Fristående begravningsrådgivare sökes
Lavendla AB
Begravnings- och krematoriepersonal

Vad roligt att du hittat till oss! Vill du arbeta med något meningsfullt och är trygg i mötet med människor? Då kan rollen som begravningsrådgivare på Lavendla vara rätt för dig. Vi söker både erfarna rådgivare som vill ta nästa steg i karriären – och dig som är ny i yrket men har rätt personlighet och driv. För den som är ny krävs en utbildning innan du börjar ta egna uppdrag. Är du däremot redan erfaren kan du komma igång direkt. Hos oss arbetar du som fristående begravningsrådgivare med stor frihet att själv bestämma när och hur mycket du vill jobba. Du behöver kunna ta ansvar för dina uppgifter, fatta egna beslut och vara flexibel när det gäller att möta kunderna där de önskar. I rollen hjälper du människor genom en av livets svåraste stunder och bidrar till vår vision: att göra det svåra lättare. Vi söker dig som är: En trygg och empatisk person som snabbt inger förtroende. En problemlösare med hög servicekänsla och starkt kundfokus. Van vid att arbeta digitalt och kan hantera flera system samtidigt. Är bekväm med säljande samtal om pris och ekonomi. Du driver ditt eget arbete som egenföretagare, men med stöd från kollegor och vår engagerade kundtjänst. Du följer kunden hela vägen – från första kontakt till fakturerat ärende – vilket gör din roll både ansvarstagande och meningsfull. Vi ser gärna att du på sikt även vidareutbildar dig inom bouppteckning, så att du kan följa kunden genom hela processen. Meriterande är om du talar fler språk. Mer om Lavendla Lavendla är ett nytänkande företag med stark entreprenörsanda. Allt vi gör genomsyras av vår vilja att göra det svåra lättare. Vår plattform är stöd för över 120 begravningsrådgivare jurister runt om i landet. En plattform som förmedlar nya uppdrag och hanterar administrationen kring begravning och juridik. Vi är branschens mest snabbväxande företag, och sätter ramarna för framtidens erbjudande inom begravning och familjejuridik. Välkommen att söka här – vi ser fram emot att höra från dig!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025
Butiksmedarbetare (vikariat) för Flying Tiger Copenhagen, Sundsvall
TZ-shops South Sweden AB
Butikssäljare, dagligvaror

Föreställ dig ett arbete där dagarna flyger förbi. En arbetsplats omgiven av kreativa produkter och härliga kollegor. En plats med glada och lojala kunder. Så är det hos Flying Tiger Copenhagen, och nu vill vi ha dig ombord! Brinner du också för att alltid ge kunden det lilla extra? Då tycker vi att du ska bli vår nya kollega i Sundsvall!    Det krävs något utöver det vanliga att arbeta hos oss på Flying Tiger Copenhagen. Du ska veta vad god service är och brinna för att visa det! Våra kunder ska känna sig välkomna i våra butiker och lämna med ett leende på läpparna och en lust att komma tillbaka!    Vem är du?   Det ska vara roligt att vara i en Flying Tiger Copenhagen butik – både för våra kunder, och för dem som arbetar där. Därför är du en person som sprider positiv energi som smittar av sig på både kunder och kollegor. Du är bra på att hålla i ordning runt om kring dig och ser till att butiken alltid ser fin och inbjudande ut. Din främsta arbetsuppgift är att ta hand om våra kunder men innefattar också att packa upp leveranser, exponera varor och kassaarbete.     Vi förväntar oss att du är:  Serviceinriktad  Ansvarstagande  Lösningsorienterad och effektiv  Samarbetsvillig och flexibel  Någon som trivs med att arbeta i ett högt tempo    Vilka är vi?  Hos oss på Flying Tiger Copenhagen har vi starka värderingar som vägleder oss i allt vi gör – från hur vi tänker till hur vi arbetar. Vi har en öppen kultur där vi värdesätter varandra och skapar plats för olikheter, innovation och människor som är genuint intresserade av andra människor. Vi har en kreativ och informell atmosfär, där vi välkomnar mångfald och där samspel och team-spirit är nyckeln till framgång!    Låter det som något du vill vara en del av? Då finns det inget att vänta på – vi ser fram emot att höra från dig!    Tjänsten är ett vikariat (12 månader pga studieledighet) på 4 timmar per vecka med tillträde enligt överenskommelse. Mycket kan hända på ett år och vi vill såklart att vårt samarbete ska fortsätta även efter det! Du behöver ha fyllt 18 år för att tillträda denna tjänst.    Rekrytering kan ske löpande, så skynda dig att skicka in din ansökan!  Sista ansökningsdag är 31/7.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Nordic Peak växer - Bli en nyckelspelare i deras utvecklingsteam
Professionals Nord Sundsvall och Umeå AB
Mjukvaru- och systemutvecklare m.fl.

Söker du efter en trygg anställning som java-utvecklare på ett produktföretag där du får arbeta med marknadsledande produkter och samtidigt ges god möjlighet till att fortsätta utvecklas? Vill du vara en del i ett gäng som värdesätter ett bra samarbete där du har möjlighet att delta och påverka hela utvecklings- och leveransprocessen? Vi söker nu fullstackutvecklare där du anställs direkt hos Nordic Peak. Skicka in en ansökan idag eller kontakta rekryteringsansvarige [email protected] så berättar vi mer.   Information om tjänsten Nordic Peak fortsätter växa vilket gör att de nu söker fler medarbetare! Teamet på Nordic Peak består av personer som alla brinner för problemlösning och systemutveckling. Här finns ett kreativt och öppet klimat som präglas av en stark feedbackkultur, där alla strävar efter att utvecklas. I en snabbrörlig värld med ny teknik och nya krav från marknaden ser Nordic Peak att det är viktigt att du får möjlighet att utvecklas i din roll vilket innebär att du vid behov får möjlighet för såväl interna som externa utbildningar. "Efter 1,5 år på Nordic Peak ser jag fortfarande fram emot att gå till jobbet varje dag. Friheten att planera mitt arbete och arbeta självständigt, tillsammans med stödet från otroligt duktiga och hjälpsamma kollegor, gör jobbet både inspirerande och utvecklande. Här får jag möjlighet att växa i min yrkesroll samtidigt som arbetsplatsen erbjuder en väldigt bra balans mellan yrkesliv och familjeliv. Jag är verkligen glad att jag valde att börja jobba här – det har varit helt rätt beslut." – Moa Nygård, Systemutvecklare Arbetsuppgifter Som fullstackutvecklare på Nordic Peak får du vara med på deras resa i utvecklingen av deras produkter, däribland marknadsledande e-tjänsteplattform Open e-Platform.I rollen som webb- och javautvecklare kommer du att arbeta in-house med främst produkt- och tjänsteutveckling, där du kommer att få förena kreativitet och kvalité. I teamet ges du möjlighet att vara delaktig i hela utvecklingsprocessen, det vill säga allt ifrån kravställning, utveckling, testning till leverans av tjänsten. Vi söker dig som Har goda kunskaper inom objektorienterad systemutveckling med Java. Du känner dig även bekväm med webbnära programmering. Vidare har du goda kunskaper i svenska inom både tal och skrift. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. Du vill vara en del av ett sammansvetsat team och har ett brinnande intresse för problemlösning och systemutveckling! Som person är du öppen och gillar att samarbeta med dina kollegor i teamet. Du tar stort ansvar för ditt arbete, samt är nyfiken som person och visar att du vill lära dig mer genom att ställa frågor för att säkerställa att ditt arbete blir noggrant utfört. START: Enligt överenskommelseOMFATTNING: Rekrytering, heltid STAD: Sundsvall URVAL: Sker löpande KONTAKT: Stina Vidmark   Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected] #Nordic-peak #utvecklare #java #fullstack

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Datacenter Engineer till Savecore

Är du redo att ta din expertis inom IT-infrastruktur till nästa nivå? Som Datacenter Engineer på Savecore får du vara med och utveckla framtidens systemlösningar och driva spännande automationsprojekt. Här får du inte bara möjlighet att arbeta med toppmodern teknik, utan även vara en nyckelspelare i ett växande Cloud Team. Är du en problemlösare som trivs med utmaningar och vill göra skillnad? Då är det här din chans! Information om tjänsten Professionals Nord söker i samarbete med Savecore en Datacenter Engineer. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Professionals Nord och att du anställs direkt hos Savecore. Savecore är specialiserat på server, lagring och databaser, med kontor i Sundsvall och Solna. De arbetar med kunder från hela världen och erbjuder en arbetsplats där innovation, utveckling och gemenskap står i fokus. Med sitt nya Cloud Team i Sundsvall skapar de spännande möjligheter både för sina kunder och för sitt team. Här blir du en del av ett engagerat team där både teknikintresse och gemenskap står i centrum! Du erbjuds En inkluderande och stöttande kultur där gemenskap och utveckling står i centrum Ett modernt kontor med kreativa ytor för både fokus och återhämtning Trygga förmåner och möjligheten att växa i ett växande Cloud Team med globala kunder Det här är en arbetsplats där kollegorna bryr sig om varandra och där man har kul tillsammans. I det moderna kontoret i Sundsvall väntar en inspirerande miljö med loungeyta, gaminghörna, scen, pingisbord, hängmatta och flera typer av arbetsytor – från öppet kontorslandskap till privata rum. Allt för att skapa en miljö där både fokus och återhämtning får plats.Trygga förmåner som tjänstepension, friskvårdsbidrag och omfattande försäkringar är en självklar del av paketet. Men det som verkligen utmärker Savecore är deras genuina vilja att se varje medarbetare växa – både i sin yrkesroll och som människa. Här blir man inte bara en kollega, utan en viktig del av Savecore-familjen. Arbetsuppgifter Som Datacenter Engineer kommer du att ha en central roll i att hantera och optimera deras infrastruktur och kundmiljöer. Du kommer att vara en viktig del av Savecores nya Cloud Team, där du får vara med och forma framtidens systemlösningar och automationsprojekt. Arbetet innebär även att du deltar i felsökning och problemlösning för att säkerställa driftsäkerhet och hög tillgänglighet i deras miljöer.  Hantera, övervaka och underhålla vår interna och externa infrastruktur samt kundmiljöer. Delta i uppstart och utveckling av vårt nya Cloud Team. Planera, implementera och driva systemlösningar och automationsprojekt. Utföra avancerad felsökning och problemlösning för att säkerställa en stabil drift. Stödja externa kunduppdrag med installationer, konfigurationer och optimeringar. Vi söker dig som: Vi söker en IT-infrastrukturexpert som brinner för teknik och vill vara en del av Savecores dynamiska team. Om du har erfarenhet inom nätverk, säkerhet, Linux/Windows, KVM/VMware eller backup/datalagring, har du chansen att spela en nyckelroll i kundprojekt och interna lösningar. Hos Savecore får du möjlighet att växa i din professionella roll och vara med och skapa långsiktiga lösningar för kunder.  Har erfarenhet inom IT-infrastruktur och ett genuint tekniskt intresse. Är en problemlösare med ett strukturerat och analytiskt arbetssätt. Trivs med att arbeta både självständigt och som en del av ett team. Har B-körkort och möjlighet att resa vid behov. Behärskar svenska och engelska, både tal och skrift. START: OmgåendeOMFATTNING: HeltidSTAD: Sundsvall URVAL: Sker löpande KONTAKT: Stina Vidmark #savecore#engineer #datacenter #IT Sök tjänsten nedan genom att fylla i din information samt bifoga dokument. Logga gärna vidare in på "Mina sidor" efter att du bekräftat ditt konto, här kan du skapa din kandidatprofil vilket utökar din chans till drömjobbet! Vi går igenom urvalet löpande och kan därför ha gått vidare med kandidater innan annonsen stängs ner. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på [email protected]

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Rekryteringsassistent på deltid till KFX HR-partner Nord
KFX HR-partner Skandinavien AB
Personal- och HR-specialister

Är du student och är intresserad av konsult – och rekryteringsbranschen? Brinner du för service och är flexibel? Vi på KFX HR-partner söker dig som vill bli en del av vårt familjära team och stötta med HR-administration och rekrytering som rekryteringsassistent. Hos oss på KFX har vi ett högt arbetstempo som varvas med mycket skratt. Du kommer att arbeta på en arbetsplats som präglas av driv, engagemang, mål och med stort fokus på kund, konsult och kandidat. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat rekryterings-, bemannings- och omställningsföretag. Med lång erfarenhet, kompetens och nära relationer är vi en ovanligt personlig HR-partner i en allt mer digital värd. KFX fokus har alltid varit att bygga långsiktiga relationer. Vårt mål är att vara våra kunders första val av HR-partner och branschens bästa arbetsgivare. Med inte mindre än 35 år i branschen har vi idag regionala kontor runt om i hela landet. Vår målsättning är att kommunikationen, både internt och mot våra kunder, alltid ska präglas av respekt, lyhördhet och tydlighet. Hos oss kan du alltid komma med idéer, input och förslag – oavsett roll eller år inom bolaget. Vårt arbetsklimat präglas av affärsfokus, teamkänsla och en positiv anda. På KFX stöttar vi varandra i motgångar och gläds åt varandras och vår gemensamma framgång. Arbetsuppgifter I rollen som rekryteringsassistent kommer du stötta rekryteringsansvarig med annonsskrivning, urval, telefonintervjuer, referenstagning samt HR-administration. Du kommer även vid behov att få stötta upp i våra kunders receptioner där du bland annat kommer arbeta med växeltelefoni och internservice – därmed något för dig som gillar att agera spindeln i nätet och vara flexibel. Kvalifikationer Vi söker dig som studerar en eftergymnasial utbildning och har ett intresse för HR eller motsvarande och har minst ett år kvar av dina studier. Vi ser gärna att du tidigare arbetat med någon form av service och administration. Du behöver finnas tillgänglig 1-3 dagar per vecka samt vara öppen för att hantera vår jourverksamhet genom att ta emot, schemalägga och koordinera konsulter vid sjukdom. Jourtelefonen kan hanteras hemifrån. Vi söker dig som gillar att ta ansvar, är prestigelös och handlingskraftig. Hos oss kan det gå snabbt- det vill vi att du ska trivas i. Vi genar inte när det kommer till kvalitén, som person är det därför viktigt att du är strukturerad och noggrann. För att trivas i vårt team tror vi att du är utåtriktad, positiv och effektiv. Du har även: • God datorvana • Flytande kunskap i svenska och engelska, tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt Tillträde: Hösten 2025 enligt överenskommelse Omfattning: Deltid, ca. 50% Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Vi gör en bakgrundkontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Sjuksköterska till Rättspsykiatriska regionkliniken avd 99, Sundsvall
REGION VÄSTERNORRLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Rättspsykiatriska regionkliniken är i dag en av landets största kliniker för vård av patienter överlämnade enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Vi har också uppdrag att vårda särskilt vårdkrävande patienter enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård (LPT). Kliniken har idag 101 vårdplatser, uppdelade på åtta avdelningar. Avdelning 99, är förlagd på Sundsvalls sjukhus och har 15 vårdplatser. På avdelning 99 arbetar vi för att arbetsglädje och kamratskap ger goda resultat i arbetet, vi vill att alla ska trivas hos oss, såväl personal som patienter. Vi arbetar strukturerat och målinriktat och vill se till varje individs utvecklingspotential. Vi söker nu ännu en sjuksköterska till oss på RPK avdelning 99! Som sjuksköterska hos oss är det viktigt att du har ett stort intresse för människor och att du har tålamod och förmåga att sätta dig in i andra människors situation. Tjänsten avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse, placering i Sundsvall. Sjuksköterska till Rättspsykiatriska regionkliniken avd 99, Sundsvall Arbetsuppgifter I din profession deltar du i planering, utvärdering, genomförande av omvårdnadsåtgärder samt hanterar läkemedelsadministration. Fortsatt deltar du i riskbedömningar, vårdplaneringar och funktionsbedömningar. Inom RPK arbetar vi med kontaktmannaskap där du som sjuksköterska har ett omvårdnadsansvar. Vi använder oss av kompetenstrappa för att belöna duktiga medarbetare. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Det är meriterande om du Är vidareutbildad till psykiatrisjuksköterska eller barnsjuksköterska För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Personlig mognad Samarbetsförmåga Strukturerad Initiativtagande Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan! Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Vi tillämpar registerkontroll av belastningsregister samt drogtest innan beslut om anställning.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Matematiklärare till mellanstadiet – Solede skola
Sundsvalls kommun
Grundskollärare

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Inom Barn- och utbildningsförvaltningen möter våra ca 3 000 medarbetare tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter varje dag. Här finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling. Politikernas och förvaltningens mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Vår kommun deltar i den gröna omställningen i Norra Sverige. Vi är övertygade om att de rätta platserna för den omställningen är här. Som kommun förbereder vi oss för fullt för att växa bland annat genom att bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Solede skola är en liten skola med stora möjligheter både för elever och medarbetare. På skolan finns i nuläget 20 medarbetare och cirka 135 elever fördelade i årskurserna F-5. Skolan ligger mitt i bostadsområdet Nolby, med välutrustad skolgård och närhet till skidspår, badhus och slalombacke. Skolan arbetar i två arbetslag; F-5 och fritidshem. ARBETSUPPGIFTER I rollen som matematiklärare på mellanstadiet vid Solede skola kommer du att planera och genomföra undervisning i matematik. Vi vill att alla våra elever ska känna att de är i ständig utveckling och uppleva stor glädje, motivation och en positiv självbild kopplad till matematiken här blir du en självklar drivkraft i deras lärande. Du kommer att ingå i vårt engagerade lärararbetslag och även ha mentorskap som en del av ditt uppdrag. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har lärarbehörighet i matematik och erfarenhet av undervisning i ämnet. Det är meriterande om du även har erfarenhet av att arbeta med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar (NPF). Du är trygg i din ledarroll och har ett lågaffektivt förhållningssätt och bemötande. Du har en positiv elevsyn som utgår från att alla elever vill och kan. Du tycker det är viktigt med goda och förtroendefulla relationer och har lätt för att samarbeta med elever, kollegor och vårdnadshavare. Du är flexibel och lösningsfokuserad samt anpassar dig lätt efter givna förutsättningar. Du förstår att vi är varandras arbetsmiljö. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in. Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se. Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 juli 2025
Initiativrik enhetschef till it-avdelningen

Gillar du att skapa goda förutsättningar för medarbetare och ha en helhetssyn med verksamhetens bästa i fokus? Vill du samverka med chefer inom andra verksamhetsområden? Är du vår nästa engagerade ledare?  Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här Om jobbet Nu söker vi en enhetschef till en av enheterna inom systemutveckling som är en del av it-avdelningen. Enheten ansvarar för närvarande för utvecklingen och driften av de tekniska plattformarna och den digitala identitetsplånboken. Resurserna i enheterna, tillsammans med övriga enheter inom avdelningen, utgör stommen i de olika devopsteamen som ansvarar för it-tjänsterna. På Digg bedrivs arbetet till stor del tvärfunktionellt, vilket innebär att medarbetare från olika delar av myndigheten deltar i enhetens leveranser. Teamen arbetar agilt och kan bestå av en blandning av medarbetare, konsulter och inlån från andra myndigheter. Som enhetschef kommer du att: • Leda och skapa förutsättningar för dina medarbetare samt ha personal- och arbetsmiljöansvar för de medarbetare som ingår i enheten • Ansvara för strategier, mål, planer och uppföljning inom enhetens verksamhet • Leda förändrings- och utvecklingsarbete inom enheten • Ha verksamhets- och budgetansvar inom enheten • Samverka med chefer och medarbetare inom myndigheten • Aktivt arbeta för att vår kultur genomsyrar det arbete som bedrivs • Representera enheten och avdelningen i externa sammanhang • Bidra till it-avdelningens utveckling Om dig Du är en god ledare vilket för oss betyder att du leder, motiverar och förser andra med befogenheter som krävs för att effektivt uppnå gemensamma mål. Du samordnar grupper och blir en referenspunkt för andra. Du skapar engagemang och delaktighet. Du har god samarbetsförmåga. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.  Du har helhetssyn. Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Digs roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. Du gör korrekta avvägningar och prioriteringar. Du väger samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden och visar omdöme vid uttalanden, agerande och beslut. Du är trygg, stabil och har självinsikt och visar personlig mognad. Ser relationer i sitt rätta perspektiv, skiljer på det personliga och professionella. Förhåller dig på ett sätt som är anpassat till situationen. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i den här rekryteringen. Du har följande erfarenheter och kunskaper: • Minst 3 års erfarenhet av att leda systemutveckling av produkter och it-tjänster under hela dess livscykel i en agil verksamhet med fokus på människor och interaktion • Erfarenhet av personal- och budgetansvar • Erfarenhet av att arbeta med mål, planer och uppföljning • Erfarenhet av att leda förändrings- och utvecklingsarbete • Erfarenhet av att bygga och utveckla goda relationer och grupper/team inom kompetensområdet • Du kan delegera till och skapa förutsättningar för medarbetare i deras arbete • Relevanta kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. Meriterande erfarenheter och kunskaper: • Erfarenhet av att leda process- och metodutveckling • Erfarenhet av att leda enligt principerna för DevOps • Erfarenhet av att företräda verksamhet i externa sammanhang Utbildning Akademisk utbildning inom relevant område eller motsvarande erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Om Digg och vad vi erbjuder Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamhetens och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning • placeringsort för tjänsten är Sundsvall • resor förekommer och dess antal kan variera över tid • jobbet är placerat i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras inför anställning. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 17 augusti. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta avdelningschef Tomas Stenlund på tel 010-4847405. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Supply Chain project manager
Schneider Electric Sverige AB
Övriga kontorsassistenter och sekreterare

Join Our Team as Supply Chain Project Manager Are you ready to lead impactful industrial and supply chain projects that shape the future of manufacturing and operations? We are looking for a driven and experienced professional to join our team and manage complex facility and process-related projects across our organization. What drives us at Schneider Electric? For us, impact isn’t just a term paraded across posters or social media; it’s encoded into our culture. After all, Schneider makes companies, infrastructure, buildings, homes, data centers, and entire industries more efficient and sustainable. With us, you’ll contribute to tackling the climate crisis head-on, and accelerating the energy transition the planet urgently needs. There’s a reason why we’re consistently ranked among the most sustainable companies in the world. Here, you can pursue your dream career while actively making a long-term, positive impact on the planet. With us, you’ll contribute to tackling the climate crisis head-on, and accelerating the energy transition the planet urgently needs. What’s more, we help tens of millions of people in underserved communities gain access to energy and education — so you’re making the world a fairer place, too. You’ll sit among colleagues with vastly different personal and professional backgrounds, all united by a vision of a better world. What you’ll do Lead and manage industrial or facility projects from initiation to completion Coordinate cross-functional teams and ensure alignment with project goals Represent the entity in global or regional industrial transformation initiatives Monitor project performance, timelines, and budgets Identify and mitigate risks, ensuring smooth project execution Communicate effectively with executive stakeholders and provide performance visibility Apply best practices in project management and continuous improvement Essential for the Role Proven experience in industrial or supply chain project management Strong understanding of manufacturing processes and facility operations Ability to work independently with occasional supervision Skilled in managing complex problems and influencing stakeholders Excellent communication, organizational, and leadership skills Engineering or technical background preferred Familiarity with project management tools and methodologies We are looking for a proactive individual with excellent organizational skills who thrives working in an international project environment and collaborating with our customers! Initiative, responsibility, and a desire to contribute to business success are essential. Why Schneider Electric? Flexibility: With our Global Flexibility at Work policy, and our hybrid work model, we empower our employees for their work-life integration. Career Development: We provide a rich environment for our people to grow and learn every day through our career development model. Good Benefits: Schneider Electric offers a robust benefits package to support our employees such as paid family leave, a culture of wellness and much more. Inclusive Environment: We build a culture of respect where everyone feels safe to be their authentic selves. We are fully committed to inclusion, and our policies and culture reflect this commitment. So, what’s Next? If you’re ready to take on a high-impact role in a dynamic environment, we’d love to hear from you. Apply now and help us shape the future of industrial project management.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
2 augusti 2025
SOS-operatör till Säkerhet och Jourtjänster
SOS Alarm Sverige AB
SOS-operatörer m.fl.

Vi söker nu fler Säkerhet- och Jouroperatörer till vår SOS-central i Sundsvall. Är du en person som klarar hög stress, både i stunden men också under längre perioder oavsett tidpunkt på dygnet? Trivs du med att arbeta strukturerat och metodiskt och är trygg i dig själv, då kanske du är vår nästa kollega! Din vardag som SOS-operatör "En av de roligaste sakerna med det här jobbet är att ingen dag är den andra lik". I rollen som SOS-operatör inom Säkerhet och Jourtjänster hanterar och svarar du på inkommande samtal som rör olika typer av felanmälan för fastigheter, kommuner och privata kunder. Därutöver ingår att ta emot och åtgärda olika typer av larm, exempelvis inbrott/överfall och driftlarm m.m. Det är ett spännande och utvecklande arbete. Arbetet bedrivs ofta i ett högt tempo och hjälpsökande står alltid i fokus. Arbetet bedrivs på SOS-centralen i Sundsvall där du sitter i en öppen miljö tillsammans med kollegorna. Som SOS-operatör har du en dygnsgående tjänst med möjlighet att påverka ditt eget schema. Vi erbjuder dig Att få göra en verklig skillnad i andra människors liv varje dag Engagerade och stöttande ledare och kollegor Chansen att arbeta i ett samhällsviktigt företag där människan alltid står i centrum Stora utvecklingsmöjligheter inom företaget Ovärderlig lärdom i att kommunicera med olika typer av människor i olika situationer Vi söker dig Du trivs med att hjälpa andra människor - det är det allra viktigaste! Vi utgår ifrån att du alltid vill hjälpa den som ringer in och hanterar samtalet från början till slut. Du är trygg i dig själv, flexibel och beslutsam oavsett vilket samtal du hanterar. Rollen innebär samverkan med kollegor och externa aktörer vilket kräver att du har god samarbetsförmåga. Du är en vänlig, orädd och lyhörd person som har lätt för att prata med människor. Vidare är du empatisk och professionell samtidigt som du samverkar och tar ansvar i din yrkesroll. Eftersom SOS Alarms verksamhet bedrivs 24/7 har du som SOS-operatör en dygnsgående tjänst, vilket innebär att du jobbar dagar/kvällar/nätter och helger. Det innebär att du inte kan välja om du endast önskar arbeta dag, kväll eller natt utan alla skiften förekommer. Vi önskar att du Har minst tre års arbetslivserfarenhet, gärna med telefonvana Talar och skriver svenska obehindrat Talar engelska obehindrat och är bekväm med att kommunicera på engelska Har god datorvana och trivs med att arbeta i olika och komplexa system Har god simultanförmåga då arbetet kräver att du kan hantera flera uppgifter på en och samma gång Hos oss är våra värderingar, Professionella & Empatiska samt Ansvarstagande & Samverkande, något som genomsyrar hela kulturen på SOS Alarm och att du kan relatera till dessa är en förutsättning för att trivas hos oss! Låter detta intressant? Denna rekrytering omfattar två utbildningstillfällen med följande startdatum: 21/1-2026 11/3-2026 Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Vi vill att du i din ansökan bifogar ditt CV, personligt brev och en videohälsning. Efter du skickat in din ansökan kommer du få genomföra arbetspsykologiska tester som en obligatorisk del av vår rekryteringsprocess. Vänligen genomför testerna så snart som möjligt, då det är ett krav för att du ska vara fortsatt aktuell i rekryteringsprocessen. Ansökningar utan genomförda testresultat kommer inte att beaktas. Skicka gärna in din ansökan så fort som möjligt då vi tillämpar löpande urval. Har du frågor? Kontakta rekryterande chef Stefan Andersson, [email protected]  SOS Alarm genomför säkerhetsprövning med registerkontroll på sin personal enligt kraven ur säkerhetsskyddslag (2018:585). Även en kontroll enligt Lag (1974:191) om bevakningsföretag utförs och är aktiv under anställningsperioden. Drogtest utan anmärkning är en förutsättning för anställning. Tjänsten innebär även krigsplacering vid SOS Alarm.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
20 december 2025