Extrajobb som administratör
B2 Impact AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Nu söker vi en administratör som vill jobba extrai vårt team Affärsstöd, som är en viktig del i vår operationella verksamhet. Affärsstöd är ett administrativt team och ansvarar för en rad varierande arbetsuppgifter och fungerar som ett stöd till övriga avdelningar i verksamheten.B2 Impactsambition är att bli det mest uppskattade kreditförvaltningsbolaget som hjälper människor till en bättre privatekonomi och bidrar till hållbar utveckling för både individ och samhälle. Det är det som hela vår verksamhet går ut på och som du får vara med och förverkliga när du arbetar hos oss. På B2 Impact får du vara med och utveckla och förbättra vår vardag, liksom våra kunders ekonomi. Vi kombinerar arbete med mycket skratt och stark gemenskap. Om rollen Affärsstöd skapar förutsättningar för och stöttar övriga team inom Operations, som förutom administratörer består av rådgivare och handläggare. Som administratör blir du en del av ett litet sammansvetsat team som har ett finger i spelet i det mesta som rör verksamheten på Operations.Det är ett varierande och givande arbete där du får möjlighet att bidra till vår utveckling, men som också ger dig tillfälle att fördjupa dig i särskilda arbetsuppgifter. De huvudsakliga arbetsområdenahos affärsstöd är hanteringen av vår skuldsaneringsportfölj, konkurser, registervård samt posthantering. Vem vi söker Som vår nya kollega behöver du inte ha några tidigare kunskaper inom inkasso, vi lär dig allt du behöver. Istället lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.För att lyckas i rollen ser vi att du ärkommunikativ,metodiskochnoggrann.Du talar ävenobehindrad svenska och uttrycker dig väl i både tal och skrift, då det används i det dagliga arbetet. Arbetsbelastningen är bitvis hög och det är här du som vår nyastjärna kommer in och stöttar upp. Vi ser gärna därför att du är flink,trivs i rutinmässiga arbetsuppgifter som du kan sjunka ini och fokusera på under en längre tid.För att trivas i rollen så tror vi även att du innehar en positiv inställning och harlätt för att samarbeta med andra. Meriterande för tjänsten Du har tidigare erfarenhet av inkassobranschen Du har tidigare erfarenhet av administrativt arbete Om tjänsten Detta är en timanställning där omfattningen kan variera över tid.Vi ser gärna att du har möjlighet att börja hos oss omgående, men är flexibla vid önskemål. I slutskedet av denna rekryteringsprocess så kommer vi att genomföra enkreditupplysning. Om oss B2 Impact AB är ett kreditförvaltningsbolag som står under Finansinspektionens tillsyn och som ingår i den norska börsnoterade koncernen B2 Impact ASA som har verksamhet i 20 europeiska länder. Den svenska verksamheten startades 2012 och består idag av cirka 70 engagerade medarbetare. Verksamheten består till största delen av att förvärva nödlidande fordringar från banker, kreditmarknadsbolag och konsumentkreditinstitut och att därefter hjälpa kunderna till en bättre ekonomisk tillvaro.Vi är ett värderingsstyrt företag och hos oss är det lika viktigt hur vi gör saker som vad vi gör. Vår kultur präglas av omtänksamhet, prestigelöshet och en experimentlusta där vi hela tiden söker efter nya sätt att arbeta och utveckla verksamheten. Rekryteringsprocessen Sista ansökningsdagen är 28e februari.Vi går igenom ansökningar löpandeoch kan därmed komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag så varmt välkommen in med din ansökan så snart som möjligt! Vid frågor om tjänsten Om du vill veta mer om tjänsten eller B2 Impactsom bolag är du välkommen att kontakta Team [email protected]. Vi har tyvärr inte möjlighet att ta emot ansökningar via mail.

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 juli 2025
Payment Officer till Svea Inkasso
Svea Bank AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Nu söker vi en initiativtagande och ansvarsfull Payment Officer till inbetalningsteamet på Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta noggrant och samtidigt ha många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig! Du blir del av ett hjälpsamt team som tillsammans ansvarar för att ta hand om olika ärenden kopplat till in- och utbetalningar. Om rollenI rollen som Payment Officer kommer du arbeta mycket administrativt, där du blir del av ett prestigelöst och serviceinriktat team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet med betalningsflöden inom affärsområdet flyter på bästa sätt. Mejlen och Excel är två av dina mest använda verktyg, men det förekommer även telefonkontakt med både externa och interna kontakter såsom uppdragsgivare, gäldenärer, kronofogden och handläggare. Teamet samarbetar även med andra avdelningar på Svea gällande betalningar som hamnat fel. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom: Hantering av in- och utbetalningar samt kassarapporter och avstämningar Hantering av betalningar som av någon anledning inte registrerats korrekt i vårt system Hantering av inkomna betalningar från våra ombud i utlandet. Vem är du?I den här rollen ser vi att du har med dig erfarenhet av ekonomiskt administrativt arbete, alternativt serviceyrke där du har stött på kassaerfarenhet. Erfarenhet av och god förståelse i Excel är meriterande. Du har även mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Vi söker en positiv person som trivs i en roll där du får ta eget ansvar och självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du är en doer som gillar och är bra på att få saker gjorda på ett effektivt och noggrant sätt och kan hantera en stor mängd administrativt arbete. I den här rollen är det viktigt att du har ett intresse för siffror och har ett logisk tänkande. Du trivs med att ta egna initiativ, är flexibel och serviceinriktad. Om Svea BankSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. AnsökanVi tar inte emot ansökningar via mail. Urval och intervjuer sker löpande och vi önskar att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så skicka in din ansökan redan idag. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att höra av dig till rekryterare Sanna Löfgren på [email protected]

16 januari 2025
Sista ansökan:
5 juli 2025
Inkasso- och kredithandläggare inom bank och finans
The Place AB
Inkasserare och pantlånare m.fl.

Vi är glada att se en ökad efterfrågan från våra kunder som söker kompetens inom Bank och Finans. Därför söker vi nu dig som vill arbeta som tex inkassohandläggare, kredithandläggare, analytiker eller leasingadministratör. Vi söker dig som vill vidare till nya utmaningar och spännande uppdrag och som kan starta i gång under våren! På The Place hjälper vi våra kunder både med rekryteringsuppdrag och när de behöver få in en grym konsult under en period. Skulle du vara intresserad av att bli en del av vårt kompetensnätverk inom Bank och Finans? Då är första steget att du svarar på den här annonsen! Kvalifikationer Just nu söker vi söker dig som har intresse för och kunskaper inom något eller några av följande områden: Inkassohandläggare Kredithandläggare Kravhandläggare Leasingavtal Bank och Finans Kundservice Har flytande kunskaper i Svenska och engelska Som person letar vi efter dig som är noggrann, strukturerad och analytisk. En lagspelare som är social och kommunikativ och ger professionellt bemötande. Vilka system har du jobbat med? Berätta gärna i din ansökan! Har du specifika önskemål om geografiskt område, bransch, heltid eller deltid eller annat, skriv gärna det i din profil så kan vi hjälpa dig till ditt nästa gig! Hur processen går till Det första steget är att du skickar in din ansökan, det går snabbt, ladda upp ditt CV och fyll i hur vi får tag på dig. Du blir nu sökbar för mig och mina kollegor som jobbar med rekrytering inom IT. För dig som går vidare i processen kan nästa steg bli en kort telefonintervju för att komplettera med vissa frågor eller ett digitalt eller fysiskt möte hos oss på vårt Place som ligger centralt i Stockholm. Vi använder oss utav testverktyg och utför personlighetstest och logiskt test på våra kandidater. Kan ni garantera mig ett jobb? Vi gör vårt allra bästa för att matcha ihop rätt kompetens med rätt företag i vårt nätverk. Vår ambition är att hitta rätt jobb till så många som möjligt men vi kan inte garantera det tyvärr. Detta är en generell och proaktiv jobbannons och vi får in uppdrag löpande. Så vänta inte med att söka så att du inte missar något spännande jobb! The Place – Where happy work happens Låter detta intressant och du fortfarande vill söka jobbet? Bra – du som lyckas knipa platsen blir dessutom en del av The Place! Som medarbetare hos The Place erbjuds du kompetensnätverk, mentorskap och trygga villkor. I The Place har du en Worklife Partner som är intresserad av att följa och utveckla ditt arbetsliv över tid.

15 januari 2025
Sista ansökan:
4 juli 2025