Fastighetsekonom

Sök bland 22 lediga jobb som Fastighetsekonom och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonom till Görtz Fastigheter AB

Görtz Fastigheter är ett familjeföretag i fjärde generationen som ägs av syskonen Johan, Louise och Emilia Görtz. Vi äger flera fastigheter i centrala Örebro med cirka 300 hyresrätter och 20 affärslokaler. I dagsläget är vi i full gång med att bygga upp ett helt nytt kvarter intill resecentrum i Örebro med 245 lägenheter och 7 verksamhetslokaler. I en av dessa lokaler byggs vårt nya kontor med inflytt i december 2024. Vår vision är att äga, förvalta och utveckla fastigheter i Örebro – att skapa attraktiva och trygga platser där människor trivs. För oss på Görtz är gemenskap, generositet och ständiga möjligheter till personlig utveckling en viktig grundpelare. Om tjänsten Nu söker vi en driven, nyfiken och framåtlutad teamspelare som vill vara med och utveckla vår ekonomifunktion på Görtz Fastigheter! Som ekonom hos oss kommer du att spela en nyckelroll i att hantera och utveckla vår ekonomifunktion. Detta är en ny roll vilket innebär att du har möjlighet att forma och påverka inom givna ramar. Rollen är perfekt för dig som har tidigare kunskaper inom redovisning och vill växa med oss. Vi erbjuder en tillsvidaretjänst på heltid utan provanställning. Möjlighet till visst distansarbete kan förekomma när verksamheten tillåter. Dina arbetsuppgifter i huvudsak • Hantera löpande redovisning, främst leverantörsreskontra men även viss kundreskontra. • Utföra avstämningar och delta i investeringsprojekt. • Hantera momsredovisning och grundläggande skattefrågor med stöd av kollegor. • Delta i bokslutsarbete och säkerställa korrekt K3-redovisning. • Hantera löner för cirka 8 anställda och delta i upphandling av nytt lönesystem. • Delta vid implementering av ekonomisystem. • Använda Office-paketet och Excel på avancerad nivå. Vem är du? Kvalifikationer: • Personliga egenskaper som engagemang, driv, vilja att lära, prestigelöshet och anpassningsförmåga viktas högt. • Tidigare erfarenhet av redovisning är starkt meriterande • Gymnasial utbildning inom ekonomi • Eftergymnasial utbildning inom ekonomi är starkt meriterande • Goda kunskaper i svenska. Om verksamheten Vi erbjuder: ett generöst friskvårdsbidrag, företagshälsovård, personalaktiviteter och tillgång till ett brett utbud av Örebros idrottsevenemang. Du kommer att bli en del av ett bra gäng som funkar bra ihop, och vi erbjuder en generös arbetskultur samt nya fina lokaler centralt i Örebro. Ansökan: Skicka in din ansökan så snart som möjligt, då urval och intervjuer sker löpande. Planerat startdatum är 1 oktober 2024. Den här rekryteringsprocessen hanteras av Poolia Örebro AB. Kontakt: Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Poolias rekryterare Albin Hellsten och Christian Martinsson. Varmt välkommen med din ansökan!

21 maj 2024
Sista ansökan:
20 juni 2024
Fastighetsekonom

Statens institutionsstyrelse, SiS, är en myndighet som ansvarar för individuellt anpassad tvångsvård för ungdomar med komplex psykosocial problematik och för vuxna med missbruk. SiS verkställer även sluten ungdomsvård. Det gör vi på ungdomshem och hem för vuxna med missbruk, över hela landet. Hos oss på SiS blir ditt arbetsliv en spännande utmaning. Oavsett var i vår organisation du arbetar, eller vilken tjänst du har, hjälper du till att skapa livsviktig förändring. På huvudkontoret i Solna Business Park är vi ca 350 medarbetare och tillsammans arbetar vi för att stötta och utveckla myndigheten med ca 4000 medarbetare. Om sektionen Sektionen för lokalförsörjning har uppdraget att tillhandahålla ändamålsenliga, kostnadseffektiva, trygga och säkra lokaler. Sektionen har totalt 14 medarbetare. Fastighetsekonomen ingår i ett team med sex medarbetare med olika specialistroller inom fastighet och lokalförsörjning, som rapporterar direkt till sektionschefen. Därtill finns en nyinrättad enhet för fastighetsprojekt med sex medarbetare som rapporterar till en enhetschef. SiS har behov av lokaler för boende, skolverksamhet, idrotts- och fritidsaktiviteter och administration. All verksamhet bedrivs i förhyrda lokaler och vår avtalsportfölj uppgår till cirka 450 miljoner kronor per år. Lokalernas ålder, standard och ändamålsenlighet varierar och många byggnader är inte anpassade till dagens verksamhet. Utveckling pågår kontinuerligt, med nyproduktion av boendeavdelningar, skolor med tillhörande funktioner. De nya lokalerna är funktionella och ger förutsättningar för att långsiktigt kunna bedriva verksamhet. Parallellt pågår arbete med att renovera eller avveckla de äldre byggnaderna. Arbetsbeskrivning Som fastighetsekonom ansvarar du för att analysera och följa upp myndighetens avtalsportfölj. Du genomför förhandlingar och du gör fastighetsekonomiska analyser i samband med om- och nybyggnadsprojekt. Du medverkar i strategiarbete kring lokalförsörjning samt i utveckling av rutiner och processer. I din roll ingår att hantera hyresjurdidiska och fastighetsrättsliga frågor. Du ansvarar för rapportering till Ekonomistyrningsverket och Riksrevisionen. Du ansvarar även för att upprätta hyreskalkyler och beslutsunderlag till ledning och departement. Budget- och prognosarbete samt samverkan med fastighetsägare, myndigheter och andra aktörer är en naturlig del i ditt ansvarsområde. Som fastighetsekonom på SiS erbjuds du ett av Sveriges viktigaste fastighetsjobb, där du varje dag kommer att bidra till att förbättra förutsättningarna för de mest utsatta och sårbara i samhället. Vårt kontor ligger i moderna lokaler i Solna Business Park. Resor inom Sverige kan förekomma i arbetet. Kvalifikationer Krav: • högskoleutbildning med inriktning mot fastighetsekonomi, juridik eller annan utbildning som SiS bedömer likvärdig. • flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter • god kunskap inom fastighetsekonomi och hyresjuridik. • god kunskap inom finansiering och redovisning, förhandlingsvana och hög grad av ekonomisk medvetenhet • god förmåga till kommunikation i tal och skrift på svenska, då rollen innebär många kontakter, såväl internt som externt. Meriterande: • erfarenhet av arbete i offentlig verksamhet • grundläggande kunskaper i lagen om offentlig upphandling (LOU) • erfarenhet av fastighetsutveckling För att passa i rollen som fastighetsekonom ser vi att du är har en god förmåga att förstå, analysera och prioritera komplexa frågeställningar. Du är affärsmässig, resultatinriktad, tar initiativ och driver olika projekt framåt. Du är prestigelös, delar med dig av dina kunskaper och stöttar dina kollegor med din kompetens. Rollen kräver att du är både noggrann och strukturerad. Du är duktig på att arbeta självständigt men har även en god samarbetsförmåga då du i din roll stöttar kollegor i sektionen i fastighetsekonomiska och hyresjuridiska frågor. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. På SiS månar vi om ett gott medarbetarskap. Det innebär att du som medarbetare tar ansvar för ditt arbete, bidrar till utveckling och medverkar till ett gott samarbete. Läs mer om vårt medarbetarskap.  Anställning Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Tjänstgöringsort: Solna. Vid frågor om tjänsten, kontakta Åsa Johansson, sektionschef vid sektionen för lokalförsörjning, på telefon: 010-453 45 53. Ansökan Välkommen med din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 9 juni 2024.   SiS arbetar aktivt mot all form av diskriminering och välkomnar alla sökande. För arbete på våra institutioner gör SiS registerkontroll innan anställning. Inför rekryteringsarbetet har Statens institutionsstyrelse tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. OBS! Om du har skyddade personuppgifter ska du inte söka via rekryteringssystemet. Kontakta i stället den som står som kontaktperson i annonsen. Läs gärna mer om oss på https://www.stat-inst.se/jobba-hos-oss/

20 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Fastighetsekonom till fastighetsavdelningen i Upplands Väsby kommun

Är du en ekonom med ett öga för detaljer som också är lyhörd och har ett strategiskt perspektiv? Då kanske det är just dig vi söker att bli fastighetsekonom hos oss! Vi erbjuder dig Här får du möjlighet att vara en del av ett kontor som tror på god samverkan för att utveckla service som skapar värde för Väsbyborna. Hos oss blir du en del av en kommun som växer. Med en ökande befolkning behövs mer lokaler för kommunal service. Det gör fastighetsavdelningens arbete extra viktigt. Om oss Som Ekonom ingår du i fastighetsavdelning som består av tre enheter som totalt är ca 30 medarbetare, avdelningen är en del av kontoret för samhällsbyggnad med omkring 125 anställda. Fastighetsavdelningen består av driftenheten, förvaltningsenheten och projekt& fastighetsutvecklingsenheten. Avdelningen ansvar omfattar cirka 180 000 kvm lokaler såsom förskolor, skolor, vårdboenden, LSS boenden, gruppboenden, sporthallar, ett ridhus och en simhall. Avdelningen förväntas medverka aktivt vid kommunens övergripande planering, såväl vad gäller den fysiska planeringen som vid den övergripande planeringen av lokaler för kommunala verksamheter. Om tjänsten Ett övergripande ansvar för hela fastighetsavdelningens ekonomi ingår i befattningen. Du bidrar aktivt till att enhetschefer och fastighetschefen har de beslutsunderlag som krävs för att kunna styra och utveckla verksamheten framåt i enlighet med uppsatta mål. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: - Planering, budgetering och prognos - Uppföljning och analys - Stötta alla medarbetare inom fastighetsavdelning i sin rapportering och budget uppföljning - Rapportera till avdelningens ledningsgruppen - Intern verksamhetsutveckling och genomföra komplexa utredningar inom området - Under implementationstiden av ett nytt fastighetssystem och en ny budget och prognosmodul – ansvarar du för manuell hantering av kommunens fastighetsekonomi i Excel - Digitalisera fastighetsekonomiprocessen med hjälp av de IT-stöd som finns, t.ex. fastighetssystemet Pythagoras, Stratsys och Qliksense. - Samarbetar med controllers vid kommunens ekonomiavdelningen i samband med olika ekonomiska rapporter Tjänsten ingår i ledningsgruppen för fastighetsavdelningen. Är du den vi söker? Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning med inriktning ekonomi eller annan bakgrund som bedöms likvärdig. - Erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete inom verksamhetslokaler såsom förskolor, skolor, vårdboenden, LSS boenden, gruppboenden, sporthallar, ett ridhus och en simhall. - Helhetsförståelse av fastighetsekonomi och dess process. - Tekniska förmågor att hantera IT-stöd, exempelvis Excel och integrationer mellan system.  Det är meriterande om du har: - Erfarenhet från en politiskt styrd organisation. - Erfarenhet från fastighetsbolag och/eller fastighetsförvaltningar. - Goda redovisningskunskaper.  Som person är du strukturerad genom att du arbetar enligt en tydlig process, organiserar och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Du är stabil genom att du hanterar stress på ett konstruktivt sätt och behåller ett gott humör vid press och motgångar. Du är också samarbetsorienterad, vilket för oss betyder att du anpassar dig och hittar win-win lösningar genom ett prestigelöst fokus på det gemensamma målet. Vidare är du lösningsorienterad då du hittar snabbt lösningar på uppkomna problem.  Ansökan Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Upplands Väsby kommun är ett finskt förvaltningsområde, informera därför gärna om du är finskspråkig. Hos oss får du såväl trygga anställningsvillkor som flera olika personalförmåner, som bland annat friskvårdsbidrag och förmånliga erbjudanden via vår förmånsportal. Mer information finner du på https://www.upplandsvasby.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-praktik/kommunen-som-arbetsgivare.html Varmt välkommen med din ansökan!

15 maj 2024
Sista ansökan:
9 juni 2024
Senior Redovisningskonsult - Fastighetsbranschen

Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder? Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Vi på Azets växer och söker dig som är fastighetsorienterad i rollen som accounting controller consultant. Här får du släppa det löpande arbetet och istället fokusera på att säkerställa kvalité i bokföring samt arbeta med förbättring och utveckling av Azets fastighetskunder. Är du redo att hänga med Azets i utvecklingen av branschen och våra kunder? Med fokus på kvalitativ redovisning, controlling och rådgivning till kunder inom fastighetsbranschen säkerställer du kundnöjdhet och träffsäker leverans tillsammans med dina kollegor. Du utvecklar och förbättrar kund genom analys och nära relationer medan det löpande arbetet genomförs av våra kollegor i Rumänien. För att lyckas i ditt arbete har du med dig Azets värderingar, processer, rutiner och IT-system. I rollen som Controller Consultant har du stor påverkan på Azets fortsatta digitaliseringsresa, där ditt intresse av automation kommer ge en stor effekt i förbättringsarbetet. Huvudsakliga arbetsuppgifter * Bokslutsarbete, månads- och årsbokslut * Finansiell controlling mot kund * Rådgivning till kund i både processer och redovisningsfrågor * Granskning av andras redovisningsarbete Vi söker dig som har: * Erfarenhet av årsbokslutsarbete och kundansvar * Arbetat med redovisning inom fastighetsbranschen * Erfarenhet av rådgivande roll inom redovisning * Professionella språkkunskaper i svenska och engelska Det är meriterande om du har: * Arbetat i Visma Business, Vitec och Palette. Det är viktigt att du är trygg i att utveckla arbetssätt samt processer, där du har den analytiska förmågan för att proaktivt kunna hitta förbättringsområde som förstärker och utvecklar kundrelationer. Vi ser att tidigare arbete som konsult underlättar detta. Om Azets Azets hjälper tusentals företag med deras ekonomi, lön och HR så kunderna kan fokusera på sin kärnverksamhet. Totalt är vi 7500 anställda, varav 350 i Sverige. Här på Azets är samarbete ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi erbjuder dig bland annat hybrid-arbete, kontinuerlig utveckling och schyssta förmåner inom hälsa och välmående. Dessutom har vi väldigt kul på jobbet! Placering är i våra fina lokaler i centrala Malmö. Tjänsten är en tillsvidareanställning och urval sker löpande. Är du nyfiken och kan bidra, ansök redan idag! Kontakt: Åsa Andorff, Business Area Director Accounting [email protected] eller Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

15 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Redovisningsspecialist - Fastighetsinriktning

Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.  I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Arbetar du inom fastighetsredovisning och vill arbeta på ett bolag där du kan få vidareutveckla vårt arbete inom redovisning mot fastighetskunder? Då välkomnar vi dig till Azets, här får du jobba med spännande fastighetsbolag.  I rollen som redovisningsspecialist inom fastighet kommer du arbeta med förbättring och kvalitétssäkring av redovisningsarbete mot våra fastighetskunder. Du arbetar fördjupat med bland annat moms, skatt och komponentavskrivningsfrågor. I dagsläget är det två härliga team med konsulter som arbetar med våra fastighetskunder. Med en växande affär söker vi fler specialister till vårt team. Du förbättrar och effektiviserar arbetssätt och processer löpande samtidigt som du sprider både kunskap och glädje i organisationen och mot kunder. Huvudsakliga fokuset:  * Nära samarbete med kund och Azets redovisningskonsulter i fastighetsteamen  * Kvalitetssäkra och förbättra redovisningsarbetet för fastighetsbolag  * Årsbokslut innehållande årsredovisningar och inkomstdeklarationer  * Rådgivning till kund i processer och redoivsningsfrågor  * Granskning av andras redovisningsarbete  Vi söker dig som har:  * Flerårig erfarenhet av redovisningsarbete för fastighetsbolag  * Tidigare arbetat med processtöd och rådgivning inom fastighetsredovisning  * Erfarenhet av förändringsledning och processutveckling  Meriterande med erfarenhet av Vitec, Business Central eller Visma Business.  Om oss  Hos Azets har vi över 7.500 medarbetare som tillsammans hjälper 94.000 kunder med deras verksamhetskritiska uppgifter inom ekonomi, lön och HR. Vi fokuserar på våra medarbetares välmående och utveckling. Samarbete är ett nyckelord och vi hjälps åt i våra utmaningar, motiverar varandra och strävar framåt. Vi är väldigt stolta över vår kultur och teamkänsla samt framåtandan som genomsyrar Azets.  Du som medarbetare får bland annat:   * Smarter working – ett arbetssätt som ger dig flexibilitet att arbeta både hemifrån och på kontoret för en bra balans mellan arbete och privatliv. En komplett hemarbetsplats för god arbetsmiljö  * Utbildningspaket som individanpassas och goda interna karriärmöjligheter  * Ett aktivt hälsoarbete, kostnadsfri massage och schysst friskvårdsbidrag  Placering är på Azets huvudkontor i Solna. Tillträde är enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan redan idag!  Kontaktperson:  Åsa Andorff, Business Area Director, [email protected]   Mikaela Karlström, Talent Acquisition & Employer Branding, [email protected]  #LI-Hybrid #LI-MK1

15 maj 2024
Sista ansökan:
15 juni 2024
Strategisk fastighetsekonom

Stadsfastighetsförvaltningen skapar miljöer där livet får ta plats genom att planera, bygga, hyra in, förvalta och utveckla lokaler och utemiljöer för Göteborgs Stads verksamheter. Varje dag är hundratusentals göteborgare verksamma i förskolor, skolor, vård- och omsorgsboenden och andra lokaler som vi sköter om. Gemensamt med stadsmiljöförvaltingen, exploateringsförvaltningen och stadsbyggnadsförvaltningen har vi ett samordnat ansvar för stadsutvecklingen i Göteborgs stad. Detta innebär en delad ansvarsfördelning och roller utifrån skeden: planering; genomförande och förvaltning med mål att bidra till en sammanhållen, effektiv och transparent stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv i staden. ARBETSUPPGIFTER Har du en gedigen bakgrund inom fastighetsbranschen och är du en senior person inom fastighetsekonomi? Har du bred erfarenhet och intresse för investeringskalkylering i komplexa projekt? Är du trygg med att arbeta i projektform, tvärfunktionellt och mot många gränssnitt inom organisationen? Är du van att utarbeta nyckeltal och ta fram relevanta beslutsunderlag för att stödja verksamheten och öka kompetensen hos medarbetarna? Är du självgående, kommunikativ, lyhörd, pedagogisk, har integritet och förmågan att skapa förtroendefulla relationer? Önskar du bidra till stadsutvecklingen i Göteborg och säkerställa god hushållning med skattemedel? Inrättandet av tjänsten är en del i förvaltningens uppdrag att stärka kompetensen inom fastighetsekonomi och där behöver vi din hjälp för att ta nästa steg i vår ekonomistyrning och strategiska rådgivning till verksamheten. Stadsfastighetsförvaltningen har ett brett förvaltningsuppdrag och en omsättning närmare 4 miljarder kronor samt investerar 2-3 miljarder årligen. Avdelningen fördelas på två enheter efter kompetensområde där den aktuella tjänsten kommer att tillhöra enheten för Drift-och verksamhetsekonomi, men i praktiken arbeta med förvaltningsövergripande frågor och även i nära samarbete med avdelningschef ekonomi. Som strategisk fastighetsekonom arbetar du huvudsakligen med: - I tidiga skeden medverka i stadens lokalförsörjning ur ett strategiskt och ekonomiskt perspektiv. - Bidra till att ekonomiavdelningen och hela förvaltningen höjer sin kompetens inom fastighetsekonomi och stötta i att fatta affärsmässigt strategiska beslut som gynnar såväl stadsutveckling som kommunens ekonomi. - Utvärdera olika alternativ utifrån verksamhetskrav och ekonomi inför beslut att initiera investerings- eller inhyrningsprojekt. - Utarbetande av nyckeltal och schabloner för att värdera nyttan av möjliga alternativ. - Stöd till våra verksamhetsavdelningar för att säkra att vi har bra beslutsunderlag när vi initierar projekt. - Framtagande av mallar för projektbudget och dess beräkningar på ett övergripande plan. - Arbeta fram metodik för LCC-kalkyler. - Säkerställa affärsmässighet och kostnadseffektiva projekt från ett strategiskt och övergripande perspektiv. - Stöd i fastighetsekonomiska frågor till hela förvaltningen och i dialog med våra hyresgäster ur ett strategiskt perspektiv. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har kandidatexamen i ekonomi, relevant naturvetenskaplig utbildning (exempelvis ingenjör) eller annan utbildning som är lämplig för tjänsten. Vi söker till exempel en ekonom med verksamhetserfarenhet från fastighetsbranschen eller en person med ingenjörsbakgrund från fastighetsbranschen tillsammans med förvärvade kunskaper inom fastighetsekonomi. Kanske är du idag VD för ett mindre fastighetsbolag och önskar ett större sammanhang där du får stor påverkan och kan bidra på ett positivt sätt till Göteborgs Stads verksamhet och stadsutveckling. Eftersom vi är på en utvecklingsresa behöver du trivas och vara framgångsrik i rollen som pedagog och ha en ödmjuk inställning till att det finns en del arbetssätt att utveckla samt finna glädje i att förbättra verksamheten. För att vara framgångsrik i uppdraget ska din bakgrund innehålla: Flerårig erfarenhet av fastighetsbranschen och av fastighetsekonomi, antingen inom privat eller offentlig sektor. Erfarenhet av bedömningar där verksamhetens behov och den totala ekonomin vägs samman som en viktig del i att fatta beslut. God kunskap om hur fastighetsmarknaden fungerar och förmåga att förstå hur motparten/marknaden kan tänkas resonera för att stötta ett affärsmässigt agerande. God erfarenhet av kalkylering inom fastighetsekonomi och fastighetsaffärer/verksamhet. Vana av att utarbeta beslutsunderlag med ekonomisk helhetsbedömning utifrån branschnyckeltal och relevanta jämförelser. God erfarenhet av att arbeta med såväl investeringsprojekt som inhyrningsprojekt. Van att presentera ekonomisk data och analys på ett pedagogiskt sätt med tydlig koppling till verksamhetsnytta och fastighetsmarknaden. ÖVRIGT Vi erbjuder en arbetsplats i utveckling och med framåtanda. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi arbetar i trevliga lokaler och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Möjlighet finns att delvis arbeta hemifrån. Stadsfastigheter arbetar för ett hållbart arbetsliv där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ett rikt liv också utanför arbetet. Vi strävar efter att ha en jämn fördelning mellan kvinnor och män och en spridning när det gäller ålder på enheten. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet. Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

14 maj 2024
Sista ansökan:
28 maj 2024
Investeringsledare projektavdelningen - Lovön

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Lovön. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten i Lovön söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Malin Sönnerlid, 010-44 44 717 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare - Karlskrona/Ronneby

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Karlskrona eller Ronneby. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten i Lovön söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Knut Hawby, 010-44 44 777 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare - Karlskrona/Ronneby

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Karlskrona eller Ronneby. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division öst och projektenheten Karlskrona/Ronneby söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Knut Hawby, 010-44 44 777 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024
Investeringsledare projektavdelningen - Revinge

Fortifikationsverket söker en investeringsledare till Revinge. Har du arbetat några år med budget och rapportering gärna inom bygg och förvaltning? Vill du arbeta nära enhetschef och projektledare och stötta dem i prognosarbete i deras investeringsprojekt? Söker du en roll där du får bidra till att öka Sveriges försvarsförmåga? Läs vidare och se om det är dig vi behöver! Fortifikationsverket är en statlig myndighet med uppdrag att förse försvarsnära myndigheter med säkra fastigheter. Vi äger och förvaltar vårt unika och breda fastighetsbestånd som finns över hela Sverige, samt bygger nytt när våra hyresgäster behöver.  Fortifikationsverket har sitt huvudkontor i Eskilstuna där ledningen för myndigheten och projektavdelningen i huvudsak är stationerade. Projektavdelningen ansvarar för Fortifikationsverkets brukarrelaterade bygginvesteringar och har idag ca 140 anställda varav ca 100 är projektledare. Avdelningen är indelad i tre divisioner; Öst, Mitt och Syd, som i sin tur består av operativa projektenheter. Varje projektenhet ansvarar för genomförande av bygg- och anläggningsprojekt, med en anställd enhetschef och projektledare som leder och samordnar arbetet i byggprocessen från tidigt skede till överlämnande till förvaltning och kund. Projektavdelningen har också en projektstab, en projektstödsenhet samt en projekteringsenhet.  Till division syd och projektenheten i Revinge söker vi nu en investeringsledare.  Din vardag som investeringsledare i en växande avdelning med många byggprojekt Som investeringsledare kommer du ha en viktig funktion i din projektenhet och du kommer arbeta nära enhetschefen. Du kommer att vara delaktig i planering och rapportering. Att granska underlag för investeringsbeslut samt för investeringsprojektens tidiga skeden och leda framtagande och sammanställning av prognoser inom dedikerad enhet är ansvarsområden som investeringsledaren arbetar med. Du kommer att leda projektens budget- och prognosarbete i samarbete med projektledare samt säkerställa att processer, gemensamt arbetssätt och rutiner inom enheten följs. Vad erbjuder du oss? Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med kompletterande lämplig påbyggnadsutbildning. Inriktningen på din utbildning är inom ekonomi, fastighetsförvaltning eller bygg. Du har arbetat flera år med budget, utredningar och rapportering, främst kopplat till projekt inom bygg och förvaltning. Vidare är det viktigt att du har en dokumenterad vana att arbeta med IT-systemstöd, besitter en god administrativ förmåga och har goda kunskaper i svenska. Eftersom rollen kan innebära resor i tjänsten är körkort klass B ett krav.  Det är meriterande om du har erfarenhet av Fortifikationsverkets verksamhet, främst inom bygg och förvaltning. Har du kunskap om Försvarsmaktens verksamhet och inom fastighets och entreprenadjuridik är det en stark fördel. Dina personliga egenskaper är mycket viktiga för oss och vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en hög säkerhetsmedvetenhet. För rollen kommer det krävas att du är samarbetsorienterad och strävar på ett prestigelöst sätt mot det gemensamma målet. Du är strukturerad, arbetar enligt en tydlig process och organiserar och planerar ditt arbete på ett bra sätt. Vidare krävs det att du är analytisk och hanterar stress på ett konstruktivt sätt.  Vad erbjuder vi dig? Tillsammans med cirka 1000 kollegor på Fortifikationsverket runt om i landet jobbar du med ett unikt fastighetsbestånd för att stärka totalförsvaret i Sverige. Vi är stolta över det samhällsviktiga uppdrag vi har där vi genom att äga, utveckla och förvalta fastigheter för totalförsvaret bidrar till ett tryggt och fritt Sverige. Våra arbetsuppgifter är omväxlande, spännande och utmanande och kräver sin kompetens. Vi arbetar med basen i den statliga värdegrunden och vi eftersträvar jämn könsfördelning. Lika rättigheter och möjligheter är viktigt för oss. Här får du goda möjligheter till kompetensutveckling och vi jobbar för att du ska kunna ha en bra balans mellan arbete och fritid.   Om anställningen Tjänsten är en tillsvidareanställning. Svenskt medborgarskap är ett krav, eftersom anställningar vid Fortifikationsverket är säkerhetsklassade. Det innebär att säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhetsskyddslagen. Vi välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter; har du skyddade personuppgifter kontaktar du den rekryteringsspecialist som finns namngiven så får du hjälp med att skicka in din ansökan. Som tillsvidareanställd kommer du att krigsplaceras. Välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev senast den 26 maj 2024. Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Frågor kring tjänsten? Välkommen att kontakta rekryterande chef Knut Hawby, 010-44 44 777 eller rekryteringsspecialist Sonja Sand, 010- 44 44 983. Det går även bra att kontakta våra fackliga representanter: Eric Bergman, Ledarna, Tommy Eriksson, SEKO, Karin Alm, SACO, de nås via vår växel, tfn 010-44 44 000. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

3 maj 2024
Sista ansökan:
26 maj 2024