Vi tror att framsteg och möjligheter skapas bäst tillsammans. Välkommen till en plats där samarbete gör skillnad. Din roll Är du en driven och tekniskt intresserad person som vill vara med och göra affärer? På Saab Dynamics, inom avdelningen Weaponry Services, söker vi nu en Sales Manager som vill vara med och bidra till vår fortsatta framgång. Som Sales Manager hos oss får du en viktig roll i vårt team där du får jobba med hela affärsprocessen, från anbud till leverans. Du kommer arbeta med allt från kalkylering och bid management till kundkontakt under hela processen. Vi erbjuder en bred och utvecklande roll nära verksamheten och affärerna, där du även får möjlighet att utveckla affärsmöjligheter, också med nya kunder, nya marknader eller nya typer av erbjudanden. Vi arbetar främst tillsammans i starka samarbeten med FM, FMV och inom Saab, men även internationellt. Verksamheten är mycket projektbaserad och omfattar support & vidmakthållande, systemintegration och systemleveranser. Avdelningen äger samtliga resurser i verksamheten, vilket spänner över ILS och systemtekniker till konstruktion, design samt hård- och mjukvara. Placeringsorten är Halmstad eller Växjö. Tjänsten förutsätter att du är resbar. Din profil Vi söker dig som är tekniskt intresserad och som trivs i en roll där du driver komplexa säljprocesser och affärsutveckling från ax till limpa. Du är trygg i din roll, tar ansvar för dina arbetsuppgifter samt jobbar proaktivt och strukturerat. Du har en kundcentrerad inställning med ett affärsmässigt fokus samt är öppen, lojal och ärlig mot kollegor och kunder. Som person är du ödmjuk och nyfiken samt trivs med att samarbeta och dela med dig av din kunskap. Med ett coachande förhållningssätt och en stark vilja att lära dig mer, bidrar du till en positiv stämning och ett gott arbetsklimat. Du stöttar gärna dina kollegor och ser värdet i att lyckas tillsammans. För att lyckas i rollen har du: * Relevant utbildning inom ett affärsorienterat eller tekniskt ämne. * En bakgrund inom teknisk försäljning. * Erfarenhet och förståelse för tekniska lösningar, från projekt- och/eller produktstyrd verksamhet. * Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. * B-körkort. Det är meriterande att ha erfarenhet från arbete med FM, FMV, försvarsindustri samt även systemteknik. Befattningen kräver att du genomgår och godkänns enligt vid var tid gällande bestämmelser för säkerhetsskydd. För befattningar där Saab har krav på säkerhetsklassinplacering kan, i förekommande fall, medföra krav på visst medborgarskap. Vad du blir en del av Bakom våra innovationer finns alla de som har gjort det möjligt. Modiga pionjärer och kluriga tänkare. Vardagshjältar och kreativa problemlösare. De som delar djup kunskap och de som utforskar nya områden. Och alla däremellan. Här har du chansen att påverka och bidra på ditt unika sätt. Allt från att utveckla kod och bygga imponerande försvars- och säkerhetslösningar till att ta en kaffe med en kollega. Varje bidrag räknas. Vi ger dig möjlighet att anta utmaningar och skapa smarta innovationer. I vår vänliga och tekniksmarta värld finns plats för dig att växa. Vi finns här för att tillsammans skapa trygghet för människor och samhällen. Saab är ett ledande försvars- och säkerhetsföretag med uppdrag att hjälpa nationer att skydda sin befolkning och bidrar till trygghet för människor och samhällen. Med 25,500 talangfulla medarbetare utvecklar Saab teknik och lösningar för en säkrare och mer hållbar värld. Saab utvecklar, tillverkar och underhåller avancerade system inom flygteknik, vapen, ledningssystem, sensorer och undervattenssystem. Saab har sitt huvudkontor i Sverige men en global verksamhet där Saab är en del av många nationers försvarsförmåga. Läs mer om oss här. Du kommer att tillhöra en avdelning med 80 medarbetare som äger sina egna affärer från ax till limpa i allt från mindre uppdrag till större projekt. Våra affärer är framgångsrika och bygger på långsiktighet, teknisk kompetens och kunskap om kundens verksamhet - välkommen till en kreativ arbetsplats med medarbetare och kund i fokus. Vi levererar Saabs vision "Keeping people and society safe" inte minst genom stöd till Försvarsmakten. Verksamheten består av tekniskt systemstöd, underhåll & reparationer, utveckling och modifiering samt systemintegration.
Medicinkliniken är den största kliniken och erbjuder specialiserad vård inom internmedicin, neurologi, reumatologi och allergologi. Vi arbetar varje dag för att skapa en verksamhet som inte bara möter dagens behov utan också rustar oss för morgondagens utmaningar. Vår vision är att vara den bästa medicinkliniken en plats där varje medarbetare kan känna stolthet över sitt arbete och där patienterna kan känna sig säkra och trygga i vår omsorg. Vi sätter kvalitet, engagemang och utveckling i första rummet för att möta morgondagens utmaningar. ROBUST Vårt verksamhetsperspektiv Vi bygger en verksamhet som är stark och stabil, oavsett yttre påfrestningar. Genom att säkerställa en hållbar bemanning och en gedigen kompetensförsörjning står vi redo att möta framtidens utmaningar med trygghet och kvalitet. SÄKER Vårt patientperspektiv För oss är patientsäkerhet och omhändertagande en självklarhet. Vi strävar alltid efter att erbjuda våra patienter en trygg vård där de kan känna sig väl omhändertagna, varje steg på vägen. STOLT Vårt medarbetarperspektiv Våra medarbetare är vår största styrka, och vi vill att de ska känna stolthet över hur vi tar hand om våra patienter, varandra och vår gemensamma framtid. Här arbetar vi tillsammans för att utvecklas och skapa en vård som vi kan vara stolta över. Med ett starkt team och en tydlig vision bygger vi tillsammans framtidens medicinklinik robust, säker och stolt. Vi ser fram emot att ta emot dig i någon av våra många verksamheter. ARBETSUPPGIFTER När du jobbar hos oss på medicinkliniken får du bred kompetens, men också möjlighet till spetskompetens utifrån vilken avdelning du är intresserad av. Som sjuksköterska tar du hand om patienter och ger kvalificerad vård genom att vara navet i omvårdnaden, fatta beslut och samordna vårdtillfället. På varje avdelning finns kollegor med lång erfarenhet och hög kompetens som kan stötta dig när du behöver hjälp. Vad erbjuder vi dig? • Åtta veckor introduktion Vi har fått lära oss mycket om vilka förutsättningar som behövs för att göra en hållbar planering som syftar till en god arbetsmiljö och en trivsam stämning. Din introduktion är oerhörd viktig och därför erbjuder vi dig en individuell introduktion under åtta veckor där du får följa erfarna kollegor. Du får en avdelningsspecifik introduktionsplan med fokus på patienternas sjukdomar och behov genom tydliga områden och måluppfyllelse samt avstämningsmöten. Känner du dig redo att axla rollen som ansvarig sjuksköterska tidigare finns självklart möjlighet till kortare introduktion. • Utvecklingsprogram för nyexaminerade sjuksköterskor Förutom en gedigen introduktion på medicinkliniken erbjuder vi dig som nyanställd sjuksköterska i Region Kronoberg ett specifikt utvecklingsprogram. Programmet syftar till att underlätta övergången från utbildning till arbetsliv och innehåller tre huvudområden; - Om sjuksköterskeprofessionen och att leda omvårdnadsarbete - Färdighets- och scenarioträning på kliniskt träningscentrum, KTC - Kvalitet- och patientsäkerhet • Betald vidareutbildning för sjuksköterskor med erfarenhet Hos oss satsas det långt ifrån bara på nyutbildade sjuksköterskor. Målet är att skapa nyfikenhet hos all personal och att ingen ska känna sig helt fullärd. Vi uppmuntrar till vidareutbildning och väljer du att studera en specialistutbildning har du möjlighet att genomföra den med bibehållen lön under studietiden. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och vill bidra till vårt team. Vi välkomnar både dig som nyligen tagit examen och dig med tidigare erfarenhet. Som person ser vi att du har ett gott bemötande till både kollegor och patienter samt är engagerad och lösningsorienterad. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Om du är intresserad av en specifik enhet/avdelning har du möjlighet att ange det i ansökan. Är du intresserad av att hospitera på någon enhet/avdelning är du välkommen att höra av dig! I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och intervjuer kan komma att hållas under annonsens publiceringstid. Varmt välkommen med din ansökan till oss på medicinkliniken! ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till ett viktigt uppdrag där du som lokalvårdare bidrar till att patienter, besökare och medarbetare möts av välstädade lokaler varje dag. Lokalvården är en verksamhet inom Regionservice där ca 120 medarbetare jobbar på 5 avdelningar. Vi jobbar för att dels hålla lokaler rena, men framför allt för att minimera spridning av smitta. Detta är ett jobb som bidrar till samhällsnytta! Vi söker nu en ny medarbetare till arbetsgruppen som ansvarar för lokalvården på Växjö sjukhus. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Som lokalvårdare hos oss spelar du en viktig roll i att skapa en ren och trygg miljö för både patienter, besökare och personal. Vi städar inte bara med ögat utan efter evidensbaserade tekniker som skall förhindra smittor och smittspridning bland våra kollegor och patienter på sjukhuset. Dina arbetsuppgifter är att städa patientrum, korridorer, väntrum, kontor och andra gemensamma utrymmen. En del av städningen gör du med städmaskin. Arbetsuppgifterna är fysiskt krävande och du behöver därför ha en god fysik och tycka om att röra på dig. Du kommer att ha eget ansvar för ditt arbetsområde men ingå i ett team där samarbete och noggrannhet är nyckeln till framgång. För oss är det viktigt att du som medarbetare ska trivas och att du har ett hållbart arbetsliv och vi arbetar därför löpande med vår arbetsmiljö. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har ett intresse av att arbeta med lokalvård. Det är en fördel om du har en gymnasieexamen och erfarenhet från yrkesområdet. Du måste ha fyllt 18 år senast den dagen du börjar jobba. Det vi tycker är viktigt och som vi kommer värdesätta är att du har ett gott bemötande, tycker om att ge god service, är ansvarstagande, noggrann, har god samarbetsförmåga samt en god fysik. Du behöver ha goda kunskaper i svenska i tal, läsförståelse och skrift samt viss datorvana. För att underlätta behandlingen av din ansökan, vänligen bifoga ett detaljerat CV. ÖVRIGT Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
I Region Kronoberg är vi 6500 personer som jobbar för kronobergarnas bästa – varje dag! Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik, regional utveckling och kultur i länet. Vårt mål är att våra medarbetare ska trivas, växa i sin yrkesroll och kunna påverka sin arbetsvardag. Välkommen till verksamhetsområde psykiatri, rehab och hab! Vårt uppdrag är att erbjuda alla invånare i Kronobergs län specialiserad psykiatrisk vård, rehabilitering och habilitering. Vården ska bedrivas i samverkan med andra aktörer inom och utanför Region Kronoberg, med sammanhållen vårdkedja och patientens delaktighet i fokus. Vi vill skapa goda förutsättningar för att våra patienter ska få rätt vård och behandling av bästa möjliga kompetens. Enheterna för barn och unga och vänder sig till barn och ungdomar under 18 år och har mottagningar i Ljungby och Växjö samt en akutverksamhet i Växjö. Vi söker nu efter en psykolog som vill vara med att vara delaktiga i att utveckla Region Kronobergs barnpsykiatri framåt. Är du vår nästa kollega? ARBETSUPPGIFTER På vår klinik arbetar vi i tvärprofessionellt team och du ansvarar tillsammans med övriga professioner för bedömning, behandling och utredning. I arbetsuppgifterna ingår även nätverksarbete tillsammans med förskola, skola, socialtjänst och vårdgrannar. För den aktuella tjänsten ingår våra småbarnsteam, resursteam och DBT-team. Arbetsuppgifter kommer till största del att fördelas inom småbarnsteamet och resursteamet. Vid behov hjälps vi åt över teamgränserna och du förväntas därför också kunna arbeta inom övriga barn- och ungdomsenheten. Som medarbetare hos oss erbjuds du en bra introduktion med möjlighet till handledning och mentorskap. Du kommer även ha möjlighet till fortbildning utifrån dina och verksamhetens behov. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som är legitimerad psykolog. Det är meriterande med vidareutbildning inom behandlingsarbete, erfarenhet inom barn- och ungdomspsykiatriskt arbete eller arbete med målgruppen och familjer. Du ska vara intresserad av att ha varierande arbetsuppgifter och trivas med arbete i ett tvärprofessionellt team. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga. Även om du är nyutbildad våga ta chansen och sök ett arbete som är utvecklande, intressant och där du har möjlighet till god handledning! ÖVRIGT Vid frågor kontakta: Yvonne Karlsson under v.27-28 Amir Beglerbegovic från v.29 och framåt Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Informationen du anger kan komma att lämnas ut avseende regler för allmän handling enligt offentlighetsprincipen och dina uppgifter behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR). Kontakta ansvarig rekryterare hos Region Kronoberg vid skyddad identitet för vidare information om hur du ansöker och hantering av dina personuppgifter. Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Välkommen till utbildningsförvaltningen! Hos oss har du möjlighet att göra skillnad för våra barn och elever. Fritididsgårdsverksamhetens uppdrag är att erbjuda barn och ungdomar trygga och meningsfulla fritidsaktiviteter på våra fritidsgårdar och Noder. I Växjö kommun är fritidsgårdarna lokaliserade på våra nio skolor för årkurs 7-9. Vi är medlemmar i KEKS nätverket och vi använder The Logbook för verksamhetens dokumentation och uppföljning. Vi söker nu en fritidsledare, för ett vikariat pga studier till Hagaviks fritidsgård/ Nod Norr. Arbete förekommer på fritidsgården, Noden och andra arenor. Fritidsverksamheten erbjuder: • Arbete där ungas egna idéer, inneboende kompetenser, intressen och det egna skapandet ska stå i centrum. • Positiva, trygga och meningsfulla fritidsarenor vilka är viktiga skyddsfaktorer för barn och unga. • Arbete med lovverksamhet och arrangemang. • Verksamheter som är aktiva med mycket fokus på rörelser. • Arbete med värderings och gruppstärkande övningar med elever/ungdomar. Både i och utanför klassrummet. • Samverkan med skola, organisationer, myndigheter, skola, föreningsliv, studieförbund och övriga verksamheter som arbetar med utvecklings-och ungdomsfrågor. Uppdrag och arbetsuppgifter: Uppdraget innebär att utifrån ett främjande perspektiv ta tillvara besökarnas resurser och erbjuda möjligheter för våra ungdomar att förverkliga sina idéer och färdigheter. Vi vill stärka unga i deras utveckling genom det informella lärandet som sker i de olika verksamheterna. På fritidsgården/Noden ställs krav på besökarnas delaktighet och att man som besökare är medskapare till verksamheten och aktiviteter som fyller den. Du som söker jobb hos oss behöver därför ha egna tankar om hur du kan bidra till det i praktiken. Som fritidsledare i Växjö kommun ingår du i ett arbetslag på fritidsgården och ett annat arbetslag på den fria tiden Noden. Som fritidsledare i Växjö Kommun ingår tjänstgöring på kvällstid och helger enligt schema. Vid lov förekommer ökad arbetstid på kvällstid. Den huvudsakliga målgruppen är högstadiet men i vissa fall kan man även jobba med såväl yngre som äldre ungdomar. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har fritidsledarutbildning eller annan utbildning inom högskola/universitet som vi bedömer likvärdig och brinner för att jobba med barn och ungdomar. Som person är du positiv och har tidigare erfarenhet av fritidsgårdsverksamhet. Du har lätt för att samarbeta, skapa relationer, ta egna initiativ och är en god förebild. Vi söker dig som är flexibel och har lätt för snabba förändringar. Vidare ska du ha förmåga att planera och utföra arbetet på ett konstruktivt sätt, samt initiera nya och kreativa idéer. Du ska vara trygg i dina värderingar och etiska ställningstagande och kan förmedla det till ungdomarna. Viktigt är också att du har en förmåga att känna in och lyssna på omgivningen för att kunna ta rätt beslut i samråd med kollegor. För att trivas i rollen som fritidsledare är det en förutsättning att du tycker om att arbeta i team, där uppsatta gemensamma regler upprätthålls i det vardagliga med ungdomarna. Det är samtidigt viktigt att du självständigt kan ta dig an arbetsuppgifter, planera och hålla i aktiviteter. Du ser ungdomarna som en resurs och har ett coachande förhållningssätt. Du ska vilja vara med och bedriva utvecklingsfrågor för en inkluderande verksamhet. Vi välkomnar fördjupad kompetens i KEKS-metoden, jämlikhetsfrågor, musik och dylikt. Arbetet ställer krav på körkort, simkunnighet och vattenvana. Vi ser gärna att du hänger med i ungdomsfrågor och olika trender lokalt och nationellt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Tjänstebeskrivning & erbjudande Sedan starten maj 2022 har Maskinera visat ett otroligt resultat och deras expansionskurva pekar rakt upp. Därför söker dem nu fler Säljande Maskinmäklare i Kronoberg. I rollen som Maskinmäklare är du spjutspetsen i Maskineras organisation. Du spenderar större delen av dina dagar ute hos kunder samt i ditt hemmakontor. Med din tjänstebil och telefon som främsta arbetsredskap, prospekterar, kontaktar och besöker du nya samt existerande kunder dagligen. Du kommer ansvara över hela försäljningsprocessen från start till mål. Knyta och underhålla egna kunder och kontakter är något du lägger stor vikt på. Vi erbjuder dig: • Att vara en del av Maskineras extremt spännande expansionsresa. • En attraktiv lönemodell utan tak, fast grundlön + provision. • Stora utvecklingsmöjligheter inom vårt snabbt växande företag. • Ett flexibelt arbetssätt där du utgår från ditt hemmakontor. • Arbeta i en organisation där du har nära till beslut. • En möjlighet att ständigt utmanas och utvecklas för att uppnå din maximala potential. Arbetsuppgifter: • Prospektera och initiera kontakt med nya kunder. • Driva försäljningsprocessen framåt. • Att arbeta enligt uppsatta mål med syfte att bidra till ökad expansion och ökad kundnöjdhet. • Att skapa förtroendeingivande och rådgivande relationer till kunderna. • Underhålla din befintliga kundstock och arbeta med merförsäljning. • Dokumentera och Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil Det här är ett självständigt arbete med stöd av kompetenta och drivna kollegor. Du kommer att vara ansiktet utåt och besitta en av det viktigaste rollerna i organisationen. Personprofil: Vi tror att du besitter erfarenheter inom försäljning antingen B2B eller B2C och vill till ett bolag i ”startup” fasen. Du är resultatinriktad och älskar att arbeta utifrån filosofin ”frihet under ansvar”. Är du inte i säljbranschen idag kan du också passa in hos Maskinera, vi tror att din personlighet är allra viktigast! Vidare värdesätter vi om du: • Har ett stort driv, vilja och intresserad av försäljning. • Är social, utåtriktad och har hög energi. • Är en vinnarskalle och inte ger upp i första taget. • Är bekväm med att ta kontakt både över telefon och fysiska möten. • Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska. Övrigt Start: Enligt överenskommelse. Omfattning: Heltid. Arbetsplats: Hemifrån. Arbetstider: Kontorstider, flextider. Plats: Kronoberg. Företagspresentation Maskinera lanserades den 9.e Maj 2022 och är nätauktionstjänsten som skapar ett cirkulärt liv för begagnade kvalitetsmaskiner. På Maskinera handlar det om att ta fram en renodlad digitaltjänst där maskiner och kunden står i centrum, effektivisera moment och processer och ta ansvar för ett mer hållbart handlade. Kundfokus, teamwork och viljan att ständigt utvecklas är drivkraften som tar Maskinera framåt. Tillsammans med expertis och nyfikenhet kring både maskiner och kvalitet, skapas en marknadsplats som möjliggör att begagnade maskiner, nyttofordon och verktyg hamnar i rätt händer.
Vill du göra verklig skillnad för miljön? SSAM söker nu en engagerad processingenjör Nu söker SSAM en driven och kunnig processingenjör som vill bidra till optimerade processer och ett mer hållbart Småland. Bli en nyckelperson i vår tekniska utveckling för ett hållbart Småland. Vi söker dig som vill omsätta din tekniska kompetens i praktisk miljönytta. Som processingenjör på SSAM arbetar du i hjärtat av vår tekniska utveckling – med framtidens processer, hållbar energi och resurseffektiv avfallshantering. Hos oss är varje arbetsdag ett steg mot ett Småland utan avfall. Om rollen Som processingenjör hos oss kommer du ha ett brett tekniskt ansvar för våra behandlingsanläggningar inom exempelvis lakvattenhantering och deponigas. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt, i nära samarbete med driftpersonal, utvecklingsfunktioner och ledning. Tjänsten innebär ett stort ansvar för att säkerställa att våra processer är effektiva, hållbara och uppfyller alla miljökrav. Tjänsten är placerad i Växjö, men det finns även möjlighet att utgå från Älmhult. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: • Ansvara för driftuppföljning, analys och optimering av tekniska processer. • Arbeta med utveckling och implementering av process- och driftstrategier. • Medverka i och driva projekt kopplade till energi, miljö och teknik. • Vara processteknisk expert i kontakt med myndigheter och andra intressenter. • Samverka med drift- och underhållsgrupper samt bidra till kunskapsspridning inom organisationen. • Säkerställa att processerna följer aktuella miljötillstånd, kontrollprogram och branschstandarder. Vi söker dig som: • Har en högskoleutbildning inom miljöteknik, processteknik, kemiteknik eller motsvarande. • Har erfarenhet av processarbete inom exempelvis vattenrening, deponigas eller annan miljöteknisk verksamhet. • Har goda kunskaper om relevant lagstiftning, såsom miljöbalken och avfallsförordningen. • Är analytisk, strukturerad och har förmåga att arbeta självständigt. • Har god kommunikationsförmåga och trivs med att samarbeta i tvärfunktionella team. • Är lösningsorienterad och trivs i en roll där du får driva förbättringsarbete. • Har god IT-vana och gärna erfarenhet av att arbeta med digitala uppföljnings- och rapporteringssystem. • Har B-körkort. Det är meriterande om du: • Har erfarenhet från arbete på deponianläggning eller reningsverk. • Har arbetat med miljörapportering, kvalitetsuppföljning eller tillsynsfrågor. • Har kunskap om SPCR 120, ISO-standarder eller andra relevanta certifieringar. Varför SSAM? SSAM befinner sig i en spännande utvecklingsfas där vi kombinerar hållbarhet, teknik och samhällsnytta. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en värderingsstyrd organisation med stort fokus på miljö och cirkulära flöden. På SSAM kombinerar vi teknik, samhällsnytta och miljömedvetenhet i praktiken. Du blir en del av ett kompetent och engagerat team där vi stöttar varandra och arbetar tillsammans mot ett gemensamt mål, ett hållbart Småland. Vi arbetar utifrån våra värdeord: Glädje, Respekt, Hållbarhet, Framåtanda och Tillsammans – och tror på ett inkluderande klimat där varje medarbetare bidrar till helheten. Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Chefspoolen/A-Talent Search. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Annchen Kull på 0723 39 70 34 för mer information om rollen och processen. Urval och intervjuer kan komma att ske fortlöpande under ansökningstiden, ansök därför redan i dag dock senast 2025-08-17. Varmt välkommen med din ansökan! Ansök här!
Nu söker vi dig, som tillsammans med oss vill göra nytta för dem vi är till för! Växjö kommun är Kronobergs största arbetsgivare som varje dag, året runt, arbetar för våra invånare, företag och besökare. Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i – idag och i framtiden. Det innebär ett arbete där vi utmanar oss att tänka nytt, lära och utvecklas med varandra. Vill du vara en del i ett stort sammanhang där du får vara med och göra skillnad på riktigt? Välkommen till oss på Växjö kommun! ARBETSUPPGIFTER Östra Lugnets skola är en F-6 skola med drygt 400 elever. Skolan ligger i norra delen av Växjö tätort och i nära anslutning till Evedal med tillhörande naturområde. Det systematiska kvalitetsarbetet och att bygga en lärande och hållbar organisation ser vi som viktiga faktorer för att säkerställa en god kvalitet i verksamheten men också för att skapa en trygg och utvecklande arbetsplats för såväl elever som personal. På skolan finns tydliga mål, uppdrag och strukturer i syfte att främja meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet och ge ökad kvalitet och likvärdighet på skolan. Vi söker nu en elevassistent som har erfarenheter av elevnära arbete med elever i behov av särskilt stöd. Hos oss får du arbeta i team och i teamet sker ett nära samarbete med Elevhälsan som utgör en betydelsefull del i att tillsammans med pedagogerna kunna möta alla elevers behov av stöd och anpassningar på såväl grupp- som individnivå. I rollen som elevassistent arbetar du med elever både under skoldagen och i fritidshemmets verksamhet. Du arbetar både enskilt med elever eller med flera i mindre grupper och din uppgift är att vägleda och stödja elever genom hela dagen. Genom ett lågaffektivt bemötande, tydliggörande pedagogik och i samtal med eleverna arbetar du för att skapa trygghet och utveckla elevens sociala utveckling och lärande. I samverkan med övrig personal arbetar du för att främja elevens meningsfullhet, begriplighet och hanterbarhet under hela dagen. Tjänsten är tidsbegränsad under höstterminen (tom 2025-12-21). KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har elevassistentutbildning eller annan utbildning som kan bedömas som likvärdig. Du som söker har ett genuint intresse för barns lärande och har barnets bästa i fokus. Du har ett hälsofrämjande och lösningsfokuserat förhållningssätt samt en förmåga att skapa goda och förtroendefulla relationer. Du har en god förmåga att kommunicera samt att arbeta både självständigt och i nära samarbete med andra. Du skapar goda relationer till vårdnadshavare för att främja samverkan mellan skola och hem. En vilja att utveckla dig själv och verksamheten är betydelsefullt på vår skola. Du har goda kunskaper i att möta elevers olika behov, kunna hantera oförutsägbara situationer och vara öppen för förändringar. Du har ett lugnt och tålmodigt förhållningssätt och en vilja att alltid ha barnet bästa i fokus. Meriterande med erfarenhet från arbete med elever i behov av särskilt stöd med olika funktionsvariationer såväl intellektuella, fysiska som neuropsykiatriska. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Varmt välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av till exempel ålder, kön och etnicitet. Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation. Det kan bli aktuellt med löpande intervjuer så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Ansökan sker enbart via Offentliga jobbs rekryteringsverktyg (www.offentligajobb.se). Medtag utbildningsbevis och eventuell yrkeslegitimation vid intervju. För att bli aktuell för anställning behöver du visa två utdrag från belastningsregistret innan du anställs. Beställning av utdrag ur belastningsregistret kan göras på https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ och du ska använda dels det som heter Arbete inom skola eller förskola (442.5) samt Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret (442.3). För interna kandidater kan det bli aktuellt med annat tillträdesdatum. För mer information se Beslut gällande tidpunkt för byte av enhet vid rekrytering av intern kandidat inom utbildningsförvaltningen på intranätet. Till bemannings- och rekryteringsföretag eller till dig som är försäljare: Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Studie- och yrkesvägledare Tjänsten är placerad vid kansliet för lärarutbildning vid nämnden för lärarutbildning (NLU). Kansliet har ca 25 medarbetare och ansvarar för utredningar och underlag för planering och uppföljning av utbildning, samverkan och forskning inom Linnéuniversitetets lärarutbildning som bedrivs i form av en beställarorganisation. Kansliet tillhandahåller även administrativt stöd för lärarprogrammens genomförande med bland annat VFU-placeringar och studie- och yrkesvägledning. Lärarutbildningsprogrammen kvalitetssäkras genom programråd som arbetar på nämndens uppdrag. Linnéuniversitetets lärarutbildning är omfattande och står inför spännande utvecklingsmöjligheter relaterade till lärares kompetensutveckling. Arbetsuppgifter Arbetet innebär huvudsakligen studie- och yrkesvägledning inom lärarutbildning med inriktning mot Ämneslärarprogrammet och Kompletterande pedagogisk utbildning (KPU). I tjänsten ingår kontakter med såväl innevarande som presumtiva studenter, både nationella och internationella. Kontakterna sker genom fysiska och/eller digitala besök, telefon och e-post. Arbetet med studiegångar och studieuppehåll dokumenteras i ett webbaserat verktyg, den s k Lärarutbildningsportalen, där vägledaren upprättar individuella studieplaner för studentens samlade programutbildning. Du ansvarar också för att regelbundet följa upp studenternas studiegång i det studieadministrativa systemet Ladok. Information till studentgrupper om lärarprogrammen och olika valmöjligheter kopplade till dessa samt deltagande vid informationsdagar ingår också i jobbet. I tjänsten ingår även studieadministrativa uppgifter i form av ärendehantering och administration utifrån verksamhetens behov med relevans för studie- och yrkesvägledningen, exempelvis frågor om tillgodoräknanden, antagning till senare del av program samt behörighetsfrågor kopplade till lärarlegitimation. Visst administrativt arbete knutet till kansliets internationella verksamhet kan också förekomma. Arbetet bedrivs enskilt men också inom ramen för kansliets studie- och yrkesvägledningsgrupp. En annan viktig gruppering på kansliet är de s k teamen som arbetar med operativa frågor runt lärarprogrammen, där du regelbundet möter utbildningssamordnare, VFU-koordinatorer, utbildningsadministratörer och andra funktioner. Samverkan sker även med kursansvariga lärare på berörda institutioner samt med personal på central universitetsnivå som exempelvis antagningsenhet, studenthälsa och examensenhet. Kvalifikationer Vi söker dig som har studie- och yrkesvägledarexamen och erfarenhet av studievägledning eller annan relevant yrkeserfarenhet. Du ska på ett kvalificerat sätt kunna stödja studenternas studie- och karriärplanering. Din kommunikativa förmåga, inkluderande tal, skrift och digital kompetens, gentemot människor av olika slag är därför väsentlig för att kunna utföra arbetet väl. Arbetet kräver också att du har ett öppet sinne och trivs med att arbeta såväl självständigt som i grupp. Erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig förvaltning och god kunskap om universitet och högskolors regelverk är meriterande, liksom erfarenhet av arbete i Ladok. Meriterande är även kunskap om och erfarenheter av lärarutbildning. Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är utåtriktad, serviceinriktad, noggrann och som har ett intresse av att arbeta med studenter. Den person vi söker trivs också med att utveckla arbetsformer, både för det egna arbetet som för verksamheten. Arbetet är periodvis intensivt och kräver flexibilitet, effektivitet och en professionell inställning med hög servicenivå i kontakterna. Stor vikt kommer därför att läggas vid personlig lämplighet. Anställning: Visstidsanställning, 3-6 månader. Tillträde: Snarast. Placeringsort: Kalmar eller Växjö. Då anställningen innebär arbete i både Kalmar och Växjö måste du vara beredd att regelbundet tjänstgöra på båda orterna oavsett placeringsort. Omfattning: 50- 100 %. OBS! Tjänsten annonseras under förutsättning av erforderliga beslut. Mer information lämnas av: Kanslichef Johan Krantz, tfn +46480497030 e-post: [email protected] Fackliga företrädare nås via universitetets växel, Tel 0772-28 80 00. Välkommen med din ansökan senast den 21 juli 2025 Ansökan ska innehålla personligt brev, meritförteckning och examensbevis. Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Välkommen till Linnéuniversitetet! Här möter du 2 200 medarbetare och 40 000 studenter som tillsammans följer visionen att sätta kunskap i rörelse för en hållbar samhällsutveckling. Hos oss bedrivs forskning och utbildning med blicken mot framtiden. Vår närhet till näringsliv, både lokalt och globalt, ger oss lång räckvidd och möjlighet till förändring som skapar avtryck. Allt som behövs är en plats där idéer får utrymme att mötas och växa. Det är det vi skapat – och du är inbjuden. Change starts here! Institutionen för hälso- och vårdvetenskap söker Dig som är en engagerad och kreativ och som kan bidra till universitetets utveckling inom undervisning och forskning i vårdvetenskap! Det finns goda möjligheter att genomgå fortbildning och i förlängning eventuell forskarutbildning. Vi erbjuder dig en tillsvidareanställning som universitetsadjunkt i vårdvetenskap! Institutionen för hälso- och vårdvetenskap bedriver undervisning inom det hälso- och vårdvetenskapliga området på grund- och avanceradnivå inom flera områden och har 120 medarbetare med verksamhet förlagd till fem orter; Kalmar, Växjö, Oskarshamn, Västervik och Ljungby. Vid institutionen bedrivs omfattande forskning och undervisning inom ämnena hälsovetenskap och vårdvetenskap. Institutionen utbildar sjuksköterskor, specialistsjuksköterskor och barnmorskor. Institutionen bedriver även forskning inom flera områden t ex global hälsa, palliativ vård, akutsjukvård, psykiatrisk vård, samt säkerhetssystem i vården. För närvarande har vi 45 doktorander vid institutionen. Ämnesområde för befattningen: vårdvetenskap Placeringsort tillsvidare: Växjö/Ljungby Anställningens omfattning: Tillsvidareanställning 100%, sex månaders provanställning tillämpas. Tillträde: Enligt överenskommelse Arbetsbeskrivning I arbetsuppgifterna ingår att planera och administrera undervisning samt undervisa, handleda studenter på grund-, avancerad nivå samt examinera studenter på grundnivå i vårdvetenskap. Du förväntas företrädesvis arbeta på plats i Ljungby med undervisning inom sjukvårdens berörda utbildningar. Resor till orterna Kalmar och Växjö förekommer. Undervisningen sker till största del på svenska men även undervisning på engelska förekommer. Till uppgifterna hör också att följa utvecklingen inom det egna ämnesområdet och den samhällsutveckling i övrigt som har betydelse för lärarens arbete vid universitetet. Behörighetskrav Behörig att anställas som universitetsadjunkt är den som är legitimerad sjuksköterska och har magisterexamen inom vårdvetenskap eller har motsvarande kompetens med hänsyn till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som ska ingå i anställningen. Enligt Linnéuniversitetets anställningsordning gäller att den pedagogiska skickligheten ska avse såväl planering, genomförande och utvärdering av undervisning, som handledning och examination. Bedömningsgrunder Som bedömningsgrunder vid anställning av en adjunkt ska graden av sådan skicklighet som är ett krav för behörighet för anställning gälla. Meriterande är klinisk erfarenhet som legitimerad sjuksköterska. Vidare, meriterande är tidigare erfarenhet av undervisning, kursutveckling och kursplanearbete på universitet samt erfarenhet av undervisning på distans via webbaserade lärplattformar. Även goda kunskaper i svenska och engelska och dokumenterad samarbetsförmåga är meriterande. När universitetet anställer nya lärare ska de sökande väljas, som genom en kvalitativ helhetsbedömning av kompetens och skicklighet, bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter samt bidra till en framgångsrik utveckling av verksamheten. Välkommen med din ansökan senast den 24 augusti! Kontaktpersoner: Biträdande prefekt Växjö/Ljungby: Maria Qvistgaard, [email protected] 0470-70 88 78 Prefekt: Liselott Årestedt, [email protected] 0480- 44 60 73 HR-partner: Madeleine Sjöstedt, [email protected] 0480-44 60 78 Linnéuniversitetet har ambitionen att tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och mångfald tillför organisationen. Registrera din ansökan via knappen "Ansök" längst ned i annonsen. De meriter Du åberopar ska Du styrka med intyg och de ska bifogas digitalt i din ansökan. Ansökan och övriga handlingar ska märkas med anställningens diarienummer. Alla handlingar som åberopas ska vara inkomna till universitetet senast kl. 23.59 sista ansökningsdagen. Vänligen notera att legitimation ska uppvisas vid intervjutillfället Vi undanber oss telefonsamtal från försäljare av jobbannonser.
Välj ett jobb för att visa detaljer