Försäkringsförmedlare/Försäkringsmäklare

Sök bland 4 lediga jobb som Försäkringsförmedlare/Försäkringsmäklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Återförsärkings Client Coordinator till Howden Re
Academic Work Sweden AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Vill du tillhöra ett bolag som är den snabbast växande återförsäkringsmäklaren i Europa? Nu har du chansen. Howden Re, som är den ledande risk-, kapital- och strategiska rådgivaren för den moderna kunden, söker en Återförsäkrings Client Coordinator till sitt återförsäkringsteam i Stockholm. Är du målinriktad, noggrann och gillar att vara spindeln i nätet kan detta vara rollen för dig. Sök idag - urval sker löpande! OM TJÄNSTEN I rollen som Återförsäkrings Client Coordinator kommer du att tillhöra återförsäkringsteamet i Stockholm som består av Client Coordinators, Mäklare och Analytiker och samarbeta nära Howdens övriga internationella team. Denna roll kräver att du är noggrann, initiativtagande och kommunikativ, samt att du trivs i en dynamisk miljö där det händer mycket. I rollen kommer du att fungera som en länk mellan kunder, återförsäkringsbolag och interna nätverk, koordinera och övervaka olika projekt, se till att tidslinjer hålls och att alla inblandade parter är informerade. Du kommer att arbeta administrativt och hantera uppgifter som att förbereda rapporter, dokumentation samt ansvara för affären i deras system. En del av arbetsuppgifterna innehåller även analys och rapportering. När du ansluter dig till Howden Re blir du en del av en livlig och entreprenöriell arbetskultur som prioriterar samarbete, ägarskap och delad framgång. Här kommer dina bidrag att direkt påverka Howden's uppdrag att vara den globala partnern av val inom återförsäkring och strategisk rådgivning. Hos Howden Re erbjuds du: - En arbetsplats med sunda värderingar och fokus på personalens välmående – "People first" är mottot - Bli en del av ett team med bred expertis inom flera områden, både lokalt och globalt. - Arbeta i en dynamisk och kreativ miljö med stora möjligheter till personlig utveckling. - Vara en del av en växande internationell bransch med en entreprenöriell anda. - Attraktivt kontorsläge centralt i Stockholm. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Förnya, utforma och färdigställa återförsäkringskontrakt. * Jämföra, sammanställa och utföra lättare analys av offertunderlag. * Skapa och utforma PowerPoint-presentationer inför kundmöten. * Koordinera och rapportera i placeringsprocessen. * Bekräfta slutliga placeringar till marknader och utfärda slutliga placeringsdokument till kund inklusive administration i system. * Boka fakturor och bistå ekonomiavdelningen med kompletterande uppgifter. * Supporta mäklare med löpande administration av direkt - och återförsäkringskontrakt (ändringar, förfrågningar och dylikt). * Ha kontakt med kunder och återförsäkrare där ansvar och kundrelationer utvecklas med tiden. VI SÖKER DIG SOM - Har god arbetslivserfarenhet från en liknande roll inom försäkringsbranschen. - Är noggrannn och detaljorienterad med siffersinne. - Tar ägarskap och trivs i en dynamisk miljö. - Har goda kunskaper i Officepaketet, framförallt PowerPoint och Excel. - Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska då du kommer att använda båda språken i ditt dagliga arbete. Koncernspråket är engelska. Det är meriterande om du: - Har arbetat med försäkring eller återförsäkring. - Har språkkunskaper i något annat nordiskt språk. Personlighet är A och O för denna roll! Vi söker en flexibel och anpassningsbar person som trivs i en snabbrörlig miljö med många bollar i luften. Noggrannhet och detaljorientering är avgörande. Du gillar att ta egna initiativ och ser möjligheter istället för hinder och triggas av dina egna mål. Om du gillar en dynamisk miljö där det händer mycket, är detta jobbet för dig! Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess. INFORMATION OM FÖRETAGET Howden Re är en global återförsäkringsförmedlare som hjälper försäkringsbolag i Norden att hantera och finansiera risk via kvalificerad rådgivning och återförsäkringsförmedling. Howden Re är en del av Howden Group Holdings med huvudkontor i London.

3 februari 2025
Sista ansökan:
4 mars 2025
Företag & Försäkring söker försäkringsförmedlare Liv
NearYou Sverige AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Om företaget Arbetar du idag med liv/pensionsförsäkring eller kanske med bank/placeringar och är nyfiken på nya utmaningar? Vi på Företag & Försäkring står inför att expandera och söker därför en försäkringsförmedlare till vårt kontor i centrala Göteborg på Drakegatan 10. Vi söker dig med stora ambitioner, som vill ingå i vårt team av professionella lagspelare och som vill driva och utveckla framtidens försäkringsrådgivning. Företag & Försäkring i Göteborg KB är en anknuten försäkringsförmedlare till Länsförsäkringar Göteborg och Bohuslän och Länsförsäkringar Halland. Vi är elva engagerade medarbetare som arbetar med försäkringsförmedling till företagskunder inom företags-, liv-, och motorförsäkring. Tjänstebeskrivning Som försäkringsförmedlare har du det övergripande ansvaret för försäljning och kundvård gentemot våra företagskunder. Du kommer att få ta över ett befintligt bestånd att förvalta och utveckla vidare, samt arbeta aktivt för att utveckla och behålla relationen mellan kunden och Företag & Försäkring. Dina arbetsuppgifter innebär även att vara behjälplig med rådgivning för kunder utöver dina egna. Du erbjuds en dynamisk vardag där du ansvarar för att ha kontakt med företagskunder, överblicka deras situation och ge långsiktigt professionella förslag på helhetslösningar inom liv/pension. Rådgivning och försäljning av försäkringslösningar i vår regi handlar om att skapa trygghet och värde för kunden. Kvalifikationer Vi söker dig som har erfarenhet från bank/försäkringsbranschen sedan tidigare och har siktet inställt på framgång, både för dig själv och för Företag & Försäkring. Vi söker dig som värderar långsiktiga kundrelationer. Som person är du relationsskapande, förtroendeingivande och har förmågan att bygga, utveckla och förvalta förtroendefulla och affärsmässiga relationer. Att arbeta mot uppsatta mål är något som du finner stimulerande och utmanande och du har förmågan att kunna driva affär från start till mål. Insursec och/eller livdiplom är meriterande. Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 procent. Vad erbjuder vi dig? Som anställd hos oss erbjuds du konkurrenskraftig lön, sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, inkluderande företagskultur och spännande aktiviteter tillsammans med kollegor. Låter det intressant? Denna tjänst annonseras i samarbete med NearYou, men processen sköts av Företag & Försäkring. Välkommen att skicka din skriftliga ansökan med CV till kontaktperson Staffan Nordberg staffan.nordberg@lansförsakringar.se För ytterligare frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Staffan Nordberg 031–638083 eller Pär Isaksson 031–7021440. Ansökningarna behandlas löpande så ansök gärna redan idag. Sista ansökningsdagen för tjänsten är 2025-03-01. Tjänstens tillträde är planerad till våren 2025. Om NearYou NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

17 december 2024
Sista ansökan:
1 mars 2025
Affärsinriktad Account Coordinator till Protector Försäkring
Asta Agency AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Om Protector Protector Försäkring är ett skandinaviskt försäkringsbolag som är noterat på Oslobörsen. Sedan starten för 20 år sedan har de organiskt vuxit snabbt och stabilt till ett av de främsta bolagen i branschen. De verkar idag inom Norge, Sverige, Danmark, Finland och Storbritannien. Företaget omfattar idag ca 500 anställda varav 140 sitter på deras kontor i Stockholm, vilket är beläget centralt i Tändstickspalatsets ståtliga lokaler. Protector erbjuder försäkringar till både den privata sektorn och offentlig verksamhet, och affärsidén och strategin är att göra detta via försäkringsförmedlare. Protectors viktigaste löfte är att de ska vara enkla att ha att göra med, kommersiellt attraktiva och att lita på. Detta har legat till grund för att de idag rankas som topp tre inom branschen av försäkringsförmedlare. De står för hög kvalitet, högsta service mot deras kunder och pålitlighet i deras samarbeten. De är stolta över att vara ett värderingsstyrt företag och hela verksamheten genomsyras av deras värderingar; trovärdig, innovativ, modig och engagerad. Om tjänsten I rollen tillhör du avdelningen Mäklarservice som består av ca 30 engagerade medarbetare. Mäklarservice sköter den löpande kontakten med förmedlarna och strävar alltid mot att ge kunderna den absolut högsta servicen och kvaliteten. Du ansvarar för kvalificerat arbete inom administration både kring nyteckningar och förnyelser av försäkringar. Du har löpande kontakt med mäklarhusen för att vårda och utveckla relationerna. I rollen kommer du även att arbeta med arbetsuppgifter som: Genomföra enklare riskbedömningar och analysarbete Utveckling av arbetsprocesser i kvalitetessyfte Fakturering och offertskrivning Skapa och uppdatera försäkringsbrev Stötta Account Managers Du samarbetar dagligen med dina kollegor där du förväntas ta ett stort eget ansvar. Målet är att inom ditt första år kliva in i rollen som Account Manager, där du tar vid ett större eget ansvar för mäklarhusen. Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper Akademisk examen inom ekonomi, juridik eller liknande Någon form av tidigare arbetslivserfarenhet inom försäljning, ekonomi, administration eller liknande (kan vara heltid, deltids- eller sommarjobb) Goda kunskaper i Excel Mycket goda kunskaper i svenska Vi ser gärna att du nyligen är nyexaminerad. Som person ser vi gärna att du; identifierar dig som en ambitiös, relationsskapande och målinriktad triggas av utmaningar och är serviceminded i ditt förhållningssätt är analytiskt lagd och ansvarstagande gillar att du förväntas fatta egna beslut samt att det finns utvecklingsmöjligheter där du själv får vara med att forma ramarna trivs och är trygg i en ambitiös kultur där löpande uppföljning av kvalitet i arbetet och feedback är en del av vardagen Här ges du en motiverande miljö, med såväl högt tempo i arbetet som gemensamma frukostfredagar, teamträningar, PT på gymmet och gemensamma padelmatcher. Övrig information Start: Enligt överenskommelse Plats: Stockholm, centralt (Tändstickspalatset) Omfattning: Heltid Lön: Fast lön + årsbonus Urval sker löpande så ansök redan idag! Har du frågor eller funderingar kring Asta Agencys rekryteringsprocess, tveka inte att höra av dig till [email protected].

29 november 2024
Sista ansökan:
18 maj 2025
Insurance Broker till ledande bolag i Stockholm
Delta Consulting AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du erfaren inom skadeförsäkring med hög arbetsmoral och ett stort kundfokus? Vi söker dig som vill arbeta med komplexa försäkringslösningar och vara en nyckelspelare i ett snabbväxande team. Plats: StockholmStart: Start så snart som möjligt, med hänsyn till uppsägningstidUpplägg: Rekrytering Om rollen: Som Insurance Broker kommer du att ha huvudansvar för större kunder med höga krav på expertis och service. Du har troligen specialiserad och van vid att hantera komplexa försäkringslösningar i en större organisation. Rollen präglas av kundfokus, entreprenörsanda och en vilja att ständigt förbättra och utveckla våra tjänster. Din profil: Du sätter alltid kunden i fokus och drivs av att skapa värde för dem. Du trivs även i en miljö med höga ambitioner och får energi av att leverera ett gott resultat. Med ett stark arbetsmoral tar du ansvar för dina uppdrag och har en naturlig känsla för ”affären”. Vi söker dig som: Har minst 5 års erfarenhet inom olika försäkringslösningar, gärna från en större organisation Har tidigare arbetat inom mäkleri eller försäljning Har en högskoleexamen Är flytande i svenska och har mycket goda kunskaper i engelska Låter det intressant?Tveka inte att skicka in din ansökan via vår hemsida. Då urval och intervjuer sker löpande kan tjänsten tillsättas innan annonsen har löpt ut.Titta även på andra tjänster som vi har på vår karriärsida! careers.deltaconsulting.se Vid frågor, kontakta Olle Olsson på [email protected] eller 070-402 84 22.Välkommen med din ansökan! Om Delta ConsultingVi på Delta Consulting är specialister på ekonomipersonal. Vår vision är att skapa lyckligare arbetsplatser. Vi jobbar dagligen med att skapa möten mellan ekonomer och företag där ekonomer jobbar. I vårt arbete hjälper vi våra kandidater att ta nästa steg i karriären samtidigt som vi hjälper våra kunder att hitta rätt person. Vi förmedlar både permanenta anställningar och temporära anställningar i form av uthyrning och interim. Vår verksamhet styrs av våra tre ledord: noggrannhet, långsiktighet och positiv förändring. Oavsett om du är i början av din karriär eller en erfaren CFO är vi din självklara samarbetspartner när det är dags för en ny utmaning.

13 november 2024
Sista ansökan:
2 maj 2025