Arkivassistent

Sök bland 12 lediga jobb som Arkivassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Arkivarie till myndighet i Härnösand

Har du tidigare arbetat inom offentlig verksamhet och har kunskap kring dokument- samt ärendehanteringssystem? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en arkivarie till vår kund i Härnösand som arbetar med utbildningsfrågor. Flera av myndighetens analoga handlingar som exempelvis videoband, rullfilmer, kassettupptagningar, fotografier och negativ behövs omförtecknas och digitaliseras. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar 1 maj 2024 och kommer pågå sex månader framåt. Det finns chans till förlängning av uppdraget. Tjänsten är på heltid 100%, och du arbetar vid kundens lokaler i Härnösand. Dina arbetsuppgifter I denna tjänst kommer du främst arbeta med en inventering av myndighetens VHS bestånd. Du kommer att upprätta ett register med metadata i Excel över dessa och utifrån registret sedan omförteckna VHS:erna i Visual Arkiv. Ett mindre ordningsarbete behöver även ske i samband med detta. Du kommer också arbeta med en gallringsutredning av VHS:erna. - Inventera - Förteckna - Upprätta register - Gallringsutreda Dina kvalifikationer - Praktisk erfarenhet av offentlig verksamhet - Kunskaper i MS Office eller likvärdigt - Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift - Kunskap i standarder som OAIS, METS, PREMIS, PAIMAS - Högskoleutbildning eller likvärdig utbildning och minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete alternativt minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som arkivarie - Kunskaper om dokument- och ärendehanteringssystem (exempelvis Public360, W3D3, Platina, Iipax One Visual Arkiv m.fl.) - Kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och arkivariers funktion och ansvar För denna tjänst kan du behöva att uppvisa intyg från belastningsregistret. Vad vi erbjuder dig Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta. Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 14/3 2024. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem - krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

27 februari 2024
Sista ansökan:
14 mars 2024
Sommarjobba som Arkivassistent hos oss!

Varje dag under hela året spelar exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, väg- och spårvägssträckor, broar, tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028. Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Besök gärna https://goteborg.se/wps/myportal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen eller följ oss på Linkedin https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/ ARBETSUPPGIFTER Exploateringsförvaltningen strävar efter att kunna erbjuda sommarjobb till studenter inom våra olika yrkesområden. På så sätt får du som studerande möjlighet att under din studietid få praktisk yrkeserfarenhet. Som arkivassistent hos oss arbetar du mångfacetterat med den praktiska arkivhanteringen på förvaltningen. Du kommer med hjälp av handledning att göra intser i exploateringsförvaltningens arkiv. Det arkivbestånd som nu ska omhändertas består främst av fysiska handlingar i förvaltningens centralarkiv. Arbetet består bland annat av att ordna, förteckna och gallra handlingar samt förbereda dem för leverans till Regionarkivet. Tjänsten kan innebära tunga lyft. KVALIFIKATIONER För tjänsten ser vi att du har pågående eller precis avslutat studier under våren 2024 inom till exempel arkiv- och informationsvetenskap på högskolenivå eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med att ordna och förteckna arkivhandlingar och har kunskap om offentlig rätt och de lagar och förordningar som styr arkiv- och informationshantering inom offentlig verksamhet. Arbetet ställer stora krav på gott ordningssinne, noggrannhet och förmåga att tänka strukturerat. Arbetet sker i nära samarbete med andra, varför god samarbetsförmåga är ett krav. För att söka den här tjänsten behöver du inte förbereda ett personligt brev, du kommer istället få svara på några frågor i samband med att du skickar in din ansökan. Välkommen med din ansökan! ÖVRIGT Vi vill att Exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

27 februari 2024
Sista ansökan:
20 mars 2024
Arkivarie till Socialförvaltningen Hisingen

Socialförvaltningen Hisingen är en del av socialtjänsten i Göteborgs Stad. Vi är en av fyra socialförvaltningar. Vi arbetar målmedvetet för att skapa en bättre vardag för invånarna på Hisingen. Vi erbjuder stöd inom individ- och familjeomsorg, socialjour, hjälp vid missbruk och i integrationsfrågor. Vi arbetar även med fritidsverksamhet samt förebyggande arbete kring till exempel folkhälsoarbete, samhällsplanering, lokalt trygghetsarbete och integrationsfrågor. Vill du ha ett viktigt och meningsfullt arbete där vi alla tillsammans utvecklar socialförvaltningen Hisingen där "vi är ett starkare ord än jag". Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Socialförvaltningen Hisingen söker nu en arkivarie. Tjänsten innebär att du arbetar strategiskt men också operativt. Strategiskt som stöd till förvaltningen i arkiv- och informationsfrågor, uppdatering av organisationens styrande dokument, såsom till exempel arkivbeskrivning, dokumenthanteringsplan och rutiner, men även långsiktig planering av arkivbeståndet och vården av denna. Operativt arbetar du med ordnande av arkiv, både analogt och digitalt. Som arkivarie hos oss blir du en del av Kanslienheten och avdelning Stab. Kanslienheten ansvarar för frågor kopplat till nämnd, utskott, registratur och arkiv. Övriga avdelningen ansvarar för juridik, kommunikation, säkerhet- och krisberedskap, dataskydd och informationssäkerhet, fastigheter och lokaler, samt IT. Vi är drygt 25 personer inom avdelningen och där avdelningschef ingår i förvaltningsledningen. Som arkivarie arbetar du nära förvaltningens andra arkivarie och arkivassistent men är också mycket i kontakt och samarbetar med arkivarier i övriga socialförvaltningar, Äldre- samt vård och omsorgsförvaltningen, och Förvaltningen för funktionsstöd. Du är en naturlig representant i övergripande nätverk och projekt i Göteborgs Stad där kontaktytor finns mot arkiv- och informationsfrågor. Till dina uppgifter hör även att utbilda och hålla förvaltningen uppdaterad om utveckling inom ditt verksamhetsområde. Du ansvarar för att nödvändig information, riktlinjer och rutiner för ansvarsområdet finns tillgängligt och kommuniceras till berörda målgrupper. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en akademisk examen där arkivvetenskap ingår, gärna kombinerad med offentlig förvaltning, statsvetenskap, data- och informationsvetenskap eller motsvarande som är relevant för rollen. Du ska ha goda kunskaper om offentlighetslagstiftning och det är meriterande om du har arbetserfarenhet från offentlig sektor. Det är också meriterande om du har kunskap om införande och kravställning av digitala system och arkiv. Du har förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag men är också en lagspelare. Du är mån om att ditt arbete blir korrekt och grundligt utfört och det är en självklarhet för dig att kontrollera och följa upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet. Du planerar aktiviteter och projekt i god tid och du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du kan överblicka ditt ansvarsområde samt förstå dess betydelse i ett större sammanhang. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation samt har goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift. Goda kunskaper i IT som ett arbetsverktyg samt ett intresse för digitalisering. Urval påbörjas under ansökningstiden. Vi läser ansökningarna löpande så välkommen in med din ansökan så snart möjligt!

26 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Semestervikarier - arkivhandläggare till journal- och arkivservice

Eskilstuna Välkommen att skapa Sveriges friskaste region tillsammans med oss! Om oss Regionservice är en smidig, flexibel och nytänkande serviceorganisation med stolta medarbetare, som tillsammans skapar värde för Region Sörmland. Regionservice ska skapa förutsättningar för att uppfylla Region Sörmlands uppdrag på ett effektivt och ändamålsenligt sätt. Det gör vi genom att ha lyhördhet för och förstå våra kunders behov. Vi utvecklar och tillhandahåller stödtjänster av olika slag till Region Sörmlands alla verksamheter, politiken, patienter och besökare. Vi arbetar inom områdena; fastigheter och lokaler, inköp, löne- och fakturahantering, administration, informationshantering och verksamhetsnära service som kost, transport, lokalvård och vårdnära service. Hela Region Sörmland är rökfri. Journal- och arkivservice är en enhet med idag tolv medarbetare som ansvarar för vård, tillhandahållande och tillgängliggörande av till arkivmyndigheten överlämnade arkiv - både analoga och digitala. Sedan 2022 befinner vi oss i nya ändamålsenliga lokaler i Eskilstuna där vi samlat alla handlingar från tidigare regionarkiv i Nyköping och hälso- och sjukvårdens samlade journalarkiv. Under 2023 påbörjade vi införandet av central patientjournalutlämning vilket vi kommer fortsätta med under 2024 tills vi har infört det för alla verksamheter inom Region Sörmland. Vi befinner oss med andra ord fortfarande i en expansiv och spännande fas. Vi söker nu dig som vill arbeta som arkivhandläggare. Du ingår i en grupp med nio arkivhandläggare som tillsammans ansvarar för de inkomna förfrågningarna till enheten. Du kommer att arbeta i nära samarbete med andra medarbetare på enheten. Dina arbetsuppgifter • Ta emot och registrera förfrågningar, sekretess- och menpröva begäran samt skicka ut kopior på arkiverade allmänna handlingar. • Ta hand om arkiverat material så att det förvaras på bästa tänkbara sätt och blir lätt att återsöka. • Tillsammans med andra i arbetsgruppen ansvara för den dagliga arkivverksamheten. Din kompetens Du har relevant utbildning i arkivvetenskap eller motsvarande. Utbildning kan ersättas med erfarenhet av arbete inom arkiv. Du har också goda kunskaper om regelverket kring offentlighet och sekretess och utlämnande av allmän handling. Det är meriterande att ha erfarenhet och kunskap om arkivvård, kunskaper i NCS Cross samt erfarenhet av ärendehantering av förfrågningar i arkivmaterial. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet. Anställningsform Tidsbegränsad anställning, semestervikariat. Information om tjänsten lämnas av Enhetschef journal- och arkivservice Sofia Josefsson, 0155-24 70 94. Fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00. Kom och jobba hos oss i journal- och arkivservice i Sörmland! Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2024-03-17. Intervjuer kan komma att ske löpande. Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/) Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/) Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt. Du som har skyddade personuppgifter bör vara aktsam med vilken information som du delar i din ansökan. Ta kontakt med den kontaktperson som finns angiven i annonsen innan du skickar in din ansökan. Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.

22 februari 2024
Sista ansökan:
17 mars 2024
Arkivarie

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 1,9 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 840 anställda och har 17 670 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Om tjänsten Vi söker en arkivarie som kan stärka vårt team inom området informationshantering. Tjänsten innebär bland annat att fungera som specialist inom digital informationshantering, delta i utvecklingsprojekt och hålla interna utbildningar. Exempel på arbetsuppgifter: • genomföra bevarande- och gallringsutredningar och ta fram bevarande- och gallringsplaner  framtagande av funktionalitet och arbetssätt för utförande av gallring i källsystem • utveckling och genomförande av inleveranser till myndighetens e-arkiv • utveckla processer för förvaltning av digitalt arkiverad information så som migrering, gallring och informationsstruktur i e-arkivet digitalisering av befintliga analoga arkivbestånd • utreda frågor gällande digitalt bevarande så som hantering av olika format • delta i upprättandet av riktlinjer och styrande dokument för det interna arkivarbetet Kvalifikationer Du ska ha kandidatexamen med minst 60 Hp i arkiv- och informationsvetenskap. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som arkivarie inom offentlig förvaltning, god kännedom om tryckfrihetsförordningen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen och Riksarkivets föreskrifter. God förståelse för och erfarenhet av arbete med digital informationshantering och av att arbeta med bevarande- och gallringsutredningar gällande information i IT-system och databaser. Erfarenhet av förvaltning av e-arkiv så som exempelvis att sätta upp processer för inleveranser, gallringsjobb, sökvyer m.m.  Erfarenhet av digitalisering av analoga arkivbestånd och/eller digitalt tillgängliggörande systemvetenskaplig kompetens, utbildning eller motsvarande. Som person är du analytisk och lösningsinriktad. Du arbetar självständigt och hittar vägar framåt där det inte alltid finns givna ramar. Du har mycket god samarbetsförmåga och kan utan svårigheter kommunicera frågor inom arkivområdet med människor som saknar din yrkeskompetens. Du delar gärna med dig av dina kunskaper och sätter stort värde i att hitta lösningar tillsammans med andra. Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i både tal och skrift. Vi kommer lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer om oss Vi jobbar aktivt med ständigt förbättringsarbete, vilket betyder att det finns goda möjligheter för dig att påverka metoder och arbetssätt. Vi ser att du som söker tjänsten också vill arbeta proaktivt och bidra till ständiga förbättringar tillsammans med oss. Vi har ett transparent arbetssätt där vi delar kompetenser och erfarenheter. Vi har ett prestigelöst förhållningssätt där vi hjälper varandra, ser till att vi mår bra och har roligt på jobbet. Vi erbjuder dessutom en trivsam stämning och stimulerande arbetsuppgifter i en inspirerande miljö. Vi lägger stor vikt vid hälsa och välmående och erbjuder därför flextid, viss möjlighet till distansarbete samt 2 timmars friskvård per vecka. Omfattning och ort Tjänsten gäller en tillsvidareanställning på heltid med placering i  Luleå. Ytterligare information För ytterligare information är du välkommen att kontakta: Petra Rantatalo, enhetschef för Universitetskansliet, 0920-49 2449, [email protected]. Fackliga företrädare: SACO-S Kjell Johansson 0920-49 1529 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 21 mars, 2024 Referensnummer: 834-2024

21 februari 2024
Sista ansökan:
21 mars 2024
Arkivarie till kund i Eskilstuna

Är du drivande, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga? Du tidigare erfarenhet av arkivering eller har du erfarenhet av liknande roller? Då kan rollen som arkiverare vara tjänsten för dig! Vi på Arena Personal söker en erfaren arkivarie med kunskap om offentlig verksamhet och dess lagar. Om tjänsten: Du måste vara självgående och även vara van vid utlämning av handlingar samt hantering av sekretessbedömningar som görs i samarbete med informationsägaren. Samarbete kommer ske med registratorn där arkivarien kommer vara back-up för registratorn, så här önskas även erfarenhet från att registrera handlingar. Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta. Start omgående fram till april/maj med möjlighet till förlängning. Om dig: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som arkivarie. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att jobba inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad, flexibel och självgående i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Önskade kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av att arbeta som arkivarie - Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, MS Office och SharePoint är meriterande - Obehindrade kunskaper i svenska språket, i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

20 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Arkivarie till kund i Eskilstuna

Är du drivande, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga? Du tidigare erfarenhet av arkivering eller har du erfarenhet av liknande roller? Då kan rollen som arkiverare vara tjänsten för dig! Vi på Arena Personal söker en erfaren arkivarie med kunskap om offentlig verksamhet och dess lagar. Om tjänsten: Du måste vara självgående och även vara van vid utlämning av handlingar samt hantering av sekretessbedömningar som görs i samarbete med informationsägaren. Samarbete kommer ske med registratorn där arkivarien kommer vara back-up för registratorn, så här önskas även erfarenhet från att registrera handlingar. Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta. Start omgående fram till april/maj med möjlighet till förlängning. Om dig: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som arkivarie. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att jobba inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad, flexibel och självgående i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Önskade kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av att arbeta som arkivarie - Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, MS Office och SharePoint är meriterande - Obehindrade kunskaper i svenska språket, i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Sommarpraktik - Arkivassistent

Förvaltningen ansvarar för att driva och samordna den fysiska stadsplaneringen i Göteborgs Stad. Den ansvarar även för stadens reglering av bebyggelse, mark och vatten. Vi skapar förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet och en inbjudande offentlig miljö. På förvaltningen arbetar cirka 450 personer. Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv. I Göteborgs Stad arbetar vi utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt. ARBETSUPPGIFTER Just nu arbetar Stadsbyggnadsförvaltningen med att tillgängliggöra ritningar digitalt för att underlätta för våra 20 000 årliga kunder. För att möjliggöra det behöver ritningarna i vårt e-arkiv uppfylla vissa krav. Halva tiden kommer du arbeta med att förbereda och anpassa metadata till bygglovhandlingar för webbpublicering. Vårt fokus är kvalitetssäkring av ett taggningssystem som användes fram till år 1985, där data som skapats behöver GDPR-granskas. Målsättningen är att tillgängliggöra så mycket som möjligt av de mest efterfrågade handlingarna; fasad-, plan- och konstruktionsritningar. Vid sidan av huvudprojektet kommer ni hjälpa till med olika praktiska projekt som förteckningsarbete samt uppskärning och boxläggning av skadade böcker. KVALIFIKATIONER Du som söker studerar offentlig förvaltning eller likande och har genomgått minst två terminer av din utbildning. Vi ser gärna att du har arkivvetenskaplig inriktning på utbildningen. ÖVRIGT Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

15 februari 2024
Sista ansökan:
10 mars 2024
Arkivarie till kund i Eskilstuna

Är du drivande, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga? Du tidigare erfarenhet av arkivering eller har du erfarenhet av liknande roller? Då kan rollen som arkiverare vara tjänsten för dig! Vi på Arena Personal söker en erfaren arkivarie med kunskap om offentlig verksamhet och dess lagar. Om tjänsten: Du måste vara självgående och även vara van vid utlämning av handlingar samt hantering av sekretessbedömningar som görs i samarbete med informationsägaren. Samarbete kommer ske med registratorn där arkivarien kommer vara back-up för registratorn, så här önskas även erfarenhet från att registrera handlingar. Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta. Start omgående fram till april/maj med möjlighet till förlängning. Om dig: Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som arkivarie. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av att jobba inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad, flexibel och självgående i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Önskade kvalifikationer: Tidigare erfarenhet av att arbeta som arkivarie - Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, MS Office och SharePoint är meriterande - Obehindrade kunskaper i svenska språket, i tal och skrift. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Arkivarie till offentlig verksamhet

Är du drivande, analytisk och har en mycket god samarbetsförmåga? Du tidigare erfarenhet av arkivering eller har du erfarenhet av liknande roller? Då kan rollen som arkiverare vara tjänsten för dig! Vi på Adecco söker en erfaren arkivarie för framtida konsultuppdrag. Om tjänsten Som arkivarie kommer ha varierande arbetsuppgifter, din huvudsakliga arbetsuppgift vara sortera, ordna och utreda arkivbestånd. Du kommer hjälpa arkivets besökare och användare med råd och annan service så som att hitta i arkivet. Som arkivarie kommer du även vara med och bestämma vad som anses som relevant information och som ska arkiveras. Din huvudsakliga arbetsuppgift som arkivarie kommer att vara: - Sortera - Förteckna - Utreda Det kan även förekomma andra typer av arbetsuppgifter utöver detta, beroende på hur det aktuella uppdraget ser ut. Var tyngdpunkten ligger i dina arbetsuppgifter varierar också mellan de olika uppdragen och din kompetens. Om dig Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba som arkivarie. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av att jobba inom den offentliga sektorn. Vi ser gärna att du är lösningsorienterad och flexibel i ditt arbetssätt. Det är också positivt om du har förmågan att vara kreativ i att finna lösningar och se nya möjligheter. Önskade kvalifikationer: - Tidigare erfarenhet av att arbeta som arkivarie - Mycket god vana av att arbeta med dator och system som arbetsverktyg, MS Office och SharePoint är meriterande - Obehindrade kunskaper i svenska språket, i tal och skrift - Kunskaper i det engelska språket är högt meriterande Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Enna Dedagic via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected] Välkommen med din ansökan! Sökord Arkivarie, Administratör, Göteborg, Adecco, Arkivering

12 februari 2024
Sista ansökan:
18 mars 2024