Föreståndare, äldreboende

Sök bland 17 lediga jobb som Föreståndare, äldreboende och börja ditt nya yrkesliv idag!

Verksamhetschef till privat äldreboende i centrala Stockholm
Signpost AB
Chefer inom äldreomsorg

Verksamhetschef till Brahem – Led ett äldreboende där hög service och gemenskap är i fokus Är du en modig, nyfiken och pålitlig ledare som brinner för att skapa en unik och personlig upplevelse för våra boende? Hos oss på Brahem får du möjligheten att leda ett äldreboende med ett hotell-liknande koncept på Östermalm, där vi erbjuder det lilla extra. Vår värdegrund och våra värderingar genomsyrar allt vi gör, och vi söker en verksamhetschef som delar vår vision om att sätta de boendes behov i första hand. Om oss på Brahem Brahem är beläget på Brahegatan, bara ett stenkast från Stureplan i Stockholm. Här erbjuder vi ett exklusivt boende där varje detalj är noggrant genomtänkt för att ge våra boende en unik och trivsam upplevelse. Vår verksamhet är uppbyggd kring Kavat Vårds värdegrund som vilar på tre bärande idéer: modig, nyfiken och pålitlig. Vi gillar att utmana oss själva för att hitta lösningar som gör skillnad för våra boende, vi är nyfikna på våra medarbetare och boendes behov och vi håller vad vi lovar. Allt vi gör ska vara värdeskapande och säkerställa kundnytta. På Brahem arbetar vi för att skapa en trygg och stimulerande miljö där de boende får känna sig sedda och respekterade. I vår vackra lobby, på takterrassen och i våra gemensamma utrymmen erbjuder vi aktiviteter, sociala tillställningar och en stark gemenskap. Vi säger aldrig nej – om något inte ingår i vårt offentliga uppdrag, erbjuder vi gärna tilläggstjänster för att uppfylla de boendes önskemål. Om tjänsten Som verksamhetschef på Brahem kommer du att leda och utveckla verksamheten, med ansvar för både kvalitet, service och personal. Du är ansvarig för att skapa ett klimat där de boendes behov alltid står i första hand och där alla medarbetare arbetar för att skapa en trygg och meningsfull tillvaro. Tillsammans med ditt team driver du kontinuerligt förbättringsarbete, säkerställer att vi lever upp till våra kvalitetsgarantier och utvecklar verksamheten i enlighet med vår värdegrund. Du kommer att ha personalansvar och leder ett engagerat team av undersköterskor, sjuksköterskor, arbetsterapeuter och övrig personal. Som verksamhetschef är du även ansvarig för att upprätthålla och stärka våra relationer med närstående och externa aktörer. Du arbetar proaktivt med försäljning och marknadsföring för att säkerställa att vi lever upp till efterfrågan. Vem är du? Vi söker dig som är en modig och nyfiken ledare med en passion för äldreomsorg. Du har förmågan att vara närvarande och stödjande för dina medarbetare, samtidigt som du har ett starkt driv för att utveckla både verksamheten och människorna omkring dig. Du ser möjligheter istället för hinder och är en problemlösare som hela tiden strävar efter att förbättra och förnya. För att passa i rollen ser vi att du har; Relevant högskoleutbildning inom vård och omsorg (t.ex. sjuksköterska, socionom, fysioterapeut eller arbetsterapeut) Minst 3 års erfarenhet av ledarskap inom äldreomsorgen, gärna på ett äldreboende med hög servicegrad En passion för att skapa en arbetsplats där gemenskap, respekt och kvalitet genomsyrar alla delar av verksamheten En affärsmässig och lösningsorienterad approach som säkerställer både hög kvalitet och kundnöjdhet.  Vad erbjuder vi dig? En unik möjlighet att leda ett äldreboende med hotell-liknande koncept i centrala Stockholm Ett coachande och stöttande ledarskap där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med ett kompetent team Karriärmöjligheter inom en värdegrundsdriven och expansiv organisation Friskvårdsbidrag, kollektivavtal och andra förmåner En arbetsplats där du gör verklig skillnad och leder med hjärta och engagemang Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med provanställning. Arbetstid är dagtid med förtroendearbetstid och tillträde sker enligt överenskommelse. Nästa steg Tillsättningen sker i samarbete med Signpost, som är specialiserade på att rekrytera framgångsskapande chefer och ledare som gör skillnad. Här välkomnas ledare med olika bakgrund, ålder, kön och erfarenhet som bidrar med nya idéer, insikter och perspektiv. Tycker du att uppdraget låter intressant och är redo för nästa steg i karriären? Varmt välkommen med din ansökan! Vänligen notera att alla slutkandidater kommer genomgå samma moment i rekryteringsprocessen. Inklusive kompetensbaserade intervjuer, arbetspsykologiska tester och bakgrundskontroll. Det gör att vi rättvist och sakligt kan jämföra respektive chefs kompetens i förhållande till kravprofilen. För att skydda våra äldre och andra riskgrupper behöver du vara Covidvaccinerad. Vi kommer att be att få se ditt covidbevis vid intervjutillfället. Vill du veta mer innan du söker är du välkommen att höra av dig till rekryteringskonsult Anna Rydbacken på 0709-815 873 eller [email protected]. Vi ser fram emot att få kontakt med dig! Sök nu och bli en del av Brahem – där vi alltid sätter de boendes behov i första hand och där varje dag ger möjlighet till utveckling och engagemang!

4 december 2024
Sista ansökan:
7 januari 2025
Verksamhetschef till äldreboende i Kungsängen
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Är du förändringsorienterad och strävar somledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Vi på Attendo söker enverksamhetschef som vill leda vårt äldreboende Hagtorp i Kungsängen genom en spännande period.Var med och avsluta verksamheten under 2026 och starta upp vårt nya moderna boende några månader senare.Boendethar totalt 36 platserför både permanent och korttidsboende. Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av äldreomsorg inom SÄBO Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.För slutkandidat kommer vi förutom referenser ta en kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag den 2014-12-19, rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Placering:Hjortronvägen 121,196 35 Kungsängen Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av regionchef: Jonas Unger, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje.

3 december 2024
Sista ansökan:
19 december 2024
Verksamhetschef till äldreboende i Växjö
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Vi på Attendo, söker nu en verksamhetschef till vårt äldreboende Åbovägen i Växjö.En unik möjlighet att kombinera ledarskap, innovation och omtanke. PåÅbovägen erbjuder vi vårakunder en rad olika aktiviteter och har ett helt nytt solrum där man kan njuta av sommar och sol året runt. Boendet har 44 st platser i form av lägenheterocherbjuder både vård och omsorgsplatser samt platser med demensinriktning Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Vi lägger stor vikt på personlig lämplighet. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfraenhet av äldreomsorg Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Vad kan vi erbjuda dig? Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder dig som medarbetare utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård samt flera andra förmåner och personalrabatter via vår förmånsportal Attendo+. Om rekryteringsprocessen Före eventuell anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visas upp. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.För slutkandidat kommer vi förutom referenser ta en kreditupplysning som en del av rekryteringsprocessen. Sista ansökningsdag den 2024-12-13, rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Placering:Åbovägen 22, 352 42 Växjö Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: 2025-03-03 eller enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av regionschef: Camilla Henneryd, [email protected] Välkommen med din ansökan! Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje.

29 november 2024
Sista ansökan:
13 december 2024
Verksamhetschefer till äldreboenden i södra Stockholm
Attendo Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Brinner du som ledare för att helhjärtat ge trygghet och omsorg till de som behöver stöd i vardagen? Då har du kommit rätt! Vi på Attendo, söker nu flera verksamhetschefer till särskilt boende för äldre personer med inriktning mot demenssjukdom och somatiska sjukdomar men även med korttidsplatser. Tjänsterna och boendenaär lokaliseradeBotkyrka, Haninge, Södertälje eller Huddinge Om rollen Som verksamhetschef leder du arbetet på enheten med ansvar för den dagliga driften och verksamhetsplaneringen. Du ger medarbetarna de bästa förutsättningarna, för att bidra med en god och kvalitativ vård- och omsorg. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning. Du ingår i en kompetent och engagerad ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll och du rapporterar direkt till Regionchef. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil. Huvudsakliga arbetsuppgifter Ansvar för den dagliga operativa verksamheten, personal och schemaläggning Bedriva systematiskt kvalitets- och verksamhetsutveckling Säkerställa att avtal, uppdrag och regelverk efterföljs Bedriva löpande kontakt med kunder, medarbetare och anhöriga Ekonomi och budget kopplat till verksamheten Säkerställa beläggning utifrån budget och uppsatta mål Samarbeta med stödfunktioner inom koncernen Vem är du? Din utbildningsbakgrund behöver stämma överens med de formella krav som gäller för att vara tillståndsbärare för verksamheten i enlighet med kvalifikationskraven nedan. Därtill är du en trygg ledare med tidigare erfarenhet av arbete med målgruppen. Som ledare är du kommunikativ, förtroendeingivande och sätter kunden i centrum. För att lyckas i rollen är du resultatorienterad och trivs med ett arbete som ställer krav på flexibilitet och utförs i ständig förändring. Du tillämpar ett coachande, lösningsfokuserat arbetssätt och tycker om att arbeta med och mot uppsatta mål. Dessutom har du förståelse för och kunskaper i ekonomi och kan följa upp och analysera verksamhetens resultat. Kvalifikationer Högskoleutbildning såsom socionom, beteendevetare, sjuksköterska eller annan likvärdig utbildning, enligt krav från Inspektionen för vård och omsorg (IVO) för att vara tillståndbärare Utbildning i socialrätt minst 7,5 hp (om ej utbildad socionom) Minst 2 års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg. Erfarenhet av budgetarbete och ekonomisk analys Erfarenhetaväldreomsorg och särskilt boende för äldre. Mycket goda kunskaper i svenska språket i såväl tal och skrift B-körkort Meriterande om du därtill har Erfarenhet från arbete inom privat omsorgsverksamhet Erfarenhet av att leda verksamheter i utveckling och förändring Arbetat i en större organisation och/eller företag i stark tillväxt Om Attendo Attendo är ett av Nordens största omsorgsföretag och startades 1985. Vi är verksamma inom äldreboende och hemtjänst. Våra värderingar omtanke, engagemang och kompetens vägleder oss dagligen i vårt arbete för att alla ska uppleva trivsel, delaktighet, gemenskap och arbetsglädje. Attendo är en trygg arbetsgivare som kan erbjuda dig som vill goda möjligheter att ta mer ansvar eller att gå vidare till nya roller. Vi erbjuder utbildningsmöjligheter, kollektivavtal, friskvård, samt andra förmåner via förmånsportalen Benify. Placering Det finns möjlighet till placering i Botkyrka, Haninge, Södertälje eller Huddinge. Om rekryteringsprocessen Sista ansökningsdag den 6 december, rekrytering sker löpande och tjänsten kan tillsättas under ansökningstiden. För slutkandidat kommer vi förutom referenser ta en kreditupplysning och efterfråga utdrag ur belastningsregister som en del av rekryteringsprocessen. Om tjänsten Vi tillämpar provanställning och en grundförutsättning för att detta ska kunna förlängas är att IVO beviljar vår ansökan om att du ska stå på tillståndet för respektive verksamhet. Tjänstgöringsgrad: heltid, tillsvidare Tillträde: Enligt överenskommelse Frågor om tjänsten besvaras av: Regionschef: Sofia Forss, [email protected] Välkommen med din ansökan!

28 november 2024
Sista ansökan:
6 december 2024
Enhetschef till Äldreomsorgen, vikariat
Jönköpings kommun
Chefer inom äldreomsorg

Jönköpings kommun är en stor arbetsgivare med hundratals olika yrkesroller. Vi växer i takt med att staden utvecklas med fler invånare, fler bostäder och större utbud. Vi är alltid på jakt efter ny kompetens - medarbetare med olika bakgrunder och erfarenheter, med den gemensamma drivkraften att vilja skapa en bättre stad att besöka, leva, verka och bo i. Har du intresse av ledarskap och vill vara med och forma framtidens äldreomsorg i Jönköpings kommun? Drivs du av att utveckla och motivera andra till att nå gemensamma mål? Vi söker nu en vikarierande enhetschef till äldreområde 2 som vill vara med att driva verksamheten framåt. Ditt nya jobb Verksamheten utgår från äldreomsorgens värdegrund: Socialtjänstens omsorg om äldre ska inriktas på att äldre personer får leva ett värdigt liv och känna välbefinnande (SoL 5 kap 4§). Som enhetschef ansvarar du för äldreboendet tillsammans med din chefskollega, där du har i uppgift att leda och driva verksamheten. Genom ditt arbete skapar du förutsättningar för dina medarbetare att bidra till att våra hyresgäster kan leva ett värdigt liv och känna välbefinnande. Du har verksamhets-, ekonomi-, personal- och arbetsmiljöansvar. Utvecklings- och förbättringsarbete ingår också som en naturlig del i ditt ledaruppdrag och du följer upp arbetet för att säkerställa verksamhetens kvalitet. Organisatoriskt är du underställd områdeschef och i ditt arbete har du stöd av HR-konsult, rekryteringskonsult och ekonom. Du är tydlig i ditt ledarskap, vilket kräver mod, och mod skapar förutsättningar till tydlighet. Dessa aspekter är nära sammanflätade med varandra för att ledarskapet ska lyckas. Du främjar kollegialt lärande, öppenhet och teambyggande och du visar tillit till dina medarbetare. Vidare sätter du tydliga ramar och ger mandat och du skapar förutsättningar för en god arbetsmiljö och en robust samarbetskultur genom att du arbetar aktivt för delaktighet, inflytande och öppenhet på arbetsplatsen. Din kompetens Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning om lägst 180 hp inom socialt arbete, beteendevetenskap, HR eller annan utbildning som arbetsgivaren anser likvärdig.  Erfarenhet från politiskt styrd organisation och kommunal verksamhet är meriterande Som enhetschef är du närvarande, trygg och förtroendeingivande. Du har intresse för att driva processer och verksamhetens utveckling framåt och gör detta bland annat genom att leda och förse andra med befogenheter som krävs för att nå gemensamma mål. Du arbetar strukturerat och är tydlig i din kommunikation och agerande och kan fatta svåra beslut om situationen kräver det. Du ser värdet i att vara nära medarbetarna i deras vardag och tror på delaktighet och gott samarbete som grundläggande för en fungerande arbetsgrupp. Vidare ser du även stora fördelar med ett nära samarbete med dina chefskollegor, både på din egen enhet men också inom hela äldreområdet. Ditt ledarskap präglas av närvaro, lyhördhet, delaktighet och engagemang.    Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Vi erbjuder dig Länk till förmånslistan på jonkoping.se: https://www.jonkoping.se/jobba-hos-oss/jonkopings-kommun-som-arbetsgivare-/detta-far-du-nar-du-jobbar-hos-oss Välkommen till oss Du arbetar utifrån socialförvaltningens ledningssystem för kvalitet, med fokus på det som är av värde för medborgaren och det som främjar kvalitet i verksamheten. Äldreomsorgens mål är att vissa på trygghet för personer som får stöd av oss och jobba utifrån självbestämmande , integritet och den präglas av god värdegrund. Äldreområde två består i nuläget av 18 st chefskollegor fördelade på sju boenden. Bra att veta Rekryteringen avser ett tidsbegränsat föräldravikariat på 12 mån inom äldreområde 2, med tillträde och avslut enligt överenskommelse. Placering är under beredning och i nuläget är det oklart vilket äldreboende som avses. Testverktyg kan komma att tillämpas. Vi kommer löpande att välja ut kandidater till intervjuer för tjänsten. Dessa intervjuer kommer att hållas måndagen den 16 december. Söker du tjänsten och blir kallad på intervju vill vi att du är tillgänglig dessa dagar.  Vill du veta mer? Rekryterande chef, se nedan. Fackliga representanter: https://www.jonkoping.se/fackligasoc Tillsammans gör vi Jönköpings kommun bättre – för alla. Kom och jobba med oss. Välkommen att söka tjänsten som vikarierande enhetschef inom äldreområde 2! Jönköpings kommun strävar efter att erbjuda en attraktiv arbetsplats som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

27 november 2024
Sista ansökan:
8 december 2024
Enhetschef till särskilt boende Wesslandia Karlholmsbruk
Tierps kommun
Chefer inom äldreomsorg

Tierp är en kommun med en organisation i rätt storlek för dig som vill ha nära till chef, kollegor, politik och kunder. Här finns utrymme för både personlig utveckling och samverkan i organisationen. Vår kommun erbjuder varierande boendemiljöer, havsnära natur, historia, kultur och god service. Tierp har Stockholm, Uppsala och Gävle inom pendlingsavstånd och erbjuder också möjlighet att arbeta delvis på distans. Våra värderingar är viktiga och tillsammans arbetar vi för att förverkliga våra värdeord: respekt, ansvar, kundfokus, mod och framtidstro. Tierps kommun kännetecknas av kundsfokus och framtidstro. Vi söker dig som visar respekt, tar ansvar och har mod att tänka nytt i arbetet som enhetschef hos oss. Inom vård och omsorg arbetar vi för att ha en verksamhet med hög kvalité som är värdeskapande för våra kunder. Wesslandia är kommunens största särskilda boende med 84 lägenheter varav 32 platser som är Demenscentrum, 6 platser för växelvård och 2 platser för korttidsboende. övriga platser har en mer somatisk inriktning. Arbetsplatser har drygt 100 anställda. Kommunens dagverksamhet för personer med demensdiagnos tar emot brukare dagtid måndag- fredag och har 2 anställda. ARBETSUPPGIFTER Som enhetschef på Wesslandia arbetar du mot politiskt uppsatta mål och särskilda uppdrag enligt Agenda 2023. I Tierps kommun har du personal- och arbetsmiljöansvar och är resultatansvarig för budgeten. Verksamhetsplanen arbetar du med i Stratsys och ledningssystemet  finns i systemet 2c8. Du har även ansvar för kommunens dagverksamhet för personer med demensdiagnos. Verksamheten ligger i en intilliggande byggnad och tar emot brukare dagtid mån- fre. Du har ett chefsstöd i form av en biträdande enhetschef, två administratörer samt planerare. Andra chefsstöd som finns att tillgå är ekonom, HR- konsult, löneadministratörer, verksamhetsutvecklare och samordnare välfärdsteknik .  Du ingår i äldreomsorgens  ledningsgrupp tillsammans med ytterligare 7 enhetschefer från både särskilt boende, hemtjänst och korttidsboende. I samarbetsområde Norra så har du nära samarbete med enhetschefen för hemtjänst. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom social omsorg eller annan högskoleutbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom äldreomsorg och att du har ett stort intresse för att ge våra brukare en guldkant i vardagen. Tierps kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit. ÖVRIGT På Tierps kommun sätter vi våra medarbetares välmående i fokus och erbjuder därför ett friskvårdsbidrag på 3 000 kronor, möjligheten att löneväxla för extra semesterdagar, förmånscykel samt andra attraktiva förmåner. Vi strävar även efter att skapa en arbetsplats med rika utvecklingsmöjligheter. Mångfald är viktigt för oss, och vi ser våra medarbetares olika bakgrunder, erfarenheter, kunskaper och personligheter som en värdefull resurs som berikar vår kommun. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz, måste du kunna visa upp ett giltigt arbetstillstånd eller bekräfta att du är undantagen från kravet. Anställning kan endast ske efter att vi har kontrollerat detta, i enlighet med utlänningsförordningen. Vi ber dig att skicka in din ansökan digitalt via Visma Recruit. Vänligen skicka inte ansökan via e-post eller i pappersformat. Om du har skyddad identitet, kontakta den rekryterande chefen direkt och skicka inte in din ansökan digitalt. Vi avböjer vänligen men bestämt alla erbjudanden om hjälp med annonsering eller rekrytering.

22 november 2024
Sista ansökan:
8 december 2024
Enhetschef till Sannagården
Kristinehamns kommun
Chefer inom äldreomsorg

Är du vår nästa enhetschef inom Stöd, vård och omsorgsförvaltningen? Vi söker dig som vill göra skillnad och ser varje dag som en ny chans att växa. Stöd, vård- och omsorgsförvaltningen är en förvaltning med fokus på innovation och utveckling. I förvaltningen arbetar runt 750 medarbetare inom verksamheterna särskilt boende, hemtjänst, funktionsstöd, hälso- och sjukvård samt biståndsenheten. Förvaltningens kärnverksamhet är att bedriva personcentrerad omsorg, omvårdnad och rehabilitering och ge stöd och hjälp för människor att leva ett självständigt liv. Inom vår förvaltning arbetar vi personcentrerat med brukarens behov i fokus. Arbetet utgår från individens förmågor, behov och förutsättningar i samtliga delar av vård- och omsorgsprocessen. En god relation och ömsesidig respekt mellan brukaren och personal är en viktig del. Det handlar bland annat om att skapa enkla och tydliga vägar in i vården, värna självbestämmande och delaktighet samt tillvarata individens egna resurser. Vi söker nu en nyfiken och engagerad enhetschef till Särskilt boende. Du kommer att ha ett tätt samarbete med övriga chefer inom verksamhetsområdet. En grupp med bred kompetens och erfarenhet som håller kvalitet och ekonomisk medvetenhet högt och har lätt för skratt. ARBETSUPPGIFTER I rollen som enhetschef ansvarar du för att verksamheten håller en god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar, förordningar och de politiska målen i kommunen. Du har verksamhets-, budget-, arbetsmiljö- och personalansvar för din enhet och förväntas att tillsammans med medarbetare och övriga chefer driva, utveckla och följa upp verksamheten utifrån uppsatta mål. Planering och prioritering är en naturlig del av ditt arbete. Till din hjälp i det dagliga arbetet har du en samordnarfunktion samt möjlighet att arbeta med ombudsroller samt specialistkompetenser. Ditt ledarskap ska syfta till att våra brukare får en god och personcentrerad vård och omsorg. Som enhetschef är du underställd verksamhetschefen för särskilt boende och ingår tillsammans med åtta andra chefer i dennes ledningsgrupp. KVALIFIKATIONER Vi söker dig som har en relevant högskoleexamen inom social omsorg, hälso- och sjukvård, beteendevetenskap eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer lämplig. Som enhetschef har du många samverkansytor, vi sätter därför stort värde på din förmåga att samarbeta och skapa goda relationer. Ditt trygga, kommunikativa och verksamhetsnära ledarskap bidrar till att du tillsammans med dina medarbetare skapar goda förutsättningar för en hälsofrämjande arbetsmiljö. Du trivs med att arbeta med varierande arbetsuppgifter och har en god förmåga att prioritera och organisera. Vi förväntar oss att du är självgående och flexibel samt har ett professionellt förhållningssätt. En framgångsfaktor för att lyckas med uppdraget är din förmåga att skapa engagemang, delaktighet och att leda och motivera större arbetsgrupper för att tillsammans nå gemensamma mål.Vi ser det som en fördel om du har erfarenhet av arbetsledning, ekonomisk styrning, och/eller förmåga att driva förändrings- och utvecklingsarbete. Erfarenhet av verksamhetsområdet och/eller kommunal verksamhet är meriterande. B-körkort är meriterande. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Om du tror att vi är rätt för dig skicka då in din ansökan och berätta varför du är rätt person för oss! Eventuellt kommer vi att bjuda in till intervjuer redan innan ansökningstiden löpt ut. Ingen kommer dock att anställas innan vi tagit del av samtliga ansökningshandlingar. ÖVRIGT Vi i Kristinehamns kommun arbetar för ett aktivt ledar- och medarbetarskap. Detta skapas genom dialog och i samspel mellan ledare och medarbetare, vilket skapar goda förutsättningar för arbetsglädje i organisationen. Vår arbetsmiljö påverkas av hur vi bemöter varandra och vi alla har ett ansvar att bidra. Tillsammans arbetar vi för att verksamheten uppnår sina mål och att beslut som fattas också efterlevs. En nyfiken grundinställning och vilja att samarbeta är förutsättningar för ständiga förbättringar som leder till den bästa möjliga servicen till kommunens invånare. Som anställd hos oss kan du förvänta dig stöd för nya idéer, goda utvecklingsmöjligheter och att vi ger dig de verktyg du behöver för att kunna utföra ditt arbete på ett bra sätt. Varmt välkommen med din ansökan! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och ha en god kommunikation med dig som söker jobb hos oss, ber vi dig att endast skicka in din ansökan via ansökningslänken i annonsen. Frågor som rör rekryteringsprocessen hanteras av rekryteringsenheten. Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

20 november 2024
Sista ansökan:
10 december 2024
Dedicare söker chef till äldreomsorgen i Dalarna
Dedicare Sverige AB
Chefer inom äldreomsorg

Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Vi behöver dig som är en erfaren enhetschef och som vill arbeta som enhetschef inom äldreomsorgen. Du får trygga anställningsvillkor, goda förmåner och en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du kan fokusera på dem som behöver din hjälp. Vi söker i dagsläget en enhetschef till särskilt boende och korttidsplatser till en kommun i Dalarna. Starten för uppdraget är snarast och uppdraget sträcker sig till årsskiftet med möjlighet et till förlängning.  Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som socionomkonsult är det viktigt att du är självständig och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Du är självgående och har förmåga att anpassa dig till nya arbetsmiljöer. Som person är du lyhörd, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig snabbhet och effektivitet liksom goda kunskaper inom det svenska språket, såväl i tal som i skrift. Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag som varit verksamt sedan 1996 och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. Som konsult hos Dedicare kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.   Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:   -                           Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning, friskvårdsbidrag är en självklarhet. -                           Du får en lön som är synonym med dina prestationer. -                           Du får personlig och nära kontakt till din chef. -                           Du får möjlighet till utveckling och därtill stöttning av din chef på vägen. -                           Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens.   Vill du bli en av oss? Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.   Vi håller intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan!

6 november 2024
Sista ansökan:
18 december 2024
Enhetschef till Karl Nordströmsväg äldreboende, Norlandia Äldreomsorg
Norlandia Care AB
Chefer inom äldreomsorg

Vill du vara med och utveckla framtidens äldreomsorg tillsammans med oss? Är du xxxx (yrkesroll)och har ett stort engagemang och en vilja att bidra till att våra boende får en kvalitativ vård och omsorg? Då är du vår nya kollega! Vad innebär jobbet som enhetschef på Norlandia Äldreomsorg? Som enhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, kund och ekonomi samt upprätthåller en god och nära samverkan med våra uppdragsgivare och lokala aktörer. Du är en närvarande ledare och driver, utvecklar och säkerställer att vård- & omsorgsinsatserna genomförs enligt gällande lagstiftning och vårt miljö- & kvalitetsledningssystem. Som enhetschef på Norlandia är du aldrig ensam, på lokal nivå rapporterar du till verksamhetschef för enheterna i Varberg, där finns också enhetschefskollega,i regionen finns ett nära kollegialt samarbete som leds av vår regionchef. På central nivå har du tillgång till stödfunktioner med spetskompetens och gedigen erfarenhet inom områdena kvalitet, ekonomi, HR, marknad och IT. Om Karl Nordströms väg äldreboende Karl Nordströmsväg äldreboende drivs som entreprenad på uppdrag från Varbergs kommun. Vi har 51 lägenheter fördelat på 4 hus. 12 av platserna är riktade till personer med demenssjukdom. Boendet är vackert beläget i området kring Kurorten precis bredvid strandpromenaden och runt hörnet finns Apelviken. På boendet arbetar vi i team kring den äldre- omvårdnadspersonal, sjuksköterskor, rehab och chefer. För mer information om vårt äldreboende besök www.norlandia.se/karlnordstromsvag Vi erbjuder dig: Kompetensutveckling Friskvårdsbidrag Rabatter och erbjudande på våra hotell och stuganläggningar samt rabatt på Norwegianflyg Systematiskt arbete för att nå den bästa arbetsmiljön där vi tillsammans skapar en trivsam arbetsplats med stor arbetsglädje Kollektivavtal via arbetsgivarorganisationen Almega Bransch F vilket även omfattar pensionsavsättning och försäkring Vem söker vi? Till denna roll söker vi dig som drivs av nya utmaningar, är relationsbyggande och har stort engagemang att utveckla morgondagens äldreomsorg. Du sätter den boende i centrum och vill skapa ett ”gott liv – varje dag” för de äldre och deras närstående. Du har ett närvarande och coachande ledarskap och tycker om att inspirera, entusiasmera och motivera dina medarbetare. Du tror precis som vi på ett nära ledarskap och har ett brinnande intresse för en kvalitativ och framtida äldreomsorg. Relevant akademisk utbildning, t.ex. sjuksköterska, socionom, social omsorg eller motsvarande. Minst två års erfarenhet som chef inom vård/omsorg, gärna från privata sektorn. Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. B-körkort. Om Norlandia Äldreomsorg Vi är ett familjeägt företag med mer än 15 års erfarenhet av äldreomsorg. Vi erbjuder spännande arbetsplatser från Boden i norr till Malmö i söder. I dagsläget driver vi ett 50-tal äldreboenden med huvudkontor i Stockholm och ett ekonomi- och lönekontor i Skene. Våra ledord Gott liv - varje dag innebär att våra medarbetare arbetar nyfiket, engagerat och uppmuntrande där den boendes individuella behov och önskemål ständigt är i fokus. Övrig information Anställningsform: tillsvidare. Omfattning: 100% Tillträde: Enligt överenskommelse Provanställning: vi tillämpar 6 månaders provanställning Vi tillämpar individuell lönesättning och har kollektivavtal. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Sista ansökningsdag: 2024-11-30 Vid frågor om jobbet, är du välkommen att kontakta: Verksamhetschef: Carin Axklev Telefonnummer 010-1304415 E-postadress: [email protected] Varmt välkommen med din ansökan!

5 november 2024
Sista ansökan:
24 april 2025
Gruppchef till Polhemsgården
Vardaga AB
Chefer inom äldreomsorg

Är du undersköterska och söker en ny karriärmöjlighet? Som gruppchef får du en ledarroll och coachar våra medarbetare att göra skillnad för de som bor hos oss.Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära. Vi är i ständig utveckling och söker dig som vill växa med oss – tillsammans gör vi världen lite bättre, en människa i taget!Hos oss får du engagerade kollegor, duktiga chefer, utbildningar, karriärmöjligheter samt flera förmåner. Om rollen Som gruppchef är din primära arbetsuppgift att coachaocharbeta i det dagliga omsorgsarbetet tillsammans med teamet.Det innebär att du är dina medarbetares förebild och via ditt starka engagemang skapar du varje dag ett gott arbetsklimat i gruppen.Du arbetardagtidochhelger. Nära ledarskap: Rollen finns i vår organisationför att säkerställa ett näraledarskap och ge stöd.Du har personal- och planeringsansvar för din arbetsgrupp och är delaktig i att utveckla och kvalitetssäkra verksamheten i enlighet med Vardagas koncept. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Du har flera gruppchefskollegor och ni samverkar, bollar och utbyter erfarenheter. Delaktighet: Som gruppchef rapporterar du till verksamhetschefen och har möjlighet att påverka genom ditt deltagande i den lokala ledningsgruppen. Om Polhemsgården Polhemsgården i Solna som består av 80 lägenheter med demensinriktning samt dagverksamheten Lyktan. Polhemsgården har natur och trädgård som profil. Utevistelse och aktiviteter i natur och trädgård är naturliga delar av vår vardag. Vi arbetar utifrån olika naturtema året om.Vardaga driver verksamheten på uppdrag av Solna stad.• Silviahemscertifiering: Vi är ett Silviahemscertifierad boende, vilket betyder att alla vi som arbetar här är utbildade i demens och bemötande via Silviahemmet.• Ung Omsorg: Vi har ett samarbete med företaget Ung Omsorg. Det innebär att ett team av ungdomar i åldrarna 14–18 år besöker oss på helger och lov. Ung Omsorg gör olika aktiviteter tillsammans med oss som arbetar här, för att sätta guldkant på tillvaron för de boende. Aktivitetsansvarig:Vi arbetar strukturerat med aktiviteter och har en aktivitetsansvarig som utvecklar och utför meningsfulla aktiviteter med våra boenden. Din erfarenhet och kunskap Du är utbildad undersköterska mederfarenhetfrån äldreomsorgen.Du har god datorvana, talar och skriver flytande svenska. Ledarskap erfarenhetär meriterande för denna roll. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi vill att du är: tydlig och skapar delaktighet coachande och har förmågan att motivera och skapa engagemang hos våra medarbetare. duktig på att ge och ta emot feedback prestigelös och lättlärd självständig och samarbetsvillig affärsmässig genom att vilja och ha förmåga att styra och följa upp verksamheten utifrån kvalitetsmål och ekonomiska ramar Här några av höjdpunkterna i vårt erbjudande till dig: Ledarskapsprogram:Alla gruppchefer genomgår vårt ledarprogram där du får möjlighet att utvecklas inom ledarskap via vår utbildningsorganisation Lära.Kompetensutveckling:Du har tillgång till Vardagas interna utbildningsorganisationLäramed en mängd kurser.Förmånsportal med rabatter:Köp till exempel biobiljetter och resor med kollektivtrafik till bra priser. Övrigt Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdatum: snarast eller efter överenskommelse Sista ansökningsdag: 2024-12-05Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning Självklart har vi även kollektivavtal och försäkringar. Har du frågor? Kontakta gärna: [email protected] Observera att det inte går att ansöka via E-post. Om du vill veta mer om hur det är att jobba på Vardaga så läs gärna mer och träffa några av våra medarbetarehär. Facklig kontakt:Vision, Magnus Sällström, [email protected] Ansök här Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd. På Vardagas drygt 100 boenden runt om i Sverige erbjuder vi en äldreomsorg där varje dag är lika viktig. Hos oss möter du expertis och trygghet på varje äldreboende, korttidsboende, i hemtjänst och dagverksamhet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje individs livskvalitet och trygghet i fokus. Vardaga ingår i företagsgruppen Ambea.www.vardaga.se

30 oktober 2024
Sista ansökan:
5 december 2024