Mekkonstruktör till SMP Parts
Stegra Rekrytering AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

Är du en driven mekanikkonstruktör med erfarenhet av produktutveckling. Har du ett gediget tekniskt intresse och vill bli en del av ett innovativt företag i en växande marknad? Då kan du vara den vi söker! Om SMP Parts SMP Parts har ett stort utbud av högkvalitativa produkter för grävmaskiner vilka alla är framtagna för att klara de tuffa nordiska markförhållandena. Produkterna har en lång livslängd och tillverkningen följer Nordens höga kvalitetsstandard. SMP Parts har ca 100 anställda och i egen fabrik i Ilsbo sker både design och produktion. Här arbetar de aktivt med att utveckla nya produkter som säkerställer att maskinförare ute på fältet ska känna sig trygga med att maskinen alltid får det bästa som marknaden har att erbjuda. Om rollen Som mekanikkonstruktör hos SMP Parts kommer du ha en nyckelroll och stärka upp i det tekniska teamet där du främst arbetar i olika tekniska utvecklingsprojekt. Det kan vara allt från framtagning av nya produkter eller nya funktioner till att göra förbättringar på befintliga produkter i sortimentet. Du utgår från en befintlig produktportfölj som utvecklas fortlöpande. Som mekanikkonstruktör ingår du i olika samverkansgrupper där projekten ofta drivs tillsammans med externa parter såsom leverantörer och tillverkare. Tyngdpunkten i rollen ligger i att arbeta i utvecklingsprojekt, men arbetsuppgifter som produktunderhåll och stöd mot den löpnade produktionen kan förekomma. Hos SMP Parts blir du en del av ett innovativt företag i en växande marknad där du har goda utvecklingsmöjligheter samt stor chans att påverka teamets och bolagets resa framåt. Här arbetar du nära produktionen vilket ger en tydlig koppling mellan ditt arbete och resultatet! Din profil Vi söker dig som har ett gediget tekniskt intresse med god mekanisk designförståelse. Du har arbetslivserfarenhet inom mekanikkonstruktion, där du jobbat i nyutvecklingsprojekt och tagit fram, designat och implementerat nya tekniska lösningar. Vidare har du högskoleutbildning inom maskinteknik, gärna med inriktning mekatronik, och god vana av att rita i 3D CAD. Erfarenhet eller kunskap av styrsystem är meriterande, men inte ett krav. För att lyckas i rollen tror vi att du är kommunikativ i tal och skrift samt trivs i en roll där du får använda dina förmågor att samverka och koordinera i projekt, både med interna och externa parter. Du är en ansvarsfull lagspelare med högt driv och har en vana av att arbeta på ett strukturerat sätt. Som person besitter du en stor portion trygghet och kan ge förtroende kring ditt produktkunnande. Krav för tjänsten · Arbetslivserfarenhet av konstruktion och produktutveckling inom mekanik och hydraulik · Högskoleutbildning inom maskinteknik, gärna mot mekatronik · Kunskap i 3D CAD, exempelvis Solid Edge eller Inventor · God förståelse för tillverkningsteknik och gediget tekniskt intresse · Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift · Behärska MS Office på god nivå Meriterande för tjänsten · Erfarenhet av styrsystem · Erfarenhet av tillverkningsindustrin · Erfarenhet av att arbeta med PDM/PLM · Erfarenhet av hållfasthetsberäkningar · Goda kunskaper inom hydraulik · Kunskaper i Tyska Övrigt Startdatum: Så snart som möjligt eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid Uppdragsform: Tillsvidareanställning där du blir anställd direkt av SMP Parts Ort: Ilsbo/Hybrid Du söker tjänsten genom att besvara några frågor och bifoga ditt CV eller länka din Linkedin-profil. De kandidater som uppfyller grundkraven kommer att få en länk till ett personlighetstest och ett logiskt tänkande test. De som går vidare därefter bjuder vi in till digital intervju. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela rekryteringsprocessen. Om du har frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Mossnelid via 076-0066295 och [email protected]. På grund av semestertider kan svarstider dröja något. Stegra Rekrytering AB hanterar hela rekryteringsprocessen och alla frågor om tjänsten besvaras av Stegra.

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Studerande kundservicemedarbetare på deltid till Skandia, Sundsvall

Om tjänsten Är du serviceinriktad, engagerad och trivs med att arbeta med telefonen som ditt främsta verktyg? Då kan rollen som kundservicemedarbetare på Skandia vara något för dig. Vi söker dig som studerar och vill kombinera detta med ett givande deltidsuppdrag. Skandia befinner sig i en spännande fas med starkt fokus på digitalisering och kundvänliga lösningar. Som kundservicemedarbetare blir du en viktig del av den förändringsresan, där du inte bara stöttar kunderna i deras frågor, utan också vägleder dem i Skandias digitala kanaler och bidrar till en tryggare framtid för dem. Om oss KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare. Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör. Om företaget Vi är tillräckligt små för att du kan göra skillnad men tillräckligt stora för att du kan växa. Vi är det ledande pensionsbolaget som tar ansvar. Hos oss är engagemang, ansvarstagande och en vilja att utvecklas några av de egenskaper vi värderar högst. Vi tror att samarbete tar oss längre än vad någon enskild person kan göra. Vi erbjuder tjänstepension med förebyggande hälsoförsäkring för att våra kunder ska kunna bygga grunden till en trygg pension och vara friska på vägen dit. Vi erbjuder också bolån och sparande samt förenklar sparandet för våra kunder genom vår rådgivning. Av våra närmare 2 miljoner kunder är 1,4 miljoner också våra ägare. Det är deras behov och intressen som vi tar tillvara i utvecklingen av Skandia. Vi sitter inte inne med alla svaren, det är därför vi behöver din hjälp att lösa morgondagens utmaningar. Ditt bidrag kommer att märkas! Arbetsuppgifter I rollen som kundservicemedarbetare hanterar du utgående samtal till kunder och hjälper dem i frågor som rör digitalisering av betalningssätt. Du kommer att skapa mervärde genom att en effektivare lösning för kunderna och även bidra till Skandias digitala utveckling genom att guida kunder i digitala flöden. Exempel på arbetsuppgifter: • Ringa ut till kunder • Ge stöd i användningen av digitala tjänster • Bidra till kundnöjdhet genom lösningsfokuserat bemötande • Delta i teamets utveckling och interna förbättringsinitiativ Kvalifikationer Vi söker dig som studerar och är serviceinriktad, har en stark egen drivkraft och gillar att arbeta mot tydliga mål. Du är lösningsorienterad och ser utmaningar som möjligheter, med en positiv inställning till både förändring och utveckling. Du är lättlärd och tar snabbt till dig ny information, samtidigt som du är nyfiken och har en naturlig vilja att förstå hur saker fungerar och hur de kan förbättras. Du trivs i samarbetet med andra men tar också eget ansvar för att bidra till teamets gemensamma resultat. Med din positiva attityd, ditt engagemang och din vilja att växa, både i rollen och som person, är du en värdefull tillgång i ett team som drivs av att ge kunderna bästa möjliga upplevelse. För att lyckas i rollen har du: • God datorvana och erfarenhet av Officepaketet • Förmåga att snabbt ta till dig ny information och omsätta den i praktiken • Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: • Tidigare erfarenhet av kundservice, särskilt via telefon • Erfarenhet från försäkringsbranschen Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper och din inställning till lärande och förändring. Eftersom Skandia är i en digital transformation är det viktigt att du är nyfiken, anpassningsbar och vill bidra till Skandias utveckling framåt. Övrigt Tillträde: Utbildning v. 34 , start v. 36 Omfattning: deltid, 25 % Lön: individuell lönesättning (Kollektivavtal Unionen) Detta är ett konsultuppdrag där du är anställd av KFX och arbetar ute hos kund. Vi gör en bakgrundskontroll i samtliga rekryteringsprocesser. Vid frågor eller funderingar kontakta ansvarig rekryterare Amanda Blomkvist på [email protected]. Vi tar inte emot ansökningar via mejl. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Ta därför chansen och sök redan idag!

2 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Säljare DVH sökes till Conaxess Trades Servicehandel- och Närakår, distrikt
Conaxess Trade Sweden AB
Företagssäljare

Conaxess Trade har 170 medarbetare, 55 på våra kontor i Sundbyberg och Malmö och resten ute på fältet, som varje dag arbetar för att skapa tillväxt för våra samarbetspartners. Conaxess Trade är ett av de ledande sälj- marknads och distributörsbolagen på den svenska dagligvaru/servicehandels/foodservicemarknaden. Vi arbetar både med välkända etablerade varumärken och lanseringar av nya varumärken, koncept och produkter. Vår produktportfölj består av en kombination av internationella varumärken och varumärken med svenskt ursprung. Vi verkar inom en mängd produktkategorier och driver försäljning gentemot dagligvaruhandel, servicehandel, apotek, fackhandel och foodservice. Conaxess-gruppen ägs av Aurelius Invest, ett bolag med säte i München, Tyskland. Läs mer om företaget på http://conaxesstrade.com Vill du arbeta * i en stark och varm företagskultur? * med en bred och spännande portfölj? * i ett företag präglat av ständig utveckling, hög energi, mycket humor och korta beslutsvägar?  Då kan du vara vår nya Säljare!    Vi söker just nu medarbetare till vår Servicehandel- och Närakår som jobbar med varumärken så som OLW, Santa Maria, Mars m.fl. på ICA Nära och Servicehandelsbutiker, distrikt Västernorrland/Jämtland. Arbetsuppgifter och ansvarsområden Som säljare driver du försäljningen för våra leverantörer på ditt distrikt. Du ansvarar för att på ett proaktivt sätt skapa tillväxt för såväl butik, uppdragsgivare som Conaxess Trade.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att: * skapa en bra och affärsmässig relation med butiksinköparna * arbeta utifrån lagd säljcykelplan och uppsatta budgetmål * arbeta upp en god distribution på våra produkter * skapa säljande exponeringar i butik Kvalifikationer  Förutom att du skall älska att göra affärer tror vi att nedan nyckelord är avgörande för att lyckas som säljare hos oss:  * Proaktiv och engagerad * Affärsmässig framtoning  * Energisk och självgående, fokuserad med stor vinnarinstinkt * Strukturerad med bra planeringsförmåga  * God analytisk förmåga * Positiv inställning och god samarbetsförmåga Vi ser gärna att du har erfarenhet som säljare och/eller har arbetat i dagligvaruhandeln. Vi erbjuder dig en spännande och varierad vardag, med många möten. Du kommer rapportera till Försäljningschef och ingår i ett rikstäckande team som ett par gånger om året möts på utvecklande och inspirerande konferenser. Vi har kollektivavtal med Svensk Handel och erbjuder fast månadslön, bonus, friskvårdsbidrag och tjänstebil.   Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar alltid 6 månaders provanställning. Ansökan och Upplysningar  Du ansöker med CV och personligt brev. Vi kommer att gå igenom ansökningar och göra intervjuer löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 27/7 2025 Har du frågor kring tjänsten kontakta Försäljningschef Jan Fornbrant 0703-514084 mail: [email protected] Notera att vi inte tar emot ansökningar via post eller e-mail, och att vi vänligt men bestämt avsäger oss samtal från rekryteringsföretag.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Underhållstekniker till Skum Biltvätts nya anläggning i Sundsvall!
Uniflex Sverige AB
Underhållsmekaniker och maskinreparatörer

Har du teknisk erfarenhet och trivs i en roll där praktiskt underhåll kombineras med kundkontakt? Då kan detta vara rätt möjlighet. Skum Biltvätt etablerar nu en ny, toppmodern anläggning i Sundsvall och söker en underhållstekniker till teamet. Om tjänsten Skum Biltvätt befinner sig i en expansiv fas och söker nu en tekniker som får en central roll i att säkerställa driftsäkerheten och den dagliga funktionen på anläggningen. Rollen omfattar både tekniskt underhåll och direkt kundsupport. Skum Biltvätt driver anläggningar för tvätt av både tunga och lätta fordon. Här tvättas allt från stora lastbilar med släp till ledade bussar och mindre transportbilar, vilket innebär ett omväxlande och tekniskt arbete. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Reparationer och förebyggande underhåll av teknisk utrustning. • Felsökning och åtgärder vid driftstörningar. • Teknisk support och problemlösning i direkt kontakt med kunder. • Administrativa uppgifter såsom hantering av kundkonton och tillgångssystem. • Tillsyn av anläggningens tekniska miljö med fokus på säkerhet och funktion. Vem är du? Kvalifikationer: • Erfarenhet av tekniskt underhållsarbete och reparationer. • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ. • God servicekänsla och ett lösningsorienterat arbetssätt. • Svenska i tal och skrift. • B-körkort (krav). Meriterande: • Tidigare erfarenhet från tekniska roller inom drift, underhåll eller industriell service. • Erfarenhet av automatiserade anläggningar eller tvätthallar. • Bakgrund inom teknik, verkstad, transport eller kundnära tekniska tjänster. Välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval, så vänta inte med att söka. Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta oss på Uniflex. Tjänsten gäller en direktrekrytering till Skum Biltvätt, där Uniflex ansvarar för rekryteringsprocessen. Om verksamheten Skum Biltvätt är ett hållbart biltvättkoncept med starkt fokus på teknik, enkelhet och kundupplevelse. Företaget är i snabb tillväxt och etablerar nu sin närvaro i Sundsvall med målet att leverera marknadens mest pålitliga och effektiva tvättanläggning för både stora och små fordon.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Sjuksköterska till Infektionskliniken, Sundsvall
REGION VÄSTERNORRLAND
Grundutbildade sjuksköterskor

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Infektionskliniken är stationerad i Sundsvall och har ett länsövergripande ansvar för infektionssjukvården i hela Västernorrlands län. Varje år tar vi emot cirka 6 800 patienter. Vi arbetar med personcentrerad vård vilket innebär att patienten är i fokus och mer delaktig i sin behandling. Vi har idag 14 vårdplatser uppdelat på två vårdlag med sjuksköterskor, undersköterskor, läkare, dietist och arbetsterapeut. På avdelningen har vi endast enkelrum och isoleringssalar med sluss-system. Nu söker vi sjuksköterskor för dagtidsarbete till vårt härliga team för tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Sjuksköterska till Infektionskliniken, Sundsvall Arbetsuppgifter Som sjuksköterska kommer du att jobba på vår slutenvårdsavdelning där vi utreder och behandlar infektionssjukdomar såsom: pneumoni, endokardit, meningit, sepsis och TBC, tropiska sjukdomar, sorkfeber, tularemi (harpest) hepatit, HIV, legionella, mjukdelsinfektioner, CNS-infektioner, rosfeber, bältros, spondylit, apkoppor, ebola, encefalit, norovirus, MERS, med mera. Vi erbjuder en stor variation av vård vilket gör att du får ett intressant och utvecklande arbete. Infektionskliniken är en spännande avdelning som på ett unikt sätt kan ge dig möjlighet att bli väldigt bred i din kompetens då samtliga patientkategorier (medicin, kirurgi, ortopedi och ibland även barn) behandlas hos oss. Vi har kontinuerliga utbildningar i infektionssjukvård gällande olika infektionssjukdomar. Dessutom har vi en specialistsjuksköterska som finns tillgänglig de flesta vardagar för stöttning i det vardagliga arbetet. Arbetstiden är förlagd dag/kväll och hos oss arbetar du 2 av 5 helger. Det finns även möjlighet till att arbeta varannan helg. Vi arbetar med individanpassad inskolning och mentorskap vilket innebär att inskolningen anpassas efter dig som person och att du efter inskolningen blir tilldelad en mentor. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Har goda kunskaper i svenska i tal och skrift För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Flexibel Strukturerad Samarbetsförmåga Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Urval och intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 september 2025
Jurist
Myndigheten För Digital Förvaltning
Förvaltnings- och organisationsjurister

Har du något års erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning? Vill du växa in i din roll och utvecklas tillsammans med oss på Digg? Här får du stimulerande uppgifter inom ett område som driver samhällsutvecklingen framåt. Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Vill du vara med på resan? Läs mer om Digg här.  Om jobbet Vi söker dig som tog din juridikexamen för några år sedan och som har arbetat med juridiska frågor på myndighet eller inom annan offentlig förvaltning. Du är intresserad av att arbeta med verksamhetsutveckling och digitalisering och vill gärna utveckla dina kunskaper ytterligare. Tjänsten är placerad på enheten för juridik där det idag arbetar 13 jurister. Enheten ger stöd och rådgivning i juridiska frågor kopplat till vår verksamhet. Som jurist hos oss får du delta i olika regeringsuppdrag och tillhöra team med olika kompetenser från övriga delar av verksamheten. Du kommer att löpande besvara frågor från verksamheten och stötta verksamhetens olika utvecklingsprojekt. Du gör även rättsutredningar och svarar på remisser.  Om dig För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter: Kompetenser • Samarbetsförmåga - du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande. • Kvalitetsmedveten - du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att leva upp till dessa. • Helhetssyn - Du tar ansvar för att förstå och agera i enlighet med Diggs roll och uppdrag på en övergripande nivå. Du har lätt för att sätta dig in i och växla mellan olika perspektiv och ser till hela verksamhetens bästa i beslut och handling. • Initiativtagande - Du tar initiativ, sätter igång aktiviteter och uppnår resultat. Kunskaper Krav • God kunskap i svensk lagstiftning • God kunskap inom IT-rätt, förvaltningsrätt, offentlighet och sekretess samt dataskydd • Goda kunskaper i svenska, både muntligt och skriftligt • Relevanta kunskaper i engelska - både i tal och skrift utifrån den nivå rollen kräver Meriterande • Kunskap om immaterialrätt • Kunskap om lagstiftning inom vårt verksamhetsområde, exempelvis kring e-legitimationer och e-underskrifter Erfarenheter Krav • Erfarenhet av juridiskt arbete inom offentlig förvaltning • Erfarenhet av juridiskt arbete som primärt fokuserat på digitalisering av offentlig förvaltning Meriterande • Erfarenhet från arbete i förvaltningsdomstol • Erfarenhet av arbete enligt agila metoder Utbildning Du har en juristexamen eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Om Digg Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla. Eventuell organisationsförändring I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. Redovisningen lämnades till regeringen 14 mars och vi inväntar nu besked om en organisationsförändring ska genomföras. Vårt arbete med att digitalisera Sverige fortsätter, vi hoppas du vill vara med på resan. Redovisning av uppdrag att lämna förslag på organisationsförändring Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör. Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret som minst en dag i veckan och när arbetet kräver det. Distansarbetets omfattning varierar mellan olika personer utifrån verksamhetens behov. Vi erbjuder • tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning • placeringsort är Sundsvall eller Stockholm • resor förekommer och dess antal kan variera över tid. • en säkerhetsprövning kan komma att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här. • generösa förmåner. Läs mer på digg.se Sök Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan. Sista ansökningsdag är 3 augusti. Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta enhetschef Helene Thorgren på tel 010-4847403. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
3 augusti 2025
Sjuksköterska till Rättspsykiatriska regionkliniken, Sundsvall
REGION VÄSTERNORRLAND
Psykiatrisjuksköterskor

Vi är en kraft som binder ihop, håller samman och utvecklar länet. Inom Region Västernorrland är vi alla en del av något större. Rättspsykiatriska regionkliniken är i dag en av landets största kliniker för vård av patienter överlämnade enligt lagen om rättspsykiatrisk vård (LRV). Vi har också uppdrag att vårda särskilt vårdkrävande patienter enligt lagen om psykiatrisk tvångsvård (LPT). Kliniken har idag 101 vårdplatser, uppdelade på 8 avdelningar. Avdelning 97 är förlagd på Sundsvalls sjukhus och har 15 vårdplatser. Vårdavdelning 97 har totalt 21 tjänster varav enhetschef, samordnare, sjuksköterskor och skötare ingår i yrkeskategorierna. Vid enheten arbetar man med hög säkerhetsmedvetenhet utifrån klinikens vårdprocess fördelat på fem olika faser. Arbetet på avdelningen sträcker sig ända från introduktionsfasen, ut i öppenvårdsfasen. Det huvudsakliga arbetet sker dock inom utrednings- och behandlingsfasen, vilka ämnar kartlägga patientens behov och erbjuda adekvat behandling, stöd och insatser för att främja patientens möjligheter till återanpassning i samhället och förhindra risk för återfall i allvarlig brottslighet. Vi som arbetsgivare erbjuder dig ett omväxlande, självständigt och ansvarsfullt arbete där du får patientkontakt och tillfälle att träffa många nya arbetskamrater. Våra sjuksköterskor stannar i hög utsträckning länge på vår arbetsplats då de känner att de trivs och kan utvecklas i en vanligtvis stressfri arbetsmiljö. Vi söker nu en till driven sjuksköterska som är intresserad av att arbeta med rättspsykiatrisk omvårdnad. Tjänsten avser ett vikariat på heltid under perioden 2025-09-01 till och med 2025-12-12 med eventuell möjlighet till förlängning. Sjuksköterska till Rättspsykiatriska regionkliniken, Sundsvall Arbetsuppgifter Inom rättspsykiatriska regionkliniken arbetar vi enligt modellen med kontaktmannagrupper där du som sjuksköterska har ett övergripande omvårdnadsansvar och är en del av ett multiprofessionellt team. Som sjuksköterska hos oss deltar du bland annat i: planering, utvärdering och genomförande av omvårdnadsåtgärder läkemedelsadministration riskbedömningar vårdplaneringar funktionsbedömningar samtal ronder journalföring. Du är lagledare i ditt team och har en coachande approach till dina spelare på plan för att ditt lag ska lyckas. Som sjuksköterska på avdelning 97 har du dessutom möjlighet till ett varierande yrke som inkluderar såväl aktiviteter inne på avdelningen som ute i friska luften. Här arbetar vi i ett balanserat tempo, där tid för reflektion och samtal är prioriterat. På avdelning 97 är vi en tillåtande personalgrupp som lägger stor vikt vid samarbete och laganda. Som ny sjuksköterska på avdelning 97 har du tid att vara just ny. Din inskolning anpassas individuellt och vi har regelbundna avstämningar om hur du tycker att det känns. Till en början är du aldrig ensam sjuksköterska på plats och det finns alltid kollegor i närheten att rådfråga. Vi har regelbundna utbildningar inom exempelvis akuta situationer samt hot och våld för att du och dina kollegor ska känna er trygga. Vid kliniken finns goda möjligheter att vidareutvecklas i sin yrkesroll och ta ett större ansvar i organisationen genom t.ex. kvalitetsarbete, patientsäkerhetsarbete, psykoedukativa insatser och gruppinterventioner. Som en del i arbetet kring din yrkesmässiga utveckling använder vi oss av kompetenstrappa. Övrig information Kvalifikationer Vi söker dig som Är legitimerad sjuksköterska Behärskar det svenska språket i både tal och skrift Det är meriterande om du Har en vidareutbildning inom psykiatri Har ytterligare språkkunskaper Har B-körkort För att lyckas i rollen tror vi att du har dessa personliga egenskaper Stabil Självgående Samarbetsförmåga Personlig mognad Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Region Västernorrland Med cirka 7000 medarbetare och över 200 yrken ansvarar vi på Region Västernorrland för flera av de verksamheter som är allra viktigast för invånarnas möjlighet att delta i samhället. Här gör din kunskap och ditt engagemang skillnad inom allt från hälso- och sjukvård till kultur, miljö och hållbarhet. Bli en del av ett lag där alla behövs. Tillsammans för ett växande Västernorrland.  Regionen arbetar sedan många år med att skapa förutsättningar för att bidra till friska och hälsosamma medarbetare. Att du mår bra och trivs är viktigt för oss. En av våra många förmåner är att vi erbjuder 5000 kronor per år i friskvårdsbidrag. Läs mer om Region Västernorrland, våra förmåner och hur det är att jobba tillsammans med oss: Region Västernorrland - Att jobba i Region Västernorrland (rvn.se). Inom Region Västernorrland är ett antal tjänster placerade i säkerhetsklass och säkerhetsprövning kan därför komma att ske. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster. Urval och intervjuer sker löpande. Denna tjänst kräver att du har giltig legitimation för det aktuella yrket. Din yrkeslegitimation kommer att kontrolleras mot Socialstyrelsens register över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) innan eventuellt erbjudande om anställning. Läs mer här: Registret över legitimerad hälso- och sjukvårdspersonal (HOSP) - Socialstyrelsen. Vi tillämpar registerkontroll av belastningsregister samt drogtest innan beslut om anställning. Varmt välkommen med din ansökan!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
31 juli 2025
Shift Supervisor
Nouryon Functional Chemicals AB
Ingenjörer och tekniker inom maskinteknik

På Nouryon skapar vårt globala team av Changemakers positiva förändringar varje dag för att nå högre tillsammans och individuellt. Vi skapar innovativa och hållbara lösningar för våra kunder för att möta samhällets behov – idag och i framtiden. Vi söker teammedlemmar som skapar och driver nya idéer, kämpar för andra och samarbetar för att göra saker bättre. Låter det som dig Om jobbet Du kommer att övervaka produktionen och bestämma avdelningens prioriteringar för att uppnå de satta produktionsmålen. Du kommer att arbeta nära en produktionsingenjör och få stöd av underhålls-, kvalitets- och processingenjörer. Som en av fyra produktionsledare på anläggningen rapporterar du direkt till produktionschefen. I din framtida roll som Produktionsledare kommer du att * Ansvara för personalhantering (arbetsmiljödelegering, kompetensutveckling) * Vara ansvarig för produktionen av Expancel expanderade mikrosfärer * Säkerställa att arbetsmetoder och instruktioner följs * Ansvara för att utrustningen är i gott skick och underhålls korrekt av operatörerna * Arbeta med att säkerställa kvaliteten på avdelningen * Erhålla beredskapsarbete var sjätte vecka (stand by) Vi tror att du har med dig * Tidigare arbetslivserfarenhet från processindustri alternativt tillverkningsindustri * Goda erfarenheter av arbetsledning / projektledning * Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift  Bra om du har * Eftergymnasial utbildning inom relevant område som högskoleingenjör eller annat motsvarande * Gediget intresse för mekanik och underhåll  * Erfarenhet av MES och styrsystem  Vi tror att du är En person med ett coachande ledarskap som leder, motiverar och ger andra den befogenhet de behöver för att effektivt uppnå gemensamma mål. Du fungerar som en samordnare och referenspunkt, samtidigt som du främjar engagemang och delaktighet inom gruppen. Du har en naturlig förmåga att bygga relationer, är tydlig och vägledande, strukturerad, och motiveras av att se resultat och göra framsteg. Du är kvalitetsmedveten och har en stark analytisk förmåga. Vi erbjuder dig På Nouryon erbjuder vi inte bara en spännande roll och trevliga kollegor utan även förmåner utöver din lön. Nouryon har kollektivavtal med IKEM, men utöver det erbjuder vi även förmåner som bonus, arbetstidsförkortning, friskvårdsbidrag, kostförmån och mycket mer. Har vi fångat ditt intresse? Detta är en tillsvidareanställning på heltid med placeringsort Stockvik, Sundsvall. Du kommer att rapportera till Marcus Molander, Production Manager.  Vänligen ansök via vårt rekryteringsverktyg med ett jobbspecifikt CV. Vi tar inte emot ansökningar via e-post. När din ansökan nått oss kommer vi att granska för att se om vi har en matchning mellan din kompetens och rollen! För mer information om vår rekryteringsprocess, vänligen besök: nouryon.com/careers/how-we-hire/ Vi ser fram emot din ansökan! Om Nouryon Vi letar efter morgondagens Changemakers, idag! Om du letar efter din nästa möjlighet i karriären, ansök idag och gå med i Nouryons världsomspännande team av Changemakers för att tillhandahålla viktiga lösningar som våra kunder använder för att tillverka vardagsprodukter som personlig vård, rengöring, färger och beläggningar, jordbruk och livsmedel, läkemedel och byggprodukter. Våra medarbetare drivs av viljan att påverka och aktivt driva positiv förändring. Om det beskriver dig ger vi gärna plats för dina ambitioner. Från dag ett stödjer vi dig med din personliga tillväxt, genom utmanande positioner och omfattande lärande- och utvecklingsmöjligheter, i en dynamisk, internationell, mångsidig och proaktiv arbetsmiljö. Kontakt  För ytterligare information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Marcus Molander, Production Manager at [email protected] För mer information om rekryteringsprocessen, din ansökan eller om du behöver support, vänligen kontakta: [email protected] För fackliga frågor: Ledarna: Jan Filipsson +46 70 519 97 09  Sveriges Ingenjörer: Ted Svensson +46 72-217 55 84 Unionen: Jens Magnusson +46 72 215 24 10  Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
1 augusti 2025
Resande Säljare i Mellersta och Norra Sverige
Gildhouse AB
Företagssäljare

Välkommen till möjligheten att bli en del av vårt säljteam som Resande Säljare! Vi söker dig som är en driven och engagerad säljare med affärssinne och passion för försäljning – redo att bidra till vår tillväxt och stärka vårt kunderbjudande över hela landet. Vi jobbar med starka varumärken inom skönhet och letar efter dig som bygger relationer med energi, jagar affärer med passion och inte väntar på att något ska hända – du får det att hända. Vi söker fler resande säljare till Stockholmsregionen, Västkusten, Norra Sverige samt Södra Sverige och vill gärna höra från dig! Har du driv, affärssinne och en passion för försäljning? Då kan du vara vår nästa resande säljare. Skicka in din ansökan redan idag – för rätt person kan möjligheten öppna sig direkt! Om Tjänsten Som Resande Säljare spelar du en central roll i vår fortsatta expansion. Du arbetar med försäljning i din region och din huvuduppgift är att bygga och underhålla starka kundrelationer. Din förmåga att förstå kundernas behov likväl som vårt erbjudande för att ta fram skräddarsydda lösningar kommer att vara avgörande för din framgång. Huvudsakliga Ansvarsområden Driva försäljning med fokus på kund och resultat Utveckla och vårda långsiktiga kundrelationer Identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter Säkerställa hög påfyllnadsgrad och nya produkter för att tillgodose kundernas behov Profil och Kvalifikationer Erfarenhet av försäljning och kundrelationer Starka kommunikations- och förhandlingsfärdigheter B-körkort och möjlighet att resa i tjänsten Resultatinriktad och förmåga att arbeta självständigt Meriterande med erfarenhet inom vår bransch Vad Vi Erbjuder Vi erbjuder en spännande tjänst i ett framåtsträvande företag där du har chansen att växa med oss. Utöver en självständig och inspirerande roll erbjuder vi ett starkt och stödjande team som delar din passion för framgång. Placering och Resor Resor inom din region är en central del av tjänsten. Flexibilitet vad gäller arbetstider och resor är ett krav. Vi uppmuntrar kvalificerade kandidater från alla bakgrunder att ansöka. Välkommen att bli en viktig del av vårt team! Ansökan och Rekryteringsprocess Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan genom vår rekryteringsplattform. Vi ser fram emot att höra mer om dig och hur du kan bidra till vårt team!

3 dagar sedan
Sista ansökan:
19 december 2025
DHL Freight söker: Administratör Trafikstyrning Parti NTBO Sundsvall
Dhl Freight (Sweden) AB
Speditörer och transportmäklare

På DHL arbetar vi med att få våra kunders vardag att fungera. Som ett av de ledande företagen i världen inom logistik, ser vi till att våra kunder får leverans av varor och material. Utan transporter stannar samhället, vi har ett viktigt uppdrag - Förena människor, förbättra liv.  Som medarbetare hos oss är du en viktig nyckelspelare.   Vi söker nu en engagerade och strukturerade administratörer till vår Partiavdelning. Vårt Administrations team består idag av 9 personer vilka alla jobbar med målet att nå resultat, utveckling samt att administrationsavdelningen ska arbeta proaktivt och där igenom ligga i framkant. I rollen som Administratör hos oss så har du möjlighet att påverka och vara delaktig i verksamheten och dess utveckling.   Arbetsuppgifter och ansvar Du får en utvecklande och spännande roll där du administrativt supporterar hela Sverige med olika ärenden som inkommer, allt ifrån transportörsrättelser till fakturareklamationer, där du hanterar alla ärenden som inkommer och jobbar aktivt emot våra åkerier, kunder samt terminaler i hela Sverige. Rollen innebär daglig kommunikation med transportörer, kunder och kollegor runt om på DHL Freight Sweden AB. I rollen arbetar du både enskilt och i grupp där vi alla arbetar tillsammans som ett team för att lösa våra arbetsuppgifter.   Profil & Bakgrund För att lyckas i den här rollen ser vi att du har: * Tidigare erfarenhet av administration/kontorsarbete är meriterande. * Gymnasiekompetens * God erfarenhet i MS Office * Engelska * Språk utöver engelska är meriterande * Lagspelare   Nedan kännetecknar dig som person: * Älskar utmaningar och har ambitioner  * Visar engagemang och uthållighet  * Är strukturerad och resultatorienterad  * Brinner för att kollegor och kunder är nöjda  * Kommunicerar väl och är tydlig  * Är van att hantera stora datamängder och har en fallenhet för att använda olika IT-system samtidigt * Processeffektivisering * Du är flexibel och kan jobbar under intensiva förhållanden * Viktigt att du gillar och delar våra värderingar Respekt &  Resultat   Tjänsten är ett vikariat till februari 2027 med 100 % tjänstgöringsgrad med möjlighet till förlängning.  Tjänsten är placerad i Sundsvall.   Vad erbjuder vi dig? Vi på DHL trivs och många av oss har jobbat här länge. Vi är ett företag som ser våra medarbetares utveckling och potential – vi vågar satsa på våra medarbetare! I det stora globala, och internationella bolaget som vi är, har vi en härlig teamkänsla med familjär stämning där vi respekterar varandra. Här finns mycket medarbetarengagemang samt humor och vi tycker om att fira våra framgångar. Vi är certifierade i Top Employer vilket innebär att vi är en arbetsgivare som erbjuder den bästa arbetsmiljön för medarbetare att utvecklas både professionellt och personligt. Miljö och hållbarhet är viktigt för oss, vi arbetar ständigt med att utvecklas för att ligga i framkant, vilket uppmärksammas och ger resultat. Vi tar ansvar och blev bland annat utsedda till branschvinnare av Sustainable Brand Index B2B för tredje året i rad. Vill du också vara med? Välkommen med din ansökan senast 2025-07-21, urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vid frågor, vänligen kontakta Martin Larsson-Snygg Supervisor Administration NTBO FDP Sundsvall på email: [email protected] eller +46 709 345 043.   Häng med oss bakom kulisserna, följ oss på Instagram Eller kika närmare på DHL - vårt varumärke, DHL Freight  - globalt eller DHL Freight Sverige    Enligt EU-direktiv (2009/52/EG) måste vi som arbetsgivare kunna påvisa våra medarbetares rättighet att arbeta inom EU. Vid en anställning på DHL måste du därför kunna uppvisa din rätt att arbeta inom EU genom medborgarskap (exempelvis pass) eller i annat fall uppvisa ditt arbetstillstånd. Vi genomför bakgrundskontroller på alla våra slutkandidater.

3 dagar sedan
Sista ansökan:
21 juli 2025