Logistikkoordinator
REGION UPPSALA
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Regionens hus Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och bygga framtidens vårdlogistik? Region Uppsala har påbörjat en omfattande resa med att utveckla regionens logistiska förmåga. Som en del i detta arbete har regionen etablerat en central Logistikfunktion med uppdraget att genom central ledning säkerställa en robust och effektiv materialförsörjning till hälso- och sjukvården. Just nu befinner sig Region Uppsala i en expansiv fas där vi ska implementera ett nytt affärssystem samt driftsätta ett centrallager i egen regi. Centrallagret kommer att fungera som navet i regionens materialförsörjning till hälso- och sjukvården samt vara en viktig del i regionens satsning på ökad försörjningsberedskap. Ditt uppdrag Vi söker nu strukturerade och serviceinriktade logistikkoordinatorer till vårt team! Som logistikkoordinator kommer du att vara en nyckelperson i vår dagliga logistikverksamhet där vi förser vården, utifrån behov, med olika sjukvårdsprodukter. Det är en bred och varierande roll där du arbetar operativt och serviceinriktat, med daglig kontakt med såväl vårdens beställare som externa leverantörer. Du har ett stort kontaktnät och spelar en viktig roll i att samordna flöden och lösa frågor längs hela försörjningskedjan – från beställning till leverans. Det gör att du blir en central spelare i vårt team, där samarbete, kommunikation och problemlösning står i fokus. Uppdraget kommer initialt att fokusera på införandet av regionens nya affärssystem inklusive att ge stöd till vårdens beställare i användningen av systemet. I rollen ingår: • Orderplanering – med målsättning att optimera centrallagrets lagernivåer utefter verksamhetens behov • Operativt inköp, inklusive leveransbevakning av gjorda beställningar • Prognos- och sortimentsarbete • Leverantörsuppföljning – uppföljning av leverantörers leveransprecision etc. • Kundorderhantering av beställningar från regionens beställare/vårdenheter • Kundordersupport - svara på frågor kring beställningar, leveranser och materialtillgång • 1st och 2nd line support – besvara frågor från regionens beställare kopplade till användning det nya affärssystemet (Microsoft Dynamics 365) • Masterdatahantering • Uppföljning av centrallagrets måltal/KPI:er • Delta i utvecklingsarbete kopplat till processer och arbetssätt samt bidra i arbetet kring ständiga förbättringar Då verksamheten och även tjänsten är ny kommer du att vara delaktig i att forma både rollen och ansvarsområdet. Dina kvalifikationer Du har en avslutad gymnasieutbildning och med fördel en eftergymnasial utbildning inom logistik, inköp eller annat relevant område Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift och har god kunskap i engelska, i såväl tal som skrift Vi ser gärna att du har • Erfarenhet av logistik/supply chain i en komplex verksamhet • Minst 1 års erfarenhet av arbete med orderplanering och operativt inköp • Erfarenhet av att analysera och presentera data • Erfarenhet av kundtjänstarbete eller av en annan serviceinriktad roll • God datorvana och kunskap i MS Office främst Excel • Kunskap inom affärs-, logistik- och BI-system Meriterande: • Erfarenhet av att ha varit med och implementerat ett nya affärssystem • Kunskap av Microsoft Dynamics 365 • Kunskap om sjukvårdsprodukter Din kompetens För att lyckas i rollen är du noggrann och strukturerad med ett starkt fokus på kvalitet. Du har en analytisk förmåga och kan se helheten samtidigt som du har öga för detaljer. Du har en problemlösande inställning och förmåga att snabbt anpassa dig till förändrade förhållanden. Du tycker om att hjälpa andra och har ett genuint engagemang för att ge bra service. Vi ser även att du har god kommunikationsförmåga och förmåga att bygga relationer med både interna och externa parter. Vi erbjuder Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Maria Karlsson logistikchef, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Dietist

Gränbystadens vårdcentral Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Varmt välkommen att bli en del av vårt team på Gränbystadens vårdcentral! Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som dietist hos oss och vara en del i vårt team och utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på deltid, 60-80%, tillträde enligt överenskommelse. Vi satsar på trygga anställningar och bra förmåner via vårt kollektivavtal, läs om dem här (https://www.regionuppsala.se/Global/Jobba%20hos%20oss/karri%E4rwebben/F%F6rm%E5nsbroschyr%20Region%20Uppsala_2019.pdf). Vi har vid sidan av din individuella utvecklingsplan även regelbundna utbildningsdagar för kompetensutveckling. Det gör att du ingår i ett stort nätverk med kunniga kollegor från hela länet. Ditt uppdrag Som dietist hos oss riktar du dig till alla medborgare i alla åldrar. Arbetsuppgifterna består av kostbehandling och rådgivning till patienter enskilt och i grupp samt viss personalutbildning. Du ingår i våra olika tvärprofessionella team på vårdcentralen och du kommer att ha ett nära samarbete med andra dietister i ett nätverk. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad dietist. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i primärvård. Arbetet förutsätter att du har god samarbetsförmåga och trivs och har erfarenhet av att arbeta i team men även att du har förmåga till självständigt arbete. Det är viktigt att du har en god förmåga och vilja att utveckla verksamheten och samarbetet, såväl inom vårdcentralen som med respektive vårdgrannar. Som person är du tydlig i din kommunikation och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har en god pedagogisk förmåga, är lyhörd och kan lätt skapa kontakt med både patienter, anhöriga och kollegor. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Vår verksamhet Vårdcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa, Region Uppsala. I det snabbt växande området kring Gränby centrum finns vår fräscha vårdcentral. Vi är 45 medarbetare som tillsammans erbjuder det mesta inom primärvård och på vårdcentralen arbetar alla för att ge våra patienter bästa möjliga omhändertagande. Rasbo vårdcentral är vår filial. Vill du veta mer? För mer information om arbetet och verksamheten är du varmt välkommen att kontakta gruppchef Suzanna Prising, telefon: 018-611 78 10 alternativt e-post: [email protected] eller verksamhetschef Eva Widén, telefon 018-617 04 31 alternativt e-post [email protected]. Fackliga representanter nås via växeln på telefon: 018-611 00 00. Ansökan Vi ser fram emot din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på din legitimation och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
10 augusti 2025
Masterdatakoordinator
REGION UPPSALA
Systemadministratörer

Regionens hus Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och bygga framtidens vårdlogistik? Region Uppsala har påbörjat en omfattande resa med att utveckla regionens logistiska förmåga. Som en del i detta arbete har regionen etablerat en central Logistikfunktion med uppdraget att genom central ledning säkerställa en robust och effektiv materialförsörjning till hälso- och sjukvården. Just nu befinner sig Region Uppsala i en expansiv fas där vi ska implementera ett nytt affärssystem samt driftsätta ett centrallager i egen regi. Centrallagret kommer att fungera som navet i regionens materialförsörjning till hälso- och sjukvården samt vara en viktig del i regionens satsning på ökad försörjningsberedskap. Ditt uppdrag Vi söker en driven och strukturerad Masterdatakoordinator som vill vara med och bygga upp regionens logistikförmåga. Som Masterdatakoordinator blir du en nyckelspelare i vår organisation, där du ansvarar för att säkerställa kvalitet, struktur och effektiv hantering av masterdata inom vårt affärssystem. Du kommer att arbeta med att skapa, uppdatera och underhålla masterdata samt utveckla processer och rutiner för att förbättra datakvaliteten. Det är en kommunikativ roll med flertalet kontaktytor både inom regionens verksamheter och med externa parter. I rollen ingår även att: • Säkerställa att masterdata hanteras enligt interna och externa krav. • Analysera och förbättra masterdataprocesser i samarbete med olika organisationer. • Delta i utveckling och implementering av systemstöd för masterdatahantering. • Stötta organisationen med rapportering och analyser baserade på masterdata. Då tjänsten är ny kommer du att vara delaktig i att forma både rollen och ansvarsområdet. Dina kvalifikationer Vi söker dig som har: • Relevant eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT, logistik eller annat relevant område alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. • Minst 4 års erfarenhet av att arbeta med masterdata och datakvalitet • God förståelse för datamodeller och databashantering • God förmåga att analysera och strukturera stora mängder data • Goda kunskaper i Excel och andra analysverktyg • God kunskap och erfarenhet av affärssystem (Dynamics 365, SAP eller liknande). Stor vikt läggs vid personliga egenskaper. Din kompetens För att lyckas i rollen tror vi att du är: • Noggrann och strukturerad med ett öga för detaljer. • Lösningsorienterad och analytisk. • Kommunikativ och pedagogisk, med förmåga att samarbeta med olika funktioner i organisationen. • Van att arbeta självständigt och ta initiativ. Vi erbjuder en spännande roll där du får vara med och utveckla vår masterdatahantering och bidra till en mer effektiv och datadriven organisation. Välkommen med din ansökan! Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Vi erbjuder Tillsvidareanställning på heltid, med tillträde enligt överenskommelse. Som arbetsgivare vill vi skapa förutsättningar för att våra medarbetare ska ha det bra, så att man kan känna sig trygg och ha kvalitet i livet utanför jobbet. Förutom att vi har ett av Sveriges bästa kollektivavtal erbjuder vi subventionerade UL-biljetter och ett förmånligt friskvårdsbidrag. Vi erbjuder också våra medarbetare en flexibel arbetsplats, med möjlighet att arbeta delvis på distans utifrån överenskommelse. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vi erbjuder Kontakta Maria Karlsson logistikchef, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Vi gör intervjuer löpande, så vänta inte med din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Processoperatör till Life Science företag i Uppsala
Academic Resource AB
Maskinoperatörer, farmaceutiska produkter

Academic Resource söker en Processoperatör till ett Life Science företag i Uppsala Tjänsten är ett konsultuppdrag fram till årsskiftet med god möjlighet till förlängning. Arbetstider: 7 dagars-skift Start omgående eller enligt överenskommelse. Om avdelningen: Processoperatören kommer arbeta i en grupp om 8 personer, flera med många års erfarenhet och bra kunskapsnivå gällande företaget. Sektionen består idag av 17 operatörer, 4 ingenjörer, 1 teamleader och 1 sektionschef. Producerar förbrukningsartiklar (sensorchip, kit & reagens) samt reservdelar (optiska interface & mikroflödeskanaler) som används för att analysera olika proteiner i diverse forsknings-och läkemedelsapplikationer. Arbetsuppgifter: Processoperatören kommer arbeta i en grupp som producerar IFC (mikroflödescell) som är en ingående komponent i Biacore instrumenten. Arbetsuppgifter ställer stora krav på noggrannhet och god syn då samtliga produkter inspekteras visuellt, bl.a. med mikroskop. Under produktionsprocessen så används flertalet olika utrustningar varvat med manuella steg, där det är viktigt att man är noggrann och har en viss fingerfärdighet. Batchvis tillverkning enligt gällande metoder, operatörerna utför och ansvarar självständigt för alla moment i sin produktionsbatch. Kvalifikationer: • Erfarenhet av att arbeta i en produktionsprocess. • Goda kunskaper i Svenska och Engelska. • IT kunskap, gärna Office paketet Om Academic Resource: Academic Resource är rekryterings- och bemanningsföretaget för akademiker med erfarenhet. Vi har lång erfarenhet av Uthyrning, Rekrytering samt Interim Management inom tjänstesektorn. Våra affärsområden är Life Science, Ekonomi & Finans, samt HR. Vi verkar inom tjänstesektorn och främst i Stockholm & Uppsala. Som konsult hos Academic Resource erbjuds du: • Förmåner som t.ex. tjänstepension, friskvårdsbidrag och föräldralön. • Ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär en mycket större trygghet, då du omfattas av kollektivavtalens villkor för till exempel lön, försäkringar, pension och semester. • En engagerad konsultchef som finns tillgänglig och håller löpande kontakt med dig och kundföretagen under hela din anställning som ser till att du trivs och utvecklas på din arbetsplats! • Möjlighet att utvecklas genom lärande på arbete såväl som i varierade roller på intressanta kundföretag. Ansökan: Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så ansök så snart som möjligt med uppdaterat CV samt personligt brev i PDF/Word-format. Klicka nedan på sök tjänsten och fyll i dina kontaktuppgifter, ange referensnamn: CPO0625 Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att maila: [email protected] we take you further!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
15 juli 2025
Logistikutvecklare
REGION UPPSALA
Civilingenjörsyrken inom logistik och produktionsplanering

Regionens hus Regionens ledningskontor är en del av Region Uppsala, en av Uppsala läns största arbetsgivare. Ledningskontoret ska stödja den politiska ledningen och förvaltningarna så att den politiska inriktningen får genomslag i Region Uppsalas olika verksamheter och regionen kan axla sin roll, regionalt och nationellt. Ledningskontoret leds av regiondirektören och har en styrande, stödjande och samordnande roll i Region Uppsala. På Ledningskontoret finns avdelningen för ekonomi och styrning, avdelningen för regional utveckling, IT-avdelningen, HR-avdelningen, hälso- och sjukvårdsavdelningen, information- och kommunikationsavdelningen samt avdelningen för planering och utveckling. Ledningskontoret har cirka 1 000 medarbetare. Vill du utvecklas och bidra till Region Uppsalas utveckling - välkommen att arbeta med oss! Vår verksamhet Vill du vara med och bygga framtidens vårdlogistik? Region Uppsala har påbörjat en omfattande resa med att utveckla regionens logistiska förmåga. Som en del i detta arbete har regionen etablerat en central Logistikorganisation med uppdraget att genom central ledning säkerställa en robust och effektiv materialförsörjning till hälso- och sjukvården. Just nu befinner sig Logistikorganisationen i en expansiv fas där vi ska implementera ett nytt affärssystem samt driftsätta ett centrallager i egen regi. Centrallagret kommer att fungera som navet i regionens materialförsörjning till hälso- och sjukvården samt vara en viktig del i regionens satsning på ökad försörjningsberedskap. Ditt uppdrag Vi söker nu en driven och engagerad logistikutvecklare, som kommer att ha en nyckelroll i arbetet med att utveckla Region Uppsalas logistikförmåga och därmed bidra i arbetet med att säkerställa en god och säker vård för våra invånare. Rollen som Logistikutvecklare har ett tydligt utvecklingsfokus, där du kommer att leda utveckling och implementering av nya processer, arbetssätt och IT-system inom materialflödets olika delar. Du kommer att leda och/eller genomföra olika analyser och utredningar samt initiera och leda olika utvecklings- och förändringsprojekt. Du kommer även att jobba med kravställning och uppföljning av flöden med syfte att optimera materialflöden och stödet till vårdens verksamheter. I rollen krävs samarbete med ett flertal kontaktytor, både inom regionens verksamheter samt med externa parter. Det kommer att vara viktigt att utveckla samarbetet med dessa kontaktytor för att kunna förbättra verksamheten. Även omvärldsbevakning ingår i rollen. Initialt är uppdraget fokuserat på att projektleda breddinförandet av ett nytt logistikkoncept, inklusive stödja införandet av nytt affärssystem, på regionens vårdenheter med syftet att modernisera och digitalisera förråd och materialflöden. Dina kvalifikationer Vi ser gärna att du har • Högskoleutbildning, med fördel inriktning mot supply chain management/logistik • Minst 5 års erfarenhet av arbete med logistik/supply chain i en komplex verksamhet • Minst tre års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom logistik och flödesoptimering • Erfarenhet av att driva utvecklings- och/eller implementationsprojekt inom logistik • Erfarenhet av förändringsledning där förankringsarbete med intressenter är avgörande • God kunskap i MS Office • God kunskap inom affärs-, logistik- och BI-system. • Erfarenhet av att införa affärssystem (t.ex. SAP, Dynamics, Raindance eller liknande) Du är flytande i svenska, i såväl tal som skrift och du har god kunskap i engelska, i såväl tal som skrift. Meriterande: • Operativ erfarenhet inom någon/några av leveranskedjans processer, såsom lagerplanering • Formell projektledarutbildning • Kunskap/erfarenhet av MS Dynamics 365 • Grundläggande kunskap inom CAD-program • Erfarenhet av sjukvårdsprodukter Din kompetens Du är en målinriktad person som tar initiativ och driver arbetet framåt med fokus på resultat. Med ett strukturerat arbetssätt planerar, organiserar och prioriterar du uppgifter effektivt för att nå uppsatta mål. Du har en god numerisk och analytisk förmåga och hanterar underlag snabbt och korrekt. Din uthållighet gör att du håller motivationen uppe och fullföljer projekt även när du möter motgångar. Du samarbetar väl med andra, är lyhörd och bidrar till en konstruktiv arbetsmiljö. Genom ditt relationsskapande förhållningssätt skapar du kontakter och bygger starka nätverk. Vi erbjuder Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Vill du veta mer? Kontakta Maria Karlsson logistikchef, [email protected] Fackliga representanter: Vision - Christianne Simson, 018-611 32 51 SACO - Örjan Olsmats, 072-209 45 44 Övriga fackförbund nås via Region Uppsalas växel 018-611 00 00. Vill du jobba med oss? Välkommen med din ansökan via länken nedan. Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden. Startdatum enligt överenskommelse. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
22 augusti 2025
Verksamhetschef
Jobway AB
Chefer inom hälso- och sjukvård

Är du en självgående person som trivs med att ta ansvar för ekonomi, verksamhetsutveckling och personal? Vill du vara med och driva en verksamhet där hantverk och kvalitet står i fokus? Då kan det här vara rollen för dig - Ansök redan idag! Leijon Stenugnsbageri & Konditori växer och söker nu en verksamhetschef som vill vara med på vår fortsatta resa. Du får en bred och spännande roll där du arbetar nära ägarna och bidrar till att utveckla både team, rutiner och affär. Dina huvudsakliga ansvarsområden: Verksamhetsutveckling och strategiarbete Ekonomisk uppföljning, sortimentsanalys och prissättning Leverantörskontakter, avtal och kostnadsstyrning Stötta vid personalfrågor, rekrytering och HR Administrativa uppgifter såsom schemaläggning, produktkalkyler och dokumentation Vi söker dig som har: Erfarenhet av ledarskap, gärna inom detaljhandel, café, restaurang eller liknande God administrativ förmåga och systemvana Förmåga att arbeta både operativt och strategiskt Ett lösningsorienterat, strukturerat och tydligt arbetssätt Du erbjuds: En viktig roll i ett väletablerat företag med starkt varumärke En varm, kreativ och kvalitetsdriven arbetsmiljö Möjlighet att påverka och utveckla både din roll och verksamheten Om Leijon Stenugnsbageri & Konditori Hos oss så hittar du ett hantverk, vi skapar alla våra produkter från grunden på plats där vi har möjlighet att finjustera varje detalj till perfektion utan halvfabrikat. För att kunna göra det så tummar vi aldrig på råvarorna och vi använder oss av svenska och närproducerade råvaror i största möjliga mån. Med Frida Leijon i spetsen är nytänkande och kreativitet en daglig ingrediens i vårt bageri. Är du intresserad och vill veta mer? Då ser vi gärna att du skickar din ansökan tillsammans med CV! I denna rekrytering samarbetar Leijon Stenugnsbageri & Konditori med rekryteringsföretaget Jobway. Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult Celina Sundberg, [email protected]. Vi tillämpar löpande urval och tjänsten kan därmed tillsättas innan sista ansökningsdag. Din ansökan behandlas konfidentiellt. Varmt välkommen med din ansökan!

4 dagar sedan
Sista ansökan:
23 juli 2025
Processoperatör
Randstad AB
Övriga drifttekniker och processövervakare

Arbetsbeskrivning Är du en erfaren processoperatör som söker en ny utmaning eller har du ett stort intresse för produktion och industriverksamhet och vill testa något nytt? Vi söker nu efter processoperatörer för flertalet spännande uppdrag inom Uppsala. Uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag på 6 månader med goda chanser till förlängning eller anställning hos kund. Arbetet innebär skiftgång och kan omfatta både tvåskift och femskift, vilket inkluderar kvällar, nätter och helger. Som processoperatör kommer du att arbeta med drift och övervakning av produktionsprocesser. Du ansvarar för att säkerställa att produktionen genomförs enligt fastställda kvalitetskrav, och att alla processer följer gällande regelverk och säkerhetsföreskrifter. Ansvarsområden Drift och övervakning av produktionsutrustning och processer. Kontroll av produktkvalitet och säkerställande av att rätt specifikationer följs. Rapportering av avvikelser och åtgärdande av eventuella problem. Dokumentation av alla steg i produktionsprocessen enligt GMP. Samarbete med andra avdelningar för att optimera produktionsflöden. Kvalifikationer Har en avslutad gymnasieexamen eller har flerårig arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant. Har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Är noggrann, ansvarstagande och har en hög arbetsmoral. Har förmåga att arbeta både självständigt och i team. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Insatschef sökes till F 16
Försvarsmakten
Soldater m.fl.

Upplands Flygflottilj F 16 ansvarar för Uppsala garnison och driften av Uppsala flygplats. Flottiljen ansvarar även för bevakningen av det svenska luftrummet dygnet runt, året runt samt leder Flygvapnets stridsflygplan i luften. Du kommer vara en del av en militär organisation under stor förändring och utveckling med anledning av omvärldsläget och Sveriges NATO-medlemskap. F 16 växer och vi söker nu nya kollegor som vill vara med på vår utvecklingsresa! Befattningen erbjuder ett arbete som är både ansvarfullt och omväxlande på en dynamisk arbetsplats där din individuella utveckling ligger i fokus.   Om enheten  Flygbasbataljonens huvuduppgift är att drifthålla och upprätthålla skydd runt flygbasen samt att genomföra grundutbildning av värnpliktiga. Bataljonen består av en bataljonsledning, flygplatsledning, bataljonsstab, 51. Grundutbildningskompaniet, 52. Flygbaskompaniet, 315. Säkmarkpluton och en FRIV-sektion. 528. Insatspluton lyder under 52. Flygbaskompaniet på F16 och ansvarar för IBSS (Insatsberedd Skyddsstyrka) inom Uppsala Garnison. Plutonen verkar både inom och utanför objektet samt tillför MP-kompetens till flottiljen.     Huvudsakliga arbetsuppgifter  Som insatschef leder du garnisonens insats och bevakningsarbete och ansvarar för patrullering och insatser mot skyddsobjekt men även till viss del transportskyddsuppgifter. I denna befattning har du ett arbete som ställer stora krav på social kompetens och förmåga till lösningsinriktat tänkande under stundtals hög stress samt en god simultankapacitet. Utöver bevakningstjänsten ska du kunna agera som instruktör samt på sikt vara beredd att leda personal inom gruppsstorlek. Hundar förekommer på arbetsplatsen.  Inom Försvarsmakten jobbar vi alltid som ett lag. Vår organisation bygger på samarbete, anpassningsförmåga och ett gemensamt ansvar för helheten. Därför kan du som medarbetare ibland komma att ställas inför nya typer av uppgifter. Det är en naturlig del av arbetet i Försvarsmakten som tjänar både myndigheten och medarbetarens utveckling väl, och du kommer aldrig ges en uppgift som du inte får förutsättningarna att klara av.    KRAV  Kvalifikationer  • Körkort lägst klass B  • Lägst OR-4   • Skyddsvaktsutbildad  • Vapenutbildning AK 5 samt pistol 88 block B  • God fysisk förmåga enligt FM FysS (nivå 2)    Personliga egenskaper  Vi söker dig som kan arbeta självständig och som en del av en grupp: fokus ligger på ansvarskänsla och initiativförmåga. Vi möter alla sorters människor, såväl anställda som totalförsvarspliktiga men också individer utan anknytning till Försvarsmakten. För att passa för befattningen bör du ha en god social förmåga och en god förmåga att anpassa din kommunikation till dem du möter i olika situationer. Du har god självkännedom, är noggrann och pålitlig och hanterar människor på ett professionellt sätt. Du har mycket god förmåga att tempoväxla då din arbetssituation snabbt kan skifta från att vara lugn till en skarp insats. Du ska känna dig trygg med att ta på dig en ledande roll inom plutonen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.    MERITERANDE    • Godkänd utbildning C IBSS  • Genomförd officersutbildning  • Erfarenhet från Försvarsmakten  • Nuvarande eller tidigare anställd i FM  • Förarbevis på Lätt Personterrängbil  • AK 5 C/D utbildad  • Närkampsutbildad  • IDV utbildad  • Utbildning inklusive signalskyddsutbildning på Rakel, MG-L och MG-M  • Brukarutbildning på Mono 12, CQB och mörkerriktmedel  • Instruktörkompetenser inom pistol, ak och även fordonstjänst, sjukvård, närkamp, sensorer och samband.    Övrigt  Anställningsform: Tidsbegränsad anställning enligt GSS/K avtalet. Provanställning om sex månader kan tillämpas  Sysselsättningsgrad: Heltid   Arbetstid: Tjänsten omfattar både dagtid, dygn och helgtjänstgöring  Arbetsort: Uppsala  Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse  Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning   Befattning: Militär    För upplysningar om befattningen kontakta:  Rekryterande chef, Per Hedlund  Tfn: 073-089 73 64, mejl: [email protected]   På semester till och med v. 31. För information om rekryteringsprocessen kontakta:  HR-generalist, Susanna Schjölin  Mejl: [email protected]     Fackliga företrädare:  OFR/O Ärna Josefine Granberg, tfn 0505-45 10 00 (växel nr).  OFR/S Daniel Modin, tfn 0706-38 68 33.  SACO Oscar Moberg, tfn 072-984 84 53.  SEKO Åsa Karlsson, tfn 076-649 23 95 Sista ansökningsdag  Välkommen med din ansökan senast 2025-08-11. Din ansökan bör innehålla CV samt ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.    Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: Upplands flygflottilj, F 16, har sitt huvudsäte vid Uppsala garnison. Förbandet är en del av det svenska Flygvapnet och ansvarar för driften och bevakningen av Uppsala flygplats samt utbildning av värnpliktiga inom flera olika befattningar i Flygvapnet. Förbandet leder även 161:a Stridslednings- och luftbevakningsbataljonen som stridsleder stridsflygplan i luften samt sköter den ständiga bevakningen av det svenska luftrummet. Förbandet verkar från flera olika platser i landet och utgör en viktig del i den tillväxtperiod som Flygvapnet står inför. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Maskiningenjör till mekaniskt underhåll på Forsmark!
Academic Work Sweden AB
Civilingenjörsyrken inom maskinteknik

En utvecklande och samhällsviktig verksamhet väntar dig som startar din karriär hos Forsmark! I denna roll ingår du i teamet som ansvarar för anläggningens mekaniska underhåll. Varmt välkommen in med din ansökan! OM TJÄNSTEN Forsmarks kärnkraftverk är den största elproducenten i Sverige och producerar en sjättedel av den el som förbrukas nationellt. Forsmarks vision är att leverera fossilfri el varje dag, året runt. I rollen som maskiningenjör blir denna vision tydlig då du varje dag ansvarar för att underhållet håller den kvalitet som krävs för en säker och stabil drift. I rollen som maskiningenjör på mekaniskt underhåll kommer du arbeta med varierande arbetsuppgifter och ansvarar för mekaniskt underhåll på kort och lång sikt. Du kommer tillhöra området för dieselmotorer eller ventiler, vilket område du kommer specialisera dig inom beror på ditt intresse och din bakgrund. Du kommer arbeta med strategiska, operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer bland annat ansvara för att bedöma komponenters status, planera inför kommande underhåll och arbetsleda tekniker som utför underhållet. Du erbjuds - En utbildningsbudget för att stärka din kompetens och utveckling - Att vara en del av ett företag med stora möjligheter till vidareutveckling - Lönetillägg för dig som pendlar minst 5 mil till Forsmark, exempelvis för dig som bor i Uppsala, Gävle eller Tierp - Kollektivtrafik till och från Forsmark som är anpassade efter dina arbetstider Detta är ett konsultuppdrag där ambitionen är att du efter din konsultperiod blir anställd av Vattenfall på Forsmark. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Planera och samordna förebyggande underhåll * Felsökning och planering av avhjälpande underhåll * Optimering och förbättring av underhållsrutiner och metoder * Ingå i förnyelseprojekt inom mekaniskt underhåll * Agera stöd till underhållstekniker och arbetsledare vid planerade avställningar * Ansvara för leverantörskontakter VI SÖKER DIG SOM - Har en högskole- eller civilingenjörsexamen inom maskinteknik eller liknande. Tar du examen under 2025 är du också välkommen in med din ansökan! - Är flytande i tal och skrift i svenska eftersom det krävs för kommunikation och dokumentation - Har goda kunskaper i engelska Meriterande är om du har praktisk mekanisk erfarenhet. För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper: - Målmedveten - Ordningsam - Ansvarstagande Tjänsten är säkerhetsklassad vilket innebär att en säkerhetsprövning kommer att genomföras innan anställning. Säkerhetsprövningen omfattar registerkontroll samt säkerhetsprövningssamtal i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Utöver säkerhetsprövningen kommer alkohol- och drogtest att genomföras samt en läkarundersökning för arbete med joniserande strålning. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Läs mer om Forsmark här:

4 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Växeltelefonist / receptionist
Randstad AB
Kontorsreceptionister

Arbetsbeskrivning Är du flexibel och redo att hoppa in på extrajobb med kort varsel? Tycker du om att ha kontakt med människor, har ett högt servicetänk och trivs bra med att arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor? Är du dessutom ordningsam och initiativtagande? Då kan du vara den vi söker. Just nu söker vi dig som vill arbeta extra inom reception och växeltelefoni för Svenska kyrkans räkning. Arbetet är förlagt under dagtid måndag till fredag. Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. Till denna tjänst söker vi personer för extraarbete. Enligt vårt kollektivavtal är det därför viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning. Det kan vara exempelvis studier eller annat arbete med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. Ansvarsområden Dina ansvarsområden kommer att bestå av receptionssysslor eller växeltelefoni. Kvalifikationer För att du ska vara aktuell för denna tjänst är det krav på att du har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%, exempelvis annat arbete eller studier. Ett krav är att du kan kunna hoppa in och jobba med kort varsel. Som person ser vi att du är bekväm och tycker om att prata och arbeta med andra människor. Du har ett högt servicetänk och är strukturerad i ditt arbete. I denna roll krävs det att du är flexibel och trivs med en varierad vardag. Du är initiativtagande och tar tag i saker du uppmärksammar. Vidare har du god datavana och talar svenska flytande. Tidigare erfarenhet av arbete i reception eller som telefonist är meriterande men inte ett krav. Om företaget Randstad På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

4 dagar sedan
Sista ansökan:
25 september 2025