Chef, Corporate Finance
Sök bland 7 lediga jobb som Chef, Corporate Finance och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker nu en Credit Risk Manager till vårt expansiva affärsområde Payments som arbetar utifrån kundernas behov för att skapa en sömlös betalnings- eller finansieringsupplevelse för deras kunder. Vill du arbeta i en snabbrörlig bransch där du har möjlighet att påverka hur vi arbetar med kreditgivning framåt? Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap, är trygg i din ledande roll och gillar att ta dig an stora som små utmaningar och gärna jobbar såväl hands-on som strategiskt! Om rollen Vi söker nu en Team Manager till vår kreditgrupp. I den här rollen förväntas du driva vidareutvecklingen av kreditarbetet, uppdatera processer och rutiner samt leda och coacha din grupp framåt i det operativa arbetet. Du har många kontaktytor i ditt arbete och kommer ha en central och viktig roll för teamet du leder. Du kommer bli del av affärsområdets kreditkommitté och arbetar kontinuerligt med att utveckla och effektivisera affärsområdets kreditprocess. Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter består även av; Löpande analys och utvärdering av kreditportföljens riskutveckling samt genomföra åtgärder i enlighet med affärsområdets riskaptit Utvärdera och i förekommande fall implementera nya affärsmodeller och verktyg för att säkerställa god kreditsäkerhet Kravställare av leverantörssamarbeten inom kreditområdet Sammankallande av affärsområdets kreditkommitté Säkerställa att gällande regelverk avseende kreditgivning efterföljs Utbilda organisationen och skapa förståelse kring kreditgivning Erfarenhet och kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet av ledarskap och gedigen erfarenhet av kreditriskarbete och kreditfrågor, gärna från bank och finansbranschen eller likvärdig branscherfarenhet. Meriterande att du arbetat med scoremodeller eller har dokumenterad kunskap inom kreditriskarbete. Du har flytande kunskaper i såväl svenska som engelska, både i tal och skrift. Vem är du? Vi tror att du som söker rollen trivs i en flexibel och händelserik miljö, där du förväntas ta egna initiativ och driva ditt och gruppens arbete på ett självständigt sätt. Du behöver vara trygg i din kunskap och i ditt ledarskap som du kan anpassa efter situation. Du har god förmåga att kunna fatta beslut effektivt, samtidigt som du är lyhörd för input från andra. Vi tror att du har god förmåga att se helheten och förstå vad som behöver göras i förhållande till satta mål. Som ledare har du förmåga att få med dig andra, delegera och dela med dig av din kunskap likväl drivs att se andra utvecklas. Du tycker det är kul med människor och ledarskap och har en vilja att utveckla gruppen och säkerställa att rätt kompetens finns. Vidare ser vi att du har en god kommunikativ förmåga, där du förmedlar saker på ett tydligt sätt. Om Svea Svea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten går det bra att kontakta Sanna Löfgren på [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar tillsätta tjänsten så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan!
Are You Ready to Make It Happen at Mondelēz International? Join our Mission to Lead the Future of Snacking. Make It Uniquely Yours. You will be responsible for the overall financial performance, governance and integrity of the Nordics commercial unit. In this role, you will deliver detailed business plans within set targets and monitor the execution and/or adaptation of those plans. You will be part of a cross-functional Nordics leadership team and directly managing local finance teams across the Nordic markets, and engaging across the broader local organization teams. How you will contribute You will: Manage Finance planning and performance management team/activities and related financial decisions including strategic plan and annual contract planning/forecasting, target development, financial performance reporting/analysis, financial modeling and decision support for the Nordics commercial unit. Drive a strong controls and compliance environment at Mondelēz International. You will also ensure that policies are understood in the organization and that proper controls and compliance are in place. Partner and co-lead with the business providing critical financial perspective and insight for business strategies and decisions. You will also monitor and adjust execution of actions. Drive for harmonization, efficiencies and improvements to ways of working and build a mindset of continuous improvement within the Finance team. Build a high-performing Finance team and drive the broader engagement agenda. You will also recruit and develop Finance talent and drive our Finance talent agenda with a focus on the region/business unit pipeline. What you will bring A desire to drive your future and accelerate your career. You will bring experience and knowledge in: TECHNICAL EXPERTISE in financial planning and performance management including analyzing, planning and reporting company financial performance across all financial KPIs and strategy development, investment decisions and cost management to achieve financial targets. BUSINESS ACUMEN and understanding of our business, consumer packaged goods industry, and snacking market including local customer/channel dynamics. Relevant experience in a large global corporation. LEADERSHIP SKILLS including proven business partnering, influencing and communication skills across a large global public company; experience working as a finance leader managing cross-functional and business partner teams to make decisions and drive execution to deliver results. GROWTH/DIGITAL MINDSET and the ability to identify strategic/tactical opportunities and leverage technology to improve operational efficiency/effectiveness. INTEGRITY and sound judgement in all decisions and interactions aligned with our values and policies and external regulations. More about this role What you need to know about this position: This is a key role within the Nordics commercial unit leadership team Responsible for end-to-end delivery of the financial performance of the Nordics Ensuring the right level & focus on compliance and controls across the broader organization Key business partner and co-lead with the Nordics Managing Director Education / Certifications: Educated to degree level. Professionally qualified Job specific requirements: Breadth of skills & experience across the broader Finance function Strong leadership skills Knowledge of markets and categories within the Nordics Travel requirements: Will be required to travel across the Nordic markets from time to time based on business need.
Är du en nyfiken, kreativ och analytisk ledare med gedigen systemkunskap och mycketgodförmåga föratt översätta visioner till operativa planer? Har du erfarenhet inom regelefterlevnad i finansbranschen och vill göra en spännande resa på ett snabbt växande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som COO hos Lyra Financial Wealthvara nästa steg för dig. Lyra är ett företag i stark tillväxt som drivs av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt företag som 2023 utnämndes till Gasellbolag av Dagens Industri. OM ROLLENSom COO har du en bred roll med många kontaktytor och utgör länken mellan bolagets strategiska planer och dess operationella genomförande. Du är ansvarig för att den dagliga verksamheten flyter på effektivt samt arbetar löpande med att sätta strukturer och processer som stöttar bolagets tillväxtresa. Huvudsakliga ansvarsområden: Implementering av strategiska planer: Omvandla företagets lång- och kortsiktiga mål till konkreta handlingar och processer. Optimering av processer: Löpande utveckling och effektivisering av bolagets interna processer, inklusive digitalisering och systemhantering. Riskhantering: Identifiera potentiella risker i den dagliga verksamheten och utveckla strategier för att minimera dessa. Juridik & Compliance: Ansvara för att riktlinjer och regelverk efterlevs samt att rätt dokumentation hanteras och rapporteras. IT & System: Se till att aktuella digitala verktyg och system efterlever och stödjer bolagets processer och riktlinjer. Ekonomi: Ansvar för ekonomisk planering, rapportering till styrelse samt budgetansvar inklusive framtagande av interna och externa nyckeltal for resultatuppfoljning och tillvaxt-optimering. Ledarskap och personalutveckling: Ansvar för att leda och utveckla team. Som COO har du personalansvar för 2 personer, du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD. OM DIG:Vi söker dig som är nyfiken och analytisk och med en bred teknisk förståelse och förmåga att identifiera hur processer kan effektiviseras och tekniskt implementeras. Du har lätt för att se helheten och hur olika delar samverkar med varandra samt är van att driva projekt självständigt, från start till mål. Dina kollegor skulle beskriva dig som en lagspelare med en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du arbetar proaktivt och du trivs i rollen som den som samordnar och håller ihop olika delar av verksamheten samtidigt som du har lätt för att skapa motivation och inspirera andra. Rollen kräver tidigare erfarenhet inom regelefterlevnad i finansbranschen, gedigen systemkunskap samt dokumenteraderfarenhet av att leda team. ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Liljapå[email protected]
Är du en nyfiken, kreativ och analytisk ledare med gedigen systemkunskap och mycketgodförmåga föratt översätta visioner till operativa planer? Har du erfarenhet inom regelefterlevnad i finansbranschen och vill göra en spännande resa på ett snabbt växande bolag inom oberoende finansiell rådgivning? Då kan rollen som COO hos Lyra Financial Wealthvara nästa steg för dig. Lyra är ett företag i stark tillväxt som drivs av målet att hjälpa människor att nå ekonomisk frihet. Teamet består av femton engagerade medarbetare som alla delar en vision om att sätta en ny standard för finansiell rådgivning. Lyra är ett partnerägt företag som 2023 utnämndes till Gasellbolag av Dagens Industri. OM ROLLENSom COO har du en bred roll med många kontaktytor och utgör länken mellan bolagets strategiska planer och dess operationella genomförande. Du är ansvarig för att den dagliga verksamheten flyter på effektivt samt arbetar löpande med att sätta strukturer och processer som stöttar bolagets tillväxtresa. Huvudsakliga ansvarsområden: Implementering av strategiska planer: Omvandla företagets lång- och kortsiktiga mål till konkreta handlingar och processer. Optimering av processer: Löpande utveckling och effektivisering av bolagets interna processer, inklusive digitalisering och systemhantering. Riskhantering: Identifiera potentiella risker i den dagliga verksamheten och utveckla strategier för att minimera dessa. Juridik & Compliance: Ansvara för att riktlinjer och regelverk efterlevs samt att rätt dokumentation hanteras och rapporteras. IT & System: Se till att aktuella digitala verktyg och system efterlever och stödjer bolagets processer och riktlinjer. Ekonomi: Ansvar för ekonomisk planering, rapportering till styrelse samt budgetansvar inklusive framtagande av interna och externa nyckeltal for resultatuppfoljning och tillvaxt-optimering. Ledarskap och personalutveckling: Ansvar för att leda och utveckla team. Som COO har du personalansvar för 2 personer, du ingår i företagets ledningsgrupp och rapporterar till VD. OM DIG:Vi söker dig som är nyfiken och analytisk och med en bred teknisk förståelse och förmåga att identifiera hur processer kan effektiviseras och tekniskt implementeras. Du har lätt för att se helheten och hur olika delar samverkar med varandra samt är van att driva projekt självständigt, från start till mål. Dina kollegor skulle beskriva dig som en lagspelare med en bra balans mellan ödmjukhet och beslutsamhet. Du arbetar proaktivt och du trivs i rollen som den som samordnar och håller ihop olika delar av verksamheten samtidigt som du har lätt för att skapa motivation och inspirera andra. Rollen kräver tidigare erfarenhet inom regelefterlevnad i finansbranschen, gedigen systemkunskap samt dokumenteraderfarenhet av att leda team. ANSÖKAN Hoppas att vi har väckt ditt intresse och att du är nyfiken på att veta mer om rollen. Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan så snart du kan. Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten får du gärna kontakta ansvarig rekryterare Rakel Liljapå[email protected]
Are you passionate about the green transition? Do you thrive in fast-paced environments and enjoy tackling complex challenges with ambitious teams? If so, you might be a great fit with us. Join Ingrid CapacityIngrid Capacity is an energy tech company focused on solving key challenges in the transition to fossil-free energy. We develop and optimize flexible energy assets, like large-scale battery storage, to balance electricity supply and demand. Our solutions enhance grid stability, increase renewable energy adoption, and maximize grid efficiency in a cost-effective way. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase with a historic expansion of energy storage in Sweden, while also expanding internationally. We are in the final phase of construction of around 200 MW and will soon enter a new phase of construction of another 200 MW, with a total development pipeline of over 5 GW across Europe.About the roleWe're looking for a Transaction & Investment Manager to join our growing Transaction & Investment team. You will play a pivotal role in leading, generating and driving strategic partnerships and closing large-scale energy transactions. You will identify, source and evaluate potential partnership and investment opportunities, including joint ventures, acquisitions and strategic alliances. Taking ownership of the entire process from initial strategy to closing, ensuring successful transactions that drive our growth and support our mission to accelerate the green transition. Key Responsibilities: Lead negotiations and manage transaction processes, including due diligence, deal structuring and preparation of investment decision materials to ensure successful closures. Manage complex, large-scale energy transactions and sophisticated financing processes from sourcing through to closing. Identify, source and acquire projects or companies within the renewable energy sector, managing all stages. Lead capital raising efforts at various levels of financing, from project-specific funding to portfolio-wide support and corporate acquisitions to secure funding for both new projects and existing assets. Conduct in-depth financial analysis and build complex financial models together with the Transaction & Investment team to evaluate project investments and ensure alignment with company goals. Provide strategic insights and recommendations to senior management based on market analysis and partnership opportunities. Manage large capital flows, ensuring an optimal balance of risk and return on projects. Establish and maintain key relationships with investors, stakeholders, strategic partners and people within the industry. Collaborate with cross-functional teams including finance, legal, development and operations to facilitate successful transactions. Qualifications & Experience: 7 + years’ experience in investment banking, debt financing, infrastructure projects and/or M&A specifically in the energy sector. Track record of executing complex transactions. Significant hands-on experience with infrastructure projects, renewable energy initiatives, or energy transition projects, demonstrating a deep understanding of the energy landscapes dynamics and complexities. Strong financial acumen with the ability to analyze investment opportunities and financial models, viability, risk, and return. Strong verbal and written English and Swedish skills, crucial for effective stakeholder engagement and documentation. University degree in finance, business, management, or a related discipline. Knowledge and experience from an international perspective is an advantage. Your personal skills In addition to relevant work experience, we’re looking for a person with a strong commercial mindset, who thrives in a fast paced environment and shares our passion for renewable energy. Excellent negotiation, communication and interpersonal skills, with the ability to build and maintain relationships at all levels. Strategic thinking with the ability to identify opportunities, solve problems and drive results in a dynamic and fast paced environment. Analytical with a passion for numbers and data, yet able to see the bigger picture. Independent and proactive in driving your own work forward, while also enjoying close collaboration and knowledge-sharing with your colleagues. Leading yourself and others comes naturally. Great relationship builder. Ability to assess and mitigate financial and operational risks. What We OfferAt Ingrid Capacity, we are more than a team—we’re pioneers driving the global energy transition. Our workplace is a hub for innovation, where bold ideas take shape. Our culture is rooted in trust, growth, and continuous learning, with a strong emphasis on wellbeing. Through social activities and group training, we foster a supportive environment where everyone thrives. ApplicationThink this is a fit? Don’t hesitate—apply now! We’re reviewing applications continuously and eager to find the ideal match.Team Ingrid Capacity
Are you passionate about the green transition? Do you thrive in fast-paced environments and enjoy tackling complex challenges with ambitious teams? If so, you might be a great fit with us. Join Ingrid CapacityIngrid Capacity is an energy tech company focused on solving key challenges in the transition to fossil-free energy. We develop and optimize flexible energy assets, like large-scale battery storage, to balance electricity supply and demand. Our solutions enhance grid stability, increase renewable energy adoption, and maximize grid efficiency in a cost-effective way. Today, Ingrid Capacity is in a rapid growth phase with a historic expansion of energy storage in Sweden, while also expanding internationally. We are in the final phase of construction of around 200 MW and will soon enter a new phase of construction of another 200 MW, with a total development pipeline of over 5 GW across Europe.About the roleWe're looking for a Transaction & Investment Manager to join our growing Transaction & Investment team. You will play a pivotal role in leading, generating and driving strategic partnerships and closing large-scale energy transactions. You will identify, source and evaluate potential partnership and investment opportunities, including joint ventures, acquisitions and strategic alliances. Taking ownership of the entire process from initial strategy to closing, ensuring successful transactions that drive our growth and support our mission to accelerate the green transition. Key Responsibilities: Lead negotiations and manage transaction processes, including due diligence, deal structuring and preparation of investment decision materials to ensure successful closures. Manage complex, large-scale energy transactions and sophisticated financing processes from sourcing through to closing. Identify, source and acquire projects or companies within the renewable energy sector, managing all stages. Lead capital raising efforts at various levels of financing, from project-specific funding to portfolio-wide support and corporate acquisitions to secure funding for both new projects and existing assets. Conduct in-depth financial analysis and build complex financial models together with the Transaction & Investment team to evaluate project investments and ensure alignment with company goals. Provide strategic insights and recommendations to senior management based on market analysis and partnership opportunities. Manage large capital flows, ensuring an optimal balance of risk and return on projects. Establish and maintain key relationships with investors, stakeholders, strategic partners and people within the industry. Collaborate with cross-functional teams including finance, legal, development and operations to facilitate successful transactions. Qualifications & Experience: 10 + years’ experience in investment banking, debt financing, infrastructure projects and/or M&A specifically in the energy sector. Track record of executing complex transactions. Significant hands-on experience with infrastructure projects, renewable energy initiatives, or energy transition projects, demonstrating a deep understanding of the energy landscapes dynamics and complexities. Strong financial acumen with the ability to analyze investment opportunities and financial models, viability, risk, and return. Strong verbal and written English and Swedish skills, crucial for effective stakeholder engagement and documentation. University degree in finance, business, management, or a related discipline. Knowledge and experience from an international perspective is an advantage. Your personal skills In addition to relevant work experience, we’re looking for a person with a strong commercial mindset, who thrives in a fast paced environment and shares our passion for renewable energy. Excellent negotiation, communication and interpersonal skills, with the ability to build and maintain relationships at all levels. Strategic thinking with the ability to identify opportunities, solve problems and drive results in a dynamic and fast paced environment. Analytical with a passion for numbers and data, yet able to see the bigger picture. Independent and proactive in driving your own work forward, while also enjoying close collaboration and knowledge-sharing with your colleagues. Leading yourself and others comes naturally. Great relationship builder. Ability to assess and mitigate financial and operational risks. What We OfferAt Ingrid Capacity, we are more than a team—we’re pioneers driving the global energy transition. Our workplace is a hub for innovation, where bold ideas take shape. Our culture is rooted in trust, growth, and continuous learning, with a strong emphasis on wellbeing. Through social activities and group training, we foster a supportive environment where everyone thrives. ApplicationThink this is a fit? Don’t hesitate—apply now! We’re reviewing applications continuously and eager to find the ideal match.Team Ingrid Capacity
Join Us as the CFO of Greenely: Pioneers in Sustainable Energy Transformation! Are you ready to make a monumental impact in the dynamic world of sustainable energy? Greenely, a visionary scale-up company dedicated to a greener planet, is on the hunt for a visionary CFO to steer our financial ship and be a crucial architect of our bright future. Profile description We are currently searching for a CFO to become a central part of our management team to help the company's development moving forward. The role requires deep understanding of financial & commercial analysis, processes, forecasting and reporting. Therefore, we believe that you are a person with a strong business mind, have excellent analytical skills and are a very driven person motivated by complex challenges who thrives in a business that is characterized by quick decisions and a fast pace. Furthermore, you are highly result-oriented, organized and are used to working in a dynamic environment with tight deadlines. You’ll report directly to the CEO and work in close collaboration with other members of the management team. Your Mission: As the CFO, you'll play a pivotal role in Greenely's journey. Your responsibilities will include: Control Financial Metrics: You'll ensure our financial metrics are spot-on, from cash flow to revenue and expenses, and provide sharp financial reporting to our CEO and board. Budget & Financial Planning: You'll own and develop our budget, cash flow forecasts, P&L, and balance sheet reports. Reporting & KPIs: You'll take charge of our business and financial KPIs, streamlining and automating our reporting processes. Financial Close & Accounting: You'll be the guardian of our monthly, quarterly, and annual financial close procedures, while overseeing the audit process. Electricity Operations: Managing and developing our electricity operations, you'll evaluate financial strategies for various trading items and oversee finances and risks. Cash & Tax Management: Optimizing cash management and handling tax-related matters will be your domain. Capital Structure & Financing: Alongside our CEO, you'll steer our capital structure, managing both debt and equity financing. Investor & Board Relations: As our CFO, you'll be the face of Greenely to our investors, board of directors, and shareholders, keeping them in the loop with exceptional reporting and ad-hoc presentations. Your Qualifications: We're seeking a CFO who is as visionary as we are. The ideal candidate should have: Proven CFO Experience: You bring a wealth of experience, with a full suite of financial skills, including investor relations, financial reporting, financial control, financial planning and analysis, and more. Digital B2C Leadership: Your leadership in a digital B2C company is a must, proving your financial acumen. Electricity Industry Insight: Experience in the electricity supply industry is key, with knowledge of financial electricity operations, structure, and risks. Venture Capital Expertise: If you've worked with venture capital or private equity, it's a big plus. Startup Savvy: Experience in a venture capital-backed startup or scale-up is a strong merit. Language Proficiency: Your command of Swedish and English, both written and oral, is excellent. What You Get in Return: Your journey with Greenely promises to be as rewarding as it is impactful. Here's what we offer: Ambitious Sustainability: Join us in pioneering a sustainable planet. Make a lasting difference with your expertise. Competitive Salary: We value your contribution and offer a competitive salary. Health & Wellness: Enjoy extended health insurance and wellness allowance, plus dedicated wellness/exercise hours during work. Incredible Team: Collaborate with talented and super-friendly colleagues who share your passion. About Greenely: Greenely aims to create the best customer experience for the modern energy consumer through technology. Greenely's integrated mobile application enables households to optimize their energy consumption, reduce their electricity costs, and participate in grid balancing services. By connecting various energy assets in the home, Greenely's platform allows consumers to manage their energy usage efficiently while contributing to the stability of the power system. Greenely's solution addresses the challenges of the modern energy landscape and promotes a more efficient, sustainable, and reliable power system. By providing consumers with savings and new revenue streams, Greenely drives the transition to a cleaner and more resilient energy system.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 7 av 7 jobb