Sjuksköterskor till psykiatriska akutmottagningen och mobil akutpsykiatri

Nu har du möjlighet att bli en del av oss inom vuxenpsykiatrin i Västmanland. Vi söker sjuksköterskor till psykiatriska akutmottagningen samt till psykiatriska akutmottagningen med uppdrag inom mobil akutpsykiatri. Vi erbjuder dig ett omväxlande, spännande och lärorikt arbete där vi har god gemenskap och arbetsglädje. Vill du ha ett stimulerande arbete där din kompetens tas tillvara och samtidigt utvecklas? Ta chansen att bli en del av vårt team!  Arbetsuppgifter Som sjuksköterska psykiatriska akutmottagningen välkomnas du till en arbetsplats där du får möjligheten att utvecklas tillsammans med en erfaren arbetsgrupp och där du kommer att växa med din uppgift. Ditt arbete kommer att bestå av att göra en första bedömning av patienterna som söker till oss, i nära samarbete med läkare. Telefonrådgivning är också en del av ditt arbete för att klargöra vårdbehov och rekommendera rätt vårdnivå.  Som sjuksköterska inom både den psykiatriska mottagningen och MAP har du ett stort kontaktnät med bland annat ambulansen, räddningstjänsten, polis och socialtjänst. Du samarbetar också med de psykiatriska slutenvårdsavdelningarna samt psykiatriska öppenvården. Patienterna kommer till oss via remiss, självmant eller via polis och ambulans. Mobil Akut Psykiatri (MAP) är ett projekt som innehåller flera olika delar och syftar till att komplettera befintlig verksamhet som består av sluten- och öppenvård. Inom MAP arbetar vi bland annat med att utveckla gynnsamma arbetssätt och rutiner tillsammans med medarbetare i MAP, verksamhetsutvecklare och enhetschef för att hitta vägar till god psykiatrisk vård med hög kvalitet och effektivitet. Arbetet består exempelvis av hembesök, bedömning, uppföljning efter utskrivning, konsultstöd till ambulans/larmcentral med mera. Uppdraget och arbetsuppgifterna varierar och kan komma att förändras över tid.  Om arbetsplatsen Psykiatriska akutmottagningen i Västerås är en del av den högspecialiserade vården vid Västmanlands sjukhus med ett länsövergripande uppdrag. Upptagningsområdet har cirka 300 000 invånare och mottagningen tar emot ca 5000 sökanden/år. På mottagningen har vi ett nära och teambaserat arbetssätt där arbetsgruppen består av chef, läkare, sjuksköterskor och skötare.  Hos oss välkomnas du som blir vår nya kollega till en erfaren arbetsgrupp som ser fram emot att just du söker till oss. Psykiatriska akutmottagningen är en del av Vuxenpsykiatri Västmanland som ska erbjuda en väl fungerande vårdkedja, med ett gott samarbete mellan akutvård, heldygnsvård och öppenvård. Här kan du se en film om hur det kan vara att arbeta hos oss: https://youtu.be/rPmpMpHWBi4  Vi erbjuder dig: • Ett arbete där du har en viktig roll i vår verksamhet. • Möjligheten att vara del av ett kompetent och erfaret team.  • Arbete i en verksamhet som uppmuntrar till idéer och delaktighet i utvecklingsarbete. • Möjligheten att testa på hur det är att arbeta i en psykiatrisk akutverksamhet.  • En god introduktion och möjlighet till en mentor för handledning och stöd.   Kvalifikationer För att vara behörig att söka behöver du vara legitimerad sjuksköterska. Det är meriterande om du är specialistutbildad psykiatrisjuksköterska eller har tidigare erfarenhet av psykiatriskt omvårdnadsarbete. Har du utbildning i motiverande samtal (MI) är det meriterande. Tjänsten förutsätter en god svenska muntligt och skriftligt och övriga språkkunskaper är en stor fördel. Det är också ett plus om du har kunskap i journalsystemet Cosmic.  Vi söker dig som är trygg i din roll som sjuksköterska. Du har ett genuint intresse för människan och psykiatri och en stor empatisk förmåga. I arbetssammanhang kan du bibehålla ditt lugn och prioritera även i akuta eller oväntade situationer. Då rollen innebär kontakter med många olika instanser är det viktigt att du är lyhörd och kan samarbeta bra med andra. Vi söker dig med en positiv grundinställning och som gärna visar engagemang för utvecklingsarbete. I den här rekryteringen lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.   Anställningsvillkor Tillsvidareanställning, heltid. Tjänstgöring dag/kväll/helg. Tillträde enligt överenskommelse.   Välkommen med din ansökan senast 30 maj 2024. Intervjuer är planerade att ske via Teams den 13, 17 juni. Arbetsgivaren kommer att göra ett utdrag från polisens belastningsregister innan en eventuell anställning. Vi tackar nej till dig som säljer alla slags rekryteringstjänster. Vi i Region Västmanland ansvarar för hälso-, sjuk- och tandvård för alla som bor i länet. Vi jobbar också med allt från kollektivtrafik och kultur till näringslivsfrågor, utbildning och forskning. Tillsammans är vi 7 000 anställda, med 300 olika yrken, på tio orter. Vi finns mitt i det som påverkar människors liv. Varje dag. Tillsammans drivs vi av att skapa ett bättre samhälle för alla som bor och verkar här. Vi utvecklar och hittar nya lösningar för att möta människor – där dom är. Det är så vi kan leva upp till våra uppdragsgivares och invånares högt ställda förväntningar. Tillsammans gör vi skillnad. På riktigt.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Är du vår nya Projektcontroller?

Mälarenergi Vatten AB söker dig som vill vara med och bygga framtidens samhälle och som har viljan och potentialen att utvecklas med oss! Med ett helhetsperspektiv och flera samarbetsytor kommer du som projektcontroller ha en central roll i vår organisation. Dina analyser bidrar i vårt arbete framåt.   För att klara klimatutmaningarna behöver vi hitta nya lösningar – nya vägar. Det är där du kommer in. Vi söker en Projektcontroller som med ny energi vill vara med på vår resa framåt. Hos oss får du möjlighet att utvecklas och att bygga karriär inom företaget. Följ med på Resan mot noll! Din roll Som Projekt Controller hos Mälarenergi Vatten kommer du att ansvara för ekonomisk övervakning och uppföljning av våra projekt. Du kommer att aktivt stödja organisationen med beslutsmaterial, information och analyser inom ansvarsområdet så att vi når våra kort- och långsiktiga mål och strategier. Som projektcontroller är du med i projektens hela livscykel och deltar i dialogen redan innan projekt startas. Mälarenergi Vatten AB bildades för 2 år sedan och allt är inte på plats, därav lägger vi stor vikt vid att du driver och äger utvecklingen av rollen.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter;  • Behjälplig i ekonomiska frågor kring projekt såsom förkalkyler, efterkalkyler, underlag, konteringar, avskrivningar • Ansvara vid avstämning och uppföljning samt upprätta ekonomiska rapporter beträffande utfall, budget och prognoser för projekten • Stötta och driva projektledare inom ekonomisk uppföljning och kostnadsstyrning • Du medverkar till att skapa ordning och reda vid projektstart, uppföljning och avslut samt stöd i processen kring beslutsunderlag, avvikelserapporter och avslutsrapporter. • Rapportera avdelningarnas investeringar till chefer samt bolagscontroller varje månad Vidare ansvarar du för upprättande samt efterlevnad av rutiner och processer kring projektekonomi, både ur Mälarenergi Vattens perspektiv men även ur koncernens perspektiv. Förutom det interna samarbetet med kollegor medför rollen även kontakt och dialog med bland annat våra tre ägarkommuner. Vi ser att du har stora möjligheter att påverka och utveckla rollen för att skapa god ekonomisk kontroll i våra projekt. Vi söker dig Som är civilekonom och som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser att du har erfarenhet av arbete som projektcontroller.  Svenska i tal och skrift är ett krav. Har du kunskaper i IFS och Mercur så är det meriterande. För att lyckas i rollen behöver du ha en god analytisk förmåga och erfarenhet av att arbeta med komplex data. Vi ser också att du är van vid att skifta fokus mellan detaljer och övergripande nivå och har förmågan att se helheten för att kunna ge verksamheten rekommendationer i arbetet. Du tycker om ordning och reda och du är noggrann i ditt arbete för att alltid leverera resultat med kvalitet. För att trivas i rollen så ser vi att du tycker om en roll där du både får arbeta självständigt men även ha många kontaktytor och samarbeten. Det här är vi, dina kollegor Mälarenergi Vattens projektenhet består av 15 medarbetare, projektörer, projektledare och byggledare. Vi ansvarar för att genomföra investeringsprojekt på vatten- och reningsverk liksom VA-ledningsnäten i våra tre ägarkommuner. Vi söker nu en projektcontroller som med ny energi vill skapa en värld av möjligheter. Vi erbjuder dig Hos oss får du en trygg anställning med bra arbetsvillkor. Vi tror på balans mellan jobb och fritid. Du har alltid möjlighet att utvecklas och bygga karriär inom företaget. Tillsammans med dina kollegor blir du en del av vår förändringsresa för att minska utsläpp av fossil koldioxid. Vi gör Mälardalen till en region dit människor vill flytta, leva och verka. Idag och imorgon. Övrigt Urval sker löpande i denna rekryteringen. Mälarenergi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Läs mer om att jobba på Mälarenergi samt vår rekryteringsprocess här. På Mälarenergi finns många yrkesgrupper och flera fackförbund representerade. Har du frågor kan du kontakta våra fackliga representanter här. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.  Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt GDPR. Mälarenergi utgör en vital del av samhället genom att leverera grundläggande funktioner som energi-, vatten- och bredbandslösningar. Genom att tillhandahålla viktiga och innovativa erbjudanden kan vi möjliggöra ett levande samhälle och blomstrande näringsliv. Just nu står vi inför vår största utmaning någonsin, att anpassa verksamheten så att vi kan lämna efter oss en hållbar värld till framtida generationer. Senast 2035 ska vi leverera energi med noll utsläpp av fossil koldioxid. Var med oss på Resan mot noll!

17 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Go och glad tonårstjej i Västerås söker personliga assistenter

Vill du arbeta som personlig assistent och sätta guldkant på människors tillvaro? Vi på Humana söker nu personliga assistenter som vill arbeta med en busig tjej på 17 år boende i Västerås. I rollen kommer du göra skillnad i människors liv och tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Om tjänsten Flickan har ett omfattande vårdbehov och har bland annat epilepsi, sondmatning och alternativa kommunikationssätt och är därför i behov av assistans i stort sett dygnet runt. Du kommer att få hjälpa till med allt som kan tänkas uppkomma i hennes vardag som påklädning och personlig omvårdnad. I rollen som personlig assistent kommer du huvudsakligen att: - hjälpa till med vardagssysslor som matlagning och övriga hushållssysslor - vara behjälplig vid kundens aktiviteter utanför hemmet, t ex promenader  - stötta och träna kunden kring kommunikation Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Tjänsten innebär en tjänstgöringsgrad på ca 50% förlagd på vardagar 14:00-19:00 (ca 1-3 dagar i veckan) samt helger 13:00-20:00 (ca 1-2 helger i månaden) Lön: Fast timlön enligt överenskommelse, övriga ersättningar sker enligt kollektivavtal. Tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Anställningen löper så länge assistansuppdraget varar. Vem är du? Rollen som personlig assistent ställer höga krav på förmågan att skapa goda relationer. Vi söker dig som är social och som är van vid att ta ett stort ansvar. För denna tjänst krävs det att du har: - goda kunskaper i svenska, både i tal och i skrift Det är även meriterande om du har: - erfarenhet av en liknande roll - erfarenhet av sondmatning - erfarenhet av epilepsi - erfarenhet av PEP-mask - erfarenhet av alternativ kommunikationssätt En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med trygga anställningar. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del av detta arbete. Vi arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Läs mer om hur det är att jobba som personlig assistent hos oss på Humana https://www.humana.se/personligassistent Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Din ansökan läses av personal på Humana, av kunden och dennes anhöriga. För anställning hos Humana Assistans krävs att du har ett BankID och godkänner att använda ditt BankID i tjänsten. En förutsättning för att påbörja en anställning hos oss på Humana är att du som söker kan uppvisa giltig ID-handling och/eller lämna in personbevis samt eventuella dokument som styrker rätten till arbete inom Sverige. Personbevis kan du enkelt ladda ned på Skatteverkets hemsida. För att kunna jobba som personlig assistent måste du vara minst 18 år. Enligt lag (2010:479), om registerkontroll av personal som ska utföra vissa insatser åt barn med funktionsnedsättning, krävs att vi som arbetsgivare begär ett registerutdrag från alla anställda som ska arbeta som personlig assistent åt ett barn under 18 år. Registerutdraget ska lämnas till oss som arbetsgivare innan påbörjad anställning. Du beställer själv registerutdraget enligt LSS från Polisen med hjälp av Bank-ID, på följande webbadress: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/ Om du inte har Bank-ID beställer du istället registerutdrag via denna länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/blanketter---barn-med-funktionsnedsattning/ Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 juni 2024
Stjärnsäljare till Silentium

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om oss: Silentium är ett etablerat företag som har varit en pålitlig partner i branschen under lång tid. Vi är stolta över att ha kollektivavtal och en stark närvaro inom områdena försäkringsförmedling, kundservice och försäljning. Hos oss får du möjlighet att arbeta med flera av Sveriges mest framstående varumärken och bidra till deras och din egna framgång. Känner du att det är dags för dig att ta nästa kliv i din karriär? Då är Silentium rätt arbetsplats för dig! Vi söker dig som: ·         Är engagerad, serviceinriktad och vill jobba med försäljning ·         Har en stark vilja att utvecklas och växa i din roll ·         Trivs med att arbeta i en dynamisk miljö och hantera varierande arbetsuppgifter ·         Har god kommunikationsförmåga och trivs med att arbeta i team ·         Har förmågan att hantera olika arbetsuppgifter samtidigt och bibehålla en hög kvalitet i ditt arbete  Vi erbjuder: ·         En trygg anställning med kollektivavtal ·         Garantilön + Provision ·         Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling ·         En stimulerande arbetsmiljö med möjlighet att arbeta med välkända varumärken ·         Attraktiva förmåner, och en positiv arbetskultur där vi uppmuntrar tillväxt och framgång Karriärmöjligheter: Hos oss finns det möjlighet att utvecklas och avancera i din karriär. Du kan efterhand bli en ledare inom olika befattningar och ansvara för personalgrupper som arbetar med kundservice, försäkringsförmedling och försäljning. Dessutom finns möjligheten att bli projektledare och arbeta mot våra uppdragsgivare för att sätta upp och driva projekt inom Silentium. Vill du påbörja din karriär hos oss? Passar ovanstående in på dig och du tror att du har det vi söker? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag. Vi söker löpande nya stjärnor till vårt Team på Silentium.

17 maj 2024
Sista ansökan:
30 maj 2024
Distriktansvarig säljare för Västmanland/Sörmland

Sedan 1994 bidrar Dahl Medical till att skapa trygga och säkra arbetsplatser hos våra kunder genom högkvalitativa Första Hjälpen-produkter och hjärtstartare från de ledande varumärkena, samt utbildningar inom HLR och Första Hjälpen. Vi har en stor befintlig kundstock runt om i hela Sverige. Dahl Medical är Sveriges största distributör av publika hjärtstartare, SIS Standardutvecklare av världens enda nationella standard för Hjärtstartare i publika miljöer, samt Kvalitets- & Miljöcertifierade enligt ISO 9001/14001 och Medicintekniskt certifierade enligt ISO 13485. Under 2022/2023 har företaget haft enorm tillväxt och vi utökar därför vår verksamhet. Nu söker vi nya medarbetare i olika roller. 2021 och 2023 blev Dahl Medical ett DI gasellföretag. Vi söker distriktansvarig säljare för Västmanland/Sörmland I rollen som distriktansvarig säljare jobbar du mot både befintliga och nya kunder på ditt distrikt. Du är en del av ett rikstäckande team där kunden är i fokus, i en bransch med produkter som kan rädda liv. Hos oss blir du en del av ett härligt gäng med högt i tak. Vi söker dig som: - Letar utmaningar - Är självgående - Bjuder på dig själv och har en positiv attityd - Är ansvarstagande och har ett starkt eget driv - Älskar att sälja och vill hjälpa dina kunder till bra lösningar - Har B-körkort Jobbet som Distriktsansvarig säljare På Dahl Medical ansvarar och jobbar du med våra befintliga kunder på ditt distrikt, samt uppsökande nyförsäljning mot företag och organisationer för att trygga deras arbetsplatser med Första Hjälpen-produkter, hjärtstartare och kunskap inom hjärt-lungräddning (HLR). Alla typer av företag, organisationer och myndigheter är potentiella kunder. Vi utbildar dig och ger dig alla verktyg du behöver för att lyckas. Du får lära dig allt om våra produkter, branschen och har nära och dagligt stöd från dina erfarna kollegor. Vänligen bifoga bild på dig själv i ansökan. Lön Lön enligt överenskommelse. Välkommen min din ansökan till vårt härliga team!

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Jobba som psykolog online hos Din Psykolog. Fritt och flexibelt heltidsjobb

Vårt fantastiska psykologteam växer och nu söker vi dig som vill hjälpa människor över hela Sverige att må bättre, samtidigt som du får större frihet jämfört med många andra arbetsplatser. Hos oss får du ett flexibelt arbete med fokus på psykologisk behandling och alliansskapande. Vi värderar dig högt och vill kunna erbjuda attraktiva villkor för att du ska vilja börja och stanna kvar. Du får Frihet Jobba vart du vill. Allt arbete sker på distans över nätet. Jobba när du vill. Du bestämmer själv om du vill jobba förmiddag, eftermiddag, vardag eller helg. Hos oss jobbar du bara 6,5h per dag och slipper pendla. Du får alltså mer tid till annat som är viktigt i livet. Självständighet Du bestämmer själv över ditt schema och hur dina patienter bäst behandlas. Samtidigt är du en del av ett fantastiskt psykologteam med stöd från kollegor och chefspsykologer när du behöver det. Utveckling Varierande behandlingsarbete tack vare en bred patientgrupp i kombination med videosamtal och IKBT. Intern och extern handledning med dina kollegor, chefspsykolog och erfaren KBT-handledare. Workshops som ger dig nya verktyg och behandlingsmöjligheter. Dessutom är din närmaste chef psykolog och tillsammans med teknisk support får du snabbt stöd när frågor eller problem dyker upp. Tack vare vårt fantastiska tech-team så har vi smidiga digitala processer och minimal administration - så att vi kan fokusera på patientmötet. Om rollen Som psykolog hos oss kommer du genom videosamtal och IKBT att genomföra bedömningar och ge psykologisk behandling. Vi är en del av primärvården och behandlar klienter med mild till måttlig psykisk ohälsa. Därtill kommer du att få delta på extern- och intern handledning, workshops och digital fika tillsammans med dina psykologkollegor För att lyckas och trivas i rollen så vill vi att du Är legitimerad psykolog med grundläggande psykoterapiutbildning KBT (Steg 1). Har minst ett års erfarenhet av psykologisk behandling. Är folkbokförd i Sverige. Har goda datorkunskaper. Om oss Din Psykolog är en växande digital psykologmottagning, och söker nu dig som vill vara en del av vår resa och skapa den bästa tjänsten för psykologer och patienter. Vi lägger stor vikt vid att våra patienter känner sig trygga, hörda och sedda, och att våra psykologer känner sig fria, självständiga och delaktiga. Därför består vårt psykologteam av människor med bred erfarenhet, god empati och ett stöttande förhållningssätt till varandra. Vi ser fram emot din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
IT- säkerhetsexpert

Vill du arbeta strategiskt och aktivt med IT-säkerhet och ha en betydande roll i Mimers digitaliseringsresa? Hos oss får du ett spännande och meningsfullt uppdrag på en av Sveriges mest uppskattade arbetsplatser. Mimer är Västerås största hyresvärd med ca 12 000 lägenheter och med ett brett utbud av hyreslägenheter där alla Västeråsare kan känna sig hemma. Vi ska aktivt bidra till att utveckla ett hållbart Västerås genom att bygga, äga, förvalta och hyra ut attraktiva bostäder för livets olika skeden, en bra dag börjar hemma, brukar vi säga. Vi har en stark företagskultur med en arbetsvardag som präglas av våra kärnvärden omtanke, nytänkande och engagemang i strävan att nå vår vision Att skapa hemlängtan och framtidstro. Vi söker nu en ny kollega till vårt IT-team som löpande ska arbeta med att hålla vår IT-miljö så säker som möjligt. Beskrivning av tjänsten Mimer är inne i en omfattande digitaliseringsresa som ställer krav på att säkra både befintliga och kommande lösningar vilka kan vara allt från egenutvecklade till SaaS eller Open source. Du blir en del av ett team med mångårig erfarenhet av IT på olika nivåer. Dina arbetsuppgifter kommer till en början att fokusera på strategin för informationssäkerhet tillsammans med IT-chef och övriga IT-teamet. Du kommer vidare leda upphandling och införande av lösningar och avtal för kompletterande system och tjänster. Löpande kommer du sedan att ha huvudansvaret för förvaltning av säkerhetslösningarna. Ditt huvudansvar kommer att ligga inom IT-säkerhetsområdet, och samtidigt förväntas du arbeta brett och stötta när det behövs för att IT-enheten ska kunna leverera som team. Vår IT-miljö Mimers IT-miljö består dels av det administrativa nätet med administrativa system, och dels av ett fastighetsnät i Mimers alla byggnader. De administrativa systemen kommer till stor del bytas ut de närmaste åren. I fastigheterna finns bland annat telefoni, driftsystem för värme och ventilation, solcellsanläggningar och passersystem. Fastighets-IT utvecklas snabbt och det är viktigt att säkerhetsarbetet följer med i den utvecklingen. Mimer ansvarar för drift av vårt eget datacenter såväl som för vår driftmiljö i Microsoft Azure. Några av komponenterna i vår infrastruktur är Microsoft Server och Linux, MS SQL, MS Office 365, MS Sharepoint online, MS Teams, Kubernetes, Vmware, Veeam, Fortinet, MS Azure, Wordpress, HPe, Cisco, Zabbix och Trend Micro. Organisation IT-enheten är en del av Mimers Administrativa avdelning där enheterna för IT, Inköp, Ekonomi och Utveckling ingår. Vi är placerade på Mimers kontor i Navet, Västerås. Du rapporterar till IT-chefen som idag ansvarar för sex medarbetare. I vårt ansvar ingår bland annat användarsupport, systemdrift och systemförvaltning. Till vår hjälp har vi avtal med IT-konsulter som stöttar oss med spetskompetens inom olika områden. Dina personliga egenskaper Du är drivande och ta ansvar för din leverans och ditt bidrag till Mimers affärsidé. Du har ett gott självledarskap i att ta egna initiativ och ha förmåga att motivera och engagera människor omkring dig. Du har en god förmåga att samarbeta, och ha helhetssyn. Du är analytisk, nytänkande och utvecklingsorienterad. Du har god kommunikationsförmåga i text och tal. Dina kompetenser Utbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer lämplig. Minst fem års erfarenhet inom IT på systemteknikernivå eller motsvarande. Starkt meriterande är specialisering inom IT-säkerhetsområdet, exempelvis med erfarenhet och kunskap om IT-säkerhetsarkitektur, säkerhetslösningar, metodik, informationsklassning, återställningsplaner. Ledigt kunna förstå och ta till sig teknisk information i tal och text på både svenska och engelska. Meriterande är kunskaper om lagar som berör IT-säkerhet. Meriterande är erfarenhet från bostads- eller fastighetsbranschen. Bra att veta Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor här i Västerås. Vi arbetar på ett aktivitetsbaserat kontor. Tillträde sker så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Sista ansökningsdagen är 31 maj.

17 maj 2024
Sista ansökan:
3 november 2024
Yrkeslärare inom Barn- och fritidsämnen till Rudbeckianska gymnasiet

Söker du en skola med utvecklingsanda och trygghet? Vi söker nu en lärare som vill undervisa våra elever på barn- och fritidsprogrammet. Är du vår nya kollega? Rudbeckianska gymnasiet ligger i en härlig kulturmiljö mitt i Västerås. Vi är en skola med traditioner, gamla som nya som knyter oss samman. Med värdeorden; kunskap, empati och självkänsla gör våra elever sig redo för steget ut i vuxenlivet. Våra kompetenta medarbetare brinner för elevernas bästa och vår ambition är att ge alla elever möjlighet att klara högre studier och yrkeslivet. Vi som arbetar här är stolta över uppdraget att vårda skolans fina kvalitet och traditioner samtidigt som vi bedriver ett kontinuerligt och forskningsbaserat utvecklings- och kvalitetsarbete i strävan mot att bli en ännu bättre skola. ARBETSUPPGIFTER Som yrkeslärare på Barn -och fritidsprogrammet undervisar du i programmets pedagogiska karaktärskurser. Exempel på kurser är pedagogiskt arbete, barns lärande och växande samt specialpedagogik. Du ansvarar för att utvärdera och kvalitetssäkra din undervisning för att hela tiden arbeta för en skola med hög nivå. Barn- och fritidsprogrammet handlar om människokunskap och ledarskap. I rollen som lärare på Barn -och fritidsprogrammet ingår också ett mentorsuppdrag som innebär att du har ett övergripande ansvar att följa dina mentorselevers kunskapsutveckling och studiesituation under deras tre år på programmet. Tillsammans med dina lärarkollegor ingår du i ett kollegialt sammanhang med hög kompetens. Vi arbetar mycket med att följa utvecklingen inom våra undervisande ämnen men även den senaste pedagogiska forskningen. I tjänsten ingår det att göra APL-besök. Det är därför meriterande om du har B-körkort. KVALIFIKATIONER Barn- och fritidsprogrammet på Rudbeckianska gymnasiet utbildar elever till arbete inom barnomsorg, skola och LSS. Vi söker dig som är utbildad yrkeslärare och har erfarenhet av arbete inom något av de områden vi utbildar eleverna inför. I ditt arbete ingår undervisning både på nationella programmet och yrkesintroduktion som riktar sig till elever som läser ämnen på grundskolenivå. Vi är ett arbetslag med bred kompetens och vi vill gärna att du bidrar med ytterligare erfarenhet och kunskap. Inför varje läsår ser vi över våra tjänstefördelningar för att bäst möta elevernas behov och val inom utbildningen. Därför söker vi dig som kan tänka dig att undervisa inom flera olika ämnen på både nationellt- och introduktionsprogram, och som tycker om tätt samarbete med kollegor för att ge eleverna bästa förutsättningar att lyckas med sina studier. I den här rekryteringen kommer vi be dig om ett utdrag från belastningsregistret. Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället. Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här: https://www.vasteras.se/jobbochkarriär I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

17 maj 2024
Sista ansökan:
27 maj 2024
Hantverksbagare

Bagare – är du den vi söker! Vi behöver en till bagare i vårt härliga gäng. Vi vill att du kan hantverksbakning, från surdegar och skållningar till croissanter och briocher. Du ska ska också vara intresserad av och behärska moment inom konditori som tårtor, mousser och bakelser. Det är ett viktigt och växande sortiment hos oss. Vi tror att du: - har några års erfarenhet i yrket. - är nyfiken och undersökande. - kan planera och jobba effektivt och förstår att det är viktigt. - känner lycka av att kolla in i ugnen och se brödet växa och bli precis det du hade tänkt. - vill jobba i en liten grupp där alla strävar efter hög kvalitet och utveckling. Kopparlundens Bageri är ett litet företag i hjärtat av Västerås historiska industriområde Kopparlunden. Vi bakar surdegsbröd och söta saker från grunden, vi har också en liten caféverksamhet med fika, frukost och luncher och drömmer om att växa – men bara lite. Vi jobbar med ekologiska råvaror och försöker tänka hållbart. Vi har utvecklats starkt de senaste åren och strävar ständigt efter att hitta på nya bakverk och andra goda saker. Du söker jobbet genom att mejla [email protected] Din ansökan ska innehålla cv där dina erfarenheter och tidigare anställningar finns med plus ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du söker jobb hos oss.

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Jobba Som Festsäljare

Sök jobbet som säljare på More Than Love för att jobba som festsäljare! Pratar du flytande svenska & vill jobba som festsäljare? Sök jobbet nu! När du har sökt jobbet SMS:ar More Than Love dig dagen efter för att boka en telefonintervju. Svara i tid till telefonintervjun för att få jobbet & jobba som festsäljare. Sök Nu! 😃 Erbjuds: ∙ Hög provision ∙ Jobba på fester, deltid & flexibelt ∙ Sälj- & produktutbildning Krav: ∙ Flytande svenska i tal & skrift ∙ Vill sälja vuxenprodukter ∙ Driven & resultatorienterad

16 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024