Affärsdriven ekonomichef till Rekab Entreprenad

Rekab Entreprenad grundades år 1998 och är idag ett av de ledande entreprenad- och projektutvecklingsföretagen i norra Sverige och en del av börsnoterade Wästbygg Gruppen. Vi har huvudkontor i Umeå med lokalkontor i Sundsvall, Örnsköldsvik, Skellefteå samt Luleå. 2023 omsatte bolaget 1,4 miljarder och vi är idag 230 medarbetare som tillsammans bygger och utvecklar ett starkare Norrland. Våra kunder är främst kommuner, stat och regioner samt större fastighetsbolag och tillsammans bygger vi samhällsviktiga fastigheter längs hela den norrländska kusten, så som exempelvis skolor, sjukhus, bostäder, industrifastigheter och kommersiella byggnader. Vi tror på en växande marknad i Norrland med behov av ett hållbart samhällsbyggande. Vår styrka är kostnadseffektiva och korta beslutsvägar där medarbetaren har möjlighet att bidra, påverka och göra sin röst hörd. Hos oss får du möjlighet att utmanas och växa.Ditt uppdrag Förutom ett helhetsansvar för vår ekonomi och koncernrapportering innebär din roll att se över vilka affärsmodeller vi arbetar med, säkerställa en hög kvalitet i våra utvecklingsprojekt, styra affärerna och ansvara för hur de ska drivas. Du har ett strategiskt fokus på en långsiktigt hållbar ekonomi som tillgodoser verksamhetens behov. Rollen innebär att arbeta tätt tillsammans med VD och övriga i ledningsgruppen, koncernens CFO, projekt- och affärsutvecklare samt ekonomiavdelningen. Du leder och fördelar arbetet inom bolagets ekonomiavdelning bestående av två redovisningsansvariga och en löneansvarig, vilka du även har personalansvar för. Du är en del av bolagets ledningsgrupp och är även en del av koncernens ekonomiledningsgrupp med ekonomichefer från koncernens övriga dotterbolag. Tillsammans med CFO driver ni gemensamma frågor ur ett koncernperspektiv. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Ansvara för ekonomisk rapportering till Rekabs ledning samt koncernledningen och för de ekonomiska frågor som ingår i bolagets drift, styrning och ekonomiska affärsplanering. Ansvara för och upprätta likviditetsrapporter, kvartalsrapporter, budget och prognoser tillsammans med ekonomiavdelning och koncern. Planera och leda arbetet inom ekonomiavdelningen i Umeå. Svara för utveckling, uppdateringar av rutiner och instruktioner inom ekonomi. Vara en brygga mellan ekonomi och den operativa verksamheten inom bolaget. Löpande kontakter och förhandlingar med banker och andra finansinstitut. Aktivt delta och driva frågor i våra projekt så som, bolagstransaktioner, due diligence och fastighetspaketeringar. Tillsammans med affärsutvecklarna ta fram underlag till investerings PM som presenteras för en investeringskommitté. Delta och driva implementeringen av koncernens nya gemensamma affärssystem UNIT4 för Rekab. Din profil Som person är du affärs- och resultatdriven med en god förståelse för affärer. Det är viktigt att du trivs med att arbeta såväl strategiskt som mer detaljorienterat samt att du har en god analytisk förmåga. Genom ett lyhört och engagerat ledarskap stöttar du dina medarbetare, stärker gruppen och utvecklar ett väl fungerande team. För att bli framgångsrik i vår organisation behöver du vara en lagspelare som gärna samarbetar med andra, samt att du är en god kommunikatör och har lätt att vinna förtroende. Vi är ett entreprenörsdrivet företag varför du behöver vara nyfiken, nytänkande och gilla utmaningar.Vår företagskultur kännetecknas av ett starkt driv att vilja framåt och att ständigt utvecklas, men vi värnar också om våra anställdas trygghet på arbetet. Vi har en familjär känsla som grundas i korta beslutsvägar och tillit till varandra. Utbildning och erfarenhetVi söker dig som är civilekonom eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete i ledande befattning. Du är van vid att hantera de arbetsuppgifter som beskrivs ovan och du har erfarenhet av att leda och fördela arbetet på en ekonomiavdelning. Din kunskapsnivå inom Excel är avancerad och du har erfarenhet från affärs- och rapporteringssystem. Vidare hanterar svenska och engelska väl i både tal som skrift. Meriterande är om du arbetat med bolagsbildning, har goda kunskaper inom aktiebolagslagen, är van att hantera Due Diligence processer, samt erfarenhet av projektredovisning. Övrig information Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen får du gärna kontakta Emelie Wijk på [email protected] Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag: 2024-06-09. Vi tillämpar arbetspsykologiska tester, referenstagning och bakgrundskontroll i slutfasen av rekryteringsprocessen. Tillträdesdag: enligt överenskommelse. Tjänsten är en heltidstjänst med placering på vårt huvudkontor i Umeå. Wästbygg Gruppen inklusive Rekab Entreprenad omfattas utav kollektivavtal mellan Byggföretagen och Ledarna, Sveriges Ingenjörer och Unionen (Tjänstemannaavtalet) samt med Byggnads (Byggavtalet). Varmt välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Scientist Recombinant Protein Analysis - Agrisera

Who we are Agrisera is a Life Science company specialized in polyclonal antibody development and production, offering primary and secondary antibodies for plant and algal cell biology research with more than 35 years in the field. Agrisera is owned by Olink Proteomics since 2020, a rapidly growing life science company committed to advancing the understanding of human diseases through proteomics. We are dedicated to innovation, quality, rigor, and transparency, providing outstanding solutions and support for human protein biomarker discovery. The vital role of proteins in understanding human biology has been recognized for many decades, but technological limitations severely restricted the comprehensive investigation of the huge number of proteins that could be important in different biological processes and diseases. With Olink, scientists can now simultaneously measure thousands of human proteins using just a few µL of blood sample, with highly specific, thoroughly validated assays that cover a very wide dynamic range (fg/mL to µg/mL). In a few years, Olink has grown rapidly from a small, Sweden-based company offering assays for a few hundred proteins, to a NASDAQ-listed organization with a strong global presence, a broad portfolio of flexible protein biomarker solutions and library of high quality, thoroughly validated assays that covers ~5400 proteins. For more information about Agrisera, please visit www.agrisera.com For more information about Olink, please visit www.olink.com Position Description We are currently seeking a Scientist or Senior Development Engineer for a Recombinant Protein Development team. The team will set up methods for and generate high-quality proteins relevant for the human proteome to strengthen our Research and Development programs. The group will be located at Agrisera in Umeå and is a part of the R&D Department Affinity. You will report to Section Manager Recombinant Protein Development at Agrisera. In setting up this R&D group at Agrisera, we will set the foundation for recombinant protein development including but not limited to methods using bacterial expression, protein purification and quality analysis. The position is based on hands-on wet-lab work. The role is expected to, with its’ team, enable and perform development of desired proteins in a robust, high quality and high throughput scale. The team is involved in both product and process development in own area and is responsible for key methods, instruments and data generated. The goal is to ensure good study design, appropriate technical methods and data driven decisions in all steps leading to development of high-quality products and processes. Primary Responsibilities Set up desired technical capacity and apply capabilities to characterize and sequence recombinantly expressed proteins for the sustainability and growth of Olink product lines. Work independently in the team with active collaboration and communication within own department Affinity and across internal interfaces at Agrisera as well as R&D located in Uppsala. Plan, execute, report, and scientifically communicate outcomes of R&D studies within own area. Lead and have accountability for ongoing activities. Interpret goals and challenges related to technical area and recommend solutions. Investigate and solve arising problems within the area. Comply with company policy, instructions and routines. Qualifications/Skills PhD in Biotechnology, Analytical Chemistry, Biochemistry, Molecular Biology or similar experience. Minimum two years hands on experience in life science industry and or academia. In-depth knowledge of protein characterization methods, especially HPLC/UPLC and LC-MS. Proven experience in operating chromatography and mass spectrometry systems, including method development for protein/proteomic analysis. Practical experience of protein expression and purification is advantageous. Broad knowledge and experience of process development and scale-up for protein expression, purification and quality control methods. Thorough scientific understanding of the field of proteomics, protein science, and recombinant protein development. Solid data analysis skills including essential statistics and experimental design. Strong communication and writing skills for presentation and documentation in English. We offer a competitive salary, comprehensive benefits package, and a dynamic work environment. If you want to help to deepen the understanding of real-time human biology and are looking for an exciting new challenge, we encourage you to apply! If you have any questions about this position please reach out to the responsible recruiter, Hedvig Strandberg at [email protected]. The last day for applying is on 9th of June 2024 but please submit your application as soon as possible. PLEASE NOTE: We would like to kindly ask you to send in an anonymous CV without name, email address, picture or any other personal information on the CV. Thank you!

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Sommarvikarie Välstädat - bygg och flyttstäd

Gillar du att se att skillnad före och efter utfört arbete samt att jobba fysiskt? Då tycker vi att du ska söka som sommarvikarie till oss på Välstädat i Umeå. Vi söker just nu två sommarvikarier på minst 50% men med stor möjlighet att jobba mer samt att få fortsätta till hösten. Vi brinner för byggstäd och flyttstäd. Arbeten som både du och kunden kommer se stor skillnad på efter utförd städning. Erbjudande På Välstädat erbjuder vi våra medarbetare en stor möjlighet att påverka både företagets och sin egna utveckling. Vi ser våra medarbetare och är lyhörda för deras behov och önskemål och vi strävar efter att utvecklas både individuellt och som företag. Vi har bra rutiner och en tydlighet som underlättar för dig som ny medarbetare i familjen Välstädat. Bra kommunikation värdesätter vi mycket högt och därför kommer du att ha ett nära samarbete med din närmaste arbetsledare eller teamledare. Vi arbetar mot uppsatta mål och det är när vi lever efter vår värdegrund som vi tillsammans når våra mål. Det är alla medarbetare på Välstädat som gör jobbet! På grund av dig och ditt engagemang kommer vi tillsammans att uppnå våra mål. Om tjänsten Som sommarvikarie på Välstädat i Umeå kommer dina arbetsuppgifter i stor utsträckning bestå av just byggstädningar och flyttstädningar, men kan också innefatta övriga typer av städ hos både privata och företagskunder så som hem- och kontorsstädning, städning i butik, trappstäd samt fönsterputsning. Du ansvarar själv och tillsammans med kollegor för att upprätthålla god kvalitet på utfört arbete. Du kommer att ha daglig kontakt med både kunder och kollegor. För att lyckas i detta jobb är du serviceinriktad och är lyhörd för kundens önskemål och behov. Då du dagligen möter kunder så är det viktigt att du är positiv, trevlig och är en god ambassadör för vårt företag. Vi tror att du är självständig och handlingskraftig samt noggrann, strukturerad och systematisk i ditt arbetssätt. Eftersom vi är ett team är det viktigt för oss att du har en god samarbetsförmåga. Det är mycket meriterande om du har: Tidigare erfarenhet av städning, främst byggstäd, flyttstäd och fönsterputs SRY, PRYL eller motsvarande utbildning Krav: Du innehar B-körkort och Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Vi ser det som självklart att du delar våra värderingar. Du hittar mer information om oss och våra värderingar på vår hemsida: www.valstadat.com

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Filialchef

Bravida FM förstärker sin verksamhet i Sverige och nu söker vi en Filialchef för driftåtagande till Skellefteå och Umeå. Genom effektiva och miljömedvetna installationer och underhållande service ger Bravida fastigheter liv. Du kommer att tillhöra Bravida FM där vi nu utökar vårt lagbygge med både ny personal och teknik. Vill du vara med på vår resa? Ditt nya jobb Rollen som Filialchef på Bravida innebär att du ansvarar för våra avtal mot kund i samverkan med våra övriga avdelningar. Du arbetar kundnära och ansvarar för leverans till våra kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat bestå av att: · Samordna drift och underhåll tillsammans med övrig personal · Framtidssäkra kundens behov över tid · Utveckla medarbetare · Ansvara för uppdragens ekonomi · Kundbearbetning · Merförsäljning Hos oss erbjuder vi ett arbete med variation där du får möjlighet att arbeta i spännande projekt tillsammans med härliga kollegor. Ditt nya team I dagsläget är vi 6 kompetenta medarbetare fördelat mellan orterna som arbetar med driftåtagande till spännande kunder som gör arbetsdagen väldigt varierande och utmanande. Vi söker dig som Har kompetens och erfarenhet inom: · Ledarskap · Personalansvar · Fastighetsdrift Som person är du serviceinriktad, flexibel och trivs med att lösa problem. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i team och på egen hand. För oss är det viktigaste att du har ett stort tekniskt intresse och viljan att leda andra samt viljan att lära dig det du inte kan idag. I rollen som Filialchef kommer du arbeta nära kunder, därför är det viktigt att du är duktig på att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Du tycker även om att ha varierande dagar och kunna hjälpa till med olika arbetsuppgifter. Vi har krav på att du har B-körkort och kan svenska och engelska obehindrat. Kunskaper om Aff är meriterande. Bravida som arbetsgivare Bravida är en stor arbetsgivare – faktiskt störst inom vår bransch i Norden. Det gör att vi kan erbjuda mycket till dig som medarbetare. I flera år i rad har vi blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare! Bravida eftersträvar mångfald och värdesätter en jämn könsfördelning. Vi arbetar som ett team och vi tycker om att skapa stora resultat, tillsammans. Förutom förmåner som exempelvis förmånsbil, friskvårdsbidrag, hälsoundersökning och förmånliga försäkringar erbjuder Bravida dig ett självständigt och stimulerande arbete i en organisation där kompetens, utveckling och trivsel värderas högt. Vi på Bravida är vana att leverera högsta kvalitét till nöjda kunder och värnar om arbetsglädje likväl som en bra arbetsmiljö. Läs gärna mer om Vårt erbjudande och hur du kan utvecklas hos oss. När du växer, växer vi! Hur söker jag jobbet? Du är välkommen med din ansökan senast den 9 juni 2024. Vi kommer att hantera ansökningarna löpande under ansökningstiden. Du skickar in ditt CV och personliga brev genom att klicka på knappen Ansök nedan. Vi undanber oss kontakt med rekryteringsföretag i denna rekryteringsprocess Bra fastigheter gör skillnad, därför finns Bravida. Som Nordens ledande leverantör av tekniska helhetslösningar inom service och installation hjälper vi våra kunder att skapa väl fungerande och hållbara fastigheter. Bravidas långsiktiga mål är att vara klimatneutral i hela värdekedjan år 2045. Vi har 13 000 medarbetare och finns på cirka 180 orter i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Bravidas aktie är noterad på Nasdaq Stockholm. www.bravida.se . www.Bravida.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Snickare till Umeå

Vi söker träarbetare med minst 5 års erfarenhet för framtida uppdrag hos våra kunder i Umeå. Företaget har kollektivavtal, med det menas: - Betalda semesterdagar - Alla försäkringar. - Reseersättning - 40 timmars arbetsvecka. - Vid traktamente jobb står företaget för boende och betalar traktamente tillägg. - Börjar med visstidsanställning, funkar det bra så får man tillsvidareanställning efter 6-månaders provperiod. - Timlön eller prestationslön. Intresserad? Skicka gärna din CV eller svaret på följande frågor: 1. Namn/kontaktuppgifter. 2. Hur många år erfarenhet har du inom yrket? 3. Var kommer erfarenhet ifrån? (skriv gärna vilka företag du var anställd på och hur länge du har arbetat.) Skicka dina svar till [email protected] Har du några frågor så ring oss på 08-530 343 78. Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Avdelningschef till försörjningsavdelningen

Har du erfarenhet av personalansvar från civil verksamhet eller i rollen som yrkesofficer? Detta är en befattning som erbjuder möjligheten att arbeta aktivt med en organisation i stark tillväxt och många nya utmaningar.  Om avdelningen  Försörjningsavdelningen tillhör logistikenheten som stödjer förbanden inom Umeå garnison med dess behov av logistikstöd där förnödenhetsförsörjning och materielunderhåll är de två stora delarna. Försörjningsavdelningen stödjer bland annat inom områdena förnödenhetsförsörjning, drivmedel. Avfall, ammunition, gods och transporter. Försörjningsavdelningen består idag av en servicesektion och en gods- & transportsektion.  Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som avdelningschef vid FörsA ansvarar du för att leda försörjningsavdelningen genom att utveckla, samordna, planera, genomföra och följa upp arbetet vid avdelningen. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:   • Leda genomförandet av logistikstöd avseende försörjning inom garnisonen. Detta avser bland annat materiel, förbrukningsmateriel, ammunition och drivmedel.  • Personalansvar som bland annat innebär att ansvara för verksamhetsledning och driva avdelningens arbetsmiljöarbete   • Vara lageransvarig för LogE förrådsställda materiel. Stödja den centrala förrådshållningen för CBRN-materiel.  Den dagliga verksamheten leds och genomförs i huvudsak av två underställda arbetsledare tillsammans med ytterligare 15 medarbetare.   KRAV  Kvalifikationer  • Militär utbildning motsvarande OR 7-8 alt. OF2-3 eller civil utbildning och erfarenheter som arbetsgivaren bedömer likvärdig.   • Erfarenhet av tidigare roll med personalansvar   • God datorvana och färdighet i Officepaketet   • God kommunikativ förmåga och färdigheter att uttrycka dig såväl skriftligt som muntligt på både svenska och engelska   • B-körkort   Personliga egenskaper  Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och har en strävan mot att kontinuerligt utveckla verksamheten. För oss är det viktigt att du är mån om din personal och ser till deras utveckling samt skapar trivsel och motivation i arbetsgruppen. Vi ser att du har en god förmåga att planera och organisera arbetet utifrån verksamhetens målsättningar.   Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.   MERITERANDE  • God kännedom och erfarenhet inom Försvarsmaktens förnödenhetsförsörjning.   • Utbildning inom försvarslogistik.   • Tidigare erfarenhet av arbete inom logistik, förråd eller lager.    • Erfarenhet av chefsbefattning inom Försvarsmakten.   • Erfarenhet av rekrytering och lönesättning.  • Erfarenhet av arbete i Försvarsmaktens PRIO (SAP) och LIFT.  För att myndighetens uppdrag ska vara framgångsrikt förutsätts att alla medarbetare uppträder enligt den värdegrund som finns. Försvarsmaktens värdegrund slår vakt om alla människors lika värde, rättvisa och jämlikhet och främjar demokrati och mänskliga rättigheter (läs mer på www.forsvarsmakten.se).  Övrigt  Anställningsform: Tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.   Sysselsättningsgrad: Heltid  Arbetsort: Umeå, tjänsteresor kan förekomma.    Befattningen kan bemannas av både civil och militär personal   Tillträdesdatum: Snarast eller enligt överenskommelse   Upplysningar om befattningen    Emil Åkermark   Information om rekryteringsprocessen    Jenny Ökvist Viktor Häggström Fackliga företrädare  OFR/O: Mikael Mosten OFR/S: Per Eriksson SACO: Eric Uhlin Frankel SEKO: Mattias Jonsson Samtliga kontaktpersoner nås via växelnummer: 090-17 55 00 Ansökan   Välkommen med din ansökan senast 2024-06-12. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning. I samband med ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor kopplat till det vi söker i denna rekrytering.    Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Totalförsvarets skyddscentrum, SkyddC, i Umeå är Försvarsmaktens kunskapscentrum för skydd mot strålning, smitta och gift så kallade CBRN-händelser. Enheten utvecklar inte bara Försvarsmaktens förband inom området utan säkerställer också förmågan vid Försvarsmaktens övriga delar. SkyddC arbetar därför med både utbildning och utvecklingsfrågor samt ansvarar för att vidmakthålla nationell och internationell beredskap på området. Centrumets funktion är försvarsgemensam vilket innebär ett löpande samarbete med ett antal myndigheter inom vårt sakområde. Vid SkyddC arbetar drygt 140 civilt och militärt anställda. Budgeten för enheten omsluter cirka 140 miljoner kronor per år. Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen. Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv. Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

17 maj 2024
Sista ansökan:
12 juni 2024
Paid Search Specialist

Noor är en expansiv och engagerad arbetsplats som värnar om ditt välmående och din potential. Du kommer in tidigt i ett snabbt växande bolag och får vara med att påverka bolagets utveckling.  Varmt välkommen med din ansökan! Om tjänsten Vi på Noor fortsätter att bygga ett team inom Google Ads som ligger i framkant i Sverige. Du får nu en unik möjlighet att vara med på resan. Nu är vi på jakt efter en person som kan vidareutveckla vårt arbete inom Google Ads. Vi söker dig som är en tekniskt kunnig marknadsförare och som vill bli vår nya Paid Search Specialist (SEM Specialist) för våra kunder.     I rollen kommer du bland annat...   skapa kampanjer och annonser samt optimera kunders och interna projekt i Google Ads ha löpande kontakt med kunder  utveckla våra processer och vidareutveckla nya system vara med och ta fram vårt senaste AI-baserat system inom Google Ads Rollen är mångsidig och innefattar allt från löpande kundkontakt till operativt arbete med Google Ads-annonsering för våra kunder. En förutsättning för att lyckas i rollen är att du är skicklig i kontakten med kund. Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Hos oss har du som anställd flexibla arbetstider, en vecka extra semester och 5000 kr i friskvårdsbidrag. Vem söker vi? Vi söker dig som har stort intresse för arbete med betald digital marknadsföring som sökmotorannonsering (Google Ads), och det är meriterande om du har erfarenhet från det. Det är viktigt att du är analytiskt lagd för att löpande kunna förbättra resultaten för våra kunders annonser. Då du kommer in i ett växande bolag är det viktigt att du är flexibel och prestigelös, du bör tycka om att arbeta i ett högt tempo i en dynamisk miljö. TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse OMFATTNING: Heltid PLACERINGSORT: Umeå URVAL: Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan Om Noor På Noor Digital strävar vi efter att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Vi är ett 40-tal dedikerade medarbetare som arbetar tillsammans med visionen att alltid ligga i framkant. Sedan starten 2015 har vårt team av vassa kreatörer och tekniska specialister hjälpt företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

17 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Servicemedarbetare/transportör, Internlogistik, Umeå

Region Västerbotten arbetar för att god hälsa och hållbar utveckling ska stärka varandra. Vi tar ansvar för en jämlik välfärd och för att forskning och innovation ger resultat. Vill du vara nöjd med vad du gjort under dagen? Att få göra skillnad på riktigt för medborgare, patienter och kollegor på Norrlands Universitetssjukhus? Då har du nu möjlighet att söka ett sommarjobb med möjlighet till fortsatt extrajobb. Hos oss på Intern logistik Umeå kommer du att vara en del av verksamhetsområdet Digitalisering och Service. Närmast tillhöra basenheten Inköp och Logistik, som ansvarar för Region Västerbottens anskaffning och distribution av varor, tjänster motsvarande flera miljarder per år. Intern logistiks huvudsakliga uppgift är att hantera distribution och materialförsörjning inom NUS.Du kommer att få möjlighet att bidra till en servicefunktion med fokus på enkelhet och kvalité för våra kunder. Vad du säger och gör kommer därför att vara viktigt för att vi ska lyckas. Du kommer att vara en del av en mindre arbetsgrupp som stöttar och hjälper varandra, roterar på olika sysslor och ansvarsområden. Låter det intressant? så tveka då inte att visa ditt intresse. ARBETSUPPGIFTER Som servicemedarbetare/transportör hos oss ger du viktig service som påverkar många. Du kommer vara en av dem som dagligen säkerställer att våra kunder på NUS får bästa möjliga service och förutsättningar för att bedriva en vård i världsklass. Du kommer att ha ett rörligt och fysiskt arbete i sjukhusmiljö som kombineras med truckkörning. Varierande arbetsuppgifter med ansvar för leveranser av gods, post, mat, textilier och läkemedel eller att hämta in olika fraktioner av avfall och tvätt. Samt förekommande administrativa sysslor. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett tydligt kundfokus och har förmåga att bemöta och kommunicera med olika sorters människor. Du har en god samarbetsförmåga samtidigt som du trivs med eget ansvar, att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Som person är du serviceinriktad, lösningsorienterad och ordningsam. Det krävs också goda muntliga och skriftliga färdigheter i svenska språket, samt datavana. Kunskap och erfarenhet från gods/lagerhantering, transport- och logistikbranschen är önskvärt. Men viktigast av allt är att du brinner för att ge god service och är intresserad av att jobba tillsammans med oss. Rätt person kommer att ges möjlighet att få truckkort av oss. Du har fyllt 18 år, B-körkort eller AM-körkort är ett krav. ÖVRIGT Läs mer om våra förmåner för dig som jobbar med oss på webbsidan https://www.regionvasterbotten.se/nar-du-jobbar-hos-oss/att-vara-medarbetare. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Om du har skyddad identitet och vill ansöka så kontaktar du rekryterande chef och skickar sedan in dina ansökningshandlingar via post.

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Sommarjobb kassan/kundtjänst

Vi söker en sommarjobbare till kassan/kundtjänst Arbetsuppgifter: Vi söker en serviceinriktad medarbetare Som butiksmedarbetare är du butikens ansikte utåt. Vi prioriterar alltid kunden och ger ett kundbemötande som bidrar till servicekänsla, inspiration och (mer)försäljning. Vidare är det viktigt för oss på ICA Maxi Stormarknad Umeå att alltid ta ansvar för att hjälpa kunden samt att ständigt medverka i butikens förbättringsområden och utveckling. I kundtjänsten har man ett varierande arbete med bland annat information, post, spel, utlämning av online- och matkassar. I kassan varierar man arbetet mellan självscanning och traditionellt kassaarbete. Om dig: Vi ser att du som person är ödmjuk, driven och engagerad i ditt arbete. För att trivas hos oss bör du vara en glad och positiv person som trivs att arbeta i team men även viktigt att du kan arbeta självständigt och se vad som behöver göras. Du ska brinna för kundservice och trivas med att ha många bollar i luften. Du får gärna ha erfarenhet från liknade arbeten sedan tidigare men vi lägger stor vikt på personliga egenskaper. Vi ser att du är: Serviceinriktad , driven, engagerad, glad, positiv, proaktiv Meriterande: Erfarenhet av post. Har postcertifikat Erfarenhet av ATG och Svenska Spel Tillträde enligt överenskommelse men gärna så snart som möjligt för introduktion. Omfattning: Detta är ett sommarjobb som är mellan vecka 27-33. Kan finnas pass innan. Vi ser gärna att du kan arbeta vecka 34 och vecka 35 också. Arbetstider mellan 06:30-23:15 Detta är ett mindre schema mellan på ca 16 timmar i snitt men det finns stora möjligheter att ta på sig mer i kassan eller andra avdelningar. Vi ser gärna att du vill fortsätta jobba efter sommaren som extra eller på ett större schema. Finns stora möjligheter till fortsatt arbete efter sommaren. Vi påbörjar gallring och intervjuer löpande. För att DU ska komma vidare i rekryteringsprocessen så är det viktigt att du fullföljer alla steg. Även videofrågorna. CV och personligt brev ber vi om i steg två om man gått vidare

17 maj 2024
Sista ansökan:
31 maj 2024
Montör till ELE Forsa AB i Umeå

Om oss Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i 22 städer från Stockholm i söder till Luleå i norr. För att säkerställa hållbara rekryteringar, är vi på Clockwork måna om att ha ett jämställt och inkluderande urval i samtliga av våra processer. Med hjälp av ett brett urval och med en kompetensbaserad metodik som grund säkerställer vi att du som söker behandlas likvärdigt, jämlikt och jämställt. Läs mer på www.clockworkpeople.se Om företaget ELE är en svensk familjeägd träkoncern som verkar på en internationell marknad. Företaget har en djup förankring i Hälsingland och Norrland, där ELE förvaltar egen skog, sågar tall och gran och tillverkar pallar, emballage och komponenter av trä. Verksamheten innefattar hela kedjan från stående skogsråvara till färdiga produkter inom flera verksamhetsområden och geografisk spridning. ELE förädlar och utvecklar både råvara och kund långsiktigt då deras specialanpassade produkter är utvecklade i nära samarbete med kunden. ELE odlar nära relationer med deras kunder för att tillsammans utveckla både kundens affär och deras egen lönsamhet både hållbart och långsiktigt. Dina arbetsuppgifter Vi söker en engagerad och skicklig montör till ELE Forsa AB, i denna roll som montör kommer du främst att arbeta med ELEs produkter som träemballage och pallar etc. Arbetsuppgifterna innefattar montering och produktion av träemballage, där snickeriet är av avgörande betydelse. En stor del av arbetet är manuellt och du behöver uppskatta repetitivt arbete för att trivas i rollen. Utöver produktion och montering av träemballage kan det på sikt, för rätt kandidat, även ingå uppgifter såsom körning av leveranser med lastbil men även lastning och lossning med traktor. Tjänsten är en heltidstjänst där arbetet är förlagt på vardagar mellan 7-16. Din profil För att lyckas i rollen som montör hos ELE ser vi att du har en stark arbetsmoral, där engagemang och pålitlighet är av yttersta vikt. Eftersom vi är ett litet team är social förmåga viktigt för att trivas och samarbeta väl. Vi värdesätter en positiv inställning och söker någon som är glad och lätt att ha att göra med. Erfarenhet av att vara snabb och effektiv i arbetsuppgifterna är också meriterande. Om du känner att detta låter som en roll som passar dig, ser vi fram emot din ansökan och möjligheten att välkomna dig till vårt team hos ELE! Vi söker en kandidat med praktisk bakgrund. Säkerhetsmedvetenhet är avgörande då arbetsplatsen omringas av större kapar och maskiner. En central del av arbetet är fysiskt krävande, så vi söker dig som är fysiskt stark och har förmågan att hantera de fysiska utmaningarna som jobbet innebär. Truckkort, C-körkort och YKB är meriterande. Ansökan Du blir anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt stora chanser att påverka såväl arbetssituation som din personliga utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Vid frågor är du välkommen att kontakta Oliver Chicaiza på 0708-21 53 05 Vi jobbar med intervjuer löpande och tjänsten är tänkt att börja omgående, ansök därför redan idag. Vi ser fram emot din ansökan! Sök tjänsten via: www.clockworkpeople.se

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024