Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Konsult inom ILS (Integrated Logistics Support) – bidra till ett säkrare samhälle Vill du arbeta med teknik som gör skillnad – på riktigt? Vi söker dig som har erfarenhet inom ILS och vill vara med och stärka Sveriges totalförsvar och samhällsviktiga funktioner. Hos oss får du möjlighet att arbeta i uppdrag med långsiktigt fokus, tillsammans med kunniga kollegor i ett öppet och prestigelöst team. Du blir en del av ett sammanhang där din kompetens och ditt engagemang verkligen räknas. Som konsult inom ILS arbetar du med exempelvis: Dokumentation, instruktionsböcker, underhållsdokumentation Konfigurationsstyrning Grund- och förvaltningsdata Kvalifikationer Vi söker dig som har: Lägst högskoleingenjörsexamen med teknisk inriktning eller motsvarande erfarenhet Arbetslivserfarenhet inom ILS och/eller som underhållsingenjör God förståelse för systemutveckling och agila arbetssätt Goda kunskaper i svenska i tal och skrift – du kommer att arbeta med dokumentation och kommunikation gentemot myndigheter och organisationer Meriterande är kunskaper inom systemintegration, systemarkitektur, samt erfarenhet från försvarsindustri och/eller försvarsmyndighet. Viktiga egenskaper: Flexibilitet – du anpassar dig efter olika situationer och behov. Problemlösande – du ser möjligheter och hittar lösningar. Serviceinriktad – du är lyhörd för kundens behov. Har hög integritet – du tar ansvar och agerar professionellt. Denna anställning innebär placering i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras inför säkerhetsklassat uppdrag. Svenskt medborgarskap är ett krav för just denna tjänst. Ytterligare information Tjänsten är placerad i Uppsala, centralt nära stationen – perfekt för pendling. På grund av uppdragens karaktär är möjligheten till hemarbete begränsad, men viss flexibilitet finns. Varför välja oss? Du blir en del av ett team med 15 kollegor i blandade åldrar och bakgrunder. Vi har en öppen arbetsmiljö, stöttande kollegor och ett ledarskap som uppmuntrar utveckling och initiativ. Här får du möjlighet att växa – både som konsult och som människa. Vid eventuella frågor: Gruppchef Uppsala: Magnus Lundin, [email protected] Rekryteringspartner: Ellinor Danielsson, [email protected] Sista ansökningsdag är 25 augusti. Urval och intervjuer påbörjas under senare delen av augusti/början av september. Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser. På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Mercus Yrkeskläder söker Butikschef till Arlandastad - Ny butik! Är du bra på att få andra människor att växa i sin uppgift och att coacha till glädje och lönsamhet? Gillar du att möta kunder hela dagarna? Är du prestigelös och inte rädd för att ta i där det behövs? Och brinner du för försäljning? Ja, då är detta jobb något för dig! Till butiken i Arlandastad söker vi en engagerad Butikschef! Om oss Mercus Yrkeskläder är en ledande återförsäljare av arbetskläder, skyddsskor och personlig skyddsutrustning. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu vår nästa Butikschef till vår nya butik i Arlandastad. Din roll Som Butikschef hos oss får du en central roll där du kombinerar operativa och strategiska ansvarsområden. Du leder och utvecklar butiksteamet, säkerställer att försäljnings- och verksamhetsmålen uppnås och är samtidigt aktiv i det dagliga arbetet. Oavsett om det handlar om kundmöten, personalledning eller att ta tag där det behövs är du en närvarande och engagerad ledare. Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden • Leda, inspirera och utveckla butikens personal genom att skapa engagemang och arbetsglädje. • Ansvara för försäljningen och driva verksamheten mot finansiella mål. • Säkerställa att rutiner följs och att butiken är välorganiserad och inbjudande. • Planera och genomföra varubeställningar samt säkerställa att butiken är välfylld. • Aktivt arbeta med kundservice och försäljning för att skapa långsiktiga kundrelationer. Vi söker dig som • Har tidigare erfarenhet som butikschef, försäljningschef eller liknande, gärna inom detaljhandel eller konfektion. • Är van att arbeta mot försäljningsmål och har en förståelse för hur man driver butiksverksamhet. • Har god datorvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem (kunskaper i Pyramid är meriterande). • Är flexibel och trivs med varierande arbetsuppgifter och ett högt tempo. Vad vi erbjuder Hos Mercus blir du en del av en dynamisk organisation med engagerade kollegor och lojala kunder. Vi har ett starkt butikskoncept, samtidigt som varje butik ges stor frihet att skapa en unik kundupplevelse. Hos oss får du möjligheten att växa både i din roll och tillsammans med oss som företag. Om våra kunder Våra kunder är framförallt företagskunder (B2B) och innefattar allt från snickare och chaufförer till fastighetsskötare och servicetekniker. Med välfyllda butiker och ett sortiment anpassat för deras behov är vi en självklar partner i deras vardag. Praktisk information • Placeringsort: Arlandastad • Omfattning: Heltid, vardagar • Tjänsten tillsätts: Enligt överenskommelse Ansökan Vi rekryterar löpande så tveka inte att skicka in din ansökan redan i dag. Ansökningar tas inte emot via e-post. För eventuella frågor kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Niklasson på Retail Recruitment. Välkommen med din ansökan! Mercus Yrkeskläder har varit en pålitlig partner i arbetslivet sedan vår start 1991. Med rötter i södra och västra Sverige, har vi expanderat till 11 yrkesbutiker och en lättillgänglig webbutik och kundunika webblösningar. Vi är också stolta över att vara en del av börsnoterade Alligo, vilket ger oss ytterligare styrka och stabilitet i branschen. Vad erbjuder Mercus? Vi erbjuder ett komplett utbud av arbetskläder, profilkläder, skyddsskor och personlig skyddsutrustning. Vi är återförsäljare av branschens ledande varumärken så som Fristads, Helly Hansen Workwear, Snickers Workwear, Blåkläder och många fler. Oavsett om du är hantverkare, fastighetsskötare, servicetekniker eller jobbar på lager eller i butik så har vi produkter som matchar dina behov. Vi erbjuder även profilprodukter med kundlogga, allt för att kunna klä och profilera ditt företag på bästa sätt.
Beskrivning av arbetsuppgifter På Realgymnasiet i Uppsala går det ca 200 elever. Vi har två program, Naturbruksprogrammet och Hantverksprogrammet.Uppdraget som specialpedagog alt. speciallärare innebär att du ska stötta lärarna i planering och undervisning för att möta alla elevers behov. Du har ett strategiskt helhetsfokus där organisation, rutiner, lärmiljöer är utgångspunkten. Du kartlägger samt föreslår anpassningar på organisation-, grupp- och individnivå. Tillsammans med skolledning och övriga kollegor säkerställer ni att den fysiska, pedagogiska och sociala lärmiljön är tillgänglig för alla elever. Du kommer ingå i skolans Elevhälsoteam där ditt uppdrag bland annat är att vara en kunskapsresurs i teamet genom att bidra med din specialpedagogiska kompetens i det främjande, förebyggande och åtgärdande arbete. Kvalifikationer Utbildning Specialpedagogexamen eller speciallärarexamen God svenska Du kan utrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kan formulera dig väl i kartläggningar och åtgärdsprogram Erfarenhet Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av arbete inom gymnasiet
Vi är ett rikstäckande företag som hjälper butiker och leverantörer inom dagligvaruhandeln med säljdrivande tjänster! Vi har cirka 300 duktiga medarbetare ute i butik varje vecka. Vi hjälper våra kunder med alla typer av butiksarbete - men vi har också, som vårt namn antyder, en bransch-unik kompetens inom just dryckeskategorin. Som familjeföretag är det otroligt viktigt för oss att skapa en arbetsmiljö där trivsel och gemenskap är i fokus. Hos oss är det högt i tak, och vi uppmuntrar att alla ska kunna vara sig själva och bidra med sina idéer. Vi tror på att ett gott arbetsklimat ger de bästa resultaten, så vi jobbar för att skapa en avslappnad och rolig miljö där alla känner sig välkomna och respekterade. Här får du både möjlighet att utvecklas och ha kul – vi växer tillsammans! - Inför rekryteringsarbetet har Dryckeskonsult noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt kontakt med rekryteringssajter eller liknande. - Vi har inte möjlighet att behandla ansökningar via mail ARBETSUPPGIFTER Som att jobba i butik - fast lite roligare! I ditt arbete hos oss kommer du att ta dig an vanligt förekommande butiksarbete i dagligvaruhandeln, med fokus på dryckes- och varuplock. Det som gör den här tjänsten lite roligare, är variationen. Utöver varu- och dryckesplock kan även demo, inventeringar eller lösviktsplock förekomma, och dessutom besöker du oftast flera butiker per dag. Vi tror att du som kommer att trivas bäst hos oss har butikserfarenhet, en förmåga att självständigt ta dig an arbetsuppgifter, en social personlighet och en framåtanda. Dryckeskonsult erbjuder ett varierande jobb på en härlig arbetsplats med möjligheter att utvecklas och växa för den som vill. Vi har kollektivavtal med Handels. Tjänsten är ett extrajobb efter behov under sommaren, med start omgående. Arbetstiden är förlagd dagtid vardagar. Det ska bli så kul att höra från dig! KVALIFIKATIONER Butikserfarenhet B-körkort Tillgång till bil
Därför är detta jobb för dig Du vill driva projekt som utvecklar och stärker Sveriges elnät. I en sektor där tillförlitlighet, säkerhet och teknisk precision är avgörande trivs du med att ta ansvar, skapa struktur och driva projekt framåt. Du har erfarenhet av att leda projekt inom eldistribution – från ny- och ombyggnation av regionnätsstationer till uppgraderingar av transmissionsställverk och infrastruktur för elöverföring. Men hos oss får du inte bara möjlighet att leda projekt – du blir en del av ett sammanhang där projektledning är en kärnkompetens och ett område vi ständigt utvecklar. Inom Knightec Group finns XLPM: vårt kompetenscenter för ledarskap och projektledning. Här äger och vidareutvecklar vi XLPM – en beprövad metodik som ger dig struktur och tydlighet i ditt uppdrag, och som stöttar dig i att leda i komplexa miljöer med höga krav på resultat, samverkan och ansvar. Utöver metodiken erbjuder vi ett brett utbud av utbildningar, rådgivning och expertstöd – så att du alltid har tillgång till den kompetens du behöver för att lyckas i rollen. Hos oss är projektledning inte ett verktyg – det är en kärnkompetens. Och vi letar efter dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med några av branschens bästa. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Leda investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av anläggningar Säkerställa efterlevnad av regelverk, tekniska krav och kvalitetsstandarder. Avtalshantering Koordinera aktörer som ingenjörer, myndigheter och leverantörer. Driva förbättringsarbete och optimera processer. Följa upp och rapportera projektstatus mot mål, tidplan och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och skapa ordning och reda. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom energiteknik, maskinteknik eller liknande Tidigare arbetat enligt projektmetodik baserad på standarder som till exempel PMI eller prince. Erfarenhet av entreprenadstyrning, tekniska utredningar och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av stam- och/eller regionnätsanläggningar Erfarenhet av projektering inom elnät Meriterande med ESA-utbildning och BAS P/U Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala Business Park, Rapsgatan 7E, Uppsala . Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Därför är detta jobb för dig Du vill leda projekt som utvecklar framtidens värmelösningar. I en sektor där energiomställning, tillförlitlig drift och teknisk komplexitet går hand i hand trivs du med att ta ansvar, skapa struktur och driva projekt framåt. Du har erfarenhet av att arbeta med projektledning inom värmeproduktion – från ny- och ombyggnation av kraftvärmeverk och fjärrvärmeanläggningar till tekniska uppgraderingar, bränslebyten och effektoptimering. Men hos oss får du inte bara möjlighet leda projekt – du blir en del av ett sammanhang där projektledning är en kärnkompetens och ett område vi ständigt utvecklar. Inom Knightec Group finns XLPM: vårt kompetenscenter för ledarskap och projektledning. Här äger och vidareutvecklar vi XLPM – en beprövad metodik som ger dig struktur och tydlighet i ditt uppdrag, och som stöttar dig i att leda i komplexa miljöer med höga krav på resultat, samverkan och ansvar. Utöver metodiken erbjuder vi ett brett utbud av utbildningar, rådgivning och expertstöd – så att du alltid har tillgång till den kompetens du behöver för att lyckas i rollen. Hos oss är projektledning inte ett verktyg – det är en kärnkompetens. Och vi letar efter dig som vill fortsätta utvecklas tillsammans med några av branschens bästa. Inom vårt affärsområde Compliance & Management stöttar vi en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Arbetsuppgifter Leda investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av anläggningar Säkerställa efterlevnad av regelverk, tekniska krav och kvalitetsstandarder. Avtalshantering Koordinera aktörer som ingenjörer, myndigheter och leverantörer. Driva förbättringsarbete och optimera processer. Följa upp och rapportera projektstatus mot mål, tidplan och budget. Kvalifikationer Vi söker dig som är kommunikativ och utåtriktad som person och trivs med att samarbeta och bygga starka relationer. Du drivs av att lösa problem och skapa ordning och reda. Utöver dina personliga egenskaper vill vi att du har: Ingenjörsexamen inom energiteknik, maskinteknik eller liknande Tidigare arbetat enligt projektmetodik baserad på standarder som till exempel PMI eller prince. Erfarenhet av entreprenadstyrning, tekniska utredningar och ekonomisk uppföljning Erfarenhet av investeringsprojekt såsom om- och nybyggnad av värmeanläggningar Är bekant med PED, ATEX, tryckkärlsdirektiv Kunskap om förbränningsteknik, ångpannor, turbiner Meriterande om du har kännedom inom DCS-system såsom Teleperm XP, ABB Symphony, PCS7, 800XA Meriterande med ESA-utbildning och BAS P/U Du kommunicerar flytande på svenska och engelska En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor i Uppsala Business Park, Rapsgatan 7E, Uppsala . Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Vill du bidra till god hälso- och sjukvård och samtidigt uppnå din fulla potential? Till vår avtalskommun söker vi en legitimerad sjuksköterska som har minst två års yrkeserfarenhet däribland erfarenhet från kommunal verksamhet. Känner du att det är dags att ta nästa steg i karriären och vill veta mer om konsultlivet, eller är du redan bemanningssjuksköterska och intresserad av att bredda ditt professionella nätverk? Oavsett om du föredrar att arbeta som anställd eller underkonsult ser vi fram emot att du kontaktar oss. Vi berättar gärna mer om uppdraget och hur det är att arbeta som bemanningssjuksköterska. Vi ser fram emot din kontakt! Arbetsuppgifter Du kommer att vara anställd av oss och uthyrd för att utföra sedvanliga sjuksköterskeuppgifter inom SÄBO, korttidsboende och/eller hemsjukvård. Arbetet innefattar bland annat att du har ansvaret för vårdtagarnas omvårdnad genom bland annat rådgivning, medicinska bedömningar och läkemedelshantering. I rollen förväntas du även ge handledning, rådgivning och stöd till omvårdnadspersonalen samt vara flexibel till verksamhetens rutiner och villkor. Även om det står en kommun i annonsen kan uppdragen finnas på annan plats. Vi erbjuder Du kommer att vara anställd av Socionomera Bemanning AB. Som konsult hos oss erbjuds du goda och flexibla arbetsvillkor samt tydlighet kring vad som förväntas av dig. Vi månar om att du ska trivas och må bra i rollen som bemanningssjuksköterska och vi söker alltid långa samarbeten och relationer. Vi kan bland annat erbjuda dig: Schyssta anställningsvillkor enligt vårt kollektivavtal Tjänstepension genom en av marknadens bästa pensionslösningar Försäkringar som grupplivsförsäkring, sjukförsäkring etc Introduktion och regelbunden arbetsmiljöuppföljning Friskvård- och fortbildningsbidrag Stöd av konsultchef som själv är sjuksköterska Snabb och smidig personlig service En arbetsgivare som lägger stort fokus på hållbart och etiskt agerande En lön som du förtjänar och en transparent lönepolicy Ansökan Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan till oss. Vill du hellre börja med att höra mer så är du välkommen att kontakta Alice Åsbrink på [email protected] eller 073-585 66 36. Efter att vi har lärt känna varandra bestämmer du var, när och i vilken omfattning du vill arbeta, och vi bevakar så att du matchas mot lämpliga uppdrag. Vi kan erbjuda dig en heltidstjänst men du kan även välja att jobba deltid – tillsammans kommer vi fram till det som fungerar bäst för dig. Även om du inte hittar ett specifikt uppdrag som passar dig just nu, välkomnar vi spontanansökningar. Vi är ständigt på jakt efter nya talanger och ser fram emot att utforska hur vi tillsammans kan skapa en perfekt matchning för dig. Vi har ramavtal med flera svenska kommuner, som för dig innebär ett brett urval av intressanta uppdrag. Din kontaktperson hos oss kommer att vara en utbildad sjuksköterska med erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvård vilket gör att vi har god kännedom om våra uppdragsgivares behov och dina villkor. Vi är vana problemlösare och vi kan erbjuda stöttning utifrån dina behov under hela uppdragsperioden. Om oss Socionomera Bemanning AB är ett auktoriserat bemanningsbolag. Vi är övertygade om att så gott som alla som väljer att arbeta med ett människovårdande yrke har omtanke om sina medmänniskor som främsta anledning. Vi vill göra allt vi kan för att underlätta för organisationer och personer som väljer att bry dig. Vi har blivit utsedda till Skåne Läns snabbast växande bolag (Gasell) två år i rad (2022 och 2023) samt Sveriges tredje snabbast växande bolag år 2022. Vill du hjälpa oss att ta nästa steg i utvecklingen? Läs mer om oss på vår hemsida www.socionomera.se.
Institutionen för kvinnors och barns hälsa är en internationell och mångprofessionell institution med fokus på hälsa och välfärd. Det globala hälsoperspektivet är alltid närvarande, och vi samarbetar över professioner och kliniska områden, både inom utbildning och inom forskning. Vid institutionen för kvinnors- och barns hälsa har ett nytt tre-årigt utbildningsprogram i arbetsterapi på kandidatnivå startat. Arbetsterapeutprogrammet har hälsofrämjande och prevention samt innovationer i arbetsterapi som profilområden. Relevant för denna anställning är att fysioterapeutprogrammet också har sin hemvist vid institutionen och en samverkan planeras mellan utbildningsprogrammen. För mer information om institutionen, se http://www.kbh.uu.se Beskrivning av ämnesområdet: Arbetsterapi och aktivitetsvetenskap utvecklar kunskap om människans görande i vardagens aktiviteter, som i hemmet, skolan, på arbetet och fritiden, och hur delaktighet och engagemang i aktiviteter möjliggör hälsa och utveckling. Utgångspunkten är individens förmåga och förutsättningar att utföra aktiviteter i samspel med sin omgivning. Genom att förebygga, förbättra eller kompensera för nedsatt förmåga skapas möjligheter för individer att delta i aktiviteter som de vill eller behöver kunna utföra för att få en fungerande vardag. Arbetsuppgifter: Undervisning, forskning och administration inom ämnesområdet. Till undervisning räknas kursansvar, kursadministration, kvalitetsarbete och pedagogisk utveckling på arbetsterapeutprogrammet. Det ingår att delta i planeringen av arbetsterapeutprogrammet och att samverka med berörda lärare, interna och externa aktörer och ta ansvar för planering av kurser med tillhörande administrativa arbetsuppgifter. I övrigt ingår att delta i institutionens verksamhet samt följa utvecklingen inom det egna ämnet och samhällsutvecklingen i övrigt. Behörighetskrav: Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels har visat pedagogisk skicklighet, dels har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskapliga kompetens. (HF 4 kap 3 §) Enligt anställningsordning för Uppsala universitet (AO) gäller som allmänt behörighetskrav för lärare att den sökande ska ha förmåga att samarbeta och i övrigt uppfylla de krav på lämplighet som behövs för att fullgöra arbetsuppgifterna väl (AO 5 §). Den vetenskapliga skickligheten ska ha visats genom självständiga forskningsinsatser som håller hög kvalitet. Den sökandes bidrag till det internationella och nationella vetenskapssamhället ska bedömas bland annat utifrån kvalitet och omfattning av vetenskaplig publicering (se AO 34 §). Kraven på internationell meritering ska bedömas med hänsyn till ämnets karaktär och specifika förutsättningar. Den pedagogiska skickligheten ska ha visats genom meriter inom utbildning och undervisning (se AO 22 §). En förutsättning för att pedagogisk skicklighet ska anses föreligga är genomgången, för verksamheten relevant, högskolepedagogisk utbildning, omfattande minst tio veckor, eller motsvarande kunskaper. Om det föreligger särskilda skäl kan den högskolepedagogiska utbildningen genomföras under de första två anställningsåren. Den sökande ska ha dokumenterad förmåga att undervisa på svenska och engelska. Observera att detta är en förkortad version av annonsen. För att se den fullständiga annonsen vänligen klicka på ”Ansök här” eller se Uppsala universitets hemsida: https://uu.se/jobb/ Länkar till relevanta regelverk och anvisningar Anställningsordning för Uppsala universitet Riktlinjer och bedömningsgrunder för rekrytering och befordran av lärare vid vetenskapsområdet för medicin och farmaci Meritportföljer: Anvisningar för sammanställning av meriter och riktlinjer för meritvärdering vid rekrytering av lärare, Vetenskapsområdet för medicin och farmaci Om anställningen Anställningen är tidsbegränsad 12 månader. Omfattningen är 100% men vid önskemål är det möjligt med en lägre omfattning om lägst 50%. Tillträde snarast enligt överenskommelse. Placeringsort: Uppsala. Upplysningar om anställningen lämnas av: Maria Borgestig, [email protected] Välkommen med din ansökan senast den 11 augusti 2025, UFV-PA 2025/2183. Uppsala universitet är ett brett forskningsuniversitet med stark internationell ställning. Det yttersta målet är att bedriva utbildning och forskning av högsta kvalitet och relevans för att göra skillnad i samhället. Vår viktigaste tillgång är alla 7 600 anställda och 53 000 studenter som med nyfikenhet och engagemang gör Uppsala universitet till en av landets mest spännande arbetsplatser. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba inom Uppsala universitet https://uu.se/om-uu/jobba-hos-oss/ Anställningen kan komma att säkerhetsprövas. Vid säkerhetsprövning är en förutsättning för anställning att sökande blir godkänd. Vi undanber oss erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp. Ansökan tas emot i Uppsala universitets rekryteringssystem.
Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. SiS LVM-hem Östfora i Järlåsa nordväst om Uppsala tar emot män med alkohol-, narkotika- eller blandmissbruk, i kombination med psykisk ohälsa. Vi har särskild kompetens för medicinsk omvårdnad och har i uppdrag att bedriva vård för klienter med särskilda vårdbehov. Arbetsbeskrivning Vill du ha ett självständigt, stimulerande och utmanande arbete där du gör skillnad för vuxna med somatiska och psykiska problem? Då kan tjänsten som sjuksköterska hos oss på SiS LVM-hem Östfora vara en meningsfull utmaning. Tillsvidareanställningen som sjuksköterska passar dig som ser en positiv utmaning i att få vårda människor i en svår livssituation. Jobbet är många gånger krävande men också stimulerande, glädjefyllt och omväxlande. En arbetsdag hos oss innehåller allt ifrån stödjande samtal till akuta insatser - alltid med klienternas bästa i fokus. Som sjuksköterska har du det medicinska ansvaret för klienterna. Du är också patientansvarig sjuksköterska och arbetar i ett nära samarbete med dina kollegor, såväl sjuksköterskor som övrig behandlingspersonal. Du samverkar även med socialtjänst och andra vårdgivare. Tillsammans ansvarar ni för att de klienter som bor hos oss får den trygghet, vård och behandling som de behöver. Dokumentation är också en viktig del av ditt arbete och du dokumenterar enligt HSL och SOL. Vi använder oss av journalsystemen TakeCare och KAJ. Det kan även bli aktuellt att skriva utlåtande till utredningar. Vanliga arbetsuppgifter: • Hälsosamtal • Omvårdnad • Bedömningar • Behandlingar • Dokumentation • Läkemedelshantering • Konsultation och rådgivning • Samordning av vårdinsatser Arbetstid: Arbetstiden är enligt schema - dag, kväll och var tredje helg. Tillsvidareanställningen är på heltid. Introduktion: Som ny medarbetare kommer du att genomgå en introduktionsutbildning som varvar teori med praktik. Utbildningen rustar dig för din nya roll i SiS verksamhet. Vissa delar av utbildningen sker på internat (Stockholm/Göteborg). En förutsättning för anställning är att du kan delta i introduktionsutbildningen. Som sjuksköterska går du modul 1 (tre dagar på internat) och modul 3 (tre osammanhängande veckor på internat). Är det dig vi söker? Om vår annons fångade ditt intresse ser vi fram emot att läsa din ansökan. Har du frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss, du hittar kontaktuppgifter längst ner i annonsen. Kvalifikationer Du är legitimerad sjuksköterska och har erfarenhet av att arbeta som det. Du ska även ha: • God svenska i tal och skrift. • Giltigt B-körkort. • Tillgång till bil. Meriterande är erfarenhet av arbete inom: • Somatisk och psykiatrisk omvårdnad. • Beroende och missbruksvård. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap. Anställning: Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid och inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan: Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast 2025-07-17 Urval och intervjuer kan ske löpande. Tester och arbetsprover kan komma att ingå i rekryteringsprocessen.
Om NybyVision och tjänsten NybyVision bedriver en omfattande integrationsverksamhet i Uppsala och vill främja integration och gemenskap mellan människor oavsett religiös, etnisk eller kulturell bakgrund. Vi har en bred kursverksamhet med betoning på svenskundervisning, samhällsorientering, friskvård, skapande verksamhet och öppen förskola. NybyVision arbetar också med kulturaktiviteter, samhällskontakter, hälsofrämjande, familjestödjande och arbetslivsförberedande insatser. NybyVision drivs som en ideell förening med Uppsala Missionsförsamling och Österledskyrkan i Gamla Uppsala som huvudmän, och har en överenskommelse om partnerskap med Uppsala kommuns arbetsmarknadsnämnd, projektmedel från Länsstyrelsen och verksamhetsmedel från Regionen samt Uppsala kommuns utbildningsnämnd. NybyVision har för närvarande ca 120 vuxna deltagare i verksamheten, 14 anställda och engagerar ca 20 förtroendevalda och volontärer. Läs mer på www.nybyvision.se Vi söker dig som • är utbildad ekonom och har minst två års erfarenhet av liknande roll • vill arbeta inom idéburen verksamhet • har kunskap om aktuellt kollektivavtal, löneprogram och bokföringsprogram • är van att arbeta i projektform, med budgetarbete och bidragsansökningar • är flexibel och van att arbeta självständigt, tar eget ansvar för dina uppgifter och är pedagogisk i din konsultativa roll. Dina ansvarsområden • Löpande ekonomisk redovisning, rutiner för ekonomi och redovisning, intern kontroll och analysarbete, driva budget och prognosarbete, driva förbättringsarbete inom ekonomi och redovisning • Löneadministration, administration av semester, pension, utlägg, försäkring m.m. • Ansvar för årsredovisning, extern revision, ekonomiska rapporter Meriterande • Erfarenhet av idéburen verksamhet, föreningsliv • Erfarenhet av integrationsverksamhet och migrationsfrågor • Vi ser gärna att du är flerspråkig Vi är en kvinnodominerad arbetsplats och ser därför gärna manliga sökande. Omfattning: Tjänsten omfattar 50-75% Sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde: 1 oktober 2025 eller enligt överenskommelse. Lön: Månadslön, ange löneanspråk i din ansökan. Kollektivavtal: Vi tillämpar bransch- och löneavtalet för bransch Trossamfund och ekumeniska organisationer, slutet mellan Arbetsgivaralliansen och Vision, Kommunal samt Akademikerförbunden. Ansökan: Skicka din ansökan med personligt brev, CV och löneanspråk senast 4 augusti till [email protected] Kontaktperson: För mer information, kontakta verksamhetschef Hanna Inghammar, [email protected], 0720-77 18 66 (direkt) eller 018-560730 (växel) eller biträdande verksamhetschef Kristina Wasserman 0720-76 30 05 Under juli månad håller NybyVision stängt och har begränsad möjlighet att svara på telefon.
Välj ett jobb för att visa detaljer