Försäkringsförmedlare/Försäkringsmäklare

Sök bland 7 lediga jobb som Försäkringsförmedlare/Försäkringsmäklare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Försäkringsadministratör inom Liv- och Pension
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt, administration och affärsförståelse samtidigt som du bidrar till att skapa trygghet för våra kunder? Då kan detta vara rätt möjlighet för dig. Vi söker en engagerad och noggrann försäkringsadministratör med erfarenhet från Liv- och Pensionsområdet. Om tjänsten Som Försäkringsadministratör inom Liv- och Pension kommer du att ha en viktig roll i vår dagliga verksamhet. Du arbetar nära både kunder, försäkringsförmedlare och försäkringsbolag och ansvarar för administrationen kring våra liv- och pensionslösningar. Det innebär bland annat hantering av nyteckningar, ändringar, flyttar och avslut i samråd och med stöd av våra försäkringsförmedlare. Du kommer att arbeta i ett team med erfarna kollegor där samarbete, struktur och kundfokus står i centrum. Rollen är varierande och du får möjlighet att utvecklas vidare inom området i takt med att du växer i din roll. Vem är du? Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från försäkringsbranschen, specifikt inom Liv- och Pension. Du är van vid att arbeta administrativt, har god förståelse för försäkringsprodukter och trivs i en roll där du får kombinera struktur med service. Du arbetar strukturerat och är van att ta eget ansvar i ditt arbete. Med din noggrannhet och lösningsorienterade inställning hanterar du uppgifter effektivt och med hög kvalitet. Du har lätt för att kommunicera och trivs i kontakt med kunder, där du bidrar till goda relationer och ett professionellt bemötande. Vi tror att du är: Van att arbeta i administrativa system Några års erfarenhet från arbete inom Liv- och Pension Eftergymnasial utbildning inom ekonomi, försäkring eller motsvarande Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Vad vi erbjuder Hos oss blir du en del av en inkluderande och engagerad arbetsplats där vi värdesätter både din kompetens och din personliga utveckling. Vi erbjuder ett stimulerande arbete i en bransch som präglas av ständig förändring och innovation. Du kommer att ingå i ett sammansvetsat team där vi arbetar tillsammans mot gemensamma mål, stöttar varandra och firar framgångar. Vi tror vikten av samarbete och på att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig sedda, hörda och motiverade. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in CV och personligt brev via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta Rebecka på [email protected] Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligast. Välkommen med din ansökan!

26 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Omtänksam växer i Luleå – vi söker juniora Försäkringsförmedlare!
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vi fortsätter att expandera och söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa och utvecklas inom försäkringsbranschen i en roll där du får både utbildning, stöd och tydliga karriärvägar. Om tjänsten Som junior försäkringsförmedlare blir du en del av ett engagerat team på vårt kontor i Luleå. I rollen arbetar du med rådgivning och försäljning, där du presenterar våra förupphandlade försäkringslösningar för både nya och befintliga företagskunder. Rollen är telefonbaserad och innebär att du ger kvalitativ rådgivning via telefon. Vi ser gärna att du inom ett par år vill utvecklas vidare och ta steget mot att bli licensierad försäkringsförmedlare. Dina arbetsuppgifter innefattar att: • Kontakta och etablera relationer med nya företagskunder via telefon • Genomföra behovsanpassad rådgivning till företagskunder • Ge service och stöd vid hantering av försäkringsskador • Utföra administrativa uppgifter kopplade till kunddialog och försäkringsavtal • På sikt ansvara för och utveckla en egen kundstock Vem är du? Du har ett intresse för försäljning och rådgivning och trivs i en miljö där det händer mycket. Du tycker det är roligt med förändring och utveckling, och du har ett starkt driv och engagemang. Du har troligen erfarenhet av telefonförsäljning, gärna inom försäkring, och kanske är du redo att ta steget från privatmarknad till företagskunder. Du är nyexaminerad inom försäkring eller har 6–12 månaders erfarenhet av liknande arbete. Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss får du en gedigen internutbildning i våra produkter och arbetssätt. Du blir en del av ett team med stark försäljningskultur där alla gillar att jobba med affärer. Vi erbjuder en tydlig onboarding, kontinuerlig kompetensutveckling och en långsiktig karriärväg. Här får du möjlighet att växa i en miljö som präglas av framåtanda, samarbete och högt engagemang. Om Omtänksam Omtänksam AB startade 2017 och arbetar med kvalitativ rådgivning inom sakförsäkring till små och större bolag. Vi har vuxit sedan start och är idag tio medarbetare på kontoren i Luleå, Stockholm och Umeå som arbetar med kunder som finns över hela landet. Sedan uppstarten av kontoret i Luleå känner vi att vi vil satsa vidare. Vi är experter på försäkringar inom åkeri- och entreprenadverksamhet. Vi strävar alltid efter att lära känna våra kunder och deras behov för att kunna erbjuda den bästa, skräddarsydda, försäkringslösningen. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Luleå Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan! På grund av semestertider kan handläggningstiden för ansökningar och svarstiden från oss vara något längre än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig!

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Omtänksam växer i Umeå – vi söker juniora Försäkringsförmedlare!
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Vi fortsätter att expandera och söker dig som vill vara med på en spännande tillväxtresa och utvecklas inom försäkringsbranschen i en roll där du får både utbildning, stöd och tydliga karriärvägar. Om tjänsten Som junior försäkringsförmedlare blir du en del av ett engagerat team på vårt kontor i Umeå. I rollen arbetar du med rådgivning och försäljning, där du presenterar våra förupphandlade försäkringslösningar för både nya och befintliga företagskunder. Rollen är telefonbaserad och innebär att du ger kvalitativ rådgivning via telefon. Vi ser gärna att du inom ett par år vill utvecklas vidare och ta steget mot att bli licensierad försäkringsförmedlare. Dina arbetsuppgifter innefattar att: • Kontakta och etablera relationer med nya företagskunder via telefon • Genomföra behovsanpassad rådgivning till företagskunder • Ge service och stöd vid hantering av försäkringsskador • Utföra administrativa uppgifter kopplade till kunddialog och försäkringsavtal • På sikt ansvara för och utveckla en egen kundstock Vem är du? Du har ett intresse för försäljning och rådgivning och trivs i en miljö där det händer mycket. Du tycker det är roligt med förändring och utveckling, och du har ett starkt driv och engagemang. Du har troligen erfarenhet av telefonförsäljning, gärna inom försäkring, och kanske är du redo att ta steget från privatmarknad till företagskunder. Du är nyexaminerad inom försäkring eller har 6–12 månaders erfarenhet av liknande arbete. Utöver din erfarenhet värdesätter vi personlig lämplighet högt, vi tror att rätt personlighet är lika viktig som rätt kunskap. Du behärskar svenska och engelska i både tal och skrift. Vad vi erbjuder Hos oss får du en gedigen internutbildning i våra produkter och arbetssätt. Du blir en del av ett team med stark försäljningskultur där alla gillar att jobba med affärer. Vi erbjuder en tydlig onboarding, kontinuerlig kompetensutveckling och en långsiktig karriärväg. Här får du möjlighet att växa i en miljö som präglas av framåtanda, samarbete och högt engagemang. Om Omtänksam Omtänksam AB startade 2017 och arbetar med kvalitativ rådgivning inom sakförsäkring till små och större bolag. Vi har vuxit sedan start och är idag tio medarbetare på kontoren i Luleå, Stockholm och Umeå som arbetar med kunder som finns över hela landet. Sedan uppstarten av kontoret i Umeå känner vi att vi vil satsa vidare. Vi är experter på försäkringar inom åkeri- och entreprenadverksamhet. Vi strävar alltid efter att lära känna våra kunder och deras behov för att kunna erbjuda den bästa, skräddarsydda, försäkringslösningen. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan. Skicka CV och personligt brev via länken. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Rebecka på [email protected]. Omfattning: Heltid Placeringsort: Umeå Startdatum: Snarast möjligt Välkommen med din ansökan! På grund av semestertider kan handläggningstiden för ansökningar och svarstiden från oss vara något längre än vanligt. Vi tackar för ditt tålamod och ser fram emot att höra från dig!

18 juni 2025
Sista ansökan:
31 augusti 2025
Försäkringsadministratör inom Kredit – med ambition att växa till Försäk...
Säkra AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Säkra är sedan 1990 en av Sveriges ledande försäkringsförmedlare. Vår ambition är att skapa trygghet för våra kunder genom att erbjuda skräddarsydda försäkringslösningar, tjänstepensionsupplägg och rådgivningstjänster. Att ha en stark lokal förankring och närhet till våra kunder har alltid varit viktiga framgångsfaktorer inom Säkra. Idag finns vi representerade med drygt 550 medarbetare på ett 60-tal orter runt om i Sverige. Vi tror på det personliga mötet och vi vet att det gör skillnad. Vårt grundläggande mål är att alltid tillvarata våra kundens intressen genom att bidra med hög kompetens, kvalitet och god service. Bland våra kunder finns små och medelstora företag, organisationer och privatpersoner som alla värdesätter långsiktiga relationer och god lokal service. Är du redo att ta nästa steg i din karriär inom finans och kreditförsäkring? Vill du arbeta i en roll där du får kombinera kundkontakt, affärsförståelse och möjligheten att växa i takt med att du utvecklas? Då kan det här vara rätt möjlighet för dig. Vi söker en engagerad och driven person som vill vara med och göra skillnad, både för våra kunder och för vår verksamhet. Om tjänsten Vi söker dig som är ambitiös, serviceinriktad och har en stark vilja att växa, både i ansvar och i din yrkesroll. Som försäkringsadministratör inom kreditförsäkring kommer du att ha en central roll i vår verksamhet, där du genom nära dialog med kunderna är en nyckelperson i att skydda deras affärer mot kreditförluster. I rollen arbetar du tätt tillsammans med en senior kollega och har löpande kontakt med både kunder och försäkringsbolag. Du får en bred inblick i hela försäkringsprocessen, från offert till uppföljning, vilket gör arbetet både varierande och lärorikt. Med tiden ser vi att du successivt tar ett större ansvar, driver egna projekt och bygger långsiktiga kundrelationer. Det här är en roll för dig som är lösningsorienterad, noggrann och har ett starkt kundfokus. Du behöver kunna agera snabbt och effektivt när situationen kräver det, samtidigt som du har ett strukturerat arbetssätt. Vem är du? Vi söker dig som har ett genuint intresse för finans och ser spännande på att lära dig mer om kreditförsäkring. Personlighetsmässigt beskriver du dig själv som en driven, självgående och prestigelös person. Du är ambitiös, handlingskraftig, har en egen motor och är mån om din utveckling och kvalitén på ditt arbete. Vi tror att du är: Civilekonom eller har annan relevant utbildning. Nyutexaminerad eller har 1–2 års erfarenhet, gärna från bank eller kredithandläggning. Har goda kunskaper inom finans. Intresserad av att försäljning och att bygga långsiktiga kundrelationer. Vad vi erbjuder Hos oss får du en unik möjlighet att kliva in i en nischad och spännande bransch. Du kommer att arbeta nära en erfaren kollega som blir din mentor. Ha en tät dialog med våra kunder som huvudsakligen är banker och större exportbolag som sträcker sig över hela Norden och stora delar av Europa. Rollen präglas av frihet under ansvar, vilket innebär att du har möjlighet att själv styra din vardag, men också förväntas ta eget ansvar och finnas tillgänglig för kunden när det behövs. Vi erbjuder skräddarsydd onboarding utifrån din erfarenhet där du får lära dig hantverket från grunden, därefter möjlighet att växa snabbt i både ansvar och kundkontakt. Ansökan Urval och intervjuer sker löpande. Skicka in CV och personligt brev via länken. Har du frågor eller funderingar kring tjänsten kan du kontakta Rebecka på [email protected] Omfattning: Heltid Placeringsort: Stockholm Startdatum: Snarast möjligast. Välkommen med din ansökan!

16 juni 2025
Sista ansökan:
3 december 2025
Rådgivare Företagsförsäkring – Non Life
Po Söderberg & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en engagerad och målmedveten och har en passion för försäljning och kundrelationer? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och ge strategisk rådgivning via marknadens ledande rådgivningstjänst för företag med omsättning 10-300 mkr? Vi söker en driven rådgivare till södra Sverige, med flera möjligheter för placeringsort. Bakgrund/om rollen: Söderberg & Partners lanserade 2024 marknadens ledande rådgivningstjänst Modern Rådgivning, vilken ger svenska företag ett bättre skydd för sin resultat- och balansräkning. Genom digitalisering och effektivisering får Söderberg & Partners företagskunder ta del av ett mycket starkt försäkringsskydd till konkurrenskraftigt pris. För dig som rådgivare får du tillgång till marknadens bästa erbjudande i segmentet och genom digitala verktyg får du hjälp med kundhantering, upphandling och prospektering. Du har även tillgång till utbyggda supporttjänster inom administration, underwriting, avtals, -och skadejuridik. Utöver företagsförsäkring får kunderna via våra kollegor även ta del av Söderberg & Partners erbjudande inom liv- och pensionsförsäkring, kapitalförvaltning, bolån och privatförsäkring. Som rådgivare hos oss får du möjlighet att arbeta med ett brett utbud av försäkringsprodukter som riktar sig till företag. Du kommer att: - Kontakta och bygga långsiktiga relationer med nya kunder - Identifiera kundens behov och rekommendera skräddarsydda försäkringslösningar. - Följa upp och hantera offerter, avtal och försäljningsprocesser. .Vi söker dig som: - Har minst 2 års erfarenhet av försäljning, kundservice eller rådgivning av företagsförsäkring. - Uteslutande vill jobba mot nya kunder och med det bygga upp en egen kundaffär. - Är driven och tar ansvar för att uppnå uppsatta mål - Är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroende hos kunder. - Har en positiv inställning och ser möjligheter i varje utmaning. För denna tjänst krävs licens för rådgivning inom företagsförsäkring. Har du inte licens finns möjlighet att ta den på plats hos oss, men för att kunna få licens krävs minst två års erfarenhet enligt ovan. Vi erbjuder: - En dynamisk, positiv och stöttande arbetsmiljö med fokus på utveckling och framgång. - Fast grundlön med möjlighet till bonus - Utbildning och coachning för att säkerställa att du lyckas i din roll. - En chans att vara en del av ett växande företag med stimulerande företagskultur Ansökan: Registrera ditt CV och personliga brev senast 2025-07-13. Vi genomför intervjuer löpande, så registrera gärna ansökan så snart som möjligt! Placering: Falkenberg, Värnamo, Kalmar, Göteborg, Borås, Jönköping. Stenungssund, Skövde, Trollhättan, Malmö, Växjö, Nässjö eller Eksjö Kontaktperson: Karl Larsson, [email protected] Välkommen med din ansökan! Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Erfaren Rådgivare Företagsförsäkring – Non Life
Po Söderberg & Partner AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

Är du en erfaren rådgivare inom företagsförsäkring, Non Life, och vill utvecklas i det högre kundsegmentet? Vill du vara en del av ett framgångsrikt team och ge strategisk rådgivning via marknadens ledande rådgivningstjänst för företag med omsättning minst 200 mkr? Vi söker en driven, senior rådgivare till södra Sverige, med flera alternativ för placeringsort. Bakgrund/om rollen: Söderberg & Partners lanserade 2024 marknadens ledande rådgivningstjänst Modern Rådgivning, vilken ger svenska företag ett bättre skydd för sin resultat- och balansräkning. Genom digitalisering och effektivisering får Söderberg & Partners företagskunder ta del av ett mycket starkt försäkringsskydd till konkurrenskraftigt pris. För dig som rådgivare får du tillgång till marknadens bästa erbjudande i segmentet och genom digitala verktyg får du hjälp med kundhantering, upphandling och prospektering. Du har även tillgång till utbyggda supporttjänster inom administration, underwriting, avtals, -och skadejuridik. Utöver företagsförsäkring får kunderna via våra kollegor även ta del av Söderberg & Partners erbjudande inom liv- och pensionsförsäkring, kapitalförvaltning, bolån och privatförsäkring. Som rådgivare hos oss får du möjlighet att arbeta med ett brett utbud av försäkringsprodukter som riktar sig till företag. Du kommer att: - Kontakta och bygga långsiktiga relationer med nya kunder - Identifiera kundens behov och rekommendera skräddarsydda försäkringslösningar. - Följa upp och hantera offerter, avtal och försäljningsprocesser. Vi söker dig som: - Har minst 4 års erfarenhet av försäljning, kundservice eller rådgivning av företagsförsäkring. - Vill jobba med både nya och befintliga kunder och bygga upp en egen kundaffär. - Är driven och tar ansvar för att uppnå uppsatta mål - Är kommunikativ och har en god förmåga att skapa förtroende hos kunder. - Har en positiv inställning och ser möjligheter i varje utmaning. - Är licensierad rådgivare inom Non Life Vi erbjuder: - En dynamisk, positiv och stöttande arbetsmiljö med fokus på utveckling och framgång. - Fast grundlön med möjlighet till bonus - Utbildning och coachning för att säkerställa att du lyckas i din roll. - En chans att vara en del av ett växande företag med stimulerande företagskultur Ansökan: Registrera ditt CV och personliga brev senast 2025-07-13. Vi genomför intervjuer löpande, så registrera gärna ansökan så snart som möjligt! Placeringsort: Falkenberg, Varberg, Kalmar, Göteborg, Borås, Jönköping. Stenungssund, Skövde, Trollhättan, Malmö, Växjö, Nässjö eller Eksjö. Kontaktperson: Karl Larsson, [email protected] Välkommen med din ansökan! Söderberg & Partners grundades 2004 av nio entreprenöriella analytiker och är idag en av Sveriges ledande finansiella rådgivare och förmedlare av försäkringar och finansiella produkter. Vi bedriver verksamhet inom bland annat tjänstepensionsrådgivning, försäkringsrådgivning och försäkringsförmedling, samt kapitalrådgivning och kapitalförvaltning. Vi utvecklar och erbjuder även digitala verktyg för bland annat finansiell rådgivning och för löne-, och förmånshantering. Vi har valt, som första företag i svenskt näringsliv, att klimatkompensera våra medarbetare, både i arbetet och på fritiden. Vi har en stark företagskultur där medarbetarna har höga ambitioner och ett stort engagemang. Organisationen är kreativ och dynamisk med korta beslutsvägar och stort utrymme för egna idéer vilket skapar en inspirerande miljö där du har möjlighet att utvecklas snabbt. Vi premierar medarbetare som sporras av stort eget ansvar och som har drivkraft att kontinuerligt utvecklas och föra sina arbetsuppgifter framåt. Vi är måna om att hjälpa varandra, men även att ha mod att testa nya vägar. Mångfald och likabehandling är viktigt för oss, både när det gäller våra medarbetare och de som söker jobb hos oss. Vi uppmuntrar olikheter och är övertygade om att medarbetare med olika erfarenheter, kompetenser och referensramar hjälper oss att växa och utvecklas. Vår resa har bara börjat och vi söker ständigt efter begåvade och kompetenta medarbetare med en stark vilja att nå framgång. Vill du vara med och bygga vår framtid?

10 juni 2025
Sista ansökan:
13 juli 2025
Handläggare Winback
Schibsted Sverige AB
Försäkringssäljare och försäkringsrådgivare

"Hallå, är det kundtjänst? Jag vill säga upp min försäkring..." Där sitter du. Telefonen ringer. Du svarar. 📞 ”Hej! Jag heter Kalle och jag vill säga upp min försäkring.” Men du är ingen vanlig kundtjänstmedarbetare. Du är en lösningsdetektiv, en försäkringsguru och en verbal ninja. Du hör direkt på Kalles röst att han egentligen inte vill lämna. Han är bara lite osäker, lite förvirrad – kanske till och med lite stressad. Men du? Du är lugn som en filbunke. 💡 Du lyssnar. Du förstår. Du hittar lösningen. Några minuter senare… 📞 "Vet du vad? Jag stannar kvar!" BAM. Där satt den. Du gjorde det igen. Välkommen till Lendos Winback-team! I rollen som handläggare hos Lendo kommer du att tillhöra ett nytt team med fokus på Winback. Du kommer att spela en central roll i att förstå kundernas behov, adressera deras bekymmer och skapa lösningar som gör att de vill stanna kvar. Då teamet är nystartat finns det stora möjligheter att få vara med att forma processer, rutiner och vara med att bygga kultur! och det här är vad du kommer göra: 📞 Prata med kunder som funderar på att säga upp sin försäkring och hjälpa dem att inse varför det faktiskt är en bra idé att stanna kvar. 💡 Lyssna, förstå och hitta lösningar – ingen gillar en pushig säljare, men alla gillar någon som faktiskt bryr sig. 🚀 Vara en del av ett nytt, taggat team där vi hjälps åt och har kul på jobbet. Vi letar efter personer som: 🎤 Har talets gåva. (Du kan sälja in en pizza med banan även till de mest tveksamma. #CustomerCentric) 👂 Kan lyssna som en terapeut. (Och få kunder att känna sig förstådda. #AlwaysImprove) 🎯 Älskar att nå mål. (Och kanske också älskar att vinna över kollegorna på sälj-tävlingar. #FocusOnExecution ) 😂 Har humor! (För let’s be honest, jobbet blir roligare då. #WinAsATeam) Vad får du hos oss? 💰 Schyssta villkor – för bra jobb ska löna sig 💼 En dynamisk och utvecklande arbetsplats med goda karriärmöjligheter 📚 Gedigen introduktion och kontinuerlig coachning 🎉 En arbetsplats med AW:s, memes i Slack och kollegor som faktiskt gillar varandra. Ansökan Vi behöver dig, din röst och din energi. Skicka in din ansökan nu – Kalle och alla andra kunder väntar på just DIG!🚀 Tjänsten tillsätts när vi har hittat rätt person och rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden. Skicka därför in ditt CV så snart som möjligt så kommer vi att höra av oss om din profil matchar kravprofilen. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Maria Hagberg på [email protected]. Lendo, part of Lendo Group, is a leading marketplace for loans. On our marketplace people seek guidance, browse, get and manage consumer loans, car loans, credit cards, business loans and mortgages. Today we operate in Scandinavia including 250+ employees working each day to empower people to make smart financial decisions that actually make a difference in their lives. Since our humble beginning back in 2007, we have helped thousands of people get a fair price on loans, get in control and let the lenders compete for their business. Since the launch, we have worked hard to make the market for loans more transparent and digital. After the success in Sweden, we expanded into the Scandinavian countries of Norway and Denmark. Since 2009 Lendo is also a part of the Schibsted family of brands. Lendo has always been about helping people keep control over their personal finances and lenders finding quality customers. As a leader in our category, we have made it easier for people to get a fair price on loans, often reducing their interest substantially. We believe in a market built on trust and transparency. This is why we strive for openness between our customers and partners.

27 februari 2025
Sista ansökan:
25 augusti 2025