2nd line supporttekniker till vårt kontor i Stockholm

Vi på Qlosr växer och letar efter fler talanger som vill vara med på vår spännande tillväxtsresa. Vi söker nu en 2nd line supporttekniker som vill bli en del av Qlosr och bidra till bättre IT-lösningar som gör skillnad för våra kunder. I rollen som 2nd line supporttekniker har du en varierande vardag. Du kommer att arbeta i en roll med varierande arbetsuppgifter inom 2nd line, och innebära allt från användarsupport och felsökning av moderna digitala lösningar till övervakning av nätverk, central infrastruktur. Huvudsakliga arbetsuppgifter - IT support via telefon, mail, fjärrstyrning. - Felsökning och teknisk problemlösning av allt ifrån klienter, nätverk och applikationer. - Sköta konto- och behörighetsadministration i bland annat Active Directory - Hantera ärenden via ärendehanteringssystem - Beställningar av konton, behörigheter och hårdvara - Support av telefonisystem Vi söker dig med - Tidigare erfarenhet av något serviceyrke där du haft kundkontakt - Arbetat som supporttekniker (första och/eller andra linjens support) 1-2 år i Microsoft- eller Apple miljö - Erfarenhet av mobiltelefoner, pekplattor såväl som av datorer och kringutrustning - Brinnande intresse för teknik och problemlösning Om dig Som person är du lugn, metodisk och pedagogisk. Du är lyhörd och samarbetsvillig, och trivs med att arbeta i team. Att arbeta serviceinriktat är naturligt för dig och du är van vid att ha direktkontakt med användare. Du är van att ta initiativ samt är självgående, drivs av en hög ansvarskänsla och utför dina arbetsuppgifter med engagemang och professionalitet. Vi erbjuder dig Qlosr är det personliga och nära bolaget med en stark värdegrund och företagskultur. Att vara en del av Qlosr innebär att vara en del av ett lag där vi är hjälpsamma och samarbetar för att nå bästa resultat. Med frihet under ansvar som ledstjärna tar alla ansvar för sin egen prestation och levererar mot uppsatta mål. Med ett tydligt kundfokus skapar vi förutsättningar för tillväxt samtidigt som vi utvecklas och har roligt tillsammans. Ansökan Skicka gärna in ditt CV, du behöver inte skicka in ett personligt brev utan svara istället på frågorna som kommer dyka upp när du klickar dig vidare i ansökan. Sista ansökningsdag är 11/12 men vänta inte till dess utan skicka in din ansökan så snart som möjligt då vi går igenom ansökningar kontinuerligt. Om Qlosr Qlosr Group AB (publ) är en helhetsleverantör av IT-lösningar vilket omfattar försäljning och leverans av paketerade prenumerationstjänster. Största delen av verksamheten bedrivs på den nordiska marknaden och består av paketerade IT-tjänster inom arbetsplats, nätverk och serverdrift. Bolagets tre primära målgrupper utgörs av små- och medelstora företag, offentlig sektor samt den privata skolsektorn med fokus på större nationella skolkoncerner.

20 november 2023
Sista ansökan:
8 maj 2024
Service desk Agent

Vi söker nu för kunds räkning en Service Desk Agent till uppdrag i Göteborg. Din främsta uppgift i kunds Service Desk kommer vara att leverera service i världsklass gällande support och felavhjälpning vid tekniska problem. Vidare kommer du att supportera och stötta användare med felsökning av mjuk- och hårdvara, främst via telefon och TeamViewer, men också på plats i deras Visitor Center. Vi ser att du har god erfarenhet av att ha arbetat med ärendehanteringssystem, support av Officeapplikationer (O365), Windows 7/10, Outlook, nätverksrelaterade problem, TCP/IP samt administrera behörigheter och rättigheter i Active Directory. Som person söker vi dig som är ansvarstagande, noggrann, gillar att arbeta i teamkonstellation, gillar felsökning. Vidare är det viktigt att du verkligen vill arbeta i en ServiceDesk. Exempelvis kommer dina arbetsuppgifter inkludera: - Felsökning och installation, främst i Windows miljö - Felsökning av såväl hårdvara som mjukvara - Ta emot samt registrera ärenden i företagets ärendehanteringssystem Krav - Minst 2 års erfarenhet av teknisk support/helpdesk eller minst 1 års erfarenhet och någon typ av IT-utbildning - Goda datorkunskaper och ett starkt intresse för IT - Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift Meriterande - PowerShell (scripts) - Ett intresse för Problem Management - Kunskap om IP-telefoni (Cisco) Plats: Göteborg

16 november 2023
Sista ansökan:
4 maj 2024