Arkivassistent

Sök bland 30 lediga jobb som Arkivassistent och börja ditt nya yrkesliv idag!

Sommarjobb som arkivassistent
Staffanstorps kommun
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Staffanstorp är en ung och expansiv kommun med snart 27 000 invånare, ett av Sveriges bästa näringslivsklimat, attraktiva boendemiljöer och skolor i den absoluta rikstoppen. Våra cirka 1200 medarbetare arbetar för att skapa en högkvalitativ service, trygghet och livskvalitet för våra invånare. Oavsett om du lär barn att läsa och räkna, erbjuder kultur och musik, ger trygghet och vård eller utvecklar kommunens gator och torg så bidrar du till att skapa bra dagar för dem som lever och verkar i Staffanstorp. Som medarbetare i kommunen är du del av en organisation med hög delaktighet och snabba beslutsvägar. Du kommer ha ett stort kollegialt stöd där vi tillsammans arbetar för att förverkliga idéer och tankar. Våra verksamheter präglas av tillit till varandra och ett närvarande ledarskap. Vill du ha ett meningsfullt arbete där du gör skillnad, välkommen till oss! Arbetsmarknadsförvaltningen har ett brett ansvarsområde och omfattar bland annat individ- och familjeomsorg, arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och integration. Grundläggande principer för vårt arbete är helhetssyn och den enskildes delaktighet och ansvar. Våra olika stödinsatser, vårdinsatser och behandlingsinsatser syftar alla till att stärka förmågan till förändring och oberoende. Arbetsmarknadsförvaltningen består av fem enheter; barn och familj, stöd och behandling, vuxen, mottag och vägledning samt kvalitets- och verksamhetsstöd. ARBETSUPPGIFTER Har du erfarenhet av arkivarbete, eller är du intresserad av att lära dig? Vi söker en noggrann och strukturerad student för en tidsbegränsad anställning i sommar. Tjänsten är avgörande för att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av våra arkiv och dokument. Du kommer att arbeta på Rådhuset i Staffanstorp och du blir en viktig del av vårt team för att bidra till en välorganiserad dokumenthantering.  I rollen som arkivassistent kommer du att: • Sortera och organisera personakter • Gallra personakter enligt gällande riktlinjer • Hantera förfrågningar om utlämnande av handlingar • Utföra registerutdrag och administrera arkivförfrågningar • Bidra till andra arkivrelaterade uppgifter vid behov • Stödja med andra administrativa arbetsuppgifter vid behov KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Studerar till arkivarie, samhällsvetare, socionom eller annan likvärdig utbildning och har genomgått minst två terminer • Är noggrann, strukturerad och har en god administrativ förmåga • Har goda IT-kunskaper och lätt för att sätta dig in i nya system • Har en god förmåga att arbeta självständigt och ta eget ansvar • Snabbt kan ta till dig ny information och arbeta effektivt Det är meriterande om du har: • Erfarenhet av arkivhantering • Kunskaper om offentlighetsprincipen och lagar kring dokumenthantering • Förståelse för socialtjänstens arbete och regelverk ÖVRIGT Vi planerar att hålla intervjuer 11, 15 och 22 april.  Observera att vi i den här rekryteringen har valt att ta bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor. Detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete. Vill du veta mer om hur det är att arbeta i Staffanstorps kommun gå till: www.staffanstorp.se/jobb-och-foretagande/jobbahososs/ Staffanstorps kommun tillämpar rökfri arbetstid. Inför rekryteringsarbetet har Staffanstorps kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

17 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Arkivkonsult inom arkiv- och registratorsverksamhet
Bemannia AB (Publ.)
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Ta chansen att jobba inom offentlig sektor inom arkiv- och registratorsverksamhet! Är du redo för nästa utmaning? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vår kund, som är verksam inom offentlig sektor, är nu inne i en intresseorganisation som strävar efter att förenkla och anpassa deras informationshantering för att bättre stödja deras verksamhet. Vi söker nu en driven och erfaren konsult som kan leda och utveckla arkiv- och registratorsverksamhet. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia på heltid 100% och uppdraget startar omgående och pågår till 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Möjlighet till hybridarbete till viss del efter introduktionstid. Det är verksamhetens behov som avgör i hur hög omfattning distansarbete är möjlig och detta behöver stämmas av med ansvarig chef. Dina arbetsuppgifter Ansvara för och utveckla organisationens arkiv- och registratorsverksamhet Implementera och driva förändringsprojekt för att förenkla och effektivisera informationshanteringen Leda och coacha medarbetare inom arkiv och registratur Samarbeta med olika avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv informationshantering Dina kvalifikationer Relevant högskoleutbildning inom arkivvetenskap, informationsvetenskap eller liknande Minst 5 års erfarenhet av arbete inom arkiv och registratur, gärna inom offentlig sektor God kunskap om regelverk och lagar som styr offentlig sektor Erfarenhet av att leda och genomföra förändringsprojekt. Stark ledarförmåga och erfarenhet av att coacha och utveckla medarbetare Förmåga att tänka strategiskt och verksamhetsanpassat Utmärkt kommunikations- och samarbetsförmåga Personliga egenskaper: Förändringsdriven och innovativ. Självgående: Tar initiativ och ansvarar för att driva arbetet framåt med minimal styrning. Samarbetsförmåga: Har lätt för att skapa och upprätthålla goda relationer med olika intressenter. Strukturerad och noggrann: Har förmåga att organisera upp ett arbete på ett effektivt sätt God pedagogisk förmåga samt vara lyhörd inför verksamhetens behov och förutsättningar. Meriterande Erfarenhet från både offentlig och privat sektor är meriterande. Låter det som du? Då ser vi fram emot din ansökan! Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 21 mars Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons [email protected] För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

12 mars 2025
Sista ansökan:
21 mars 2025
Arkivarie till Ale
Bemannia AB (Publ.)
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Har du erfarenhet av arkivhantering och vill arbeta i en varierad och viktig roll? Varmt välkommen med din ansökan! Om uppdraget Vi söker en arkivarie för ett konsultuppdrag hos vår kund i Ale. Uppdraget pågår i två månader med möjlighet till förlängning, högst tre gånger och en (1) månad i taget. Du kommer att arbeta heltid (40 timmar i veckan) och utgå från kundens arkiv i Alafors. Uppdraget kräver att du arbetar på plats i Ale kommuns lokaler. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia. Innan uppdraget kan påbörjas krävs att du genomgår och godkänns i en säkerhetsprövning. Dina arbetsuppgifter Inventering av arkivbestånd inom samhällsbyggnadsförvaltningen Samarbete med tjänstepersoner inom förvaltningen och kommunens arkivarie/arkivassistent Genomföra viss arkivvård Arbeta utifrån informationshanteringsplanen Hantera arkivmaterial utspritt på flera lokaler inom kommunen Resor inom kommunen för att besöka olika arkivlokaler (arbetstid, transport via kollektivtrafik eller kommunens bilpool) Dina kvalifikationer Erfarenhet av att arbeta med sekretess och allmänna handlingar Förkunskap om kommunal verksamhet och lagstiftning om sekretess Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Aktuell erfarenhet och kunskap om ordnings- och förteckningsarbete Erfarenhet av arbete med arkivfrågor i offentlig verksamhet God kommunikativ förmåga och relationsskapande God kunskap i MS Office eller likvärdiga verktyg Flytande svenska i tal och skrift Meriterande Högskoleutbildning inom arkiv- och informationsvetenskap 40p (60hp) Erfarenhet och kompetens av att hantera olika sorters arkivformat Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 21 mars. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072-175 40 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

12 mars 2025
Sista ansökan:
21 mars 2025
Arkivassistent, vikariat
Stockholms kommun
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss På enheten för nämndkansli arbetar sex personer med frågor som arkiv, registratur, nämndprocessen samt sociala delegationen. Från den 1 april ingår enheten i avdelningen för samhälle och service. I avdelningens ansvarsområde ingår trygghetsfrågor, säkerhetsfrågor, miljö- och klimatarbete, informationssäkerhet och dataskydd samt enheterna stadsmiljö, medborgarservice och service och lokaler. Vi sitter i ljusa lokaler vid Telefonplan i Hägersten, med goda kommunikationer.  Vi erbjuder På våran arbetsplats har vi trevlig stämning, högt i tak och nära till skratt. Du får ett meningsfullt och intressant arbete i en stor och stabil förvaltning. Som medarbetare erbjuds du en introduktion och utbildningsinsatser inom aktuella frågor. Det finns även möjlighet att genom stadens nätverk fördjupa sig inom olika kunskapsområden och bygga värdefulla relationer. Du arbetar 39,5 timmar i veckan, har flextid, sommar- och vinterarbetstid, friskvårdsbidrag och möjlighet till semesterväxling. Som anställd hos oss har du goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv. Som anställd i Stockholm Stad har du dessutom tillgång till ett subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och träningsanläggningar.  Läs mer om våra förmåner och hur det är att arbeta inom Stockholms stad här Din roll Anställningen är ett ettårigt vikariat för en föräldraledig medarbetare. Som arkivassistent kommer du att arbeta i förvaltningens socialtjänstarkiv och tillhörande aktexpedition samt i personalarkivet. Du kommer att arbeta tillsammans med dina två kollegor i arkivet och ha ett nära samarbete med förvaltningens arkivarie. Arbetsuppgifterna innebär att du kommer att hålla förvaltningens arkiv ordnade enligt gällande lagar och riktlinjer. Du kommer att arbeta med att skapa akter, bevaka och sortera in handlingar, regelbundet rensa och arkivera samt se till att ordningen i arkiven är god. Du kommer att delta i förvaltningens årliga gallringsarbete avseende personakter samt leverans till stadsarkivet. Du kommer att arbeta i stadens verksamhetssystem för social omsorg och äldreomsorg samt i stadens anställnings- och lönesystem. Arbetet i arkiven är till stor del fysiskt och det förekommer dagligen lyft av akter och arkivboxar till och från hyllor. Arbetet innebär också att vara med i framtagande och uppföljning av rutiner och arbetssätt, kommunicera förändringar i bestämmelser och hanteringsordning till berörda verksamheter. Det innebär många kontakter inom förvaltningens verksamheter, även med andra förvaltningar vid rekvirering och överföring av personalakter. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som har Erfarenhet av arbete med arkiv eller dokumenthantering i offentlig förvaltning, exempelvis inom socialtjänsten eller inom HR Goda kunskaper i det svenska språket, både muntligt och skriftligt Goda datorkunskaper Meriterande Det är en fördel om du har genomfört studier inom arkivvetenskap.  Som arkivassistent har du stor kontroll över ditt dagliga arbete, det är därför viktigt att du är självständig och självgående. Samtidigt är det en serviceroll som kräver samarbetsförmåga och att du är serviceinriktad. Du tar hänsyn till flera perspektiv och har förmåga att göra korrekta avvägningar med avseende på verksamhetens bästa. Stockholms stad har tydliga rutiner för hanteringen av allmänna handlingar. För att lyckas i den här rollen krävs att du kan arbeta strukturerat och har integritet och gott omdöme. För att det ska bli rätt i alla led måste du också vara mycket noggrann och kvalitetsmedveten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.  Varmt välkommen med din ansökan! Övrigt Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning eller ålder. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

11 mars 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Arkivassistent
Åre kommun
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Vi på Åre kommun skapar förutsättningar för att alla som bor eller vistas här kan förverkliga sina drömmar. Vi ser till att det där självklara fungerar: att våra barn har det bra i förskolan och skolan, att vägarna är plogade och att våra äldre har en meningsfull tillvaro. Men vi nöjer oss inte där. Tillsammans tar vi hela tiden nya steg mot en hållbar framtid. Dynamik, service och bemötande är en given del i vår vardag. I vår storslagna fjällmiljö samsas förväntansfulla skidåkare med jordnära livskonstnärer. Det finns plats för dig också. I Åre kommun arbetar vi utifrån värdegrunden att vi är professionella, respektfulla och lyhörda. Åre kommun är en samisk förvaltningskommun och vi välkomnar sökande som har språklig och kulturell kunskap i samiska. ARBETSUPPGIFTER Har du erfarenhet av att arbeta med arkiv, eller är du intresserad av att lära dig? Kansliet söker två noggranna och strukturerade arkivassistenter som under en tidsbegränsad period stärker upp och blir en del av vårt team. Tjänsterna är en viktig del i vårt arbete med att säkerställa en effektiv och korrekt hantering av våra arkiv och dokument. Din arbetsplats kommer att vara på kommunhuset i Järpen. Dina arbetsuppgifter: * Ta emot och hantera förfrågningar om utlämnande av handlingar enligt offentlighetsprincipen * Skanna in och digitalisera fysiska dokument * Utföra andra arkivrelaterade uppgifter vid behov * Utföra andra arbetsuppgifter hos kansliet vid behov KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: * Är noggrann och strukturerad * Har goda IT-kunskaper och snabbt kan lära dig nya system * Har förmåga att arbeta självständigt men också trivs med att samarbeta i team * Har erfarenhet från kommunalförvaltning Meriterande: * Studerar offentlig förvaltning, juridik eller likande och har genomgått minst två terminer av din utbildning. * Erfarenhet av arkivhantering * Kunskaper om offentlighetsprincipen och lagar kring dokumenthantering * Tidigare erfarenhet av att hantera och skanna fysiska dokument * Erfarenhet av offentlig förvaltning Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper Vi ser fram emot din ansökan! ÖVRIGT Tjänsten är vakant under förutsättning att ingen övertalighet, behov av omplacering eller företräde finns i kommunen. Provanställning kan komma att tillämpas. Mer information om Åre kommun finner du på www.are.se Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

5 mars 2025
Sista ansökan:
19 mars 2025
Archivist/Assistant
Hästens Sängar AB
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Join Our Growing Team BE AWAKE FOR THE FIRST TIME IN YOUR LIFE About the role: Would you like the chance to be part of Hästens for a few months? We are seeking a junior colleague who would like the opportunity to work with us. This is a unique chance to be part of an iconic brand for a period of two to three months and contribute to our organisation by sorting, copying and organising important marketing materials that are in our archives. We offer a unique opportunity to work with one of the world's most renowned brands in an international work environment with dedicated colleagues and the chance to build experience in archival work. Responsibilities In this role, you will sort, copy and organise marketing materials. Ensure that all materials are handled with care and are accurate and easy to locate. Work closely with different team members and contribute to their work. Requirements We are looking for someone who is extremely meticulous and has an eye for detail. Takes responsibility for their work and delivers high quality. Finished High School/Upper Secondary School from programs like the Natural Sciences or similar. Enjoys working in a structured manner and can handle multiple tasks simultaneously. Are available to start immediately and can work at our office in Köping, fulltime. Speak English and Swedish fluently. Location: Köping Working hours: Full-time, Monday-Friday 08:00-17:00 Employment type: Temporary position for a period of two to three months. About us: Since 1852, Hästens Beds has been committed to crafting the best sleep. The skilled craftspeople at our factory in Köping, Sweden, have been refining our work for generations. Every bed is bespoke and made by hand using only the best natural materials. The difference lies in the details and our quest to provide the most restful sleep for people who want to lead a higher quality of life. With operations in 35+ countries and over 200 partners in Europe, Asia and America, the small family-owned company has grown into a global producer and retailer of premium beds. Application process: If you want to join our exciting journey and a fantastic team, please upload your CV with a short cover letter. Due to GDPR, we only accept applications through our career page. Do not wait too long with your application as interviews are held continuously. Compensation & Benefits: We offer a comprehensive and competitive salary and benefits program. Commitment Hästens Beds is committed to providing an equal employment opportunity regardless of race, color, ancestry, religion, sex, national origin, sexual orientation, age, citizenship, marital status, disability, gender identity or expression, or Veteran status.

28 februari 2025
Sista ansökan:
17 augusti 2025
Arkivarie/arkivassistent vid behov!
Adecco Sweden AB
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Om tjänsten Vi söker på kunds räkning en medarbetare som vid behov kan arbeta med arkivering.  I tjänsten är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att hantera och säkerställa korrekt och säker arkivering av akter. Du ansvarar för att registrera akterna och dokumenten i datasystem för vidare arkivering och säkerställer att det görs på ett korrekt och strukturerat sätt. Arbetet utförs under sekretess och för att kunna utföra ditt jobb på bästa sätt får du en gedigen introduktion till uppgifterna och arbetsplatsen. Du arbetar under kontorstid och efter behov. Kontoret är beläget i centrala stan. Tjänsten är ett konsultuppdrag, du blir anställd av Adecco men arbetar hos kunden, start sker omgående. Om dig Du som söker har med fördel erfarenhet från en liknande tjänst som ställer höga krav på sekretess och integritet. Du har erfarenhet av att arbeta administrativt med stora volymer dokumenthantering. Om du har en utbildning eller arbetslivserfarenhet inom juridik ses det som starkt meriterande men det är inte ett krav.  Som person är du noggrann och ditt arbetssätt präglas av struktur och metodik för att säkerställa att inget faller mellan stolarna. Du trivs med att arbeta självständigt och ta ansvar över dina arbetsuppgifter. Vidare är det viktigt att du har god datorvana och kan navigera i digitala system. I och med att du hanterar känsliga uppgifter är det av största vikt att du förstår innebörden av att arbeta i enlighet med sekretessavtal och den lagstiftning dina arbetsuppgifter omfattas av.  Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande och vi har för avsikt att tillsätta tjänsten omgående så vänta inte med din ansökan! Kontaktuppgifter Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Sofi Nordström via [email protected] Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via [email protected]

28 februari 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Arkivadministratörer – sommarjobb
Luleå Tekniska Universitet
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Luleå tekniska universitet är i stark tillväxt med världsledande kompetens inom flera forskningsområden. Vi formar framtiden genom nydanande utbildningar och banbrytande forskningsresultat, och med utgångspunkt i den arktiska regionen skapar vi global samhällsnytta. Vår vetenskapliga som konstnärliga forskning och utbildning bedrivs i nära samarbete med internationella, nationella och regionala företag, offentliga aktörer och ledande universitet. Luleå tekniska universitet omsätter totalt 2 miljarder kronor per år. Vi är idag 1 900 anställda och har 17 900 studenter. De kommande åren investeras mångmiljardbelopp i Norrbotten och Västerbotten i stora projekt som syftar till ett mer hållbart samhälle nationellt så väl som globalt. Luleå tekniska universitet är involverat i flera av dessa högaktuella forskningsprojekt och den samhällsomvandling som följer. Vi har ett brett utbud av utbildningar för att matcha den kompetens som efterfrågas. Vi hoppas att du vill hjälpa oss att bygga framtidens hållbara företag och samhällen. Ta chansen att sommarjobba på Luleå tekniska universitet! Hos oss kommer du få god inblick i hur universitetet fungerar och du får en bra merit till ditt CV. Som arkivadministratör kommer du arbeta med att sortera och ordna äldre arkivhandlingar. Du kommer även att vara delaktig i andra arbetsuppgifter exempelvis att förteckna och återsöka allmänna handlingar. Kvalifikationer Vi söker dig som fyllt 20 år och har fullgjord gymnasieutbildning. Det är meriterande om du har påbörjat högre studier. Det är bra om du har erfarenhet av arkivarbete men det är inte ett krav. Som person är du noggrann, har ett gott ordningssinne och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du har lätt för att kommunicera samt förmåga att arbeta såväl självständigt som tillsammans i en arbetsgrupp. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Omfattning och ort Vi söker två arkivadministratörer på heltid under perioden 1 juni 2025 – 22 augusti 2025, eller enligt överenskommelse. Ytterligare information Vid frågor om tjänsten vänligen kontakta Petra Rantatalo, enhetschef universitetskansliet, Petra Rantatalo, 0920-49 24 49, [email protected] Fackliga företrädare: SACO-S Diana Chroneer, 0920-49 2037 [email protected] OFR-S Marika Vesterberg, 0920-49 1721 [email protected] Ansökan Vi ser helst att du söker befattningen via ansökningsknappen nedan där du bifogar personligt brev samt CV/meritförteckning och examensbevis. Var vänlig och märk din ansökan med referensnumret nedan. Ansökan samt examensbevis måste vara skrivna på svenska eller engelska. Sista ansökningsdag: 21 mars 2025 Referensnummer: 1005–2025

28 februari 2025
Sista ansökan:
21 mars 2025
Registrator till myndighet i Malmö
Bemannia AB (Publ.)
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

Har du arbetat med registrering av dokument tidigare och vill arbeta i centrala Malmö? Varmt välkommen med din ansökan! Vi söker nu tre registratorer för ett spännande konsultuppdrag på heltid (100%) hos vår kund i Malmö. Uppdraget genomförs på plats och ger dig möjlighet att bidra till en myndighets viktiga dokumenthantering. Preliminär uppdragsperiod är från juni 2025 till september 2025. Inför starten krävs det en godkänd säkerhetsprövning och registerkontroll. Dina arbetsuppgifter I den här rollen kommer du att hantera fysisk post och skanning av handlingar hos vår kund. Du blir en del av ett team som arbetar i högt tempo, där noggrannhet och driv är avgörande. Vår kund befinner sig i en spännande utvecklingsfas med målet att övergå till en helt digital dokumenthantering inom de kommande åren. Dina arbetsuppgifter inkluderar att: Arbeta med postreturer och deklarationer, där du söker fram adressuppgifter och sorterar post Tolka och skanna handlingar Arbetet är rörligt och kan innebära vissa lyft, vilket gör att det stundtals kan vara fysiskt krävande. Dina kvalifikationer Grundläggande högskolebehörighet Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt För att trivas och lyckas i rollen hos vår kund ser vi även att du: Har god förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift Är serviceinriktad och bemöter andra på ett professionellt sätt Är förändringsbenägen och gillar att lära dig nya saker Har lätt för att samarbeta och stötta kollegor Är flexibel och kan snabbt anpassa dig till förändrade arbetsuppgifter och arbetsdagar Tips inför din säkerhetsprövning Eftersom uppdraget är säkerhetsklassat är det viktigt att du är medveten om vad en säkerhetsprövning innebär. Läs mer om processen och hur du förbereder dig här: Har du blivit kallad till en säkerhetsprövningsintervju? Så förbereder du dig inför en säkerhetsprövningsintervju Vad vi erbjuder dig Som konsult hos Bemannia får du: En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia Om ansökan Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 5 maj. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg [email protected]. För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 072 169 30 00. Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

20 februari 2025
Sista ansökan:
5 maj 2025
Arkivarie till ArkivIT
ArkivIT AB
Arkiv- och biblioteksassistenter m.fl.

ArkivIT är ett konsultbolag med expertis inom digital arkiv- och informationshantering med tjänster inom våra områden Arkiv & Registratur, Dataskydd, Informationssäkerhet och E-arkiv. Företaget startades 2010, sedan dess har tjänsterna blivit fler, kompetensen bredare och vi fortsätter att växa. Våra konsulter är hängivna sitt yrke och bidrar med sin specialistkompetens till kunder runt om i hela Sverige. Vår ambition är att ta hand om och värna om det digitala kulturarvet, och samtidigt stärka våra kunder inom modern e-förvaltning och informationshantering. Om rollenVi söker dig som har tidigare erfarenhet som arkivarie som vill vidare i karriären. Som konsult hos oss har du en variation av arbetsuppgifter inom arkiv och informationsförvaltning. Du ger stöd till våra kunder och hjälper dem upprätthålla högsta möjliga standard inom informationshantering. Du arbetar även strategiskt med styrande dokument inom informationsförvaltning samt utbildar och informerar om regler och lagstiftning. Din expertis kommer att göra dig till en eftertraktad rådgivare inom området. Du kommer att ingå i vårt konsultteam "Arkiv & Registratur” och bli en del av ett kunskapsdrivet, nyfiket och engagerat gängsom gärna delar med sig av sin kunskap och ser stora fördelar i att arbeta brett över kompetensområdet informationshantering. I denna roll arbetar du till viss del på plats hos kunden med möjlighet att arbeta på distans hemifrån, vilket varierar efter kundens behov och uppdragets karaktär. Vi ser verkligen fram emot att välkomna dig som vår nya kollega! Kvalifikationer Högskoleutbildning inom arkivvetenskap med minst 60 hp eller motsvarande utbildning på högre nivå Flerårig erfarenhet som arkivarie, e-arkivarie, IT-arkivarie eller motsvarande roll Talar och skriver på svenska obehindrat Personliga förmågorVi söker dig som är flexibel, lyhörd och pragmatisk i ditt arbetssätt med god förmåga att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt. Du är ödmjuk och noggrann i dina arkivkunskaper och trivs med att arbeta resultatorienterat och är trygg i din leverans. Du är nyfiken och omvärldsorienterad inom området och tycker om att hålla dig ständigt uppdaterad. Vårt erbjudande till digArkivIT är ett kompetensbolag, vilket innebär att vi värnar om din utveckling och ger dig många möjligheter att öka dina kunskaper. Vi ser till att du utbildas årligen genom en kompetenspott och samlar alla medarbetare med jämna mellanrum, både fysiskt och digitalt, till kompetensforum där vi delar erfarenheter och inspirerar varandra. Dina kollegor är erfarna inom branschen och som arbetsgivare ser vi till att samla alla vid årliga events som sommarfest, julfest, påskfest, kick-offer och andra roliga händelser inom bolaget. I denna roll, har du en flexibel vardag där du lägger upp din egen arbetstid utifrån kundens behov. Vi är måna om dig som medarbetare och värnar om en lärande miljö med öppet klimat och avsätter tid för reflektion och feedback. AnsökanVänta inte med din ansökan, vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas när vi hittat rätt kandidat. Vid frågor kring rollen eller företaget, är du välkommen att kontakta [email protected]: Enligt överenskommelseOmfattning: 100%, heltidPlacering: Stockholm Välkommen med din ansökan!

13 januari 2025
Sista ansökan:
2 juli 2025