Föreståndare, äldreboende

Sök bland 11 lediga jobb som Föreståndare, äldreboende och börja ditt nya yrkesliv idag!

Enhetschefer till Särskilt boende

Gillar du att arbeta tätt ihop med dina medarbetare och din ledningsgrupp, hitta lösningar och se möjligheter? Vill du leda medarbetare och verksamhet mot omsorgsförvaltningens vision: "Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg, utförd av de stoltaste medarbetarna"? Då kan du vara personen vi söker! Det här erbjuder vi dig! Uppdraget som enhetschef är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att personalen ska känna sig delaktiga och att våra äldre ges inflytande över sin vardag. Inom Särskilt boende (Säbo) arbetar vi med enat ledarskap och du leder enhetens arbete tillsammans med en enhetschefskollega. Arbetet på boendet planerar du och din kollega resurseffektivt med de boende och anhöriga i fokus och ni gör det tillsammans med teamet som består av undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska. Du ansvarar för verksamhet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö, samt kvalitet i verksamheten. När du driver förbättrings- och utvecklingsarbete är du en inspiration och ditt nytänkande uppskattas. Som chef är du synlig i verksamheten för både medarbetare, boende och deras anhöriga eller företrädare. Du ingår i verksamhetsområdets ledningsgrupp, vilket ger dig möjlighet att vara delaktig i hela verksamhetsområdets utveckling. Säbos 18 enhetschefer har stor nytta av varandra som bollplank och stöd. Som ny enhetschef får du en strukturerad introduktion där du får en erfaren enhetschefskollega som mentor. Som stöd i ditt dagliga arbete har du även en administratör på din enhet och förvaltningen har en avdelning med bland annat ekonomer och HR-specialister. Hässleholms kommun erbjuder dig som chef ett chefsutvecklingsprogram. Björkhaga i Sösdala Björkhaga har 5 avdelningar med totalt 46 lägenheter, inriktningen är både somatik och demens. Boendet ligger i vackra Sösdala, cirka en kvarts promenad från Sösdala station.  Högalid i Hässleholm Högalid har 5 avdelningar med totalt 55 lägenheter, inriktningen är både somatik och demens och avdelningarna med demensinriktning är Stjärnmärkta. Högalid ligger i centrala Hässleholm, cirka tio minuters promenad från Centralstationen.  Båda tjänsterna är tillsvidaretjänster på heltid med start snarast efter överenskommelse. Till Hässleholm tar man sig smidigt med tåg och buss från i princip hela Skåne! Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som vill anta uppdraget som enhetschef och tillsammans med din kollega ansvara för den fortsatta utvecklingen av enheten. För att trivas hos oss behöver du också ha ett gott mått av humor, arbetsglädje är viktigt för oss!  Du har förmåga att visa tillit och se medarbetare som den viktigaste resursen, du skapar resultat genom andra och kan skapa engagemang och delaktighet. Vidare har du vilja att motivera medarbetare till ständig utveckling och nytänkande. Din kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och tydligt sätt kan förklara, men också skapa förutsättningar för god dialog i verksamheten. Förmågan att analysera information och alternativ inför förslag och beslut är också viktig och din förmåga att vara lösningsinriktad är en stor tillgång. Du ser värdet i den politisk styrda organisationen och är intresserad av utvecklingsfrågor inom offentlig förvaltning. Som ledare fungerar du som förebild och har såväl förmåga som intresse av att identifiera egna styrkor och svagheter. Att du är kvalitetsmedveten är viktigt för oss, vård och omsorg om våra kommuninvånare ska följa aktuell lagstiftning och gällande rutiner. Vi söker dig med socionomexamen eller annan högskoleexamen på lägst kandidatnivå (180 hp) som vi bedömer relevant och du är väl insatt i lagstiftningen som styr verksamheten. Du har några års erfarenhet som chef inom vård och omsorg, erfarenhet från kommunal verksamhet är meriterande. För att lyckas i rollen som enhetschef behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda datorkunskaper. Kunskap i våra verksamhetssystem, exempelvis Visma/Medvind, WinLas, Procapita och Lifecare är meriterande.  Körkort klass B för manuellt växlad bil krävs. Du delar våra värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi planerar att hålla inledande intervjuer via Teams den 16 april och ett andra intervjutillfälle den 24 april. Vi vill att du laddar upp ditt examensbevis i din ansökan. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

27 mars 2024
Sista ansökan:
14 april 2024
Enhetschef Solhemmet

Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?" Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle. Vad jobbar du för? Inom Omsorg i Bjuv arbetar vi för kvalité, trygghet och trivsel. Vi är medskapare, vi är nyfikna och ser möjligheter i förändringsarbete. Vi arbetar tillsammans för att skapa en god vård och omsorg för invånarna i Bjuvs kommun. "Så har vi aldrig gjort förr" används som beröm. Vill du vill du vara med att forma ett samhälle tillsammans med oss? Sedan våren 2021 organiseras verksamheterna inom vård och omsorg i ett kommunalt helägt bolag, Omsorg i Bjuv AB, som på uppdrag av förvaltningen ska arbeta hälsofrämjande och förebyggande för de invånare som behöver våra insatser kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Välkommen med din ansökan! ARBETSUPPGIFTER Söker du ett meningsfullt och utvecklande uppdrag som enhetschef inom Område Äldreomsorg där du får möjlighet att driva utvecklingen av verksamheten? Ser du som ledare kopplingen mellan hög trivsel och kompetens hos medarbetarna och kvaliteten som levereras och högt förtroende hos dem vi är till för? Är du ledaren som tillsammans med kollegor och medarbetare hittar kreativa vägar för att ta verksamheten vidare och förbi utmaningar och hinder? Ser du misstag som en möjlighet till lärande? Har du målet i sikte? Och sist men inte minst får du människor med dig? Om ja, då är du välkommen med din ansökan! I ditt uppdrag kommer du att ansvara för Solhemmet i Ekeby. Du kommer tillsammans med de sju enhetschefer som blir dina närmaste kollegor delta i ledningsgruppen för äldreomsorgen som leds av verksamhetschef. Som enhetschef i Omsorg i Bjuv AB förväntas du vara nära dina medarbetare för att leda och utveckla verksamheten genom att vara en tydlig och synlig ledare. Uppdraget innebär att du planerar, driver och följer upp verksamheten för att hålla en hög kvalitet i de tjänster som levereras. Uppdraget innebär även att driva arbetet med en hög grad tillit för att utveckla medarbetarna och en god arbetsmiljö. Som enhetschef ska du också driva en effektiv verksamhet utifrån budget och resurser, analysera och vidta eventuella åtgärder vid avvikelser. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har erfarenhet som ledare med för uppdraget relevant högskoleexamen. Vår verksamhet ska präglas av god kvalitet, trygghet och trivsel. Det innebär att du ska ha ett gott bemötande mot de personer som du möter i ditt arbete. De du träffar i ditt arbete ska känna sig trygga med stödet ifrån dig. Det arbete du utför innebär att du förmedlar förtroende till de du möter. Vår verksamhet präglas av inflytande och delaktighet för att bibehålla den enskildes självbestämmande och integritet. Därav behöver du arbeta bra med andra människor och relaterar till dem på ett smidigt och lyhört sätt. Du arbetar strukturerat, självständigt och uppnår resultat. Du är en person med tydligt verksamhetsfokus och intresse för utveckling. Ditt ledarskap präglas av prestigelöshet och god helhetssyn. Du leder, motiverar och ger befogenheter till andra för att nå gemensamma mål. Du leder med exempel, skapar laganda, engagemang och delaktighet. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet samt din vilja och intresse för att skapa ett positivt arbetsklimat genom tillit och delaktighet för dina medarbetare. Vi ser gärna att du har kompetens, intresse och erfarenhet av arbete inom äldreomsorgen. Tjänsten kräver körkort. ÖVRIGT Välkommen med din ansökan, urval och intervjuer kommer att ske löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdag. Vi undanber oss kontakt från andra annonsörer. För att kunna komma i fråga för en anställning i Omsorg i Bjuv AB, Bjuvs kommun ska ett utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas. Registerutdraget uppvisas först vid erbjudande om anställning. Du som söker jobb och har skyddade personuppgifter ska kontakta rekryterande chef i annonsen som kommer guida dig vidare för en säker ansökningsprocess. Du ska inte ansöka digitalt via ansökningslänken. Bjuvs kommun, där Omsorg i Bjuv är en del av koncernen, är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag. Känsla skapar Familjen Helsingborg. Vi är Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga. familjenhelsingborg.se

26 mars 2024
Sista ansökan:
10 april 2024
Sommarvikariat Enhetschef till särskilt boende

Vi söker dig som är nyfiken på uppdraget som enhetschef inom äldreomsorgen i Hässleholms kommun. Då kan du vara rätt person som sommarvikarierande enhetschef till våra särskilda boende. Välkommen med din ansökan senast 240421! Det här erbjuder vi dig! Som sommarvikarierande enhetschef inom särskilt boende får du insyn i uppdraget som enhetschef. Du får en erfaren enhetschefskollega som mentor, som du kan bolla med och få stöd i det dagliga arbetet. Enhetschefer har ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Som chef är man synlig i verksamheten för både medarbetare, boende och deras anhöriga eller företrädare. Som enhetschef utformar du verksamheten tillsammans med teamet som består av enhetschef, undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska. Organisatoriskt är du underställd verksamhetschefen. Ditt uppdrag som enhetschef är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att personal ska känna sig delaktiga och att våra äldre ges inflytande över sin vardag. Din arbetsplats kommer vara på olika särskilda boenden i Hässleholms kommun. Tjänsten är en visstidsanställning på 100% från och med 2024-06-01 till och med 2024-08-31, eller enligt överenskommelse. Kan du börja redan i maj på deltid ett par dagar i veckan vore det toppen! Det kan också finnas möjlighet till förlängning av vikariatet. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som är nyfiken på ledarskap och arbetet som enhetschef inom äldreomsorg. Du har ett intresse för omsorg om äldre personer och har lite erfarenhet av eller kunskap inom äldreomsorg. Kanske har du arbetat inom området eller har på annat sätt kommit i kontakt med verksamheten? Din nyfikenhet och öppenhet gör att du vill jobba med utveckling och spännande utmaningar.  Vi söker dig som är nyexaminerad socionom eller har annan kandidatexamen med inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant. Du som är i sluttampen av din högskoleutbildning med planerad examen vårterminen 2024 är också varmt välkommen med din ansökan. Arbetet som enhetschef ställer höga krav på förmåga att kommunicera, varför du behöver behärska det svenska språket väl och du har lätt för att uttrycka sig i tal och skrift. Vidare har du goda IT- kunskaper och lätt för att sätta dig in i olika system och digitala plattformar och du har ett visst mått av ekonomisk medvetenhet. Har du haft någon form av ledarroll är det meriterande.  Du har förmåga att visa tillit och se medarbetare som den viktigaste resursen, du skapar resultat genom andra och kan skapa engagemang och delaktighet. Vidare har du vilja att motivera medarbetare till ständig utveckling och nytänkande och du skapar förutsättningar för god dialog i verksamheten. Förmågan att analysera information och alternativ inför förslag och beslut är också viktig. Du ser värdet i den politiskt styrda organisationen och är intresserad av utvecklingsfrågor inom offentlig förvaltning. Som ledare fungerar du som förebild och har såväl förmåga som intresse av att identifiera egna styrkor och svagheter. Att du är kvalitetsmedveten är viktigt för oss, vård och omsorg om våra kommuninvånare ska följa aktuell lagstiftning och gällande rutiner. Det är meriterande om du har körkort klass B för manuellt växlad bil. Slutligen vill vi att du delar Hässleholms kommuns värdegrund: Kvalitet- som syns, Respekt för individen och Medborgaren- i fokus och att du delar de värderingar och det förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi kommer att kalla till intervjuer löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan! Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

21 mars 2024
Sista ansökan:
21 april 2024
Vill du bli vår nya Verksamhetschef på Ginstgården i Alingsås?

Vill du bli vår nya Verksamhetschef på Ginstgårdens vård och omsorgsboende på Bräcke diakoni i Alingsås? Vi är Bräcke diakoni, en idéburen stiftelse. Vi drivs av viljan att göra skillnad, inte av att tjäna pengar. Det gör att vi kan använda både hjärta och hjärna i våra verksamheter. Men vår vision är större än så – vi vill skapa ett medmänskligare samhälle. Vill du vara med?  Vill du ha ett otroligt meningsfullt och viktigt arbete? - Vill du leda strategiskt genom delaktighet och inflytande för våra boende, anhöriga och medarbetare? - Vill du arbeta för att hitta lösningar genom samarbete internt och externt? - Är du en trygg ledare som är öppen för utveckling och nya perspektiv? - Vill du ha ett betydelsefullt uppdrag som även kan innebära komplexa och utmanande frågor? Om svaren på dessa frågor är JA så är Du den vi letar efter! Bräcke diakoni är en lärande organisation där vi delar kunskap med varandra, delger goda exempel men även lär av misstag. Ledarskapet präglas av tillit, utvecklingsfokus, ansvar samt ordning och reda. Som verksamhetschef ingår du i ledningsgruppen för vård och omsorg för äldre och rapporterar till driftområdeschef. I ditt uppdrag ingår bland annat ansvar för ekonomi, arbetsmiljö och kvalitet. Vidare har du ansvar för avtal och goda beställarrelationer. Som ledare i Bräcke diakoni erbjuds du; - Stöd från chef, kollegor och stödfunktioner. - God introduktion i så väl praktiska arbetsuppgifter, system och värdegrund. - Ledarutveckling, individuellt och i grupp, i samarbete med St. Lukas och i ledningsgruppen. - Samtalsstöd vid livskris och ohälsa. - Friskvårdsbidrag. - Kompetensutveckling. - En välkomnande och fin gemenskap. Vilka är vi på Ginstgården Äldreboendet Ginstgården har 32 platser för personer med kognitiv sjukdom (demens). Vi är ca 30 personer som arbetar här. Majoriteten är undersköterskor men hos oss finns även vårdbiträden, sjuksköterskor och stödpedagog/samordnare. Vi har en vacker trädgård som hyresgäster tillsammans med personal odlar, röjer och vistas i. Ginstgården drivs på uppdrag av Alingsås kommun Vi söker dig som har: - Högskoleutbildning inom verksamhetsområdet. - Meriterande om du drivs av utvecklingsarbete inom såväl teori som praktik. - God erfarenhet av ledarskap inom verksamhetsområdet. Välkommen att skicka din ansökan. Hoppas vi ses!

19 mars 2024
Sista ansökan:
18 april 2024
Biträdande verksamhetschef till Humana

Biträdande Verksamhetschef Södra Centralgatan i Gävle Vill du vara med och driva samt utveckla ett av våra boenden samtidigt som du dagligen arbetar med att ge människor ett bra liv? Nu finns det möjlighet för dig att söka tjänsten som Biträdande verksamhetschef för Humanas äldreboende i Gävle. I rollen kommer du tillsammans med oss arbeta efter vår vision – Alla har rätt till ett bra liv. Humana Södra Centralgatan är ett äldreboende som ligger centralt i Gävle och har 88 ljusa och luftiga lägenheter fördelade på fem plan. Förutom gemensamma utrymmen såsom vardagsrum och matplats så finns en trevlig inglasad balkong och en härlig trädgård att tillgå. Två avdelningar är avsedda för personer med demenssjukdom och de övriga tre har en somatisk inriktning. Vi söker nu en Biträdande verksamhetschef som är legitimerad sjuksköterska och som har viljan och ambitionen att om några år arbeta som verksamhetschef inom Humana. Om tjänsten Som biträdande verksamhetschef kommer du att tillsammans med verksamhetschefen leda och utveckla verksamheten och systematiskt arbeta för att ge medarbetarna de bästa förutsättningarna för att ge en god vård och omsorg. Du kommer att vara HSL-ansvarig sjuksköterska med fördelade ledningsuppgifter och leda HSL-gruppen i det dagliga arbetet. HSL-gruppen består av sjuksköterskor, arbetsterapeut och fysioterapeut. Du ansvarar för rekrytering och bemanning av HSL-personal samt ersätter sjuksköterskor vid frånvaro.  Du förväntas att vid behov ansvara för vissa utbildningsinsatser och handledning av såväl omvårdnadspersonal som sjuksköterskor. Arbetet är både administrativt och operativt. Vi ser gärna att du har erfarenhet av någon form av ledarskap och arbetsledning. Du kommer att arbeta nära verksamhetschefen och ingå i verksamhetens ledningsgrupp. Vem är du? Vi söker dig som är leg sjuksköterska med viljan och ambitionen att om några år arbeta som verksamhetschef inom Humana. Du har ett genuint intresse för att arbeta i en äldreomsorg där du dagligen bidrar till att skapa en meningsfull vardag för de äldre. Du är kundfokuserad, serviceinriktad och kreativ. För att trivas och lyckas i rollen ser vi gärna att du har lätt för att skapa relationer och har god samarbetsförmåga. Det är meriterande om du har genomgått en ledarskapsutbildning eller haft en arbetsledande roll tidigare och drivs av att utveckla ditt ledarskap vidare. För denna tjänst krävs det att du: - är utbildad och legitimerad sjuksköterska - har erfarenhet av att arbeta inom äldreomsorg Det är även meriterande om du: - har utbildning inom ledarskap eller erfarenhet av att leda - har erfarenhet av verksamhet som drivs i privat regi Vi ser gärna att du har förmågan att utveckla vår grundidé om att alla har rätt till ett bra liv. Ett gott bemötande är för oss en självklarhet och vi utför alltid våra insatser med hög serviceanda. Arbetstid och tjänstgöringsgrad: Dagtid måndag-fredag, 100%. Vi tillämpar 6 månaders provanställning. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning, övriga ersättningar enligt kollektivavtal. Tillträde: Snarast enligt överenskommelse. Att jobba på Humana Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 20 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Danmark som utför omsorgstjänster till 9 000 människor. På Humana arbetar vi alltid utifrån vår värdegrund - engagemang, glädje och ansvar. Våra värdegrundsord är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig. Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet. Vi satsar på kompetensutveckling för våra chefer genom bland annat mentorprogram, ledarträffar, ledarutvecklingsprogram samt Humanas digitala lärportal Humana Academy. Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana https://www.humana.se/jobb Vad händer nu? Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester, kompetensbaserade intervjuer samt eventuellt arbetsprov. Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta oss! Välkommen med din ansökan!

18 mars 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Enhetschef till Hemgården

Skinnskattebergs kommun är beredd att formulera lockande erbjudanden till våra blivande medarbetare - utöver regelbunden kompetensutveckling och friskvårdsbidrag. Vi värdesätter alla människors olikheter och allas vår förmåga att göra skillnad i samhället. Medarbetare beskriver oss ofta som en tillåtande organisation, där man får ta stort eget ansvar, utveckla och utvecklas samt arbeta lösningsfokuserat. Vi är en fullstor verksamhet i ett litet format som är beroende av medarbetarnas förmåga och drivkraft att agera med ett brett perspektiv på hela det kommunala uppdraget. Vi strävar därför alltid efter att ge god service och skapa professionella relationer både externt och internt. Skinnskattebergs kommun tillhör finskt förvaltningsområde, varför kunskaper i det finska språket är meriterande. Välkommen med din ansökan till Sveriges viktigaste jobb i Skinnskattebergs kommun!Verksamheten Skinnskattebergs kommun söker en enhetschef till Hemgården, ett av våra särskilda boenden. Hemgården är ett särskilt boende för äldre personer med två somatiska avdelningar, en korttidsavdelning, samt nattpersonal. Som enhetschef kommer du att ha fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi.  Arbetsuppgifter Du ska på ett kostnadseffektivt sätt leda, planera, samordna och utveckla verksamheten utifrån gällande lagstiftning, politiska beslut, mål och riktlinjer samt ekonomiska ramar. Detta gör du tillsammans med dina kollegor för hela förvaltningens bästa. Du är underställd förvaltningschefen för Socialförvaltningen och ingår i förvaltningens ledningsgrupp där du tillsammans med förvaltningschef och dina kollegor samverkar för förvaltningens, kommunens och medborgarnas bästa. Kvalifikationer Högskoleutbildning inom sociala omsorgsprogrammet, socionom, sjuksköterska eller annan utbildning som bedöms likvärdig av arbetsgivaren. Du har erfarenhet av att haft fullt ansvar för verksamhet, personal och ekonomi inom området, samt erfarenhet av Kommunal- och förvaltningslagen. Körkort B är ett krav. Personliga egenskaper Du är en god kommunikatör som möter individer där de är, samt har lätt för att uttrycka dig både skriftligt och muntligt i svenska språket. Du har förmåga att samarbeta, etablera och utveckla goda relationer. Genom ett coachande förhållningssätt inspirerar och engagerar du dina medarbetare till utveckling och med god empatisk förmåga och ett långsiktigt förhållningssätt bidrar du till en trevlig, trygg och frisk arbetsplats. Detta genomsyrar hela ditt arbete som chef och medarbetare inom Skinnskattebergs kommun. Arbetstid/Varaktighet Tjänsten är på heltid och tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse. Intervjuer kan komma att påbörjas innan ansökningstiden löpt ut. Välkommen med din ansökan!  Övrigt Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0222- 51 55 00. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

15 mars 2024
Sista ansökan:
5 april 2024
Enhetschef Särskilt boende, Högalid

Vi söker dig som  vara med och utveckla äldreomsorgen i Hässleholms kommun. Gillar du att arbeta tätt ihop med dina medarbetare och din ledningsgrupp, hitta lösningar och se möjligheter? Vill du leda medarbetare och verksamhet mot omsorgsförvaltningens vision: "Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg, utförd av de stoltaste medarbetarna"?  Det här erbjuder vi dig! En av våra chefer på Särskilt boende (Säbo) har fått ett tidsbegränsat annat uppdrag, varför vi nu söker vikarierande enhetschef till Högalid i Hässleholm. Inom Säbo arbetar vi med enat ledarskap och du leder enhetens arbete med en enhetschefskollega. Tillsammans med teamet som består av undersköterska, arbetsterapeut, fysioterapeut och sjuksköterska utformar ni verksamheten. Uppdraget är att skapa så goda förutsättningar som möjligt för att personalen ska känna sig delaktiga och att våra äldre ges inflytande över sin vardag. Du ansvarar för verksamhet, ekonomi, medarbetare och arbetsmiljö, samt kvalitet i verksamheten. Arbetet på boendet planerar du och din kollega resurseffektivt med de boende och anhöriga i fokus. När du driver förbättrings- och utvecklingsarbete är du en inspiration och ditt nytänkande uppskattas. En del av enheten är Stjärnmärkt. Som chef är du synlig i verksamheten för både medarbetare, boende och deras anhöriga eller företrädare. Som enhetschef ingår du i verksamhetsområdets ledningsgrupp, vilket ger dig möjlighet att vara delaktig i hela verksamhetsområdets utveckling. 17 enhetschefer arbetar inom Säbo som har stor nytta av varandra som bollplank och stöd. Hässleholms kommun erbjuder utvecklingsmöjligheter för dig som chef och som stöd i ditt dagliga arbete finns en avdelning med bland annat ekonomer och HR-specialister. Tjänsten är ett vikariat på heltid, med tillträde snarast och till och med 2025-04-30. Din arbetsplats är på Högalid som ligger i centrala Hässleholm, cirka tio minuters promenad från Centralstationen. Hässleholm har goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som till exempel friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar. Vem är du? Vi söker dig som vill anta uppdraget som enhetschef och tillsammans med din kollega ansvara för den fortsatta utvecklingen av enheten. Meriterande är om du har chefserfarenhet inom verksamhetsområdet, är väl insatt i för uppdraget relevant lagstiftning och har erfarenhet som chef i kommunal verksamhet. Du har förmåga att visa tillit och se medarbetare som den viktigaste resursen, du skapar resultat genom andra och kan skapa engagemang och delaktighet. Vidare har du vilja att motivera medarbetare till ständig utveckling och nytänkande. Din kommunikativa förmåga gör att du på ett enkelt och tydligt sätt kan förklara, men också skapa förutsättningar för god dialog i verksamheten. Förmågan att analysera information och alternativ inför förslag och beslut är också viktig. Du ser värdet i den politiskt styrda organisationen och är intresserad av utvecklingsfrågor inom offentlig förvaltning. Som ledare fungerar du som förebild och har såväl förmåga som intresse av att identifiera egna styrkor och svagheter. Att du är kvalitetsmedveten är viktigt för oss, vård och omsorg om våra kommuninvånare ska följa aktuell lagstiftning och gällande rutiner. Vi söker dig som är socionom eller har annan högskoleexamen på lägst kandidatnivå som vi bedömer relevant. För att lyckas i rollen som enhetschef behöver du ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift samt goda datorkunskaper. Kunskap i relevanta verksamhetssystem är meriterande. Körkort klass B krävs. Du delar våra värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy Övrigt Vi planerar att hålla inledande intervjuer via Teams den 5 april. Om oss Omsorgsförvaltningens uppdrag är att ge omsorg, stöd och vård till äldre personer, till personer med funktionsnedsättning och till personer som behöver hemsjukvård. Förvaltningen har cirka 1700 tillsvidareanställda medarbetare och omsätter drygt en miljard kronor. Omsorgsförvaltningen är indelad i fyra verksamhetsområden; ordinärt boende, särskilt boende, funktionsnedsättning stöd och service samt resurs. I förvaltningen finns också myndighetsenheten och en stab med viktiga stödfunktioner som HR, ekonomi och IT. Vi är stolta över våra medarbetare och arbetar efter vår vision ”Hässleholms kommun erbjuder Sveriges bästa vård och omsorg utförd av de stoltaste medarbetarna”. Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus. Välkommen att bli en av oss!

15 mars 2024
Sista ansökan:
2 april 2024
Biträdande Enhetschef-Stockholm stad

Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna. Hägersten-Älvsjö är en av 11 stadsdelsförvaltningar i Stockholms stad med drygt 3000 medarbetare. I dag är vi ett av stadens största stadsdelsområden med ca 130 000 invånare. I Hägersten-Älvsjö har du nära till staden, kommunikationer och naturen. Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med möjligheter för dig att utvecklas i din roll. Välkommen till oss Fruängsgårdens äldreboende består av Fruängsgårdens servicehus med 41 lgh, Axgårdens vård- och omsorgsboende 49 lgh varav 17 med demensinriktning, Fruängsgårdens vård- och omsorgsboende 112 lgh varav 80 med demensinriktning, Solkattens dagverksamhet/demens med c:a 75 besök per vecka. Samverkan sker mellan dessa enheter som också ligger i nära anslutning till varandra. Servicefunktioner finns såsom reception, larm/driftansvar, hårvård, fotvård, tvättstuga, kiosk, restaurang. Goda kommunikationer med buss och tunnelbana finns till Fruängen. Vi erbjuder dig  att arbeta tillsammans med ett trevligt gäng i en dynamisk verksamhet. Friskvårdsbidrag samt möjlighet att träna utanför arbetstid i vår friskvårdslokal. Det finns också ett utbud av utbildningar att tillgå  Din roll Fruängsgården söker nu en biträdande enhetschef som vill vara med och utveckla verksamheten utifrån stadens, stadsdelens och verksamhetens mål. Som biträdande enhetschef är du underställd enhetschef och ska tillsammans med enhetschef och kollegor driva och utveckla verksamheten mot uppsatta mål. Du ska som biträdande enhetschef bidra till en organisation med tydliga strukturer och ekonomisk medvetenhet. Du förväntas ha en nära kontakt med arbetsgruppen och kommer att tillsammans med samordnare driva och följa upp det dagliga arbetet samt planeringen. Din kompetens och erfarenhet Vi söker dig som är leg sjuksköterska med bred erfarenhet av äldreomsorg eller annan  högskoleutbildning med inriktning mot äldreomsorg. Bakgrund i sjuksköterskeyrket är meriterande. Du är kommunikativ, tydlig och har förmåga att skapa ett gott arbetsklimat där du motiverar medarbetarna till delaktighet och ansvarstagande. Du är lösningsorienterad, prestigelös och har god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat och självständigt arbetssätt och är van att arbeta med målstyrning och uppföljning. Du är en god administratör och planerare med goda IT-kunskaper och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Du har tidigare erfarenhet av arbete inom äldreomsorg. Du har arbetat i liknande befattning med arbetsuppgifter inom arbetsmiljöfrågor, ekonomi- och medarbetarfrågor, daglig planering, uppföljning samt schemaläggning Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningstiden varför vi vill uppmuntra dig att skicka in din ansökan tidigt. Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Biträdande verksamhetschef med HSL- samt personalansvar

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Mårbackagatan är ett nybyggt äldreboende som innehåller 110 platser, fördelat i mindre enheter med närhet till fina och rymliga utrymmen för samvaro och gemensamma aktiviteter. Verksamheten har avdelningar för både somatik- demens- samt korttids. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du tillsammans med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef kommer du ha fördelade ledningsuppgifter enligt HSL samt ha ett personalansvar för en del av medarbetargruppen (som idag består av medarbetare på avdelningar för korttidsboende). Vidare ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Tjänsten är tillsvidare och 100%. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Det här kan vi erbjuda dig - Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller - Utbildningar - Utvecklingsmöjligheter - Karriärvägar - Personalförmåner - Trygga anställningsvillkor - Digitala arbetsverktyg - Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete - Platt organisation med korta beslutsvägar Kvalifikationer Högskoleexamen inom sjuksköterskeprogrammet eller annan legitimerad utbildning inom hälso- och sjukvård. Du har minst 2 års erfarenhet inom äldreomsorg och gärna erfarenhet i arbetsledande befattning. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du ska ha förmågan att leda andra prestigelöst genom delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor. Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

14 mars 2024
Sista ansökan:
31 mars 2024
Biträdande verksamhetschef med HSL- samt personalansvar

Välkommen till en värderingsstyrd organisation Attendo Mårbackagatan är ett nybyggt äldreboende som innehåller 110 platser, fördelat i mindre enheter med närhet till fina och rymliga utrymmen för samvaro och gemensamma aktiviteter. Verksamheten har avdelningar för både somatik- demens- samt korttids. I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du tillsammans med verksamhetschef med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschefen. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Beskrivning av tjänsten Som biträdande verksamhetschef kommer du ha fördelade ledningsuppgifter enligt HSL samt ha ett personalansvar för en del av medarbetargruppen (som idag består av medarbetare på avdelningar för korttidsboende). Vidare ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter tillsammans med verksamhetschef. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Tjänsten är tillsvidare och 100%. Om Attendo Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas. All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg. Det här kan vi erbjuda dig - Stort utbud av arbetsplatser & yrkesroller - Utbildningar - Utvecklingsmöjligheter - Karriärvägar - Personalförmåner - Trygga anställningsvillkor - Digitala arbetsverktyg - Ambitiöst & strukturerat kvalitetsarbete - Platt organisation med korta beslutsvägar Kvalifikationer Högskoleexamen inom sjuksköterskeprogrammet eller annan legitimerad utbildning inom hälso- och sjukvård. Du har minst 2 års erfarenhet inom äldreomsorg och gärna erfarenhet i arbetsledande befattning. Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt. Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande. Personliga egenskaper som efterfrågas: Du ska ha förmågan att leda andra prestigelöst genom delaktighet. Du har förmåga att skapa engagemang och du är bra på att motivera dina kollegor. Du ska vara självständig men tycka om att tillsammans med kollegor utveckla och hitta nya lösningar. Du har lätt för att ge och ta emot feedback. Du trivs med att ge god service, skapa fina relationer och vill ge livskvalité till våra kunder. Du är en självständig, ödmjuk och ansvarsfull person som brinner för vård av äldre och kan se individens behov. Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team. Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

13 mars 2024
Sista ansökan:
30 augusti 2024