Expeditör, spedition

Sök bland 5 lediga jobb som Expeditör, spedition och börja ditt nya yrkesliv idag!

🚛 Exportspeditör med UK-fokus till JAS Worldwide Sweden – Göteborg 🇬🇧📦
Ad Acto Rekrytering AB
Transportledare och transportsamordnare

Vill du arbeta på ett internationellt logistikföretag som sätter både människor och hållbarhet i centrum? Brinner du för vägtransporter, exportflöden och smarta lösningar? Då kan du vara den vi söker! adacto people letar nu efter en riktigt skarp och härlig exportspeditör till vår kund inom internationell logistik – en global aktör som satsar stort på både människor och möjligheter! Om kund Vår kund är JAS Worldwide Sweden AB – ett globalt företag inom logistik som erbjuder transportlösningar inom sjö, flyg, bil och tåg. Tjänsterna omfattar även kontraktlogistik, tullförmedling, distribution, samlastning och skräddarsydda lösningar i hela leveranskedjan. Med sex kontor från Helsingborg till Luleå och 95 medarbetare i Sverige kombinerar JAS global räckvidd med lokal expertis. Nu söker vi en vass exportspeditör till kontoret i Göteborg. Företaget är särskilt starkt inom vägtransporter till Storbritannien, men arbetar även med andra marknader som Turkiet och Baltikum. Du blir en del av ett sammanhållet team på 12 personer, där man stöttar varandra, har kul tillsammans och delar en stark teamkänsla. Här finns både erfarenhet och engagemang – och nu söker vi någon som vill bidra med nytänk, energi och framåtanda. JAS är stolta över sin SmartHub-teknologi, sina hållbarhetssatsningar och sin personliga kundservice. Om rollen Du kommer att arbeta med exportspedition med inriktning mot vägtransporter – i huvudsak till Storbritannien. I rollen ingår bl.a.: Hantering av transport- och speditionsuppdrag enligt kundavtal Fraktdebitering och fakturering Hantering av offertförfrågningar och prissättning Godsplanering och optimering av lastflöden Tullhantering Aktivt arbete med att utveckla affären och hitta nya lösningar Bygga och vårda kundrelationer – både nya och befintliga Daglig samverkan med säljteam, kunder och agenter Vem söker vi? Gedigen erfarenhet av spedition, gärna med export och vägtrafik mot UK Minst 5 års erfarenhet God kännedom om logistikmarknaden och transportflöden Flytande svenska och engelska – i både tal och skrift Van att arbeta i olika affärssystem och digitala verktyg Förmåga att koordinera, prioritera och hålla deadlines God administrativ förmåga – du har koll på detaljerna! Du är prestigelös, noggrann och trivs i en snabb miljö där du får agera lösningsorienterat Du är nytänkande, lösningsorienterad och bidrar med energi till gruppen Meriterande Utbildning inom området, gärna från YRGO Erfarenhet av att ha jobbat med sociala medier i jobbet Vårt löfte till dig Hos oss får du: Stora möjligheter till personlig utveckling Friskvårdsbidrag Ett internationellt nätverk och moderna verktyg Nya fräscha lokaler i Långedrag Rikskort Tjänstepensioner och försäkringar Flexibla arbetstider Ett härligt team som gillar att ha kul tillsammans Plats & anställning Tjänsten är heltid och tillsvidare, placerad i Göteborg. Ansökan Skicka din ansökan till adacto People redan idag så berättar vi mer. Urval och intervjuer sker löpande. Kunden ser tillsättning så snart som möjligt. Detta uppdrag är en direktrekrytering, vilket innebär att du anställs direkt av företaget och får möjlighet att bli en del av ett engagerat team med fokus på kvalitet och utveckling. adacto People är en specialist inom rekrytering och bemanning inom logistik och fordonsbranschen. Med över 10 års erfarenhet erbjuder vi skräddarsydda lösningar för att hitta rätt kompetens till rätt företag. Vi arbetar nära både kunder och kandidater för att säkerställa långsiktiga och framgångsrika partnerskap. We are adacto People.

17 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Transportadministratör
Valueone AB
Transportledare och transportsamordnare

ValueOne söker en transportadministratör för ett konsultuppdrag hos en av våra kunder inom industrin i Ovanåkers kommun. Uppdraget startar omgående och löper på fram till sista september 2025 med chans till förlängning. ValueOne är specialister inom Supply Chain Management - inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning och rekryteringsstöd inom vårt specialistområde samt verksamhetsutveckling av företags funktion för Supply Chain avseende strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens. Vi kan erbjuda en mängd olika uppdrag på alla nivåer inom Supply Chain Management. Som konsult hos ValueOne ingår du i ett professionellt och driftigt team bestående av de främsta konsulterna inom inköp och logistik. Väljer du att gå med i vårt team erbjuds du: Marknadsmässig lön, som du själv kan påverka Tjänstepension Sjuk- och vårdförsäkring Friskvårdsbidrag Personlig coachning och karriärrådgivning Nätverksträffar med kompetenta kollegor och Supply Chain professionals genom återkommande event och föreläsningar Kompetensutveckling genom världsledande individanpassade utbildningar och kurser inom Supply Chain tack vare vårt partnerskap med CIPS (www.cips.org) Om rollen Som transportadministratör ansvarar du för att boka, koordinera och följa upp transporter i nära samarbete med lager, säljavdelning och externa transportörer. Transporterna sker huvudsakligen inom Sverige, men även export till utlandet förekommer. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Boka transporter i affärssystem enligt order och leveransplan. Kontakta och följa upp med transportbolag vid avvikelser, förseningar eller specialkrav. Hantera transportdokumentation, bland annat fraktsedlar, tulldokument och exporthandlingar. Samverka med interna avdelningar för att säkra rätt leverans i tid. Säkerställa att transporter sker enligt gällande lagar och avtal. Erfarenhet och kompetens Vi söker dig som har arbetat med att boka transporter inom industri, logistik eller liknande miljö. Gärna med erfarenhet av tull-, export- och importadministration. Du behärskar svenska flytande i tal och skrift och har god systemvana, särskilt inom affärssystem och Microsoft 365. Vi ser det som meriterande om du har en eftergymnasial utbildning, exempelvis från en yrkeshögskola inom spedition eller logistik.   Som person har du en god administrativ förmåga och trivs med att arbeta strukturerat. Du har lätt för att kommunicera tydligt och professionellt. Vi tror även att du är lösningsorienterad, självgående och duktig på att samarbeta. Ansökan Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Emmy Aho på telefon: 076 513 40 22 alternativt 010 332 29 20.

13 juni 2025
Sista ansökan:
13 augusti 2025
Speditör med distributionsansvar till global fordonstillverkare!
Needo Recruitment West AB
Transportledare och transportsamordnare

Logistiker | Speditör | Materialplanerare | Transport | Distribution  | Forwarder Uppskattar du varierande arbetsdagar och att samarbeta tätt med flertalet funktioner? Stimuleras du av problemlösning och har förmågan att se helheten av ett logistikflöde? Är du driven och gillar att ha stora kontaktytor? Då kan tjänsten som Speditör hos vår kund inom fordonsindustrin vara möjligheten för dig! Om tjänsten I rollen som Speditör kommer du arbeta med att leverera logistiklösningar med hög operativ kvalitet för leverans av fordon till kund globalt. Tillsammans med ditt team optimerar du logistikkedjan och hanterar förekommande avvikelser, alltid med kunden i fokus.  Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Hantera dagliga operativa frågor. Säkerställa åtgärder och korrigerande insatser vid avvikelser. Relations- och nätverksbyggande av interna och externa kontakter. Utveckling och processförbättring av digitala lösningar. Om dig Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning (eller erfarenhet som kan bedömas likvärdig) inom Logistik, Industriell Ekonomi, Supply chain eller motsvarande.För att lyckas i tjänsten bör du vara trygg i din kompetens och kunna hantera tempofyllda miljöer. Vi ser därför att du har minst två års erfarenhet av spedition, med fördel både sjö och väg, gärna på en internationell nivå. Vidare kommer du att arbeta i en global organisation, det är därmed väsentligt att du behärskar svenska så väl som engelska flytande. Har du även goda kunskaper i Officepaketet och Excel är detta tjänsten för dig. Har du även erfarenhet av Qlik eller Power BI är detta meriterande. Som person ser vi att du stimuleras av att lösa problem. Du tycker om att ta egna initiativ och har förmågan att se helheten för att kunna prioritera upp din arbetsdag. Vidare beskriver du dig själv som snabblärd, positiv och har en god kommunikationsförmåga för att identifiera och driva optimala lösningar. Övrigt Anställningsform: Långsiktigt konsultuppdrag via Needo med eventuell möjlighet till överrekrytering. Placering: Göteborg Lön: Genomsnittlig månadslön. Urval sker löpande, varmt välkommen med din ansökan!

20 maj 2025
Sista ansökan:
1 juli 2025
Sjöspeditör till företag i Göteborg
Bravura Sverige AB
Transportledare och transportsamordnare

Har du erfarenhet som speditör och vill arbeta med sjöspedition? Är du en ansvarstagande person som drivs av att arbeta för hög kundnöjdhet? Här får du möjlighet att utvecklas med ett kompetent team ett marknadsledande logistikföretag. Om tjänsten Det här är ett konsultuppdrag på heltid. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos företaget. Det finns möjligheter till förlängning av uppdraget. Om företaget Mer information kring vilket kundföretag det gäller kommer längre fram i processen. Arbetsuppgifter I rollen som sjöspeditör har du en central roll i att hantera hela processen för sändningar, från att boka upp sändningen till att säkerställa korrekt leverans. Dina arbetsuppgifter inkluderar att planera och boka transporter, hantera förtullning, övervaka sändningar och följa upp att allt går enligt plan. Du ser även till att alla kostnader är korrekt estimerade och att fakturering sker på ett korrekt sätt, inklusive kontroll av kundfakturor innan de skickas ut. Vidare har du kontakt med kund och leverantör vilket innebär att du är deras huvudsakliga kontaktperson och säkerställer att deras sändningar hanteras effektivt och enligt deras behov. Dessutom kommer du att hantera eventuella frågor från kund rörande debiterade uppdrag och vara ansvarig för uppdragets totala resultat. • Central roll för hela processen • Planera boka, leveransbevaka sändningar • Säkerställa korrekt förtullning Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper • Utbildning/arbetslivserfarenhet av sjöspedition • God dator och systemvana, erfarenhet i Excel är meriterande • Du talar och skriver obehindrat på svenska och engelska För att trivas i denna roll är du en noggrann och strukturerad person som uppskattar att arbeta i team och bidrar till gruppens framgång med din positiva attityd. Du är en naturlig lagspelare som gillar att samarbeta och skapa goda relationer. Vidare har du ett öga för detaljer och ett genuint engagemang för att leverera hög kvalitet. En positiv inställning och ett kommersiellt tänkande är också viktiga faktorer för att bli långsiktig och framgångsrik i rollen. Övrig information Start: Omgående Plats: Göteborg Lön: Enligt överenskommelse Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan. Har du frågor om tjänsten eller kring din ansökan är du välkommen att kontakta vår support genom att maila till [email protected] eller ringa till nummer 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan! Sista ansökningsdatum är 2025-03-23 #Nextgen

23 februari 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Senior Ocean Freight Forwarder
Intereast Transport AB
Transportledare och transportsamordnare

InterEast är ett internationellt logistikföretag som specialiserar sig på hållbara och effektiva transportlösningar. Med över 30 års erfarenhet och kontor i fyra länder, arbetar vi dagligen med att minska klimatpåverkan genom digitalisering och innovativa lösningar. Vår vision är att revolutionera logistikbranschen genom att skapa framtidens hållbara transporter. Nu söker vi vår nästa Senior Forwarder som vill vara med på resan! Din rollSom Senior Forwarder hos oss på InterEast spelar du en nyckelroll i vårt operationsteam. Du kommer att vara en länk mellan våra kunder, leverantörer och interna team för att säkerställa att varje transportlösning planeras, bokas och följs upp på bästa sätt. Med fokus på problemlösning och kundservice levererar du inte bara transportlösningar – du skapar också långsiktiga relationer och bidrar till våra partners framgång! Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera: Planering, koordinering och uppföljning av transporter Bygga starka relationer genom kund- och leverantörskontakter Säkerställa kostnadseffektiva och hållbara lösningar Vem är du? Vi söker dig som är strukturerad, serviceinriktad och lösningsorienterad. Du har en stark förmåga att bygga och vårda relationer samtidigt som du trivs i en dynamisk arbetsmiljö där förändringar och förbättringar är en del av vardagen. Du är snabb och noggrann, men har också förmågan att se helheten och ta initiativ till förbättringar. Rollen erbjuder stora möjligheter till utveckling, där du successivt ges möjlighet att växa och allteftersom ges mer uppgifter och ansvar. För att lyckas i rollen ser vi gärna att du har: En eftergymnasial utbildning inom logistik, ekonomi eller liknande Minst 5 års erfarenhet av logistik och transportprocesser Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Erfarenhet från en internationell miljö är meriterande Varför ska du jobba med oss på InterEast?På InterEast får du möjlighet att arbeta i ett växande och dynamiskt företag där du kan påverka både din egen roll och företagets utveckling. Vi erbjuder flexibilitet med möjlighet att arbeta hemifrån vissa dagar och en bra balans mellan arbete och fritid med förkortad arbetstid under sommaren och extra halvdagar. För oss är trygghet viktigt. Därför erbjuder vi tjänstepension, föräldrapenningstillägg och sjukförsäkring. Vi värnar om din hälsa och erbjuder ett friskvårdsbidrag på 5000 SEK per år samt förmåner via vår förmånsportal. Hos oss handlar det om mer än arbete – vi värdesätter gemenskap och har regelbundna aktiviteter som frukostfika, kick-off:er och AW:s. Vi ser fram emot att du blir en del av vårt team! Start: Enligt överenskommelse Omfattning: Tillvidareanställning – vi applicerar 6 månaders provanställning Lön: Fast lön Kontakt: Branch Manager, Simona Urbikaite, [email protected] (för frågor gällande tjänsten, ej ansökningar) För att läsa mer om InterEast – klicka in här! Varmt välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi intervjuar löpande.

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025