Teknisk säljare till ledande solcells- & batteriföretag!

Om tjänsten Vi på Wrknest söker nu en teknisk säljare/solcells-& batterirådgivare till Soldags. Soldags är ett snabbväxande bolag med drygt 60 personer i den börsnoterade Soltech-koncernen. De erbjuder en inkluderande arbetsplats med en välkomnande känsla, hög kompetens och en utvecklande arbetsmiljö. Bolaget har de senaste åren expanderat kraftigt och står inför nästa tillväxtfas. Därför söker Soldags en teknisk säljare/solcells-& batterirådgivare som vill utveckla och utvecklas med bolaget, jobba med förnybar energi och bidra till elektrifieringen av Sverige. Du kommer att vara en viktig del av den gröna omställningen som just nu pågår i Sverige och världen. Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom oss på Wrknest men du kommer anställas direkt hos Soldags. Dina framtida arbetsuppgifter Dina främsta uppgifter blir att kontakta kunder, bygga trovärdighet, förmedla information, skapa offerter och stänga affärer. Genom att etablera goda relationer med kunderna blir du en pålitlig och kunnig rådgivare som besvarar kundernas frågor om teknik, ekonomi och energi och vägleder dem mot välgrundade köpbeslut av lämpliga batterilösningar. Du skapar inte bara mervärde för Soldags utan också nöjda och lojala kunder. Du kommer att hantera både varma och kalla leads. Kundmöten sker digitalt via videosamtal och du kommer att arbeta i CRM-och andra IT-system. Dessutom kommer du ha kul tillsammans med ett kompetent och hungrigt gäng som brinner för samhällsnytta, elektrifiering och förnybar energi! Vi söker dig som - Har en teknisk universitetsutbildning - Trivs i kontakt med kunder - Är en god kommunikatör - Besitter ett intresse för samhällsutveckling och förnybar energi - Det är meriterande med tidigare erfarenhet från energibranschen Du behöver tycka om såväl människor som teknik. Du drivs och motiveras av att stänga affärer och se till att alla kunder är nöjda under hela processen. Du är professionell och trovärdig i kundsamtal och eftersträvar alltid hög kvalitet i det du gör. Som person är du flexibel, nyfiken och beredd att kasta dig in i nya, oförutsedda arbetsuppgifter! Övrig information Start: Omgående, med hänsyn till uppsägningstid Plats: Stockholm, Medborgarplatsen Omfattning: Heltid Anställningsform: Tillsvidareanställning med inledande provanställning Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om företaget Tillsammans med sina kunder bidrar Soldags till en grön energiomställning. De är stolta över den konkreta påverkan deras försäljning har på samhället i stort. Som säljare inom solenergi kommer du också att få vara en viktig del av den gröna omställningen som just nu pågår i Sverige och världen. Du kan läsa mer om Soldags och deras arbete för ett fossilfritt Sverige här (https://soldags.se/var-verksamhet/?_gl=1*1svwx6u*_up*MQ..&gclid=CjwKCAjw0N6hBhAUEiwAXab-TTVvSPyubGmEgBZz7CZd-piuuUmle7XIzrQoJKt50XeEzbXgMgtecBoCLjYQAvD_BwE)! Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .

20 december 2023
Sista ansökan:
7 juni 2024
New Account Managers till Amazon!🌎

Om tjänsten Wrknest söker nu talangfulla personer till rollen som New Account Manager till Amazon. De är en internationell koncern inom e-handel som under några år etablerat sig stadigt på den svenska marknaden. Du kommer att vara en del av ett litet internationellt team med kompetenta och högt kvalificerade medarbetare inom en större koncern där det finns stora möjligheter att utvecklas och växa tillsammans med företaget. Amazon är ett globalt ledande företag som är verksamt inom många länder i Europa samt USA, Japan, Kina, Indien, Canada, Mexico och Brasilien. Du kommer därmed att få möjligheten att arbeta i en internationell arbetsmiljö hos en av de mest innovativa och framgångsrika e-handelsleverantörerna i världen. Då Amazon expanderar inom Norden kommer mycket fokus ligga på att attrahera kunder med anpassade och attraktiva produkter för den nordiska marknaden. Detta innebär att du kommer få möjligheten att samarbeta med framgångsrika online-återförsäljare från olika branscher. Rollen innebär ett stort ansvar för att uppnå affärsmässiga och finansiella mål i en snabbföränderlig miljö. Detta ger dig utmärkta tillväxtmöjligheter och möjligheter till att utöka din egna kompetens inom området. Detta är en direktrekrytering till företaget där Wrknest håller i den inledande rekryteringen och finns med hela vägen av rekryteringsprocessen. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen kommer du att kontakta nya kunder och hjälpa dem med deras expansion och få deras företag att växa genom att inleda ett partnerskap. Du kommer att ansvara för att leverera ny affärstillväxt och maximera intäktsgenerering för utvalda produktfamiljer. Du onboardar kunden och genom ett aktivt samarbete identifierar och utvecklar du affärsmöjligheter samt stöttar kunden i processen för att uppnå gemensamma mål. Som en del av rollen kommer du även att analysera försäljnings- och trafikdata för att identifiera möjligheter att hjälpa existerande kunder, både nationella och internationella. Du ger konkurrenskraftig kunskap mot generering av leads för att skapa nya kundsamarbeten. Här kommer du dessutom arbeta med olika interna intressenter både inom och utanför landet för att stödja konsolideringen av befintliga och utveckling av nya tjänster. Att samarbeta nära chefer inom detaljhandeln för att identifiera långsiktiga och kortsiktiga tillväxtmöjligheter för varje kategori kommer vara av stor vikt. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen bestå av att: - Uppnå affärsmässiga och ekonomiska mål och driva tillväxten av företagets tredjepartsverksamhet i utvalda kategorier - Identifiera möjligheter att förbättra Marketplace-affären för alla säljare genom skalbara lösningar och hantera lanseringen av dessa lösningar - Dela lärdomar med dina globala motsvarigheter (EU, USA och Asien-team) för att driva bästa praxis och för att identifiera nya möjligheter - Genomföra djupa analyser för att förstå grundorsakerna till säljarprestanda och åtgärder för att påskynda tillväxten - Arbeta nära olika kategoriteam för att identifiera kategorispecifika tillväxtmöjligheter - Identifiera och hantera projekt för att förbättra kund- och säljarupplevelsen genom att arbeta nära med interna och externa team Vi söker dig som har - En ingenjörsutbildning, ekonomiutbildning eller liknande utbildning - 1-3 års arbetslivserfarenhet inom liknande områden såsom försäljning, e-handel eller Customer Success - eller ingen erfarenhet alls. Utmana oss! - Grundläggande kunskap inom Excel samt erfarenhet av att lösa analytiska problem - En förmåga att uttrycka dig mycket väl i tal och skrift, både på svenska och engelska - En förmåga att förklara komplexa koncept enkelt Vi ser det som meriterande med - Språkkunskaper inom ett annat nordiskt språk, dvs. finska, danska eller norska - En masterexamen inom en toppskola, samt hög akademisk prestation - Erfarenhet av detaljhandel, teknikföretag, samt e-handelsföretag - Erfarenhet av att använda Salesforce eller annat CRM-verktyg - Erfarenhet av att arbeta med juridiska, produkt- och interna företagsägare för att nå avtal som är ömsesidigt fördelaktiga - Erfarenhet av eget företagande Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är självgående, driven och resultatinriktad. Som person är du även kreativ och initiativtagande i ditt arbete. Du är driven och affärsmässig i din kontakt med kunder och kollegor och kan influera andra och kan konstruktivt ge rekommendationer å kundernas vägnar. Då företaget befinner sig i en snabbföränderlig och hög presterande miljö är det viktigt att du är högt organiserad, resultatorienterad och har en förmåga att snabbt byta fokus. Övrig information Start: Omgående Anställningsform: Heltid (40h/vecka) Placering: Stockholm Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

15 december 2023
Sista ansökan:
2 juni 2024
Traineeprogram inom Account Management B2B till Wrknest 😎

Vi söker nu trainees för vår B2B-försäljningsavdelning i Stockholm. Inga tidigare erfarenheter inom försäljning krävs - vi ger dig de verktyg och kunskaper som behövs för att lyckas. Genom detta program blir du del i en spännande resa i en växande scale-up. På Wrknest får du möjligheten att vara med och forma företagets framtid genom att skapa skräddarsydda erbjudanden för att möta våra kunders unika behov. Denna roll är perfekt för dig som älskar att arbeta i en målinriktad miljö där lärande och personlig tillväxt aldrig tar slut! Om tjänsten Wrknest har funnits i snart tre år och vi har redan gjort ett stort avtryck. Vår dagliga verksamhet involverar arbete med fantastiska kunder och att vara en del av deras framgångsresa. Nu söker vi en Junior Account Manager till vårt Stockholmskontor på Södermalm. Som en del av Account Manager-teamet kommer du att fokusera på nykundsbearbetning, relationsbyggande och att tillsammans med leveransteamet utforma lösningar för kundernas behov. När våra kunder har ett specifikt behov, tar vårt Leveransteam över och löser dessa behov, ofta genom bemanning eller rekrytering. Trainee-programmets upplägg Månad 1: Fokusera på prospektering och utbildning i mötesbokning. Månad 2: Självständigt boka möten. Månad 3 och framåt: Aktivt delta i kundmöten, först med stöd och sedan mer självständigt. Du får även löpande utbildning i våra produkter och tjänster för att förstå våra kunders behov. Du kommer lära dig allt från relationsförsäljning till mer teknisk försäljning. Dina arbetsuppgifter I början kommer du att fokusera på att bygga upp din kundbas genom prospektering, telefonkontakter och kundmöten för att identifiera och diskutera bemannings- och rekryteringsbehov. Med tiden kommer ditt fokus att skifta mot att bygga långsiktiga relationer och strategier samt att skräddarsy lösningar för kunderna. Vi uppmuntrar kreativa idéer och nya initiativ! Du kommer att arbeta mot uppsatta mål, men i en positiv och uppmuntrande kultur, långt ifrån "Wolf of Wallstreet"-mentaliteten. Vi värdesätter glädje och ser människan bakom resultaten. På Wrknest gör vi saker tillsammans och satsar på gemensamma mål. Förra året firade vi exempelvis en av våra uppnådda milstolpar i Chamonix! Dina kvalifikationer Vi söker dig som är nyfiken och orädd. Tidigare erfarenhet är inte ett krav - vi sätter värde på din vilja att växa och utvecklas med oss. Du får gärna motivera ditt intresse för försäljning i din ansökan! Övrig information - Start: Omgående eller enligt överenskommelse - Plats: Centrala Stockholm - Omfattning: Heltid - Lön: Grundlön + provision - Anställningsform: Tillsvidare med provanställning Rekryteringsprocessen Vår rekryteringsprocess säkerställer att vi hittar rätt personer: - Tester - Telefonintervju - Intervju - Case - Möte med VD och teamet Intresserad av att utvecklas inom försäljning? Ansök till Wrknest i Stockholm idag! Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://app.teamtailor.com/companies/9JFHn3ONcQ4/jobs/3011523/edit/www.wrknest.se)

7 december 2023
Sista ansökan:
25 maj 2024
Sales Development Representative Norway

In the SDR team we've fostered an environment that encourages camaraderie and teamwork, with a positive atmosphere where we can thrive both professionally and personally" - Sarita Mayström, Sales Development Representative @ Voyado Voyado is the ultimate solution for personalization and relevance across all channels-online and offline. Used by retailers and e-commerce companies worldwide, the Voyado customer experience cloud makes it possible for every brand to engage customers, elevate shopping experiences, and evolve their own businesses. About the role At Voyado, our Sales Development Representatives are vital to our company's success. In this role, you will have one mission - to drive immediate new revenue growth by identifying new business opportunities and creating brand awareness. You will be part of the Global Sales Development team and a key player in our high-performing sales team working towards the Norwegian market. You will be working together with amazing colleagues who exemplify our core value and mentality of "We're in it together". 👊 What you'll be up to - ️Prospect new customers in the Norwegian market, identify key people and qualify leads. - Responsible for reaching out to new prospects via cold-calling, emails and LinkedIn to create opportunities. - Work towards clear goals together with our Sales, Partner and Marketing teams - and celebrate together! - Leverage the latest sales development technologies to create structure in your day-to-day tasks. - Work to understand the retail market: future trends and way of work vs. challenges facing the retailers. Your training will start with learning about our platform from the inside and out, so that you'll be able to effectively communicate our value proposition to decision makers, primarily in the retail industry. You'll become a true Voyado ambassador, often the first point of contact for new prospects and the one selling a vision, not a product. So, who are you? We are looking for a determined and results-oriented team player who is passionate about sales. We believe that you are all about providing a world-class customer experience and thrive in a fast-paced environment. In either way, you're a natural connector, a true team-player, eager to develop yourself and passionate about e-commerce, retail and tech. Ideally you'd also bring along the following skills and background: - Fluency in Norwegian and English - Past B2B sales experience - Great networking skills - Previous cold calling experience - A team player with a collaborative mindset - Superb writing, communication, and listening skills; you understand objections and defeat them by turning skeptics into ecstatic new customers - You can create structure out of data from multiple sources - a true admin pro What's in it for you? Voyado wouldn’t be the powerful platform it is without the people behind it. We really care for our Voyadoers and some examples of what we can offer you are: - An engaged team with a knowledge-sharing and friendly culture - Summits on a regular basis where we hang out, workshop, discuss, and have a good time together - Opportunities for personal growth and learning in a dynamic and supportive environment. Some of our benefits: - 30 days of vacation, so you can spend time on the things you love - Beneficial bike lease, including e-bikes - Breakfast buffet on Fridays - Your choice of phone and gadget package - 5000 SEK in wellness allowance - A wellness hour a week Ready to join the team? Lovely! Applying is super easy. We'd love to get to know you and understand what makes you tick, so write a few lines about what you enjoy about your role and what would be an exciting challenge for you going forward. We are eager to get to know you and what you love to do, so be yourself and let that shine through in your application! Additional information As part of our recruitment process, we conduct a background check on the final candidate. We use background checks from Scandinavian Recruitment Intelligence (https://sri.se/?gclid=CjwKCAjwgviIBhBkEiwA10D2j5jxTpURheC3-0kygy7K_DHTTjcVon3-3nrRXPYijXWnTZ8QwuGXyRoCaQQQAvD_BwE). Here (https://sri.se/faq-kandidat-bakgrundskontroll/) you can read more about how a background check is done.

5 december 2023
Sista ansökan:
23 maj 2024
Säljare till Trackson i Västerås

SÄLJARE TILL TRACKSON I VÄSTERÅS Trackson är ett företag som arbetar med att förenkla vardagen för företag genom digitala körjournaler och GPS trackers. De är just nu på en expansiv och spännande tillväxtresa där de söker nästa stjärna till deras team. Hos Trackson har du möjligheten att vara med och bygga och utveckla verksamheten framåt genom en digital framtidsresa. OM TJÄNSTEN Vi söker nu till vår kund, Trackson, en erfaren säljare som vill arbeta med långsiktiga relationer med kunder genom relationsbyggande försäljning. Denna process är en direktrekrytering där du kommer att erbjudas en anställning direkt hos Trackson som inleds med en 6 månaders provanställning. Detta är en heltidsanställning, arbetstiderna är kontorstider med möjlighet att styra sina egna tider. Trackson erbjuder en arbetsplats med möjlighet till utveckling och chans till att påverka din arbetsdag. Du utvecklar och förvaltar din egen kundbas och är ansvarig för hela säljprocessen. I säljprocessen innebär det bland annat prospektering, mötesbokning via mail och telefon samt att genomföra möten och driftstöd. Din första tid på Trackson består av en introduktion där du bland annat får en gedigen upplärning av erfarna säljare i deras vardag och även en gedigen utbildning av produkterna. När du byggt upp din kundbas kommer din roll innebära en hel del prospektering, kalla samtal och stort fokus på att boka möten och etablera dig på marknaden. Trackson har en trivsam arbetsmiljö med inkludering i teamet där de tillsammans planerar in och utför roliga aktiviteter tillsammans. Ta chansen att bli en viktig del i deras härliga team! OM DIG Vi söker dig som har ett starkt driv, rätt inställning och ett intresse för försäljning. Du bör även ha viss erfarenhet av försäljning, och trivas i en roll där du på egen hand får skapa och bygga upp en kundbas med hjälp av dina kunskaper inom försäljning. Vi ser gärna att du har ett sinne för struktur och planering då du själv planerar din kalender med kundbesök och liknande. I denna roll är det även viktigt att du är initiativtagande och har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer. Vidare tror vi att du som person gillar att tävla och drivs framåt av en utmaning. Krav: - B-körkort - Behärskar svenska och engelska i tal och skrift - Det är meriterande om du har erfarenhet av B2B-försäljning - I denna rekryteringsprocess läggs stor vikt vid personliga egenskaper. OM JOB&TALENT Job&Talent erbjuder kvalitativa rekryterings- och bemanningstjänster inom bland annat logistik, industri, bygg, event, administration och detaljhandel. I Sverige sysselsätter vi årligen 10 000 medarbetare och omsätter 1,8 miljarder kronor. Job&Talent startade 2009 i Spanien och är numera ett globalt bolag som återfinns på de största europeiska marknaderna, i USA och Sydamerika. I Norden ingår även Storesupport och Jobzone i koncernen. ANSÖKAN Är du den vi söker? Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Kontaktuppgifter hittar du längre ned. Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Ansökan sker genom att du registrerar dig nedan, bifoga CV och personligt brev. Observera att vi inte har möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via mail eller telefon. Varmt välkommen med din ansökan!

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024
Teknisk Säljare - Navigera framtiden inom undervattensfarkoster

Till vår kund Ocean Modules söker vi nu en driven teknisk säljare för att stärka vårt dynamiska team. I denna roll kommer du att vara en nyckelspelare i vår framgång, genom att bearbeta nya kunder och utveckla starka relationer både med befintliga och potentiella kunder. Vi erbjuder - En arbetsplats med fördomsfria, ambitiösa och entusiastiska kollegor. - Arbete med högteknologiska och marknadsledande produkter inom obemannad industri, både över och under vatten. - En dynamisk arbetsplats i en internationell miljö med kunder från hela världen. - Möjligheten att vara delaktig i utvecklandet av säljstrategier och bidra till företagets tillväxt. Arbetsuppgifter - Planera och driva försäljningsarbete med fokus på uppsökande verksamhet mot främst nya kunder. - Efter intern utbildning, demonstrera ROV-system för potentiella kunder, både digitalt och genom fysiska demos på plats. - Utveckla kundanpassade kravspecifikationer och behovsanalyser. - Fastställa kundens tekniska behov och föreslå lämpliga produkter. - Förklara komplex teknisk information på ett lättförståeligt sätt. - Upprätthålla och uppdatera register över kundkommunikation och kontaktuppgifter. Kvalifikationer - Kandidatexamen inom teknikområdet eller motsvarande arbetslivserfarenhet. - Minst 2 års erfarenhet av försäljning, gärna med teknisk inriktning. - Självständighet i att driva försäljningsarbete. - Starka interpersonella och kommunikativa färdigheter. - Exceptionell kompetens i att sälja produkter och avsluta affärer. - Erfarenhet från ROV-branschen är meriterande. - Flytande i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt. - Körkort Plats/Allmänt - Tjänsten är placerad i Åtvidaberg, Sverige. - Start omgående, med hänsyn till eventuell uppsägningstid. I denna rekryteringsprocess samarbetar vi med rekryteringsföretaget Jobwise AB. För mer information kontakta ansvarig rekryterare Fredrik Ljungar på [email protected] eller 072-891 51 89.

1 december 2023
Sista ansökan:
19 maj 2024