Vilka är vi på HelloLilly? Vi är en leverantör till Arbetsförmedlingen, med uppdraget att stötta arbetslösa till jobb eller studier och på så sätt bidra till minskad arbetslöshet i Sverige. Vi har funnits i två och ett halvt år och har tack vare vår närvaro i sociala medier byggt en stor och aktiv community av arbetssökande. Vi interagerar dagligen med målgruppen arbetssökande via sociala medier och har varje månad miljontals videovisningar och tusentals kommentarer. Sedan verksamhetsstarten för lite mer än tre år sedan har vi byggt en community av över 100.000 följare i sociala medier, och haft möten med drygt 3.000 arbetsgivare och under samma period har vi fullbordat nästan 2000 matchningar där arbetssökande - huvudsakligen långtidsarbetslösa - kommit ut i sysselsättning i form av arbete eller studier. Kort om ditt uppdrag Vi tror att varje enskild människa har en stor potential, det finns ett jobb eller en utbildning som passar alla, det gäller bara att hitta det! Ditt uppdrag som coach är att kartlägga, motivera och coacha våra deltagare i sitt arbetssökande eller val av utbildning. Till ditt stöd har du vägledande arbetsrutiner, ett härligt team av kollegor samt en närvarande chef som stöttar och utbildar dig i ditt arbete. Vi söker nu personer som vill växa tillsammans med oss som företag, och är intresserad av en anställning på deltid eller timbasis. Kort om dig Vi söker dig som vill ha kul på jobbet, är effektiv och trivs med att arbeta i högt tempo mot uppsatta mål, och vill vara en del av en tillväxtresa! I denna rekrytering genomför vi kompetensbaserade intervjuer för att hitta vår nästa karriärcoach. För att få jobba som coach inom rusta och matcha måste du uppfylla något av nedan; Högskoleutbildad med godkänt i minst 180 högskolepoäng samt 2 års arbetslivserfarenhet inom vad som helst. Alternativt 1 års eftergymnasiala studier med minst godkänt betyg samt 3 års arbetslivserfarenhet inom något av följande (går att kombinera flera av nedanstående arbeten) - Arbetsledning med personalansvar - Rekrytering - Omställningsarbete för arbetssökande. - Studie- och yrkesvägledning. - Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration). - Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor. - Arbete med social- och grupp-psykologi. - Karriärvägledning. Det här erbjuder vi En gedigen onboarding där du kommer att få god insyn i marknaden, bolaget och självklart rollen som karriärcoach Ett närvarande ledarskap Ett snabbt växande bolag där du kommer att få chans att påverka på riktigt En företagskultur där vi värnar om alla medarbetare och där vi värdesätter allas engagemang som en del i processen att skapa strategin framåt. På HelloLilly pratar vi ofta om att kultur äter strategi till frukost; tar vi hand om varandra så kommer vi även ta hand om våra kunder. Delar du denna inställning och tycker du att HelloLilly och rollen som karriärcoach verkar som någonting för dig? Då hoppas jag att du söker den här tjänsten!
Vi på Future People söker en supporttekniker till vår kund i Sundbyberg Som konsult hos oss får du möjlighet att ta dig an ett spännande uppdrag hos en välkänd aktör, samtidigt som du fortsätter att utvecklas inom ditt kompetensområde. Vi är måna om att du ska trivas – både i din roll och i vårt team. Hos oss är du inte bara en konsult, du är en uppskattad kollega och en viktig del av vår gemenskap. Ta nästa steg i din karriär – och väx tillsammans med oss! Om rollen Vill du arbeta i en teknisk och samhällsbärande miljö där du gör skillnad varje dag? Nu söker vi en erfaren supporttekniker till vår kund som är en myndighet med uppdrag att säkra Sveriges elförsörjning. I rollen får du arbeta med både incidenthantering, beställningar och tekniskt stöd i en central funktion. Om uppdraget Du kommer att arbeta med att ta emot och lösa incidenter och beställningar i ett stort och komplext IT-landskap. Arbetet sker via ärendehanteringssystemet Service Now och omfattar även installation, felsökning av hård- och mjukvara samt enklare paketering och administration. Uppdraget omfattar även att stötta vid interna och externa livesändningar samt bidra till dokumentation och kunskapsöverföring. Exempel på arbetsuppgifter: Hantera inkommande ärenden i Service Now Klassificera, prioritera och lösa incidenter enligt SLA/OLA Utföra installationer och felsökningar Administrera konton och behörigheter Skicka ut beställd programvara och utföra enklare paketeringar Dokumentera lösningar i kunskapsdatabas Stötta vid livesändningar och tekniska utbildningsmoment Kravprofil (måste uppfyllas): Minst 5 års arbetslivserfarenhet som IT-supporttekniker, varav de senaste 8 åren Konsulten ska ha minst 2 års arbetslivserfarenhet av arbete inom ActiveDirectory. Konsulten ska ha minst 1 års erfarenhet att arbeta i Service Now eller liknande ärendehanteringsverktyg Maeriterande: Arbetat minst 2 år med paketering av mjukvaror Arbetat med Sharepoint Arbetat med Streaming/ livesändningar Som konsult på Future People Hos oss får du: Ett spännande uppdrag hos en av våra attraktiva kunder Trygghet och stöd genom hela uppdraget Ett dedikerat konsultstöd och löpande dialog Möjlighet att bygga nätverk och ta nästa kliv i din karriär Konkurrenskraftig lön och goda villkor Vi håller dig uppdaterad genom hela rekryteringsprocessen – du behöver aldrig undra var du står. Omfattning: 100% Start: September Sista ansökningsdag: 10/6 Du söker tjänsten via www.futurepeople.se. Vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post med hänsyn till GDPR.
Säljare till PIN Rekrytering – Headhunting inom Energi & Industri PIN Rekrytering är specialister på att headhunta nyckelkompetens till energisektorn och industrin – med mycket nöjda kunder och djup expertis inom vår nisch. Vi arbetar nära våra uppdragsgivare, ofta utifrån långsiktiga avtal. Nu söker vi en Stockholmsbaserad säljare som vill vara med och växa vår affär ytterligare. Om rollen Som säljare hos oss blir du en central del i vår tillväxtresa. Du ansvarar för att utveckla nya kundrelationer och driva försäljningen av våra rekryteringstjänster inom industri och energi. Med ett vasst team av nischade rekryterare i ryggen säljer du en tjänst som gör verklig skillnad – och som redan idag används av några av branschens mest tongivande aktörer. Du kommer att: Driva hela säljprocessen – från prospektering till avtalsskrivning Bygga långsiktiga relationer med beslutsfattare inom energi och industri Sälja komplexa lösningar med tydligt affärsvärde Arbeta nära vårt leveransteam för att säkerställa hög kundnöjdhet Om dig Du har erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom konsult-, tjänste- eller rekryteringsbranschen Du är affärsdriven, självgående och trygg i att hantera större affärer Du är kommunikativ och har lätt att skapa förtroende hos både kunder och kollegor Du vill vara med och bygga – och trivs i ett företag med korta beslutsvägar och högt engagemang Om oss På Pin Rekrytering förstår vi att varje rekryteringsuppdrag är unikt. Därför engagerar vi oss helhjärtat i att förstå er verksamhet och era specifika behov. Vi är inte bara en rekryteringspartner, utan en del av ert team, dedikerade till att förstå och uppfylla hela er behovsbild. Vårt expertteam av rekryterare är skickliga på att identifiera och attrahera de mest eftertraktade kandidaterna inom era branscher, inklusive specialiserade säljare och ingenjörer. Ansökan START: Till hösten OMFATTNING: Heltid PLACERING: Stockholm LÖN: Enligt överenskommelse KONTAKT: Elin Lidman SISTA ANSÖKNINGSDATUM: 2025-08-29 Vi går igenom ansökningar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan snarast då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Har du frågor är du välkommen att kontakta mig Elin Lidman 076-632 76 20 eller [email protected].
Är du tekniskt lagd, gillar att jobba praktiskt och vill ha en varierad vardag med ansvar och utvecklingsmöjligheter? Då kan du vara den vi söker! Just nu söker Switch Game flera erfarna tågtekniker med placering i Stockholm! Som tågtekniker är du en viktig kugge i ett team som ser till att våra tåg rullar säkert och effektivt. Du kommer att arbeta med allt från förebyggande service till avancerade felsökningar och reparationer. Du dokumenterar tekniska avvikelser och åtgärder, samarbetar tätt med kollegor – men trivs också med att arbeta självständigt. Arbetsuppgifterna inkluderar: Service, reparation och underhåll av tåg Felsökning inom mekanik, el och elektronik Rapportering och dokumentation i tekniska system Delta i förbättringsarbete kring säkerhet och kvalitet Skiftarbete förekommer – verksamheten bedrivs dygnet runt, året om. Arbetstid och upplägg anpassas i möjligaste mån efter din kompetens och livssituation. Vi söker dig som har: Har några års erfarenhet som tågtekniker Har goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift Är noggrann, strukturerad och lösningsorienterad Trivs med att ta ansvar och jobba både självständigt och i team Meriterande: God el-kompetens (AC/DC, felsökning, schemaläsning) Arbete med vagn X60 och X61 Du erbjuds: Trygg anställning och kollektivavtal Interna utbildningar och goda utvecklingsmöjligheter Varierande arbetsdagar och tekniska utmaningar Möjlighet att vara en del av framtidens hållbara transportsystem Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor angående tjänsten besvara av Jens på [email protected] alt 0708-38 03 69
Ämnesområde Mikro- och nanosystem för ett uthålligt samhälle. Ämnesbeskrivning Ämnet förenar utveckling av mikro- och nanosystem med samhällsrelevanta tillämpningar och skapar utrymme för kreativa, tvärvetenskapliga forskningsansatser. Systemutveckling kan till exempel innefatta avancerade material, ytor och strukturer; distribuerade sensorer och aktuatorer; kvant- och fotoniska system och interaktioner; eller AI integration från effektiv design till autonoma system. Forskningen ska vara behovsdriven med fokus på samhällets uthållighet inom tillämpningar såsom mat och hälsa, industri och cirkulär ekonomi, klimat och energi, miljö och ekosystem, elektronik och information, transport och rymd, eller säkerhet och försvar. Arbetsuppgifter Anställningen omfattar forskning, handledning, och undervisning inom ämnesområdet. Den biträdande lektorn förväntas söka forskningsmedel, bygga upp en forskargrupp, samt etablera starka samarbeten såväl inom vår avdelning och KTH, som i övriga Sverige och internationellt. Den biträdande lektorn förväntas vidare bidra till handledning av studenter, doktorander och postdoktorer, bidra till avdelningens administration och ledarskap, samt undervisa på grund-, avancerad-, och forskarnivå. Den biträdande lektorn kommer att ges möjlighet att utveckla sin självständighet som forskare och få meriter som kan ge behörighet för en annan läraranställning som det ställs högre krav på behörighet för (se 4 kap. 12 a § högskoleförordningen). Den biträdande lektorn kan ansöka om befordran till lektor i enlighet med 4 kap. 12 c § högskoleförordningen. Behörighet Behörig att anställas som biträdande lektor är den som har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens. Främst bör den komma i fråga som har avlagt doktorsexamen eller har nått motsvarande kompetens högst sju år innan tiden för ansökan av anställningen som biträdande lektor har gått ut. Även den som har avlagt doktorsexamen eller har uppnått motsvarande kompetens tidigare kan dock komma i fråga om det finns särskilda skäl. Med särskilda skäl avses ledighet på grund av sjukdom, föräldraledighet eller andra liknande omständigheter. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning som biträdande lektor vid KTH gäller de bedömningsgrunder som anges i avsnitt 1.3. i KTH:s anställningsordning i förhållande till fastställd anställningsprofil. Det är av högsta betydelse att den sökande har visat vetenskaplig skicklighet uppvisad genom vetenskaplig publicering, konferensdeltagande, deltagande i forskningssamarbeten samt andra åtaganden i vetenskapssamhället såsom gransknings- eller sakkunniguppdrag. potential till meritering för högre läraranställning. Häri inbegrips potential till självständig utveckling som forskare och lärare inom aktuellt ämnesområde samt förmåga till etablering, förnyelse och utveckling av aktuellt forskningsområde. intresse för och insikter rörande hållbarhets- och uthållighetsutmaningar inom relevanta tillämpnings- och teknologiområden samt deras koppling till bredare samhälleliga behov. Det är av näst högsta betydelse att den sökande har visat intresse för och insikter rörande ledarskap i akademin, samverkan med det omgivande samhället, samt medvetenhet om mångfalds- och likabehandlingsfrågor med särskilt fokus på jämställdhet. intresse för och insikter rörande pedagogisk utveckling inom aktuellt ämnesområde. Det är även av betydelse att den sökande har visat erfarenhet av postdoktorsvistelse i annan forskningsmiljö än det lärosäte den sökande disputerat vid. Erfarenhet från forsknings- och utvecklingsarbete inom industrin eller andra organisationer kan bedömas motsvara en traditionell postdoktorsvistelse vid ett annat lärosäte. administrativ skicklighet. Särskilda bedömningsgrunder för befordran till lektor Vid prövning av ansökan om befordran till lektor kommer bestämmelser enligt 1.2.4 i KTHs Anställningsordning tillämpas. Förmåga att undervisa på svenska är en merit som tillmäts stor vikt vid ansökan om befordran. Fackliga representanter Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida. Ansökan Utforma din ansökan enligt KTH:s cv-mall för anställning av lärare. Du som sökande har huvudansvaret för att ansökan är komplett utifrån annonsen och cv-mallen. Ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista ansökningsdagen vid midnatt, CET/CEST (Central European Time/Central European Summer Time). Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Övrigt Avdelningen för Mikro- och Nanosystem värnar om en kollegial och inkluderande miljö som uppmuntrar balans mellan arbete och privatliv och hjälper dig att bygga en framgångsrik akademisk karriär i en engagerande miljö med omfattande resurser och stöd. Mångfald av människor, perspektiv och forskningsansatser har visat sig leda till bättre vetenskap och starkare innovation. Strävan efter jämställdhet, mångfald och lika villkor är därför både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund. Tidsbegränsat till: Anställningen är tillsvidare, dock längst sex år, och kan förnyas om det på grund av lärarens sjukfrånvaro, föräldraledighet eller andra särskilda skäl krävs ytterligare tid för att uppnå syftet med anställningen. Den sammanlagda anställningstiden får dock omfatta högst åtta år. Anställningen ingår i Tenure Track-systemet vid KTH och den biträdande lektorn ska efter ansökan prövas för befordran till lektor. För mer information om KTH:s bedömning, se Anställningsordning vid KTH. För information om behandling av personuppgifter i samband med rekrytering, läs mer här. Det kan förekomma att en anställning hos KTH är placerad i säkerhetsklass. Om så är fallet för just denna anställning görs en säkerhetsprövning av sökande i enlighet med säkerhetsskyddslagen (2018:585) efter samtycke. I dessa fall är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd efter säkerhetsprövning. Vi undanber oss all kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Om KTH KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi. https://www.kth.se/om/om-kth-1.885102
Natural Cycles is a leading women’s health company that developed the world’s first birth control app, used by millions globally. We are a fast growing startup, and we promote an international working environment filled with smart and ambitious colleagues based in Stockholm, Geneva, New York, and remotely. Our mission is to pioneer women’s health through research and passion, empowering every woman with the knowledge she needs to take charge of her health. In this role, you’ll drive the financial strategy of Natural Cycles’ next growth phase. This role is about turning strategy into numbers — and numbers into strategy. You’ll play a central role in raising equity and debt, improve our financials, and partner with teams and leadership to drive better outcomes. This is a hands-on, high-impact role at the intersection of finance and growth — for someone who thrives on both big-picture thinking and rolling up their sleeves to build. Please note that we are hiring for this role in Sweden. What you will be doing Capital Markets & Fundraising Play a key role in our fundraising: own investor financial materials, scenarios, and models Partner with the CEO and CFO on fundraising strategy and investor communication Support optimizing capital structure across equity and debt Manage investor relationships Partner with Legal and external advisors in financing transactions Strategic Finance Act as a strategic sparring partner to leadership of various product & growth teams Lead initiatives that improve our unit economics, margin structure, and overall financial performance Support board materials, business cases for international expansion, growth initiatives, and pricing or commercial strategy Business development - evaluate strategic opportunities (new markets, partnerships, or M&A) FP&A Manage and oversee FP&A who run financial planning and reporting of financial performance, i.e.: owns our financial models — from company-wide budget to re-forecasting and scenario analysis, and translate company strategy into financial goals and guide capital allocation manage reporting of financial performance, turning data into actionable insight partner with department leads to build budgets, track KPIs, and drive financial accountability ad-hoc financial analysis and peer valuations What skills and experience we think you have We’re looking for someone who brings a builder mentality and the ability to operate strategically and hands-on. The ideal candidate will have: +5 years of relevant experience from similar role, FP&A, investment banking, consulting or VC/PE Solid transaction experience (equity and/or debt), including building investor material Strong command of valuation concepts, financial modeling, forecasting, and scenario planning Demonstrated ability to translate strategic goals into financial plans and partner with cross-functional leaders Excellent analytical, problem-solving, and decision-making skills Experience owning/overseeing financial planning and management reporting Excellent communication skills — you can distill complex financial concepts into insights for stakeholders at all levels A hands-on approach: willing to dive into the numbers, materials and models Strong grasp of cohort behavior, unit economics and Saas metrics (LTV, CAC, retention, etc.) Previous experience managing or mentoring junior team members Proven ability to navigate ambiguity: progress over perfection Strong cultural fit: team player, interest in Natural Cycles’ business and mission What we offer Flexible work arrangement - you will be part of a team based in and around Stockholm that values effective collaboration and transparent communication, irrespective of work location Professional development - you will work alongside knowledgeable colleagues in the continuous growth and skill enhancement environment Modern technology - you will leverage innovative technologies and tools, within an environment that empowers you to contribute ideas and take ownership of your work Impactful projects - you will contribute to groundbreaking projects that redefine industry standards and create tangible value Commitment to quality - you will join a dynamic and progressive organization that prioritizes profitable, long-term product development Location We are remote-friendly, but we find great value in being able to connect with our teams in person. Most of the Finance team you will work with is located in Stockholm, and the team occasionally meets in the office for collaboration and face-to-face time. Sounds interesting? If you want to be part of a successful team, we encourage you to apply for this position as soon as possible. We look forward to hearing from you! How to apply To apply, just upload your CV and answer the questions on the application form. Keep in mind that we can't accept applications through email because of GDPR, and only applications submitted via the career site (and in English) will be considered. At Natural Cycles we value diversity and inclusion because we know that teams with people from different backgrounds and experiences are stronger. We welcome candidates from all walks of life and are committed to creating an inclusive environment for all employees and candidates. Note: We are not looking for consultants or help from recruitment agencies
Vill du leda, inspirera och samtidigt skapa resultat i ett socialt och energifyllt team? Talk4You i Stockholm söker en försäljningschef som vill ta nästa steg i sin karriär och utvecklas som ledare inom face-to-face-försäljning. Hos oss får du chansen att arbeta med ett engagerat säljteam i åldern 19–28 år – en grupp som präglas av ambition, driv och positiv energi. Nu söker vi dig som älskar försäljning, brinner för ledarskap och vill påverka både din egen och teamets framgång. Om rollen: Som försäljningschef hos Talk4You leder du ett av våra fältteam och ansvarar för både resultat och arbetsmiljö. Du coachar och motiverar säljare i vardagen, följer upp prestationer och bidrar till att skapa en vinnande kultur. Med dig i spetsen ska teamet nå nya höjder! Vi söker dig som har erfarenhet av försäljning, gärna inom fält eller face-to-face, och som nu vill ta steget vidare till en ledarroll. Har du tidigare varit teamleader, coach eller haft annan form av ansvar är det meriterande – men din inställning och ditt driv väger tyngst. Dina arbetsuppgifter: Leda, inspirera och utveckla ett team av säljare i fält Säkerställa daglig försäljning och teamets måluppfyllelse Ansvara för onboarding och utbildning av nya säljare Delta aktivt i fältförsäljning som förebild Skapa en positiv och motiverande arbetsmiljö Vi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av försäljning Är en naturlig ledare med stark kommunikativ förmåga Har ett tävlingsinriktat driv och älskar att nå (och överträffa) mål Är social, trygg och trivs med att arbeta med människor Talar och skriver svenska obehindrat Körkort är meriterande, men inte ett krav Vi erbjuder: Garantilön på 20 000 kr/månad + Sveriges bästa provisioner och bonusar Möjlighet till tjänstebil Kontinuerlig ledarskapsutbildning och coachning En rolig, energifylld arbetsmiljö med events, AWs och tävlingar Stora karriärmöjligheter inom ett snabbväxande företag Arbete i ett ungt team med hög ambitionsnivå och mycket skratt Tjänsten omfattar heltid och utgår från vårt kontor i Stockholm med omnejd. Vi genomför intervjuer löpande – skicka in din ansökan redan idag!
Plats: Butiker runtom i Stockholm Omfattning: Deltid, 1–2 pass i veckan Start: Löpande Om uppdraget Älskar du ost? Är du social och gillar att möta nya människor? Då kan detta vara jobbet för dig! Vi söker nu drivna och positiva personer som demonstrera ost ute i butik. Som demonstratör kommer du att stå i butik och bjuda på produkter, prata med kunder, besvara frågor och inspirera till köp. Ditt jobb blir att sprida ostglädje och skapa en härlig upplevelse för butikens kunder! Arbetsuppgifter: Dema och bjuda på ost i butik Informera och prata med kunder om produkter Skapa en positiv kundupplevelse och representera vårt varumärke på bästa sätt Plocka upp och ställa fram material (bord, skyltar etc.) vid behov Vi söker dig som: Är utåtriktad och tycker om att prata med människor Har en positiv och energisk inställning Är ansvarsfull och pålitlig Har möjlighet att jobba 1–2 gånger i veckan (dagtid eller kväll/helg beroende på behov) Tidigare erfarenhet av demo eller butik är ett plus, men inget krav Vi erbjuder: Ett roligt extrajobb där du får representera ett starkt och uppskattat varumärke Flexibla arbetspass Introduktion och upplärning En möjlighet att sprida ost-glädje till många kunder i Stockholm Vill du bli en del av vårt team? Skicka in din ansökan redan idag! Vi ser fram emot att höra från dig.
As a Product Owner within IT4IT, you serve as a key link between stakeholders, business strategy, IT strategy, and the day-to-day execution of the development team. You contribute to the product vision with a strong emphasis on user-centricity. The role involves defining and prioritizing work, maintaining a clear and tactical product backlog, and guiding the team in balancing trade-offs. You ensure a customer-oriented approach and take responsibility for follow-up and clear communication of outcomes. The product in focus is primarily an internal tool designed to support traceability in line with frameworks such as ITIL and ITSM, while also addressing needs from a development and IT project management perspective. Facilitating smooth integration between business and IT to develop digital solutions that truly meet user needs and deliver tangible value. • Optimized for cost-effectiveness • Built with security as a foundation • Designed around user experience and usability The role is based at Solna (onshore presence, approximately 60% onsite), collaborating with a distributed team based in Sweden and partially in India. Experience: We’re looking for someone with at least 5 years of relevant experience in product ownership or a similar role. 1- Product Vision You should be confident in: • Identifying and clearly explaining user problems and business needs • Breaking down strategy into concrete tasks that create real value • Communicating the bigger picture (the product vision) clearly to your team • Listening to the development team's input, understanding their technical constraints, and helping balance priorities and trade-offs • Supporting the team to stay aligned with the vision, while being open to change when needed This role requires a good balance of strategic thinking and hands-on collaboration with your team. 2- Decision Making You should be comfortable: • Making well-informed decisions about what features to prioritize and how to handle development challenges • Weighing risks, costs, and trade-offs when planning product work • Reviewing and learning from outcomes to improve future decisions and influence product direction 3- Stakeholder Management You’ll need to: • Work effectively with different stakeholders, even in complex setups • Collaborate with both business and technical teams to achieve successful results for users and the organization • Support larger strategic initiatives by identifying opportunities for collaboration and keeping everyone aligned across teams, markets, and services 4- Leadership You should be able to: • Guide and support the development team, creating an environment built on trust and continuous learning • Encourage team members to take ownership and grow • Act as a connector—bringing people together across different teams and departments to collaborate effectively 5- User-Centric Mindset We’re looking for someone who: • Actively listens to and analyzes user feedback • Keeps the user's needs at the heart of product decisions • Promotes a team culture that focuses on delivering real value to the end user or customer—and consistently follows up to ensure this value is achieved Nice-to-have qualifications: • Understanding of the Atlassian ecosystem and its products • Relevant certifications like Certified Scrum Product Owner (CSPO) or Atlassian Certified Professional (ACP) • Experience applying UX design practices such as creating wireframes and prototypes • Familiarity with DevOps tools and processes, especially CI/CD pipelines • Hands-on experience with ITSM tools beyond Atlassian—e.g., ServiceNow or BMC Remedy • Knowledge of cloud platforms, especially Azure, and how they connect with Atlassian tools • Solid grasp of ITSM concepts and frameworks, such as ITIL • Practical experience using and managing Atlassian tools, especially Jira and Confluence • Background in Agile ways of working and collaborating in Agile teams • Swedish language skills (spoken and written) are a strong plus Start Date & Application: Start of the assignment: 18-Aug-2025 End of the assignment: 04-Sep-2026 Deadline: 13-Jun-2025 Location: Solna Contact Person: 0790 062 711 Selections and interviews are ongoing! Sway Sourcing is an innovative recruitment partner specializing in matching the right talent with the right company—quickly and efficiently. Our primary focus areas are Finance, Administration, HR, Marketing, and IT, but we also have the broad expertise and flexibility needed to deliver tailored recruitment solutions across all industries. Although we are a relatively new player in the market, we have already gained the trust of many of Sweden’s largest companies and operate both nationally and internationally. With offices in Sweden and Spain, we offer a unique combination of local expertise and global reach. Our strong network and deep industry insights make us a natural partner for companies looking to stay ahead in their recruitment efforts.
Är du en självgående, ansvarsfull och tekniskt kunnig drifttekniker med hög yrkesstolthet? Är du dessutom sjövan och vill vara del av ett företag som jobbar med att bevara och tillgängliggöra Stockholms Skärgård? Då vill vi höra mer om dig! I tjänsten som drifttekniker hos Skärgårdsstiftelsen har du en bred och variationsrik roll där du kommer att utföra regelbunden tillsyn och skötsel samt underhålls- och felavhjälpande åtgärder i Stockholms skärgård. Huvudsakliga arbetsuppgifter är löpande underhåll och service på tekniska anläggningar såsom värmesystem, VA-anläggningar, ventilationsanläggningar m.m. Arbetsupgifterna inkluderar också fastighetsskötel av våra fina gamla byggnader. Som drifttekniker hos oss kommer du även att arbeta med det rörliga friluftslivet vilket innebär skötsel och drift av servicepunkter för besökare så som grillplatser, badplatser, vandringsleder, etc. Du utgår från lokalkontoret på Gålö och kommer att verka främst i Stockholms södra skärgård. För att lyckas i denna roll har du: • Praktisk erfarenhet och kunskap inom VVS och fastighetskötsel • Bred teknisk kompetens inom flera områden • Båtvana, det är meriterande om du innehar fartygsbefäl klass 8 • Gärna kompetens inom något av våra övriga arbetsområden som t.ex: el, snickeri och naturvård • Meriterande om du har vana av att arbeta systematisiskt med fastighetsystem som stöd Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och ser gärna att du som person är proaktiv, lösningsorienterad och flexibel. Du är en kommunikativ lagspelare som både kan arbeta självständigt och i grupp. Vi erbjuder dig: • Varierande arbetsuppgifter • Arbete med problemlösning i vacker skärgårdsmiljö • Kunniga kollegor med olika kompetenser Som medarbetare hos oss blir du en del av en liten men ambitiös organisation som uppmuntrar dig att ta dig an uppgifter utanför din ordinarie roll. Din arbetsmiljö kommer att vara varierad; vacker, solig och stormig. Vi som jobbar här är trevliga och kunniga som värdesätter varandra. Om Skärgårdsstiftelsen: Skärgårdsstiftelsen grundades 1959 och är en mark-, skogs-, vatten- & fastighetsägare som förvaltar och äger ca 12 % av Stockholms Skärgård. Fastighetsbeståndet finns från Örskär i norr till Käringboda i söder i form av permanenthus, fritidshus, värdshus, restauranger, hotell, lokaler, sjöbodar m.m. Skärgårdsstiftelsens områden finns för att ge möjligheter till alla att uppleva och njuta av Stockholms skärgård med sin unika natur och sitt vackra kulturlandskap. Skärgårdsstiftelsen uppdrag är att bevara och tillgängliggöra Stockholms skärgård. Ansökan Vi annonserar hela sommaren och om vi inte går i mål tidigare så är sista ansökningsdag 20 augusti. Vi träffar kandidater i juni och därfter fokuserar vi på alla sommarbesökare i skärgården och återupptar intervjuer i slutet av augusti.
Välj ett jobb för att visa detaljer