. Namnet JAG valdes för att symbolisera varje assistansanvändares rätt att vara huvudperson i sitt liv, oavsett funktionsnedsättning. Vi finns i hela Sverige och har systerbolag i Norge och Finland. Välkommen till oss du också!

14 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025
Affärssupport
Clevry Sweden AB
Företagssäljare

Om företaget GRENKE var det första företaget att erbjuda finansieringslösningar för kontorsutrustning i Tyskland. Allt började med en idé vid ett skrivbord för över 40 år sedan. Idag är GRENKE specialist på personliga finansieringslösningar. De hjälper entreprenörer att göra vad de gör bäst - utveckla idéer och omsätta dem i praktiken. De är representerade internationellt i 33 länder - personligt och nära våra kunder. Läs mer på: www.grenke.se Nu söker vi en Affärssupport till GRENKEs kontor i Kista. Vill du få in en fot i finansbranschen och vill vara en del av ett familjärt bolag i tillväxt? Då är detta tjänsten för dig. Välkommen med din ansökan redan idag! Din roll I rollen som Affärssupport har du varierande arbetsuppgifter och är spindeln i nätet i Grenkes verksamhet. Du kommer att vara kontaktperson för några av Grenkes viktigaste partners där du i ditt huvudsakliga dagliga arbete är behjälplig med deras affärer hos Grenke och även hanterar övriga på en kreditavdelning förekommande uppgifter. Telefon & mail kommer att vara dina dagliga arbetsverktyg, vilket innebär att du behöver trivas i en kommunaktiv roll med flertalet kontaktytor, både internt & externt. Du kommer att tillhöra ett kompetent och sammansvetsat team där du rapporterar till chefen för Partner Support som är en del av säljorganisationen. Huvudsakliga arbetsuppgifter Partnersupport Inside sales Enklare kredithandläggning/bedömning Tjänsten är på heltid där du inledningsvis erbjuds ett vikariat fram till 30e april 2026. Det finns därefter mycket goda möjligheter till att bli erbjuden en fast tjänst hos Grenke efter vikariatets slut. Grenke tillämpar ordinarie kontorstider mellan kl 09-17 från sitt kontor i Kista. Vi önskar att du som söker kan starta inom relativ närtid. Intervjuer via Clevry sker löpande under ansökningsperioden. Intervjuer med Grenke kommer däremot att hållas i början/mitten av augusti. Din profil Vi söker dig som hunnit samla på dig några års erfarenhet inom en försäljningsorganisation eller kommersiell verksamhet. Du har tidigare erfarenhet av att ha arbetat i en service och- säljinriktad roll. Det är meriterande om du har stött på enklare kredithandläggning/bedömning eller ex arbetat inom bank & finans. Du har goda systemkunskaper och kommunicerar flytande i både svenska och engelska. Som person är du framåt och driven med en god struktur i ditt arbete. Du har goda sociala färdigheter då rollen innebär många kontaktytors, både internt & externt. Du gillar även att arbeta mot mål och skulle beskriva dig själv som en "doer". Du drivs av att ständigt utvecklas och lära dig mer. Hos Grenke blir du en del av en internationell men även familjär organisation med högt i tak. Rekryteringsprocessen I denna rekryteringsprocess samarbetar Grenke med konsult- och rekryteringsföretaget Clevry. När du har ansökt kommer du att få tillgång till ett självskattningstest samt ett färdighetstest. Vi rekommenderar att du genomför båda testerna i samband med din ansökan. Vid en eventuell intervju med Clevry kommer testresultaten att gås igenom mer ingående. I denna process kommer vi även att genomföra referenstagning samt bakgrundskontroll på slutkandidaten. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Varmt välkommen med din ansökan redan idag! OBS! Vi tar endast emot ansökningar via vår plattform och kommer inte svara på ansökningar som kommer in via mejl. Om Clevry I över 30 år har Clevry legat i framkant för ett mer soft skills-drivet arbetsliv inom talent acquisition, assessment och advisory. Vi finns globalt med kunder, konsulter och kandidater från Nordamerika till Singapore med huvudkontor i Brighton, Stockholm och Helsingfors. Våra 150 soft skills-certifierade rekryterare, affärspsykologer och experter finns alltid till er tjänst. Läs mer om våra rekryteringstjänster

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Projektledare FiDA - Stockholm
Sway Sourcing Sweden AB
Systemförvaltare m.fl.

Vår kund står inför ett strategiskt initiativ där de behöver definiera hur deras organisation ska förhålla sig till kommande regelverk och förändringar kopplade till tillgång till finansiell data (FiDA). Arbetet är centralt för att tydliggöra omfattning, möjligheter och risker, samt för att ta fram en plan som gör det möjligt att möta framtida krav inom området för Open Finance – både ur ett regulatoriskt och affärsstrategiskt perspektiv. Vi söker därför en senior projektledare som kan driva detta arbete framåt, facilitera beslutsprocesser och säkerställa att det tas fram en tydlig målbild och konkret handlingsplan.  Projektledaren kommer att ha ansvar för att driva och koordinera arbetet inom följande områden: • Utforma en långsiktig strategi för organisationens positionering inom Open Finance, i linje med övergripande marknadsambitioner och målsättningar fram till 2033. Det ingår att säkerställa att den framtagna målbilden är väl förankrad inom hela samarbetet/federationen. • Identifiera och navigera i potentiella intressekonflikter mellan centrala och lokala perspektiv kopplade till FiDA. Projektledaren ska ta fram förslag på hur FiDA kan införas på ett sätt som både möjliggör effektiv och gemensam datahantering och processer – samtidigt som man värnar om de enskilda bolagens självständighet och levererar en smidig och sammanhållen kundupplevelse. • Säkerställa att organisationen uppfyller regelverkskrav kopplade till FiDA genom nära samarbete med juridik- och compliancefunktioner. Identifiera relevanta risker och föreslå lösningar, samt tydliggöra ansvarsfördelning och roller inom federationen. Lösningen ska utformas med tillräcklig flexibilitet för att kunna anpassas till framtida regelverksförändringar och relaterade initiativ. • Tillsammans med Data & AI-funktionen kartlägga och utvärdera hur FiDA påverkar datahantering och informationsflöden. Arbetet inkluderar att analysera utvecklingsbehov för att säkerställa att nuvarande och framtida dataarkitektur är anpassad till FiDA:s krav och möjligheter – inklusive att identifiera behov av nya tekniska lösningar, systemstöd eller integrationer. • Med utgångspunkt i den övergripande målbilden identifiera och prioritera konkreta användningsområden (use cases) där FiDA kan bidra till att skapa affärsnytta och förbättra kundupplevelsen. Det kan exempelvis handla om utveckling av nya tjänster och produkter, stärkt samverkan inom ett bredare ekosystem, förbättrat beslutsstöd eller mer personaliserade erbjudanden. Varje use case ska beskrivas och bedömas utifrån faktorer som kundvärde, affärspotential, samarbetsmöjligheter, teknisk och regelmässig komplexitet samt implementeringskostnad. • Säkerställa samordning och tydlig ansvarsfördelning med andra pågående strategiska initiativ och plattformar, så att arbetet integreras effektivt i det övergripande utvecklingsarbetet. • Ta fram och implementera en kommunikations- och förändringsplan för att bygga förståelse, förankring och engagemang i organisationen kring förändringar som följer av FiDA. • Kartlägga vilka kompetenser som krävs för att möta FiDA:s krav och möjligheter, och säkerställa att relevanta utbildningsinsatser erbjuds till berörda medarbetare. • Identifiera och bedöma risker kopplade till FiDA – inklusive juridiska, operativa och tekniska aspekter – samt utforma en riskhanteringsstrategi med konkreta åtgärder för att minska riskexponeringen. • Leda och samordna arbetsgrupper inom respektive delområde, med fokus på att driva arbetet i nära samverkan med nyckelfunktioner som juridik, Digital & IT, affärsenheter och regionala bolag.  För att lyckas i rollen krävs att projektledaren har följande profil: • Har ett innovativt och affärsdrivet synsätt, med förmåga att upptäcka nya möjligheter och omvandla idéer till konkreta initiativ som skapar värde. • Tänker strategiskt och har en stark analytisk förmåga som möjliggör att se helhetsbilder, identifiera samband och driva hållbara, långsiktiga lösningar. • Är en tydlig och inspirerande kommunikatör, pedagogisk i sin framtoning och van att skapa samsyn och engagemang hos olika intressenter. • Har dokumenterad erfarenhet av att leda förändringsarbete, med god förmåga att bygga förtroende och skapa förankring i olika delar av organisationen. • Har ett starkt kundfokus och säkerställer att lösningar utgår från och svarar upp mot kundernas behov och förväntningar. • Målinriktad och pragmatisk, med förmåga att skapa resultat och hantera komplexa utmaningar på ett effektivt sätt. • Har en god samarbetsförmåga och bygger starka relationer – främjar samverkan över organisatoriska gränser. • Besitter relevant teknisk och juridisk förståelse för att kunna navigera FiDA-relaterade krav och förutsättningar. • Arbetar strukturerat och metodiskt, med vana att ta fram tydliga planer, följa upp leveranser och säkerställa att tidplaner och budget hålls. Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-07-07 Slutdatum: 2025-12-31 Sista ansökningsdagen: ASAP Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 december 2025
Cirkelledare i bosniska/serbiska/kroatiska
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga utbildare och instruktörer

Folkuniversitetet i Stockholm bedriver öppen kursverksamhet i språk. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vårt kursutbud och vill gärna ha kontakt med dig som är van vid språkundervisning  och kan arbeta med vuxenutbildning i cirkelform, några timmar per vecka - huvudsakligen kvällstid. Inför hösten söker vi en cirkelledare i bosniska/serbiska/kroatiska. Huvudsakligen för fysiska klassrumskurser kvällstid, men distansundervisning kan också förekomma. Arbetsuppgifter Undervisning, förberedelse, planering och efterarbete.  Delta i utvecklingsarbete enligt överenskommelse Kvalitetsarbete genom att ta del av förväntningar inför kursen och utvärderingar efter kursens slut. Deltagarkontakter mellan lektionerna relaterade till kursinnehåll t.ex förberedelser eller läxor. Kvalifikationer Cirkelledare inom Folkuniversitetet ska vid tillträdet ha: Goda IT-kunskaper och erfarenhet av distansundervisning Pedagogisk förståelse eller pedagogisk erfarenhet. Sakkunskap i ämnet/arbetslivserfarenhet i ämnet Erfarenhet av och ett aktivt intresse för vuxenpedagogik Din språkliga nivå i undervisningsspråket skall vara motsvarande den som en infödd har och vi ser gärna att du har relevant akademisk exam. Önskvärda personliga egenskaper är vilja och förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, en god social förmåga, god initiativförmåga, positiv inställning till förändring och utveckling samt ett etiskt förhållningssätt.  Arbetet kräver goda kunskaper i svenska eller engelska. Ansökan:Välkommen med din CV och ett presentationsbrev! Vi sparar dessa i vår databas och kontaktar dig vid behov. Har du frågor är du välkommen att kontakta Åsa Klum: [email protected] Anställningsform: Objektsanställning deltid Lön: timlön enligt avtal

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Cirkelledare i italienska
Folkuniversitetet Stift Kurs- Verksamheten
Övriga utbildare och instruktörer

Folkuniversitetet i Stockholm bedriver öppen kursverksamhet i språk. Vi arbetar kontinuerligt med att utveckla vårt kursutbud och vill gärna ha kontakt med dig som är van vid språkundervisning  och kan arbeta med vuxenutbildning i cirkelform, några timmar per vecka - huvudsakligen kvällstid. Inför hösten söker vi en cirkelledare i tyska. Huvudsakligen för fysiska klassrumskurser kvällstid. Arbetsuppgifter Undervisning, förberedelse, planering och efterarbete.  Delta i utvecklingsarbete enligt överenskommelse Kvalitetsarbete genom att ta del av förväntningar inför kursen och utvärderingar efter kursens slut. Deltagarkontakter mellan lektionerna relaterade till kursinnehåll t.ex förberedelser eller läxor. Kvalifikationer Cirkelledare inom Folkuniversitetet ska vid tillträdet ha: Goda IT-kunskaper.  Pedagogisk förståelse eller pedagogisk erfarenhet. Sakkunskap i ämnet/arbetslivserfarenhet i ämnet Erfarenhet av och ett aktivt intresse för vuxenpedagogik Din språkliga nivå i undervisningsspråket skall vara motsvarande den som en infödd har och vi ser gärna att du har relevant akademisk exam. Önskvärda personliga egenskaper är vilja och förmåga att arbeta självständigt såväl som i grupp, en god social förmåga, god initiativförmåga, positiv inställning till förändring och utveckling samt ett etiskt förhållningssätt.  Arbetet kräver goda kunskaper i svenska eller engelska. Ansökan:Välkommen med din CV och ett presentationsbrev via ansökningsformuläret! Har du frågor är du välkommen att kontakta Katarina Hjerpe: [email protected] Anställningsform: Objektsanställning deltid Lön: timlön enligt avtal

14 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025