Depåtekniker, prospektering

Sök bland 4 lediga jobb som Depåtekniker, prospektering och börja ditt nya yrkesliv idag!

Brandskyddstekniker till Presto Gällivare

Presto hjälper företag och organisationer att skydda sina verksamheter mot brand och olycka. Tillsammans med våra kunder tar vi fram lösningar som minimerar risken för brand och olycka - genom rådgivning, marknadens bredaste utbud av utbildningar, hållbara säkerhetsprodukter och service i världsklass. Som medarbetare på Presto är du med och gör skillnad. Tillsammans med våra kunder räddar vi liv. Vi som jobbar på Presto har olika bakgrund och erfarenhet, men gemensamt för alla är en drivkraft att växa och att arbeta tillsammans som ett lag. Vi letar efter dig som har rätt inställning och en ambition att utvecklas! Om rollen Med visionen Tillsammans räddar vi liv kommer du som Brandskyddstekniker säkerställa våra kunders systematiska brandskyddsarbete med målet att skapa trygghet för människor i vardagen. Du arbetar ute på fält och möter våra kunder dagligen. Arbetsområdet utgår från depå med omnejd och kan även innebära att arbeta på andra orter inom regionen. Som brandskyddstekniker på Presto ingår bland annat att: Stärka och bygga starka kundrelationer där vi genom service och kunddialog hjälper våra kunder med deras systematiska brandskyddsarbete. Leverera och montera/installera brandutrustning enligt upprättade instruktioner och regelverk. Utföra uppdragen på rätt tid, till rätt pris och med kvalitet i världsklass. Boka in och Genomföra service av befintligt brandskydd med fokus förstahandsredskap. Efter avslutad uppdrag ge kunder feedback på deras brandskyddsarbete. Du arbetar dagligen med att dokumentera i vår digitala plattform Mobigo. Att arbeta mot att individuella såväl regionens budget samt resultat uppnås. Säkerställa att god ordning råder på arbetsstället samt ansvara för skötsel av verktyg, utrustning och persedlar. Vi söker dig som Är en engagerad, driven och serviceminded lagspelare gentemot kunder och kollegor. Du delar vår vetskap om att tillsammans är vi starka. Är skicklig i kommunikation där du kan hantera och möta olika typer av människor. Uppskattar eget ansvar och har god förmåga att planera dina dagar. Trivs i föränderliga miljöer där ingen dag är den samma och där du samtidigt engagerar dig för att hitta lösningar framåt. Är praktiskt lagd och gillar kombinationen av både service- och administrativt arbete. Bidrar med något av det viktigaste; Positiv energi i vardagen där du tar en utmaning med glädje och fokuserar på att jobba utvecklingsorienterat. För att lyckas i rollen behöver du: Ha B-körkort. Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Ha god datorvana och kunna hantera Officepaketet. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom branschen men det är inget krav för tjänsten. Det praktiska Våra rekryteringsprocesser är kompetensbaserade och vi använder Alva Labs (https://www.alvalabs.io/candidates) för att säkerställa en fördomsfri rekrytering. Om du uppfyller kraven för rollen kommer du att få genomföra två olika tester- logik och ett personlighetstest. Dessa ger oss en fördomsfri indikation på hur väl du matchar rollbeskrivningen. Självfallet omfattas du av kollektivavtalade försäkringar när du jobbar hos Presto, friskvård (3000 kr), arbetstidsförkortning samt förmånliga priser på tågresor via SJ. Urval sker löpande, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Tjänsten är på heltid (40 timmar/vecka). Du arbetar vardagar mellan kl. 07:00-16:00. Anställningen startas alltid med en 6 månaders visstidsanställning enligt kollektivavtal och om det känns bra för bägge parter erbjuds därefter en tillsvidareanställning. Presto tillhandahåller servicebil du använder i tjänsten. Eftersom vi verkar i säkerhetsbranschen kommer vi genomföra en säkerhetsprövning på slutkandidaten vilket innebär att belastningsregister, kreditprövning och drogtest ska vara utan anmärkning för att erbjudas anställning hos Presto. Vid frågor om tjänsten kontakta: Magnus Bertzén [email protected] Om oss Presto AB grundades 1959. Vi har sedan start alltid satt säkerheten främst, det är vilka vi är, det är vad vi gör och det ligger i vårt DNA. Våra kvalitativa produkter, lösningar och lojala kunder driver oss framåt. Vi har ett ansvar att driva verksamheten på bästa möjliga sätt. Inte bara just nu utan även för kommande generationer. Våra värderingar är tillsammans, kundfokus och enkelhet. Vi vill skapa en kultur där alla kan växa och bli sitt bästa jag, där vi hela tiden lär av varandra. Tillsammans är vi mer än ett företag, vi formar en gemenskap som gör världen till en säkrare plats. Vi ligger steget före. Varje år besöker vi fler än 75.000 verksamheter och fastigheter där vi både servar befintligt brandskydd och förebygger risker. Vi återvinner över 70.000 släckare i vår fabrik i Katrineholm. Vi utbildar årligen 100 000 deltagare fördelat på 6600 tillfällen. Det är så vi skapar ett tryggt, modernt och hållbart brandskydd. Prestos omsättning har passerat 1 miljard kronor.

17 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Säkerhetstekniker

Vill du vara del i utvecklingen av ett starkare och växande Örebro? Sök då tjänsten som säkerhetstekniker! Vi på Jefferson Wells söker på uppdrag av Örebroporten Fastigheter AB just dig som vill arbeta som säkerhetstekniker. Örebroporten har idag Örebros mest mångfacetterade och intressanta fastighetsbestånd med hyresgäster inom många olika branscher. Vi har utöver det ett mycket spännande uppdrag inom kommunkoncernen då vi ansvarar för många av kommunens fastighetsutvecklingsprojekt och omställningsfastigheter. Vi tänker långsiktigt och hållbart. Vi brinner för inspirerande och nytänkande lösningar som kommer både hyresgäster och samhälle till nytta. I teknikgruppen finns en gruppchef teknik, en systemtekniker och en låstekniker med olika spetskompetenser. Vi är en slimmad del i en effektiv organisation där vi jobbar nära varandra för verksamhetens bästa. Vi behöver förstärka gruppen med en säkerhetstekniker. En roll där du i nära samarbete med gruppchef teknik, förvaltare och projektledare säkerställer att fastigheternas tekniska system fungerar enligt fastighetsägarens krav och hyresgästernas förväntningar. Din utgångspunkt är alltid ett gott kundbemötande där fastighet och hyresgäst är lika viktiga. Du följer miljömål och tänker miljömässigt Låter det spännande? Varmt välkommen med din ansökan! Om rollen Som säkerhetstekniker är dina mål nöjda hyresgäster, bidra till tekniska förbättringar och att arbeta för hållbara miljöer. Utgångspunkten för ditt ansvarsområde är fördelningen i listan "driftens uppdrag". Ditt ansvar omfattar bland annat: * Byggnadernas tekniska system såsom larm och passersystem, tekniska nätverk, porttelefonsystem. * Digitala verktyg * Dokumentation av de tekniska systemen Den vi söker Vi söker dig som har el- eller teleteknisk utbildning, erfarenhet av säkerhetsinstallation och service med inriktning på inbrottslarm samt erfarenhet av passagesystem. B-körkort är ett krav. Det är meriterande med erfarenhet av Integra passagesystem, erfarenheter inom brand, lås samt nätverk. Kunskaper inom lag- och regelefterlevnad inom säkerhet ser vi också som meriterande. För att lyckas som säkerhetstekniker hos oss har du ett strukturerat arbetssätt med fokus på tid, kostnad, hållbarhet och kvalitet samt är van att prioritera och att fatta beslut. Du är handlingskraftig och trivs med att arbeta i team. Du är nyfiken och gillar utveckling i vardagen, både i stort och smått och ser digitalisering som en naturlig del i vardagen. Prestigelöshet och att dela med sig av sin kunskap och initiativförmåga är egenskaper vi värderar högt. Örebroporten som arbetsgivare Som medarbetare hos oss erbjuds du en unik möjlighet till intressanta och utmanande arbetsuppgifter. Att få bidra till både samhällsnytta och affärsnytta och där du som medarbetare har mycket goda utvecklingsmöjligheter i ett kreativt och framåtsiktande företag. Organisationen är platt för att ge individen stora möjligheter till initiativ och kreativitet. Vi har identifierat våra huvudprocesser så att rätt kompetens kommer in i rätt skeden. Vi tänker på hela människan och det är viktigt för oss att våra medarbetare känner att de har en bra balans mellan arbete och privatliv och vi erbjuder en god arbetsmiljö. Ansökan Vi samarbetar med Jefferson Wells. Frågor besvaras av Emil Chandorkar, 072-453 76 54 eller via e-post [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så registrera din ansökan på så snart som möjligt, dock senast den 10/3. Örebroporten Fastigheter AB är ett helägt kommunalt utvecklingsbolag. Vår affärsidé är att skapa förutsättningar för ett växande Örebro, genom att utveckla välanpassade och hållbara miljöer för företag, organisationer och samhällsfunktioner. Med samhällets bästa som vårt mål, och både bred och djup kompetens inom fastighetsutveckling, är vi stolta över att bygga ett starkare Örebro tillsammans med kommun och näringsliv. Bolaget ägs av Örebro Rådhus AB och förvaltar en uthyrbar area om cirka 390 000 kvm. Marknadsvärdet på fastighetsbeståndet är 6 Mdkr. Omsättningen för 2023 var ca 470 Mnkr. Örebroporten erbjuder ett rikt utbud av lokaler till verksamheter med lokalisering i Örebro kommun. Vi har både gammalt och nytt i vårt bestånd. Bland våra senaste projekt kan nämnas Åbylunden 1 och Kexfabriken 2. Örebroporten har en väl sammansvetsad organisation med ca 49 medarbetare. Vår arbetsplats finns på Orvar Bergmarks Plats 2B. Läs mer på www.orebroporten.se.

14 februari 2024
Sista ansökan:
11 mars 2024
Drifttekniker ventilation

Vi som arbetar på fastighet och service förvaltar och sköter driften i Region Uppsalas fastigheter och lokaler. Vi ser ett värde i att vårt arbete bidrar till samhällsnytta och hållbarhet. Lockas du av att få arbeta med ett brett utbud av teknik i en samhällsviktig verksamhet med höga krav på säkerhet? Då kommer du att trivas hos oss och vi med dig! Om arbetsgivaren - Fastighet och service Region Uppsala kännetecknas av en stark tillväxt och förvaltningen Fastighet och service är en viktig del i denna. Vi på Fastighet och service omsätter drygt en miljard kronor och är ca 400 medarbetare. Vi utvecklar, förvaltar och underhåller en lokalyta på drygt 760 000 kvadratmeter, allt från nya avancerade vårdbyggnader till medeltida slott. Vi sköter även transporter och arbetar med logistiska lösningar inom Region Uppsala samt ansvarar för måltidsservice till inneliggande patienter. De flesta av våra kunder finns inom hälso- och sjukvården och den största kunden är Akademiska sjukhuset. Vi lovar dig komplexa och utmanande arbetsuppgifter, många möten med intressanta människor och trevliga arbetskamrater som går till sina arbeten för att göra något viktigt! Vad är viktigt för dig? Vår verksamhet Vi är just nu inne en spännande, expansiv period där det både byggs nytt och renoveras mycket på sjukhusområdet. Hos oss på Fastighet och service Region Uppsala kommer du att arbeta i vårdmiljö och arbetet sker inom Regionens lokaler däribland Akademiska sjukhusets område. Du får varierande, intressanta och ansvarsfulla arbetsuppgifter i en omgivning med kompetenta kollegor och en mångfald av tekniska system. Fastighetsdrift är en avdelning inom Fastighet & service. Vi är ca 80 medarbetare som ansvarar för drift och underhåll av Region Uppsalas fastigheter. Din arbetsgrupp består av ca 18 medarbetare som sköter den dagliga driften inom bl a. Ventilation och fastighetsautomation i Regionens fastigheter i och runt Uppsala stad. Ditt uppdrag Du kommer att arbeta med drift, tillsyn och skötsel, felavhjälpande underhåll samt verksamhetsservice av fastigheternas tekniska system. Arbetet är varierande, innehåller mycket problemlösning och du har stor möjlighet att själv styra ditt arbete samt komma med förslag och förbättringar där du ser behov och möjligheter. Arbetet innehåller i övrigt felsökning och akut felavhjälpande åtgärder på fastigheternas tekniska system. Arbetet omfattas även av energiförbättrande åtgärder. På sikt kan du komma att ingå i beredskapsgruppen. Kvalifikationer Vi vänder oss till dig som är intresserad av fastighetsteknik och som trivs i en varierande miljö där du möter både nytt och gammalt, enkelt och komplicerat. * Du har några års arbetslivserfarenhet av ventilation * Vi ser gärna att du även har styrkunskaper för VVS-system * Vi tror också att du har allmän kunskap och systemkunskap om VVS * Du har god vana att ha datorn som arbetsverktyg * Du talar och skriver mycket god svenska * Du har B-körkort Som person har du en god social kompetens med en positiv attityd och är lyhörd för kundens behov. Du har en god prioriteringsförmåga och är kvalitetsmedveten i ditt arbete. Du tar ansvar för ditt eget arbete samtidigt som du är van vid, och trivs med, att arbeta i team. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrig information Vi erbjuder dig en föränderlig miljö med stark teknisk utveckling och en omgivning med många människor och en mångfald av tekniska system i en av Sveriges snabbast växande regioner. Anställningen är på heltid, tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Du utgår från Akademiska sjukhuset men du sitter i servicebil och arbetar främst med fastigheterna i och runt Uppsala stad. Hos oss får du förmåner som gör skillnad, läs om förmånerna här. Vill du veta mer om Fastighet och service innan du söker? Se filmen om oss här! Fackliga företrädare nås via växeln: 018-611 00 00. Vid eventuella frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig Rekryteringskonsult Anne Wegar på [email protected] eller på telefon 0709-535 880. Varmt välkommen med din ansökan! Region Uppsala värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund, funktionalitet och livserfarenhet.

2 februari 2024
Sista ansökan:
3 mars 2024
Vi söker nästa stjärna inom avbrottfri kraft, kyla och nätverk!

Kunden levererar avbrottsfri kraft, kyla och nätverk till verksamheter med höga tillgänglighetskrav. I deras leverans ingår allt från rådgivning, design och installation, till drift, underhåll och övervakning med säkerställd kompetens och alltid i dialog med kunden. Nu söker dem en UPS tekniker till deras kontor i Stockholm. Du erbjuds en tjänst i ett bolag med ett starkt varumärke där teamkänsla och hög trivsel präglar arbetsplatsen. Arbetsuppgifterna omfattar främst utförande av UPS service samt arbeten med el- och kraftförsörjningssystem. Du har ansvar för att planera utförandet av ditt arbete i form av inköp av material, dokumentera, föra protokoll och rapportering av avvikelser. Du ska känna till och följa gällande standarder och regler, hålla dig uppdaterad med utveckling av produkter, metoder och teknik. Kunderna är allt från stora, internationella, företag till myndigheter och instanser som är av stor samhällelig betydelse vilket innebär en chans för dig som anställd att vara med i intressanta projekt i unika miljöer. Vi söker dig med: - Erfoderlig teknisk kompetens inom ditt teknikområde. - Förmåga att planera och leda service och installationsarbeten. - Känna till tekniska system och produkter samt ha förmåga att förstå dess funktionalitet. - Kännedom om gällande standarder och regler. Vi söker dig som är: - Initiativrik - Tycker om att ha kundkontakt - Teknisk utbildning - Affärsmässig För att vara aktuell för tjänsten krävs även goda kunskaper i svenska och engelska, att du innehar B-körkort samt att du blir godkänd i en säkerhetsprövning enligt SUA.

23 november 2023
Sista ansökan:
11 maj 2024