WeStaff Sweden är ett snabb växande konsult- och rekryteringsföretag i Sverige. Vi rekryterar nu till vår kund HP-Etch i västra Stockholm! Detta är en direktrekrytering med omgående start. HP Etch AB är en av världens främsta tillverkare av högprecisionsetsade metalldetaljer. Tunnplåtsdetaljerna vi tillverkar återfinns i en rad branscher så som bil-, elektro-, medicin- och rymdindustrin. Vi levererar våra produkter till kunder i hela världen. Bolaget ingår i Wickeder Group GmbH, kontor och tillverkning är beläget i Järfälla i västra Stockholm. På HP Etch arbetar vi under mottot ”precision rakt igenom”. Sök jobbet redan idag och starta din nya karriär hos oss på HP Etch! Ditt nya jobb Att arbeta som teknisk beredare är att säkerställa att produktionsberedningar finns tillgängliga för produktion inför produktionsstart. Dessa hänvisar till användandet av korrekt material, maskiner och verktyg. Processen ska förklaras med tillräcklig tydlighet för att garantera att rätt kvalitet och god effektivitet på utförd tillverkning tillgodoses. För att lyckas med rollen tilldelas ett ansvar att göra material-, leverantörs- och maskinval så väl som tids- och kostnadsregistrering, samt dokumentera detta i en formell produktionsberedning i MPS-system. Detta ställer krav på att du trivs med att jobba med planering, kommunikation och uppföljning. I denna roll får du ett stort inkluderande ansvar, med utvecklande karriärsmöjligheter. Arbetsuppgifter Här presenteras ett urval av arbetsuppgifter: Granska tekniska specifikationer & klargöra tekniska frågor från kund tillsammans med sälj. Vara kontaktperson mot kunder i löpande tekniska frågor efter överenskommelse med sälj. Upphandla externt utlagda processer, ingående material, komponenter & produktionsverktyg. Utföra produktionsberedning i MPS, inklusive CAD-underlag för framtagning av fotoverktyg. Säkerställa att artikelspecifika metodbeskrivningar finns tillgängliga inför produktionsstart. Mottaga & registrera kundorder, samt upprätta tillverkningsorder för prototyper, Projektleda implementering och kvalitetssäkring av nya prototyper/produkter. Utveckla och dokumentera produktionsprocesser samt processförbättringar vid behov. Anställningen är på heltid och inleds med sex månaders provanställning, tillträde sker enligt överenskommelse med bra lön och förmåner. Arbetsplatsen har en god kultur och stämningen är mycket god i personalgruppen. Arbetstider: Dagtid måndag-fredag. Arbetsplats: Järfälla västra-Stockholm Företaget har kollektivavtal Unionen. Kravprofil Högskoleingenjör eller motsvarande inom relevant område Goda kunskaper i AutoCAD och i plåtdelen av Solid Works, samt Excel Kunskaper om etsprocessen och tillhörande operationer Erfarenhet att arbeta i eller med nära koppling till produktion Kunskap i Monitor & Lime är meriterande Personligt Vi ser att du som söker har förmåga att skapa struktur och hantera stora mängder information. Som person är du noggrann och har ett öga för detaljer. Denna tjänst ställer höga krav på flexibilitet, tålamod och initiativförmåga. Du som arbetar i teamet behöver därför vara lyhörd inför förändring och ha en förmåga att planera din tid på ett effektivt sätt. Vi lägger stor vikt på din personlighet, och vi erbjuder dig en bra arbetsplats med trevliga kollegor. För rätt person så kommer denna tjänst inspirera, utveckla och ta din nya karriär till nästa nivå, detta är en bra möjlighet så vi intervjuar kandidater löpande. Skicka in din ansökan redan idag för att säkra ditt nya jobb. Din Rekryterare WeStaff Sweden är ett växande konsult- och rekryteringsföretag inom teknisk tillverkning. WeStaff Sweden är ett auktoriserat bemanning & rekryteringsföretag. Våra värderingar är personlig relation, trygghet och långsiktighet i det vi gör varje dag. WeStaff Sweden erbjuder en mängd olika tjänster i Sverige. Kom och jobba med oss och våra samarbetspartners!
Mekanikingenjör till Akkodis! Är du en begåvad mekanisk ingenjör som söker nya möjligheter att visa upp dina färdigheter och expertis? Se hit! Vi söker aktivt skickliga och innovativa mekanikingenjörer för att ansluta till vårt team och bidra till spännande projekt inom olika branscher. Om rollen: Som konsult hos oss kommer du att bidra till utvecklingen och framgången hos våra kunder genom att leverera högkvalitativa tjänster och lösningar. Du kommer att vara involverad i en rad olika projekt och uppdrag, vilket ger dig möjligheten att arbeta med olika teknologier och utmaningar. Hos oss har du chansen att arbeta med såväl stora som små bolag och vi har ramavtal med flera ledande aktörer i industrin. Arbetsuppgifter: Som konsult kan du ha en stor variation av uppgifter beroende på ditt uppdrag. Nedan finns ett urval av de utmaningar du kan tänkas ställas inför. • Designa, utveckla och testa mekaniska system och komponenter. • Samarbeta med tvärvetenskapliga team för att integrera mekaniska lösningar i produkter. • Genomföra genomförbarhetsstudier och föreslå tekniska lösningar för att uppfylla projektkrav. • Använda CAD-programvara för att skapa detaljerade designer och tekniska ritningar. • Utföra hållfasthetsanalyser och simuleringar för att säkerställa strukturell integritet och prestanda. • Prototypa, bygga och utvärdera mekaniska prototyper och system. • Utvärdera och välja material och tillverkningsprocesser för optimal prestanda och kostnadseffektivitet. • Genomföra designgranskningar och ge konstruktiv feedback för kontinuerlig förbättring. • Säkerställa att relevanta branschstandarder och föreskrifter följs. Kvalifikationer: • Kandidatexamen i maskinteknik eller relaterat område (magisterexamen är meriterande). • Dokumenterad erfarenhet av mekanisk design, utveckling och testning. • Kunskap i CAD-programvara (t.ex. SolidWorks, AutoCAD, Inventor). • Stark kunskap om ingenjörsprinciper, material och tillverkningsprocesser. • Erfarenhet av finita elementanalys (FEA) och simulering verktyg. • Utmärkta problemlösnings- och analytiska färdigheter. • Förmåga att arbeta självständigt och i team. • Effektiva kommunikations- och interpersonella färdigheter. Vi erbjuder: • En dynamisk och utmanande arbetsmiljö med möjligheter till personlig och professionell utveckling. • Möjlighet att arbeta med spännande projekt och ledande företag inom branschen. • Flexibla arbetstider och möjlighet till distansarbete. Om Akkodis På Akkodis strävar vi ständigt efter att hjälpa våra kunder och konsulter att bli framgångsrika. Som konsult är du vår högsta prioritet och när du behöver oss kommer vi att vara där för dig. När det kommer till din karriär så är det du som styr, vi litar på dina beslut och stöttar dig för att du ska nå dina ambitioner. Dina synpunkter värdesätts och för att hålla oss i framkant är du aktiv i Akkodis affärsutveckling och tillsammans skapar vi erbjudanden till marknaden. Genom att bli vår kollega kommer du öka möjligheterna för att din vardag varierar med uppdrag i olika projekt i diverse branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Som konsult omfattas du av kollektivavtal, försäkringar, företagshälsovård, friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att vi ska få ut mer av varandra ordnar vi regelbundet med sociala aktiviteter. Akkodis levererar en bred bas av tjänster och kompetenser inom IT, Engineering och Life Science. Våra tjänster präglas av snabbhet, enkelhet och kvalitet. Akkodis finns representerade i USA, Kanada, Europa, Asien med över 100 kontor och med mer än 50 000 kollegor i uppdrag varje dag. Kontakt Låter detta intressant? Då ska du söka denna tjänst så snart som möjligt! Vill du veta mer, ta gärna kontakt med ansvarig Business Manager, Jimmy Lundberg 073-684 77 66, [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning I din roll som projektledare hos oss kommer du att skapa värde genom att leda projekt av varierande storlek och komplexitet åt några av marknadens mest spännande teknikbolag. Din uppgift är att stödja våra kunder inom tillverkning, processindustri och energi med allt från investeringsprojekt inom produktion till produktutveckling eller industrialiseringsprojekt. Som projektledare kommer du att utveckla och stärka din förmåga att organisera, prioritera och lösa komplexa problem. Du kommer få ansvar att driva projektet framåt och säkerställa att målen uppfylls inom tid och budget. Ditt ledarskap och din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt kommer att vara en bidragande faktor för projektets utveckling. Idag är vi en grupp projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. Du kommer att ha förmånen att omges av kompetenta kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet och kunskap. Vi anser även att en god balans mellan arbetsliv och fritid är viktigt. I huvudsak är uppdragen hos våra kunder, vilka geografiskt befinner sig mellan Södertälje och Uppsala, alternativt i våra egna lokaler eller på distans. Vi får ständigt förfrågningar att hjälpa kunder över hela Sverige, det är därför meriterande om du vill ta uppdrag på andra orter och är resbar. Kvalifikationer Vi söker dig med 3-5 års erfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är utbildad ingenjör inom maskinteknik eller industriell ekonomi eller dylikt och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, energi eller liknande. Som person har du en förmåga att skapa trygghet, engagemang och framgång inom dina projekt. Du drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Du är positiv, resultatinriktad och tycker om att arbeta med andra människor. Är du certifierad inom några av följande ramverk och områden: PMP, IPMA, PRINCE2, Agile eller liknande är detta meriterande, men inget krav. Om du inte redan är certifierad projektledare kommer du få den möjligheten hos oss. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. För vissa av våra kunder är det obligatoriskt med säkerhetskontroll och drogtest, vilket du behöver vara bekväm med. Ytterligare information Vi är ett stort globalt företag som erbjuder framtida intern karriärutveckling, som givetvis supporteras. Den individuella utvecklingen är central, och du kommer växa som person. Våra kunder ligger i framkant när det gäller både teknisk utveckling och hållbarhet, så projekten du kommer bli en del av karaktäriseras av just de områdena. AFRY som företag har som målsättning att vara ledande inom hållbarhet och som projektledare hos oss kommer du vara starkt bidragande till en mer hållbar framtid. Något av det vi erbjuder dig: Fast lön och kollektivtal – Trygga komponenter som är en självklarhet för oss Utfyllnad av lön vid föräldraledighet Vidareutveckling i form av utbildningar och våra uppdrag samt genom att nätverka med våra duktiga konsulter Club AFRY – Vår personalklubb med möjlighet till kultur och sportevenemang, bokklubb, stuguthyrning, skidresor m.m. För frågor gällande tjänsten, kontakta: Gruppchef Henrik Kindstrand, [email protected] Sektionschef Linnéa Björkman, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta: Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Sista ansökningsdag är 8 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du tillhöra en gemenskap av ingenjörer med olika erfarenhetsnivåer och inriktningar, där ledarskapet och viljan att göra något spännande i karriären är en gemensam faktor? Då är det vårt team du söker! Du kommer tillhöra en grupp som ständigt vill bli bättre och ha roligt tillsammans. I din roll som projektledare hos oss kommer du att skapa värde genom att leda projekt av varierande storlek och komplexitet åt några av marknadens mest spännande teknikbolag. Din uppgift är att stödja våra kunder inom försvar, tillverkning, processindustri och energi med allt från investeringsprojekt inom produktion till produktutveckling eller industrialiseringsprojekt. Som projektledare hos oss kommer du att utveckla och stärka din förmåga att organisera, prioritera och lösa komplexa problem. Du kommer få ansvar att driva projektet framåt och säkerställa att målen uppfylls inom tid och budget. Ditt ledarskap och din förmåga att kommunicera tydligt och effektivt kommer att vara en bidragande faktor för projektets utveckling. Idag är vi en grupp projektledare med 0 till 25 års erfarenhet från ledande roller inom industrin. Vi erbjuder dig möjligheten att utvecklas på en modern arbetsplats med utmanande arbetsuppgifter och spännande projekt. Du kommer att ha förmånen att omges av kompetenta kollegor som gärna delar med sig av sin erfarenhet och kunskap. Vi anser även att en god balans mellan arbetsliv och fritid är viktigt. I huvudsak är uppdragen hos våra kunder, vilka geografiskt befinner sig mellan Södertälje och Uppsala, alternativt i våra egna lokaler eller på distans. Vi får ständigt förfrågningar att hjälpa kunder över hela Sverige, det är därför meriterande om du vill ta uppdrag på andra orter. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Linnéa: ”Jag är en ledare som tycker om struktur, ambition och gemenskap. Jag drivs av utvecklande och spännande uppgifter med tydliga mål. Jag anser att teamwork utnyttjar individers olika styrkor och färdigheter, vilket leder till mer innovativa idéer och kreativa problemlösningar. Jag tror på att varje enskild individ har obegränsad potential så länge drivkraften finns. Att vara ett bra team som stöttar och hjälper varandra gör att arbetsplatsen känns roligare och mer trivsam.” Kvalifikationer Vi söker dig med 5-10 års erfarenhet av projektledning inom industri, gärna från produktion eller produktutveckling. Du är utbildad ingenjör inom maskinteknik eller industriell ekonomi eller dylikt och det är meriterande om du har erfarenhet av projekt inom olika branscher, t.ex. fordon, försvar, energi eller liknande. Som person har du en förmåga att skapa trygghet, engagemang och framgång inom dina projekt. Du drivs av att lösa utmaningar tillsammans med andra och du bidrar alltid med det där lilla extra. Du är positiv, resultatinriktad och tycker om att arbeta med andra människor. Är du certifierad inom några av följande ramverk och områden: PMP, IPMA, PRINCE2, Agile eller liknande är detta meriterande, men inget krav. Om du inte redan är certifierad projektledare kommer du få den möjligheten hos oss. Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. För att vara aktuell för denna tjänst godkänns enbart svenskt medborgarskap. Du kan behöva genomgå en säkerhetsprövning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Ytterligare information Club AFRY har en mängd olika klubbar med förmånliga priser för dig som vill vara aktiv även efter arbetstid! Kanske kan vi locka med skidresor, brädspelskvällar eller nybörjarkurs i golf? Om du är redo att utveckla dig själv i en dynamisk och engagerande miljö, så är detta din möjlighet. Du kan bli en del av vårt team som formar framtiden som projektledare inom industri- och produktutveckling. Ansök idag och bli en del av vårt härliga team! För frågor gällande tjänsten, teamet och din framtida chef, kontakta Sektionschef Linnéa Björkman, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Sista ansökningsdag är 8 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Vill du tillhöra ett team med olika erfarenhetsnivåer och inriktningar, där ledarskapet och viljan att göra något spännande i karriären är den gemensamma faktorn? Då är det vårt team du söker! Som Projektledare hos oss kommer du att driva små, medelstora eller stora projekt för några av marknadens mest spännande bolag. Dessutom kommer du i flera fall arbeta med de modernaste metoderna inom projektstyrning. I din roll hjälper du våra kunder att möta krav som ställs på deras verksamhet. Ditt uppdrag kan till exempel handla om att ansvara för framtagning av en produkt och leda en grupp ingenjörer från olika discipliner - från idé till produktion, genom kravställande, konstruktion, test, verifiering/validering och produktion. Projekten kan bedrivas hos våra kunder inom Storstockholm (från Uppsala i norr till Södertälje i syd) eller i våra egna lokaler i Solna. Omkring dig kommer du ha många kompetenta kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Våra kunder finns främst representerade inom branscherna Fordon, Försvar, Läkemedel, Verkstad, Medicinsk teknik och Telekom. Varför jobba med mig? – Rekryterande chef Emma: ”Som ledare är jag stöttande och engagerande. Jag drivs av att samarbeta, att tillsammans uppnå gemensamma mål, tackla utmaningar och samtidigt ha roligt ihop. Jag tycker det är viktigt att skapa en känsla av tillhörighet och stolthet till PCM och AFRY. Vi har inom gruppen många års erfarenhet inom projektledning och ledarskap som alla tillämpar på en hög nivå och gärna delar med sig av och det är något jag är väldigt stolt över". Kvalifikationer · Vi söker dig som har minst 5 års erfarenhet av att driva egna projekt inom mjukvara, mekanik och elektronik, gärna inom produktutvecklande företag och/eller industriella projekt. Vi värdesätter att du har arbetat inom flera olika branscher, då våra kunders krav och önskemål varierar över tid. · Du har en ingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik, elektronik eller teknisk fysik. · Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. · Meriterande om du är certifierad enligt PMI, IPMA eller Prince2, samt erfarenhet av agilt arbetssätt. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, kompetensutveckling, mentorskap samt en individuell karriärutvecklingsplan – just för dig! Vi är ett härligt gäng projektledare som umgås regelbundet genom bland annat ”erfarenhetsåterträffar” och AW:s och det finns även möjlighet att vara med i vår fantastiska personalklubb Club AFRY. Personalklubben arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, yogalektioner, sjunga i kör, spela brädspel till gästföreläsningar – det finns något för alla. Vi står upp för jämställdhet, mångfald och inkludering. Hos oss blir du en del av en mångsidig, inkluderande organisation där våra skillnader är våra styrkor. Vi respekterar varandra, delar med oss av våra kunskaper och har kul på jobbet. Vill du veta mer om oss så följ oss gärna på #worldclassprojectmanagement på Linked In samt hemsidan Projektkontroll & Projektledning | AFRY För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Emma Nilsson, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Sista ansökningsdag är 8 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
Företagsbeskrivning AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle. Jobbeskrivning Är du en erfaren projektledare med en passion för ledarskap och för att hantera stora och komplexa projekt? Är du redo att ta ledningen för banbrytande initiativ och driva framgång för våra kunder? Då kan det här vara din nästa karriärmöjlighet! Som Senior Projektledare hos oss kommer du att driva medelstora eller stora projekt för några av marknadens mest spännande bolag. Dessutom kommer du i flera fall arbeta med de modernaste metoderna inom projektstyrning. I din roll hjälper du våra kunder att möta krav som ställs på deras verksamhet. Ditt uppdrag kan till exempel handla om: · Att ansvara för framtagning av en produkt och leda en grupp ingenjörer/delprojektledare från olika discipliner - från idé till produktion, genom kravställande, konstruktion, verifiering/validering och produktion. · Verksamhetsutveckling: att ta fram en dokumenterad utvecklingsmetodik för kundens räkning, vilket inkluderar identifiering av behov, förankring av förslag, beslut kring systemstöd etc. Projekten kan bedrivas hos våra kunder inom Storstockholm (från Uppsala i norr till Södertälje i syd). Omkring dig kommer du ha många kompetenta kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Våra kunder finns främst representerade inom branscherna Fordon, Försvar, Läkemedel, Verkstad, Medicinsk teknik och Telekom. Kvalifikationer · Du har en ingenjörsutbildning inom exempelvis maskinteknik, elektronik eller teknisk fysik. · Du har drivit egna projekt i minst 10 år, gärna inom svensk industri och ifrån flera olika branscher. Vi ser gärna att du har erfarenhet ifrån både produktion och produktutveckling. · Du som söker skall ha goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift. · Vi ser gärna att du är certifierad enligt PRINCE2 och/eller PMI, om inte så kommer du att erbjudas detta via oss. Ytterligare information Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner, kompetensutveckling, mentorskap samt en individuell karriärutvecklingsplan – just för dig! Vi är ett härligt gäng projektledare som umgås regelbundet genom bland annat ”erfarenhetsåterträffar” och AW:s och det finns även möjlighet att vara med i vår fantastiska personalklubb Club AFRY. Personalklubben arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, yogalektioner, sjunga i kör, spela brädspel till gästföreläsningar – det finns något för alla. Vi står upp för jämställdhet, mångfald och inkludering. Hos oss blir du en del av en mångsidig, inkluderande organisation där våra skillnader är våra styrkor. Vi respekterar varandra, delar med oss av våra kunskaper och har kul på jobbet. Vill du veta mer om oss så följ oss gärna på #worldclassprojectmanagement på Linked In samt hemsidan Projektkontroll & Projektledning | AFRY För frågor gällande tjänsten, kontakta Sektionschef Emma Nilsson, [email protected] För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, [email protected] Sista ansökningsdag är 8 augusti. Det går bra att skicka in din ansökan tidigare men vi kommer gå igenom majoriteten av ansökningarna först efter sommarledigheten. Välkommen med din ansökan! På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen
A Snapshot of Your Day Join a role where your expertise in quality management propels the success of modernization and upgrades (M&U) projects for gas turbines worldwide. As a Quality Manager in Projects, you'll ensure that every project meets regulatory and customer quality standards, collaborating closely with a team of accomplished professionals. Your day will be filled with dynamic challenges, from performing product risk analyses to leading quality team members and coordinating third-party inspections. Your proactive approach and strong communication skills will be key in delivering excellence and innovation in energy solutions. How You’ll Make an Impact * You will lead the Machinery Directive & CE Certification process, ensuring compliance and quality. * Conduct product risk analyses, including Substantial Modification and Risk analyses according to MD. * Review customer contracts to ensure quality deliveries are communicated effectively within projects. * Communicate with customers on quality topics, building positive relationships and trust * Create, update, and release project quality documentation, including Project Quality Plans and Quality Control Plans. What You Bring * You are a proactive team player who can lead or follow as needed, with a structured and collaborative approach. * Strong communication skills and resourcefulness to overcome challenges. * Preference for working independently, without needing a larger team of quality professionals. * International business experience is preferred, along with a degree or equivalent experience in a related field. * You have 5+ years work experience. About the Team Our modernization and upgrades (M&U) project management team is a dynamic group of 12 professionals, including 10 project managers and 2 quality managers.We complete M&U projects across our global fleet of gas turbines, ranging from auxiliary system upgrades to full core replacements. Our team is dedicated to supporting the QA/QC requirements of the M&U project portfolio, ensuring excellence in every project. Who is Siemens Energy? At Siemens Energy, we are more than just an energy technology company. With +100,000 dedicated employees in more than 90 countries, we develop the energy systems of the future, ensuring that the growing energy demand of the global community is met reliably and sustainably. The technologies created in our research departments and factories drive the energy transition and provide the base for one sixth of the world’s electricity generation. Our global team is committed to making sustainable, reliable, and affordable energy a reality by pushing the boundaries of what is possible. We uphold a 150-year legacy of innovation that encourages our search for people who will support our focus on decarbonization, new technologies, and energy transformation. Find out how you can make a difference at Siemens Energy: https://www.siemens-energy.com/employeevideo Our Commitment to Diversity Lucky for us, we are not all the same. Through diversity, we generate power. We run on inclusion, and our combined creative energy is fueled by over 130 nationalities. Siemens Energy celebrates character—no matter what ethnic background, gender, age, religion, identity, or disability. We energize society, all of society, and we do not discriminate based on our differences. Rewards/Benefits * Opportunities to collaborate with a distributed team. * Opportunities to work on and lead a variety of innovative projects. * Medical benefits. * Hybrid/Flexible work. * Time off/Paid holidays and parental leave. * Continual learning through the Learn@Siemens-Energy platform. * Access to a variety of employee resource groups. Application Don’t hesitate – apply via https://www.siemens-energy.com/global/en/company/jobs.html , id nr 276518 not later than 2025-08-01. Ongoing selection is applied, the role might be filled before the last application date. For questions about the role, please contact the recruiting manager Gerardo Pena at [email protected] For questions about the recruitment process, please contact the responsible recruiter Narcissa Gvozdar Tellefsen at [email protected] We refrain from all contact with staffing and recruitment companies, or advertising brokers. Location: Finspång ...
Vill du bli en nyckelperson i ett marknadsledande företag inom brandsäkerhetslösningar? Dafo söker nu en Master Scheduler som vill vara med och forma framtidens logistik och planeringsprocesser hos oss. Dafo Vehicle grundades 1919 och är en global ledare inom brandsäkerhetslösningar för tunga fordon. I december 2024 förvärvades Dafo Vehicle av United Safety, och under 2025 flyttade Dafo till en ny högteknologisk anläggning i Tyresö för att stödja fortsatt tillväxt och innovation. Dafo är arbetsplatsen för dig som vill vara en del av en tillväxtresa och trivs i en föränderligmiljö. I rollen som Master Scheduler ansvarar du för att säkerställa effektiv kapacitets- och produktionsplanering – från månadsplanering (IBP) till daglig schemaläggning på golvet. Du arbetar tätt med både interna team och externa partners för att balansera efterfrågan, leveransförmåga och kostnad. Huvudsakligt ansvarsområde: • Implementering av IBP och kapacitetsgranskningar • Utveckling av huvudplanering (MPS) och produktionsschemaläggning • Optimering av kostnader och resursutnyttjande • Uppföljning och analys av nyckeltal (KPI:er) • Stödja en kultur präglad av engagemang, förbättring och samarbete Tjänsten är placerad i Tyresö på heltid och start sker enligt överenskommelse. Detta är en direktrekrytering, vilket innebär att du blir anställd direkt av kund och vi på StudentConsulting tar hand om processen. DETTA SÖKER VI • Erfarenhet inom MPS/MRP, schemaläggning, ERP-system och masterdatahantering • Goda kunskaper i prognostisering och efterfrågeplanering, Operations Supply Planning (IBP), utnyttjande av IT-lösningar, lagerstyrning, prestationsövervakning, Lean • Grundläggande kunskaper i transportledning, in-/utflöde, interna flöden och lagerhantering, budgethantering och ekonomisk förståelse • Kandidatexamen eller motsvarande inom ingenjör/teknik • Minst 5 års relevant arbetslivserfarenhet • God kommunikativ förmåga och professionell engelska • Meriterande: APICS/CPIM-certifiering, Lean/Six Sigma, erfarenhet av att leda en anläggning styrd av ett Business Management System (BMS) Du passar perfekt för den här rollen om du kan lösa logistiska utmaningar, och god kommunikativ förmåga. Klarar av att prestera i en snabb miljö, hantera tidspress och anpassa dig snabbt till förändringar. Har säkerhet som högsta prioritet och följer alla policyer för att främja en säker arbetsmiljö. Har en positiv attityd och god samarbetsförmåga. Låter det här som en tjänst för dig? Skicka in din ansökan så snart som möjligt – intervjuer sker löpande. OM FÖRETAGET Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi tillsatt över 20 000 jobb det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.com
Consensus är våra kunders kompetenspartner för konsulter, rekrytering och utbildning. Vi utvecklar människorna som utvecklar företagen och hittar personligheterna som gör skillnad - hållbart, långsiktigt och nära dig. Sedan 2002 har vi varit ett stöd till såväl lokala företag i Örebro län som till nationella och globala koncerner. Och det vi inte visste igår vill vi lära oss idag. För rätt kompetens gör skillnad. Consensus har förmånen att samarbeta med många stora och välkända företag inom flera olika branscher. Vi har en lång historia av att arbeta med interims-/ konsultuppdrag på både chefs- och specialistnivå. Vår gedigna erfarenhet gör att vi blir ett bra bollplank till dig för att du ska känna dig trygg när du är ute på ditt uppdrag. Alla konsulter hos oss har en dedikerad konsultchef som har kontinuerlig kontakt med dig för att säkerställa att du får önskad utveckling i din yrkesroll och karriär samt säkerställer att du trivs på din arbetsplats. Nu har du chansen att bli en del av vårt framgångsrika team! Du som har erfarenhet från tillverkningsindustrin och trivs med struktur, ansvar och problemlösning har nu möjlighet att ta nästa kliv i karriären. Nu söker vi en Projektkoordinator med fokus på specialorderhantering till en av våra kunder i Laxå. I den här rollen tar du ett helhetsgrepp om projekt – från planering och koordinering till färdig leverans. Din insats är avgörande för att säkerställa att varje specialorder genomförs effektivt, kvalitetssäkert och enligt plan. Om rollen Som Projektkoordinator kommer du att: Driva specialorderprojekt från start till mål – planering, koordinering och uppföljning Koordinera produktion och materialförsörjning samt kvalitetssäkra varje steg Säkerställa att leveranser sker enligt uppsatta tidsplaner och kvalitetskrav Vara spindeln i nätet och kommunicera med både kunder, leverantörer, produktion och transportörer Arbeta nära teamet för att definiera projektmål och lösa utmaningar längs vägen Föra löpande projektuppföljning och rapportering Vem du är Vi söker dig som har: Erfarenhet från tillverkningsindustrin och förståelse för specialorderprocesser God analytisk förmåga och ett lösningsorienterat arbetssätt Förmåga att arbeta strukturerat och ta ansvar från början till slut God kommunikationsförmåga på svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande: erfarenhet av affärssystemet M3 samt kunskaper inom logistik, transport och exportdokumentation Du trivs i samarbete men är också självgående och vågar ta initiativ. Du är nyfiken, prestigelös och vill utvecklas tillsammans med ett team som gillar att lyckas ihop. Att vara konsult hos Consensus Som konsult hos Consensus får du möjlighet att arbeta med några av de mest spännande och varierande uppdragen inom olika branscher. Du kommer att vara en nyckelspelare för våra kunder och bidra till deras framgång genom din kompetens och erfarenhet. Hos oss får du inte bara utveckla dina egna färdigheter utan också göra skillnad i både små och stora projekt och organisationer. Genom nära samarbete med vår försäljningsorganisation säkerställer vi att du alltid har relevanta och meningsfulla uppdrag. Läs mer om vad vi kan erbjuda på: https://www.consensus.nu/konsult/ Ansökan För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elisabeth Mattsson på [email protected] eller 072-600 64 49 Vi ser fram emot din ansökan via www.consensus.nu. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Välkommen att ta nästa steg i din karriär!
Därför är detta jobb för dig Du brinner för att driva utvecklingsprojekt där ny teknik tar form – från tidiga idéer till färdig produkt. Som projektledare inom R&D leder du arbetet framåt, strukturerar upp komplexa projekt och ser till att lösningar tas fram i rätt tid, med rätt kvalitet och inom budget. Du arbetar nära konstruktörer, ingenjörer, inköp och produktion – och ser till att alla delar rör sig i takt mot samma mål. Med din tekniska förståelse, ditt affärssinne och din förmåga att få människor att samarbeta, skapar du resultat i projekt som formar framtidens produkter. Här kliver du in i ett team där vi delar kunskap, stöttar varandra och vågar tänka nytt. Vill du vara med och driva utveckling som gör skillnad – både för kunder och samhället? Då är det här helt rätt plats för dig. Vi har precis flyttat in i våra nya lokaler mitt i Linköping – specialanpassade för samarbete, fokus och professionellt nätverkande. Här möts vi i kreativa mötesrum, moderna arbetsytor och – för den som vill – vid pingisbordet för en paus med kollegor. Oavsett om du är ute hos kund eller jobbar från kontoret är det här din trygga bas – en plats där relationer stärks, idéer utbyts och utveckling sker, varje dag. Du blir del av vårt affärsområde Compliance & Management där vi stöttar en effektiv omställning till digitala, hållbara och säkra lösningar genom expertkunskap inom exempelvis kvalitet, säkerhet, hållbarhet och projektstyrning. Ansvarsområden Leda utvecklingsprojekt från idéstadie till lanserad produkt Sätta upp projektplaner, följa upp tid, kostnad och kvalitet Koordinera tvärfunktionella team inom konstruktion, test, inköp och produktion Driva tekniska utredningar och säkerställa att rätt beslut fattas i tid Implementera strukturerade arbetssätt, processer och verktyg inom projektet Följa upp och kommunicera projektstatus till både interna och externa intressenter Kvalifikationer Vi söker dig som har ett genuint intresse för produktutveckling och trivs med att ta ledarrollen i tekniskt komplexa projekt. Du har ett strukturerat arbetssätt, är kommunikativ och trivs med att samarbeta över discipliner. Vi vill att du har: Ingenjörsexamen eller motsvarande erfarenhet inom teknik eller produktutveckling Erfarenhet av att leda projekt inom R&D, gärna i tillverkande industri Förmåga att kombinera teknisk förståelse med affärsmässighet Trygg i din kommunikation, både på svenska och engelska Erfarenhet av projektmetodik som Agile, XLPM eller PMP är meriterande Vissa uppdrag kan omfattas av försvarssekretess, vilket innebär att en godkänd säkerhetsprövning kan krävas. En spännande resa med Knightec Group Semcon och Knightec har gått samman som Knightec Group. Tillsammans bildar vi Norra Europas ledande strategiska partner inom produkt- och digital tjänsteutveckling – hur häftigt är inte det? Med en unik kombination av tvärfunktionell expertis och en holistisk förståelse för affärer hjälper vi våra kunder att förverkliga sina strategier – från idé till färdig lösning. På Knightec Group finns kompetensen, attityden och drivkraften som krävs för att anta de mest utmanande och innovativa projekten. För våra medarbetare innebär detta fantastiska möjligheter att vara med och forma framtiden genom meningsfulla projekt i teknikens absoluta framkant. Här får du inte bara utvecklas och växa, utan också bli en del av något större. Låter det som platsen för dig? Häng med på en spännande resa! Praktisk information Detta är en tillsvidareanställning med en provanställning på sex månader, placerad på vårt kontor på Tanneforsgatan 3 i Linköping. Resor i tjänsten kan förekomma till våra kunder. Startdatum är så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Skicka in din ansökan så snart som möjligt, men senast 2025-08-24. Om du har några frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Kicki Björ, Talent Acquisition Specialist. Vi hanterar alla ansökningar via vår karriärsida för att säkerställa en trygg och säker hantering av dina personuppgifter i enlighet med GDPR. Vi ser fram emot att höra från dig!
Välj ett jobb för att visa detaljer