Balder växer. I dagsläget har vi knappt 400 fastigheter i Stockholm och behöver ytterligare en driftansvarig. Vi utvecklar driftorganisationen och denna tjänst är en stor del i detta arbete. I denna tjänst leder och fördelar du arbetet våra drifttekniker utför medan fastighetsskötarna tillhör förvaltningsorganisationen. Som driftansvarig i Stockholm Syd kommer du med tiden att få personalansvar för driftteknikerna, därför värdesätter vi tidigare erfarenhet inom detta område. Vi har fokus på drift, förvaltning och att våra fastigheter är i toppskick. Vi har högt satta mål om energibesparing och kommer fokusera mycket på det framöver, tillsammans med våra energispecialister och installationsprojektledare. Ett omfattande arbete att uppdatera installationerna pågår och driftavdelningen behöver därför kunna hantera både äldre utrustning liksom ny. Vi önskar att du som söker har god förståelse och kunskap inom teknisk fastighetsdrift och styr- och reglerteknik samt att eftersom vi har både kommersiella lokaler och bostäder är det en klar fördel om du har kunskap om båda. Du behöver också ha förmåga att prioritera och fördela ärenden och kommunicera på ett bra sätt med både medarbetare, entreprenörer och hyresgäster. Att tolka myndighetsavtal och gränsdragningslistor förekommer också så goda språkkunskaper är en klar fördel. B-körkort är ett krav. En andel av arbetstiden kommer bestå av administration och strategiskt arbete och övrig tid spenderas med fördel ute i fastigheterna så vi hoppas att du trivs med den blandningen. Vi erbjuder ett flexibelt arbete där du kan styra över din egen arbetsdag, har flextid och varierande arbetsuppgifter. Du kommer få möjlighet att utvecklas inom yrkesrollen och ta stort ansvar för ditt område. Låter detta som en tjänst för dig? Kul! Vi rekryterar löpande så skicka gärna in din ansökan redan idag, om än det är ingen brådska vid tillsättningen av tjänsten utan det viktigaste för oss är att hitta en bra match för båda parter. Tjänsten är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placering vårt huvudkontor i Stockholm, arbete på plats fem dagar i veckan. I denna process ber vi dig inte skicka med personligt brev, utan vill i stället att du besvarar våra urvalsfrågor. Vi använder oss av rekryteringstester för att hjälpa oss göra ett så bra och objektivt urval som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterare Matina Khosravian på[email protected]. Hjärtligt välkommen till en bransch full av möjligheter! #LI-MK1
The opportunity The Global Tender Management/execution team with base in Ludvika/Västerås with support from Local Org/Countries, Sweden is looking for a manager to take on the role as the leader to Build, support and develop the individuals, the group, and the team in a fantastic and growing business. The Tender Plant Engineering & Civil Design team is part of engineering at HVDC, with the Tender execution responsibilities for our HVDC Tenders Requests on a global scale. In this role, you will be working in a global and diverse team together with colleagues from India, Canada, U.S, UK, Germany, France, Japan and Sweden. Insight in Market drivers and new technology and marker requirements. Seeing the efforts of our work in the tender directly impact the project execution portfolio. You will have personnel responsibility for 15+ professionals reporting directly to you in combination with Local manager(s) support from our remote locations (other than Sweden). You will be tasked with ensuring that Tender engineering teams are adequately resourced, developed, and equipped to meet business/Market needs, as well as ensuring that the company's culture and values are reflected in all employee practices and policies. Your primary objective will be to build, motivate and engage your team and to support them to achieve their full potential, while ensuring compliance with our customers/company relevant expectations/agreements. “We are proud of our achievements and are now focusing on the future. As Tender Manager you will be an important player in our strategic direction where leadership, efficiency, innovations and profit with tomorrows digitalization are key success factors. This is your chance to make a difference”- Lars Gustafsson, Global Plant Engineering & Civil Design at HVDC How you’ll make an impact Building and developing the team and the individuals in it by managing employee training and development initiatives, as well as providing strategic direction, leadership, and coordination of the function. Providing insight and managing priorities for the team while ensuring activities’ performance and quality goals are met during all Tender phases. Taking a proactive approach and actively participate in recruiting activities. Planning for staffing and adjusting it according to business needs, competency development, as well as planning for both short-term and more strategic long-term changes in the team structure. Managing employee relations, developing, and executing employee engagement initiatives to foster a sense of community among employees. Partnering with the management team to develop, improve, and implement strategic people management initiatives and ensuring processes are in place to capture and share best practices and operational experiences. Planning and prioritizing the Plants pre-tender and tender efforts together with Sales, Bids & Proposals and rest of engineering departments Your background Experience as a people manager, or other relevant leadership experience with personnel responsibility. Other experience in relevant area such as talent management, employee relations, human resources, team leading, company founding, start-up or scale-up, business administration, change management, process development, organizational management, staffing, business development, performance management, and/or similar. Interest in technology and technical engineering from a Project management view. Strong communication, social, and interpersonal skills, with the ability to build strong relationships with employees and management. Prior experience in Tender work and people management, are preferable. Since we work in an international environment you need to master spoken and written English. You are a genuine team player that seeks and enjoys collaboration with peers and partners What we offer Collective agreement Flexible working time Health care and wellness allowance Fantastic career possibilities within Hitachi Energy both within Sweden and globally Mentor to support you throughout onboard phase Various trainings and education supporting employee development Diversified company with over 70+ nationalities working in Sweden Supplementary compensation for parental leave Employee Benefit Portal with thousands of discounts and perks More benefits could be connected to this specific role More about us At Hitachi Energy our purpose is advancing a sustainable energy future for all. We bring power to our homes, schools, hospitals and factories. Join us and work with fantastic people, while learning and developing yourself on projects that have a real impact to our communities and society. Bring your passion, bring your energy, and be part of a global team that appreciates a simple truth: Diversity + Collaboration = Great Innovation HVDC (High Voltage Direct Current) is a product group in Hitachi Energy, which develops, manufactures and sells DC transmission systems on a global market. HVDC technology is used to transmit electricity over long distances and for power transmission via submarine cables. It is also used to connect power systems. Living Hitachi Energy Leadership Pillars as a leader to engage, develop, grow our people to enable connection to purpose, people, potential and performance. You as Line manager will be reporting to HVDC Global Plant Design Manager and become member of the Management Team of the same based in Ludvika/Västerås. In this role as Tender Manager for HVDC Plant Engineering & Civil Design you will be a part of a committed team that operates in the forefront of technology in a Global organization undertaking responsibility as Mechanical, Electrical and Civil design including Technical leadership. You will lead a highly knowledgeable team of engineers and specialist, ensure development and retention as well as a lean process and interface execution for our Tender work. Additional information Recruiting Manager Lars Gustafsson, [email protected], will answer your questions about the position. Union representatives – Sveriges Ingenjörer: Mikael Hjort, +46 107-38 29 86; Unionen: Fredrik Holmgren, +46 107-38 21 85; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 43. All other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Carina Riström, [email protected]
Är du en strukturerad och lösningsorienterad person med erfarenhet av service- och installationsaffärer inom tekniska produkter och lösningar? Har du god affärsförståelse och lockas av en roll där du får kombinera strategiskt och operativt arbete med ansvar för att utveckla och expandera serviceaffären? Då kan tjänsten som servicechef på R-Contracting vara ditt nästa steg! Om R-ContractingR-Contracting, som ingår i Lagercrantz-koncernen, är marknadsledande i Sverige inom tillverkning av tankar och pumpar för sprinkleranläggningar. Företaget arbetar med försäljning och installation över hela Norden och erbjuder kunderna stöd från projekteringsstart till driftsatt anläggning samt service och underhåll. Om rollenSom servicechef på R-Contracting har du övergripande ansvar för serviceaffären, som idag omfattar mer än 15 medarbetare och omsätter över 20 miljoner SEK med god lönsamhet. Rollen är dynamisk och innefattar både strategiskt och operativt arbete. Du leder serviceteamen, ansvarar för den dagliga verksamheten samt planerar och driver utvecklingen av serviceaffären framåt. Företaget har tydliga expansionsmål för sin serviceverksamhet och söker en engagerad ledare som vill vara en nyckelperson i denna tillväxtresa. Dina arbetsuppgifter inkluderar: Ansvar för affärsutveckling och erbjudanden inom service Personalansvar – leda, coacha och utveckla ditt team Planering och resursfördelning av serviceuppdrag Offertskrivning av serviceprojekt Kundkontakt och relationsbyggande för att säkerställa hög servicekvalitet Säkerställa efterlevnad av rutiner och kvalitetskrav Medverkan i R-Contractings ledningsgrupp och delaktighet i bolagets övergripande framgång Du rapporterar direkt till vd och ingår i ledningsgruppen. Din profilVi söker dig med erfarenhet av service- och installationsaffärer inom tekniska produkter och lösningar. Du arbetar idag sannolikt i en ledande roll inom service/installation eller har en gedigen bakgrund från fältarbete och vill nu ta nästa steg i karriären. Du har erfarenhet av personalledning inom teknisk service eller installation samt god vana av planering, administration och offertarbete. Teknisk kompetens inom mekanik, hydraulik och elektronik är meriterande, liksom kunskap om digitalisering inom dessa områden. Som person är du strukturerad, lösningsorienterad och har ett tydligt ledarskap. Du har god kommunikativ förmåga och trivs i en kundnära roll med många kontaktytor. AnsökanVi hoppas att vi har fångat ditt intresse! Vi rekryterar löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare på [email protected].
The opportunity Do you want to enable the green energy transition, and together with colleagues meet the world’s needs for sustainable, flexible and secure energy? HV Breakers is in a business which is rapidly growing, and we see a long-term expansion of electrifying globally. Our team is System Care, and we set up the programs, configurators and drawing generators for sale and engineering. How you’ll make an impact As a Local Implementation Leader you will be the channel from GPS - Global Product Support to our Operating Unit, HV Breakers in Ludvika Sweden. All new and revised drawings from the GPS will be addressed to LIM represent. LIM will set up a meeting with technical resources at HV Breakers and decide how to address new and revised drawings in the organization. Set up and send out action in our Synergi system for each department which are affected. Follow up all actions and finally mark as completed. Be a member with the Product Implementation Manager – PIM (local team) when a new product is released from R&D and shall be implemented in our Operating Unit - HV Breakers in Ludvika Sweden. Your background You have a technical education or a long technical experience. Easy to collaborate with others. Good at understanding technical details. Experience from similar activities is a merit. You appreciate good cooperation within the group. You speak and write both Swedish and English without hindrance. What we offer Collective agreement Flexible working hours Health and wellness allowance Fantastic career opportunities within Hitachi Energy both in Sweden and globally Mentor to support during the introduction phase Various training and skills development for employees Diverse company with over 70+ nationalities working in Sweden Extra compensation for parental leave Employee benefits portal with thousands of discounts and benefits More about us We are interested in learning more about you and what you can contribute, so do not hesitate to apply! The applications will be reviewed on an ongoing basis, so don't wait – apply today! For questions regarding the position, please contact Recruiting Manager Jan Ruthström, [email protected]. Union representatives - Sveriges Ingenjörer: Philip Bengtsson, +46 107-38 25 17; Unionen: Michael Fosselius, +46 107 38 46 19; Ledarna: Frank Hollstedt, +46 107-38 70 48. Other questions can be directed to Talent Acquisition Partner Michael Blomberg, [email protected]
Vill du vara med och forma framtidens elanläggningar?Driftklart söker nu en engagerad och erfaren elingenjör. Här får du möjlighet att arbeta med varierande projekt och bidra till tekniska framsteg inom produktionsteknik, förbättringsarbete och driftsättning. Om du brinner för att skapa smarta och effektiva lösningar, är detta jobbet för dig! Om rollen Som elingenjör hos Driftklart kommer du att: Delta i tekniska diskussioner och utveckla elanläggningar i linje med kundernas behov. Arbeta med projektering, elanläggningsprojekt och driftsättning. Arbeta med elanläggningsdokumentation och kravställning. Vi söker dig som har ca 10 års erfarenhet inom elsektorn och en ingenjörsutbildning eller motsvarande. Du kombinerar teknisk expertis med ett starkt säkerhetstänk och en förmåga att leverera inom budget och deadline. Meriterande med erfarenheter inom automation. Vem är du? Vi letar efter en person som är mer än bara en teknisk expert. Du är: Social och samarbetsinriktad: Du bidrar aktivt till en god stämning och trivs med att arbeta i team. Ansvarstagande och professionell: Du representerar Driftklart med stolthet och ser till att kundernas behov alltid står i fokus. Kommunikativ: Du har utmärkt förmåga att uttrycka dig på både svenska och engelska. Krav: B-körkort och tillgång till egen bil. Därför ska du välja Driftklart På Driftklart får du inte bara en arbetsplats – du blir en del av ett dynamiskt team som präglas av innovation, gemenskap och hög kompetens. Här är några av anledningarna till varför vi är rätt för dig: Utvecklande projekt: Du får chansen att arbeta med meningsfulla och tekniskt utmanande projekt som verkligen gör skillnad. Unik laganda: Vi har en stark sammanhållning och stöttar varandra genom alla projekt. Hos oss delar vi både kunskap och framgångar. Hållbar balans: Vi tror på balans mellan arbete och fritid. Flexibilitet, generösa förmåner och roliga gemensamma aktiviteter är en självklar del av vår kultur. Din utveckling i fokus: Vi satsar på våra medarbetare. Hos oss får du möjlighet att växa både professionellt och personligt. Placering Driftklarts huvudkontor finns i Malmö, men våra projekt är spridda över södra Sverige. Redo för nästa steg i din karriär?Skicka in ditt CV redan idag till vår samarbetspartner för rekrytering [email protected] så hör vi av oss för att prata mer om hur du kan bli en del av Driftklart och våra spännande projekt! Har du frågor, ring till Jenny Månsson 0703-318506, Vi gör urval och intervjuer löpande, så vänta inte med att söka. Tillsammans bygger vi framtidens energi- och VA-lösningar! Mer om oss: Driftklart är ett teknikkonsultbolag med ett flexibelt erbjudande för att möta våra kunders behov i projekt och förvaltning. Vi jobbar med kundens anläggnings som röd tråd i vårt erbjudande, från idé till avveckling. Vi är ett externt anläggningsstöd inom projekt och förvaltning till kunder inom energi, VA och industri. Detta har vi och våra kunder stor nytta av när vi stöttar i verksamheter, där en helhetssyn är viktig för ett gott resultat. 2024 blev vi utnämnda till Gasellföretag av Dagens Industri www.driftklart.se
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 15 av 15 jobb