Föreståndare, äldreboende

Sök bland 8 lediga jobb som Föreståndare, äldreboende och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschef till vård- och omsorgsboende i Hällefors kommun
Hällefors kommun
Chefer inom äldreomsorg

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner Vi erbjuder dig: - Stöd för kompetensutveckling och fortbildning. - Friskvårdsbidrag som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. - Hjälp med boende vid behov. - Möjlighet till arbete på distans utifrån verksamhetens behov. - Förtroendearbetstid och möjlighet till semesterväxling. Beskrivning Vill du arbeta i en roll där ditt ledarskap verkligen gör skillnad för människor varje dag? På Nedre Fyrklövern i Hällefors kommun söker vi en engagerad och närvarande enhetschef som vill leda vår verksamhet med fokus på kvalitet, utveckling och trygg omsorg. Fyrklövern är kommunens särskilda boenden för äldre med 50 platser för permanent omsorg och 8 korttidsplatser. Som enhetschef för nedre Fyrklövern ansvarar du för halva boendet. Just nu byggs ett nytt modernt äldreboende som öppnar i januari 2027, och då flyttar Fyrklöverns två enheter till nya, fräscha lokaler med goda förutsättningar för framtidens äldreomsorg. På Fyrklövern arbetar vi tillsammans i team som består av sjuksköterskor, arbetsterapeuter, biståndshandläggare och omvårdnadspersonal – allt för att skapa bästa möjliga stöd för omsorgstagarna. Du kommer att arbeta nära den andra enhetschefen på Fyrklövern och vara en viktig del av omsorgens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef ansvarar du för att: - Leda och utveckla enheten med fokus på kvalitet och trygghet. - Ha det övergripande ansvaret för budget, personal och verksamhet. - Coacha och motivera din personalgrupp i vardagen och mot gemensamma mål. - Skapa god arbetsmiljö och bygga starka team. - Arbeta med uppföljning, utveckling och systematiskt kvalitetsarbete. - Samverka med kollegor, närstående och andra funktioner inom kommunen. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom vård, omsorg, socialt arbete eller annan relevant utbildning - Tidigare erfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag, gärna inom äldreomsorg - Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift - God digital kompetens och vana vid att arbeta med olika IT-system - Du har en tydlig, trygg och lyhörd ledarstil som bygger förtroende Meriterande - Erfarenhet av förändringsarbete eller utvecklingsprojekt - Chefserfarenhet från offentlig sektor eller liknande verksamheter - Kunskap om kvalitetsarbete inom vård och omsorg - B-körkort Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas. Övrig information Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas vid en eventuell anställning. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens omsorg! Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

2 juli 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Enhetschef Håsta särskilda boende
Hudiksvalls kommun
Chefer inom äldreomsorg

Håsta särskilda boende är ett modernt särskilt boende beläget centralt i Hudiksvall. Boendet är utformat för att möta behoven hos personer med omfattande omsorgsbehov, exempelvis demenssjukdom eller somatiska besvär. Totalt finns 88 lägenheter fördelade på åtta avdelningar. Verksamheten leds av tre enhetschefer. Äldreomsorgen i Hudiksvalls kommun genomgår för närvarande en större omställning, vilket kan innebära förändringar i enhetschefsuppdraget på Håsta särskilda boende framöver. Arbetsuppgifter Arbetet som enhetschef på Håsta särskilda boende innebär bland annat att du, utifrån gällande lagstiftning och mål skall leda och fördela arbetet på enheten, ha verksamhets-, personal- och budgetansvar samt ha kontakter med våra boende och deras närstående. Som enhetschef ska du samverka med en rad olika interna och externa kontakter, leda, motivera och stimulera dina medarbetare samt driva ett aktivt utvecklingsarbete som bidrar till att enheten når uppsatta mål. Administrativt stöd finns samt bemanningssamordnare för den dagliga vikarieanskaffningen. Din profil Vi söker dig som vill vara med och bidra till framtidens välfärd. Vi tror att du är en person som drivs av nya utmaningar, som trivs med att ha variation i ditt arbete och som vill vara med och driva äldreomsorgsfrågor framåt i en tid av omställning och förändring. Du är en trygg ledare och ett plus är om du har några års erfarenhet som chef. Du har en förmåga att leda och motivera andra för att på ett och effektivt sätt nå gemensamma mål. Du är lyhörd och kan snabbt bygga relationer och skapa engagemang och delaktighet. I dina tidigare chefspositioner har du haft verksamhets-, ekonomi- och personalansvar. Du är en flexibel person som har en förmåga att snabbt kunna sätta dig in i verksamheter. Du kan anpassa ditt ledarskap efter behov och har en förmåga att anpassa dig till ändrade omständigheter. På samma gång är du strategisk och har ett helhetsperspektiv. Du ser på sakers långsiktiga betydelse och trivs med att analysera och arbeta med komplexa problem. Du har en akademisk högskoleutbildning relevant för uppdraget. Det är meriterande om du har erfarenhet inom vård- och omsorgssektorn och/eller hälso- och sjukvårdssektorn. Vi hoppas att detta kommer bli en förhållandevis snabb rekryteringsprocess. Därför kan vi komma att göra urval och intervjuer löpande under ansökningstiden. Om förvaltningen Vi finns här för människor. Vi erbjuder olika typer av stöd till barn, unga, familjer och vuxna som på något sätt har behov av våra insatser. Vi ger personer det stöd som behövs för att sedan av egen kraft komma vidare till arbete, studier eller på annat sätt få hjälp för att utvecklas. Vi tar hand om våra gamla när de behöver stöd i sin vardag. Vi är en av få kommuner i Sverige som har en samlad socialtjänst. Det innebär att myndighetsutövning samt behandlande och stödjande insatser finns i en och samma förvaltning. Det ser vi som en enorm styrka. Vi skapar värde för våra kommuninvånare och bidrar till ett gott och värdigt liv – för alla, oavsett förutsättningar. Vi lägger stor vikt vid tidiga insatser och förebyggande arbete, professionellt och individuellt anpassat stöd. Vi är en lärande arbetsplats - Vi gör varandra bättre genom vårt kvalitetsarbete med fokus på dem vi är till för. Vi är social- och omsorgsförvaltningen – en del av Hudiksvalls kommun. Om Hudiksvalls kommun Mitt i Sverige, vid den vackra hälsingekusten, ligger Hudiksvalls kommun - eller kanske mer känt som Glada Hudik. Här lever 37 600 glada hudikbor, och mer än hälften av oss bor på landsbygden.  I Hudiksvalls kommun är avstånden korta till det mesta man vill göra och det man behöver, och du får tid över till det som är viktigt i livet. Här finns närhet till kontrastrika miljöer, ett aktivt föreningsliv och ett näringsliv med stor handlingskraft - många världsledande företag har sitt säte i vår kommun. Hudiksvalls kommun är den största arbetsgivaren i kommunen. Tillsammans är vi 3 800 medarbetare, inom 300 olika yrken, som varje dag jobbar för att skapa värde för dem vi är till för – våra kommuninvånare. Det är ett stort och viktigt uppdrag som ska genomsyras av trygghet, öppenhet, delaktighet och jämlikhet. På så sätt hjälps vi åt att bygga ett samhälle där alla människor är lika mycket värda. Tänk på att inte skriva känsliga personuppgifter eller värderande information i din ansökan. Om du har skyddade personuppgifter vill vi att du ansöker genom att kontakta den rekryteringsansvariga som står i annonsen. Din ansökan blir en allmän handling enligt offentlighetsprincipen. Läs mer om vad vi som arbetsgivare kan erbjuda dig: www.hudiksvall.se/jobbahososs

30 juni 2025
Sista ansökan:
12 augusti 2025
Enhetschef till vård- och omsorgsboende i Hällefors kommun
Hällefors kommun
Chefer inom äldreomsorg

Drömmer du om ett liv nära naturen utan vardagsstress? Välkommen till Hällefors kommun! Här finns inget köande – snabb tillgång till förskola, skola, kulturskola och fritidsaktiviteter. Bo bekvämt och prisvärt i naturskön miljö med ett varierat friluftsliv runt knuten. Här har du nära till allt. Ta chansen att skapa ett lugnare, rikare liv för dig och din familj! Välkommen. Förmåner Vi erbjuder dig: - Stöd för kompetensutveckling och fortbildning. - Friskvårdsbidrag som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. - Hjälp med boende vid behov. - Möjlighet till arbete på distans utifrån verksamhetens behov. - Förtroendearbetstid och möjlighet till semesterväxling. Beskrivning Vill du arbeta i en roll där ditt ledarskap verkligen gör skillnad för människor varje dag? På Nedre Fyrklövern i Hällefors kommun söker vi en engagerad och närvarande enhetschef som vill leda vår verksamhet med fokus på kvalitet, utveckling och trygg omsorg. Fyrklövern är kommunens särskilda boenden för äldre med 50 platser för permanent omsorg och 8 korttidsplatser. Som enhetschef för nedre Fyrklövern ansvarar du för halva boendet. Just nu byggs ett nytt modernt äldreboende som öppnar i januari 2027, och då flyttar Fyrklöverns två enheter till nya, fräscha lokaler med goda förutsättningar för framtidens äldreomsorg. På Fyrklövern arbetar vi tillsammans i team som består av sjuksköterskor, arbetsterapeuter, biståndshandläggare och omvårdnadspersonal – allt för att skapa bästa möjliga stöd för omsorgstagarna. Du kommer att arbeta nära den andra enhetschefen på Fyrklövern och vara en viktig del av omsorgens ledningsgrupp. Arbetsuppgifter I rollen som enhetschef ansvarar du för att: - Leda och utveckla enheten med fokus på kvalitet och trygghet. - Ha det övergripande ansvaret för budget, personal och verksamhet. - Coacha och motivera din personalgrupp i vardagen och mot gemensamma mål. - Skapa god arbetsmiljö och bygga starka team. - Arbeta med uppföljning, utveckling och systematiskt kvalitetsarbete. - Samverka med kollegor, närstående och andra funktioner inom kommunen. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom vård, omsorg, socialt arbete eller annan relevant utbildning - Tidigare erfarenhet av chefs- eller ledaruppdrag, gärna inom äldreomsorg - Förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift - God digital kompetens och vana vid att arbeta med olika IT-system - Du har en tydlig, trygg och lyhörd ledarstil som bygger förtroende Meriterande - Erfarenhet av förändringsarbete eller utvecklingsprojekt - Chefserfarenhet från offentlig sektor eller liknande verksamheter - Kunskap om kvalitetsarbete inom vård och omsorg - B-körkort Villkor Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Provanställning kan komma att tillämpas. Övrig information Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas vid en eventuell anställning. Välkommen med din ansökan – tillsammans skapar vi framtidens omsorg! Mer om Hällefors kommun I Hällefors kommun finns ett antal förmåner tillgängliga för dig som medarbetare. Bland dessa förmåner ingår extra semesterdagar vid uppnådd ålder, för vissa medarbetare finns även möjligheten att omvandla semesterdagstillägget till ytterligare semesterdagar samt ett förmånligt tjänstepensionsavtal. Dessa förmåner syftar till att skapa en trivsam och förmånlig arbetsmiljö för alla anställda i Hällefors kommun. https://skr.se/skr/tjanster/rapporterochskrifter/publikationer/saghejtilldittkollektivavtal.65598.html För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hällefors kommun använder vi rekryteringsverktyget Varbi. Tänk på att inte lämna känsliga uppgifter, eftersom ansökningen är en offentlig handling. Vi har valt att själva genomföra rekryteringsprocessen och undanber oss alla former av erbjudande från annonserings- och bemannings-/rekryteringsföretag. Hällefors kommun ingår i finskt förvaltningsområde och har därmed ett ansvar för att värna om det finska språkets ställning, om du har kunskaper inom det finska språket är det extra välkommet.

29 juni 2025
Sista ansökan:
11 augusti 2025
Verksamhetschef till Lidingö
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Vi på Attendo, söker nu en verksamhetschef till en av våra verksamheter på Lidingö.  Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal AttendoPlus, i samarbete med Benifex. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. För slutkandidat kommer vi förutom referenser ta en kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag den 30 juni, rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att anställning ska gå över till tillsvidare är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Placering: Lidingö Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av: Jonas Unger, 0705814982 Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan - Tillsammans för framtidens omsorg!

5 juni 2025
Sista ansökan:
22 november 2025
Verksamhetschef - Bli en av oss!
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Nu söker vi en verksamhetschef till Attendo Fridhemmet i Malmö. Fridhemmet är ett särskilt boende med 45 platser med inriktning utevistelse och trädgård. Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-04-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

31 mars 2025
Sista ansökan:
17 september 2025
Biträdande verksamhetschef till Björkgården, Solna.
Forenede Care AB
Chefer inom äldreomsorg

Vi söker just nu en biträdande verksamhetschef till Björkgården i Näckrosen, Solna. Här kommer du att arbeta: Björkgården är ett särskilt boende uppdelat på fyra plan med 51 lägenheter. Björkgården ligger centralt i Råsunda med närhet till tunnelbana, buss och pendeltåg. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. I tjänsten ingår att du deltar i omvårdnadsarbetet i handledande och kvalitetssäkrande syfte. Du kommer arbeta kliniskt ca 20%, omfattningen kan variera. Tjänsten är på 100%, vi tillämpar 6 månadersprovanställning. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Leg. sjuksköterska Har minst två års erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha god datavana och kunna arbeta i system som Word, Outlook, Excel och Teams m.fl. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på vissa avovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att du har utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samt erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdatum 2025-02-28 Kontaktuppgifter Susanne Malmsten,verksamhetschef Mailadress: [email protected] Telefonnummer: 0733 - 150 124 Välkommen till oss!

2 februari 2025
Sista ansökan:
22 juli 2025
Biträdande verksamhetschef till Björkgården, Solna.
Forenede Care AB
Chefer inom äldreomsorg

Vi söker just nu en biträdande verksamhetschef till Björkgården i Näckrosen, Solna. Här kommer du att arbeta: Björkgården är ett särskilt boende uppdelat på fyra plan med 51 lägenheter. Björkgården ligger centralt i Råsunda med närhet till tunnelbana, buss och pendeltåg. Tjänsten som biträdande verksamhetschef som gör skillnad Som biträdande verksamhetschef kommer du att, i samarbete med verksamhetschefen, ha ansvar för att leda och utveckla verksamheten. Du kommer att arbeta systematiskt för att skapa de optimala förutsättningarna för medarbetarna att erbjuda högkvalitativ vård och omsorg. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen och förväntas vara en aktiv och bidragande del av verksamhetens ledningsgrupp. I tjänsten ingår att du deltar i omvårdnadsarbetet i handledande och kvalitetssäkrande syfte. Du kommer arbeta kliniskt ca 25%, omfattningen kan variera. En helg per/6 veckor. Tjänsten är på 100%, vi tillämpar provanställning 6 månader. Vi erbjuder I det familjeägda Forenede Care ingår du i ett sammanhang där du varje dag får ges möjlighet att förändra och göra skillnad genom din personlighet, kompetens och ditt engagemang. Vi erbjuder dig interna och externa utbildningar där du som individ får möjlighet att växa och utvecklas både som människa och i din roll professionellt. Vi har kollektivavtal och naturligtvis erbjuder vi friskvårdbidrag. Vem är du? Du är kundorienterad, serviceinriktad och har en kreativ approach till ditt arbete. För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en naturlig förmåga att skapa relationer och att du är en teamplayer. Det är meriterande om du har erfarenhet av ledarskap eller tidigare har haft en ledande roll, och om du är motiverad att fortsätta utveckla ditt ledarskap ytterligare I ditt arbete utgår du från ett professionellt förhållningssätt och ditt arbetssätt präglas av engagemang och lyhördhet för såväl patienter, anhöriga, medarbetare som för våra uppdragsgivare. Du som biträdande verksamhetschef ska ha följande kvalifikationer och erfarenheter Vi efterfrågar: Högskole- och/eller universitetsutbildning, ex sjuksköterska, socionom, beteendevetare eller motsvarande. Har minst två års erfarenhet av att framgångsrikt leda medarbetare och team. God kunskap och erfarenhet av arbete och rapportering i olika stödsystem, ex journal-, planerings- och lönesystem. Du måste kunna uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift samt ha god datavana och kunna arbeta i system som Word, Outlook, Excel och Teams m.fl. Går du vidare i processen kommer vi efterfråga intyg på vissa avovanstående utbildningar. Meriterande Det är meriterande att du har utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda samt erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Om Forenede Care Forenede Care är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med cirka 7400 medarbetare. Vi är det familjeägda företaget där människor får göra skillnad och samtidigt må bra och ha kul på jobbet. På Forenede Care bryr vi oss om varandra med fokus på trivsel, engagemang och arbetsglädje. Vår värdegrund med värdeorden ansvar, engagemang och omtanke är en naturlig del av vårt arbete. Vill du vara med och forma framtidens vård och omsorg och ingå i ett sammanhang som gör skillnad för människor, för samhälle och för vår framtid så kommer du känna dig hemma hos oss på Forenede Care. Sista ansökningsdatum 2025-02-28 Kontaktuppgifter Susanne Malmsten,verksamhetschef Mailadress: [email protected] Telefonnummer: 0733 - 150 124 Välkommen till oss!

31 januari 2025
Sista ansökan:
20 juli 2025
Verksamhetschef - Bli en av oss!
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Välkommen till en värderingsstyrd organisationAttendo Tunagården är ett äldreboende med 80 trivsamma lägenheter i Tunaslätten som kommer stå klart efter sommaren 2025. Vi öppnar dörrarna till det nyrenoverade boendet den första September i år och söker nu efter dig som kommer att bli verksamhetschef och ansvara för driften av boendet. Start enligt överenskommelse men önskvärt om möjligt 2025-05-01. I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Beskrivning av tjänsten Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi ochkundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Kvalifikationer Du har relevant högskoleutbildningså som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som ger likvärdig kompetens. Tjänsten kräver att du har minst 3 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2022-03-31 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!

23 januari 2025
Sista ansökan:
12 juli 2025