Specialist inom AMS inriktning stationer
Svenska Kraftnät
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

Hos oss på division Nät får du vara med att bygga ut och underhålla transmissionsnätet. För att möta samhällets behov planerar Svenska kraftnät att bygga 200 st stationer och 7 000 kilometer stamnätsledningar den kommande 20-årsperioden. Ansök idag och få chansen att vara med och lysa upp Sverige! Om tjänsten Den förhållandevis nya enheten AMS har skapats för att kraftsamla Svenska kraftnäts satsning inom Arbete Med Spänning (AMS). Uppdraget är att öka förutsättningarna för att arbeta enligt metoden Arbete med spänning, i våra underhållsarbeten och projekt. Vi har en stor utmaning i att vi inte kan ta de avbrott som behövs för allt det arbete som krävs i vårt nät. Sveriges elektrifiering för att nå Sveriges klimatmål innebär en kraftigt ökad belastning på Nätet samtidigt som vi har både ett stort behov av nya ledningar och underhålla ett åldrande stamnät. Enheten ställer krav på arbetsmetoder och den tekniska utformningen av luftledningar och stationer specifikt rörande arbete med och nära spänning. Enheten kommer att tillhandahålla specialistkompetens inom arbetsmetoder för AMS och dess påverkan på konstruktionen av kraftledningar och stationer, både för projektverksamheten och anläggningsförvaltning. Vi söker nu dig som vill vara med och bygga upp verksamheten på verket men också vara med och utveckla förutsättningarna ur ett nationellt perspektiv för ett ökat användande av metoden. Som specialist inom AMS kommer du vara en del av en kärntrupp som startar upp verksamheten. Du kommer att arbeta i ett team för att sätta upp strukturer, organisation och planer samt titta på utformning av stationer för att möjliggöra för en större volym av AMS-arbete. Du kommer med din kompetens inom AMS att stötta stationsunderhålls- och projektverksamheten och identifiera möjligheter för AMS-arbeten. I rollen som beställare kommer du även att stötta och säkerställa säkra och välplanerade arbeten samt samverka med bransch och myndigheter för att det ska finnas goda förutsättningar för att säkra arbeten och fler möjligheter för AMS-arbeten. Om dig Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, därför vill vi att du har en god samarbetsförmåga och trivs med att bygga relationer för att nå gemensamma mål. Du är strukturerad, och tar ansvar för att driva ditt arbete framåt på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du är fokuserad på att hitta lösningar och finner nya arbetssätt att angripa utmaningar. Det är även av stor vikt att du är trygg i dig själv och din kompetens då vi är en ny verksamhet där alla delar ännu inte har etablerats och implementeras.     Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och din vilja att utvecklas inom AMS. Skallkrav Vi vill att du har en examen som ingenjör inom maskinteknik, samhällsbyggnad, elektroteknik, energiteknik, teknisk fysik eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som myndigheten bedömer likvärdig. • Flera års erfarenhet av stationsunderhåll i regionnät eller stamnät. • Erfarenhet av arbetsberedning och/eller utförande av AMS-arbete inom stationer. • God kommunikativ förmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska. • B-körkort.   Meriterande krav • Erfarenhet av arbete i projekt. • Erfarenhet av AMS i barhandsmetoden.   Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg, Göteborg, Sundsvall, Luleå, Sollefteå eller Västerås. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst. Är du inte stationerad i Sundbyberg kommer du att resa till huvudkontoret ca 1 gång per månad. I övrigt förekommer resor till projekt eller annan verksamhet cirka en handfull gånger per år. • Sista ansökningsdag 2025-08-17. Vi tar inte emot personligt brev i samband med din ansökan. • Tjänsten är en tillsvidareanställning. • Under sommaren kan vi ha begränsade möjligheter att svara på frågor om tjänsten men du når oss alltid på [email protected] . Kontakta gärna rekryterande chef Peter Nyström, tel. nr. 010-475 88 37 eller ansvarig rekryterare Anna Charles tel. nr. 010-489 23 28 för frågor om tjänsten. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, tel. nr. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

Igår
Sista ansökan:
15 augusti 2025
PakSvensk Pizzeria AB
PakSvensk Pizzeria AB
Pizzabagare m.fl.

For our kitchen we are looking for qualified chefs and pizza chefs with at least two years of combined work experience. We have the following main items in our menu: Pan Pizza, Classic Pizza, Doner Kebab, Patty Burger, Falafel, Salad. Experience with Pan Pizza and Döner Kebab is a must. Experience in making pizza dough into ready-made baked pizza. Knowing a Swedish language is a big plus, but basic English is a must. Want to know more about us? We look forward to receiving your application! • --------------------------------------------------------------------- For our kitchen, we are looking for qualified chefs and pizza chefs with at least two years of combined work experience. We have the following main items in our menu: Pan Pizza, Classic Pizza, Doner Kebab, Patty Burger, Falafel, Salad. Experience of Pan Pizza and Döner Kebab is must. Experience to make pizza dough upto finish baked pizza. Knowing a Swedish language is a big plus but basic English is a must requirement. If we are satisfied, we will continue working together Do you want to know more about us? We look forward to receiving your application! Work Location: Drabantgatan 20, Upplands Väsby

Igår
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Handläggare Toxikolog/Hälsoriskbedömare
Kemikalieinspektionen
Cell- och molekylärbiologer m.fl.

Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet som har i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. Som medarbetare hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete för hållbar utveckling i Sverige, inom EU och globalt. Vi är 250 medarbetare och vårt kontor ligger i centrala Sundbyberg. Avdelningen Tillstånd ansvarar för prövning av ansökningar om produktgodkännande och dispenser för växtskyddsmedel, biocidprodukter och allmänkemikalier samt utvärdering av aktiva substanser inom EU. Vår avdelning består av fyra enheter och ett avdelningsstöd. Tjänsten är placerad på enheten Hälsobedömning. Vi som jobbar på enheten idag har blandad bakgrund och olika lång erfarenhet. Vi har ett öppet och tillåtande klimat och hjälps åt för att klara arbetsuppgifterna på bästa sätt. Vi arbetar med ständiga förbättringar och utvecklar löpande vår verksamhet och vårt arbetssätt. Vi erbjuder en spännande arbetsplats med kompetenta kollegor som har expertkunskap inom till exempel toxikologi, farmakologi, mikrobiologi och kemi. Uppgifterna hos oss är utvecklande och varierande. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att arbeta med prövning av ansökningar om godkännande av bekämpningsmedel och dispenser inom gällande EU-lagstiftning. Arbetet innebär att granska och utvärdera hälsoskadliga effekter för människor och djur samt att bedöma produkters effektivitet. Dina arbetsuppgifter inkluderar bland annat: • Granska och utvärdera omfattande faro- och riskbedömningar. • Färdigställa rapporter och beslutsunderlag. • Delta aktivt i expertgrupper och samarbeten både nationellt och internationellt. • Bidra till utvecklingen av arbetsprocesser, vägledningar och strategiska frågor inom området. Arbetet sker i projektform tillsammans med kollegor med olika kompetenser samt berörda myndigheter inom Sverige och EU. KVALIFIKATIONER • Högskoleutbildning inom toxikologi eller närliggande område som vi bedömer relevant för tjänsten. • Erfarenhet av faro- och riskbedömning av kemikalier, gärna på myndighets-, forsknings- eller industriell nivå. • Utmärkt förmåga att kommunicera vetenskapliga resultat skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. • Fördjupade kunskaper inom ett eller flera områden så som humanexponering, toxikologiska testmetoder, klassificering och märkning, hormonstörande effekter, mikrobiologi är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi söker dig som är strategisk, ansvarsfull, har ett analytiskt förhållningssätt och är lösningsorienterad. Du är duktig på att samarbeta, inspirera andra och bygga relationer med kollegor både inom och utanför din enhet. Du är initiativtagande, arbetar strukturerat och är flexibel när det behövs. ÖVRIGT På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag. Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter. Utifrån verksamhetens behov finns möjlighet, efter överenskommelse med chef, att arbeta upp till hälften av arbetstiden på distans.

Igår
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Två kvalificerade handläggare för internationellt kemikaliesamarbete

Kemikalieinspektionen är en statlig myndighet som har i uppdrag att minska riskerna för att människor och miljö skadas av kemikalier. Som medarbetare hos oss är du en del av ett betydelsefullt arbete för hållbar utveckling i Sverige, inom EU och globalt. Vi är 250 medarbetare och vårt kontor ligger i centrala Sundbyberg. Avdelningen Utveckling utvecklar strategier, kemikalieregler och andra styrmedel inom KemIs ansvarsområde såväl nationellt, inom EU som internationellt. Avdelningen ansvarar också för miljömålsarbetet och internationellt utvecklingsarbete. Internationella enheten deltar i arbetet med konventioner och globala överenskommelser på kemikalieområdet samt bedriver utvecklingssamarbete i syfte att stärka andra länders kapacitet att arbeta med kemikaliekontroll. Idag pågår samarbeten främst med länder i Sydostasien, Afrika och Europa. I den här rekryteringen söker vi två nya kollegor. ARBETSUPPGIFTER Du kommer att leda och delta i insatser inom utvecklingssamarbetet som kan vara av global, regional eller bilateral karaktär. Huvudfokus för insatserna är att stödja länder i deras arbete med att utveckla lagstiftning och institutioner för god kemikaliekontroll. För en del länder är detta en del i EU-anpassning inför framtida medlemskap. Du kommer också att ge stöd till Regeringskansliet inför och vid möten i internationella förhandlingar om konventioner och överenskommelser inom kemikalieområdet. Deltagande i kommittéer och arbetsgrupper kan ingå. Arbetet på internationella enheten är omväxlande, intressant och utvecklande. Du jobbar i en internationell, mångkulturell och flerspråkig miljö och du måste vara beredd att resa i tjänsten och vara borta några veckor per tillfälle. KVALIFIKATIONER • Du ska ha högskoleexamen inom för tjänsten lämpligt område, tex. naturvetenskap, samhällsvetenskap eller juridik. • Du har relevant erfarenhet motsvarande minst fyra år när det gäller arbete med att utveckla eller tillämpa regler inom miljöområdet i EU eller internationellt. Erfarenhet av arbete inom kemikaliekontroll är särskilt meriterande. • Du ska ha mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska och ha goda kunskaper i svenska. • Du är initiativrik och kan självständigt utveckla och genomföra projekt. Du behöver även vara beredd att finna vägar framåt i lägen där det kan finnas många osäkerheter. Vi förutsätter att du har en god kommunikativ förmåga och är duktig på att förmedla kunskap, att du har lätt för att samarbeta, är lyhörd för mottagarnas behov och har ett gott omdöme. • God kännedom om EUs kemikalieregelverk är meriterande, liksom erfarenhet av utvecklingssamarbete, erfarenhet av arbete på eller med Regeringskansliet (till exempel arbete med förhandlingar kring konventioner och annat multilateralt samarbete) samt goda kunskaper i ytterligare språk (utöver engelska och svenska). ÖVRIGT På Kemikalieinspektionen är varje medarbetare viktig för att vi som myndighet ska fungera och vi värnar därför om din hälsa och arbetsmiljö. Hos oss tas dina kunskaper till vara och du har stora möjligheter att utvecklas. Vi förväntar oss att alla medarbetare bidrar till ett gott arbetsklimat och förstår sin roll som statstjänsteman i vårt gemensamma uppdrag. Du arbetar och agerar efter vår medarbetarpolicy och vår värdegrund. Vi bedriver också ett målinriktat arbete för lika rättigheter och möjligheter. Utifrån verksamhetens behov finns möjlighet, efter överenskommelse med chef, att arbeta upp till hälften av arbetstiden på distans.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Specialpedagog i Kulturskolan 40%
Sundbybergs kommun
Speciallärare och specialpedagoger m.fl.

Du vågar prova nytt. Och lär av erfarenheter. Precis som vi. Kulturskolan är en del av Kultur Sundbyberg, enheten som jobbar med kultur för alla åldrar. Kulturskolan innefattar en rad olika konstnärliga uttryck såsom musik, dans, teater, bild och form, textil och cirkus. Genom kursverksamhet, öppen skapande verksamhet, lovverksamhet och mycket annat bidrar kulturskolan till att barn och unga i åldrarna 4-20 år i Sundbyberg och Solna har en meningsfull fritid. Sektorn för kultur- och fritid i Sundbyberg är HBTQ-certifierad och vi förutsätter att du vill arbeta tillsammans med oss för att skapa en inkluderande verksamhet. Arbetsbeskrivning Som specialpedagog på kulturskolan undervisar du på Kulturcentrum i Hallonbergen. Tillsammans med en kollega ansvarar du för undervisningen i vår riktade kursverksamhet Funkify samt i vår öppna verksamhet Fredagsfunk. Funkify vänder sig till barn mellan 4–12 år med funktionsvariationer som är i behov av extra stöd i en mindre grupp. Här arbetar vi med flera estetiska uttryck såsom musik, bild och form, rörelse och eget skapande. Fredagsfunk riktar sig till barn och unga mellan 13–25 år som också har behov av särskilt stöd i en mindre grupp. Här får deltagarna utforska sin kreativitet genom skapande i olika material som till exempel lera, ull, tyg, färg och pärlor. Du planerar och genomför undervisningen, anpassar den efter varje deltagares behov och förutsättningar, ger det stöd som krävs och bidrar aktivt till en inkluderande och stimulerande lärmiljö. Du deltar aktivt i Kulturskolans utvecklingsarbete, samarbetar med kollegor inom olika konstformer och medverkar i lovverksamhet, evenemang, möten och fortbildning. Administration, elev- och vårdnadshavarkontakt ingår i tjänsten, liksom att bidra till måluppfyllelse för verksamheten tillsammans med kollegor och chef.  Om dig Du har relevant pedagogisk utbildning eller motsvarande samt erfarenhet och kompetens inom undervisning för barn med olika funktionsvaratiationer. Du har också inriktning eller färdighet inom ett eller flera estetiska uttryck och vet hur du anpassar innehållet så att alla kan delta på sina egna villkor. Du har ett genuint intresse för barnets egen skapandekraft, vilja och välmående. Du är van vid samarbeten och självständigt arbete och har kunskap av gruppundervisning för barn med extra stöd, samt erfanhet av flexibla tilvägagångssätt.   Om tjänsten Befattningen är en tillsvidareanställning på 40%. Vi tillämpar semesteranställning. Tillträde den 20 augusti 2025 eller enligt överenskommelse. Ansök senast den 6 augusti 2025. Intervjuer och arbetsprover kan påbörjas under annonsperioden. Provanställning kan komma att tillämpas. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller post. Övrig information En stor del av vår verksamhet klassas som samhällsviktig verksamhet. Tjänsten kan komma att krigsplaceras inom ramen för Sundbybergs stads roll i totalförsvaret.  Kontaktperson Klara Degerman 070-087 60 19 [email protected] Facklig kontaktperson Nås via kommunens växel 08-706 60 00

2 dagar sedan
Sista ansökan:
6 augusti 2025
Bagare/konditor – Stora Coop Sundby Park
Coop Butiker & Stormarknader AB
Bagare och konditorer

Vi på Coop erbjuder våra kunder och medlemmar ett hållbart och prisvärt sortiment i butiker som utstrålar matglädje. Vi brinner för kundmötet och vår vision är att vara den goda kraften i mat-Sverige. Inspireras du som oss av matglädje, försäljning och hållbarhet? Kunden i våra butiker ska inte bara mötas av bra varor till bra priser, vi vill även att de varje dag upplever matinspiration, intressanta händelser, överraskningar och inte minst får ett bra personligt bemötande från all vår personal. Verklig framgång bygger på att vi älskar våra jobb och visar äkta omtanke och glädje för våra kunder! Nu söker vi en Bagare/Konditor till vår butik Stora Coop Sundby Park. Bageriet är en viktig del och har en betydande framtoning i butiken. Som bagare/konditor har du ett stort ansvar att tillsammans med dina kollegor skapa en levande butik som ständigt överträffar kundens förväntningar. Varje kund ska känna sig unik, med din servicekänsla och kreativitet ger du kunderna något utöver det vanliga. Arbetsuppgifter: Som bagare/konditor hos oss består dina arbetsuppgifter av att producera matbröd, tårtor, bakelser och kakor samt att exponera i manuella diskar. Du ansvarar till stor del för att driva bageriets sortiment framåt och framgångsrikt. Samtidigt har du en viktig roll i att leverera ett kundbemötande i världsklass. I ditt arbete ingår vidare att: - Vara med och skapa en säljande och inspirerande miljö inom bageriet - Säkerställa att Coops hållbarhetspolicy efterlevs Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid, 8 timmar per vecka. Start enligt överenskommelse efter sommaren. Provanställning tillämpas. - Utbildad konditor eller bagare - Erfarenhet och kompetens inom detaljhandelsförsäljning (meriterande) - Dokumenterad erfarenhet från konditori/bageri (meriterande) Som bagare/konditor ska du ha en säljglädje och stort engagemang för butikens hela brödförsäljning och uttryck. Du är en person med initiativförmåga och stark positiv energi som smittar av sig, och som ser kundens behov och med glädje ger det bästa kundbemötandet. Vidare har du förmågan att hantera stressiga situationer. Kontaktpersoner: Andréa Eriksson | Säljchef Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi ser fram emot din ansökan! För att dina personuppgifter ska behandlas korrekt tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Ansökningar via mejl kommer inte med i vårt urval pga GDPR-rutiner. Coop är unikt! Det är lätt att tro att alla matbutiker är lika. Samma varor på hyllorna, samma kundvagnar och så kassan vid utgången. Men Coop är annorlunda eftersom vi ägs av våra 3,8 miljoner medlemmar. Det är vad som gör oss unika. Det ger oss också ett extra stort ansvar, men också extra stora möjligheter. Coop är en av Sveriges största arbetsgivare och vi drivs av uppgiften att ge alla tillgång till den goda maten. Vi är inne i en spännande förändringsresa mot att vara den goda kraften i mat-Sverige. Vi ska förenkla vardagen och ge alla tillgång till goda råvaror – något som är bra för både kropp, själ och vår miljö. Coop har länge levt i framkant och förverkligat vikten av ekologiskt tänkande. Vår fisk är certifierad, hönsen utsläppta och vårt egna varumärke Änglamark är utsett till Sveriges Grönaste Varumärke - men vår resa slutar inte där. Tillsammans med våra medarbetare arbetar vi varje dag tillsammans med våra kunder för att fortsätta vara bäst på hållbar utveckling och nu satsar vi ännu mer på att sprida matglädje och mer kärlek till bra råvaror. Coop Östra driver ca 200 Coop-butiker i Uppsala, Stockholmsområdet, Södermanland och Östergötland. Vi har en omsättning på ca 13 miljarder kr och är ca 5000 anställda, varav merparten är butiksanställda. Tillsammans kan och ska vi bli Sveriges bästa matkedja och den goda kraften i mat-Sverige! Coop värdesätter kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Senior Systemutvecklare .NET/React för produktbolag
Comstream AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Sokigo söker en engagerad och driven senior systemutvecklare för att stärka upp vårt team som arbetar med vidareutveckling av vårt verktyg för handläggning av serveringstillstånd. Vi arbetar full-stack med agila processer i små team – därför ser vi gärna att du trivs bra med det arbetssättet. Huvudsakligen kommer du att arbeta med React och C# (.NET). Rollen som senior systemutvecklare innebär: Att du blir en del av vårt utvecklingsteam som jobbar för att ta vår ärendehanteringsplattform, Nova till nya höjder. Att du får arbeta tillsammans med engagerade och trevliga kollegor i en platt organisation med öppen kultur som ser till dina behov som individ. För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har tidigare erfarenhet som webb-utvecklare och är van att jobba full-stack. Du har lätt för att sätta dig in i befintlig kod och gillar att utmanas av såväl nyutveckling som underhållsutveckling. Vi ser att du har ett öga för detaljer och har lätt att kommunicera med andra. Kvalifikationer (meriterande inom parentes): Webbutveckling - React, C# (.Net) Backend - Entity Framework, SQLServer Verktyg - Azure Devops, (Team City), (Octopus Deploy) Metodik - Scrum Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift Viktiga egenskaper för rollen: Driven Prestigelös Social Noggrann Ansvarstagande Kommunikativ Som person har du ett stort teknikintresse och du trivs med att omsätta teknik till praktiska funktioner. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och har en god pedagogisk förmåga. Du har lätt för att skapa och bibehålla goda relationer med såväl kunder som kollegor. Ditt arbetssätt är resultatorienterat och strukturerat. Övrigt Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Sundbyberg. Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande så skicka in din ansökan snarast. Som rutin utför vi alltid bakgrundskontroll på tilltänkta kandidater. Om Sokigo: Sokigo är Sveriges största leverantör av systemlösningar för den kommunala marknaden. Vi är ett ambitiöst företag som brinner för långvariga relationer och att skapa lönsamhet för våra kunder. Som anställd hos oss får du kompetensutveckling, fast lön, pensionsförsäkring, friskvårdsbidrag och andra förmåner. Du får jobba med 250 trevliga och engagerade arbetskamrater runt om i landet. Sokigo är en del av koncernen Addnode Group.Vi är en del av det moderna och hållbara arbetslivet – Sokigo har en positiv inställning till att kunna arbeta hemifrån och strävar efter att hitta rätt balans utifrån respektive roll och person.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Bid Manager till Centric
Centric Professionals AB
Inköpare och upphandlare

Brinner du för affärer, struktur och språk – och trivs i en roll där du får både leda och påverka? Då kan du vara den vi söker! Vi letar efter en Bid Manager som vill ta en nyckelroll i vårt fortsatta arbete mot offentlig sektor och vara med och forma hur vi arbetar med anbud, affärer och kundrelationer framåt. Det här är en viktig roll hos oss. Du blir ett affärsstöd i framkant – nära både säljorganisationen, leverans och ledning. Ditt arbete påverkar direkt vår tillväxt och vårt förtroende ute på marknaden. Varför Centric Sverige? Hela Centric i Norden befinner sig i ett spännande skede av förändring. Vi utvecklar både vårt erbjudande, vårt varumärke och vårt sätt att arbeta. Det här gör att du som ny kollega får en unik möjlighet att påverka, förbättra och forma – inte bara följa. Vi kombinerar det trygga och etablerade med ett entreprenöriellt driv, och våra kunder är både privata och offentliga aktörer inom IT. Vi tror på korta beslutsvägar, samarbete över gränserna och att framgång byggs tillsammans. Vi erbjuder: En strategisk och synlig roll där du gör verklig skillnad. Möjlighet att bidra i en verksamhet under utveckling och förändring. Engagerade kollegor, frihet under ansvar och moderna arbetssätt. För denna rollen ser vi helst en placering i Stockholm, men det dagliga arbetet görs tillsammans med övriga regioner Göteborg, Linköping och Malmö. Om rollen Som Bid Manager ansvarar du för att bevaka och analysera upphandlingar, driva anbudsprocesser och säkerställa kvaliteten i våra offerter och avtal. Du fungerar som en central länk mellan affär, leverans och juridik – och är ofta den som håller ihop anbudet från ax till limpa. Du arbetar nära våra affärsområden inom IT-konsulter, IT-drift och infrastruktur, och samarbetar både med interna team och externa kontakter. Rollen inkluderar också att delta vid kundevent, presentationer och branschträffar – där du kan representera Centric som vår expert på anbud och affärer. Exempel på ansvarsområden: Bevaka, analysera och bedöma upphandlingar inom offentlig sektor. Projektleda och samordna anbudsarbete från start till inlämning. Förvalta och utveckla vår anbudsprocess och relaterade mallar. Stötta säljorganisationen vid offertarbete och avtalsförhandlingar. Säkerställa att befintliga ramavtal efterlevs internt. Arbeta proaktivt med upphandlingsstrategier och planering. Ge stöd i avtals- och upphandlingsrättsliga frågor. Hålla anbudsmaterial och presentationer uppdaterade och professionella. Genomföra tydlig överlämning till leveransorganisationen. Delta i interna utvecklingsprojekt. Representera Centric vid kundevent och möten kopplat till anbud eller ramavtal. Kvalifikationer: Eftergymnasial utbildning inom juridik, affärsjuridik, ekonomi eller likvärdigt. Gedigen erfarenhet av offentlig upphandling och anbudsarbete. God kunskap om LOU och relaterade regelverk. Fördel med branscherfarenhet inom IT, bemanning eller konsulttjänster. Strukturerad, självgående och van vid att driva projekt. Flytande i svenska och engelska – i både tal och skrift. B-körkort. Skicka din ansökan till oss senast den 30 juli. Om du har frågor angående tjänsten kan du skickat ett mail till Bid Manager Erica Lindh på [email protected]  eller HR Business Partner Ylva Björkegren på [email protected]

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Sommarjobb med start omgående hos 25 årig kille i Bromma!
Assistans i Balans i Sverige AB
Personliga assistenter

Hej! Kul att du hittade min annons. Jag är en kille på snart 25 år som lever mitt bästa liv med personlig assistans. Jag bor ihop med min bror i Annedal, Bromma och även han lever med personlig assistans. Vi bor i en fin lägenhet tillsammans med våra två katter som är väldigt snälla och keliga. Vi tror att den som passar bäst för uppdraget är kille (eftersom jag älskar att bada på badhus behöver min assistent kunna vara med i omklädningsrum osv). Vi tror att du som söker år mellan 25-40 år och gillar liksom jag att; Spela dataspel Ta snabba och långa promenader Bada Ha struktur för en trivsam dag Dina egenskaper är; Lösningsfokuserad Ordningsam Noggrann Van att jobba med tempo när det krävs Lugn utan att vara långsam Teknikkunnig och stresstålig.  Du ska vara bekväm med att hjälpa mig med personlig hygien. Du ska ha lätt för att komma ihåg detaljer och följa checklistor. Du behöver hjälpa mig med allt jag vill och behöver göra i min vardag. Det som ingår i arbetet som personlig assistent i övrigt är bl.a inköp, städning, tvättning, följa med på besök hos olika instanser som jag har kontakt med osv. - i maj kommer du jobba eftermiddagar/kvällar  - i juni och juli kommer det även vara dagpass  - i augusti återgår vi till eftermiddagar/kvällar Alla dessa tider är mestadels vardagar från 15.15 och 5-7 h framåt. Arbetet är på ungefär 75%. Bemanning:  Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Kraftsystemspecialist inom planeringsmodeller
Svenska Kraftnät
Civilingenjörsyrken inom elektroteknik

På division System får du arbeta med elsystemets mest spännande utmaningar – från drifttimmen här och nu till planeringen 40 år framåt. Den stora komplexiteten och utvecklingsmöjligheterna gör vårt arbete både stimulerande och betydelsefullt. Här får du ett unikt helhetsperspektiv på elsystemet och samarbetar nära kollegor för att säkerställa en trygg, hållbar och effektiv elförsörjning. Om tjänsten I rollen som kraftsystemspecialist inom planeringsmodeller kommer du att ansvara för framtagning, utveckling och validering av modeller (statiska och dynamiska i PSSE) av synkrongeneratorer och/eller kraftelektronik. Detta kan inkludera vattenkraft, kraftvärme, vindkraft, solkraft, batterilager, HVDC, FACTS samt stora kraftelektronikanslutna laster. Du kommer även utveckla och förvalta skript rörande området. Vidare kommer du att genomföra felströmsberäkningar för dimensionering. Arbetet utförs i största del självständigt men du kommer att tillhöra ett team där ni hjälps åt och utbyter erfarenheter. Här erbjuds du en roll som kan formas utifrån dina förkunskaper och intressen inom området. Du kommer att få möjligheten att fördjupa och utveckla dina kunskaper samt utbyta erfarenheter med kompetenta kollegor samt få representera Svenska kraftnät i olika sammanhang både nationellt och internationellt. Rollen erbjuder dig även möjlighet att vara med som observatör vid provningar av vattenkraftverket och vindkraftverk. Fler och fler stora och komplexa anläggningar, inte minst kraftelektronikanslutna, ansluts till det svenska elnätet. Här får du bidra tillsammans med dina kollegor att modellera dem med rätt detaljnivå i förhållande till vilka studier modellerna ska kunna användas för. Vi måste också kunna säkerställa stabiliteten hos både modeller av enskilda anläggningar och våra nordiska nätmodeller som helhet, även när många nya anläggningar ska modelleras. Du kommer att tillhöra enheten planeringsmodeller som består av 13 medarbetare och ett antal konsulter. Enhetens främsta uppdrag är att förvalta och utveckla Svenska kraftnäts planeringsmodell i PSS/E samt tillhandahålla nuläges- och planeringsnät till Svenska kraftnät, regionnätsbolag och de nordiska TSO:erna. Enheten har många kontaktytor både internt på Svenska kraftnät och med DSO:er och TSO:er då vi publicerar uppdaterad planeringsmodell löpande. Enheten deltar även som experter i felströmsberäkningar i nätutredningar och andra verksamhetsövergripande projekt. Vi har en fin sammanhållning och värdesätter respekt mot varandra, nyfikenhet, öppenhet och att hjälpa varandra. Om dig Skallkrav: I rollen kommer du att ha många kontaktytor både internt och externt, därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga. Du anpassar dig och hittar lösningar genom ett prestigelöst fokus på de gemensamma målen. Vidare söker vi dig som är strukturerad och har förmågan att organisera och planera ditt arbete väl. Då enheten jobbar mot deadlines och ska leverera modeller söker vi dig som ser möjligheter och driver på för att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor. Då du kommer ansvara för framtagning, utveckling och validering av modeller söker vi dig som är analytisk och har förmågan att se logik och samband i komplex information eller miljö. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare har du civilingenjörsexamen med relevant inriktning för tjänsten som exempelvis elkraft, energisystem, reglerteknik eller teknisk fysik alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt som Svenska kraftnät bedömer likvärdigt. Du har även: • minst ett års arbetslivserfarenhet inom kraftsystemmodellering eller genomfört ett examensarbete där kraftsystemmodellering varit en del av examensarbetet • god förmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du har: • arbetslivserfarenhet av modellering och/eller studier i PSS/E, statiskt och/eller dynamiskt • arbetslivserfarenhet av modellering av kraftelektronik i PSS/E eller motsvarande programvara • arbetslivserfarenhet av modellering av synkrona kraftproduktionsmoduler i PSS/E eller motsvarande programvara • arbetslivserfarenhet av felströmsberäkningar • arbetslivserfarenhet av programmeringsspråket python. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, Västerås, Göteborg eller Luleå • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid • Resor förekommer i denna tjänst • Sista ansökningsdag 12 augusti 2025, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Daniel Engström, vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare Karin Segerholm. Under semestertider nås vi på mail och svarstiden kan vara något längre än vanligt. Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll, ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet.  Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät

3 dagar sedan
Sista ansökan:
12 augusti 2025