Föreståndare, äldreboende
Sök bland 18 lediga jobb som Föreståndare, äldreboende och börja ditt nya yrkesliv idag!
Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet och en autentiskt ledarskap där medarbetarna är i centrum. Vi på Attendo, söker nu en verksamhetschef till vårt äldreboende i Upplands Väsby, Fresta Södra Allé. Boendet har 54 platser med både somatisk och demensinriktning. Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare. Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+, i samarbete med Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. För slutkandidat kommer vi förutom referenser ta en kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag den 19 maj, rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning i 6 mån och en grundförutsättning för att anställningen ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Placering: Fresta Södra Allé, Upplands Väsby Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av: Jonas Unger, [email protected] 0705814982 Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan - Tillsammans för framtidens omsorg!
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med kunskap, mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag! Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemtjänst. Med anledning av verksamhetsövergång får vi ytterligare ett boende till oss och söker därmed två enhetschefer som vill vara delaktiga i vår förändringsresa i ett team med ett gäng goa kollegor. Som enhetschef inom äldreomsorgen i Mölndal verkar flera chefer inom samma boende vilket gör det viktigt att du trivs med nära samarbeten och teamarbete. Din placering avgörs med utgångspunkt kring din kompetens och erfarenhet Är du den person vi söker? ARBETSUPPGIFTER Vi söker engagerade och erfarna chefer som vill leda, samordna och utveckla verksamheten och som vill vara med och stärka samverkan mellan våra vård- och omsorgsboenden för att möta utmaningar tillsammans. Som chef hos oss har du personal-, budget- och verksamhetsansvar för din enhet. Du leder och utvecklar dina medarbetare genom ett tillitsbaserat och coachande ledarskap. Du ansvarar även för att driva utvecklings- och förbättringsarbete inom enhetens ansvarsområde. Som enhetschef har du det yttersta ansvaret för att se till att verksamheten levererar god vård och omsorg till våra brukare. Du ansvarar för att planera, leda och följa upp verksamheten med fokus på kvalitet och medskapande. Det innebär bland annat att du ska sätta mål för och utveckla verksamheten samt kvalitetssäkra arbetssätt. Du har personal och arbetsmiljöansvar för dina medarbetare där du säkerställer en god arbetsmiljö med hälsosamma scheman och att medarbetarna är delaktiga i arbetet med att förbättra och driva verksamheten. Du har ekonomiansvar där du har en hög analytisk förmåga att fördela dina resurser och göra prognos för en budget i balans. I rollen som enhetschef är du underställd verksamhetschefen och ingår i ledningsgruppen för området vård-och omsorgsboenden. Du arbetar utifrån ett helhetsperspektiv och har förmåga att relatera till förvaltningen som helhet. Du kommer att samarbeta och samverka inom flera kontaktytor både internt och externt. KVALIFIKATIONER Vi ser att du har en för tjänsten relevant högskoleutbildning med flerårig erfarenhet av arbete inom området. Vi ser att du har ett genuint intresse för äldreomsorgen och en bakgrund inom hälso- och sjukvården. Du har tidigare chefserfarenhet med personal- och budgetansvar och har goda referenser kring ditt ledarskap. Du har intresse och erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsarbete tillsammans med dina medarbetare och i ledningsgruppen. Du drivs av att skapa tydliga processer och har mycket god förmåga att strukturera, kommunicera och prioritera. Du skapar förtroende hos andra genom att vara lyhörd, trygg och prestigelös. Vi söker dig som tycker om att möta människor, som ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Du är en van IT-användare, du är tydlig i din kommunikation, du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du har ett konstruktivt arbetssätt och sprider kunskaper och erfarenheter på ett pedagogiskt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Urval sker löpande ÖVRIGT Vi ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund. Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693. Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Innan en eventuell anställning kommer vi att kontrollera medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Nybro kommun är en expansiv kommun i det småländska glasriket med cirka 20 000 invånare. Här finns stora och små företag främst inom glas-, trä- och pappersindustrin - flera av dem världsledande inom sina respektive branscher. Kommunen har ett strategiskt läge mellan de tre regionala centrumen Kalmar, Karlskrona och Växjö. Kommunikationerna är goda med järnväg samt en flygplats inom tre mil. I Nybro kommun finns möjligheterna att välja attraktiva boende med vackra miljöer i staden eller på landsbygden. Möjligheterna till rekreation och friluftsliv är goda då det aldrig är långt till naturen. Nybro kommuns vision är "Med trygghet, nyfikenhet och nytänkande bygger vi en ny bro till framtidens större Nybro." Omsorgsförvaltningen svarar för vård och omsorg i ordinärt, särskilt boende och för personer i behov av kommunal hälso- och sjukvård. Målet är att äldre ska kunna leva ett så aktivt och självständigt liv som möjligt. Ledstjärnan i arbetet är ett hälsofrämjande förhållningssätt, där vi värderar teamarbetet högt. Förvaltningen har drygt 500 anställda. Nybro kommuns omsorgsförvaltning söker enhetschef till särskilt boende, Fröjdekulla i Alsterbro. Du har som chef stöd av administratör och planerare, samt specialister inom personal, ekonomi och utveckling. Cheferna träffas regelbundet på ledningsträffar och här finns ett naturligt samarbete och stöd kollegor emellan. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef ansvarar du för personal, ekonomi och kvalitet. Du bedriver ett aktivt arbete med utveckling av verksamheten tillsammans med dina medarbetare genom ett verksamhetsnära ledarskap. Du har personalansvar, leder och fördelar arbetet och ansvarar för medarbetares arbetsmiljö. Du är ekonomiskt ansvarig för enheten och följer upp och redovisar kontinuerligt mot tilldelad budgetram. Vi arbetar i team och det är viktigt att du har lätt för att samarbeta med andra professioner. Hela Fröjdekulla är silviahemscertifierat vilket innebär att det praktiska arbetet utgår från Silviahemmets vårdfilosofi. Omsorgsförvaltningen arbetar i linje med den digitala utvecklingen för att uppnå bästa kvalitet i omsorgen. Du är direkt underställd verksamhetschef särskilt boende och ingår i särskilt boendes ledningsgrupp. Beredskapstjänstgöring ingår i tjänsten. KVALIFIKATIONER Socionomexamen eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. För att klara arbetet måste du kunna arbeta självständigt och ha ett socialt och flexibelt synsätt. Goda kunskaper i svenska språket, tal o skrift. Körkort behörighet B krävs. För att bli aktuell för anställning behöver du uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister vid eventuell intervju. ÖVRIGT Vi ber dig söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande. Efter att du sökt första gången kan du logga in till ditt CV och uppdatera dina uppgifter samt ändra i det personliga brevet. Därmed kan du söka andra tjänster inom Nybro kommun eller andra organisationer anslutna till Offentliga jobb. Alla skickade ansökningar sparas under din inloggning. Vi vill inte bli kontaktade av rekryterings-/bemanningsföretag. Vi undanber oss också samtal från annonssäljare.
Är du vår nya enhetschef på särskilda boendet Björkbacken? Här får du möjlighet att göra skillnad och erbjuda äldre vård och omsorg av bra kvalitet. Har du erfarenhet av ett enhetschefsjobb sedan tidigare? Eller är du sugen på att byta karriär? Då är du välkommen med en ansökan. Beskrivning - Budget, verksamhets- och personalansvar. - Leda och fördela arbetet inom ingående verksamheter mot uppställda mål och under dygnets alla timmar. - Verkställa beslut från kommunens biståndshandläggare (Ä.O). - Att arbeta med utvecklings- och framtidsfrågor inom ansvarsområdet. - Handleda medarbetare i det dagliga arbetet. - Bedriva arbetsmiljöarbete enligt arbetsgivarens arbetsmiljöpolicy inom verksamhetsområdet. - Följa arbetsgivarens personalpolitiska program och övriga styrande dokument/policys. - Tillse att samtliga omsorgstagare inom sitt verksamhetsansvar har genomförandeplaner som också följs upp. - Arbeta med budgetarbetet enligt arbetsgivarens budgetprocess. - Genomföra personalplanering. - Genomföra verksamhets-, personal- och ekonomiadministration enligt fastställda rutiner. - Ha formell anhörigkontakt - Andra av chef tilldelade arbetsuppgifter. Kvalifikationer Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning eller utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för området är meriterande. - Kunskap om lagstiftningen (SoL) och arbetserfarenhet inom ansvarsområdet. - Erfarenhet från tidigare chef- och ledarbefattningar är meriterande. - Goda IT-kunskaper och förmåga att snabbt sätta sig in i stödsystem. - Körkort klass B - Stor vikt läggs på goda ledaregenskaper, samarbetsförmåga och personlig lämplighet. - Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och följande kompetenser: Du är strukturerad och kvalitetsmedveten och som självständig driver du ditt arbete framåt. Du är lyhörd för enhetens idéer och har en mycket god samarbetsförmåga samt förmåga att leda andra. Övrigt Tillträde enligt överenskommelse Varaktighet tills vidare Sysselsättningsgrad heltid Provanställning kan komma att tillämpas Vi tillämpar löpande rekrytering vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag så vänta inte med din ansökan. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser. Om du överväger att flytta till Arjeplog och har frågor eller behöver hjälp, är du varmt välkommen att kontakta vår inflyttningssamordnare Hilde Pape. Du når henne på telefon 0961-141 38 eller via e-post: [email protected]. Hilde ser fram emot att hjälpa dig med din flytt och att besvara dina frågor om livet i vår vackra kommun. Kommunen ser positivt på om du även vill arbeta inom kommunens räddningstjänst som deltidsbrandman. I vänliga och vackra Arjeplogs kommun ligger Sveriges största och fjällnära skärgård. Här har vi kortast restid till arbetet och samtidigt en storslagen natur runt hörnet. Här möts tiotusen år gammal kultur med innovativt näringsliv och forskning i världsklass. Vår fordonstestindustri och vår besöksnäring ger kommunen en internationell prägel. Med invånarna i fokus ser vi till att det där självklara fungerar: en skola med god kvalitet, en omsorgsfull vård och en trygg livsmiljö. Som arbetsgivare erbjuder vi dig ett utvecklande och meningsfullt arbete i en god gemenskap. Arjeplog, Àrjepluovve, är en samisk förvaltningskommun. Vi välkomnar därför särskilt sökanden med kunskaper i samiska språken och kulturen.
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Bromma stadsdelsförvaltning erbjuder dig en arbetsplats där dina insatser verkligen kan göra skillnad och bidrar till samhällsnyttan i en växande stadsdel. Här är aktivt medarbetarskap och tydligt ledarskap grunden för en utvecklande verksamhet. Välkommen till oss Tranebergs vård- och omsorgsboende är en verksamhet med inriktning av demens och har 44 platser som ligger ett stenkast från Alviks torg med tunnelbana och tvärbana. Vår verksamhet baseras på respekt, integritet och delaktighet, där den äldre har en central roll i sin vardag och vård. Genom ett varmt bemötande och arbete i multiprofessionella team skapar vi trygghet och meningsfullhet. Vi värdesätter nära relationer med närstående som en viktig resurs i vårt arbete. Du kommer till en verksamhet med positiv energi och stort driv för utveckling. Arbetsklimatet är varmt och öppet och vi har roligt på jobbet. Vi arbetar utifrån att allas bidrag är lika viktiga om vi ska lyckas med uppdraget att göra skillnad för våra äldre. Nu söker vi en engagerad och positiv ledare till oss. Vi söker dig som är trygg i ditt ledarskap och drivs av att coacha såväl individer som team till framgångsrika resultat. Vi erbjuder Som chef hos oss erbjuds du chefsintroduktion samt utbildningsinsatser och seminarium inom aktuella verksamhets- och personalfrågor. Hos oss finns goda stödfunktioner - som stöd i arbetet och utveckling av verksamheten finns en övergripande stab med verksamhetskontrollers. En central administrativ avdelning finns för stöd i HR-frågor, ekonomi, IT mm. Vi tillämpar flextid, sommar- och vinterarbetstid samt olika friskvårdsinitiativ som vi kontinuerligt förnyar. Som anställd inom Stockholm Stad har du dessutom tillgång till ett kraftigt subventionerat medlemskort till stadens kommunalt drivna simhallar och utomhusbassänger. Naturligtvis har vi även friskvårdsbidrag som vi hoppas att du använder! Din roll Som enhetschef på Tranebergs vård- och omsorgsboende får du en nyckelroll i att forma och leda en verksamhet som gör skillnad. Du är med och driver verksamhetens mål framåt genom att planera, leda och följa upp omvårdnadsarbetet, samt säkerställa en hög och kontinuerlig kvalitetsutveckling. Du har helhetsansvar för personal, budget och arbetsmiljö för ett kompetent team och samarbetar tätt med andra enhetschefer och områdeschefen. Som medlem i ledningsgruppen har du möjlighet att påverka och driva utvecklingsarbetet och bidra till att både Tranebergs vård- och omsorgsboende och hela området når sina mål. Du leder arbetet med att skapa ett gott samarbetsklimat både internt och med externa partners, inklusive fackliga organisationer, för att skapa en arbetsmiljö präglad av positiv samverkan och effektivitet. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som brinner för äldreomsorg och dess utveckling. Du har en strategisk blick för helheten och fokuserar på att driva effektivitet och hållbar ekonomi i verksamheten. Du är proaktiv och engagerad i utvecklingsarbetet, alltid med ett tydligt resultatfokus och förmåga att anpassa dig när omständigheterna förändras. Du är en tydlig och kommunikativ ledare, både i skrift och tal, och ser till att förväntningar är klara och tydliga. I rollen som enhetschef är du en stark lagspelare och trivs med att samarbeta, både inom ledningsgruppen och med externa samarbetspartners. Vi söker dig som har: Akademisk utbildning inom HSL som (legitimerad sjuksköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut/sjukgymnast) eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant. Minst fyra års aktuell chefserfarenhet från äldreomsorg med personal-, budget- och verksamhetsansvar. Erfarenhet av HSL-ansvar. Aktuell och flerårig arbetslivserfarenhet av utförarsidan inom äldreomsorg. Det är meriterande om du har: Erfarenhet från både privat och offentlig verksamhet Erfarenhet av verksamhetsutveckling och förändringsledning Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper, motivation och engagemang för tjänsten. Övrigt Vi rekryterar utan det personliga brevet, i denna rekrytering, för att stärka fokus på de kompetenser och erfarenheter som efterfrågas för denna roll. Vid bedömningen av din ansökan kommer vi endast att utgå ifrån ditt CV och ett antal frågor du får besvara i samband med att du söker tjänsten. Vi önskar att du svarar konkret och kortfattat på frågorna, och att det finns en tydlig koppling mellan dina svar och ditt CV. I denna rekryteringsprocess kommer arbetsprov och arbetspsykologiska tester att användas Vi hoppas att du redan nu kan börja skönja din framtid hos oss. Utöver ett brett och spännande uppdrag hoppas vi erbjuda omväxling, engagemang och mycket skratt! Här hittar du länkar till mer information om vår verksamhet och förmåner som anställd i Stockholms stad. Varmt välkommen med din ansökan! Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering. För att få arbeta hos Stockholms stad med äldre och personer med funktionsnedsättning i deras hem, måste du visa ett utdrag från belastningsregistret. Utdraget ska inte vara äldre än 6 månader från utfärdande datum.
Att arbeta i en mindre kommun gör att du får chansen att prova på nya saker, att du får känna ansvar och förtroende i din yrkesroll samt att du utvecklas i ditt arbete. Att utvecklas genom att få en inblick och vara delaktig i hela processen gör att man växer som medarbetare. Vi tror även att både känna och ta ansvar är viktigt för utvecklingen. Det ger dessutom en mycket värdefull erfarenhet i det fortsatta arbetslivet. I Älvsbyns kommun hjälper vi varandra och arbetar tillsammans för att uppnå goda resultat. Vi ser fram emot din ansökan hos oss!Arbetsuppgifter Du har budget-, personal- och arbetsmiljöansvar. Du är en verksamhetsnära ledare som stöttar dina medarbetare i det operativa arbetet samtidigt som du har ett stort inflytande över det strategiska arbetet och ser till helheten. Du driver arbetet framåt tillsammans med din personal och utvecklar arbetet inom verksamheten. I egenskap av enhetschef företräder du verksamheterna både internt och externt. Kvalifikationer Du har ledarskapserfarenhet och högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig, alternativt är under pågående ubildning. Du har dokumenterad erfarenhet inom verksamhetsområdet och kompetens inom gällande lagstiftning. Som ledare är du kommunikativ, lyhörd, strukturerad och trygg i ditt beslutsfattande. Du har ett stort engagemang för verksamhetsområdet och vill, i samarbete med kollegor och medarbetare, utveckla verksamheten vidare. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Erfarenhet av sociala verksamhetssystem samt arbete i politiskt styrda organisationer är meriterande. Övrigt Du kommer i huvudsak tjänstgöra som enhetschef inom särskilt boende, men andra verksamheter kan också komma att bli aktuellt. Vi erbjuder dig en visstidsanställning på heltid under sommaren 2025. Tillträdesdag och vikariatets längd överenskoms tillsammans med dig. Individuell lönesättning, ange gärna löneanspråk. Sista ansökningsdag: 2025.04.29 Allmänt Anställningsvillkor enligt avtal. Kommunen strävar efter en jämn fördelning mellan kvinnor och män samt ökad mångfald inom alla yrkesområden. Inför rekryteringsarbetet har Älvsbyns kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. Älvsbyn är Norrbottens pärla. I vår kommun får cirka 8 000 människor möjligheten att arbeta, bo och leva nära naturen. Vi är stolta över skolorna för de yngre och omsorgen av de äldre. Många är engagerade inom föreningslivet och det gör vår kommun levande och livskraftig.
Vi söker en till enhetschef för en pilot för delat ledarskap till Brattskas vårdboende i Vålberg. Tillsammans kommer ni att driva och utveckla verksamheten så att Karlstadborna erbjuds bästa möjliga omsorg. Beskrivning Brattska är ett av kommunens vårdboende för personer med kognitiva svårigheter och är organisatoriskt uppdelat på fem avdelningar. En avdelning har omsorgstagare med somatiska behov. https://karlstad.se/omsorg-och-stod/aldre/boende-for-aldre/jamfor-aldreboenden/brattska-vardboende Arbetsuppgifter Som enhetschef kommer du att ansvara för någon av boendets avdelningar utifrån dialog och delaktighet med medarbetarna. Du har det operativa ansvaret för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. En viktig del i uppdraget är att tillsammans med den andra enhetschefen på Brattska driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål och i enlighet med gällande lagstiftning samt enligt kommunens mål, policy- och styrdokument. Du ansvarar för att stärka och motivera medarbetarna och tillsammans med dem fånga upp behov av kompetensutveckling, förändrade arbetssätt och rutiner. Genom ditt tillitsbaserade ledarskap så skapar du förutsättningar för medarbetarna att vara delaktiga, ta ansvar och känna arbetsglädje. Du arbetar aktivt för att säkerställa att verksamheten håller hög kvalitet genom kontinuerlig uppföljning. Ni ser tillsammans till att rutiner och arbetssätt håller hög standard och att eventuella brister identifieras och åtgärdas så att omsorgstagarna alltid erbjuds bästa möjliga vård och omsorg. Kvalifikationer Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning som socionom, sjuksköterska eller liknande samt erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av arbete som chef där du har haft ansvar för personal, ekonomi, kvalitet och arbetsmiljö. Det är meriterande om du har erfarenhet av nära samarbete med andra chefer eller delat ledarskap samt erfarenhet av omsorgstagare med kognitiv sjukdom. Du behöver ha B-körkort. Genom ditt ledarskap motiverar, engagerar och enar du människor mot gemensamma mål. Du är en självklar förebild och utvecklar verksamheten tillsammans med medarbetarna utifrån vår värdegrund. Värdegrunden är gemensam för alla kommunens medarbetare och handlar om hur vi ska agera mot Karlstadsborna och mot varandra som kollegor. Har du dessutom ett närvarande ledarskap som kännetecknas av tillit, tydlighet, uppföljning och återkoppling samt förmåga att skapa förutsättningar för en god arbetsmiljö och en kultur med högt engagemang? Då är det dig vi söker! Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. Stor vikt läggs på personlig lämplighet. Vårt erbjudande Vi erbjuder dig en arbetsplats där du får utföra samhällsviktiga, intressanta samt utvecklande arbetsuppgifter. Karlstads kommun erbjuder individuell handledning, mentorskap och gedigen chefsutbildning till alla chefer. I din roll som enhetschef har du även stöd av funktioner som administratör, ekonom, verksamhetsutvecklare, HR-specialist samt förvaltningens bemanningsenhet. Läs mer om våra förmåner och hur det är att jobba i Karlstads kommun på https://karlstad.se/jobbahososs Om Karlstads kommun Vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på utveckling och nytänk, vilket bland annat syns genom att vi i flera år varit modellkommun för välfärdsteknik inom Sverige. I förvaltningen arbetar runt 2 000 medarbetare inom vårdboenden, trygghetsboenden, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt på vårt biståndskontor. Det är viktiga jobb där vi gör skillnad på riktigt. Vårt mål är att alltid ge professionell personcentrerad vård och omsorg. Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss! Övrig information För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons. Har du skyddade personuppgifter ska du inte registrera dina ansökningshandlingar i vårt rekryteringssystem och inte heller skicka in dem via e-post. Vänd dig istället till kommunens växel 054-540 00 00 för vidare hantering.
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Nu söker vi en verksamhetschef till Attendo Fridhemmet i Malmö. Fridhemmet är ett särskilt boende med 45 platser med inriktning utevistelse och trädgård. Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-04-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Välkommen till en värderingsstyrd organisation Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Nu söker vi en verksamhetschef till Attendo Fridhemmet i Malmö. Fridhemmet är ett särskilt boende med 45 platser med inriktning utevistelse och trädgård. Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Benify. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. Sista ansökningsdag 2025-04-30 men urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Välkommen med din ansökan – Tillsammans för framtidens omsorg!
Kavat Vård Är du en modig, nyfiken och pålitlig ledare som brinner för att skapa en unik och personlig upplevelse för våra boende? Hos oss på Brahem får du möjligheten att leda ett äldreboende med ett hotell-liknande koncept på Östermalm, där vi erbjuder det lilla extra. Vår värdegrund och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, och vi söker en verksamhetschef som delar vår vision om att sätta de boendes behov i första hand. Om oss på Brahem Brahem är beläget på Brahegatan, bara ett stenkast från Stureplan i Stockholm. Här erbjuder vi ett exklusivt boende där varje detalj är noggrant genomtänkt för att ge våra boende en unik och trivsam upplevelse. Vår verksamhet är uppbyggd kring Kavat Vårds värdegrund som vilar på tre bärande idéer: modig, nyfiken och pålitlig. Vi gillar att utmana oss själva för att hitta lösningar som gör skillnad för våra boende, vi är nyfikna på våra medarbetare och boendes behov och vi håller vad vi lovar. Allt vi gör ska vara värdeskapande och säkerställa kundnytta. På Brahem arbetar vi för att skapa en trygg och stimulerande miljö där de boende får känna sig sedda och respekterade. I vår vackra lobby, på takterrassen och i våra gemensamma utrymmen erbjuder vi aktiviteter, sociala tillställningar och en stark gemenskap. Vi säger aldrig nej – om något inte ingår i vårt offentliga uppdrag, erbjuder vi gärna tilläggstjänster för att uppfylla de boendes önskemål. Om tjänsten Som verksamhetschef på Brahem kommer du att leda och utveckla verksamheten, med ansvar för både kvalitet, budget, service och personal. Du är ansvarig för att skapa ett klimat där de boendes behov alltid står i första hand och där alla medarbetare arbetar för att skapa en trygg och meningsfull tillvaro. Tillsammans med ditt team driver du kontinuerligt förbättringsarbete, säkerställer att vi lever upp till våra kvalitetsgarantier och utvecklar verksamheten i enlighet med vår värdegrund. Du kommer att ha personalansvar och leder ett engagerat team av undersköterskor, sjuksköterskor och övrig personal. Som verksamhetschef är du även ansvarig för att upprätthålla och stärka våra relationer med närstående och externa aktörer. Du arbetar proaktivt med försäljning och marknadsföring för att säkerställa att vi lever upp till efterfrågan. Vem är du? Vi söker dig som är en modig och nyfiken ledare med en passion för äldreomsorg. Du har förmågan att vara närvarande och stödjande för dina medarbetare, samtidigt som du har ett starkt driv för att utveckla både verksamheten och människorna omkring dig. Du ser möjligheter i stället för hinder och är en problemlösare som hela tiden strävar efter att förbättra och förnya. För att passa i rollen ser vi att du har: Relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (till exempel sjuksköterska, socionom, beteendevetare, fysioterapeut eller arbetsterapeut) Minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom äldreomsorgen, gärna på ett äldreboende med hög servicegrad En passion för att skapa en arbetsplats där gemenskap, respekt och kvalitet genomsyrar alla delar av verksamheten En affärsmässig och lösningsorienterad approach som säkerställer både hög kvalitet och kundnöjdhet Vad erbjuder vi dig? En unik möjlighet att leda ett äldreboende med hotell-liknande koncept i centrala Stockholm Ett coachande och stöttande ledarskap där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med ett kompetent team Karriärmöjligheter inom en värdegrundsdriven och expansiv organisation Friskvårdsbidrag, kollektivavtal och andra förmåner En arbetsplats där du gör verklig skillnad och leder med hjärta och engagemang Vill du vara med och skapa en unik upplevelse på Brahem? Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med provanställning. Arbetstid är dagtid med förtroendearbetstid och tillträde sker enligt överenskommelse. Bakgrundkontroller Vi genomför legitimation- och bakgrundkontroller på alla personer innan anställning erbjuds. Ansökan Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Har du ytterligare frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta operativ chef Annika Von Axelson på telefon 076-540 47 05. Välkommen med din ansökan! Inför rekryteringsarbetet har Kavat vårds ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 18 jobb