Är du vår nya konsultchef i Uppsala?
IC Energy AB
Chefer inom arkitekt- och ingenjörsverksamhet

Vi söker dig som vill ha rollen som konsultchef på ett modernt och expansivt företag med en unik företagskultur om vi får säga det själva. Det här är en spännande chans för dig som vill kombinera tekniska uppdrag hos kunder med en ledande roll internt. Som konsultchef hos oss får du det bästa av två världar – att utveckla affärer och medarbetare samtidigt som du bidrar med din egen expertis i kunduppdrag. Om rollen Som konsultchef arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierande dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, medarbetare och kandidater. Vi är etablerade i Varberg, Mölndal, Oskarshamn, Skåne och satsar nu på att etablera oss i Uppsala. Det innebär att du kommer vara med och bygga upp kontoret och utforma tillväxtresan tillsammans med oss. Du har stora möjligheter att påverka och göra skillnad. I rollen ingår inledningsvis också att delvis arbeta ute i uppdrag hos kund och då inom ditt specialistområde. Vem är du? Vi ser att du är en ödmjuk och resultatinriktad spelare som gillar utmaningar och har en positiv energi. Du uppskattar en snabbrörlig och personlig företagskultur samt tycker om att överträffa förväntningar hos dem som du kommer i kontakt med. Du är bra på att uttrycka dig muntligt och skriftligt och har ett bra sinne för struktur. Det är också viktigt att du har god människokännedom och ett intresse för att träffa nya människor. Vi ser gärna att du har haft en ledande roll tidigare. Du är ingenjör och har specialistkompetens inom ett tekniskt område, gärna med erfarenhet av att arbeta som konsult. Din tekniska bakgrund kombinerat med ditt intresse för affärer och människor gör att du kan bygga starka och långsiktiga relationer. Vilka är vi och varför ska du välja oss? Vi är ett konsultföretag med teknikkonsulter som har spetskompetens inom energi, bygg och stadsutveckling. Vi motiveras extra mycket av projekt som har betydelse för vår framtid. Hos oss hittar du engagerade och drivna kollegor som bildar en stark och omtänksam gemenskap. Hos oss är det roligt att jobba och inte nog med det så har vi såklart också särskilt bra villkor i form av bra löner, flexibilitet, friskvårdsbidrag, tjänstepension, sjukförsäkring och roliga aktiviteter. Vårt huvudkontor ligger i Varberg och vi verkar i uppdrag på väst- och östkusten. Vi är redan ett gott gäng kollegor och vi vill bli fler. Vi har påbörjat en spännande resa som vi gärna vill ha dig med på! Övrigt Känner du igen dig i beskrivningen ovan och vill vara en del av vårt gäng? Sista ansökningsdag är den 31 juli 2025, men rekrytering kommer ske löpande. Har du frågor om tjänsten? Kul! Hör av dig till [email protected] Skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
7 november 2025
Entrévärd
DiiN Team AB
Kontorsreceptionister

Cube of Art söker en entrévärd på deltid. Arbetstiden inkluderar både vardagar och helger. Tycker du om att arbeta med varierande arbetsuppgifter? Älskar du att förbättra upplevelsen för alla? Då är du rätt person för tjänsten som entrévärd på Cube of Art i Uppsala. Om oss Cube of Art är ett museum för interaktiv konst. Museet ger besökarna möjlighet att upptäcka digital och interaktiv konst. Visionen är att förena människor i interaktion med konst, och väcka nyfikenhet kring hur teknik och konst kan samverka. Museet är beläget i centrala Uppsala och består av en svart kub med 7 meter i takhöjd. Kuben är installerad med den senaste laser- och lidartekniken som gör att besökarna kan interagera med konsten på ett helt nytt sätt. Om dig Vi söker dig som trivs med att möta människor, ta initiativ och skapa en välkomnande atmosfär. Du har lätt för att ta kontakt, leda samtal och arbeta i ett högt tempo där snabba beslut kan behövas. Det viktigaste för oss är din positiva inställning och ditt engagemang för att ge varje besökare en minnesvärd upplevelse. Vi söker dig som är redo att vara med och bidra till spännande konst! Du är stresstålig och gillar nya utmaningar. Du är en skicklig värd och är ansvarsfull, strukturerad och ser till att arbetet flyter på smidigt. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. Det kommer bli en lärorik resa med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och ny kunskap. Vi kommer garanterat att utmana dig! Mertierande Erfarenhet från kundtjänst eller försäljning. Utbildning inom teknik, data/IT och matematik är meriterande.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Kundtjänst
Taysta AB
Kundtjänstpersonal

Taysta arrangerar dryckesevent på restauranger och hotell runt om i landet. Nu söker vi passionerad kundtjänstmedarbetare som vill sprida sin passion för livets goda. Vi hjälper dagligen människor till ett rikare liv. Hos Taysta sker både konsultering mot företagsvärlden och arrangemang av privata upplevelser, allt med fokus på den enskilda parten. Organisering av unika helhetsupplevelser: skräddarsydda företagsevenemang anpassat efter kundens önskemål samt arrangerande av öppna dryckesevent för privatpersoner. Vi arrangerar diverse öppna dryckesprovningar i Stockholm, Malmö, Göteborg, Uppsala, Örebro, Gävle, Västerås, Linköping, Jönköping, Karlstad, Växjö, Helsingborg, Lund, Norrköping och Umeå. Vi har nu en tjänst ledig som kundtjänstmedarbetare. Du har ansvar för kundkontakt med Taystas kunder genom telefon, mejl och social media. Arbetet innebär även korrigering av texter, bilder och annat material. Samt administration, ta fram material och hjälpa till med marknadsföringsuppgifter. Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla spännande event. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom. Vi kommer garanterat att utmana dig! Som person är du en noggrann med ett öga för detaljer. Du gillar utmaningar och att ta egna initiativ till att lösa problem. Du är flexibel och har lätt för att anpassa dig till nya situationer. Låter det här som du? Då kanske det här är något för dig! Sökande måste tala flytande svenska, ha goda datorkunskaper och minst inneha två års erfarenhet av yrket. Vi ser gärna att du har utbildning inom journalistik eller digital marknadsföring. Erfarenhet av fotografering, bildredigering, eventskapande och tidigare koordineringsuppdrag är meriterande. Besök gärna vår hemsida www.taysta.se för vidare information. Ansökan tas endast emot via vår hemsida här nedan. Ansökningar som inte inkluderar CV, personligt brev och bild tas ej emot.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Skribent
Taysta AB
Journalister m.fl.

Vi söker efter passionerade skribenter som älskar mat och dryck! Taysta arrangerar mat och dryckesprovningar på bl.a restauranger, hotell och företagslokaler runt om i landet. På hemsidan Taysta.se hittar du spännande artiklar om mat och dryck. Som person är du en glädjespridare som sätter kunden i fokus och som gillar att ta eget initiativ. Du har även erfarenhet nog för att ta ansvar för hela kedjan av att skapa intressanta artiklar. Flexibilitet och anpassningsbarhet en stor dygd. Som skribent bär du ansvar för redigering utav mat- och dryckesexperters texter, skriva nya artiklar, redigering utav bilder samt sätta samman fulländade texter. Vi söker dig som är redo att vara med och utveckla spännande texer. I gengäld erbjuder vi dig stora utvecklingsmöjligheter i en innovativ miljö. I ett växande företag erbjuds en lärorik vardag med stimulerande möjligheter till personliga framsteg och lärdom kring ämnet dryck. Vi kommer garanterat att utmana dig! Krav: Ansökande måste tala flytande svenska och minst inneha en journalistutbildning eller liknande examina. Märk din ansökan med ämnet: Skribent Uppsala. Ansökan tas endast emot via vår portal här nedan. Ansökningar som inte inkluderar CV med personligt brev och bild tas ej emot.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Modersmålslärare i finska till enheten för flerspråkighet
Uppsala kommun
Grundskollärare

Välkommen till utbildningsförvaltningen. Vi erbjuder förskola, grundskola och gymnasieskola för barn och ungdomar mellan 0 och 20 år. Tillsammans jobbar vi mot målet att alla elever ska nå bästa möjliga kunskapsresultat. Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på https://www.uppsala.se/jobb/ Har du finska som modersmål och vill bidra till att barn i Uppsala kommuns skolor får möjlighet till undervisning i språket? Då kan rollen som modersmålslärare i finska passa dig! Varmt välkommen med din ansökan!  Enheten för flerspråkighet är en central enhet för modersmålsundervisning, studiehandledning på modersmål i ett 6-19 årsperspektiv: i förskoleklassen, grundskolan, anpassade grundskolan, gymnasieskolan och anpassade gymnasieskolan. I enhetens uppdrag ingår att samordna och organisera verksamhet i såväl kommunala som fristående skolor. Våra administrativa lokaler ligger på Fyrisborgsgatan 1, den pedagogiska verksamheten sker ute på kommunens skolor. Beskrivning av arbetsuppgifter I dina arbetsuppgifter ingår att undervisa grundskoleelever och eventuellt även gymnasieelever i ämnet modersmål enligt gällande styrdokument. Det finns flera olika kursplaner i modersmål finska. Finska är ett nationellt minoritetsspråk och erbjuds därför till elever med eller utan grundläggande kunskaper i språket. Undervisningen sker på kommunens skolor. I tjänsten kan det ingå uppdrag mot annan kommun som sker genom fjärrundervisning.  Det här uppdraget är en tidsbegränsad anställning under höstterminen 2025 med god möjlighet till förlängning. Sysselsättningsgraden är 45%, eventuellt mer. Kvalifikationer Vi söker dig som har finska som modersmål och lärarutbildning eller motsvarande pedagogisk utbildning på högskolenivå som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Har du erfarenhet av fjärrundervisning är det meriterande. Du ska ha goda kunskaper i svenska och mycket god datorvana. Har du B-körkort och egen bil är det en fördel.  Du är en person som planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du har god förståelse för hur människor tar till sig kunskap på olika sätt och du har en god pedagogisk förmåga. Dessutom är du kommunikativ och har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera och förmedla ditt budskap till mottagaren.  Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Camilla Hollmén, biträdande enhetschef, 018-727 05 15. Facklig företrädare: Sveriges lärare, Elisa Eriksson, 018-727 81 00. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 26 59. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
28 juli 2025
Teknisk Facility Coordinator
Four Fm AB
Fastighetsskötare

Teknisk Facility Coordinator sökes till Four FM i Uppsala! Four FM erbjuder premiumlösningar inom Facility Management och är ett dynamiskt företag byggt på entreprenörskap, engagerade medarbetare och en stark företagskultur. Vill du vara med och bidra till en effektiv och väl fungerande fastighetsdrift? Nu söker vi en Teknisk Facility Coordinator till vår kund i Uppsala! Arbetsbeskrivning Som Teknisk Facility Coordinator hos Four FM kommer du att ha en central roll i att koordinera och verkställa tjänster inom fastighetsdrift. Dina arbetsdagar blir varierade med både operativa och administrativa arbetsuppgifter. Du kommer att vara en nyckelspelare i hanteringen av serviceärenden och projekt samt säkerställa att våra kunders behov uppfylls på ett effektivt sätt. Exempel på dina arbetsuppgifter: Koordinera fastighetsservice och identifiera förbättringsområden. Hantering av ärenden i felanmälningssystemet.  Koordinera och följa upp serviceärenden för fastigheten och kontoret.  Överse den dagliga driften av fastigheten, inklusive tillsyn och rondering. Administrera entreprenörshantering och säkerställa att arbetstillstånd och intyg finns på plats. Leda projekt vid både mindre och större ombyggnationer. Vara kontaktperson för larm, passersystem och nyckelhantering. Arkivera och hantera dokumentation vid besiktningar samt rapportera säkerhetsobservationer. Egenskaper vi söker hos dig Vi söker sig som är en serviceinriktad, strukturerad och lösningsorienterad person med god kommunikationsförmåga. Du är van vid att arbeta självständigt och har förmågan att hantera flera arbetsuppgifter parallellt. Som Teknisk Facility Coordinator är du en viktig del av vårt team och bidrar till att skapa en välfungerande och trygg arbetsmiljö för vår kund och medarbetare. Kvalifikationskrav Minst 2 års erfarenhet inom tekniskt fastighetsarbete som exempelvis vaktmästare eller fastighetstekniker, med ansvar för koordinering av fastighetsrelaterade tjänster.  God förståelse för leverantörshantering och arbetsmiljöfrågor. Vana av att arbeta med digitala system för felanmälan och rapportering. Goda färdigheter i Office-365 paketet.  Behärskar svenska och engelska flytande i både tal och skrift. B-körkort. Sysselsättningsgrad och arbetstider Tjänsten är på heltid, måndag till fredag. Anställningsform och tillträde Tillsvidare med en inledande provanställning. Tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Stationeringsort Tjänsten är placerad hos vår kund i Uppsala. Sista ansökningsdag Ansökningsperioden löper ut 2025-07-20, men urval sker löpande så tveka inte att skicka in din ansökan! Four FM:s vision "We take C.A.R.E." Våra värderingar fungerar som vår moraliska kompass och genomsyrar allt vi gör – från våra kundrelationer till vårt sätt att stötta medarbetare. "We take C.A.R.E". Om du vill göra skillnad, uppskattar en stödjande arbetsmiljö och delar våra värderingar – Compassion, Attention, Respect och Excellence – ser vi fram emot att höra från dig!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 juli 2025
Säljare med ambition att utvecklas i Uppsala
Finance Systems Sweden AB
Företagssäljare

Vill du vara med och göra en verklig skillnad för både människor och miljö? Hos Rhino Gate AB får du möjlighet att sälja en innovativ och hållbar produkt samtidigt som du utvecklas inom säljyrket. Om Rhino Gate AB Rhino Gate AB ingår i en global organisation med verksamhet i 53 länder och över 10 000 medarbetare. Vi marknadsför det kompletta rengöringssystemet Clear Sky NTS, som används för en rad olika rengöringsområden i hemmet. Vårt system renar luften och kan anpassas för olika funktioner, från att tvätta fönster och rengöra möbler till att rekonditionera bilar och rykta hästar. Som ett företag med starkt fokus på hållbarhet och miljövänliga lösningar är vår produkt både energieffektiv och helt kemikaliefri, vilket gör den till ett självklart val för medvetna konsumenter. Arbetsuppgifter Som säljare hos oss kommer du att: Aktivt marknadsföra och sälja Clear Sky NTS till nya och befintliga kunder. Genomföra demonstrationer och ge rådgivning om produktens funktioner och fördelar. Driva och utveckla försäljningen inom din region. Arbeta mot uppsatta mål och ha möjlighet att påverka din egen inkomst genom provision. Vi söker dig som: Har körkort och tillgång till bil (ett krav för att kunna genomföra kundbesöken). Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, då detta är nödvändigt för det dagliga arbetet. Är självgående och har en vilja att lyckas – tidigare erfarenhet inom försäljning är inte ett krav, då vi utbildar dig från grunden! Är flexibel och trivs i en dynamisk arbetsmiljö. Vi erbjuder: Garantilön + Provision Provision på allt du säljer, med en möjlighet till kontinuerlig ökning baserat på prestation – ingen övre gräns för hur mycket du kan tjäna. Trygghet i form av trygghetsförsäkring och tjänstegrupplivförsäkring. Flexibilitet: Anpassat arbetsschema och varierande arbetsuppgifter. Personlig utveckling: Löpande säljutbildningar och möjligheter att klättra inom företaget. Säljtävlingar och teambuilding-aktiviteter för att stärka samhörigheten i vårt team. Så här ansöker du: Ansök via vårt ansökningsformulär nedan. Vi går igenom ansökningarna löpande och kan snabbt ta beslut om anställning. Tveka inte att ta chansen att bli en del av vårt växande team och arbeta med produkter som verkligen gör skillnad – både för människor och miljön.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Strategisk samhällsplanerare- inriktning geografiska informationssystem
Uppsala kommun
Planerare och utredare m.fl.

Strategisk planering, SBF Vill du arbeta med att leda och utveckla avdelningens GIS-arbete kopplat till den strategiska samhällsutvecklingen i Uppsala? Gillar du att genomföra analyser av geografiska data samt tillgängliggöra information på lämpligt sätt? Då kan du vara den vi söker! På avdelningen är vi ett 20-tal erfarna strategiska samhällsplanerare som spänner över ett brett kompetensområde, exempelvis inom trafik, natur, vatten, teknisk försörjning, kultur, stadsformsanalyser, geografiska informationssystem, bostadsförsörjning och landsbygdsutveckling. I linje med högt ställda politiska mål om klimatneutralitet 2030 och klimatpositivitet 2050, och utifrån hela förvaltningens och övriga kommunkoncernens utgångspunkter och behov utarbetar, implementerar och följer vi upp en strategisk hållbar fysisk samhällsplanering. Vi har också mål om en obruten digital samhällsbyggnad och deltar i utvecklingen av en digital samhällsbyggnadsprocess på både kommunal och nationell nivå. Vår målsättning är att skapa en utveckling för Uppsala som tar hänsyn till sociala, ekonomiska och ekologiska perspektiv. Detta görs bland annat genom framtagande av översiktsplan, program och handlingsplaner för en långsiktigt hållbar fysisk samhällsplanering. Ditt uppdrag Som strategisk samhällsplanerare, inriktning geografiska informationssystem och digital översiktsplanering, kommer du att tillsammans med en mindre grupp kollegor leda och utveckla avdelningens GIS-arbete. Du kommer arbeta med framtagandet av kommunens digitala översiktsplan och vara med och utveckla kommunens digitala arbetssätt. Du genomför analyser av geografiska data samt tillgängliggöra information på lämpligt sätt. Du kommer också att utforma och designa pedagogiska kartunderlag i rapportform. Du kommer även att delta i förvaltningens strategiska arbete med GIS, vilket exempelvis innefattar ett arbete med obruten digital samhällsbyggnadsprocess. I GIS-gruppens uppdrag ingår bland annat att underlätta för andra avdelningars användande av diverse kunskapsunderlag och hitta gemensamma arbetssätt. Andra uppgifter som ingår i rollen är att är att vara ett stöd i digitaliseringen av samhällsbyggnadsprocessen och delta i utveckling av förvaltningens användning av GIS. Föra dialog med GIS-kompetens inom övriga verksamheter på förvaltningen och kommunens centrala GIS-funktioner samt utveckla verksamheten på avdelningen gällande arbetssätt, rutiner och dokumentation. Din bakgrund Vi söker dig som har högskoleutbildning eller motsvarande inom samhällsplanering och geografiska informationssystem. Vi ser även att du har flera års arbetslivserfarenhet av geografiska informationssystem inom strategisk samhällsplanering. Du har erfarenhet av ArcGIS Pro, av ArcGIS Enterprise (klientnivå), bl.a. ArcGIS StoryMap och ArcGIS Experience Builder, samt av ESRIS Kartportal via ArcGIS Online. Har du tidigare arbetat med ArcGIS Urban Geosecma för ArcGIS, FME, QGIS och/eller databashantering ses det som meriterande. Arbetet kräver att du har goda kunskaper i funktion och format inom GIS samt kan uttrycka dig väl i såväl tal som skrift. Du är van att använda verktyg för grundläggande rumsliga analyser, men kan också ha erfarenhet av avancerade verktyg och metoder. Erfarenheter av arbete med digital ÖP utifrån Boverkets ÖP-modell är mycket meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta inom offentlig förvaltning. Som person är du strukturerad och en god analytiker som är bra på att se sammanhang och lösa komplexa frågor och problem. Du tar initiativ och sätter igång aktiviteter för att uppnå resultat. Jobbet passar dig som är kommunikativ och som har lätt för att lyssna och anpassa ditt sätt att kommunicera. Dessutom är du kreativ och kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Upplysningar Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta: Håkan Svärd, enhetschef, 073-597 60 91. Fackliga företrädare: Akademikerförbundet SSR, Camilla Ahlsén Hoff, 018-727 24 34 Sveriges Ingenjörer, Sampo Hinnemo, 018-727 40 58 Vision, Liselotte Ehn 018-727 49 49. Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta enheten för kompetensförsörjning: 018-727 23 02. I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Om vår organisation På stadsbyggnadsförvaltningen arbetar vi med helheten i utvecklingen av vår stad och landsbygd utifrån våra respektive expertområden – allt i en anda av ständig förbättring och utveckling där vi som medarbetare tar en aktiv roll. Gemensamt planerar, bygger och underhåller vi Uppsala kommun för en hållbar och god framtid för alla som bor och verkar här. Vårt mål är att Uppsala ska vara en kommun som fler nya invånare och företag vill vara en del av. Välkommen till oss! Mer information om hur det är att arbeta i Uppsala kommun hittar du på jobba i Uppsala kommun (https://www.uppsala.se/jobb/) Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp. Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
8 augusti 2025
Skrivtolk
REGION UPPSALA
Översättare, tolkar och lingvister m.fl.

Tolkcentralen Våra 1800 medarbetare arbetar med nära vård och hälsa i Uppsala län. Vi har ett brett utbud av tjänster inom första linjens vård. Våra patienter möter oss på Region Uppsalas egna vårdcentraler eller inom habilitering och vi ger råd på telefon via 1177. Utbildning, forskning och utveckling är viktigt för oss, eftersom vi anpassar vårt utbud utifrån invånarnas behov. Redan nu erbjuder vi mobila team, videobesök och smarta e-tjänster. Välkommen till oss på Tolkcentralen! Vi söker dig som är Skriv-/TSS-tolk, gärna med några års erfarenhet, som vill utvecklas tillsammans med oss. Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. I vårt arbetslag har vi en positiv attityd och hög arbetsmoral, vi tycker om att utveckla oss själva och driva verksamheten framåt och vi ser fram emot att välkomna nya kollegor. Region Uppsala och Nära vård och hälsa satsar på trygga anställningar och bra förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här (https://regionuppsala.se/jobba-hos-oss/bli-var-nya-kollega/formaner/). Ditt uppdrag Dina arbetsuppgifter innebär att självständigt utföra tolkuppdrag genom förberedelse, tolkning samt efterarbete. Du medverkar också i verksamhetens utveckling genom att aktivt delta i förbättrings- och kvalitetsarbete. En naturlig utgångspunkt, både individuell och gemensam, är att utvärdering och reflektion utgår ifrån den etiska värdegrunden och ledorden inom Region Uppsala. Tolkservicen bygger på hög tillgänglighet och bred kompetens. Din kompetens Du som söker ska ha av TÖI eller Myndigheten för yrkeshögskolan godkänd skrivtolkutbildning. Vi söker i första hand någon som har arbetat några år som skrivtolk. Vidare har du god teknisk kunskap när det gäller skrivtolkutrustning och program. Färdighet i TSS samt trippelkompetens (teckenspråk-, dövblind-, skrivtolk) är meriterande och likaså färdighet i skrivtolkning från/till engelska. Vi vill att du har god självinsikt och en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du måste kunna arbeta självständigt. Din förmåga till kommunikation bygger på ett resonerande arbetssätt, både före och efter uppdrag. Du ska ha en hög språklig nivå och förmåga till nivåanpassning samt kunna ställa om till nya förutsättningar då schemat ofta kan behöva läggas om med kort varsel. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Körkort är önskvärt. Vår verksamhet Tolkcentralen tillhör förvaltningen Nära vård och hälsa i Region Uppsala och erbjuder tolkservice till personer som är döva, personer med dövblindhet och hörselskadade. Vi ger tolkning i olika vardagssituationer, till exempel vid sjukvårdsbesök, arbetsplatsträffar, myndighetskontakter, familjeangelägenheter och fritidsaktiviteter. Vi erbjuder också tolkning på kvällar och helger. Vi erbjuder även Taltjänst till personer som har skador eller svårigheter som rör talet, rösten eller språket. På Tolkcentralen arbetar 15 personer; samordnare, enhetschef, teckenspråkstolkar, skriv-/TSS-tolkar och taltjänsttolk. Det är en kreativ verksamhet med många utvecklingsidéer och krav på stor ansvarskänsla. Tolkcentralens uppdrag är att göra det möjligt för döva, personer med dövblindhet och hörselskadade att kommunicera enligt vårt uppdrag som står beskrivet i HSL. Som Skriv-/TSS-tolk har du arbetstid enligt en arbetstidsmodell som innebär visst arbete på kvällar, helger och röda dagar. Som anställd på Nära vård och hälsa har du möjlighet att få friskvårdsbidrag. Vill du veta mer? För mer information är du varmt välkommen att kontakta verksamhetschef Therese Lindström på telefon: 018-617 17 94. Fackliga företrädare nås via växeln 018- 611 00 00 Vill du jobba med oss? Vi ser fram emot din ansökan via länken nedan. Bifoga CV, kopia på ditt utbildningsbevis och andra relevanta bilagor som styrker din kunskap och erfarenhet. Intervjuer sker fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten och ser gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet. Region Uppsala krigsplacerar all tillsvidareanställd personal utifrån totalförsvarets behov. Detta innebär för den enskilda medarbetaren inga förpliktelser i fredstid utan är enkom en planeringsåtgärd. Inför beslut om anställning, sker kontroll av misstanke- och belastningsregister avseende samtliga arbetssökanden som i den sökta anställningen kan komma att arbeta inom psykiatrisk sjukvård, habilitering, vård av barn och ungdom eller tvångsvård av missbrukare. Denna rekrytering sker helt genom Region Uppsalas försorg och vi undanber oss telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Lärare/pedagog för teorikurser i Uppsala
Trafiko AB
Gymnasielärare

Trafiko skapar förändring inom körkortsutbildning. Vårt mål är att göra körkortsteorin lättillgänglig och pedagogisk för alla. Vi söker nu en engagerad lärare/pedagog för att hålla i våra teorikurser i centrala Uppsala. Om rollen Som kursledare hos oss har du en nyckelroll i att skapa en positiv och lärorik upplevelse för våra elever. Din uppgift blir att förmedla kursinnehållet på ett inspirerande sätt, samtidigt som du guidar eleverna mot att nå Transportstyrelsens utbildningsmål. Vi erbjuder frihet att anpassa materialet så att du kan göra varje kurs till din egen, samtidigt som vi finns som stöd och bollplank när det behövs. Du behöver inte ha några förkunskaper inom körkortsteori – vi ger dig all den utbildning och det material du behöver för att lyckas. Det viktigaste är att du har ett pedagogiskt sinne, är villig att lära och kan arbeta självständigt. Vi söker dig som: Har B-körkort Har en dokumenterad pedagogisk utbildning (minst ett halvår) eller minst ett års erfarenhet av undervisning Behärskar svenska flytande i tal och skrift Är bekväm med att använda digitala verktyg Kan arbeta kvällstid Meriterande är: Erfarenhet av att utbilda (unga) vuxna Möjlighet att arbeta helger vid behov Arbetstider och ersättning Varje kurstillfälle är cirka 3 timmar och 50 minuter, inklusive tid för mottagande av deltagare och iordningställande efter kursen. Kurserna hålls främst på vardagskvällar, med cirka 1-3 ggr per vecka. Ersättning: 1100 kr per kurstillfälle exklusive semesterersättning (1232 kr med semesterersättning inräknat). Ansökan Vi hanterar ansökningar löpande, så skicka in din ansökan via vår karriärsida så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten? Tveka inte att kontakta oss på: [email protected] Som en del av vår rekryteringsprocess genomgår våra slutkandidater en bakgrundskontroll för att öka vår medvetenhet om våra framtida kollegor. Vi ser fram emot att höra från dig!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025