Affärsresesäljare
Sök bland 7 lediga jobb som Affärsresesäljare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker en teknisk säljare till Compomill i Upplands Väsby. Compomill utvecklar och säljer elektronikkomponenter och testsystem till framförallt tillverkande företag inom nordisk elektronikindustri. Med sin kundnära produktutveckling och sitt professionella tjänsteutbud levererar Compomill lösningar som möter högt ställda krav på tekniska prestanda och design. Compomills kunder återfinns bland stora varumärken och industrier framförallt inom telekom, försvar, forskning och laboratorier samt inom mät- och testområdet. Compomill är ett branschledande företag med huvudkontor i Stockholm samt tre försäljningskontor i Norden och representerar ett 60-tal leverantörer från olika delar av världen. Teknisk säljare Tjänsten är en stor möjlighet för dig som trivs med teknikhandel och elektronikprodukter. Om du är kundfokuserad och tycker att det är spännande med många kontaktytor inom import och export, är detta rätt säljroll för dig. Compomill erbjuder dig kompetensutveckling i ett företagsunikt utbildningsprogram. Arbetsuppgifter Som teknisk säljare kommer du att genomföra försäljning till nya och befintliga kunder. Du har en egen budget och ansvarar för försäljning till kunderna i ditt område. Nära samarbete sker med Compomills supportgrupp och övriga säljare i den nordiska organisation. I rollen ingår det att ha kontinuerlig kontakt med kunder och leverantörer, boka kundbesök, genomföra säljbesök, sköta offerthantering och uppföljning. Arbetet innefattar täta leverantörskontakter för att kunna sköta försäljning av komponenter hos både nya och befintliga kunder. Compomills kunder och leverantörer finns inom elektronik-, försvars- och tillverkande industri, samt laboratorier och universitet. Vi erbjuder välkända material, komponenter, produkter och system inom RF-Mikrovåg, elektromekanik samt kraftelektronik. Vi söker dig som... har några års säljerfarenhet och vill utvecklas i din karriär som säljare. har erfarenhet av besöksbokning och genomförande av kundbesök. gillar att spendera tid hos kund. har grundläggande tekniska kunskaper och intresse som passar Compomills produktsortiment. kan kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska. är van datoranvändare och behärskar Microsofts programvaror. Det är meriterande om du… har arbetat med elektronikhandel och har erfarenhet av den nordiska marknaden. har erfarenhet av arbete i ett mindre företag, där kundbesök och uppsökande försäljning är ett stort inslag. är engagerad och trivs med att driva försäljning till avslut. Övrig information Tjänsten är heltid och innebär med planerade resrutter att arbeta utanför kontoret. Det innefattar även resor med övernattning. Huvudkontoret är beläget i Upplands Väsby och du behöver ha körkort. Mer om Compomill Compomill är ett entreprenörsdrivet företag med familjär stämning. Compomill ställer höga krav på kvalitet och service samt de tekniska lösningarna företaget erbjuder. Kvalitetssystem och policys styr alla beslut och hur Compomill hanterar sin verksamhet och de tillämpas i hela organisationen. Compomill har kontor i Upplands Väsby, Göteborg, Malmö och Helsingfors. På kontoret i Upplands Väsby arbetar 7 medarbetare. Compomill sitter i ett öppet kontorslandskap i trevliga lokaler. Mer om tjänsten Direktrekrytering Tillsättning: enligt överenskommelse Placering: Upplands Väsby Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Ellen Ploman-Wolinder på [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Företagsbeskrivning Vattenfall Eldistribution AB är Vattenfalls elnätsverksamhet och ett av Sveriges största elnätsföretag. Vi ansvarar för en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar el till mer än 900 000 företag och hushåll. Vi bygger framtidens elnät och möjliggör energiomställningen till ett fossilfritt samhälle. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i vårt samhällsviktiga uppdrag och bidrar till energiomställningen och en säker elförsörjning för framtida generationer. Läs mer om hur det är att arbeta här Om rollen Vill du ha ett meningsfullt jobb där du får bidra till att göra verklig skillnad både för samhället och energiomställningen? Hos oss är du en betydande del i vårt samhällsviktiga uppdrag och får jobba med spännande projekt, teknik i framkant och kollegor som värdesätter varandra. Vattenfall Eldistribution driver en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar drygt hälften av all el som produceras i Sverige. Vårt uppdrag är att underhålla, driva och vid behov bygga ut ett säkert, tillförlitligt och effektivt elnät. Vår verksamhet och en trygg elleverans är avgörande för att samhället alltid fungerar och kan utvecklas. Vårt uppdrag är viktigt på riktigt – bli en del av Vattenfall Eldistribution! Nu söker vi en affärsstrateg till Vattenfall Eldistribution Det svenska energisystemet står inför en historisk omställning – och elnätet är en avgörande del i att möjliggöra ett fossilfritt liv. Vattenfall Eldistribution spelar en nyckelroll i denna utveckling, och nu söker vi en affärsstrateg som vill vara med och utveckla företagets riktning och framtidens elnät. Du kommer att vara en del av Business Strategy teamet inom Vattenfall Eldistribution och samtidigt tillhöra Business Area Distribution som är ett av Vattenfall koncernens fem affärsområden. Business Strategy är ett strategiskt nav inom Vattenfall Eldistribution. Vi stödjer företagsledningen och verksamheten med omvärldsbevakning och analys, utvecklar och förvaltar bolagets strategi, samt driver delar av företagets ledningsprocess. Vi leder och deltar i strategiska utredningar och projekt och samordnar bolagets riskarbete. Business Strategy bevakar och analyserar utvecklingen av lagstiftning och reglering och driver viktiga påverkansfrågor kopplat till elnät. Om rollen Som Affärsstrateg kommer du att ha en central roll i att forma bolagets strategiska inriktning. Du arbetar nära företagsledningen och rapporterar till rekryterande chef. Du kommer att: Driva strategiutveckling inom Business Area Distribution Initiera, driva, utveckla strategier för Vattenfall Eldistribution som stärker vår förmåga att möta framtidens krav på elnätet. Ta fram strategiska analyser, underlag och presentationer som grund för rekommendationer och beslut. Identifiera, planera och driva affärs- och organisationsutvecklingsprojekt, utredningar och analyser Kravspecifikation Vi söker dig som har Flerårig erfarenhet av strategiutveckling, gärna från energibranschen eller som konsult Universitetsexamen inom teknik, ekonomi, juridik eller statsvetenskap Erfarenhet från att leda och driva projekt, analyser och utredningar Strukturerad analys- och problemlösningsförmåga Förmåga att kunna förenkla komplexa frågor genom tydlig kommunikation och storytelling Utmärkt förmåga att kommunicera i tal och skrift både på svenska och engelska. Som person För att lyckas i den här rollen bör du vara van vid att arbeta strategiskt såväl som operativt. Du samarbetar och interagerar naturligt på olika nivåer i en stor organisation. Du har förmåga att skapa engagemang och förtroende hos intressenter, och du vet hur man presenterar komplexa lösningar och modeller på ett sätt som inspirerar och övertygar. Med din erfarenhet och kompetens bygger du starka samarbeten som leder till konkreta resultat. Du är en engagerad lagspelare som ser möjligheter och du drivs av att hitta lösningar som gör verklig skillnad. Ytterligare information Vi erbjuder en spännande arbetsvardag och en bra balans i livet på en attraktiv arbetsplats med goda möjligheter till utveckling. Vi arbetar i en säker och motiverande miljö, med en stark och positiv kultur präglad av omtanke för alla. För att du ska trivas erbjuder vi möjlighet till ständigt lärande, bra arbetsvillkor och ett brett utbud av personalförmåner. Läs mer om våra förmåner här. Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall Eldistribution värdesätter allas lika värde och arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här. Placeringsort Solna Kontaktpersoner För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef: Lee Gidlöf, [email protected] För information om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig rekryterare: Anna Uppström, [email protected] Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Jan-Olof Eriksson, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00. Välkommen med din ansökan senast den 10 augusti Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV. Tester kan vara del av rekryteringen. Urval och intervjuer sker efter sista ansökningsdag. Vattenfall Eldistribution är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi ser fram emot din ansökan!
Qopla söker nu efter en engagerad och resultatdriven säljare som vill utvecklas tillsammans med oss. Hos Qopla får du möjligheten att arbeta i ett snabbt växande företag där vi sätter kundupplevelsen och innovation i fokus. Är du redo att ta nästa steg i din säljkarriär och vill bidra till vår fortsatta framgång? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten som säljare på Qopla Som säljare hos Qopla arbetar du med att hitta nya affärsmöjligheter, skapa långsiktiga kundrelationer och leverera kundvärde. Rollen innebär både nykundsbearbetning och arbete mot befintliga samarbetspartners. Du är en viktig del av vårt säljteam och samarbetar dagligen med kollegor inom marknad och kundservice. Arbetsuppgifter – Försäljning, affärsutveckling och kundkontakt Boka och genomföra kundmöten, både digitalt och fysiskt Bygga relationer med nya samt befintliga kunder Identifiera kundbehov och föreslå skräddarsydda lösningar Delta i kampanjer och marknadsaktiviteter Följa upp leads och arbeta mot uppsatta försäljningsmål Kvalifikationer – Bakgrund och erfarenhet inom försäljning Erfarenhet av försäljning, gärna B2B eller inom tjänsteförsäljning God kommunikationsförmåga på svenska och engelska Affärsmässig och relationsskapande Har ett stort eget driv och är lösningsorienterad Meriterande med erfarenhet av CRM-system och digitala säljverktyg Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och vill växa För att lyckas i rollen tror vi att du är positiv, ansvarstagande och har lätt för att samarbeta. Du vågar ta initiativ och gillar att arbeta mot tydliga mål. Hos oss värdesätter vi mångfald och välkomnar sökande oavsett kön, bakgrund eller ålder. Det här erbjuder Qopla – Utvecklingsmöjligheter och förmåner Konkurrenskraftig fast lön med provision Möjlighet till hybridarbete Stort fokus på kompetensutveckling och intern utbildning En inkluderande och stöttande arbetsmiljö Sociala aktiviteter och gemenskap Vill du bli en del av Qoplas säljteam och ta nästa steg i din karriär? Välkommen med din ansökan redan idag! Intervjuer sker löpande.
Om företaget ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige ingår i den internationella ANDRITZ-koncernen med ca 30 000 anställda. Vi levererar service-, system- och processlösningar till bland annat massa- och pappersindustrin med heltäckande och högspecialiserad expertkunskap. Inom ANDRITZ Pulp & Paper i Sverige är vi ca 500 medarbetare med kontor och filialer i Växjö, Iggesund, Örnsköldsvik, Karlstad, Sundsvall, Norrköping, Varberg och Stockholm. Wood Processing Service, Scandinavia som är ett affärsområde inom ANDRITZ Pulp & Paper levererar produkter, projekt och servicetjänster för ved, flis och bränslehantering till kunder främst i Sverige och Norge. Vi söker nu en Sales Engineer som med fördel utgår från vårt kontor i Örnsköldsvik. Dina arbetsuppgifter I rollen som Sales Engineer hos oss har du en bred och varierad roll där du har en viktig uppgift i att säkerställa långsiktiga relationer med våra kunder med syftet att utveckla befintliga och nya samarbeten. Våra kunder finns främst inom skogsindustrin och bioenergi och de områden du bearbetar är eftermarknad, service och reservdelsförsäljning för ved/flishantering inom massa & papper och värmeverk. Du kommer tillhöra marknadsavdelningen inom affärsområdet Wood Processing Service Scandinavia där du ingår i sälj- och marknadsteamet som i dagsläget består av 10 personer. Teamet har ett nära samarbete och stöttar varandra i arbetet även om alla har egna fokusområden och ansvarsområden. Rollen innebär även att: • Du finns tillgänglig för våra kunder. • Besöka kunderna för att utföra tekniska inspektioner. • Sammanställa utförliga rapporter. • Ta fram lösningar i samarbete med kunden och vårt tekniska team. • Upprätta montage och installations kalkylering. • Offerera och följa upp förslag och göra avslut på gjorda affärsförslag. Till stor del sköts våra kundrelationer genom telefon, mail, digitala möten och besöka kunder runt om i Sverige men även i Norge. Din profil För att du ska vara framgångsrik i den här rollen tror vi att du har en teknisk och praktisk bakgrund med förmågan att läsa och förstå tekniska ritningar samt beskrivningar. Vi ser gärna att du kommer från tillverkningsindustrin där inriktningen har varit tyngre mekanisk tillverkning, svets och montage. Du är skicklig och noggrann i skrift då dokumentationen av uppdragen är en viktig del i arbetet. Du har ett intresse och eventuellt tidigare erfarenhet av teknisk försäljning ute på fältet, och har du en teknisk utbildning samt erfarenhet av massa & pappersindustrin är det ett plus. Du behärskar Microsoft Office-paketet. Då vi är en internationell koncern är det viktigt att du är flytande i både svenska och engelska, både i tal och skrift. Att du har körkort ser vi som en självklarhet då det ingår resor i tjänsten. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att trivas i rollen behöver du tycka om mötet med människor, vara kommunikativ, kunna lyssna och inge förtroende. Du är en lagspelare men ändå självständig i ditt arbete med hög affärsmässighet. Arbetet kräver också att du är strukturerad, samt har en positiv inställning till det mesta. Hos oss kommer du få en varierad vardag med många olika typer av arbetsuppgifter! Ansökan I denna rekrytering samarbetar vi med Clockwork Bemanning & Rekrytering. För mer information är du varmt välkommen att kontakta Jennie Helmersson, på tfn: 070 351 27 05 Ansök gärna så snart som möjligt, dock senast den 11 juli 2025 via www.clockworkpeople.se.
Travel Service är en av Sveriges ledande affärsresebyråer med över 30 års erfarenhet av att leverera enastående service till sina kunder. Sedan 1991 har de erbjudit skräddarsydda produktpaket som passar varje kund. Varje kollega hos Travel Service är nyckeln till att de är bland de bästa i branschen och de utmanar sig att bli bättre varje dag. Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och att man har kul tillsammans! På det fina kontoret mitt på avenyn är stämningen hög och man gillar att umgås med varandra. Man firar framgångar tillsammans och anordnar aktiviteter och resor även inom organisationen. Vi söker nu en affärsresesäljare till Travel Service. Här får du en arbetsplats med härliga arbetskollegor som har mycket kompetens och erfarenhet. Du arbetar med försäljning av resor till befintliga kunder och är rösten utåt. Du tar emot bokningsförfrågningar via mail eller telefon, ger förslag och utför bokningar. Vi söker en person med erfarenhet från resebranschen, du ska vara insatt i vikten av att kunna arbeta strukturerat med en hög servicekänsla. Du har god systemvana från resebranschen och har arbetat minst 3-5 år inom affärsresor. Du har goda kunskaper i Amadeus, du behärskar svenska och engelska i tal och skrift, en TRAC utbildning eller liknande kunskap är meriterande. Vi söker dig som skapar och upprätthåller stabila och långsiktiga relationer med människor på alla nivåer, både internt och externt. Du har en tydlig och säljande kommunikation såväl skriftligt som muntligt. Du är lyhörd inför både små och stora kunders behov och önskemål och strävar alltid efter att överträffa dessa. Travel Services vision är att vara marknadens bästa arbetsplats för anställda och att vi ska ha skoj tillsammans! På vårt fina kontor mitt på avenyn i Göteborg är stämningen hög och vi gillar att umgås med varandra. Vi är övertygade om att vår unika företagskultur är nyckeln till vår framgång och vi ser vårt kontor som mer än bara en arbetsplats. Vi firar våra framgångar tillsammans, anordnar aktiviteter och resor även inom företaget. Heltid, måndag – fredag 8.00 – 17.00 Utöver en god grundlön erbjuder vi årsbonus, friskvårdsbidrag på 5 000 SEK/år, pensionsavsättning, hälsoförsäkring samt bidrag till terminalglasögon. Start enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt Vid frågor kontakta rekryterare Jannica Grönqvist på [email protected]
Om rollen Som säljare hos oss kommer du att ha en nyckelroll i att driva vår affär framåt. Du ansvarar för att bygga och vårda starka kundrelationer genom att: • Bearbeta nya kunder och proaktivt utveckla affären med befintliga företagskunder • Identifiera och ta tillvara på affärsmöjligheter genom aktivt nätverkande • Boka och genomföra möten, både fysiskt och digitalt • Bidra med insikter och idéer som stärker vårt erbjudande på marknaden • Identifiera nya affärsmöjligheter och skapa kontakt med rätt beslutsfattare • Använda ditt nätverk aktivt för att hitta nya affärsmöjligheter • Bygga relationer med både nya och befintliga företagskunder • Föra dialog med kunder, presentera lösningar och följa upp affärer • Arbeta självständigt med stöd från ett engagerat team Vi söker dig som: • Har minst 2–3 års erfarenhet av B2B-försäljning, gärna inom tjänstesektorn • Har ett aktivt nätverk inom Göteborgs näringsliv och trivs i sociala sammanhang • Är kommunikativ, lyhörd och trivs med att arbeta relationsbaserat • Har god digital kompetens och vana vid olika CRM-system • Är självgående, resultatdriven och motiveras av att skapa affärer • Trivs i sociala sammanhang och har ett välutvecklat affärsnätverk • Har ett professionellt och förtroendeingivande sätt i både tal och skrift • Gillar högt tempo, är kreativ i din approach och tänker långsiktigt Vi erbjuder dig: • Ett starkt och välkänt varumärke inom taxibranschen och erfarna kollegor att samarbeta med • En roll med stor frihet under ansvar • Möjlighet att påverka din egen vardag och att vara med och forma framtidens mobilitetstjänster • Ett engagerat och stöttande team med fokus på samarbete • En inkluderande kultur där initiativ och idéer välkomnas • Stöd i form av marknadsföring, affärssystem och säljverktyg • En kultur där nätverkande och relationer står i centrum Ansök idag! Skicka in din ansökan med CV och kort personligt brev – urval sker löpande.
Försäljningschef Sverige Plats Stockholm Sverige Huvuduppgifter Hitta nya kunder och projekt Presentera och sälja tekniska lösningar Delta i mässor och seminarier Hantera hela säljprocessen självständigt-från första kontakt till kontraktsskrivning. Krav på kandidater. Erfarenhet av försäljning inom byggbranschen. Utmärkt kommunikation och förhandlingsförmåga. Stark teknisk förståelse och självständighet. Goda kunskaper i Svenska Engelska. Villighet att resa. Giltigt körkort. Meriterande kunskaper kunskaper om byggmaterial och AutoCAD Förståelse för fysik inom byggbranschen Kunskaper i ytterligare språk Vi erbjuder Omväxlande arbete Stöttande kollegor Grundlön plus prestationsbaserad bomus Bilersättning för användning av egen bil Möjlighet att använda tjänstebil Delvis ersättning av hälso och motionsrelaterade utgifter utöver lön. Fullständig support med nödvändig utbildning och material Optionsprogram för att bli aktieägare i bolaget Skicka ditt CV och ett kort motivationsbrev till [email protected]
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb