Techster Solutions befinner i dagsläget sig i en spännande tillväxtfas och söker nu fler kollegor, inledningsvis dig med minst 1+ års erfarenhet och som kan stärka teamet. Du kan förvänta dig en omväxlande miljö, dagarna kan se väldigt olika ut - men en sak är säkert, här får du använda dina kompetenser och sätter själv gränsen för hur mycket du vill utvecklas. Som ett kunskapsbolag är det viktigt för oss att våra specialister delar med sig av sin kompetens och får kollegorna att växa. I arbetsuppgifterna ingår följande: Inventera, ordna, sortera samt flytta om handlingar som finns i arkivet. Byta aktomslag på handlingar. Förteckna handlingar och skriva in informationen i vårt arkivförteckningssystem Klara. Hantera och lämna ut förfrågningar som kommer in till arkivet. Arbetet leds av arkivarie och utförs tillsammans med arkivarie och arkivassistent. Säkerhetsprövning krävs för uppdraget. Obligatoriska krav Utbildning: Fullständig gymnasieutbildning. Kompetens och erfarenhet: Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom praktiskt arkivarbete med analoga handlingar inom offentlig sektor. Minst 1 års erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete enligt Riksarkivets föreskrifter. Mervärdeskrav Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap Erfarenhet av arbete i arkivförteckningssystem ex Klara eller Visual arkiv . Kunskap om lagar och regelverk inom arkivområdet för statliga myndigheter. Ansökan Tror du att du är Techster Solutions nästa stjärna? Tveka då inte att skicka in din ansökan redan nu. Urval sker löpande och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplats och kulturVi är ett entreprenördrivet IT företag, med både produktkunskap och försäljning (Techster AB) och konsultativa tjänster (Techster Solutions AB). Det innebär att vi är mycket öppna för nya tekniska lösningar, kunskapsutbyte och ständigt lärande. Att ha roligt och samtidigt behålla den familjära andan utan hierarkier är lika viktigt. Vi vill skapa det konsultbolag som du alltid velat jobba för, men kanske inte hittat ännu. Redan idag har vi en blandning av seniora och yngre medarbetare, såväl som män och kvinnor. Det vill vi fortsätta att bygga på. Så välkommen med din ansökan!
Din nya roll Vår myndighetskund växer och så också deras informationsmängder. De planerar för ett nytt arkiv och för att skapa bra förutsättningar inför en flytt behöver informationen i det fysiska arkivet ses över för att skapa en bättre struktur. I det arbetet behöver arkivfunktionen förstärkning av en arkivassistent. Och det är här du kommer in i bilden! I din roll som arkivassistent kommer du arbeta med följande: Inventera, ordna, sortera samt flytta om handlingar som finns i arkivet. Byta aktomslag på handlingar. Förteckna handlingar och skriva in informationen i vårt arkivförteckningssystem Klara. Hantera och lämna ut förfrågningar som kommer in till arkivet. Arbetet leds av arkivarie och utförs tillsammans med arkivarie och arkivassistent. Du kommer tillhöra enheten registratur och arkiv som består av 13 medarbetare. Enheten verkar för att säkerställa att myndighetens information styrs och hanteras på ett effektivt sätt i överensstämmelse med relevant lagstiftning. Det sker genom funktionerna registratur, arkiv och administrativ samordnare. För att bli framgångsrik i denna roll behöver du Fullständig gymnasieutbildning. Minst 1 års arbetslivserfarenhet inom praktiskt arkivarbete med analoga handlingar inom offentlig sektor. Minst 1 års erfarenhet av ordnings- och förteckningsarbete enligt Riksarkivets föreskrifter. Du behärskar svenska obehindrat i tal och skrift. Meriterande: Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap. Meriterande: Erfarenhet av arbete i arkivförteckningssystem ex Klara eller Visual arkiv. Meriterande: Kunskap om lagar och regelverk inom arkivområdet för statliga myndigheter. Vem är du? Vi söker dig som har god samarbetsförmåga och ett eget driv att ta initiativ. Du arbetar strukturerat och noggrant, och har lätt för att planera och organisera ditt arbete på ett självständigt och målinriktat sätt. Du har en god känsla för administrativa arbetsuppgifter och trivs med praktiskt arbete, där en stor del av tiden ägnas åt att sortera och hantera handlingar. Välkommen med din ansökan Anställningens omfattning: 100% Anställningsform: Tidsbegränsad anställning Start: Enligt överenskommelse Slut: 2026-06-22 med option på förlängning om 12 månader. Sista ansökningsdag: 2025-04-28 Utvalda förmåner: Kollektivavtal, Friskvårdsbidrag, Benifex med mera Övrig information: Säkerhetsprövning av leverantör och konsult krävs för uppdraget. Processen för upprättande av SUA-avtal beräknas ta ca 8 till 10 veckor men kan både ta längre och kortare tid. I din ansökan: säkerställ att det tydligt framgår att du är kvalificerad utefter kundens önskade kvalifikationer. Bra att känna till!Vi går igenom ansökningarna löpande. Du behöver inte skriva ett personligt brev utan i stället ber vi dig svara på urvalsfrågorna i samband med ansökan. FöretagspresentationVår kund är ett statligt affärsverk som förvaltar stamnätet för elkraften i Sverige. De bedriver även forskning- och utvecklingsprojekt på många områden för att främja ny teknik.
Om uppdraget Vår kund står inför en omstrukturering av sitt fysiska arkiv inför framtida arkivflytt. För att säkerställa en smidig och korrekt hantering av befintligt material söker vi dig som vill vara med och stötta arkivfunktionen i det praktiska arbetet. Du kommer att arbeta nära arkivarie och annan arkivpersonal inom en enhet som ansvarar för informationsstyrning i enlighet med gällande lagar och föreskrifter. Plats: Sundbyberg, Stockholm Start: 23 juni 2025 Uppdragsperiod: 1 år Omfattning: 100% Arbetsuppgifter Inventera, sortera och omorganisera handlingar i det fysiska arkivet Byta aktomslag och förteckna handlingar enligt Riksarkivets föreskrifter Registrera information i arkivförteckningssystemet Klara Hantera inkommande förfrågningar till arkivet Arbeta nära och under handledning av arkivarie Kravprofil Obligatoriska krav: Fullständig gymnasieutbildning Minst 1 års erfarenhet av praktiskt arkivarbete med analoga handlingar inom offentlig sektor Minst 1 års erfarenhet av förteckningsarbete enligt Riksarkivets föreskrifter Flytande svenska i tal och skrift Meriterande (mervärdeskrav): Utbildning inom arkiv- och informationsvetenskap Erfarenhet av system som Klara eller Visual Arkiv Kunskap om relevanta lagar och föreskrifter för statliga myndigheter inom arkivområdet Vi söker dig som: Är självgående, strukturerad och har en god administrativ förmåga Trivs med praktiska arbetsuppgifter och att ta egna initiativ Har lätt för att samarbeta och är van att arbeta mot tydliga mål Ansökan Skicka in din ansökan så snart som möjligt – urval sker löpande. Detta är ett konsultuppdrag som kommer att tillföra värde i ett viktigt samhällsuppdrag. Vi ser fram emot att höra från dig! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Om oss Public People är ett personligt, snabbväxande och kvalitativt konsult- och bemanningsföretag som hjälper offentlig sektor runtom hela landet med interimslösningar inom främst specialist- och chefsområden. Som medarbetare på Public People blir du en viktig del av vårt kvalificerade nätverk med kompetenta, kvalitetsmedvetna och prestigelösa medarbetare, som alla har en sak gemensamt; viljan att bidra till och göra skillnad inom den offentliga sektorn. Vi på Public People har alla olika erfarenheter, profiler och kompetenser, vilket gör att vi kompletterar varandra på bästa sätt. Samtidigt enas vi alla oavsett roll, kring vår värdegrund som speglas i allt vi gör: kvalitet, förtroende, självledarskap och hjärta. På Public People är allt möjligt. Vi ser lösningar i stället för problem. Vi är flexibla och skräddarsyr anställningar för att passa individen. Hos oss är målet att du ska hitta balans mellan arbetsliv och privatliv och det finns ofta möjlighet till både flexibla arbetstider och distansarbete. Tillsammans gör vi skillnad. Bli en av oss du också! Vi söker just nu arkivarier med ett brinnande intresse för långtidsbevarande, kulturarv och att hjälpa våra kunder med långsiktiga lösningar i sin informationshantering. Tycker du att arkiv och informationsförvaltning är en utav de roligaste sakerna du vet och dessutom är lyhörd, ödmjuk samt nyfiken på att lära dig mer och utvecklas i din roll? Då tycker vi att du ska söka dig till oss! Arbetsuppgifter: I denna roll kommer du att ha en omväxlande roll där dina arbetsuppgifter kan bestå av att hjälpa våra kunder med såväl strategiska som operativa frågor inom digitalisering och arkivhantering. Du kommer att arbeta med sedvanliga arkivfrågor såsom exempelvis att ordna och förteckna, uppdatera dokumenthanteringsplaner, se över och revidera klassificeringsstrukturer, arkivförteckningar och skapa ordning i kundernas arkiv, oavsett om det är det analoga eller digitala. I din roll ingår även att vara ett bollplank och stöd till verksamheten i att besvara allmänna arkivfrågor och hjälpa våra kunder i det dagliga, operativa arbetet. Du kommer att vara en nyckelperson i kundens arbete med informationsförvaltning och får unika möjligheter att vara med och utveckla samt driva kundernas arkivarbete. Som anställd hos oss kan du förvänta dig att få stöd och coachning i ditt arbete som konsult samt en varierande och utvecklande roll där du kommer att lära dig otroligt mycket! Din profil Som konsult på Public People kommer du att ställas inför en variation av arbetsuppgifter, alla kopplade till ditt specialistområde. Våra kunder står inför olika utmaningar och du kommer att få möjlighet att stötta de i att effektivisera och förbättra deras arkiv- och informationshantering, både på lång och kort sikt. Vi söker därför dig som är flexibel, kommunikativ och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att prioritera. Du trivs i en dynamisk arbetsmiljö med många kontaktytor och varierande uppgifter. Vidare är du lösningsorienterad och har god pedagogisk förmåga då arbetet många gånger kräver kompetensöverföring. Krav: Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap motsvarande minst 60 hp Minst 3 års erfarenhet av självständigt arbete som arkivarie, gärna inom offentlig sektor Flytande i svenska språket i både tal och skrift Låter detta intressant? Tveka då inte och skicka in din ansökan så snart som möjligt och bli en del av vårt team! Ansök redan nu, urval sker löpande. Kontakta oss så får du veta mer! Paloma Carroza, Affärsområdeschef Public People på; [email protected] eller telefon 072-890 04 80 GDPR Vi behandlar din personliga information i enlighet med GDPR. Om du önskar att vi raderar din information gör du det enklast genom att begära det via vår karriärsida ”Connect”. Annonserings- och rekryteringshjälp Inför rekryteringsarbetet har Public People tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla former av annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Join Our Growing Team BE AWAKE FOR THE FIRST TIME IN YOUR LIFE About the role: Would you like the chance to be part of Hästens for a few months? We are seeking a junior colleague who would like the opportunity to work with us. This is a unique chance to be part of an iconic brand for a period of two to three months and contribute to our organisation by sorting, copying and organising important marketing materials that are in our archives. We offer a unique opportunity to work with one of the world's most renowned brands in an international work environment with dedicated colleagues and the chance to build experience in archival work. Responsibilities In this role, you will sort, copy and organise marketing materials. Ensure that all materials are handled with care and are accurate and easy to locate. Work closely with different team members and contribute to their work. Requirements We are looking for someone who is extremely meticulous and has an eye for detail. Takes responsibility for their work and delivers high quality. Finished High School/Upper Secondary School from programs like the Natural Sciences or similar. Enjoys working in a structured manner and can handle multiple tasks simultaneously. Are available to start immediately and can work at our office in Köping, fulltime. Speak English and Swedish fluently. Location: Köping Working hours: Full-time, Monday-Friday 08:00-17:00 Employment type: Temporary position for a period of two to three months. About us: Since 1852, Hästens Beds has been committed to crafting the best sleep. The skilled craftspeople at our factory in Köping, Sweden, have been refining our work for generations. Every bed is bespoke and made by hand using only the best natural materials. The difference lies in the details and our quest to provide the most restful sleep for people who want to lead a higher quality of life. With operations in 35+ countries and over 200 partners in Europe, Asia and America, the small family-owned company has grown into a global producer and retailer of premium beds. Application process: If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. Compensation & Benefits: We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program. Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status.
ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollenVi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gängsom gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågorVi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]: Enligt överenskommelseOmfattning: 100%, heltidPlacering: Stockholm Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 11 till 16 av 16 jobb