Är du ingenjör och vill arbeta på ett växande företag med unika, patenterade lösningar som verkar för en grönare industri? Är du dessutom en kommunikativ och lösningsorienterad person som vill utvecklas i karriären och även ha en nyckelroll på din arbetsplats genomsyrad av kreativitet och god kollegial gemenskap? Mantex erbjuder stora möjligheter för dig att växa tillsammans med företaget! Om företaget Mantex är ett teknologiföretag som är inriktade inom materialanalys för industriella tillämpningar. De är verksamma inom pappersmassa och bioenergi och har en grön profil med ett miljöfokus. Mantex är dedikerade till att tillämpa dubbel-energiröntgen och tillhörande tekniker till området för materialanalys. Deras patenterade produkter och lösningar är världsledande och hjälper industrier att använda sina råvaror på bästa sätt genom att förbättra produktionen i pappersbruk, värdera biobränsle samt effektivisera förbränningen i biokraftverk. Mantex är ett litet, familjärt företag som i dagsläget har cirka 10 personer anställda. Företaget ligger i Kista med goda kommunikationer. Kontoret präglas av värme och gemenskap, och utöver förmåner som flextid och generösa friskvårdsbidrag finns även ett gym på kontoret som kan nyttjas gratis. Mantex befinner sig i en spännande fas med unik, världspatenterad teknik och söker nu en mekanikkonstruktör, en nyckelspelare och framträdande roll, som tillsammans med företaget ska arbeta framåt med att vidareutveckla produkterna. För mer företagsinformation, besök https://www.mantex.se Arbetsuppgifter Tillsammans med dina kollegor utgör du en viktig funktion för att de produkter som Mantex tillhandahåller ska utvecklas, levereras, installeras och underhållas hos kunder inom industrin. Som mekanikkonstruktör hos Mantex ingår du i en utvecklingsgrupp där ni i team arbetar nära i primärt syfte att utveckla företagets Mass Analyzer-maskin och tillsammans ansvarar ni för mekanisk konstruktion och utformar prototyper samt mekaniska lösningar. Du arbetar i 3D-CAD och med underlag i PDM-system. Som mekanikkonstruktör kommer du besöka och hålla tät kontakt med leverantörer och kunder samt genomföra installationer och underhåll av produkter. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Ingenjörsutbildning på högskolenivå, med fördel inom maskinteknik • Minst ett års relevant arbetslivserfarenhet inom relevant område och därmed besitter goda kunskaper kring ämnet • Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift • Goda kunskaper inom användande av 3D-CAD • B-körkort är meriterande Rollen som mekanikkonstruktör kräver att du har god förståelse och bred erfarenhet av konstruktion. Som person är du ansvarstagande och lösningsorienterad. Du har också en god kommunikativ förmåga och besitter social trygghet. Eftersom du delvis kommer att vara ansiktet utåt mot Mantex kunder kommer du ha ett kundnära samarbete och behöver därför kunna ta för dig, leverera professionalism samt vara flexibel. Du är en initiativrik person med ett naturligt driv och har förmågan att arbeta självständigt. Du får en gedigen introduktion samt få genomföra säkerhetskurser för att få de bästa förutsättningarna för jobbet. Här har du stora möjligheter att utvecklas på ett unikt företag som ligger i framkant i sin bransch. Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägning Plats: Kista, Stockholm Lön: Enligt överenskommelse Det här är ett konsultuppdrag med mycket goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Mantex för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Mantex bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete. Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! #NextGen
Vi söker en Projektledare trafik till uppdrag hos myndighet i Stockholm. Detta är ett konsultuppdrag. Tjänsten är på heltid. Uppdraget innebär ett nära samarbete med kunden vilket ställer stora krav på flexibilitet och samarbetsförmåga. Uppdraget och Arbetsområde I myndighetens uppdrag ligger att bereda och verkställa beslut om inriktning och omfattning för en långsiktigt hållbar kollektivtrafik. Dessutom ansvarar de för styrning och uppföljning av trafikdrift samt upprätthållandet av infrastrukturens funktion, säkerhet och värde. Varje dag reser mer än 700 000 personer med den allmänna kollektivtrafiken, det vill säga resor med tunnelbana, bussar, pendeltåg och lokalbanor. Trafikavdelningens roll är att som beställare förvalta och vidareutveckla de avtal som ryms inom verksamhetens uppdrag. Trafikavdelningen bidrar vid upphandlingar med expertis inom kravställning, trafikplanering samt uppföljning av avtal. Trafikavdelningen äger och har ett övergripande ansvar för avtal med leverantörer inom områden såsom trafik, trygghetstjänster, intäktssäkring via biljettkontroller och egendomsbevakning. I det övergripande ansvaret ingår att avtalen förvaltas på ett systematiskt och gemensamt arbetssätt. Avdelningen hanterar avtal inom ramen för SL:s tre varumärken: SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänst. I ansvaret ingår att bidra med sakkompetens inom upphandlingar, genomföra avtalsuppföljning samt återföra förvaltningserfarenheter vid utformning av nya avtal och affärsmodeller. Trafikavdelningen ansvarar även för att pröva och verkställa färdtjänsttillstånd samt att tillhandahålla sjukresor på uppdrag av hälso- och sjukvårdsförvaltningen Projektledning av uppdrag inom trafik med fokus på politiska uppdrag såsom ”budgetuppdrag”. Resursen ska även bistå med stöd gällande depåfrågor vid utveckling av befintlig och ny anläggning. Arbetet innefattar hantering av frågor i gränssnittet mellan utvecklingsprojekt, teknik, förvaltning samt trafik med syfte att säkerställa god framdrift och ett stabilt övertagande av anläggningen. Projektledares roll är att leda och koordinera alla aktiviteter och funktioner inom ett projekt. Till sin hjälp har projektledaren en projektgrupp som oftast består av specialister inom sina respektive områden. Projektledaren ska se till att projektet uppnår uppställda mål avseende tid, kostnad och kvalitet. Som projektledare på myndigheten ska man agera utifrån utvecklingsmålen; kompetent projektgenomförare, affärsmässig beställare, effektiv styrning med resenären i fokus. Krav (OBS, obligatoriska) Akademisk utbildning på minst kandidatnivå. Minst tre (3) års dokumenterad erfarehet av att arbeta som projektledare. Minst två (2) års erfarenhet av upphandling av trafikavtal inom offentlig verksamhet, LOU/LUF. Minst fem (5) års dokumenterad erfarenhet av att arbeta inom politiskt styrd verksamhet, exempelvis inom en offentlig förvaltning eller myndighet. Det innebär att personen ska ha förståelse för de särskilda förutsättningar som råder i en organisation där politiska beslut påverkar verksamhetens inriktning och prioriteringar. Meriterande Minst ett (1) uppdrag som visar på erfarenhet av infrastrukturella förutsättningar påverkar planering och genomförande av kollektivtrafik. Det kan till exempel handla om arbete med hållplatser, terminaler, depåer, framkomlighet eller trafikmiljöer, samt hur dessa faktorer samverkar för att möjliggöra en fungerande kollektivtrafik. Minst ett (1) uppdrag med erfarenhet av att leda och genomföra affärsmässiga förhandlingar inom offentlig verksamhet eller annan reglerad bransch. Detta inkluderar förhandling av både kommersiella och juridiska villkor. Om oss Centios övergripande mål är att vara ett konsultbolag som erbjuder smarta och hållbara lösningar som utvecklar samhället på ett positivt sätt. Våra medarbetare erbjuds villkor som är anpassade för individen. Det innebär att arbetstider, arbetsomfattning, arbetsplats och kompetensutveckling så långt som möjligt anpassas utifrån medarbetarens behov. Bland våra medarbetare hittar du engagerad personer som brinner för samhällsutveckling. Vi jobbar i små grupper där du kan bidra med dina erfarenheter samtidigt som du får ta del av andras kunskap och erfarenhet. För oss är det viktigt med välmående och att hitta en sund balans mellan arbete och fritid. Därför har vi en nollvision mot stress och sätter trivsel och hälsa främst. Läs gärna mer om oss på centio.se. Vänligen skicka ditt CV på svenska. Vi ser fram emot din ansökan!
Transdev Uppdrag Mälartåg söker en enhetschef Transdev söker en enhetschef till vårt uppdrag inom Mälartåg, med ansvar för att leda och utveckla våra lokförare och tågvärdar i det dagliga arbetet. Rollen är som mest optimal för dig som tidigare arbetat i en ledande position och haft ett ansvar över en större grupp, gärna inom persontrafik- eller fordonsbranschen. Som person är du en strukturerad person med en stark administrativ förmåga och, viktigast av allt, ett genuint intresse och en naturlig fallenhet för att leda andra! Vad gör en enhetschef hos oss? Som enhetschef är din främsta uppgift att vara nära din personal och skapa förutsättningar för att de ska lyckas i sitt arbete. Det innebär att du är synlig och tillgänglig i vardagen. Du möter medarbetare ute i verksamheten, genomför medåkning på tåget för att coacha och ge feedback, hanterar personal- och rehabiliteringsärenden och arbetar aktivt med både operativa frågor och långsiktig utveckling. Du är en naturlig del av arbetsmiljön. Någon som vågar ta samtalet i korridoren, lyssnar i fikarummet och bygger relationer som stärker både trivsel och arbetskultur. Det vi kallar korridorsledarskap på Transdev är en viktig del av våra ledares vardag. Vidare är arbetsdagarna varierade och kan innehålla allt från att driva förbättringsinitiativ och trivselprojekt till att arbeta med mer komplexa frågor kopplade till trafik, bemanning och verksamhetsutveckling. Vi som blir dina närmsta kollegor Som enhetschef kommer du att ha det övergripande ansvaret för cirka 80 lokförare och tågvärdar, fördelade på orterna Stockholm och Hallsberg. Rollen innebär därför resande mellan orterna, vilket såklart kan kombineras med medåkning på våra tåg under arbetstid - ett effektivt sätt att både vara närvarande i driften och hålla en nära kontakt med personalen. Du ingår i ett team av åtta andra engagerade och kompetenta enhetschefer, alla utspridda på våra olika stationeringsorter. Din närmsta chef kommer vara Operativa chefen. Kvalifikationer som vi gärna ser att du har Dokumenterad erfarenhet av personalansvar och ledarskap Minst en gymnasial utbildning Erfarenhet av att ha arbetat med större personalgrupper Vana att arbeta med förändringsledning Dina förmåner Hos oss på Transdev är kollektivavtal en självklarhet till våra medarbetare. Vi erbjuder även: Trygga anställningsvillkor Avtalsenlig lön Tjänstepension Rätt semester och försäkringar Förmånligt friskvårdsbidrag Praktisk information Omfattning: Heltid, 100 % Placeringsort: Stockholm, Vasagatan 12 Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Startdatum: Snarast möjligt Lön: Enligt kollektivavtal Semester: 30 dagar Fångade vi ditt intresse? Då hoppas vi att du skickar in din ansökan. Sista ansökningsdag är 2025-06-25. Vi behandlar ansökningar löpande, så skicka in din redan idag! Vår rekryteringsprocess: Genomgång av din ansökan Telefonavstämning 1a intervju Personlighets- och kompetenstester 2a intervju Referenstagning Kontakt Har du frågor om tjänsten, kontakta: Madelene Eriksson, Operativ chef, [email protected] Magdalena Campese, HR Business Partner, [email protected] Om oss Transdev ger människor frihet att resa när de vill och hur de vill. Vårt erbjudande spänner över flera transportslag, bland andra buss, tåg, spårvagn och båt. Vi ingår i den internationella koncernen Transdev, som med över 100 000 medarbetare möjliggör 10 miljoner dagliga resor världen över. I Sverige är vi en av de största operatörerna inom persontrafik, med över åttio års erfarenhet. Vår verksamhet bygger dels på långsiktiga partnerskap med trafikmyndigheter och företag, dels på kommersiell trafik som vi driver under egna varumärken. Vi utvecklar framtidens persontrafik – för en hållbar utveckling och för att ge människor frihet att resa.
Om oss Capio Bemanning & Rekrytering (CBR) erbjuder bemanningsuppdrag i Stockholm, Simrishamn och Rekryteringsuppdrag över hela Sverige. Bemanning av specialistläkare, legitimerade läkare, sjuksköterskor, arbetsterapeuter, fysioterapeuter och dietister inom Geriatrik, Rehab, ASiH, Palliativ slutenvård, läkarinsatser i särskilt boende (SÄBO) och uppdrag inom Närsjukvård och Primärvård. Vi erbjuder flexibla och varierande uppdrag med konkurrenskraftiga villkor. Bemanningsuppdragen varierar från enstaka pass till uppdrag över längre tidsperioder. Din roll Vi söker självständiga sjuksköterskor som vill ingå i vårt team med duktiga medarbetare under sommaren. Just nu söker vi dig som är sjuksköterska eller distriktssköterska och är intresserad av att jobba heltid på vårdcentral i Stockholm söderort under sommaren. Arbetet innebär bland annat mottagningsarbete, telefonrådgivning och digital vård med omhändertagande av patienter i livets alla åldrar samt hemsjukvård. Meriterande om du har god erfarenhet av sårvård eller diabetes. Om du är en person som är säker i din roll som sjuksköterska och har en god samarbetsförmåga så kan du vara den vi letar efter. Vi erbjuder dig • Marknadsmässig ersättning • Friskvårdsbidrag • Tjänstepension • Kollektivavtal Om dig Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska eller distriktsjuksköterska som har erfarenhet av arbete på vårdcentral. Du är trygg i din profession och i dig själv som person och bidrar till ett gott arbetsklimat och kan jobba både i team och självständigt. För oss är personliga egenskaper viktiga. Vi värdesätter flexibilitet, positivitet och ett genuint intresse för människor. Goda kunskaper i Svenska, både tal och skrift Du ska minst ha 2 års erfarenhet som sjuksköterska för att kunna ta uppdrag inom bemanning. Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Är du en erfaren och noggrann Löneadministratör som söker nästa steg i din karriär? Vi erbjuder spännande möjligheter för konsultuppdrag och rekryteringar där du får chans att utvecklas och bidra med din expertis. Skicka in din ansökan redan idag och ta del av kommande möjligheter inom lön och personaladministration. Om företaget Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Vi söker just nu efter Löneadministratörer i proaktivt syfte till våra kunder! Vi kan erbjuda både rekryteringar och konsultuppdrag. Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen kan vara såväl heltid som deltid. Dina arbetsuppgifter Som löneadministratör kan dina arbetsuppgifter innefatta: • Löneadministration ax till limpa • Rapporteringar till myndigheter • Bokföring av löner • Kollektivavtalsfrågor • Lönekörning • Administration Din profil Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom lön, samt några års erfarenhet inom rollen som Löneadministratör. Du bör ha arbetat med hela lönekedjan, från löneberäkning och rapportering till hantering av skatter och förmåner. Erfarenhet av att arbeta med både kollektivanställda och tjänstemän är meriterande, och har du dessutom erfarenhet av att hantera flertalet kollektivavtal är det ett stort plus. För att trivas i rollen ser vi att du som person är prestigelös och har en förmåga att ta eget ansvar för ditt arbete. Du drivs av att leverera med hög kvalitet och har en strukturerad och noggrann arbetsmetod. Du är flexibel och kan hantera förändringar samtidigt som du bibehåller ett fokuserat och effektivt arbetssätt. En god samarbetsförmåga och en vilja att alltid hitta lösningar för att förbättra processer är också viktiga egenskaper för att lyckas i denna roll. Framgångsfaktorer • Relevant utbildning inom lön • Flera års erfarenhet som Löneadministratör • Erfarenhet av att hantera hela lönekedjan • Arbetat med både kollektivanställda och tjänstemän Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/) Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid/deltid PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-07-15
EMJ Installation & Bemanning AB söker flera Anläggare. Som anläggningsarbetare på EMJ kommer arbetsuppgifterna att variera. Vi är verksamma inom alla typer av anläggningsarbeten dräneringar av hus, markarbete för husgrunder, byte avlopp, inst reningsverk, gator och torg, VA, anläggningsarbeten, vägdrift, park samt yttre fastighetsskötsel. Allt sker i nära samverkan med våra kunder, stora som små Det projekt som vi söker anläggare innefattar arbeten med schaktningsarbeten och förläggning av dag- spill och vattenledningar samt återställningsarbeten. Specifikt betongrör, PP-rör och PE-rör. Även finplaneringsarbeten som t.ex. plattläggningar och dyl För denna tjänst är det viktigt att du har erfarenhet av ovannämnda arbetsuppgifter. Krav: Minst 5 års erfarenhet Krav på att kunna skriva, läsa och förstå Svenska Körkort B Utbildningen Trafikanordningar och markarbeten i offentlig mark Som person är du motiverad, driven, ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Som anläggare ska du kunna utföra olika typer av mark- och ledningsarbeten, både ensam och i lag med andra. Då arbetet ständigt förändras ställer det krav på att du är flexibel och prestigelös och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Arbetet är fysiskt krävande och kan bitvis vara tungt. Att alltid arbeta med säkerheten i fokus är en självklarhet för dig.
Skyddsvärnet söker dig som vill vara med och skapa trygghet för unga i det offentliga rummet. Vill du vara med och forma en ny utbildning som gör skillnad? Nu söker vi en engagerad projektledare till projektet SAFE – Trygghetsvärdsutbildning för en säker framtid, som syftar till att utbilda framtidens trygghetsvärdar. Projektet finansieras med projektstöd från Allmänna arvsfonden. Om projektet och din roll Trygghetssvärdsutbildningen är ett projekt som ska utveckla och etablera en formell utbildning för trygghetsvärdar – personer som arbetar trygghetsskapande med barn och unga (12–25 år) i det offentliga rummet. Målet är att skapa en modell som kan användas i hela Sverige. Som projektledare kommer du att ha en central roll i att: Driva projektet framåt enligt tidsplan och uppsatta mål Koordinera och kommunicera mellan projektets parter och samarbetspartners Organisera utbildningstillfällen och matchning med verksamheter som vill ta emot trygghetsvärdar Ansvara för administration, rapportering och dokumentation Bidra till spridning och förankring av utbildningen nationellt Du kommer att samarbeta nära utbildare och projektsamordnare. Efter projektperioden kommer utbildningen att leva vidare inom Skyddsvärnet och spridas till fler aktörer runt om i landet. Om Skyddsvärnet – anno 1910 och SAFE Skyddsvärnet - anno 1910 är en idéburen organisation som arbetar för att förebygga social utslagning och skapa bättre förutsättningar för människor som lever i utsatthet eller står utanför arbetsmarknaden. Vi har inga ägare och allt överskott återinvesteras i vår verksamhet, vilket möjliggör att vi kan öka befintliga verksamheter och skapa nya projekt – för att kunna hjälpa fler. SAFE är en verksamhet inom Skyddsvärnet som arbetar för att öka tryggheten genom att skapa kontakt, förtroende och stöd för de som behöver det mest. Vår verksamhet bygger på genuin respekt och intresse för alla barn och unga, samt en stark tro på allas lika värde. Vi söker dig som: Har dokumenterad utbildning inom och erfarenhet av att leda projekt – gärna inom socialt arbete, civilsamhället eller arbetsmarknadsprojekt Har förmåga att bygga relationer och samverka med olika aktörer (myndigheter, föreningar, kommuner m.m.) Är organiserad, lösningsfokuserad och van att arbeta målinriktat Har erfarenhet av administration, uppföljning och rapportering Är kommunikativ och trygg i både tal och skrift Meriterande: Erfarenhet av marknadsföring eller spridning av projektresultat Erfarenhet av liknande utbildnings- eller trygghetsprojekt Erfarenhet av arbete med unga i utsatta situationer Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö i en idéburen organisation med lång erfarenhet Ett meningsfullt arbete där du gör skillnad för barn och unga Om tjänsten Omfattning: 100% Varaktighet: Projektanställning i 3 år Start: 1 september 2025 Vår verksamhet kräver utdrag från misstanke- och belastningsregistret, så vi rekommenderar att beställa det i god tid. Hoppas vi hörs!
Arbetsbeskrivning Vill du vara med och driva klimatomställningen i Sveriges mest säkra fastigheter? Hos oss blir du en del av Sveriges ledande fastighetsbolag när det gäller säkerhetsfastigheter. Flera av våra kunder bedriver verksamhet som är av betydelse för vårt lands säkerhet, vilket ställer speciella krav både på lokalerna och på oss. Just nu befinner vi oss i en kraftig tillväxtfas och vår projektvolym är större än någonsin tidigare – därför behöver vi bli fler! Välkommen till Specialfastigheter! Som klimatstrateg hos oss är du drivande i att utveckla och förverkliga våra klimatmål. Du arbetar strategiskt med att leda, utveckla, analysera, prioritera och samordna insatser inom klimatområdet. Du ansvarar för att utveckla klimatstrategi och konkretiserar åtgärder och tidsplan. Rollen innefattar mycket samarbete med kollegor inom olika delar av organisationen. Du rapporterar till Hållbarhetschefen och är en del av hållbarhetsavdelningen på sex personer. Placering Tjänsten utgår i huvudsak från vårt kontor i Stockholm, men då verksamhetens fastighetsbestånd är rikstäckande innefattar tjänsten resor. Tillträde Enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 9 augusti 2025. Urval och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Adam Bernhoff, [email protected] alternativt +46 72 988 90 03 Välkommen med din ansökan! Ansvarsområden Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Ansvara för att leda och utveckla bolagets klimatstrategi. Leverera beslutsunderlag, analyser och rapporter till bolagets ledning. Samordna bolagets arbete med klimatrelaterade nyckeltal och uppföljning och bidra till hållbarhetsrapportering. Identifiera utvecklingsområden kopplat till klimatområdet. Bevaka trender, lagstiftning och krav inom klimatområdet. Agera rådgivare och bollplank till verksamheten i klimatrelaterade frågor. Företräda Specialfastigheter i externa branschsammanhang och samarbeten. Stötta upp i hållbarhetsavdelningens gemensamma ansvarsområden Kvalifikationer Vi ser att du har: Relevant högskoleutbildning Flerårig erfarenhet av strategiskt klimatarbete, gärna på bolagsövergripande nivå Erfarenhet av att driva förändringsprojekt och leda processer i större organisationer Erfarenhet av målstyrning samt att mäta och följa upp klimatpåverkan Kunskap om Science Based Target initiativ och GHG Protocol God förståelse och intresse för klimatregelverken och kommande rapporteringskrav I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som vill driva hållbarhetsfrågor ur ett affärsmässigt perspektiv. Du är både analytisk och kommunikativ, med erfarenhet av att leda utvecklingsarbete i komplexa miljöer. Du har en helhetssyn på hållbarhetsfrågor och vet hur klimatfrågan integreras från strategiska beslut till implementation i verksamheten. Du är van vid att ta initiativ och är resultatfokuserad samt förstår hur klimatarbetet kan drivas på ett affärsmässigt sätt. Du vet att samarbete är nyckeln till framgång och att utveckling kräver både driv och uthållighet. Om företaget Specialfastigheter Sverige AB Om Specialfastigheter Specialfastigheter äger, utvecklar och förvaltar säkerhetsfastigheter. I fastighetsportföljen ingår bland annat kriminalvårdsanstalter, ungdomshem, domstolsbyggnader och polisfastigheter. Med vår breda och djupa säkerhetskompetens möter vi kundernas särskilda krav på säkerhet. Vi vill vara föredömliga inom hållbarhet och med en beslutad projektportfölj om 32 miljarder kronor följer ett ansvar att minska klimatutsläppen och att vara en ansvarsfull byggherre. Vårt fastighetsinnehav har en lokalarea på cirka 1,2 miljoner kvadratmeter och ett marknadsvärde som uppgår till närmare 52 miljarder kronor. Fastigheterna finns i drygt 60 kommuner, från Trelleborg i söder till Haparanda i norr, och där finns också våra cirka 300 medarbetare. Om rekryteringsprocessen Vi genomför en särskild säkerhetsbedömning där vi utför ett säkerhetssamtal och granskar lagakraftvunna domar från svenska domstolar. Innan anställning gör vi även drogtest via vår företagshälsovård. Utöver detta kräver en del av våra kunder i vissa fall inplacering i säkerhetsklass och efterföljande registerkontroll i enlighet med Säkerhetsskyddslagen (2018:585 kap. 3). Fackliga företrädare Akademikerföreningen, Martin Siljehult, 010-788 63 60 Unionen, Patrik Svensson, 010-788 63 42 SEKO, Roger Törngren, tel. 010-788 62 78 Ledarna, Fredrik Persson, tel 010-788 62 28.
Är du en driven Controller som brinner för analys, uppföljning och rapportering, redo för nya utmaningar? Just nu söker vi duktiga Controllers för kommande uppdrag eller rekryteringar inom Stockholmsområdet. Tveka inte att ansöka! Om företaget Vi söker just nu Controllers till våra kunder i Stockholm, både för våra aktuella och kommande uppdrag eller direktrekryteringar. Våra kunder finns inom flera olika branscher och uppdragen kan variera i längd från några månader och uppåt. Dina arbetsuppgifter Dina dagliga arbetsuppgifter kommer bland annat innefatta: • Analys av nyckeltal • Kvalitetssäkra och analysera bokslut • Resultat- och månadsrapportering • Tillhandahålla finansiella analyser inom organisationen • Utveckla nytt digitalt rapporteringssystem • Tillhandahålla finansiella analyser inom organisationen Din profil Vi söker dig som har en utbildning på högskolenivå eller likvärdigt, gärna med inriktning på ekonomistyrning. Du har även flera års erfarenhet av att arbeta som Controller. Vi söker dig som är en daglig användare av Excel och därmed även Pivot samt har goda kunskaper inom Power BI. Som person är du utåtriktad, har lätt för att skapa kontakt och trivs i en roll med många kontaktytor. Du har lätt för att samarbeta, är lyhörd och ödmjuk. Vi ser gärna att du är en nyfiken person som är förändringsbenägen och gärna vill utveckla och driva enheten mot effektivare processer samt digitalisering. Då du kommer att ha en stödjande funktion internt men också externt behöver du vara pedagogisk och van att göra självständiga presentationer. Framgångsfaktorer • Högskoleutbildning eller likvärdigt gärna med inriktning ekonomistyrning • Flera års erfarenhet som Controller • Mycket goda kunskaper i Excel, även Pivot • Kommunikativ och pedagogisk Om oss Resultat AB är ett bemanningsbolag med inriktning på rekrytering och interimslösningar inom Ekonomi, Finans, HR & Lön. Som anställd hos oss erbjuder vi friskvårdsbidrag och har kollektivavtal vilket medför tjänstepension och försäkringar. För mer information om oss, titta gärna in på vår hemsida (www.resultatab.se) och följ oss på Linkedin (https://www.linkedin.com/company/resultat-i-sverige-ab/) Ansökan START: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Hel- eller deltid PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Gabriella Urban, 073-311 68 62 SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-07-15 Tjänsten är en hyra där du kommer att bli anställd av oss på Resultat och uthyrd till kund. Låter detta som något för dig? Vi uppskattar om du ansöker omgående då urval och intervjuer sker löpandet. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Gabriella Urban, 073-311 68 62
WeStaff Sweden söker Stockholms bästa konsultchef inom affärsområdet Transport! Känner du att du ger allt – men inte riktigt får det tillbaka? Vi på WeStaff Sweden söker dig som är en stjärna i din roll men kanske inte blir tillräckligt uppskattad där du är idag. Hos oss får du inte bara möjlighet att påverka – du får också ta del av framgångarna, på riktigt. Vi tror på att hårt arbete ska löna sig, både i vardagen och i resultatet. Är du redo att ta nästa steg? Välkommen till en arbetsplats där du blir sedd, hörd och belönad. Hör av dig – vi ser fram emot att lära känna dig! Tjänsten startar hösten 2025 – den här möjligheten vill du inte missa. Om jobbet: Du som arbetar som konsultchef idag vet vad det innebär: högt tempo, stort ansvar, ständig problemlösning – och ibland lite för lite tack. Vi vet hur mycket du lägger ner, och vi vet att du förtjänar mer. På WeStaff Sweden letar vi nu efter Stockholms bästa konsultchef – inte nödvändigtvis den som får mest applåder just nu, utan den som får allt att fungera, men kanske inte får känna glädjen över framgångarna. Här är din chans till något bättre. Hos oss får du utrymme att påverka Du får ta del av resultaten – inte bara jobba för dem Du blir en del av ett team som tror på tydlighet, frihet och uppskattning Rollen: Du får en dynamisk roll där du kombinerar ledarskap, rekrytering och affärsutveckling. Du ansvarar för bemanningsuppdrag och konsulter inom affärsområdet Transport i Stockholm. Som nyckelperson mellan våra kunder och konsulter driver du affären framåt och säkerställer hög kvalitet i leveransen. Du får stor frihet att planera din egen arbetsdag – det viktiga är att vi når resultat tillsammans. Ditt ansvar omfattar: Personalansvar Du är en närvarande ledare som ser till att dina konsulter trivs och utvecklas. Det innebär regelbunden kontakt, uppföljning och administration såsom tidrapportering, anställningsavtal, medarbetarsamtal och bokning till uppdrag. Kundkontakt & affärsutveckling Tillsammans med vår säljare bygger du långsiktiga samarbeten med nya och befintliga kunder. Du arbetar aktivt med merförsäljning och är lyhörd för kundens behov. Rekrytering Du leder hela rekryteringsprocessen: från kravprofil och annonsering till intervjuer och presentation av kandidater. Din förmåga att nätverka och skapa långsiktiga relationer är en viktig del av rollen. Din profil: Vi söker dig som: Motiveras av att nå resultat Trivs i högt tempo och gillar att utmana dig själv Har stark kommunikativ förmåga och är bra på att bygga relationer Är självgående, initiativtagande och lösningsorienterad Har god struktur och organisatorisk förmåga Har B-körkort Är van datoranvändare och lär dig snabbt nya system Meriterande: Erfarenhet från transportbranschen Tidigare erfarenhet inom bemanningsbranschen, gärna inom Transport & Logistik Kunskap i affärssystemet Recman Om WeStaff Sweden: Hos oss arbetar du i en familjär kultur där vi har högt i tak, nära till skratt och där alla hjälps åt. Vi är prestigelösa, målinriktade och värdesätter tydlighet och transparens. Du kommer att bli en viktig del av ett litet men starkt team med höga ambitioner och stort hjärta. Praktisk information: Placeringsort: Stockholm Omfattning: Heltid Start: Hösten 2025 Anställningsform: Tillsvidare Kollektivavtal: Unionen Vill du bli en del av ett drivet team och göra skillnad – både för konsulter och uppdragsgivare? Då vill vi höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer