Vår kund Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! Om rollenSom Logistiksupport arbetar du mycket administrativt i affärssystem med exempelvis kontroller av avtal, avvikelser, orders, priser och vikter. Du kommer också ha en daglig dialog med transportörer samt delta på och hålla i transportmöten för att säkra och utveckla samarbetet med dem. Proaktiv kunddialog är också en viktig uppgift för att förbättra kundernas logistiklösningar. Du har därmed stor del i att säkra vår lönsamhet och kommer även stötta interna funktioner vid frågor som rör transporter. Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! I din roll kommer du även vara en del i ett team som är de första som kunder och chaufförer har dialog med när de kommer in till filialen med material eftersom teamet ansvarar för att ta emot och väga in det inkommande och utgående materialet på flera filialer och även delta i arbetet med utleveranser, allt i nära samarbete med produktionspersonalen. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under kundens pågående systembyte. Om dig Vi tror att du som söker är en självständig person som trivs i en serviceinriktad roll där du kommer vara ansiktet utåt mot företagets kunder. Du är bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt men har också förmåga att vara tydlig och kravställa när det behövs. Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före vad gäller utmaningar inom transport. Vidare ser vi att du har en bra kommunikativ förmåga som särskilt syns i att du har lätt för att prata med olika personer och förstå deras perspektiv. På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av service och löpande kundkontakt, med fördel inom transport och/eller logistik Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Utbildning inom transport och/eller logistik Övrig information Start: Omgående Plats: Arbetet sker från kontoret i Hallstahammar, Olbergavägen 8 Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag under 9 månader med eventuell möjlighettill förlängning Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Vår kund Stena Recycling är ett av Europas ledande återvinningsföretag och erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster. Med ett långsiktigt perspektiv på människor och miljö erbjuder vår kund hållbara lösningar varje dag för såväl kunder som för samhället i stort. Deras företagskultur präglas av innovationskraft, nyfikenhet och ambition att i nära samarbete med deras kunder driva utvecklingen i branschen. Vår kund erbjuder en trygg och rolig arbetsplats, full av kompetenta och hjälpsamma kollegor som gärna delar med sig av sin kunskap. Dessutom satsar de mycket på kompetenshöjande insatser och som en del av en större koncern finns många möjligheter för dig som vill växa, både individuellt och tillsammans med Stena Recycling. Här får du jobba i en framtidsbransch! Om rollenI rollen som Kundsupportmedarbetare skapar du en positiv kundupplevelse och är ansiktet utåt för Stena Recycling. Vi söker dig som vill förstärka verksamheten under deras pågående systembyte.Din primära uppgift är atthantera inkommande ärenden, samtal och mail, via ärendehanteringssystem.Du strävar efter attlösa kundens ärende redan vid första kontakt eller vid behovkopplar ihop kunden med rätt kollega internt och följer kundens ärende från start till slut med löpande återkoppling. Du kommer också att kontakta företagets kunder proaktivt via telefonför att säkerställa kundnöjdhet och potentiell utveckling av samarbetet. Dagligen hjälper dukunder att få en god hantering av sitt avfall samt utvecklar kundens affär genom att arbeta med merservice där du ser helheten och hittar långsiktiga och hållbara lösningar utifrån kundens behov. I rollen som Kundsupportmedarbetare arbetar du nära kollegor i andra roller på filialen samt har ett tätt samarbete med dina närmsta kollegor i supportteamet.Att ha intresse av och helhetsförståelse för företagets affär är en viktig del i rollen. Stena Recycling arbetar ständigt med utveckling och förbättringar av rutiner och arbetssätt, där du förväntas vara en drivande deltagare! Exempel på andra arbetsuppgifter du kommer att utföra: Orderläggning för inleveranser via affärssystemet Lägga upp nya kunder via affärssystemet Hantera och dokumentera kundreklamationer Deltaoch aktivt bidra till verksamhetens förbättringsarbete genom att samla insikter om kundens behov och upplevelse Proaktivt arbeta med att digitalisera kunderna via kundportalen Om dig För att lyckas i rollen som Kundsupport ser vi att du är serviceinriktad ochtrivs med att bygga och förvaltarelationer. Du har lätt för att kommunicera, är lyhörd i ditt bemötande och gör ditt ytterstaför att skapa en god kundupplevelse.Som person är du självständig samtidigt som duär bra på att samarbeta, både vad gäller kunder och kollegor internt. Vidare är du en person som gärna tar ägarskap och har god förmåga att prioritera samt skapa struktur i ditt arbete.Du arbetar gärna proaktivt där du själv tar egna initiativ till att driva på förbättringar och ligga steget före.På företaget är det högt tempo, en händelsestyrd och föränderlig verksamhet så din förmåga att snabbt hantera och prioritera bland arbetsuppgifter är avgörande. Kvalifikationer Avslutad gymnasieutbildning Tidigare erfarenhet av service och löpande kundkontakt samt arbete med ärendehanteringssystem Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift B-körkort Vi ser det som meriterande om du har: Erfarenhetav innesälj Övrig information Start: Omgående Plats: Arbetet sker från kontoret i Hallstahammar, Olbergavägen 8 Omfattning: Heltid, vardagar med arbetstider förlagda 07-16Anställningsform: Visstidsanställning, konsultuppdrag under 12 månadermed eventuell möjlighet till förlängning Låter detta som en intressant roll för dig? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag! Urvalet sker löpande. A-hub is an equal opportunity employer and is committed to creating a diverse working environment. All qualified candidates will receive consideration for employment without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, national origin, age or disability. By submitting your application for this job, you are consenting to A-hub using your personal information in accordance with our GDPR compliance policy.
Om rollenVi söker en erfaren och driven administratör/assistent för ett spännande uppdrag hos vår kund i Västerås. Dina arbetsuppgifter Ansvara för packning och bokning av transporter Hantera inköp och logistikrelaterade uppgifter Utföra administrativa och sekretariatsuppgifter på lokal-, funktionell- eller affärsnivå Hantera komplexa administrativa uppgifter och processer Din profilVi söker dig som: Har tidigare erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom logistik Är noggrann, strukturerad och har en god förmåga att arbeta självständigt Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift Trivs i en roll där du hanterar flera uppgifter samtidigt Vi erbjuder dig: Ett spännande och utvecklande uppdrag i en dynamisk arbetsmiljö Möjlighet att arbeta i en internationell organisation En roll där du får ta stort eget ansvar och utvecklas inom administration och logistik Praktisk information: Plats: Västerås, SverigeUppdragsperiod: 17 februari 2025 – 16 februari 2026 Sista ansökningsdag: 10 februari Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vinnergis affärsområde Power växer och vi söker nu efter seniora medarbetare inom energibranschen som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss. Vill du vara med och utveckla framtiden tillsammans med oss? Läs mer om oss på vår Karriärsida. Din roll som Elkraftskonsult Vinnergi växer och söker nu efter engagerade medarbetare som vill vara med och driva utvecklingen framåt hos oss. Vi arbetar idag i stora delar av landet med kunder och uppdrag inom energi och elkraft. Hos oss ger vi dig möjligheten att arbeta i tekniskt innovativa, nya och spännande uppdrag, samtidigt som du tillhör vår kultur och utvecklingsorienterade miljö.Du får arbeta inom ett intressant och växande område, där du får möjlighet att ta mycket ansvar i dina projekt.Du blir en viktig del av vårt affärsområde Power, där du bidrar till energiomställningen tillsammans med oss. Som konsult hos oss arbetar du nära våra kunder och medarbetare med syfte att bidra till goda kundsamarbeten och leveranser.Beroende på din bakgrund och erfarenhet kan vi anpassa din roll och dina projekt där du t.ex. kan arbeta inom beredning, projektering, uppdragsledning, projektledning eller som specialist inom ett visst område. Detta ger dig möjlighet att utnyttja din kompetens fullt ut och att utvecklas i en riktning som intresserar dig mest. Vem är du? Vi letar efter erfarna elkraftskonsulter och tekniska specialister som vill ta en aktiv roll i att utveckla våra projekt och affärer.Vi söker dig med brederfarenhet av att ha arbetat inom Energi och Elkraft eller liknande sedan tidigare och som vill fortsätta utvecklas och bredda dina uppdrag. Du har goda kunskaper inom både lågspänning och högspänning, alternativt en djup kunskap i någon av delarna. Du arbetar idag inom branschenmed ett passionerat ansvar och fokus inom kund, leverans, teknik, kvalité, resultat, affär och har ett etablerat nätverk.Du är flexibel och har lätt för att anpassa beroende på typ av uppdrag.Vi ser gärna att du har en akademisk utbildning inom elkraft eller motsvarande, alternativt att du har skapat dig kunskapen genom bedrifter ocharbetslivserfarenhet.Du trivs med mycket kontakter och vi ser attdu har ett stort nätverk inom branschen. Som person är du affärsinriktad, kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad. Du är flytande i svenska i tal och skrift. Vi tycker det är viktigt att du är en kulturbärare för Vinnergi och känner igen dig själv i våra värderingar H.E.R.O. Då rollen berör samhällsviktig verksamhet och säkerhetsklassad information, så kan det krävas att du godkänns i en säkerhetsprövning innan anställning kan genomföras. Vid frågor gällande bakgrundskontroll och säkerhetsprövning, kontakta ansvarig rekryterare. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Låter rollen intressant, såtveka inte att ansöka redan idag. Välkommen! Om Vinnergi Vi hjälper våra kunder att utveckla sina verksamheter inom telekom, energi, fastighet och industri. Enkelt uttryckt så gör vi vardagen inkopplad, påkopplad och uppkopplad.Hos Power blir du del av ett växande team elkonsulter inom alla spänningsområden. Här finns stora möjligheter för dig att vara med och bygga vårt nya erbjudande och leda Vinnergi och samhället framåt med innovation och hållbarhet som ledord. Läs mer om oss på Power och lär känna oss som jobbar häreller spana in vår Linkedin eller vår podd Work At Vinnergi Vår värdegrund stavas H.E.R.O. – Happy, Explore, Ready och Open och är grunden i vår företagskultur. Förutom starkt fokus på värderingar, en platt organisation med hög påverkansgrad så är dessutom många av våra medarbetare delägare. Det gör oss till ett tryggt och nyskapande företag med engagerade medarbetare som utvecklas både i sin yrkesroll och som människor. Vi är övertygade om att teknisk innovation är lösningen för att bygga en hållbar framtid för kommande generationer. På Vinnergi arbetar vi i framtiden varje dag. Bli en av oss!
För vår kunds räkning söker vi en självgående CNC-operatör med kunskaper inom svarvningsom vill ta sig an ett tekniskt utmanande och varierande arbete. Kunden är verksam inom industrin och erbjuder en stimulerande miljö där precision och problemlösning står i fokus. I rollen arbetar du med stycktillverkning, vilket innebär att du kommer att hantera allt från enstaka detaljer till mindre serier. Färdiga program saknas, och därför är det viktigt att du kan skapa och anpassa program baserat på ritningar. Ofta innebär arbetet flera omställningar och programmeringar per dag. Du ansvarar för två CNC-maskiner: Maskin 1 - Gildemeister NEF 600 2011: ISO-programmering med möjlighet att förbereda program i Vericut. Maskin 2 - Hyundai-kia skt200: Programmering sker från grunden, direkt i maskinen. Eller Vericut För att lyckas i rollen behöver du vara självgående, tekniskt kunnig och noggrann. Ansvarsområden Skapa och anpassa program i Vericut, Heidenhain och Fanuc. Ställa in och ställa om CNC-maskiner utifrån ritningar. Ansvara för kvalitet och noggrannhet i tillverkningen. Arbeta med kontinuerlig förbättring av processer. Ort: Västerås Omfattning: Heltid Arbetstider: Dagtid Om dig Vi söker dig som trivs med att arbeta självständigt och som har ett analytiskt arbetssätt. Du är lösningsorienterad, noggrann och har ett öga för detaljer. Då arbetet innebär mycket omställningar och problemlösning är det viktigt att du är flexibel och bekväm med att arbeta i ett varierande tempo. Kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta som CNC-svarvare. Kunskaper i Vericut, Heidenhain och Fanuc. Förmåga att skapa program utifrån ritningar. B-körkort och tillgång till bil. Meriterande Travers- och truckkort. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Om kunden Kunden är ett företag specialiserat på svetsning, maskinbearbetning och tillverkning av specialanpassade komponenter. De erbjuder tjänster som svarvning, fräsning och svetsning för kunder inom olika industrier. Företaget är känt för sin flexibilitet, kvalitet och förmåga att hantera både små och stora projekt enligt kundens behov. Om oss Vi på Dala Industrisupport är en trogen partner inom kompetensförsörjning med över 100 års samlad erfarenhet. Vi kommer själva från industrin och är fullt insatta i branschens alla utmaningar. Vi tror på att viljan att lära sig är minst lika viktig som erfarenhet och vet att kompetensutveckling är lösningen som kommer leda oss in i framtidens industri. Därför satsar vi på att vårda de samarbeten som kommer oss tillhands. Genom att vara närvarande och erbjuda personlig service hjälper vi både företag och medarbetare att nå sin fulla potential. Varmt välkommen med din ansökan!
Information om arbetsplatsen Vi är en liten familjär och trevlig klinik med en Tandläkare, en tandsköterska och en tandhygienist. Vi behöver förstärkning med en tandhygienist till!!! Hos oss är trivsel, omtanke på medarbetare och en familjär känsla är vårt mål. Du har möjlighet till personlig utveckling, korta beslutsvägar, möjlighet att styra arbetsschema och arbetstider. Arbetsuppgifter Du ska främst ta hand om våra tandlossningspatienter men också hjälpa till på kliniken (hjälpa till i receptionen, kalla dina patienter, assistera på rummet om det behövs och vara en del av klinikens utveckling). Kvalifikationer Tandhygienistexamen, bra om du har arbetat några år och har gott handlag i yrket, plus om du kan Frenda journalsystem. Personliga egenskaper Viktigt att du kan vara flexibel och vill vara en del av hela kliniken Arbetet förutsätter att du kan kommunicera på god svenska både i tal och skrift Övrig information Arbetstiden kan diskuteras. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen. Om Praktikertjänst Praktikertjänst startade för över 60 år sedan och är en av Sveriges största vårdgivare. Vi har 750 mottagningar, från Vittangi i norr till Ystad i söder, som drivs av praktiker som tillsammans äger hela Praktikertjänst. Vi är övertygade om att det skapar engagemang, delaktighet, fokus på kvalitet, kontinuitet samt kompetensutveckling - och är en viktig anledning till att vi varje år hamnar i topp vad gäller både nöjda patienter och medarbetare. Hos oss får du en trygg anställning med fina förmåner och goda möjligheter till både personlig och professionell utveckling. Vi vet att våra medarbetares välbefinnande är grunden till nöjda patienter och i det långa loppet, ett mer välmående samhälle.
Om rollen Tillsammans med ett engagerat team är ni redo att ta hand om varje bil som rullar in i verkstaden. Med mutterdragarna i hand och sommardäcken redo, säkerställer ni att varje fordon lämnar verkstaden med säkra och pålitliga däck. Ni förbereder bilarna för sommarens utmaningar och ser till att de är redo att möta vägarna med trygghet och stabilitet. Arbetet är främst förlagt på vardagar mellan 07:00-16:00 och 08:00-17:00Självklart ser vi till att du får upplärning på plats för att få så bra förutsättningar som möjligt att göra ett bra jobb. Säsong Rollen är på heltid och tillträder sista veckan i mars och fortsätter fram till slutet av april.Säsongen är påcirka fyra till fem veckor.Efter säsongen tar uppdraget och således anställningen slut men ibland har vi möjlighet att erbjuda en förlängning på verkstaden eller att jobba vidare på helt andra uppdrag. Så ta chansen och se vart den kan leda dig! Vi är engagerade i att hjälpa dig nå dina mål och kommer att göra vårt yttersta för att du ska lyckas. Vi söker dig som Tycker om att jobba fokuserat med en praktisk uppgift Tycker att högt tempo är lagom tempo Gillar att jobba fysiskt Din roll är av stor betydelse för Jobwise eftersom du är med och avgör hur vi uppfattas som företag. Därför är det väldigt viktigt för oss att du som person är hjälpsam, vänligt inställd och tycker om att ge din omgivning service. Våra kompetenskrav Har körkort B Behärskar det svenska språket i tal och skrift Detta är även meriterande Har truckkort (B1-B2) Har erfarenhet av att skifta däck Dina personliga drivkrafter är av stor vikt för oss på Jobwise Du är varmt välkommen att ansöka utan CV, men för att vi ska kunna behandla din ansökan behöver du komplettera med det i efterhand. Vi på Jobwise strävar efter att skapa en bättre tillvaro för alla som går till ett jobb! Som anställd på Jobwise så får du inte bara en attraktiv anställning där du omfattas av kollektivavtal och schyssta villkor. Du blir även en del av Jobwise-gemenskapen som består av engagerade ledare med lång erfarenhet från branschen. Din chef kommer vara ditt personliga bollplank och kommer finnas där för dig när du behöver det.Med den filosofin ska vi skapa det bästa bemanningsföretaget i världen. Utöver det så är vi ett av de bemannings och rekryteringsföretag som erbjuder kunder och anställda de senaste digitala lösningarna. Vi erbjuder dig Möjligheten att vara med i ett team med engagerade medarbetare och ledare Bra utvecklingsmöjligheter för den som vill En bra relation med en omtänksam chef En trygg anställning där du självklart omfattas av kollektivavtal
Är du kvicktänkt, utåtriktad och vill jobba utomlands på ett nytt fräscht kontor med härliga kollegor? Då är du rätt person för oss. Vi söker nya motiverade säljare till vårt kontor i Barcelona. Fast grundlön & provision utan tak! Har du ingen tidigare erfarenhet? Det är inget krav! Hos oss får du lära dig försäljning från grunden samt hur du använder dig av dina färdigheter för att nå din fulla potential. Vilka är vi? Vi jobbar med de största varumärkena inom försäljning och har gjort det i över 10 år. Därför kan vi erbjuda branschens mest attraktiva provisionsmodeller som dem flesta säljare går igång på, utöver en grundlön. Konnect är Sveriges största säljbolag med kontor i Stockholm och Barcelona. Vi ger våra medarbetare det absolut bästa och vad kan vara bättre än att vara omgiven av likasinnade människor i en stad som Barcelona? Inget, tycker vi! Vi är störst och vi är bäst på det vi gör men vilka är vi på riktigt? Vi är 300 säljare som alla jobbar för samma sak - att ha kul och njuta av livet. Vi är kollegor men vi är också vänner. Vi jobbar ihop, kämpar och har riktigt kul! Oavsett om vi jobbar eller hänger på stranden så har vi ett gemensamt mål - att vara vårt bästa jag och sälja bra produkter och avtal för de bästa varumärkena inom branschen. Om tjänsten: Vi söker dig som är sugen på att arbeta i en stor och snabbväxande koncern och är redo att kavla upp ärmarna när det behövs. I rollen som säljare hos oss vill vi se vilja, driv, kreativitet och ett ”outside-of-the-box” tänk. Vi jobbar på ett ett strukturerat och noggrant tillvägagångssätt för att sälja in en produkt eller ett avtal till företagare och privatpersoner. Du kommer utöver det delta i utbildningar och feedbacksamtal från din teamleader, detta för att ständigt utvecklas och växa i rollen som säljare hos oss. Vi söker dig som: Drivs mot uppsatta mål, resultatinriktad och utöver det är en social person som har lätt att ta kontakt med nya människor. Viktigt att du vågar utmana dig själv! Vad erbjuder vi? - Hög provision för varje avtal du säljer. Och svenska kollektivavtal. - Daglig coaching och löpande utbildningar för att du ska få de bästa förutsättningarna att lyckas i ditt arbete. - Fantastiska teamleaders som leder gruppen mot ständig utveckling, motiverar och anordnar tävlingar med otroliga priser varje månad. - Vi ser till att kombinera arbete med roliga aktiviteter så att gruppen stärks i positiv anda. Vid flytt till Barcelona: - Ersättning av flygbiljett. - Stöd vid letande utav boende. - Allmänna tips för en utomlandsflytt. - Stora utvecklingsmöjligheter. - Ett fantastiskt kontor med ljusa och öppna ytor, 10 minuters lugn promenad från en av Barcelonas vackraste stränder. Har du fler frågor? Du är varmt välkommen att kontakta oss. Ansök idag. Vi rekryterar löpande. Vi hjälper många av Sveriges vassaste varumärken i deras försäljning. Under tio års tid har vi byggt upp vår verksamhet och breddat vårt tjänsteutbud för att alltid ligga i framkant. Vårt team består idag av över trehundra drivna och talangfulla medarbetare på våra kontor i Stockholm och Barcelona.
The opportunity With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Join our team! Our unit in Västerås is currently seeking an Electrical Design Engineer to join our Service department. Technical Project Engineering at our company spans a wide range of disciplines, including electrical, mechanical, chemical, civil, structural, automation, and software engineering. As an Electrical Design Engineer, you will be responsible for electrical design in various projects and support your colleagues with your knowledge. Your tasks will include creating and updating drawings for our installed cabinets, control and protection panels, and the electrical interface to the site. “With the right drive and results focus, our organization offers a stimulating and dynamic environment on a global scale. Join us at the forefront of the industry, where innovation thrives, and impactful work awaits.” Sofia Normark, Hiring Manager How you’ll impact: Designing upgrades and updates for sub-systems such as Control, Relay Protection, and Auxiliary Power. Fault tracing and proposing corrections in the electrical design of our installed base worldwide. Converting technical requirements into validated designs and ensuring customer requirements are met. Managing tenders for upgrade and update projects of our installed base. Collaborating closely with Design Engineers in Sweden, India, and our local Hitachi Energy units worldwide. Upholding Hitachi Energy’s core values of safety and integrity, taking responsibility for your actions while caring for your colleagues and the business. Your background: You have a Technical High School diploma, and experience in a similar role within the area of Power Systems. Proficiency is if you also have been working with products or service business. It is valuable if you have a University degree in Electrical Engineering and have experience in Electrical Design, Relay Protection Configuration & Testing, Auxiliary Power calculations, commissioning, E3 CAD tool as a user or super user, and/or Model Based Design. You need to have an analytical mindset combined with a focus on quality and the ability to propose and design solutions. Since you are service minded and hold high quality and on time delivery as equally important, you manage your own planning with diligence. As a natural team player, you are communicative, collaborative and always open to new ideas. Since you will be part of a global business, you need to be fluent in English, both written and spoken. Swedish is a bonus. More about us Are you ready for an exciting new challenge? If the description above sounds like you, we welcome your application. Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! More information: Recruiting Manager Sofia Normark, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48. Talent Partner Filippa Bengtsson, [email protected].
The opportunity As a global leader in power quality technology, we supply power quality solutions to customers all over the world. That is why we are looking for you who want to work with advanced technology in an international project-based organization. We want to strengthen our supplier quality work and we are looking for a Supplier Quality Engineer to join our team in Västerås, Sweden. With a pioneering technology-leading offering, Hitachi Energy’s Power Quality Solutions support the green energy transition with solutions that bring resilience, stability and increased capacity to the power grid. As a result, more renewable energy sources can be integrated, environmental impacts minimized and lower the risk of disruption in the grid. At Hitachi Energy, we value our people as our greatest asset, as we leverage diverse thoughts, backgrounds, and experiences to foster a culture of innovation and collaboration. With our skilled and global project teams, we are there to support our customers worldwide to meet their sustainable goals, paving the way for a more sustainable, flexible, and secure energy system. Are you ready to take your career to the next level? Join our team! How you’ll make an impact You will be a Supplier Quality Engineer in our Power Quality team, working directly towards suppliers within our scope as a member of our supply chain management (SCM) organization. You will conduct supplier qualifications and audits. You will be responsible for supplier quality issues and drive investigations following the 8D methodology. You will drive and evaluate supplier performance measuring and reporting. You will support new supplier onboarding by ensuring a robust qualification process execution You will support supplier claim management process Opportunity to travelling to suppliers for solving quality issues, quality process developments and inspection of components and products Your background A master’s or bachelor’s degree in engineering is a plus, this can be balanced by a relevant experience Experience of relevant role within Quality/SCM function Experience in quality audit execution (certified quality auditor would be a plus) Good knowledge of or experience in manufacturing processes assessment Ability to independently drive and lead the tasks in your scope Good communication and networking skills Good skills in English writing and speaking alike. Swedish language is a plus What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More about us Are you ready for a new exciting opportunity? Does the above description sound like you? Applications will be reviewed on an ongoing basis, so don’t delay – apply today! Recruiting Manager Helena Rydbeck, [email protected] will answer your questions about the position. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Nawzad Rashid, +46 107-38 91 48; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43; Unionen: Karin Ulvemark, +46 107-38 51 42 or Ingrid Rinaldo, +46 107-38 58 19. All other questions can be directed to Talent Acquisition Specialist Renee Lundgren [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer