Fastighetsekonom

Sök bland 11 lediga jobb som Fastighetsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonom till serviceförvaltningen
Malmö kommun
Övriga ekonomer

Ref: 20250624 Arbetsuppgifter Det är något speciellt att jobba som ekonom i Malmö stad. Du jobbar tillsammans med andra kunniga kolleger för Malmöborna och du har som ekonom goda utvecklingsmöjligheter i vår stora och breda organisation. Nu har du chansen att som ekonom på serviceförvaltningen bli en del av Malmö stad. Serviceförvaltningens gemensamma uppdrag innebär att utföra service och tjänster till Malmö stads förvaltningar och kommunala bolag. Vi ansvarar också för förvaltning och byggnation av kommunala fastigheter.  Serviceförvaltningens ekonomiavdelningen söker nu en ekonom. Du kommer att vara en resurs inom ekonomiavdelningen och arbeta med alla serviceförvaltningens verksamheter. Det är ett omväxlande arbete och du kommer att arbeta både självständigt och tillsammans med ekonomer, controllers och redovisningspersonal.  Tjänsten kommer att innehålla uppgifter som du ansvarar för och kontinuerligt arbetar med och uppgifter som är mer varierande och utifrån de behov som uppstår. Du kommer därför ha stora möjligheter till ett brett lärande. Exempel på arbetsuppgifter: • Delta i budgetarbetet. • Delta i arbete med delårs- och årsbokslut. • Redovisningsuppgifter såsom kontoavstämningar och analyser. • Ta fram underlag till kundfakturor. • Lägga upp styrdata i ekonomisystemet. • Säkerställa kvalitén i avdelningens rutiner – intern kontroll. • Delta i utbildningar inom ekonomiområdet. Kvalifikationer För att vara aktuell för tjänsten behöver du ha högskoleutbildning minst 180 poäng. Du behöver ha tidigare erfarenhet av att arbeta som ekonom samt ha goda kunskaper i Office 365 och i svenska, både tal och skrift. Du har intresse för att lära dig och använda de IT-stöd som finns inom området. Eftersom arbetet är omväxlande behöver du vara flexibel och inte rädd för att hoppa in där du behövs. Du är en social person som gillar att nätverka och har lätt för att ta de kontakter som behövs. Din nyfikenhet är vad som driver ditt arbete framåt och du strävar efter utveckling. Du är självgående, tar ansvar för dina uppgifter och är pedagogisk i din konsultativa roll. Du har lätt för att strukturera i ditt arbete och har en förmåga att prioritera. Kreativitet och engagemang är viktigt och du drar dig inte för att ta dig an nya utmaningar. Du trivs med att samarbeta med andra, är tydlig och kommunikativ. Om arbetsplatsen Serviceförvaltningens ekonomiavdelning är en grupp på cirka 20 personer med controllers, ekonomer och redovisningspersonal som tillsammans arbetar för att stödja våra avdelningar i arbetet med förvaltningens ekonomi och att utveckla våra arbetssätt. Vi är en grupp som kännetecknas av god stämning och kollegialitet där vi stöttar varandra med fokus på uppdraget. Vår arbetsplats finns i centrala Malmö. Serviceförvaltningen är uppdelad i fem avdelningar och erbjuder allt från färdtjänst till IT och att svara medborgarna i Malmö stads kontaktcenter. Vi underhåller gator, parker, grönytor och stränder, förvaltar Malmö stads alla byggnader och ser till att våra skolelever får bra och näringsrik mat. Förvaltningen omsätter cirka 4,5 miljarder och har cirka 2000 anställda. Tillsammans är vi en smart servicepartner till staden. Malmö stads verksamheter är organiserade i 14 förvaltningar. Vårt gemensamma uppdrag är att skapa välfärd och hållbar samhällsutveckling. Tillsammans med Malmöborna utvecklar vi en ännu bättre stad att bo, verka och vara i; olikheter, livserfarenheter och talanger gör Malmö till en smart stad i hjärtat av Europa. Världens kunskap finns här. Läs om Malmö stad som arbetsgivare här malmo.se/jobb Information om tjänsten Anställningsform: Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas Omfattning: Heltid Antal tjänster: 1 Tillträde: Snarast enligt överenskommelse Möjlighet till distansarbete: Ja, i viss omfattning Övrigt Observera att vi i Malmö stad tagit bort det personliga brevet från ansökningsprocessen och ersatt det med urvalsfrågor, detta för en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.    Malmö stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.

21 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Energicontroller
Kungsbacka kommun
Övriga ekonomer

Vill du arbeta i en roll där du bidrar till en mer hållbar och kostnadseffektiv fastighetsförvaltning? Vi söker en analytisk och drivande Controller med inriktning på energiuppföljning och ekonomisk prognos till vårt fastighetsbestånd. Detta är en nyckelroll för att optimera vår energianvändning och skapa underlag för strategiska beslut. Rollen som Energicontroller hos oss Som Energicontroller har du en ledande roll i att identifiera, initiera och driva genomförandet av energieffektiviseringsåtgärder. Du ansvarar även för att säkerställa en strukturerad energiuppföljning och analys av energianvändning och kostnader i fastighetsbeståndet. Du arbetar med att identifiera möjligheter till energieffektivisering och kostnadsbesparingar genom datadriven analys och prognostisering.  Vidare stödjer du verksamheten genom att utveckla och implementera rutiner för rapportering, budgetuppföljning och ekonomisk analys kopplat till energi. Till din hjälp har du energiingenjör, driftoptimerare och drifttekniker och tillsammans bidrar ni till en mer hållbar fastighetsdrift. Du kommer bland annat arbeta med: - Uppföljning och analys av energianvändning, energiproduktion och kostnader i fastighetsbeståndet. - Utveckla rapporteringsrutiner för att säkerställa korrekt redovisning av energiproduktion och intäkter för det, energiförbrukning och kostnader. - Prognostisera energiproduktion, energikostnader och bidra till ekonomiska analyser för verksamhetsplanering. - Följa upp energibudgetar och rapportera avvikelser till ledning och stab. - Ta fram beslutsunderlag för drift- och underhållsåtgärder. - Identifiera, initiera och driva genomförandet av energieffektiviseringsåtgärder i en ledande roll med energiingenjör, driftoptimerare och driftteam. - Driva processutveckling för energiuppföljning och ekonomisk analys. - Delta i digitaliseringsinitiativ för att förbättra insamling och analys av energidata.  Din profil Vi söker dig som har stark analytisk förmåga. Du har förmåga att kommunicera analyser och rekommendationer på ett tydligt sätt. Du har erfarenhet av tvärfunktionellt samarbete. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift, då det krävs i det dagliga arbetet. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Vi söker dig som: - har flerårig arbetslivserfarenhet av driftoptimering, ekonomiuppföljning och prognostisering i ledande roll - har högskoleutbildning inom ekonomi, energiteknik, fastighetsförvaltning eller liknande relevant utbildning - har erfarenhet av att hantera stora datamängder - har erfarenhet av uppföljning och optimering av energisystem - har mycket goda kunskaper i Excel  - har erfarenhet av energiuppföljningssystem Det är meriterande med: - erfarenhet av energibalans och teknisk förståelse för fastighetens ingående system Läs gärna mer om oss på Fastigheter Vi ser till att kommunens fastigheter är välskötta, ändamålsenliga och är säkra för att våra kunder ska kunna bedriva sin verksamhet på bästa sätt. Vi har i uppdrag att tillgodose kommunens totala lokalbehov och förvaltar cirka 500 000 kvadratmeter lokaler varav cirka 25% hyrs in från andra fastighetsägare. Vi hanterar cirka 800 interna hyresavtal och inhyrningen av lokaler omfattar cirka 120 externa hyresavtal. Vi arbetar utvecklingsorienterat, ser lösningar och söker dig som vill, vågar och kan bidra över enhets- och affärsområdesgränser. https://kungsbacka.se/kommun-och-politik/kommunens-organisation/forvaltningar-och-namnder/forvaltningar/forvaltningen-for-service?mark=service+organisation Vårt erbjudande och övrig information Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillsättning enligt överenskommelse. Detta är en spännande och utvecklande roll i ett team med fokus på hållbarhet och effektiv fastighetsförvaltning. Du får möjlighet att påverka och bidra till en mer energieffektiv och kostnadsmedveten fastighetsdrift. Vill du veta mer om hur det är att arbeta hos oss är du välkommen att kontakta oss eller läs mer på vår hemsida här: https://kungsbacka.se/foretagande-och-jobb/jobb/att-jobba-hos-oss Intresserad? Kul! Varmt välkommen med din ansökan senast 28:e Mars. I din ansökan ska du endast bifoga ditt CV och tillsammans med det kommer du besvara ett antal frågor som blir en del i vår urvalsbedömning. Inför rekryteringsarbetet har Kungsbacka kommun noggrant tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter eller liknande.

14 mars 2025
Sista ansökan:
28 mars 2025
Investeringsledare/projektekonom - Östersund
Fortifikationsverket
Övriga ekonomer

Fortifikationsverket söker en investeringsledare/projektekonom till en nystartad projektenhet i Östersund. Som investeringsledare/projektekonom på projektavdelningen arbetar du med ekonomistyrning, uppföljning och rapportering av våra byggprojekt. Du ingår i en enhet som består av en enhetschef, 8-15 projektledare och du som investeringsledare. Ni blir ett tight team där du som investeringsledare/projektekonom följer upp att projektledarna ligger i fas när det gäller tid, kostnad och följer de avtal som vi har med våra kunder. Vill du ha en roll där du arbetar nära enhetschef och våra byggprojektledare med planering, budget och prognoser kopplat till våra byggprojekt, läs vidare och se om det är dig vi behöver! Här berättar en våra medarbetare hur det är att arbeta som investeringsledare hos oss på Fortifikationsverket : ”Jag gillar när det går snabbt” | Fortifikationsverket Fortifikationsverket äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Projektavdelningen har ett viktigt och ansvarsfullt uppdrag: att tillhandahålla funktionella och hållbara lokaler och befästningar som möter våra kunders växande behov.  Vad gör en investeringsledare på Fortifikationsverket? Projektenheten i Östersund kommer nu att startas upp och kommer att ansvara för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt med projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Som investeringsledare/projektekonom kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. • planering och rapportering. • granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden. • leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet. • leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledarna. • säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. När alla rekryteringar är klara kommer projektavdelningen ha 15 investeringsledare anställda, varav division nord 4 stycken. Detta innebär att du kommer ha ett nära samarbete och erfarenhetsutbyte med övriga investeringsledare inom både division nord och inom hela projektavdelningen. Rollen innebär mycket samarbete med enhetschefen inom din enhet, projektledarna och divisionscontrollern inom din division samt de controllers som är anställda inom staben.  Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har: • universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg.  • arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning.  • dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd. Då du kommer jobba med samordning, uppföljning och analys krävs det att du har en god administrativ förmåga och goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har: • erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning.  • arbetat på en myndighet eller offentlig verksamhet • kunskap om Försvarsmaktens verksamhet. • kunskap inom fastighets och entreprenadjuridik. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Placeringsort Östersund. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 30 mars 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef, Mats Törnqvist 010-44 45 191  eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

14 mars 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Hyresekonom
Sollefteå kommun
Övriga ekonomer

Är du en utåtriktad person som tycker om att jobba med ekonomi och kundrelationer. Då kanske vi har tjänsten för dig! Vi är ett kommunägt bostadsbolag i Sollefteå med 75 anställda som äger ca 1100 lägenheter samt två skolor. Dessutom förvaltar vi ca 100 000 m2 verksamhetslokaler åt Sollefteå Kommun. Just nu söker vi en ekonom som ska ansvara för allt arbete med våra hyresintäkter samt utveckla vårt hyres- och ekonomisystem med fokus på effektiva och säkra processer. Rollen passar dig som är metodisk, kundfokuserad och lösningsorienterad. Du är en driven person som tycker om utmaningar, uppskattar ett högt tempo och har goda kunskaper inom service och ekonomi. ARBETSUPPGIFTER • Hyresavisering, hyresjustering med mera • Kravhantering inklusive personlig kontakt med kunder och andra berörda aktörer • Ansvarig för avstämning av kundreskontra. • Delta aktivt i utveckling av företagets ekonomiprocesser, framför allt i hyres- och ekonomisystemet • Du kommer att ingå i ekonomienheten och rapportera direkt till Ekonomichef. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som: • Har ekonomiutbildning på högskolenivå eller motsvarande erfarenhet från ekonomiarbete. • Vill utvecklas i ekonomrollen och tycker om att arbeta lösningsorienterat i IT-system. • Känner sig bekväm att ha kundkontakter i situationer som ibland kan vara ansträngda. Vi erbjuder: • En spännande och utvecklande tjänst där du själv i stor utsträckning styr din egen arbetsdag. • En arbetsplats där utveckling och förbättring av ekonomiprocesser pågår • Konkurrenskraftiga villkor och möjligheter till personlig utveckling. Låter det som något för dig? ÖVRIGT

11 mars 2025
Sista ansökan:
13 april 2025
Koncernredovisare med fastighetsbakgrund
Aspia AB
Övriga ekonomer

Är du en ambitiös och engagerad koncernredovisare med erfarenhet inom fastighetsbranschen? Följ med oss på vår resa och bli en del av ett marknadsledande företag inom redovisning. Nu har du chansen att jobba som koncernredovisare inom en av Aspias viktigaste affärsområden! Hos oss får du jobba i ett starkt och erfaret team på 20 personer från vårt kontor i Lund, mitt i hjärtat för innovation i Medicon Village där du är omgiven av inspiration och entreprenörsanda från flera olika bolag! Som koncernredovisare hos oss har du en omväxlande och självständig roll. Du arbetar på uppdrag av kund och arbetet utförs på kontoret eller förlagt hos kund. Du stödjer och coachar mer juniora kollegor i uppdragen och har stort ansvar för att kunden är nöjd och att kvaliteten i vår leverans är hög.Dina främsta ansvarsområden och arbetsuppgifter: - Ansvara för konsolidering och kvalitetssäkring av kunders legala månads-, kvartals- och årsbokslut. - Arbeta med delårsrapporter och årsredovisning enligt IFRS. - Utveckla och hantera kundspecifik rapportering. - Ge rådgivning till kunder. - Fungera som bollplank internt inom kundteamet. - Delta i interna projekt för att utveckla processer och rutiner. Vem är du? Du har ett intresse för system och finner glädje i att förbättra och effektivisera processer. Som person är du positiv, ödmjuk och serviceinriktad. Du är också ansvarstagande och noggrann, samt prestigelös och trivs med att samarbeta med olika funktioner. Kvalifikationer: - Eftergymnasial utbildning inom ekonomi. - Cirka 3-4 års erfarenhet av koncernrapportering och koncernredovisning. - Erfarenhet av fastighetsbranschen. - Erfarenhet av IFRS är meriterande. - Erfarenhet av Aaro är också meriterande. Du erbjuds Vårt mål på Aspia är att ge dig som medarbetare den bästa tiden i din karriär och vi är måna om att privatliv och arbetsliv ska fungera. Hos oss får du arbeta med frihet under ansvar och flexibel arbetstid, samt kollektivavtal och bra förmåner. Vi tycker att det är viktigt att du känner dig stimulerad i din roll och arbetar därför strukturerat med medarbetarsamtal där du sätter mål och planer för din utveckling. Sist, men inte minst, får du ett härligt gäng kollegor med bred kompetens i ett socialt arbetsklimat! Praktiskt om tjänsten: Placeringsort: Lund eller Malmö. Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse, men önskvärt efter sommaren. Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan! Du ansöker enkelt med CV och genom att besvara urvalsfrågor direkt i vårt verktyg. På grund av GDPR så tar vi inte emot ansökningar via mejl. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Malin Nordfjäll. Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Josefina Hägglund. Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen. Varmt välkommen med din ansökan! Aspia är branschledande inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning. Aspia Sverige ingår i Aspia Group, tillsammans med varumärkena Accountor och Skeppsbron Skatt. Tillsammans är vi inom Aspia Group över 3100 medarbetare på fler än 160 kontor i Sverige, Finland, Norge, Danmark, Nederländerna och Ukraina. Aspia är det självklara valet både för dig som söker ditt första jobb och för erfarna experter som vill ta nästa steg i karriären. Hos oss får idéer och individer växa i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!

8 mars 2025
Sista ansökan:
6 april 2025
Investeringsledare/projektekonom - Göteborg
Fortifikationsverket
Övriga ekonomer

Vi söker en noggrann och engagerad investeringsledare som kommer att arbeta nära våra projektledare med att säkerställa att projektens ekonomiska framdrift följs noggrant. Om du trivs i en dynamisk och ansvarsfull roll där du får möjlighet att påverka och utvecklas – då kan detta vara en fantastisk möjlighet för dig! Vi äger, utvecklar och förvaltar fastigheter för totalförsvaret. Vårt huvuduppdrag är att bidra till ökad försvarsförmåga – för ett tryggt och fritt Sverige. Vad gör en investeringsledare på Fortifikationsverket? Som investeringsledare på Fortifikationsverket kommer du att arbeta nära enhetschefen och våra projektledare med att säkerställa att byggprojektens ekonomiska framdrift följs noggrant. Din roll är liknande en projektekonom som stöttar i projektens budget- och prognosarbete och ansvarar för att processer, gemensamma arbetssätt och rutiner inom enheten efterlevs. Rollen innefattar också att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden. Du kommer att tillhöra en projektenhet i sydväst som består av en enhetschef och tio projektledare. Du har även ett nära samarbete med våra andra investeringsledare i andra enheter.  Här berättar en våra medarbetare hur det är att arbeta som investeringsledare hos oss på Fortifikationsverket : ”Jag gillar när det går snabbt” | Fortifikationsverket Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning alternativt gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. För samtliga gäller inriktning inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Vi ser även att du har flerårig arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med budget, utredningar och rapporteringar - främst kopplat till bygg och förvaltning. Du har även god administrativ förmåga och flerårig vana av att arbeta med olika IT-systemstöd. Goda kunskaper i svenska, körkort B samt svenskt medborgarskap är också krav.  Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av Fortifikationsverkets eller Försvarsmaktens verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Vi ser också det som meriterande om du har god kunskap inom fastighets- och entreprenadjuridik, samt erfarenhet från tidigare anställningar inom bygg- eller fastighetsbranschen. Detta ger dig en god förståelse för branschens specifika behov och utmaningar. Erfarenhet från en beställarorganisation inom bygg- eller fastighetsbranschen är också meriterande, då det ger dig en inblick i beställarrollens ansvar och arbetsprocesser. Dessutom ser vi gärna att du har erfarenhet från arbete inom en myndighet, vilket kan ge värdefull kunskap om de regler och processer som styr branschen. Dina personliga egenskaper är viktiga för oss. Vi söker en samarbetsorienterad person som anpassar sig och hittar lösningar som gynnar hela teamet genom ett prestigelöst fokus på gemensamma mål. Du är strukturerad och arbetar systematiskt genom att organisera, planera och slutföra ditt arbete inom satta tidsramar. Din analytiska förmåga gör att du effektivt löser problem samtidigt som du behåller ett långsiktigt perspektiv och ser samband i komplex information. Du är stabil och hanterar stressiga situationer på ett lugnt och konstruktivt sätt, vilket gör att du behåller fokus och ett positivt förhållningssätt även under press. Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1200 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.  Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev 30 mars 2025. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta enhetschef Pontus Hjort, 010-44 45 595 eller rekryteringsspecialist Malin von Zweigbergk, 010-44 45 675. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

28 februari 2025
Sista ansökan:
30 mars 2025
Lokalstrateg
Kils kommun
Övriga ekonomer

Vad roligt att du är intresserad av jobb i Kils kommun. Vi är ungefär 1 000 anställda som arbetar för att ungefär 12 000 invånare ska få en bra service. För oss är det viktigt att du ser varje människa som en individ och att du tillsammans med dina kollegor strävar efter att skapa en välkomnande miljö där alla har möjligheten att trivas och utvecklas. Du nöjer dig inte med att bara vara bra. Du vill bli ännu bättre och ser till att omvärldsbevaka och göra de förändringar som krävs för att vi ska möta framtiden på ett bra sätt. Det är precis det som vår vision, Kil – på rätt spår, handlar om. Vi strävar efter att befinna oss på rätt spår men måste alltid vara beredda att pröva nya vägar för att nå dit. Välkommen med din ansökan! Sektor Samhälle och service, innehåller verksamheterna fysisk och teknisk planering, näringsliv och turism, kost, fritid och kultur, kollektivtrafik, vatten- och avlopp, gator och vägar, parker och fastigheter. Lokalstrateg till Kils kommun Har du erfarenhet av strategisk lokalförsörjning eller fastighetsplanering och känner dig redo att anta utmaningen att utveckla Kils kommuns lokalstrategiska arbete? Lockas du av att leda och driva i förändring? Är du även analytisk, har förmågan att se helheten i olika frågor och är bra på att skapa relationer? Då vill vi gärna att du hör av dig till oss. Om rollen: Som lokalstrateg kommer du att leda och samordna utvecklingsarbetet för en effektiv lokalförsörjning i kommunen. Vår målsättning är att kommunens verksamheter har ändamålsenliga och kostnadseffektiva lokaler baserat på deras behov. Du ansvarar för kommunens lokalförsörjningsprocess och planerar kommunens strategiska lokalförsörjning på kort och långsikt. I tjänsten ingår ett övergripande ansvar för bevakning av lokalbestånd, behov, nyttjande, avveckling, anskaffning av lokaler och att vara kontaktperson gentemot externa hyresvärdar. Tillika förhandla om hyror, kontrollera hyresavtal och tolka avtal i dialog med verksamhetsföreträdare. Vad vi söker hos dig:  Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom relevant område och flerårig erfarenhet av strategiskt arbete inom fastighetsförvaltning, fastighetsrätt eller lokalförsörjning samt att du tidigare arbetat med projektledning. Du har god kunskap om offentlig upphandling, avtalsjuridik och förstår hur en politiskt styrd organisation fungerar. Eftersom detta är en strategisk roll är förmågan att driva projekt framåt på egen hand och vara självständig i dels analys dels problemlösning viktig. Du behöver vara engagerad och har god förmåga att skapa och vårda relationer. Vi ser att du är kommunikativ och van vid att presentera beslutsunderlag, både muntligt och skriftligt. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.  För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kils kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via angiven länk (inte med e-post eller i pappersformat). Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. Vi har redan gjort våra medieval för denna rekrytering och undanber oss ytterligare kontakter angående försäljning av annonsplatser eller diskussioner om samarbeten.

27 februari 2025
Sista ansökan:
27 mars 2025
Collection Advisor till vårt B2B- och fastighetsteam
PS Finance Group AB
Övriga ekonomer

Är du en ambitiös och strukturerad person som har ett intresse för att arbeta med inkasso och ekonomi? Nu söker vi dig som vill vara en viktig del av vårt härliga B2B- och fastighetsteam. Hos oss får du en spännande och utvecklande roll där ditt intresse, din känsla för kvalitet och din vilja att alltid göra allt med stort engagemang lyser igenom. Vill du följa med på vår resa och växa tillsammans med oss? Då kan du vara den vi söker! Om rollen Som Collection Advisor hos oss på PS Finance Group ansvarar du för hela kundupplevelsen. Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av fordringar, kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder. I den här rollen kommer du agera ombud för våra B2B-kunder samt sköta all kommunikation med dina tilldelade kunder, dina kunders kunder samt myndigheter. I denna position kommer ditt fokus främst att ligga på fastighetskunder. Vem är du? Vi söker dig som har: Intresse av att arbeta med ekonomi och inkasso. Tidigare erfarenhet av administration, kundservice eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, fastighet, försäkring, eller liknande. YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning, handel- och administration eller liknande. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. Bra dator- och systemvana. Meriterande Erfarenhet från Inkassobranschen sedan tidigare. Erfarenhet av fastighetsinkasso. Vi tror att du är en kvalitetsmedveten person som, trivs i ett högt tempo och kan prioritera väl. Att fatta snabba välgrundade beslut är en av dina styrkor, och du sprider positiv energi omkring dig. Du är en initiativtagare som är hungrig på att lära dig mer och du drivs av att uppnå resultat! Vilka är vi? På PS Finance Group är vi stolta över att ta ansvar, både för våra uppgifter och för våra kunders framgång. Vi skapar resultat genom att vara engagerade i vårt arbete och genom att alltid erbjuda en personlig touch i allt vi gör. Hos oss får du möjlighet att arbeta i ett stöttande och ambitiöst team där vi tillsammans strävar efter att nå våra mål. Med korta beslutsvägar och en kultur som uppmuntrar ansvarstagande, ser vi till att varje medarbetare kan påverka och utvecklas. Här är det högt i tak, och vi tror på att framgång byggs genom samarbete, gemenskap och att ha kul på jobbet! Vi ser till att skapa trivsel i vardagen med små men viktiga detaljer – vi bjuder på kaffe, läsk, mellanmål och färsk frukt varje dag. På måndagar startar vi veckan med en gemensam frukost, och på fredagar avrundar vi med härlig fredagsfika. Dessutom styr vi regelbundet upp afterworks och deltar i gemensamma friskvårdsaktiviteter för att stärka sammanhållningen. Hos oss på PS Finance Group erbjuds du inte bara ett jobb, utan en plats där du kan växa, ta ansvar och bidra till att skapa resultat. Ta chansen att bli en del av vårt härliga team – vi ser fram emot att växa tillsammans med dig! Är du intresserad och känner dig redo för att bli en del av PS? Urval sker löpande så skicka din ansökan redan idag! Ansök genom att klicka på knappen ”ANSÖK”. Sista ansökningsdatum är den 5e mars 2025. Start: Omgående eller enligt överenskommelse Omfattning: Heltid, 100% Placering: Lindholmen, Göteborg Har du frågor om rekryteringsprocessen eller övriga frågor är du varmt välkommen att kontakta Amelia Kayser, People & Talent Acquisition Generalist på [email protected] eller 0735-20 66 84

18 februari 2025
Sista ansökan:
7 augusti 2025
Koncernredovisningsekonom till Fastighetsbolag
Capega AB
Övriga ekonomer

Koncernredovisningsekonom till konsultuppdrag Vi söker en erfaren koncernredovisningsekonom för ett spännande konsultuppdrag hos ett ledande börsnoterat fastighetsbolag i Stockholm. Uppdraget innebär att du kommer att arbeta nära företagets redovisningsteam under en pågående rekryteringsprocess för en permanent tjänst. Vi söker en kandidat som är tillgänglig för uppdraget omgående. Arbetsuppgifter: Ansvara för koncernredovisningen och rapportering enligt IFRS. Hantera och säkerställa korrekt redovisning av komplexa transaktioner som köp/sälj av fastigheter, joint ventures, samt relaterade skattefrågor. Arbeta i något av de större koncernredovisningssystemen, med erfarenhet av att sammanställa och analysera konsoliderade finansiella rapporter. Stödja vid månads-, kvartals- och årsbokslut, samt säkerställa att alla redovisningsprinciper följs. Samarbeta med interna och externa parter för att säkerställa korrekt och effektiv rapportering och efterlevnad. Kvalifikationer: Erfarenhet från börsnoterade fastighetsbolag och god förståelse för den specifika redovisning och rapportering som krävs inom fastighetssektorn. Djupgående kunskap om IFRS och tillämpning av dessa standarder i en koncernredovisningsmiljö. Erfarenhet av att arbeta i ett eller flera koncernredovisningssystem som SAP, Hyperion, eller liknande. Erfarenhet av att hantera komplexa transaktioner (köp/sälj av fastigheter, joint ventures) och skattefrågor relaterade till dessa. Stark analytisk förmåga och god kommunikationsförmåga för att samarbeta med olika interna funktioner. Tillgänglig för konsultuppdrag omgående och villig att arbeta under en pågående rekryteringsprocess. Vi erbjuder: Ett utmanande och utvecklande konsultuppdrag hos ett välrenommerat börsnoterat fastighetsbolag. Möjlighet att arbeta med komplexa redovisningsfrågor i en dynamisk miljö. Flexibilitet och möjlighet att bidra till en viktig period i företagets utveckling. Om du har rätt erfarenhet och är tillgänglig för uppdrag, ser vi fram emot din ansökan. Skicka din ansökan och CV till oss idag! Välkommen med din ansökan! Om CapegaCapega är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med kontor i centrala Stockholm. Vi är specialiserade på interimslösningar och rekrytering inom ekonomi, fastighet, bank, finans & försäkring. Som helhetsleverantör hjälper vi er att tillsätta tjänster på alla nivåer med rätt kompetens. Läs mer om oss på www.capega.se och ta en första kontakt. Konsult hos CapegaSom konsult hos Capega blir du en del av ett personligt bolag som med bred kompetens och stort nätverk ger dig rätt förutsättning att utvecklas inom din yrkesroll. Då vi värdesätter dig och dina kvalifikationer är det viktigt för oss att du trivs som vår konsult. Du får en engagerad konsultchef som känner till din bransch väl och du erbjuds goda anställningsvillkor med friskvårdbidrag och tjänstepension. För mer information om nya tjänster, följ oss påLinkedIn eller håll utkik på www.capega.se

30 januari 2025
Sista ansökan:
19 juli 2025
BRF-Ekonom till HSB Östra

HSB Östra söker nu en brf-ekonom till vår Administrativa Förvaltning. Vi söker dig som trivs med att arbeta nära kund och brinner för professionell service och utveckling. Avdelningen Administrativ Förvaltning har som huvuduppgift att främja medlemmarnas ekonomiska intressen genom att erbjuda tjänster inom ekonomisk och administrativ förvaltning. Du kommer att vara en del av ett team med totalt sju ekonomer som gemensamt ansvarar för att hålla en hög servicenivå gentemot våra kunder, som består av bostadsrättsföreningar i Norrköping, Söderköping och Finspång. Tillsammans inom Affärsområde Förvaltning utvecklar vi både befintliga och nya tjänster, där du och teamet tillsammans med övriga avdelningar samverkar inom affärsområdet och kommer bidra till att erbjuda våra kunder en förstklassig helhetsförvaltning. Som brf-ekonom hos HSB Östra ansvarar du för våra kunders löpande redovisning, budget, bokslut, skatt-och deklarationsarbete och andra administrativa uppgifter. Du har kundansvar och är en viktig länk i vårt arbete med bostadsrättsföreningarna. Du har löpande kontakt med uppdragsgivare och myndigheter. Tjänsten innebär ett nära samarbete med kollegor och kunder där du på ett professionellt och effektivt sätt utför dina arbetsuppgifter och ger administrativt och kommunikativt stöd gentemot våra kunder. I din roll förväntas du vara med och aktivt bidra i utvecklingsarbetet av avdelningens processer och arbetssätt. Du är även delaktig i företagsgemensamma projekt. HSB Östra befinner sig just nu i en spännande digital förändringsresa där vi tillsammans rustar oss för att möta kundernas och medlemmarnas förväntningar på både befintliga och nya tjänster. Vi söker dig som vill vara med på denna resa och bidra till HSB:s utveckling och stärkta positionering på marknaden. Kvalifikationer Vi söker dig som har dokumenterad utbildning och arbetslivserfarenhet inom ekonomiområdet. Du har goda erfarenheter av löpande redovisning, budget och bokslut och vi ser gärna att du haft det övergripande ekonomiska ansvaret för kunds eller organisations räkning. Du är trygg med att arbeta självständigt och att hantera externa kontakter. Du har IT-vana och har lätt för att lära dig nya verktyg och system. Har du tidigare arbetat i UERP och PM ser vi detsom en fördel. B-körkort är ett krav då resor i tjänsten förekommer. Erfarenhet från fastighetsbranschen är ett plus, men inget krav. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du är en strukturerad och noggrann person som gillar att ha ordning och reda samtidigt som du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Du är engagerad och utvecklings-benägen, tar eget ansvar för att hela tiden utveckla dig själv och dina arbetsuppgifter ur ett kund-, kompetens- och effektiviseringsperspektiv. Du skapar förtroendefulla och goda relationer med såväl kunder som kollegor. Vidare ser vi gärna att du har viljan och förmågan att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi erbjuder HSB Östra erbjuder dig ett omväxlande arbete med utrymme för engagemang i en välmående och växande regionförening. I HSB genomsyras all verksamhet utifrån våra grundvärderingar ETHOS (Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan). ETHOS vägleder oss i vårt förhållningssätt till våra kollegor, medlemmar, kunder och samarbetspartners. Hos oss får du en tillsvidareanställning med inledande provanställningpå 100 % med placering i Norrköping. Vi har självklart kollektivavtal, Fastigo I-avtal. Urval sker löpande och tillsättning kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Tillträde enligt överenskommelse. Har du frågor om tjänsten kontakta gärna ansvarig chef: Frida Danielsson, 010- 442 56 32, [email protected] Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta gärna HR administratör:Helena Pettersson, 010- 442 37 97, [email protected]

24 januari 2025
Sista ansökan:
31 mars 2025