Fastighetsuthyrare

Säljande fastighetsuthyrare till Västra Götaland Vår kund växer och behöver förstärka sitt utyrningskontor i Uddevallatrakten med en säljande och driktig fastighetsuthyrare. Företaget bygger hyresfastigheter och hyr ut dem direkt till hyresgäster i egen regi. Arbetsuppgifter Som uthyrare äger du dina egna projekt, med målet att alla lägenheter i fastigheterna ska vara uthyrda till inflyttningsdagen. Vägen dit består av marknadsföring, kundevent, byggplatsvisningar, lägenhetsvisningar och avtalsskrivning. Du kommer att arbeta en del på kontoret i Göteborg, men också mycket ute på projekten i Västra Götaland. Med tjänstebil tar du dig runt mellan de olika orterna för att möta våra blivande och potentiella hyresgäster. Tillsammans med övriga uthyrare och förvaltare kommer du veckovis att genomföra kundevent på de olika orterna. Detta för att öka vår synlighet och sprida information om företagets hyresfastigheter. Kompetenser Vi vill att du är en säljare ut i fingerspetsarna Ett stort plus är om du har varit fastighetsförmedlare med en bra "track record". Du har gymnasiekompetens och en vidareutbildning inom fastigheter eller försäljning. Välkommen med din ansökan till ett ungt driftigt team Tech Recruitment är ett konsult och rekryteringsföretag verksamma i Stockholm och hela Mellansverige. Vårt mål är att leverera de bästa tekniskt kompetenta medarbetarna och konsulterna. Vi har vår bas på KTH i Södertälje och i Stockholm. Vi arbetar med företag som bl. a. prioriterar integration och en hållbar produktion. Med vår lokala förankring har vi många kandidater som gärna vill växa och arbeta med oss.

25 mars 2024
Sista ansökan:
1 maj 2024
Ekonomihandläggare

vid Fastighetsavdelningen. Sista ansökningsdag: 2024-04-30. Stockholms universitet präglas av öppenhet och en nyskapande och gränsöverskridande verksamhet i Sveriges huvudstad. Rankat som ett av världens 100 främsta lärosäten är Stockholms universitet en av Europas ledande institutioner för högre utbildning och forskning inom humanvetenskap och naturvetenskap. Vid universitetet är mer än 29 400 helårsstudenter, 1 300 doktorander och 5 500 medarbetare verksamma inom vid ca 60 institutioner och 11 centrala förvaltningsavdelningar varav Fastighetsavdelningen är en. Fastighetsavdelningen är en avdelning inom universitetsförvaltningen med ett övergripande ansvar för universitetets lokaler och bostäder och är universitetets motpart gentemot externa hyresvärdar. Avdelningens ansvarsområden är bostads- och lokalförsörjning, fysisk arbetsmiljö, servicetjänster såsom exempelvis lokalvård, post och gods, central tentamensservice, servicecenter och servicetekniker och samordning av konferenslokalerna, säkerhet omfattande exportkontroll, fysisk och teknisk säkerhet, krishantering, laboratoriesäkerhet och strålsäkerhet, personalsäkerhet och säkerhetsskydd. Vid avdelningen arbetar ca 70 medarbetare vid två sektioner samt fyra grupper direkt underställda fastighetschef varav kansliet är en av dessa fyra grupper. Kansliet ansvarar för intern ekonomistyrning, ekonomiadministrativa frågor samt allmänekonomisk förvaltning av avdelningens verksamhet. Kansliet ansvarar även för samordning och internt avdelningsstöd för avdelningen inom områden för allmän administration, personaladministration och kommunikation. Kansliet söker nu en ekonomihandläggare med goda kunskaper om avtal, redovisning, bokföring och uppföljning, som huvudsakligen kommer att arbeta med universitetets service- och lokalkostnader, hyresavtal samt interna priser. Välkommen att jobba hos oss! Arbetsuppgifter Som ekonomihandläggare vid Fastighetsavdelningen arbetar du ansvarsfullt och noggrant med redovisningsekonomi, både självständigt och i samverkan med kollegor inom avdelningens samtliga uppdrag. Uppdraget är stimulerande med en stor bredd av ekonomiska arbetsuppgifter utifrån gällande lagstiftning. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består utav löpande bokföring, fakturahantering, projektekonomi samt övrig ekonomisk redovisning avseende in- och utbetalningar, avgifter, skatter och moms. Vidare inom dina arbetsuppgifter ingår arbete med sammanställningar och analyser inför tertialuppföljningar samt budget och årsredovisning för de verksamhetsdelar du ansvarar för. Du kommer även att arbeta med debitering av universitetets intern- och externhyra, bostadshyra och lokalrelateradetjänster via registrering i både universitetets ekonomisystem samt via avdelningens bostadssystem och fastighetssystem Faciliate, varför digital mognad att verka i tekniska stödsystem krävs, liksom god förståelse av hyresavtal. Du förväntas agera stöd till beräkning av interna priser och framtagning av prognoser mm. Andra arbetsuppgifter relaterade till ekonomiredovisning förkommer. Du rapporterar till kanslichef och arbetar i nära samarbete med flera andra funktioner inom den egna gruppen och har en ständig god kontakt med övriga delar av avdelningen. Kvalifikationer Krav För att lyckas i din roll som ekonomihandläggare ser vi att du behöver ha: • Akademisk examen inom ekonomi och eller/fastighetsekonomi eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. • Vana av IT-system för bland annat redovisning och budgetuppföljning och förmåga att sätta sig in i nya system. Goda kunskaper i Word och mycket goda kunskaper i Excel är också ett krav. • Väldigt god förmåga att uttrycka dig professionellt i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Meriterande • Erfarenhet av redovisning och/eller ekonomistyrning från en statlig myndighet. • Erfarenhet från universitet- och högskolesektorn • Erfarenhet av fastighetsekonomi, hyresavtal. • Erfarenhet av IT-system för fastighetsförvaltning. Personliga egenskaper Det är viktigt att du är väldigt självgående, initiativtagande, noggrann och har en god samarbetsförmåga. Arbetet som ekonomihandläggare innebär varierande arbetsuppgifter och därför vill vi att du är flexibel och har förmågan att prioritera. Det här är ett arbete för dig som har ett starkt administrativt perspektiv, en förmåga att hantera och koordinera flera frågor och arbetsuppgifter parallellt, är lösningsinriktad, analytisk, strukturerad och initiativrik och har förmåga att självständigt driva och utföra ditt arbete. Vi ser även att du är kommunikativ och utåtriktad liksom har god samarbetsförmåga med en mängd olika personer och funktioner då du kommer att ha många kontaktytor både inom och utanför den egna avdelningen. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Anställningsvillkor Anställningen avser deltid 80 % med möjlighet till heltid och gäller tills vidare med sex månaders provanställning. Stockholms universitet tillämpar individuell lönesättning, ange därför gärna löneanspråk. Tillträde snarast. Stockholms universitet strävar efter att vara en arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Kontakt Närmare information om anställningen lämnas av Rocio Mendoza, kanslichef på Fastighetsavdelningen, tfn 08-16 28 16, [email protected] samt Elisabet Hyvärinen, personalhandläggare på Fastighetsavdelningen, tfn 08-16 11 78, [email protected]. Fackliga företrädare Ingrid Lander (Saco-S), tfn 0708-16 26 64, [email protected], Alejandra Pizarro Carrasco (Fackförbundet ST/OFR), tfn 08-16 34 89, [email protected], samt [email protected] (SEKO). Ansökan Du söker anställningen via Stockholms universitets rekryteringssystem. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Bifoga endast personligt brev och CV. Kopior på betyg och intyg tar du med vid en eventuell intervju. Anvisningar för sökande finns på webbsidan: att söka en anställning. Välkommen med din ansökan! Stockholms universitet bidrar till det hållbara demokratiska samhällets utveckling genom kunskap, upplysning och sanningssökande.

21 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Fastighetsvärderare till Göteborg

Svefa rekryterar Fastighetsvärderare i Göteborg! Har du erfarenhet av analytiskt arbete inom fastighetsekonomi och vill jobba i en roll som värderare? Då är det här jobbet för dig! Hos oss på Svefa kommer du få användning för dina analytiska färdigheter och tillsammans med ett sammansvetsat gäng hjälpa våra kunder med fastighetsvärderingar. Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna ytterligare en kollega i teamet! Det här erbjuder vi dig! - Möjligheten att jobba i ett team som är ledande inom sitt område och ständigt strävar efter att ligga i framkant. - En arbetskultur som värdesätter engagemang, professionalism och samarbete. - En bred och varierande projektportfölj med ett spännande kundsegment. - Tillgång till ett unikt nätverk inom fastighetsbranschen. - Ett modernt kontor beläget i centralt i Göteborg. - Flexibilitet i vardagen med möjlighet att påverka din arbetssituation Om rollen som Fastighetsvärderare Som fastighetsvärderare jobbar du med brett med värdering och analys av exempelvis kommersiella fastigheter, industrilokaler, bostäder och produktionsanläggningar. En stor del av vår uppdragsportfölj utgörs också av råmarks- och byggrättsvärderingar samt till viss del rättsekonomiska värderingar. Du kommer att ha fullt ansvar för dina projekt från start till slutförande, vilket ger dig en fantastisk möjlighet att utveckla dina analytiska färdigheter, kundrelationer och kunskap inom fastighetsmarknaden. Även om du självständigt driver ett projekt så har du alltid ett team med behjälpliga kollegor som du kan bolla dina uppdrag med. Mer om jobbet Du kommer bli en del av vårt kontor i Göteborg, där vi sitter sju värderare. Totalt är vi ca 30 kollegor som utgår härifrån och som alla jobbar med olika delar av Svefas erbjudande. Vi söker dig som: - Har utbildning inom fastighetsekonomi, lantmäteri eller annan relevant utbildning - Har erfarenhet av att jobba med fastighetsvärdering eller liknande analytiskt arbete - Är självständig, ansvarstagande och har en analytisk förmåga - Är intresserad av att följa fastighetsmarknadens utveckling och trender - Innehar körkort för att enkelt kunna genomföra kundbesök Att ha tidigare erfarenhet från konsultarbete och/eller vara auktoriserad fastighetsvärderare är meriterande, men absolut inte ett krav. Vi ser fram emot att hjälpa dig växa och utvecklas i din yrkesroll! Ansökan Är du redo för nästa steg i din karriär? Vi ser fram emot din ansökan! Skicka in ditt CV och en motivationstext där du berättar varför just du är rätt person för rollen som fastighetsvärderare i Göteborg. Skicka din ansökan till oss så snart som möjligt då urval sker löpande. Vid frågor är du välkommen att kontakta Tobias Cederlund, affärschef Väst, på [email protected] eller Julia Wengse, HR Specialist, på [email protected].

12 mars 2024
Sista ansökan:
29 augusti 2024
Fastighetsvärderare till Jönköping

Vi söker en fastighetsvärderare till Region Väst! Har du utbildning inom fastighetsekonomi, lantmäteri eller annat relevant och erfarenhet av analytiskt arbete? Vi har just nu kontor i Jönköping men jobbet kan också passa dig som utgår från någon annan ort i regionen, t ex Växjö, Skövde eller Lidköping. För dig som älskar att bygga givande kundrelationer, drivs av att nå resultat och är van att jobba självständigt så är detta en perfekt möjlighet! Det här erbjuder vi dig! - Flexibel och hybrid arbetsmiljö där du själv får påverka din vardag - Bred roll inom fastighetsvärdering; vi har en mix av kunder och fastigheter som vi jobbar med - Kunniga, hjälpsamma kollegor i hela landet - Ständig kompetensutveckling inom ditt kunskapsområde och affärsmässighet - Vara en del av ett ledande bolag som jobbar brett inom fastighetsrådgivning, med en familjär och prestigelös stämning Det här kommer du göra Som fastighetsvärderare jobbar du med brett med värdering och analys av exempelvis kommersiella fastigheter, industrilokaler, bostäder och produktionsanläggningar. En stor del av vår uppdragsportfölj utgörs också av råmarks- och byggrättsvärderingar samt till viss del rättsekonomiska värderingar. Till största del tar du dig an uppdragen på egen hand - allt från kundkontakt och besiktning till att genomföra analyser, upprätta kalkyler och skriva värdeutlåtanden. Även om du självständigt driver ett projekt så har du alltid ett team med behjälpliga kollegor som du kan bolla dina uppdrag med. I rollen ingår att hålla sig uppdaterad gällande händelser på fastighetsmarknaden, bl a genom att analysera genomförda fastighetstransaktioner och genom att följa marknadsutvecklingen. Mer om jobbet Att vara fastighetsvärderare på Svefa är ett varierande jobb; vissa dagar är du ute "på fältet" och andra dagar sitter du på kontoret försjunken i analysarbete. Vi har en bred kundmix och har uppdrag inom såväl offentlig som privat sektor. Affärsområdet Värdering & Analys består av drygt 40 personer fördelade över hela landet. Du kommer huvudsakligen att jobba med våra uppdrag i Jönköping med omnejd och ha två seniora kollegor att sporras av. Vi har även åtta kollegor som utgår från kontoret i Göteborg. Du rapporterar till Tobias Cederlund, som är affärschef för Region Väst och som utgår från kontoret i Göteborg. Det här söker vi! För rollen som fastighetsvärderare söker vi dig som: - har jobbat med fastighetsvärdering; antingen som renodlad fastighetsvärderare eller i en annan roll där värdering av storhus/byggrätter/råmark eller rättsekonomiska bedömningar ingått - är utbildad civilingenjör eller ekonom, med inriktning mot fastigheter - har körkort (så att du med enkelhet kan ta dig till kundbesöken) Har du jobbat som konsult tidigare är det såklart meriterande, likaså om du redan är auktoriserad fastighetsvärderare. Om du ännu inte har genomgått auktoriseringen så har du möjlighet att göra den hos oss. För att trivas i rollen som fastighetsvärderare tror vi att du har ett stort intresse för fastighetsmarknaden i allmänhet och värdering i synnerhet. Vi tror också att en stor drivkraft hos dig är att bygga hållbara och förtroendeingivande relationer till dina kunder. Att vara flexibel, ha förmågan att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och även växa av ansvar är också nycklar för att bli en framgångsrik värderare hos oss. Ansökan Låter det intressant? Skicka in din ansökan bestående av CV och motivation till varför du söker så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. Vid frågor om tjänsten kontakta Tobias Cederlund, affärschef Väst, på 010-202 93 43 eller [email protected] alternativt Julia Wengse, HR Specialist, på 010-603 87 42 eller [email protected].

23 februari 2024
Sista ansökan:
11 augusti 2024
Fastighetsvärderare till Svefa i Stockholm

Vi rekryterar fastighetsvärderare i Stockholm! Har du erfarenhet av värdering och analys inom fastigheter och vill jobba som konsult hos Sveriges ledande fastighetsrådgivare? Då är detta jobbet för dig! Vi vill bli ännu fler inom fastighetsvärdering och söker nya kollegor till vårt kunniga team i Stockholm. För dig som älskar att bygga givande kundrelationer, drivs av att nå resultat och vill vara en del av ett dedikerat gäng så är detta en perfekt möjlighet. Det här erbjuder vi dig! - Bred roll inom värdering; vi har en mix av kunder och fastigheter som vi jobbar med - Kunniga och engagerade kollegor - Flexibel arbetsmiljö där du själv kan påverka din vardag - Kontor centralt i Stockholm - Ständig kompetensutveckling inom ditt kunskapsområde och affärsutveckling - Möjlighet till att ta på ännu mer ansvar och driva interna projekt eller växa som ledare - Vara en del av ett ledande bolag som jobbar brett inom fastighetsrådgivning, med en familjär och prestigelös stämning Det här kommer du göra Som fastighetsvärderare jobbar du med brett med värdering och analys av exempelvis kommersiella fastigheter, industrilokaler, bostäder och produktionsanläggningar. En stor del av vår uppdragsportfölj utgörs också av råmarks- och byggrättsvärderingar samt till viss del rättsekonomiska värderingar. Till största del tar du dig an uppdragen på egen hand - i allt från att möta upp kunden, granska fastigheten, upprätta teknisk beskrivning till att sedan analysera materialet, landa i en värdering och sammanställa i en rapport. Även om du självständigt driver ett projekt så har du alltid ett team med behjälpliga kollegor som du kan bolla dina uppdrag med. I rollen ingår att hålla sig uppdaterad gällande händelser på fastighetsmarknaden, bl a genom att analysera genomförda fastighetstransaktioner och genom att följa marknadsutvecklingen. Mer om jobbet Att vara fastighetsvärderare på Svefa är ett varierande jobb; vissa dagar är du ute "på fältet", träffar kunder och besiktigar fastigheter och andra dagar sitter du på kontoret försjunken i analysarbete. Vi har en bred kundmix och har uppdrag inom såväl offentlig som privat sektor. Affärsområdet Värdering & Analys består av drygt 40 personer fördelade över hela landet, varav ungefär 10 st sitter i Stockholm. Som ny på jobbet kommer du ha närvarande kollegor som stöttar och hjälper dig att komma in i jobbet på ett bra sätt. Du kommer huvudsakligen att jobba med våra uppdrag i Stockholmsområdet, men kan även få möjlighet att stötta och samarbeta med kollegor ute i landet. För dig som vill växa i rollen, axla ledaransvar eller ta dig an andra projekt, finns det stor möjlighet till det. Det här söker vi! För rollen som fastighetsvärderare söker vi dig som: - har jobbat med fastighetsvärdering; antingen som renodlad fastighetsvärderare, med transaktioner eller analys/värdering inom fastighetsutveckling - är utbildad civilingenjör eller ekonom, med inriktning mot fastigheter - har körkort (så att du med enkelhet kan ta dig till kundbesöken) Har du jobbat som konsult tidigare är det såklart meriterande, likaså om du redan är auktoriserad fastighetsvärderare. Om du ännu inte har genomgått auktoriseringen så har du möjlighet att göra den hos oss. För att trivas i rollen som fastighetsvärderare tror vi att du har ett stort intresse för fastighetsmarknaden i allmänhet och värdering i synnerhet. Vi tror också att en stor drivkraft hos dig är att bygga hållbara och förtroendeingivande relationer till dina kunder. Att vara flexibel, ha förmågan att kunna prioritera mellan olika arbetsuppgifter och även växa av ansvar är också nycklar för att bli en framgångsrik värderare hos oss. Ansökan Låter det intressant? Skicka in din ansökan bestående av CV och motivation till varför du söker så snart som möjligt. Vi arbetar med löpande urval och naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt. Vid frågor om rollen kontakta gärna Jan Tärnell, 010 603 87 23 eller [email protected] Om Svefa Konsultrollen på Svefa ger möjlighet att kombinera affärsintresse med fastighetskompetens. Våra värderingar är Professionell, Integritet, Värdeskapande och Engagemang. Värderingarna genomsyrar vår verksamhet och vi visar det genom att vara förtroendeingivande, seriösa, pålitliga samt såklart bidra med positiv attityd, alltid se möjligheter och fokusera på att skapa mervärden hos våra kunder. Svefa erbjuder en stor bredd och har spetskompetens inom analys, fastighetsvärdering, samhällsbyggnad, fastighetsutveckling, transaktioner, förvaltningsrådgivning, hyresgästrådgivning och strategiskt affärsstöd. Bland våra uppdragsgivare finns allt från stora fastighetsbolag, investerare, byggbolag och banker till mindre fastighetsaktörer och offentlig sektor. Svefa består av ungefär 250 medarbetare och har kontor på hela 18 platser i Sverige. Vår närvaro i hela landet och kunniga medarbetare bidrar till en omfattande kännedom om fastighetsmarknaden - lokalt, regionalt och globalt.

10 januari 2024
Sista ansökan:
28 juni 2024