Kvälls-/nattjobb för dig med CE-kort
Jobwise AB
Lastbilsförare m.fl.

Om rollen Vill du bli en del av en trygg och välorganiserad arbetsplats där samarbete och säkerhet står i fokus? Nu söker vi dig som har CE-körkort och vill arbeta i en industriell miljö med tydliga rutiner, engagerade kollegor och ett arbete där du får vara i rörelse och ta ansvar. I den här rollen kommer du att lasta lastbilar med stålprodukter. Du jobbar med noggrant planerade flöden och säkerhetsrutiner och samarbetar tätt med andra för att allt ska fungera smidigt. Det är ett omväxlande arbete där du får använda både din precision och din förmåga att planera. Varför arbeta här? Du får arbeta i en stabil och inkluderande verksamhet där det finns en omtänksam kultur, tydlig introduktion och möjlighet att växa i din roll. Här värdesätts laganda, trygghet och respekt för allas arbetsinsatser. Arbetstider: Kvälls- eller nattskift – vi söker dig som är flexibel och kan tänka dig båda. Vi söker dig som har: CE-körkort Truckkort Traverskort God svenska i tal och skrift Erfarenhet av industri eller logistik Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det. Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
B2B Account Manager - Digital annonsering i ICA

Är du en relationsbyggare med vinnarinstinkt? Brinner du för försäljning och vill jobba i en framtidssäker bransch med Sveriges starkaste varumärke? Då är det dig vi söker! Om oss ButiksDisplay är en del av koncernen Lifestyle Mediapartner som är ett nordiskt medie- och säljorganisation med specialisering inom digital annonsering. Genom våra digitala skärmar i ICA ger vi företag möjligheten att synas där kunderna är som mest köpbenägna – i butik! Vårt mål är att hjälpa företag att nå rätt kunder, på rätt plats, vid rätt tillfälle. Vi på ButiksDisplay erbjuder dig en unik chans att bli en del av ett framgångsrikt team som jobbar i hjärtat av svensk dagligvaruhandel. Som Account Manager hos oss får du sälja kraftfull synlighet till lokala företag via våra digitala skärma som är strategiskt placerade vid kassalinjerna i över 170 ICA-butiker runt om i Sverige. Varför ButiksDisplay? 🛒 Vi är officiell annons- och avtalspartner till ICA Sverige 📍 Vi erbjuder lokal närvaro med stor räckvidd 📈 Vi befinner oss i en växande bransch där dina insatser gör skillnad 🎯 Du får sälja ett konkret, synligt och efterfrågat produkt Vad innebär rollen? Hos oss är du spindeln i nätet – du identifierar affärsmöjligheter, bygger starka kundrelationer och guidar företag till smart exponering som når kunder precis när det räknas som mest. Ditt arbete är målinriktat, varierande och bär direkt resultat. 🔍 Identifiera potentiella företagskunder – prospektera i olika prospekterings kanaler för att hitta potentiella kunder att kontakta. 📞 Kontakta företag – nå ut till potentiella kunder genom kalla samtal, digitala möten kan även förekomma. 💡Värdebaserad försäljning – presentera vår digitala annonslösning och hur det kan hjälpa företag att nå sin målgrupp. 🧾Efterarbete – skicka offerter, orderbekräftelser och följa upp affärer för att säkerställa långsiktiga samarbeten. 🔁 Långsiktigt arbete – håll kontakten med befintliga kunder och arbeta för att förlänga deras annonseringsperiod. 🏆 Målinriktad arbete – ha tydliga mål och resultat att jobba mot, alltid med stöd av ett team som peppar och utvecklar dig. Är du den vi letar efter? Vi söker dig som inte ger upp i första taget, som drivs av att nå resultat och älskar att skapa kontakt med nya människor. Du är nyfiken, kommunikativ och ser varje kundsamtal som en chans att göra skillnad. För att lyckas i rollen tror vi att du: 🔥 Har ett starkt inre driv och motivation att prestera 💪 Är uthållig och ger inte upp även när det tar emot 🗣️ Är en vass kommunikatör som får andra att lyssna 📈 Har viljan att ständigt lära dig nytt och utvecklas tillsammans med oss Det viktigaste är inte vad du gjort tidigare, utan vad du vill framåt. Vi tror på potential och ger dig rätt verktyg för att lyckas. Vad vi erbjuder 🚀 En gedigen introduktion och kontinuerlig coachning – vi ser till att du får alla verktygen för att lyckas! 💰 Garantilön med provision utan tal – din prestation avgör din inkomst. 🏆 Tävlingar och teamaktiviteter – Vi firar framgång tillsammans! 📈 Goda utvecklingsmöjligheter – hos oss kan du växa och ta nästa steg i karriären. 🏅 En arbetsplats certifierad som Great Place to Work Övrig information 🕗 Arbetstider: Måndag–torsdag 8.00–17.00, fredagar 7.30–16.30 (heltid). 📄 Anställningsform: 6 månaders provanställning med möjlighet till tillsvidareanställning. Tillträde augusti 2025.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
27 juli 2025
Lärare i trä- och metallslöjd till Pettersbergsskolan
Västerås kommun
Grundskollärare

Västerås stad har tagit bort personligt brev från ansökningsprocessen. Det gör vi för att få en bättre och mer rättvis rekryteringsprocess. När du skickar in din ansökan kommer du att få svara på ett antal frågor som blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du bli en del av en skola med stor glädje och vilja att skapa den bästa möjliga grunden för ett livslångt lärande? Välkommen till Pettersbergsskolan! Dina arbetsuppgifter Som lärare hos oss kommer du att undervisa i trä- och metallslöjd. Du kommer att arbeta med undervisning, handledning, planering och värdegrundsarbete utifrån läroplanen. Att arbeta som lärare handlar om att ständigt utvecklas utifrån de elever vi möter. Att fånga elevernas intressen och utifrån det skapa utmanande undervisning. Det handlar också om att dokumentera elevernas lärande för att möjliggöra deras chanser till att nå sina mål. Du kommer ha en nära kommunikation och samarbete med övriga kollegor så som ämneslärare och socialpedagog/resurspedagog. Du ansvarar för bedömnin av elevernas kunskaper. Om du inte är legitimerad lärare så görs bedömningen i samråd med legitimerad lärare i slöjd. Din kompetens Vi söker dig som är legitimerad lärare med behörighet att undervisa elever i senare år. Vi välkomnar även dig som har erfarenhet av trä- och metallslöjd på annat sätt än genom lärarlegitimation där din praktiska kompetens och engagemang blir viktiga för oss. Du har goda kunskaper att hantera dator och andra tekniska hjälpmedel. Har du kunskap i material, maskin- och sal-skötsel ser vi det som meriterande. Erfarenhet av att undervisa elever med särskilda behov är meriterande.  Vi erbjuder På Pettersbergsskolan får du möjlighet att arbeta i en engagerad och samarbetsinriktad miljö där vi tillsammans skapar de bästa förutsättningarna för våra elever. Skolan har cirka 400 elever i årskurs F-9, där vi lägger stor vikt vid att bygga långvariga relationer med våra elever för att nå högsta möjliga måluppfyllelse. Vi fokuserar mycket på språkutveckling, vilket är särskilt viktigt på vår skola där majoriteten av våra elever har ett annat modersmål än svenska. Vår strävan är att varje elev ska nå sin fulla potential och vi har höga förväntningar på oss själva och stor tilltro till våra elever. Här blir du en del av något större! Med värme och respekt visar vi handlingskraft i det stora och det lilla. Vi lever vår värdegrund i mötet med varandra och de vi är till för. Varje dag, året runt ser vi till att Västerås fungerar. Tillsammans med dina ca 11 500 kollegor runt om i staden får du Sveriges viktigaste jobb. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:https://www.vasteras.se/jobbochkarriär (https://www.vasteras.se/jobbochkarriär)   Övrig information Innan du kan anställas behöver du visa upp ett godkänt utdrag från polisens belastningsregister. Denna tjänst är ett vikariat som sträcker sig från 2025-08-07 t.o.m. 2026-06-12. I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
9 juli 2025
Arbetsledare El till Lambertsson
Awexia Executive Search AB
Installations- och serviceelektriker

Nu söker vi en arbetsledare inom el till Lambertsson i Västerås för att leda ett team av elektriker och driva spännande projekt framåt. Som arbetsledare hos Lambertsson får du en varierande roll där du kombinerar tekniskt kunnande med ledarskap, och du blir en central del av företagets tillväxtresa. Om rollen I rollen som arbetsledare på Lambertsson i Västerås kommer du att leda ett team av 4–5 elektriker i en snabbt utvecklande projektmiljö. Teamet är på väg att expandera, och du kommer att spela en nyckelroll i denna tillväxt genom att koordinera arbetet och bygga starka relationer med kunder. Dina arbetsuppgifter kommer bland annat att innefatta: Leda och koordinera ett team av elektriker Planera det dagliga arbetet och samordna resurser samt kommunicera med kunder Ansvara för fakturering, kontering och andra ekonomiska frågor Självständigt hantera projekt samt anbud och prissättning Ha daglig kundkontakt och lösa uppkomna problem i projekten Delta och hålla i produktionsmöten, projektuppföljningar och utbildningar Administrera projekt, arbetsordrar och hantera löne- och tidssystem Du rapporterar till Distriktschef El. Om Lambertsson Lambertsson är en av Skandinaviens ledande aktörer inom uthyrning och tjänsteleveranser för bygg- och industriprojekt. Med en bred expertis och ett omfattande utbud hjälper Lambertsson sina kunder att genomföra effektiva och kvalitativa projekt. Företagets styrka ligger i att kombinera kvalitet och flexibilitet, vilket ger Lambertsson möjligheten att skapa lösningar anpassade efter varje kunds unika behov. Lambertsson är en del av Peab-koncernen, en av Nordens största bygg- och anläggningskoncerner och erbjuder stabilitet och långsiktiga utvecklingsmöjligheter för sina medarbetare. Företaget arbetar nära sina kunder och strävar efter att vara jordnära, pålitliga och utvecklande i varje aspekt. Lambertssons mål är att säkerställa högsta kvalitet i alla projekt, och samtidigt värna om att skapa en arbetsmiljö där medarbetare kan växa och utvecklas. Din profil Vi söker dig som är en naturlig ledare som trivs med att ta ansvar och coacha ditt team mot framgång. Med en lösningsorienterad och strukturerad inställning ser du till att projekten flyter på smidigt även när utmaningar uppstår. Du är kommunikativ och social, vilket gör att du lätt bygger goda relationer både inom teamet och med kunder. Din beslutsamhet och flexibilitet hjälper dig att hantera flera projekt parallellt, samtidigt som du stöttar dina medarbetare i deras utveckling. Vi söker dig som är lika duktig på teknik som på att leda människor! För att kvalificera för rollen som arbetsledare ser vi att du har: Dokumenterad elektriker-utbildning Mångårig arbetserfarenhet som elektriker Erfarenhet av att leda och utveckla team Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift B-körkort Placeringsort för tjänsten är i Västerås. Denna roll erbjuder dig ett kvalificerat arbete i ett dynamiskt och utmanande arbetsklimat med goda utvecklingsmöjligheter. Lambertsson har i denna rekrytering valt att samarbeta med Awexia Executive Search. Alla frågor avseende tjänsten hänvisas till Ida Edlund som är ansvarig rekryteringskonsult via mail: [email protected] alternativt telefon +46 72 212 23 59.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
13 december 2025
Executive Assistant
Incluso AB
Marknads- och försäljningsassistenter

We are looking for an Executive Assistant for a company in Västerås. Start is in August, 6 month contract.  You will support the Marketing and Sales team in Sweden, as well as the Marketing and Sales managers. Main tasks are management support, travel and event bookings, office support and invoice handling. You will also actively participate in the Executive assistants and travel teams. Characteristics: Skills needed/programs: High level of integrity, experience from Senior assistant roles / SAP, MS365 and Salesforce are beneficial, but not compulsory. Fluency in both English and Swedish is required for this role. This is a full-time consultant position through Incluso in Västerås. Start is in August, 6 months contract to begin with.  Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis. For more information about this role, please contact Emma Hörnsten at [email protected], recruiter at Incluso.

11 dagar sedan
Sista ansökan:
10 juli 2025
Vi Söker Köksbiträde
Yum Yum Hälla AB
Restaurang- och köksbiträden m.fl.

Vi Söker Köksbiträde! Gillar du att hjälpa till i köket? Vill du vara med i ett kul team? Då kan detta jobb vara något för dig! Jobbet: Du hjälper till i köket. Det innebär att förbereda mat, diska och hålla köket rent och hjälpa kockarna. Vi Söker Någon Som: Är glad och villig att lära sig nya saker. Kan jobba snabbt när det är mycket att göra. Har jobbat i kök förr, men det är inte ett måste. Vet hur man håller rent och säkert i köket. Vi Ger Dig: Ett roligt och omväxlande jobb. Chans att lära dig mer och bli bättre. Bra lön. Ett trevligt team som hjälper varandra. Vill du jobba med oss? Skicka ditt CV och berätta lite om dig själv. Vi hoppas att vi ses snart!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
25 juli 2025
Senior Executive Assistant Västerås!
Sway Sourcing Sweden AB
Chefssekreterare och VD-assistenter m.fl.

Uppdraget i korthet Vi söker nu en Senior Executive Assistant för ett uppdrag hos vår kund i Västerås! Du kommer att ersätta den ordinarie assistenten under hens planerade frånvaro. Perfekt tillfälle för dig som söker nya utmaningar till sommaren och som gillar struktur, service och tempoväxling! Vad du kommer att göra: Vara en viktig länk mellan Marketing- och Sales-teamet i Sverige Ge kvalificerat stöd till både chefer och team i det dagliga arbetet Boka resor, möten och event Stötta kontorsdrift och hantera fakturor Vara en aktiv del av Executive Assistant-nätverket och Travel Team Vi söker dig som har: Hög integritet och trygghet i en senior assistentroll. Tidigare erfarenhet från liknande roller där du stöttat ledningsgrupp med administrativa arbetsuppgifter. God datorvana med erfarenhet av SAP, MS365 och Salesforce. Flytande svenska och engelska i tal och skrift. Om du har en eftergymnasial utbildning inom inköp, ekonomi, marknadsföring eller business management ser vi det som starkt meriterande. Varför detta uppdrag? Det här är ett uppdrag med stor variation, ansvar och självständighet, där du får stötta ledande funktioner inom ett välkänt företag. Du får dessutom möjlighet att arbeta delvis på distans vilket ger flexibilitet i vardagen. Praktisk information: Plats: Västerås  Period: 11 augusti 2025 – 10 februari 2026 Omfattning: Heltid 100 % Sista ansökningsdag: 30 juni 2025, dock arbetar vi med löpande urval och intervjuer. Varmt välkommen med din ansökan! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
Produktionschef till Elcor i Västerås
We are Skills Mälardalen AB
Produktionschefer inom tillverkning

Produktionschef med framåtdrift till Elcor i Västerås The Future is Electric! Är du en engagerad ledare med passion för produktion och ledarskap? Vill du vara med och driva utveckling i en snabbrörlig verksamhet där kvalitet, laganda och teknik står i fokus? På Elcor – tidigare EA Elautomation – bygger vi kontrollskåp, elcentraler och lågspänningsställverk i absolut toppklass. Nu söker vi en Produktionschef som vill leda ett skickligt team av montörer och provare i en öppen och snabbfotad miljö, med möjlighet att påverka både lokalt och inom vår internationella koncern. Välkommen till en spännande framtid hos oss! Elcor Sverige består av cirka 50 medarbetare och har sitt huvudkontor i Västerås. Vår produktion finns både här i Västerås och i Litauen. Även om vi idag är en del av en större internationell koncern lever arvet från vårt familjeföretag kvar – vi värnar om en nära och inkluderande kultur där ärlighet, respekt och ansvar genomsyrar allt vi gör. Vi har kul på jobbet, ställer upp för varandra och jobbar tillsammans för att nå våra mål. Om rollen Som Produktionschef hos oss får du en nyckelroll i att leda och utveckla vår produktionsverksamhet i Västerås, med ansvar för tillverkning, provning och godsmottagning. Ditt uppdrag är att säkerställa hög leveransprecision, kvalitet och effektivitet i en tekniskt avancerad miljö där vi bygger kontrollskåp, elcentraler och lågspänningsställverk. Du ingår i företagets operativa ledningsgrupp och du kommer att ha ett nära samarbete med Projektledare och andra funktioner inom företaget. Du kommer även ha kontakt med produktionsenheter i Litauen, Norge, Danmark, Polen samt ingå i ett globalt Lean-nätverk. Exempel på arbetsuppgifter är: Ansvara för att skapa förutsättningar för en effektiv och flexibel produktion. Fullt personalansvar för ett team på 15-20 personer, där du leder och utvecklar teamet av montörer, provare, teamledare och godsmottagare. Leda daglig styrning, schemaläggning och prioritering i samråd med tre teamledare. Driva förbättringsarbete för högre effektivitet och kvalitet tillsammans med andra funktioner inom företaget. Etablera och följa upp KPI:er kopplat till effektivitet, kvalitet och leveranssäkerhet. Medverka i projektmöten och aktivt stödja projektleveranser. Vem är du? Vi söker dig som har erfarenhet från tillverkande industri i en ledande roll och som vill utvecklas tillsammans med oss. Du trivs med att arbeta nära ditt team, är kommunikativ och skapar engagemang. Som ledare är du närvarande och bygger starka team genom att skapa delaktighet och förtroende. Du har en strukturerad och problemlösande inställning samt förmågan att planera och prioritera i en dynamisk miljö – du leder förändring med trygghet och respekt. Du trivs i en roll där tempot är varierande och arbetsdagarna händelserika. Även kontaktytorna är många och omväxlande så du besitter en god kommunikationsförmåga och är skicklig på att anpassa kommunikation efter mottagare. För att trivas och bli framgångsrik i rollen behöver du även ha: Vana av att arbeta i projekt- och orderstyrd miljö. Förståelse för teknisk dokumentation, ritningar och kvalitetssystem inom el och automation. Erfarenhet av att följa upp och analysera nyckeltal. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. God IT-vana, särskilt affärssystem (gärna Monitor G5) samt Excel. På Elcor välkomnas du till en organisation som präglas av en öppen kultur där allas röster och bidrag värderas högt. Företagsandan är prestigelös och man tar tillvara på visat engagemang vilket gör att personalen trivs och känner att de bidrar. Varmt välkommen till teamet på Elcor! Låter det här intressant för dig? I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Din ansökan registrerar du på https://skillsrekrytering.se/lediga-jobb/ senast den 20/8. Vi kommer börja jobba aktivt med rekryteringen from den 1/8. Frågor om tjänsten besvaras gärna av rekryteringskonsult Annika Frii på 070-33 55 290. Elcor är Nordens ledande expert inom elcentraler med närvaro i Danmark, Norge, Sverige, Polen och Litauen samt omkring 1 100 anställda på 12 olika platser. Elcor Sverige (tidigare EA Elautomation) har över 70 års erfarenhet inom konstruktion, inköp, projektledning, montage och installation av elutrustning för elkraftfördelning och automation. Företaget har bred kompetens inom automationsskåp, ställverk och elcentraler och erbjuder kundanpassade lösningar. Huvudkontoret är beläget i Västerås och produktion bedrivs i Sverige och Litauen. Läs mer på www.elcor.se

12 dagar sedan
Sista ansökan:
20 augusti 2025
Sprinkler- och brandtekniker till Pema Partner i Västerås
Jobandtalent Sweden AB
Brandingenjörer och byggnadsinspektörer m.fl.

OM PEMA PARTNER Pema Partner är ett fullserviceföretag inom anläggnings- och fastighetstjänster. Vi skapar hållbar nytta via fyra verksamhetsområden: Energieffektivisering, Fastighetsförvaltning, Arenaservice och Utemiljö. Med lång erfarenhet, expertkompetens, modern maskinpark och inte minst engagerade medarbetare bidrar vi till attraktiva fastighetsbestånd och tydlig affärsnytta för våra kunder. Pema Partner erbjuder dig en arbetsplats med ett självständigt och ansvarsfullt arbete där du tillsammans med ett erfaret team bidrar till ett säkrare samhälle, möjlighet till kompetensutveckling samt trygga anställningsvillkor med kollektivavtal. OM TJÄNSTEN Tjänsten innefattar ett helhetsansvar för kontroll, drift och underhåll av sprinkleranläggningar inom verksamhetens fastigheter. Arbetsuppgifterna omfattar att regelbundet utföra veckokontroller, månadskontroller och kvartalskontroller av sprinkleranläggningar i enlighet med gällande regelverk. I rollen som anläggningsskötare för sprinkler har du ett särskilt ansvar för att anläggningarna fungerar korrekt. Du kommer i tjänsten även arbeta aktivt med ett systematiskt brandskyddsarbete (SBA). Detta innefattar att följa upp rutiner, genomföra kontroller och säkerställa att förebyggande brandskyddsåtgärder är på plats och fungerar som de ska. Du rapporterar eventuella brister eller avvikelser i anläggningarna, vidtar enklare åtgärder för att åtgärda fel och samverkar vid behov med andra aktörer för att säkerställa ett tryggt och säkert brandskydd. Arbetet kräver självständighet, då du planerar och genomför kontroller och inspektioner på egen hand. Du kommer arbeta med en variation av fastigheter såsom skolor, förskolor och särskilda boenden, vilket ställer krav på god planeringsförmåga, flexibilitet och en hög grad av ansvarstagande. Det är också viktigt att du har god kommunikationsförmåga, då du ibland behöver samverka med både interna och externa parter för att säkerställa att brandskyddsarbetet håller hög kvalitet och uppfyller verksamhetens krav. DINA KVALIFIKATIONER Erfarenhet av arbete med sprinkleranläggningar och kontroller enligt SBF-regelverk. Dokumenterad kompetens som anläggningsskötare för sprinkler.  Kunskap och erfarenhet av SBA-arbete. B-körkort. MERITERANDE Certifiering inom sprinklerteknik eller brandskydd.  God förmåga att arbeta självständigt, strukturerat och kommunicera tydligt. Tidigare erfarenhet från arbete i skolor, förskolor eller vårdboenden. INFO Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placeringsort i Västerås. Provanställning tillämpas. Arbetstid är måndag-fredag under dagtid. Tillträde: Enligt överenskommelse. Frågor gällande tjänsten besvaras av Fadi Audesho: Mail: [email protected] tlf: 073-5822009 ANSÖKAN Vi tar inte emot ansökningar via mail, så vänligen skicka in din ansökan nedan. Varmt välkommen med din ansökan!

12 dagar sedan
Sista ansökan:
12 december 2025
Trade & Transportation Specialist
ABB AB
Transportledare och transportsamordnare

At ABB, we help industries outrun - leaner and cleaner. Here, progress is an expectation - for you, your team, and the world. As a global market leader, we’ll give you what you need to make it happen. It won’t always be easy, growing takes grit. But at ABB, you’ll never run alone. Run what runs the world. This Position reports to: Planning & Fulfillment Manager Your Role: Own the Challenge As a Trade & Transportation Specialist you will play a vital role for ABB Robotics. You will be a key player in local transport and warehousing management and supporting the trade compliance officer. You will take the lead in planning, executing, and monitoring logistics operations within the local unit, with a strong focus on inbound transportation and external warehouse management. A key part of your role will be driving continuous improvement initiatives to enhance the efficiency and quality of transport and warehousing processes. You'll manage operational relationships with transport and warehouse suppliers, ensuring effective plans and processes are in place. Monitoring key performance indicators such as transportation costs and CO₂ emissions will be essential to support accountability and performance improvements. You'll also oversee daily import and export shipments, ensuring smooth customs clearance through collaboration with appointed customs brokers. Applying relevant customs procedures accurately and maintaining up-to-date data in local trade and customs systems will be part of your daily routine. Additionally, you'll be responsible for reviewing and executing product classifications in accordance with Tulltaxan, ensuring all documentation is correct. Clear and effective communication with customs authorities and suppliers will be vital to ensure seamless transport and customs operations. Qualifications Degree in Engineering, Economics, Logistics, or equivalent work experience. Work experience in supply chain management, transportation, customs, or related fields, preferably within the manufacturing industry. Strong sense of ownership, attention to detail, and a self-driven personality. Ability to lead activities, demonstrating a results-oriented mindset and effective problem-solving skills. Proficiency with Excel and SAP is preferred. Good communication and presentation skills, both in English and Swedish. Why ABB? We empower you to take initiative, challenge ideas, and lead with confidence. You’ll grow through meaningful work, continuous learning, and support that’s tailored to your goals. Every idea you share and every action you take contributes to something bigger. Join us. Be part of the team where progress happens, industries transform, and your work shapes the world. Run What Runs the World. More about us ABB Robotics is a leading supplier of industrial robots and robot software, equipment and complete application solutions. We are a trusted partner who continues to redefine robotics automation, with a focus on collaborative solutions, which allow humans to work safely alongside robots without the need for barriers. Recruiting Manager Alaa Ibrahim, +46 722 08 02 07, will answer your questions about the position. Union representatives: Sveriges Ingenjörer: Pia Sandström, +46 725 25 90 30; Ledarna: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47; Unionen: Roger L. Gustavsson, +46 730 30 30 36. Talent Partner: Anna Nordlund We look forward to reading your application in PDF format. Last day to apply is July, 11. Please note that the interview process is ongoing, apply now to secure your spot in the recruitment process! Please note that to be eligible for employment at ABB Sweden, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. We value people from different backgrounds. Could this be your story? Apply today or visit www.abb.com to read more about us and learn about the impact of our solutions across the globe.

12 dagar sedan
Sista ansökan:
11 juli 2025