. Ser du Personlig Assistans som ett Serviceyrke snarare än ett vårdyrke - då tycker vi att du ska läsa den här annonsen! Personlig assistans handlar om att ge någon annan service i att kunna leva sitt eget liv på sina egna villkor och det kommer du att bli en viktig del i att kunna förverkliga. Vi behöver assistans med att sköta hem och hushåll, hygien och allt annat som hör ett helt vanligt liv till. Vi är två bröder på 20+ som har omfattande funktionshinder, men med din hjälp kan vi leva det liv som vi vill och önskar. Vi bor i en lägenhet i Annedal, Bromma tillsammans med våra två katter, ibland är det två gulliga små hundar hos oss också, så du får inte vara allergisk. Det är ett plus om du tycker om djur i största allmänhet. Du är: Nyfiken och gillar att tänka utanför boxen Sugen på ett arbete och en roll där du får utveckling och fortbildning. Bra på att ha många bollar i luften Strukturerad Lösningsfokuserad Snabb i kropp och knopp! Du gillar: Raska och långa promenader ibland Softa hemma, kolla på film eller spela tv-spel Vi gillar: Fart och fläkt! Hemmamys framför tv eller spel Att åka till badhuset, gå på museum eller hänga med kompisar. Att ha det snyggt och fräscht hemma och ha ordning och reda. Om tjänsten: Omfattning: 50-75% upp till heltid Bemanningsansvar ingår på rullande basis efter introduktion är klar. Ditt jobb är alltid där vi befinner oss. Vi jobbar bägge på daglig verksamhet på dagarna. Arbetstiden är varierande, men det är ett krav att du helst jobbar vardag eftermiddag/kväll och att du kan hoppa in extra vid behov på dagpass eller vakna/aktiva nattpass. Vi behöver assistans dygnet runt så detta är inget 9-17 jobb. Du behöver vara en person som kan och tycker om att jobba varierat. Vi söker dig som tar ditt jobb och din roll på allvar och söker ett långsiktigt arbete. Vi har båda personlig assistans och du varvar med att jobba hos en av oss i taget, vi vill hitta dig som är flexibel och som gillar omväxling. Då vi inte gillar samma saker och har olika behov kommer ditt arbete att variera beroende på vem av oss du ger service åt. Du behöver tala och skriva svenska obehindrat då vi även behöver stöd med AKK och TAKK, har du tidigare erfarenhet av detta är det ett stort plus! Bemanning: Det kan komma att ingå ett utökat (och arvoderat) bemanningsuppdrag i den här tjänsten vilket innebär att man vissa veckor måste vara anträffbar på annan tid än arbetstid, för att i situationer då ingripande krävs ringa in en vikarie eller själv hoppa in och assistera. Detta är Assistans i Balans sätt att säkerställa att våra uppdragsgivare alltid har en välbekant assistent vid sin sida. Uppdraget delas av alla assistenter som arbetar efter ett regelbundet schema. Lönesättningen är individuell och sker enligt överenskommelse med Assistans i Balans, som kommer att vara din arbetsgivare. Nu ser vi så mycket fram emot att hitta dig som matchar oss! Varmt välkommen med din ansökan.
Är du en naturlig ledare som gillar att ta ansvar, jobba med människor och inspireras av träning? Då kan du vara vår nästa platsansvarig – en roll där du får kombinera team, utveckling och träningsglädje varje dag! Nordic Wellness är Sveriges största friskvårdskedja med över 350 klubbar och ett antal padelanläggningar runt om i landet. Det ger oss unika möjligheter att ständigt utveckla våra klubbar och att ligga i framkant när det gäller utbud, kvalitet, personal – och inte minst pris. Vi erbjuder ett brett utbud av träning och välmående för alla åldrar, har över 500 000 medlemmar och fortsätter vår expansionsresa framåt. Vi söker nu en platsansvarig till vår klubb, Sundbyberg Centrum i Stockholm. Det här är en perfekt möjlighet för dig som är redo att ta ditt första steg in i ledarskap – eller kanske redan har provat och vill växa vidare i en fartfylld och positiv miljö. Om rollenSom platsansvarig är du klubbens ledare och förebild. Du ansvarar för att skapa en klubbmiljö där både medlemmar och medarbetare trivs. Du jobbar nära teamet i receptionen, coachar i service och sälj och ser till att klubben håller högsta standard. Ansvaret vilar på dig, men inte exklusivt. Du arbetar tillsammans med din distriktschef, divisionschef och andra platsansvariga. Dessutom har ni hjälp av gemensamma system och stöd för att briljera inom HR, sälj, ekonomi, marknad och IT. Du jobbar din största del av tiden i receptionen under klubbens öppettider, vilket också betyder att du behövs på plats minst två kvällar per vecka och minst en helg per månad. Exempel på vad du kommer göra: Leda och stötta ditt team i det dagliga arbetet Bemanna och schemalägga Jobba praktiskt i receptionen – service, försäljning och medlemskontakt Ha koll på budget, administration och klubbens resultat Skapa lokala event och inspirera till träningsglädje Vara med och forma klubbens kultur och stämning Vi söker dig som: Vi söker dig med stort ansvarstagande som kan driva medlemsutvecklingen och klubbens träningsupplevelse framåt. Du är flexibel, gillar att arbeta i ett högt tempo och tycker det är roligt med förändringar i ditt arbete. Sälj och service är arbetsuppgifter du trivs med och är van vid samt att du tycker om att motivera och leda dina medarbetare i det dagliga arbetet. Tjänsten som platsansvarig sätter din förmåga att arbeta självständigt på prov och som person är du lösningsorienterad, positiv och professionell i alla möten med såväl medlemmar, medarbetade och kollegor. Vi ser att du har goda kunskaper i det svenska språket och kan använda det såväl i tal som skrift. Vad du får hos oss: En rolig och inspirerande arbetsplats där vi växer tillsammans Fri träning på alla våra klubbar Möjlighet att utvecklas – vi ser ofta våra platsansvariga ta nästa kliv inom företaget Stöd från chefer och kollegor som vill se dig lyckas Ett arbete där du gör skillnad – varje dag Ansökan Tjänsten är på 100 % Vi tillämpar 6 månaders provanställning Som en del av vår rekryteringsprocess genomför vi bakgrundskontroller, och genom att skicka in din ansökan godkänner du att en sådan kan utföras. Sök idag – vi vill höra från dig!Urval och intervjuer sker löpande – så vänta inte. Skicka in din ansökan idag och bli en del av Nordic Wellness-familjen, där vi tillsammans lever våra värdeord: Fun. Movement. Strong. Together.
Om jobbet Vem är vi? Dermadent i centrala Sundbyberg växer och dåmed söker en erfaren tandläkare som kan vara ansiktet ut. Kliniken har fem behandlingsrum med stora ambitioner. Vi ha fokus främst på kvalitet och service. Vi skall erbjuda bästa möjliga tandvård. Vi utför alla behandlingar bl.a. allmän och specialist tandvård, estetisk tandvård, implantat och akuttandvård. Vi tar emot remisser i de flesta specialiteter mest inom kirurgi och endodonti. Vi har mikroskop, skan och nyaste mest avancerade modarna utrustning Arbetet hos oss kommer vara flexibelt och vi är öppna för disk. Vem söker vi? Vi söker dig som är positiv, utåtriktad, noggrann, strukturerad har en god samarbetsförmåga och ha patienten i fokus. Vi söker dig som älskar service och kvalitet, precis som vi gör. Du är dessutom entusiastisk, social och ödmjuk i din framförhållning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vill du bli vårt ansikte utåt? Vill du stadga dig på en arbetsplats där du trivs och jobbar i många år? Du är välkommen att skicka din ansökan till [email protected]
I arbetsuppgifterna ingår att dam- och herrklippning, färgning, slingning, styling, boka tider, sköta kassan och att städa salongen. Läs mer om salongen på vår hemsida. Du som har möjlighet att få någon form av anställningsstöd från arbetsförmedlingen är också välkommen att höra av dig. Det är ett krav att du kan tala svenska. Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vi söker nu en strategisk inköpare med kunskap om och intresse för upphandling av komplexa lösningar i en teknikintensiv miljö, som vill vara med på vår resa där det även ges möjlighet att bygga upp och ansvara för kategoriarbetet IT. Svenska kraftnät är en av de viktigaste aktörerna för en hållbar energiomställning. Som strategisk inköpare erbjuds du ett av Sveriges viktigaste inköpsjobb, i vilket du varje dag kommer att bidra till Sveriges elförsörjning. Svenska kraftnät är inne i en expansiv fas präglad av stora investeringar med syfte att bygga ut och förnya Sveriges stamnät för el för att möta energiomställningen. I det ingår även investeringar i utveckling av smarta IT-lösningar och en ökad digitalisering. Vi behöver dig för att lyckas med vårt samhällsviktiga uppdrag att elektrifiera Sverige. Inköpsfunktionen är organisatoriskt placerad inom divisionen Gemensamma funktioner, som stödjer hela affärsverket. Divisionen om- fattar även kommunikation, HR, rättsavdelning, säkerhet och beredskap, fastighet och hållbarhet samt inköpsavdelningen. Om tjänsten I rollen som strategisk inköpare kommer du att driva hela upphandlingsprocessen från att sätta upphandlingsstrategi, vilket inkluderar att fatta beslut om upphandlingsförfarande, framtagning och kvalitetssäkring av förfrågningsunderlag, utvärdering och förhandling samt tilldelning och leda processen avtalstecknande. Du kommer att ha möjlighet att forma och utveckla kategoriarbetet inom IT och självständigt driva och förankra kategoriinitiativ tillsammans med inköpskollegor samt övriga kollegor i verksamheten. Tjänsten kommer även att omfatta följande ansvarsområden: • Utveckla arbetssätt, rutiner samt ansvara för framtagning och förvaltning av IT-relaterade upphandlingsmallar. • Stödja och bidra till Svenska kraftnäts strategiska arbete med leverantörsstyrning. • Identifiera, analysera och utveckla leverantörsmarknaden. • Ge stöd till verksamheten i frågor som rör kontraktsförvaltning. • Bistå verksamheten i olika inköpsrelaterade ärenden. Rollen innebär ett nära samarbete med projektledare, kravanalytiker, IT förvaltning samt andra stödfunktioner som juridik, säkerhet och hållbarhet. Du kommer att få möjligheten att utvecklas vidare inom inköp och det finns stora möjligheter till personlig utveckling inom Svenska kraftnät likväl som att utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Som strategisk inköpare tillhör du avdelningen inköp, enhet IT och Indirekt. Avdelningen består idag av ca 45 medarbetare som arbetar med upphandling av såväl entreprenader, indirekt material, konsulter, IT samt elmarknad. Enhet IT och Indirekt består av 8 personer. Chefer och medarbetare inom inköpsavdelningen arbetar aktivt med förändringsarbete för att hela tiden utveckla inköpsverksamheten som präglas av inkludering, teamkänsla, öppenhet och kollegial stämning. Om dig Skallkrav: Personliga egenskaper: Du är relationsskapande både internt och externt och har hög samarbetsförmåga. Du agerar affärsmässigt i dina beslut och i din rådgivning till beställaren och är lyhörd inför beställarens behov. Du har en helhetssyn över verksamheten och ett starkt eget driv och förmåga att leverera i tid och nå uppsatta mål. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Utbildning: Du ska ha examen som civilingenjör, ekonom, jurist eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Vidare har du: • Minst tre års affärserfarenhet från strategiskt inköp. • Erfarenhet inom IT eller annan teknisk verksamhet. • Mycket bra kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Meriterande: • Erfarenhet av inköp av hårdvara, mjukvara samt tillhörande tjänster inom IT eller liknande teknisk verksamhet. • Erfarenhet av kategoriansvar och kategoristyrning. • Kunskap och erfarenhet av upphandling inom LUF/LOU. Bra att veta • Tjänsten är placerad i Sundbyberg. • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % men kan variera beroende på vad arbetet kräver. • Resor kan förekomma i denna tjänst. • Sista ansökningsdag 20/8-2025. • Tjänsten är en tillsvidareanställning, utan provanställning. • Förmåner | Svenska kraftnät För mer information kontakta gärna följande personer; Rekryterande chef Anna Årman-Ljunggren, tel. 010-475 83 33 Ansvarig rekryterare Lennart Jansson, tel. 010-350 91 49. Fackliga representanter. Annika Ingeborn, SACO, tel. 010-475 87 72. Erika Midfjäll, ST, tel. 010-475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected]. Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Varje år fattar Försäkringskassan cirka 20 miljoner beslut som påverkar människors liv och hela samhället. Vi betalar ut cirka 250 miljarder kronor varje år. Det är allas skattepengar vi har hand om. Det är ett stort ansvar. Därför sätter vi oss in i varje ärende, följer lagar och regler, informerar och vägleder, bryr oss och visar omtanke. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Välkommen till Försäkringskassan. Du blir en del av ett team som arbetar tillsammans mot gemensamt uppsatta mål. Här värdesätts din förmåga att arbeta strukturerat och effektivt för att driva ditt arbete framåt. Utredningar, analyser och kundkontakt Som försäkringsutredare är du medarbetare i staten med uppdraget att utreda så att rätt person får rätt ersättning i rätt tid. När du arbetar med omvårdnadsbidrag har du kontakt med föräldrar som har barn med behov av särskild vård på grund av en sjukdom eller funktionsnedsättning. I ditt arbete inom merkostnadsersättning har du kontakt med personer som exempelvis kan behöva hjälp med merkostnader för den dagliga livsföringen på grund av funktionsnedsättning. I arbetet gör du bedömningar genom kvalificerade utredningar och analyser av underlag, framförallt läkarutlåtanden. Du lägger därefter fram förslag till beslut som tas av särskilt utsedda beslutsfattare. Kontakten med individerna sker via telefon och skriftligt. Du inhämtar information och samarbetar med bland annat hälso- och sjukvården och kommunen. Som försäkringsutredare hanterar du sekretessbelagda uppgifter vilket ställer högre krav på rätt hantering. Därför är det viktigt att du som ska arbeta hos oss har ett högt säkerhetsmedvetande. Det är ett jobb för dig som vill vara med och ta ansvar. Vi söker dig som • har högskoleexamen eller erfarenheter och kvalifikationer som kan prövas likvärdiga • är trygg och förtroendeingivande, även i belastade situationer • samarbetar effektivt med andra för att nå gemensamma mål • agerar på eget initiativ och tar ansvar för att nå goda resultat • har ett systematiskt och noggrant arbetssätt • kan förstå och analysera komplexa frågor • har god kommunikativ förmåga, i både tal och skrift • har god förmåga att använda datorn som arbetsverktyg. Det är meriterande om du • har arbetat med utredningar och fattat beslut som påverkat individer • har goda kunskaper om hur man professionellt möter människor i olika livssituationer • har kunskaper om olika typer av funktionsnedsättningar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Övrigt Ett antal tjänster, tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan bli aktuellt. I enlighet med Försäkringskassans riktlinje för säkerhet genomförs bakgrundskontroller i denna rekrytering. Möjlighet till distansarbete finns om arbetet tillåter. I den här rekryteringen kan arbetspsykologiska test användas som en del i urvalsarbetet. Placeringsort: Sundbyberg. Vill du veta mer om Försäkringskassan som arbetsgivare? Besök fk.se/jobbahososs Kontaktpersoner Chef: Fredrik Söderberg, 010-114 27 13, Torsten Hedlund, 010-111 59 74, Dimitrios Siotis, 010-114 33 87, Nils Fridell, 010-111 25 59, Annika Rolfs, 010-112 86 15, Cecilia Sandberg, 010-11 647 40, (för frågor om tjänsten). HR-specialist: Emma Månsson, [email protected], 010-111 34 24, Maria Hjelmnér, [email protected], 010-114 08 92, Sara Norberg, [email protected], 010-113 44 07, Jenny Boberg Asplund, [email protected], 010-113 45 18 (för frågor om rekryteringsprocessen). ST: Åsa Malm, 010-118 31 38 eller Isabella Alemam, 010-113 10 56, Saco-S: Freja Buzzi, 010-114 02 35, Seko: Eliza Grundström, 010-115 34 02. Ansökan Välkommen med din ansökan senast 7 augusti 2025. Ladda gärna upp dina examensbevis, betyg och intyg i samband med din ansökan. Har du skyddade personuppgifter eller ingen tillgång till bank-id ringer du den HR-specialist som finns namngiven i annonsen så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Vi ska i allt vi gör, agera med utgångspunkt i principen om alla människors lika värde, rättssäkerhet och med god service till medborgarna.
💈 Vi söker en passionerad Barberare till Riche Barbershop! 💈 Är du en barberare med minst 2 års erfarenhet och en passion för att skapa upplevelser för varje kund? Då kanske du är den vi söker! Om oss: Hos oss på Riche Barbershop i Sundbybergs centrum handlar det inte bara om att klippa hår och skägg – vi skapar unika upplevelser. Här värdesätter vi kvalitet, kundservice och en personlig touch i allt vi gör. Vi vill att varje kund ska känna sig som en stjärna varje gång de kliver in genom dörren. ⭐️ Vad vi söker: 👉 Erfarenhet: Minst 2 års erfarenhet som barberare 👉 Serviceinriktad: Du har ett öga för detaljer och älskar att ge kunderna den bästa servicen 👉 Teknisk kunnighet: Erfarenhet av bokningssystem och goda kunskaper i kundhantering 👉 Passion: Du brinner för yrket och vill växa i din roll 👉 Öppenhet för utveckling: Villig att ta feedback och utvecklas tillsammans med oss! **Vad vi erbjuder:** ✔️ En fantastisk arbetsmiljö med högt kundflöde och ett härligt team ✔️ Möjligheter att utvecklas genom event och utbildningar ✔️ Flextid – vi anpassar arbetstider efter din livsstil ✔️ Frihet under ansvar – skapa din egen arbetstid, men med stort ansvar för dina kunder ✔️ Högt kundflöde – chans att visa upp din kompetens och växa snabbt! Vill du vara en del av vårt team? Tveka inte att höra av dig! Skicka DM eller kontakta oss på [email protected] 📩 Kom och skapa magiska stunder med oss varje dag.✂️✨ Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Om tjänsten Energiomställningen gör att elsystemet är under stor förändring och driften av det svenska och nordiska systemet blir alltmer utmanande till följd av ökad marknadsintegration och en ökad andel förnyelsebar elproduktion. Parallellt drivs ett omfattande arbete att utveckla interna förmågor samt samordna den europeiska elmarknaden med nya aktörer och gemensamma IT-lösningar. Sammantaget krävs en ökad grad av automatisering och nya IT- och beslutsstöd för planering, prognostisering och styrning. I rollen som Verksamhetsarkitekt kommer du att ha en central roll i arbetet med att säkerställa att våra nya IT-lösningarna är i linje med vårt verksamhetsbehov av effektiva processer och arbetsflöden samt att processer, information och system utvecklas utifrån ett strategiskt och långsiktigt perspektiv. Verksamhetsarkitekten arbetar på övergripande nivå med att analysera och kravställa utvecklingsbehov av IT- och beslutsstöd utifrån verksamhetens behov, på kort och lång sikt. Det innebär att: • ansvara för arkitekturdokumentation inom ditt område och använda olika modeller för att visualisera verksamheten. Det innefattar nuläges- och målarkitekturbeskrivningar på hög och mer detaljerad nivå, samt samordning med Svenska kraftnäts övergripande målarkitektur och principer • utarbeta fram en strategisk och långsiktig plan för IT-stödet inom området, inklusive konkreta IT-lösningar från ett funktionellt perspektiv. Detta arbete utförs i ett nära samarbete med andra verksamhetsroller och IT-arkitekter • delta i olika projekt både internt och internationellt, och stödja dem i att nå sina mål. Du kommer att få möjligheten att utvecklas vidare och utbyta erfarenheter med kollegor som verkat länge inom branschen. Arbetet sker i en komplex men stimulerande miljö där det finns stort utrymme att lära sig nya saker, skapa förståelse för elbranschen och utvecklas tillsammans med resten av branschen, som är en del av den största och mest spännande IT-omställningen i Sverige. Vi rekryterar nu verksamhetsarkitekt till enheten Driftsystemstöd (SBD). Enheten innefattar, utöver verksamhetsarkitekter, olika roller såsom produktägare, kraftsystemspecialister, förvaltningsledare och utvecklingsledare. Förmågorna vi utvecklar rymmer ett brett spektrum av processer, data och tjänster; såsom till exempel realtidsdata, och driftövervakningslösningar. Vi främjar tvärfunktionellt samarbete inom organisationen och engagerar oss i arbete som sträcker sig över Norden och Europa, där samordning inom Svenska kraftnät är en central del av vårt uppdrag. För oss är samarbete, ömsesidig stöttning och jämställdhet centrala principer som genomsyrar vårt dagliga arbete. Om dig Skallkrav: Vi söker dig som är strukturerad, självgående och har en stark analytisk förmåga. Du är van att arbeta med komplexa frågeställningar och kan se det större perspektivet. Du har även förmågan att samarbeta väl med olika intressenter, både internt och externt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vidare ser vi att du har examen som civilingenjör eller systemvetare alternativt motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du har även: • Minst 10 års erfarenhet av arbete inom energiområdet • Minst 5 års erfarenhet av att arbeta i gränslandet mellan IT och verksamhet • Minst 3 år erfarenhet av en ledande roll inom implementering av tekniskt komplexa sammanhang inom elmarknad och kraftsystem • Minst 3 års erfarenhet av arbete med utveckling av IT/OT system inom el-marknad, elnätsdrift och kraftsystem • Minst 1 års erfarenhet av en ledande roll inom kraftsystemområden där flera intressentgrupper varit involverande t.ex. som teamledare • Mycket god förmåga att uttrycka dig skriftligt och muntligt på svenska och engelska. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av: • Erfarenhet av arbete med IT-, informations- eller verksamhetsarkitektur • Erfarenhet av att leda och driva arbete med kravställning och kravanalys för komplexa IT-lösningar • Certifiering inom verksamhets- eller IT-arkitektur, TOGAF Foundation, SAFe, Sparx EA eller motsvarande ramverk eller verktyg • Erfarenhet av arbete med arkitektur inom elmarknad, elnätsdrift eller kraftsystem • Mycket god förmåga att visualisera komplexa sammanhang Bra att veta • Tjänsten är placerad i Stockholm/Sundbyberg, • Möjlighet till distansarbete upp till 50 % #LI-hybrid, när arbetet tillåter. • Resor förekommer måttligt i denna tjänst • Sista ansökningsdag, 20250714, vi använder urvalsfrågor istället för personligt brev. • Tjänsten är en tillsvidareanställning • Förmåner | Svenska kraftnät Vid frågor om tjänsten kontakta gärna rekryterande chef Najib Mikhani 010-475 8179 vid frågor om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare AnnSophie Doverlind 010-475 8007, Fackliga representanter är Annika Ingeborn, SACO, 010 475 87 72 och Erica Midfjäll ST, 010 475 87 31. Du når oss också via e-post: [email protected] Jobba här – bli en viktig del av vår energiframtid | Svenska kraftnät Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare i samband med rekrytering, vi har upphandlade avtal som gäller för Svenska kraftnät som statlig myndighet. Övrig information Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Innan ett beslut om anställning fattas kommer en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) att genomföras i de fall befattningen innebär hantering av säkerhetsskyddsklassificerade uppgifter eller deltagande i säkerhetskänslig verksamhet. Om anställningen avser befattning i säkerhetsklass kommer säkerhetsprövningen även att innefatta en registerkontroll och, i vissa fall, en särskild personutredning. För anställning på Svenska kraftnät kan det vara ett krav på svenskt medborgarskap i vissa befattningar. Med anställningen följer en skyldighet att krigsplaceras. För mer information om säkerhetsprövning Svenska kraftnät arbetar för att främja mångfald och motverka diskriminering och ser gärna sökanden med olika bakgrund och erfarenheter till våra rekryteringar. Lär känna Svenska kraftnät och hur det är att arbeta hos oss: Lär känna oss på Svenska kraftnät
Som junior controller på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Junior Controller - Förbifart Stockholm Arbetsuppgifter Som junior controller är du ett viktigt stöd i styrningen av programmet Förbifart Stockholm och arbetar nära programmets kvalificerade controller samt övriga controllers. Programmet är en av våra största infrastruktursatsningar och en viktig pusselbit för att skapa en tillgängligare Stockholmsregion. Vägen binder samman norra och södra Stockholm och underlättar transporter både inom regionen och för dem som passerar. I rollen som junior controller arbetar du med bland annat prognoser, ekonomisk uppföljning, bemyndiganderedovisning, bemanningsplaner, fakturahantering och rapportering. Det kommer innebära ett nära samarbete med våra ingående projekt, både med ekonomer och projektledare. Du kommer att vara placerad i Förbifart Stockholms projektkontor i Sundbyberg och ibland även arbeta ute på våra andra projektkontor. Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att ske via Skype vecka 34. #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en samarbetsinriktad person som kommunicerar tydligt och anpassar ditt budskap efter mottagaren. I rollen samarbetar du nära både ekonomifunktionen och våra projekt, vilket ställer höga krav på din förmåga att bygga relationer och arbeta effektivt tillsammans med andra. Du är strukturerad och har en förmåga att planera ditt arbete väl, hålla deadlines och slutföra det du påbörjat. Du är inte rädd för att ta dig an nya arbetsuppgifter, stort som smått, och känner dig trygg även när allt inte finns på plats. Vidare är du analytisk, kan se helheten i olika sammanhang och föreslår förändringar när det är relevant. Vi söker dig som; har högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (120 p) har några års aktuell erfarenhet av redovisning, rapportering och ekonomistyrning har aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och rapporteringssystem har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du; har arbetat i något eller några av systemen C7, CDI och Agresso/UNIT7 har arbetat med verksamhetsutveckling har erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig verksamhet Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Rekryterande chef är på semester men finns tillgänglig via mail via: [email protected] Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Som controller på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur. Controller - Förbifart Stockholm Arbetsuppgifter Som controller är du verksamhetens stöd och ledningens företrädare i styrningen av programmet Förbifart Stockholm och arbetar nära programmets kvalificerade controller samt övriga controllers. Programmet är en av våra största infrastruktursatsningar och en viktig pusselbit för att skapa en tillgängligare Stockholmsregion. Vägen binder samman norra och södra Stockholm och underlättar transporter både inom regionen och för dem som passerar. I rollen som controller besitter du betydande erfarenhet och kunskaper inom ekonomiområdet och kommer att arbeta med bland annat prognoser, ekonomisk uppföljning, bemyndiganderedovisning och bemanningsplaner. Det kommer innebära ett nära samarbete med våra ingående projekt, både med ekonomer och projektledare. Du kommer att vara placerad i Förbifart Stockholms projektkontor i Sundbyberg och ibland även arbeta ute på våra andra projektkontor. Övrig information Vill du ha en flexibel vardag med möjlighet att arbeta hemifrån? I den här rollen kan du jobba på distans upp till två dagar i veckan, efter överenskommelse med din chef och när arbetsuppgifterna tillåter det. För att undvika att du missar viktig information om din ansökan behöver du se till att hålla dig uppdaterad via "Min karriärsida"! Vi använder främst mail (från mejladress: [email protected]) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss! Du kan med fördel även lägga till den mejladressen i dina mejlkontakter. I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer är planerade att ske via Skype vecka 34. #LI-Hybrid Kvalifikationer Du är en trygg och samarbetsinriktad person som kommunicerar tydligt och anpassar ditt budskap efter mottagaren. I rollen samarbetar du med både ekonomifunktionen och våra projekt, vilket ställer höga krav på din förmåga att bygga relationer och arbeta effektivt tillsammans med andra. Du är strukturerad och har en förmåga att planera ditt arbete väl, hålla deadlines och slutföra det du påbörjat. Vidare är du analytisk och ser helheten i olika sammanhang, föreslår förändringar när det är relevant. Vi söker dig som; har högskoleutbildning inom ekonomi om minst 180 hp (120 p) alternativt annan utbildning tillsammans med erfarenhet som vi bedömer som likvärdig har flera års aktuell erfarenhet av redovisning, rapportering och ekonomistyrning har betydande aktuell erfarenhet av att arbeta i ekonomi- och rapporteringssystem har goda kunskaper i Officepaketet, särskilt i Excel kan uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift Det är meriterande om du; har arbetat i något eller några av systemen C7, CDI och Agresso/UNIT7 har erfarenhet av ekonomiarbete inom offentlig verksamhet Ansökan De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget. Om du har skyddade personuppgifter ska du kontakta ansvarig chef för rekryteringen så att din ansökan blir hanterad enligt särskilda rutiner. Rekryterande chef är på semester men finns tillgänglig via mail via: [email protected] Inom Stora projekt leder vi flera av Trafikverkets allra största investeringsprojekt. Vi arbetar med helheten - från planläggning och byggnation till färdig väg eller järnväg. Hela tiden med fokus på smarta lösningar och effektiv projektledning. Hos oss arbetar du med kollegor och olika intressenter, alla med sina kunskaper och erfarenheter, för att skapa hållbara transportlösningar. På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Välj ett jobb för att visa detaljer