På Avanta söker vi nu en redovisningskonsult eller ekonom som vill bli en del av vårt team! Hos oss får du möjlighet att arbeta i en familjär arbetsmiljö där vi ständigt arbetar för att erbjuda den bästa servicen till våra kunder samtidigt som du utvecklas i din yrkesroll. Vem är du?Till vårt Uppsala-kontor söker vi dig som lockas av variationen och dynamiken i konsultrollen och har en vilja att bidra till våra kunders och Avantas framgångar över tid. Du är ansvarstagande och vill ta dig an utmaningar för att växa. Du är ekonomiutbildad, har arbetat på redovisningsbyrå tidigare och känner dig trygg i arbetet med den löpande redovisningen. Du känner även trygghet i att göra förenklade bokslut och enklare rådgivning mot kund. I rekryteringsprocessen kommer stor vikt att läggas vid dina personliga egenskaper. Vi värdesätter att du är en person som trivs i sociala miljöer, tycker om att bygga relationer och hitta lösningar som skapar affärsvärde. Förmåga att ta ansvar för den egna prestationen och samarbeta bra med andra är något som stämmer in på dig. För att trivas hos oss är det viktigt att du ser variationen i uppdrag och kundrelationer på byrå som en fördel och att du uppskattar möjligheten att arbeta nära kunder av olika storlek och inom olika branscher. Hos oss är det en självklarhet att driva arbetet genom automatiserade flöden och använda moderna verktyg som stöd i redovisning och rådgivning. Därför ser vi teknisk nyfikenhet, systemvana och ett digitalt arbetssätt som en avgörande del av din kompetens. Viktigt för rollen: Relevant utbildning inom ekonomi eller motsvarande erfarenhet förvärvad inom branschen. Arbetslivserfarenhet av löpande redovisning, enklare företagsrådgivning och enklare bokslutsarbete. Arbetslivserfarenhet från redovisningsbyrå God systemvana och förståelse för digitala flöden God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift God kommunikativ förmåga God samarbetsförmåga God problemlösningsförmåga Kundcentrerad med flexibelt arbetssätt Meriterande för rollen: Arbetslivserfarenhet av försäljning, kundrådgivning och förändringsarbete Kundansvar från redovisningsbyrå Arbetslivserfarenhet av K2-bokslut, K3 årsredovisning och koncernredovisning Erfarenhet av avancerad lön, inkomstdeklarationer för företag och privatdeklarationer Arbetslivserfarenhet av kunder med större koncern-struktur Arbetslivserfarenhet av att arbeta i team Erfarenhet av Fortnox, Visma Lön och Björn Lundén Vad kommer du att arbeta med? I nära samarbete med kollegor kommer du huvudsakligen arbeta med den löpande redovisningen men även enklare bokslutsarbete och rådgivning. Vi ser självklart även att rollen utvecklas utifrån dina egna individuella mål för utveckling och lärande. Exempelvis finns goda möjligheter att utvecklas inom mer avancerad bokföring samt inom bokslut, affärsrådgivning och deklarationer. Arbetet består av såväl självständigt arbete som arbete tillsammans med dina kollegor. Vi erbjuder dig:Hos oss på Avanta får du möjligheten att arbeta i en ansvarsfull roll i ett bolag med familjär kultur där vi hjälper varandra, men vi erbjuder dig även: Moderna och trevliga kontorslokaler i närhet till Uppsala Centralstation med utmärkta pendlingsmöjligheter med buss eller bil. Arbete självständigt och i team med samarbete och kunskapsutbyte i fokus. En central roll i ett växande bolag där du kan påverka. Möjlighet att arbeta med utmanade kundprojekt där förändringsledning, digitalisering och automatisering samt affärsutveckling står i fokus. Ett omfattande förmånspaket med friskvårdsbidrag på maxnivå, tjänstepension och förmånliga försäkringar. Flexibla arbetstider samt möjlighet till distansarbete för att få livspusslet att gå ihop med vardagens alla måsten. Tydliga vägar för kompetensutveckling baserade på dina egna förutsättningar och målsättningar. Gemensamma luncher, fikaraster, årliga konferenser och andra sociala aktiviteter som en naturlig del av vår företagskultur Ansökan Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med 6 månaders provanställning. Uppstart enligt överenskommelse. Vi tillämpar ett löpande urval, vänta därför inte med din ansökan. Eftersom vi vill säkerställa en strukturerad, rättvis och fördomsfritt urvalsarbete ber vi dig att inte skicka in något personligt brev. Istället fokuserar vi på att bedöma din kompetens utifrån de urvalsfrågor du besvarar i samband med ansökan. Dina personliga egenskaper bedöms senare i processen genom strukturerade intervjuer. Du kan läsa mer om vår rekryteringsprocess här. För att uppfylla våra interna rutiner för lämplighetsprövning enligt lagen om åtgärder mot penningtvätt och finansiering av terrorism (PTL) ber vi dig att bifoga ditt examensbevis eller intyg över avklarade studier. I slutskedet av processen genomför vi även en bakgrundskontroll innan ett anställningsbeslut fattas. Vi ser fram emot att få veta mer om dig och vad du kan tillföra vårt team! Observera: På grund av semestertider kommer vi att påbörja urvalet först i augusti. Det kan därför dröja lite extra innan du får återkoppling. Tack för ditt tålamod och för att du visar intresse för att jobba hos oss! Vi undanbeder kontakt från rekryteringsföretag och säljare av platsannonser.
Nu söker vi en Shift Leader till Scandic Uppsala Nord. Oavsett varför gästen kommer till oss är det få saker som är så uppskattade som ett vänligt ansikte som hälsar välkommen. Som Shift Leader agerar du värd tillsammans med övriga teamet på hotellet och skapar en gästupplevelse i världsklass. Under din tid hos oss kan dessa områden variera i takt med att du och affären utvecklas. Hos oss får du ta ett stort eget ansvar för att ta de beslut som krävs för att göra gästen nöjd och teamen utvecklar och förbättrar arbetssätt och service i takt med att omvärlden förändras. Vi är nämligen övertygade om att det är när du får utvecklas och bidra med all din kompetens och erfarenhet som vi överträffar gästens förväntningar. På köpet får vi kul på jobbet! Så ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss – och bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic! Vad innebär rollen som Shift Leader Front Office? Du som arbetar inom Front Office är ansvarig för att våra gäster får service i världsklass. Du är spindeln i nätet som ser till att gästen alltid är i fokus. Du är den som går igenom ankomstlistan och lägger tid på detaljerna. Du löser det mesta och är en stjärna på att vända en missnöjd gäst till en nöjd gäst. I ansvarsområdet ingår även administrativt arbete, säkerhetsarbete och arbete med försäljning. Arbetet i Front Office innebär att checka in och ut hotellets gäster, hälsa välkommen och ge gästen den information den behöver om sin vistelse. Du hanterar bokningar i systemet Opera Cloud och hanterar administrativa uppgifter runt gäster och säkerhet. I rollen som Shift Leader har du, förutom att vara en del av driften, den övergripande överblicken över gästflödet och ser tillsammans med teamet till att prioritera arbetsuppgifter så att verksamheten flyter så att gästerna blir nöjda. Du leder och fördelar arbetet och hanterar bemanningen under ditt arbetspass. Vid behov får du utbilda nya medarbetare på hotellet och du avlastar också Front Office Manager med vissa administrativa arbetsuppgifter. Hotellet har öppet dygnet runt och det är därför viktigt att du trivs med att arbeta i skift (förmiddagar, eftermiddagar, nätter och helger). Din kompetens För den här rollen krävs att du har både förmåga och vilja att arbeta med ett driftsnära ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och har både integritet och säljdriv. För att passa i rollen tror vi också att du har en väl utvecklad social förmåga och är kapabel att hantera att det händer många olika saker samtidigt. Det är mycket viktigt att du kan förmedla ett gott värdskap till hotellets gäster. Du är en lyhörd och prestigelös lagspelare som tar ett stort ansvar för dina arbetsuppgifter och helhetsresultatet. Du har också vana och kunskap i att arbeta med dator som arbetsredskap. Eftersom arbetet till stor del består av att kommunicera med gäster är goda kunskaper i svenska och engelska en förutsättning. Talar du ytterligare ett språk är det meriterande. Information om tjänsten: Tjänsten är en tillsvidareanställning på deltid. Vi tar enbart emot ansökningar via vår hemsida. Alla ansökningar kommer att behandlas löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag, varför vi ber dig att ansöka så snart som möjligt. I denna rekrytering använder vi oss av ett enklare test om service vid urvalet. Vi ser fram emot att välkomna dig till oss på Scandic! Ps. på vår hemsida kan du läsa mer om vår kultur, vad tjänsten innebär och om våra förmåner! Vi når längre när olikheter bejakas. Hos oss får du utrymme att vara dig själv och utvecklas i den riktning du vill, med trygga villkor och schyssta avtal som grund. Ta med dig dina erfarenheter, ditt engagemang och ditt sätt att tänka till oss - bidra till en kultur där vi bryr oss på riktigt: om varandra, våra gäster och vår planet. Välkommen till Scandic. Delar du våra värderingar? BE A PRO BE YOU BE CARING BE BOLD
Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Drivs du av att bidra till en bättre elevhälsa och att ha vill du ha ett jobb som gör skillnad för ungdomar? Vill du vara en del av ett tvärprofessionellt samarbete med mycket kompetens och stort engagemang för eleverna? Sök då tjänsten som vikarierande skolkurator! Rosendalsgymnasiet är en kommunal gymnasieskola där det finns ett stort engagemang hos såväl elever som personal. Vi samarbetar inom arbetslag för progressionen i utbildningen samt inom ämnet för utveckling av undervisningen och för att främja elevernas lärande och en positiv lärmiljö. Rosendalsgymnasiet är beläget nära Biomedicinskt centrum i en expansiv del av staden. Gymnasieskolan har idag cirka 900 elever fördelade på tre program: naturvetenskapliga programmet, samhällsvetenskapsprogrammet och introduktionsprogrammen (IMS och IMA). Beskrivning av arbetsuppgifter Att arbeta som skolkurator på Rosendalsgymnasiet innebär i första hand att vara en del av den samlade elevhälsan som arbetar främjande och förebyggande. Det sker i samarbete med lärarna för elevernas bästa och arbetar med psykosociala insatser direkt riktade till enskilda eller grupper av elever. Du kommer att vara en del av skolans samlade elevhälsans tvärprofessionella team och samarbeta med såväl skolledning som arbetslag och enskilda lärare kring elevgrupper eller enskilda elever. Allt för att skapa en god lärandemiljö för elevernas sociala och kunskapsmässiga utveckling. Det kan exempelvis innefatta arbete med förhållningssätt, skolmiljö och värdegrund. Din närmaste chef kommer att vara rektor, som kommer att ge dig hjälp och stöd i arbetet. Anställningen är tidsbegränsad till sista september 2025 och eventuellt med möjlighet till förlängning. Kvalifikationer Vi söker dig som har socionomexamen eller beteendevetarutbildning med relevant inriktning. Du har mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Tjänsten innebär att du behöver ha kunskaper i aktuella styrdokument och lagstiftning. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete som skolkurator och erfarenhet av arbete som skolkurator på gymnasiet. Vidare så arbetar du bra med andra människor. Du relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du är utåtriktad och socialt aktiv i yrkesmässiga sammanhang. Du skapar kontakter och underhåller relationer. Du har även god förståelse för hur människan tar till sig kunskap och människans olika förutsättningar samtidigt som du ser helheter och tar hänsyn till det större perspektivet. Du förstår din roll, men ser till hela verksamhetens bästa i agerande och beslut. Upplysningar: Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Jeanette Fry, rektor, 018-727 33 31. Facklig företrädare: Akademikerförbundet SSR/saco, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Vision, Lena Carlberg, 018-727 58 56. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 54 75. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Alma Assistans är det engagerade företaget som i samarbete med kunden skapar den personliga assistansen. Vi jobbar nära kunden och vet att goda relationer är nyckeln till en väl fungerande assistans. Vi är verksamma i hela Sverige med huvudkontor i Uppsala och lokala kontor i Gävle, Stockholm, Göteborg, Helsingborg, Jönköping och Växjö. Nu söker vi en engagerad och lugn assistent till en trevlig aktiv kvinna boendes i centrala Uppsala. Hon är en positiv och glad kvinna som är nyfiken på livet och människor, hon är iväg på aktiviteter, går kurser m.m, hon är rullstolsburen och behöver hjälp med det mesta i sin vardag, förutom sedvanliga arbetsuppgifter så som hjälp med mat, hygien och städ även att följa med på olika aktiviteter, hjälpmedel finns på plats och hon berättar vad hon behöver hjälp med. Vi erbjuder intro pass innan så du känner dig trygg i ditt arbete. Vi söker dig som är intresserad av en tjänst på 82%, 5 pass i månaden, vardagar, arbetspass 9.00-23.00 eller 9.00-22.00 och du kan också få hoppa in ibland vid sjukdom/sem. Tjänsten kommer påbörjas i mitten av augusti, men intro kommer påbörjas nu i juli. Du som söker passar in på följande beskrivning: * är en lugn och trygg person med ett eget driv. * ser och kan ta ansvar för vad som behöver göras. * har en stor förmåga att sätta dig in i någon annans situation och perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom vården, men inget krav. Att personkemin mellan dig och vår kund stämmer är det viktigaste. Vi behöver någon som kan hoppa och påbörja intro redan nu i juli. Ring för frågor, annars välkommen in med din ansökan!
Vill du vara med och forma framtidens smarta byggnader och samtidigt bidra till en mer hållbar värld? På Siemens Smart Infrastructure utvecklar vi innovativa lösningar som kopplar samman energi, byggnader och människor och vi söker nu en engagerad säljare till vårt team i Uppsala, Borlänge eller Gävle med kompetens inom komfort och fastighetsautomation. Din roll – skapa värde, bygga relationer, driva affärer Som säljare är du en nyckelperson i vår fortsatta tillväxtresa. Du ansvarar för att identifiera affärsmöjligheter, utveckla långsiktiga kundrelationer och erbjuda lösningar som skapar verkligt värde för våra kunder. Genom värdebaserad försäljning hjälper du våra kunder att nå sina mål, samtidigt som du driver Siemens affär framåt. Du kommer att: • Arbeta nära kunder på ledningsnivå inom fastighetssektorn och industrin • Ansvara för hela säljprocessen från prospektering till avtal • Utforma erbjudanden, prissätta och förhandla • Ha budgetansvar och arbeta strukturerat i vårt CRM-system • Vara en del av ett engagerat team med höga ambitioner och starkt kundfokus Vad du tar med dig Vi söker dig som är affärsdriven, lyhörd och har ett genuint intresse för teknik och kundrelationer. Du trivs i en miljö där innovation och hållbarhet står i centrum, och du har förmågan att omsätta kundens behov till k...
Gör din karriär till en äventyrsresa! Nu söker vi fältsäljare till vårt växande säljteam. Ingen erfarenhet krävs – bara passion och vilja att lyckas! Vi arbetar med några av Sveriges största varumärken! All försäljning sker via personliga möten och varje unikt besök har aviserats till kunden i förväg. Du får utbildning, vägledning och arbetar tätt intill erfarna säljare och coacher. Utöver allt det så har vi även lyxen att arbeta med marknadens modernaste schema.. Våra fältsäljare jobbar nämligen enbart måndag till torsdag och är LEDIGA VARJE FREDAG! Att uppnå krav och budget är ingen större utmaning för våra säljare på fyra arbetsdagar, därav har vi valt att unna oss tre helgdagar istället för två. Vi söker dig som: Är myndig och talar flytande svenska. Är entusiastisk och villig att lära. Vill ha en spännande och omväxlande arbetsdag. Körkort är en fördel, men inget krav. Vi erbjuder Heltid med lediga fredagar. Attraktiva provisioner utan tak. Resande tjänst med täckta kostnader. Härlig gemenskap och samarbete. Kontinuerlig utveckling och mentorskap. Belöningar och festligheter för varje framgång. Ansök redan idag för att ta nästa steg i din karriär! För frågor, kontakta: Emmy Zachrisson - [email protected] - 076-872 31 42 Izabel Nilsson – [email protected] – 073-566 00 53
Ragn-Sells strävar efter en cirkulär ekonomi där det som förbrukats, återvinns. Vill du arbeta på en arbetsplats där du varje dag, bidrar till ett bättre samhälle? Ragn-Sells har siktet inställt på en värld där vi slutar slösa på jordens resurser, där varje människa kan uträtta storverk om de bara försöker. Ragn-Sells försöker hela tiden. När något är förbrukat hittar Ragn-Sells ett sätt att ge det nytt liv. Det är en cirkulär tanke, där Ragn-Sells inte är slutstationen, utan platsen där allt börjar. Att den tanken tjänar pengar åt Ragn-Sells kunder är ett bra argument. Men att den här världen är för skön för att gå under, är ett ännu bättre. Ragn-Sells samlar in, behandlar och återvinner avfall och restprodukter från näringsliv, organisationer och hushåll över hela Sverige. I detta uppdrag kommer du att använda hederlig sopbil eller liftdumper. Ragn-Sells erfarna och professionella medarbetare tror på enkla lösningar, ansvarstagande, helhetssyn och framåtanda. Men de behöver förstärkning. Därför söker vi, för Ragn-Sells räkning, dig som har minst C-kort. Du trivs med ett självständigt, ansvarsfullt arbete och vill bli en del av ett företag som bidrar till att samhället hålls rent och välbevarat. Du kommer att arbeta och utgå från Uppsala med arbetstider under dagtid. Uppdraget startar omgående och pågår till slutet av augusti, med eventuell chans till förlängning. Uppdraget är ett konsultuppdrag, du blir anställd av SC transport Sverige, vilka är en del av StudentConsulting Group och uthyrd till Ragn-Sells. DETTA SÖKER VI Vi söker dig som har C kort och YKB. Har du erfarenhet av miljöarbete, liftdumper eller baklastare sedan tidigare, är det starkt meriterande. Som person är du lyhörd, ansvarsfull, nyfiken och serviceinriktad. Du utför dina arbetsuppgifter professionellt och noggrant. För att trivas i arbetet ser vi att du gillar att arbeta i team och ser positivt på fysiskt arbete. Du representerar Ragn-Sells och arbetar för långvariga, goda kundkontakter. Samt en bättre värld! Låter tjänsten intressant? Urval och intervjuer sker löpande, så sök redan idag! OM FÖRETAGET SC transport Sverige är en del av mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting Group - ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt 24 241 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid. För dig som är nyfiken på ett äventyr på annan ort – så erbjuder vi även chaufförstjänster i Norge. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se/lastbilschaufför
Är du ambitiös, social och nyfiken på att utvecklas inom försäljning? Svenska Trygghetslösningar AB erbjuder innovativa och kostnadseffektiva säkerhetslösningar med världsledande larmprodukter kända för sin pålitlighet och säkerhet. Vi söker nu drivna personer till vårt säljteam i Uppsala. Om tjänsten: Heltid: Måndag till fredag, vilket ger dig helgerna lediga och möjlighet att ha sovmorgon på vardagar. Arbetsuppgifter: Sälj våra eftertraktade säkerhetslösningar till potentiella kunder och bidra till deras trygghet. Lön: Prestationsbaserad med hög provision - inget lönetak. Vi erbjuder: Betald försäljningsutbildning: Vi ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Hög provision: Tjäna bra med pengar baserat på dina prestationer, utan lönetak. Utvecklingsmöjligheter: Väx och utvecklas inom ett dynamiskt företag i en ständigt växande bransch. Trivsam arbetsmiljö: Bli en del av ett engagerat team med öppen dialog och stark gemenskap. Belöningsprogram: Delta i säljtävlingar och få chansen att vinna fantastiska priser. Förmånsbil: En sprillans ny BMW som du kan köra både privat och i tjänst. Vi söker dig som: Är öppen, positiv och nyfiken på försäljning och/eller vill utvecklas inom området. Behärskar svenska språket flytande. Är minst 18 år. Är fri från anmärkningar i polisens belastningsregister. Har en stark drivkraft och gillar att arbeta mot uppsatta mål. Har god social kompetens och trivs med kundkontakt. Skicka in din ansökan enkelt och smidigt på vår webbplats! Det tar bara några minuter att svara på några snabba frågor, och vi kommer att kontakta dig inom kort för ett första samtal. Du är välkommen att kontakta oss om du har frågor om jobbet eller arbetsplatsen. Mejla oss på [email protected] och märk den "Säljare Uppsala". Vi ser fram emot att höra från dig!
Välkommen till kommunledningskontoret. Här jobbar du tillsammans med medarbetare på staber för kommunikation, HR, IT, ekonomi, upphandling och fastighet samt avdelningarna kvalitet och planering, hållbarhet, trygghet, säkerhet och beredskap, samt kansli. På kommunledningskontoret ligger även organisationerna för näringsliv och destination samt gemensam service. Kommunledningskontoret är länken mellan våra förtroendevaldas beslut och kommunens alla verksamheter. Vårt uppdrag är bland annat att samordna och driva övergripande frågor inom demokrati, samhälls- och näringslivsutveckling samt ekologisk och social hållbarhet. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Har du erfarenhet av ekonomiarbete inom kommun, region, stat eller större privata företag? Då kan du vara den vi söker till oss på Uppsala kommun! Vill du arbeta inom ett händelserikt område och på en modern arbetsplats i en roll som ger möjlighet till utveckling? Då är du varmt välkommen med din ansökan! Uppsala kommun har en gemensam ekonomistab för hela kommunen som är organiserad för att på bästa sätt svara upp mot förvaltningarnas och de politiska nämndernas behov. Vi söker nu en ekonom till enheten på ekonomistaben som utgör ett stöd till vård och omsorgsförvaltningen i Uppsala kommun. Vi sitter i moderna lokaler centralt i Uppsala alldeles i närheten av centralstationen. Beskrivning av arbetsuppgifter I arbetet ingår att arbeta med budget, bokslut och analys av den samlade verksamhetens ekonomi för ett ansvarsområde. Det ingår även att ta fram ekonomiska prognoser kopplade till verksamhet och personal och bidra med kompetens vid framtagandet av ekonomiska underlag och statistik vid de ekonomiska uppföljningar som görs löpande på förvaltningen. Du erbjuds ett omväxlande och stimulerande arbete med många kontaktytor och goda utvecklingsmöjligheter på en stabsfunktion i en kommun med många olika verksamheter. Du ges också möjlighet att arbeta med olika typer av arbetsuppgifter av olika karaktär som innefattar både löpande boksluts- och budgetarbete men också möjlighet vara delaktig i projekt och arbetsgrupper. Kvalifikationer Vi söker dig som har akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. För att lyckas i arbetet ser vi att du har erfarenhet av tidigare ekonomiarbete inom kommun, region, stat eller större privat företag. Har du erfarenhet av arbete i systemen Unit4 ERT och/eller Hypergene är det meriterande. Goda kunskaper i Microsoft 365 och goda muntliga och skriftliga kunskaper i svenska språket är ett krav. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar och du ser möjligheter i förändringar. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat med förmågan att förändra din inriktning när målet ändrar sig. Vidare är du en person som samarbetar bra med andra människor och du relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Dessutom är du en person som analyserar och bryter ner problem i sina beståndsdelar och löser komplicerade problem. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta: Magnus Bergman-Kyllönen, ekonomichef, 018-727 53 97. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34Akavia och Sacorådet, Jonny Eliasson, 018-727 22 12Vision, Liselotte Ehn, 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi söker nu en verksamhetschef som vill bidra till den fortsatta utvecklingen av Samhall, ett av Sveriges viktigaste företag. Region Storstockholm är organiserad i tre distrikt och det är till distrikt Uppsala/Västerås vi nu söker vår nästa verksamhetschef med placeringsort Uppsala. Som verksamhetschef är du direkt underställd distriktschefen, och ingår som en av sex verksamhetschefer, en HR-verksamhetspartner samt ett Affärsstöd i dennes ledningsgrupp. Till din hjälp har du 12-14 direktrapporterande linjechefer och en organisation bestående av ca 350-400 medarbetare, som utför olika typer av tjänster. Du ansvarar för att driva, utveckla, redovisa och följa upp den operativa driften. I arbetsuppgifterna ingår att övergripande koordinera verksamheten från början till slut. I rollen som verksamhetschef är du en trygg ledare som tar tag i driftsfrågor och följer upp verksamheten genom att vara delaktig, tydlig och tillgänglig. Du får ett stort ansvar med varierande arbetsuppgifter i syfte att skapa god lönsamhet och utveckla affärsrelationer med nya och befintliga kunder. En prioriterad arbetsuppgift är att arbeta med utvecklingen av dina underställda ledare. I ledningsgruppen agerar du som en lagspelare med hela verksamhetens bästa för ögonen. Vi söker dig som har mångårig framgångsrik ledarerfarenhet, samt har en högskoleutbildning eller annan motsvarande erfarenhet. Du har erfarenhet av att leda ledare, har du dessutom erfarenhet av arbete i ledningsgrupp samt av tjänsteverksamhet är det meriterande. Erfarenhet från personalintensiv verksamhet med budget och resultatansvar är ett krav. Erfarenhet av att utveckla affärsrelationer med goda resultat samt goda ekonomikunskaper förutsätts, liksom erfarenhet av kompetens- och optimerad personalplanering. I denna roll kan du komma att ansvara för säkerhetsklassade kunder vilket innebär att du som slutkandidat i denna rekryteringsprocess kommer genomföra en säkerhetsprövning med tillhörande bakgrundskontroll. Som person är/har du: Engagerad, pålitlig och uppmärksam Erfarenhet av att leda andra chefer samt driva förändringsarbete i komplexa situationer Du är utvecklingsinriktad med god förmåga att anpassa ditt arbetssätt vid förändring. Du har förmågan att agera såväl strategiskt som operativt. Du trivs med att skapa kontakter och är bra på att utveckla goda relationer, såväl internt som externt. Goda ekonomikunskaper Du tror på människors förmåga och möjlighet till utveckling och har lätt för att samarbeta B-körkort erfordras för tjänsten Du måste dela Samhalls grundläggande värderingar. Hos oss bidrar du till kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta i ett företag där alla ses som en tillgång på arbetsmarknaden. Ansökan och övrig information Vill du bli en av oss? Ansök redan idag då ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Samhall arbetar aktivt med mångfald och ser gärna sökanden med olika bakgrund. Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Anställningsdatum: Enligt överenskommelse Tjänstgöringsgrad: Heltid Befattningens placering: Uppsala men resor inom Distriktet förekommer. Sista ansökningsdag: 2025-08-03 Kontaktpersoner: Distriktschef, Mimmi Bünsow, [email protected] Fackliga kontaktuppgifter: Unionen, Georgios Pavlidis 076–1266744 Ledarna, Elisabeth Lindén-Classon 070–3756534 Asim Zilic, Saco 070-359 45 15 Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer