IT Supporttekniker till musikbranschen

Vi söker efter en IT Supporttekniker i Stockholm till ett företag i musikbranschen för att ge det interna IT supportteamet den skjuts de behöver för att skala upp sin supportverksamhet med företagets tillväxt. Här får du en unik chans att jobba hos ett företag i framkant! Företaget har en dynamiskt distribuerad arbetsstyrka som sträcker sig över hela världen. De använder huvudsakligen Apple-enheter, tillsammans med ett utbud av bärbara Windows- och Linuxdatorer samt olika mobila enheter. Deras användning av en mångfald SaaS-lösningar, som ständigt utvecklas, bidrar till att förbättra produktiviteten och håller dem i framkant när det gäller att stödja användarnas IT-behov för att säkerställa att de bidrar till företagets uppdrag. Dina arbetsuppgifter: - Du kommer att tillhandahålla en utmärkt IT-supportupplevelse för företagets globala anställda som arbetar överallt. - Vara företagets representant i deras IT-supportkanaler, inklusive IT-barer och andra stödkanaler. - Hantera inkommande förfrågningar och tillhandahålla både personlig- och fjärrsupport för hårdvaru- och mjukvaruproblem. - Ansvara för underhållet av skrivare, mötesrumsteknik och annan IT-relaterad utrustning på kontoret. - Administrera och ge support för verktyg som Google Workspace, JAMF och centraliserad användarhantering (LDAP). - Samarbeta nära med andra team för att säkerställa att anpassningen förblir på global nivå inom IT-supportområdet. - Kontinuerligt uppdatera supportdokumentationen. - Utföra backoffice-uppgifter. - Stödja seniora kollegor i förberedelser och genomförande av leverantörsuppdrag. - Delta i vissa initiativ för att förbättra IT-supporten. Vad vi söker hos dig: - Du har 1-2 års erfarenhet av att arbeta i en helpdeskmiljö. - Du har erfarenhet av att stödja macOS och Windows-baserade system samt älskar att ge personlig, kundfokuserad support för att hjälpa användare att lösa tekniska problem. - Du är bekant med klient- och mjukvarulösningar. - Du har erfarenhet av att arbeta med JAMF samt Google Workspace. - Du är bekväm med att kommunicera både muntligt och skriftligt på engelska. Som person är du nyfiken och snabblärd. Du trivs att dyka in i nya tekniker och verktyg samt är en tålmodig problemlösare. Du kanske inte har svaret, men du vet hur du ska hitta det! Du är också en lagspelare som aktivt samarbetar med ditt team och på andra platser, för att hitta lösningar på problem som uppstår. Du är självgående i ditt arbete och en pålitlig person som klarar av att hålla deadlines. En god kommunikation och kundsupport är viktigt för dig och du har en professionell attityd gentemot dina kollegor och kunder. Du är flexibel och villig att anpassa dig till snabba och ofta förekommande förändringar. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Stockholm Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
IT Supporttekniker till Östersund

Nu söker vår kund drivna IT Supporttekniker till deras härliga team som sitter i Östersund. Brinner du för teknik, är driven och är hungrig på att utvecklas, då tycker vi att du ska skicka in en ansökan! Som servicedeskmedarbetare kommer du främst att ge användarsupport och service mot olika kunder gällande all typ av felsökningar samt hantering av deras konton. Du ger även support till kunder relaterat till den hårdvara som används i kombination med företagets systemlösningar. I rollen tar du emot inkommande samtal från kunder inom offentliga myndigheter, kommuner och landsting där kunden hanterar deras större IT-tekniska lösningar. Du kommer att ha telefonen och ärendehanteringssystem som dina främsta arbetsredskap och du tar löpande emot inkommande ärenden. I din roll kommer du bland annat att få arbeta med: - Felsökning av hård-och mjukvara, nätverksutrustning - Kontoadministration i Active Directory samt Azure AD - Besvara och supportera användare kring tekniska frågor - Ärendehantering i ärendehanteringssystem Tjänsten passar dig som har ett stort IT- och serviceintresse och vill ta steget vidare till att arbeta mer kundfokuserat, i ett team som arbetar mot gemensamma mål. Du har en god teknisk förståelse och du har en bakgrund inom IT-support eller som tekniker. Vidare är det meriterande om du har arbetslivserfarenhet av att jobba inom en kommun. Du talar och skriver obehindrat i det svenska språket samt är bekväm att kommunicera på engelska. Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen. På arbetsplatsen förespråkar frihet under ansvar vilket kräver att du är självgående och kan ta egna initiativ. Du behöver vara kommunikativ och serviceinriktad samt ha förmåga att arbeta bra såväl i grupp som självständigt. Vidare krävs det att du kan arbeta under högt tempo och är lösningsfokuserad. Start: Omgående start med hänsyn till uppsägningstid. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare Placeringsort: Östersund Ansökan: Intervjuer sker löpande och tillsättning sker vid rätt match Vad vi står för: Vi på Camai erbjuder ett av marknadens branschledande anställningsvillkor med stor frihet som ledord. Vi drivs av att hitta det bästa uppdraget för våra medarbetare. Det roligaste som finns är att hitta en perfekt matchning mellan konsult och kund. Vi vet att alla har ett drömarbete, och vi är ett tight entreprenörsdrivet team som arbetar för att se till att du tycker att det är roligt att gå till jobbet, varje dag. Vi tror att kompetenta människor dras till varandra och vill jobba med likasinnade i spännande kunduppdrag. Vi har en av marknadens mest förmånliga ersättningsmodell anpassad för en modern konsultorganisation med mycket frihet. Vi har helt enkelt kul tillsammans! Varför ska du välja oss? Med många års erfarenhet i konsultbranschen har vi valt våra tre värdeord med omsorg; kommunikation, ambition och balans. För att lyckas tror vi att våra medarbetare får vara med och forma sitt arbete efter prioriteringar och intresse i livet. Med din ambition och rätt verktyg från oss ser vi till att du utvecklas och samtidigt belönas på vägen. Vill du vara en del av vår fortsatta tillväxt?

19 februari 2024
Sista ansökan:
7 augusti 2024
Service Desk-tekniker sökes till internationell kund (Skift)

Är du en positiv lagspelare som älskar att erbjuda tekniskt stöd av hög kvalitet? Vi letar nu efter Service Desk-tekniker för att ansluta till vår kunds team i Stockholm. Som Service Desk-tekniker kommer du att tillhöra Service Desk-avdelningen i Stockholm. Du kommer att hjälpa kundens anställda (och ibland gäster) med IT-, nätverks- och systemrelaterade frågor. Stöd kommer att ges till kollegor men också som en walk-in-funktion på kontoret. Du kommer att arbeta med support via telefon, i ärendehanteringsystemet ServiceNow och ansikte mot ansikte. Förutom traditionellt supportarbete kommer du att ha möjlighet att delta i olika projekt, arbeta med förbättringar och ta ansvar för ett större system tillsammans med systemägare. Vi letar efter Service Desk-tekniker som är intresserade av att arbeta skift, inklusive dagtid, kvällar och nattskift. Huvudsakliga aktiviteter: Säkerställa en hög nivå av kundservice och stöd till kollegor och gäster. Registrera inkommande samtal i ITSM Tool (ServiceNow) och utföra diagnostik och lösa med hjälp av kunskapsbasartiklar och workaround. Ta ägarskap och se till att användaren hålls informerad om framstegen i felet och systemet uppdateras regelbundet. Samarbeta med andra specialister eller IT Service Managers för att lösa mer utmanande och tidskrävande fall. Eskalera till Incident Manager enligt Incident management-processen. Samarbeta med andra avdelningar inom IT för att skapa problemfall och hjälpa kollegor med felsökning. Hjälp på plats med nya öppningar och omvandlingar. Arbeta med fantastiska människor. Du har förmodligen: - Erfarenhet av att arbeta inom teknisk supportfunktion/service desk. - Erfarenhet av att stödja PC och Microsoft-miljöer. - Stor förståelse för nätverk. - Kunskap om ITIL-ramverket. - Erfarenhet av ett eller flera ärendehanteringsystem (vi använder ServiceNow). - Utmärkta kommunikationsfärdigheter. - Full arbetskompetens i svenska och engelska. - Meriterande: Erfarenhet av Opera, Simphony. - Meriterande: Tidigare erfarenhet av att arbeta med Azure AD. - Meriterande: Utbildning inom IT-området. Du är förmodligen: - Lösningsorienterad - där du tar egna initiativ och kommer med lösningsförslag för att komma framåt i ditt arbete - Samarbetsvillig och kommunikativ - där du är vass på att skapa och underhålla kundrelationer samtidigt som du samarbetar väl med kollegor i teamet - Strukturerad - där du kan planera och lägga upp ditt arbete på ett noggrant och strukturerat sätt Human IT Human IT handlar om att göra saker lite annorlunda, att på riktigt sätta våra anställda i fokus. Vi växer tillsammans och värdesätter engagemang och ambition. För oss är det viktigt att du får chansen att vara med och påverka vägen framåt. I utbyte erbjuder vi kompetens- och karriärutveckling genom varierande och utmanande uppdrag. Vi är inte branschinriktade och kan därför erbjuda en fantastisk variation bland uppdragen för dig som konsult. Självklart ser vi till att du får rätt utbildning och vi är väl medvetna om att det är det livslånga lärandet som bygger vår framgång. Tillsammans skapar vi framtiden 🚀 - Tillsvidareanställning med fast månadslön - Kollektivavtal - Vi tillämpar sex månaders provanställning, inklusive friskvårdsbidrag - Utvecklingsplan - Hälsoförsäkring + pension - Rabatt på SATS - Konsultstyrelse - Förskottssemester Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid och när säkerhetskontroll är genomförd. Uppdraget är på heltid och är tillsvidare. Plats: Stockholm. Ansökan: Vi rekryterar löpande. Så skicka in din ansökan redan idag! Human IT arbetar tillsammans med Great Place To Work för att vi skall bli Sveriges bästa arbetsplats. Certifierade med toppbetyg! Och förresten: Som en aktiv del i ett samhälle med kulturell och social mångfald är Human IT’s ambition att präglas av inkludering och bred representation, samt vara en arbetsplats med lika möjligheter för alla. Human IT anställer, bibehåller, befordrar och i övrigt behandlar alla medarbetare och kandidater efter erfarenhet, kvalifikationer och kompetens, oavsett kön, religion, ursprung, ålder, sexuell läggning, könsidentitet eller funktionsvariationer.

17 februari 2024
Sista ansökan:
4 augusti 2024
Mästare på Plats: Gör Skillnad som Onsite-tekniker hos vår kund!

Välkommen till IT-bemanning, där vi inte bara fokuserar på teknik utan också på personliga relationer och individuell tillväxt. Vi tror på att skapa en dynamisk och engagerande arbetsmiljö där varje medarbetare känner sig uppskattad och utmanad. Är du redo att bli en del av vårt team och ta nästa steg i din IT-karriär? Vem är du? Vi söker en passionerad individ med starkt kundfokus och en förmåga att snabbt anpassa sig till nya utmaningar. Du är inte bara en teknisk expert utan också en social lagspelare som trivs i en fartfylld miljö. Vi letar efter dig som älskar att lösa problem och som vill växa både professionellt och personligen. Arbetsuppgifter Som vår Onsite-tekniker kommer du att vara involverad i allt från installation och support till att delta i spännande projekt och utrullningar. Du kommer att arbeta nära vårt centrala IT-team för att säkerställa hög tillgänglighet och ge användarna den bästa möjliga servicen. Vi söker dig som: - Har erfarenhet inom IT-support och teknisk problemlösning. - Är bekant med verktyg som Active Directory och Microsoft Office 365. - Är en mästare på att installera applikationer och enheter. - Har goda kunskaper inom datorer, operativsystem och nätverk. - Är flytande på både svenska och engelska. - Är en självgående och ansvarstagande lagspelare som trivs i en dynamisk miljö. Intresserad? Skicka in din ansökan redan idag och ta chansen att bli en del av vårt härliga team! Vi går igenom ansökningar löpande, så vänta inte för länge. Låt oss tillsammans skapa en spännande och givande resa inom IT-världen!

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
Supporttekniker

Information om oss och den roll vi söker Vi på Dialect tror på att bästa möjliga hantering sköts genom att varje ärende du påbörjar är du själv ansvarig för att driva till mål oavsett komplexitet. Det finns alltså inga interna överlämningar. Detta innebär att du arbetar nära våra kunder och du själv bär ansvar för att det blir den bästa möjliga lösning för kunden och Dialect. Till skillnad från andra företag där man ofta ser en tydlig hierarki så jobbar vi på Dialect lite annorlunda. Här lägger vi tillit till våra kollegor och överlåter hela ansvaret till varje enskild anställd. Rollen innefattar en teknisk förståelse samt att leverera god service och kvalitet gentemot kunden. För att trivas bör du vara ansvarstagande, flexibel och lösningsorienterad. Om företaget Dialect är ett mångfaldigt företag med bred kompetens inom många olika områden: - Drift - Molnlösningar - Hosting - Växellösningar - Programutveckling - Integrationer Verksamhetskonsulter och ekonomikonsulter som arbetar med våra kunder för att effektivisera kundernas struktur och arbetssätt. Dessa avdelningar tillsammans arbetar innovativt för att ta fram nya programvaror och integrationer som sammanflätar tekniker, konsulter och utvecklare på ett produktivt och lösningsorienterat sätt. Arbetsuppgifter Du och dina närmsta kollegor sköter driften för en uppsjö av företag i olika branscher och storlekar. Din främsta uppgift att leverera enastående service och felavhjälpning vid tekniska problem. Du arbetar uteslutande gentemot företagskunder. Vanligt förekommande arbetsuppgifter: - Ge service gällande användarnas IT-relaterade frågor - Självständigt felsöka och hitta lösningar på tekniska problem - Med en god förståelse för kundens teknik hitta nya vägar framåt och förädla kundens tekniska lösningar - Implementera och driftsätta nya system samt integrationer i kundens miljö Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper - IT-teknisk eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande i arbetslivserfarenhet - Mycket god kännedom inom Office 365, nätverk, Windows Server - Trygg och självsäker i att föra konversationer så väl över telefon som i mail - God svenska och engelska i såväl tal som skrift

15 februari 2024
Sista ansökan:
3 augusti 2024
AV-Tekniker

Du kommer att ingå i Videokonferensteamet som utvecklar och driver videokonferens- och livestreaminglösningar samt olika teknologier för att möjliggöra en hybrid digital arbetsplats. Vem är du: Du älskar teknik såväl som att interagera med människor. Du gillar att experimentera med ny teknik och ser möjligheter för hur detta skapa värde för våra kollegor. Du gillar att dela din kunskap med andra och samarbeta i team. När saker går fel gillar du att smutsa ner händerna, bygga upp förståelse och göra en riktig felsökning. I den här rollen är det viktigt att vara en människa, förbli professionell och vara lösningsorienterad i situationer som andra kan anse som stressande, eftersom viss felsökning kommer att inträffa i pågående möten. Du måste vara en kreativ problemlösare med förmågan att komma på lösningar för att snabbt lösa ett specifikt problem Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara: - Support och felsökning av AV- och videokonferenssystem och tjänster - Sträva alltid efter att tillsammans med teamet förbättra och utveckla våra tjänster. - Personlig och praktisk assistans under pågående möten - Hjälpa till med att starta upp möten och konferenser - Ställa in och övervaka videokonferensmöten, liveströmmar och inspelningar Kompetens och expertis: - Ett genuint intresse för AV-teknik och IT - Erfarenhet av macOS och Windows - Serviceinriktad, strukturerad och kommunikativ - Viss erfarenhet och kunskap inom felsökning av video- och nätverksproblem - Behärskar svenska och engelska flytande - Självgående och kan arbeta självständigt men också en bra lagspelare Meriterande kvalifikationer: - Cisco Collaboration och Google Meet-hårdvara - Google Workspace - Erfarenhet av olika videosamarbetsverktyg, som Google Meet, Pexip, Teams och Zoom - Kunskaper i programmering och/eller skript - Förståelse för integrationer och API:er Vi erbjuder dig: - Möjligheten att arbeta i en modern IT-miljö med en stark drivkraft att förnya sig tekniskt - En spännande position i hjärtat av ett av Nordens största media- och techföretag - Bra team med bred kunskap inom sammarbetsverktyg - Många utmaningar och möjligheter - En plats där du kan växa och utveckla dina kunskaper

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Support Specialist

You will join the onsite team as a Support Specialist in Umeå. Quality and continuous improvements out of a LEAN leadership will be essential in this position. In your daily work you will primarily work with daily operations including continuous improvement and preventive maintenance of the IT equipment and applications used in production at the local Plant. Furthermore, you will get the opportunity to participate in industrial projects meeting driven by local business or/and Group IT. Customer success is always in our mind. Some of the activities you will be working with are: o Configuration and installation of equipment and applications o Time critical support of factory applications and equipment o Preventive maintenance and continuous improvement o Quality work, VPS (QRIT) o Support and problem solving of factory equipment and applications. o Project implementations into runtime o Documentation About you: We expect you to have a degree from university studies (or similar) and a couple of years of experience working in a technical support job or similar role. You have good knowledge of LEAN and previous experience from working with customer contacts. Your solid knowledge of ITIL processes, support tools, as well as infrastructure components will give you the necessary foundation to deliver good results. In addition, you are interested in new technologies and to further develop yourself and others. Qualifications / requirements for the job: o Excellent knowledge of computer hardware and software o 1-2 years of experience from working with technical support or similar role o 1-2 years of experience from IT within manufacturing industry o Knowledge of LAN and WAN communications (TCP/IP) o Documented experience from working in customer contacts. o Experience from ITIL and working with continuous improvements. o Good communication skills in English and Swedish, both spoken and written. o Good knowledge about Office 365 and cloud o Driving license Characteristics for the job: o Demonstrated customer focus and dedicated to adding value to the customer. o Excellent team-player that collaborates well with others and builds good relationships. o Strong communication skills and interpersonal skills o Is open to change and enjoys the challenge of unfamiliar tasks. o Action oriented - pursues tasks with energy, takes own initiatives, drives and has the need to finish. o Strong analytical skills - ability to anticipate, identify and solve problems also in complex, difficult or stressful situations. o Change oriented - actively suggests improvements, manage, supports and drives change with an open and innovative mindset. o Acts with a strong sense of urgency. o Structured and organized with good handling (administration) of documentation as needed. Additional qualifications include: o AD knowledge o Experience from working in projects. o Knowledge about IT equipment in factory environment o Certification in some infrastructure area, LAN, WIN server etc o Experience about working in ITIL processes. o Leadership skills About the employment: Work hours: o 2 shifts (Morning, evening and daytime) o Available for overtime if needed.

14 februari 2024
Sista ansökan:
2 augusti 2024
Kundsupport med IT-intresse till Västerås 💻💬

Om tjänsten Vi på Wrknest söker nu fler engagerade kundsupport-medarbetare som vill joina teamet till ett av Sveriges största och ledande webbhotell. De levererar hosting och domännamn till behövande internetanvändare i Sverige. På Västeråskontoret får du möjlighet att dela vardagen med peppade kollegor som tillsammans levererar den bästa servicen för deras kunder. De lägger stor vikt på att medarbetarna ska trivas med varandra och för att arbetsdagen ska bli den absolut bästa! Detta är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Wrknest men jobbar på uppdrag ute hos kunden. Starten är omgående och uppdraget sträcker sig 6 månader med goda chanser till överrekrytering. Dina framtida arbetsuppgifter Företaget erbjuder bland annat sina kunder att skapa domännamn till sina hemsidor och enkelt koppla hemsidan till webbhotellet och mycket mer! Du kommer på så sätt stötta kunder via telefon, e-post eller chattforum med olika ärenden kopplade till dessa tjänster. På ett servicedrivet och insäljande sätt ger du råd och tips om företagets tjänster för att kunderna ska kunna få ut det bästa av sin webbupplevelse. Vi söker en person med mycket framåtanda som alltid gör sitt bästa och brinner för webb, teknik samt att ge fantastisk service. Du stimuleras av att arbeta med datorer och lösa både enkla och klurig problem. Du är ansvarstagande och strukturerad med förmågan att kunna prioritera de viktigaste arbetsuppgifterna först. Vi tror också att du är en social lagspelare som gärna sprider positiv energi till både kunder och kollegor. Vi söker dig som har - Flytande språkkunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift - Genuint IT-intresse och en god datavana Vi ser det som meriterande - Med tidigare erfarenhet från kundtjänst, supportroller eller försäljning - Att vara van vid att jobba i olika digitala verktyg som tex WordPress, Joomla, WooCommerce med flera. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är utåtriktad, lösningsorienterad och positiv. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor. Övrig information Start: Omgående Plats: Västerås Omfattning: Heltid, kontorstider och var fjärde vecka helgarbete Anställningsform: Konsultuppdrag, 6 månader med chans till överrekrytering Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se (https://wrknest.se/) .

12 februari 2024
Sista ansökan:
31 juli 2024
1st/2nd line support till startupbolag

Har du tidigare erfarenhet av IT-support? Drivs du av problemlösning och teknik? Då kan rollen som 1st/2nd line support hos vår kund i Mölnlycke vara något för dig! Företaget består av eldsjälar med en vilja att genom digitalisering och automation frigöra resurser för att på så vis kunna lägga fokus på syftet och det som driver kunden framåt - kärnverksamheten.   Som konsult på Centric så får du en trygg anställning och samlar på dig värdefull arbetslivserfarenhet på uppdrag hos våra kunder. Din konsultchef stöttar dig i din utveckling där du hela tiden fyller på med nya erfarenheter och kunskaper. En utmärkt möjlighet att göra karriär. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta som 1st/2nd line support på företagets kontor i Mölnlycke. Företaget erbjuder sina kunder en integrationslösning som enkelt kan anslutas till kundens eget affärssystem.   Som 1st/2nd line support kommer du ta emot och hantera felanmälningar och frågor via mejl, telefon och ärendehanteringssystem. Ditt uppdrag är att säkerställa att användarna av produkten har en driftsäker och användarvänlig upplevelse av tjänsten och att de får bästa möjliga upplevelse och support.   Du spelar en nyckelroll i att upprätthålla en hög standard när det kommer till supportens kvalitet. Vid behov kommer du att eskalera mer komplexa problem för vidare intern felsökning och lösning. Du kommer genom rollen som 1st/2nd line support att vara en nyckelspelare i en växande organisation och har genom din högkvalitativa support och goda vilja möjligheten att bidra till fortsatt framgång och utveckling.   Frihet under ansvar och stora möjligheter att utvecklas finns på företaget. Du kommer att vara en del av ett gott gäng som årligen brukar åka på resor tillsammans. Du kommer att ges goda möjlighet att både ta del av en härlig stämning på kontoret och att arbeta hemifrån för att få ihop en bra work-life-balance. Din profil och kvalifikationen I rollen som 1st/2nd line support är det viktigt att du har ett tekniskt intresse och att du har en vilja att lära och utvecklas vidare inom IT och inom support. Du har en känsla för både kvalitativ serice och har en mycket god problemlösningsförmåga eftersom du ofta kommer att vara den första kontakten för användare med tekniska problem. Du är kommunikativ och lyhörd – att förstå användarnas behov är avgörande för att kunna erbjuda rätt support vid rätt tillfälle. Du är initiativtagande och har en förmåga att leda dig själv i ditt eget arbete. Att ta eget ansvar och att arbeta med förbättringar är viktigt för rollen och är självklart viktigt för rätt person. Stor vikt läggs vid dina personliga egenskaper.   Vi ser att du har: - Cirka 1 års erfarenhet av liknande roll - Erfarenhet av telefonssupport - Goda kunskaper inom exempelvis Microsoft Office 365 - Ett teknik/IT-intresse - Kommunicerar obehindrat i tal och skrift, svenska och engelska Meriterande: - Intresse för programmering - Erfarenhet av nätverksteknik - Erfarenhet av CRM-system - Erfarenhet av Amazon Cloud - Erfarenhet av serverhantering Vad vi erbjuder På Centric får du de verktyg du behöver för att nå dina mål. Vi erbjuder alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Vi tycker nämligen att våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas. Därför erbjuder vi dig möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan, där vi bekostar såväl studiematerial som själva certifieringarna. Under din utveckling kommer vi matcha din kompetens mot rätt uppdrag i takt med att du avancerar. Vi genomför regelbundet spännande aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under roliga och avslappnande former.   Mer om oss Centric är ett IT-företag med 380 anställda på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing och systemlösningar inom retail. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen. Linda Åkesson +46 734 159 351 [email protected]

9 februari 2024
Sista ansökan:
9 maj 2024
Service Desk Technician

The Service Desk Technician is responsible for delivering 1st contact support to the global organization. The areas of support include, but are not limited to, IT infrastructure and application support as well as related Finance and HR support. Key Accountabilities - Responsible for delivering 1st contact support at the GBS Service Desk - Ensure that the global policies, processes and procedures are followed. - Proactively suggest new ways of working and improvements to increase efficiency and effectiveness. - Actively participate in process improvement - Actively participate in building and maintaining Knowledge base articles related to the end user support. - Take ownership of the support tickets generated - Adhere to the ways of working and procedures to ensure consistency and quality in the underlying data and information as well as timely and relevant communication with the end users. - Keep end users informed of the status of all tickets at all times. - Deliver support within the defined SLAs and take action whenever an SLA breach is imminent. - Identify, suggest and provide end user training and knowledge. - Participate in projects when needed. - Work together with the other functions during a project transition to ensure quality in the production cut-over and early-life support. - Participate in User Acceptance Tests when necessary Key Decisions - Proactively escalate needed changes in the support processes to increase efficiency, quality and end user satisfaction. - Determine whenever a Knowledge gaps occurs and work towards getting the necessary Knowledge base articles created. Competencies - Excellent customer service focus - Act with a “Customer at heart” attitude, always acknowledging the user’s needs. - Works in an organised and structure way - Proactiveness and understanding of business criticality. - Problem solving skills - Flexible and a “can-do” attitude. - Team player Qualifications And Experience - Minimum of a high school education or similar - Minimum of 3 years of Service Desk first line experience - Experience of working in and knowledge of IT support processes - Skill in the Microsoft end-user environment - Basic understanding of Microsoft service software and related operation server management tools - Understanding of process automation through IT enabled solutions is a plus - ITIL foundation v3 Certificate - Fluent in English, spoken and written

7 februari 2024
Sista ansökan:
26 juli 2024