Inkassohandläggare

Sök bland 36 lediga jobb som Inkassohandläggare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Kundvårdshandläggare till Svea Inkasso

Nu söker vi en initiativtagande och ansvarsfull handläggare till vårt kundvårdsteam på Svea Inkasso. Trivs du med att arbeta noggrant och samtidigt ha många kontaktytor? Då kan det här vara en roll för dig. Du blir del av ett hjälpsamt team som tillsammans arbetar varierat och dagligen hanterar många olika moment kopplat till kundvård inom Inkassoverksamheten på Svea Bank. Om rollenI rollen som kundvårdshandläggare kommer du arbeta mycket administrativt, där du blir del av ett prestigelöst och hjälpsamt team som tillsammans ser till att det dagliga arbetet flyter på. Mejlen är ett av dina mest använda verktyg, men det förekommer även telefonkontakt med både externa och interna kontakter såsom uppdragsgivare, säljare och handläggare. Du blir därför i din roll en viktig länk mellan dessa parter. Teamet samarbetar även med andra avdelningar på Svea gällande gemensamma kunder. Det dagliga arbetet innebär bl.a. uppgifter såsom: Registrering av nya inkassoavtal och bevaka uppstarter av större kunder Uppdatera våra befintliga kundbilder så vi har korrekta uppgifter för redovisning av kundmedel samt fakturering Löpande säkerställa att kunders uppgifter är korrekt registrerade Bevaka konkurser och fusioner Skapa nya koncerner och prislistor Erfarenhet och kvalifikationerVi ser att du som söker denna roll bör ha arbetat med kunder tidigare inklusive kunduppstarter och avtalsteckning. Du har tidigare erfarenhet av motsvarande roll inom inkassohandläggning eller liknande.Vem är du? Vi söker en positiv person som trivs i en roll där du får ta mycket eget ansvar och självständigt utföra dina arbetsuppgifter. Du är en doer som gillar och är bra på att få saker gjorda på ett effektivt och noggrant sätt. Du är van vid och kan hantera större mängd administrativt arbete. Du trivs med att ta egna initiativ, är flexibel och serviceinriktad. Du har även god samarbetsförmåga och bidrar till ditt team på ett givande sätt. Vidare ser vi gärna att har erfarenhet av administrativt arbete, alternativt inkassoerfarenhet. Har du tidigare erfarenhet av att arbeta i Excel är det meriterande och du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift. Om SveaSvea är en koncern med finansiell verksamhet med över 2000 anställda i ett flertal europeiska länder. Med över fyrtio års erfarenhet skapar vi smarta administrativa och finansiella lösningar för både privatpersoner och företag. Sveas vision är att vara en ledande finansiell aktör i Europa. På Svea råder en entreprenörsanda och vi har en familjär företagskultur. Gemenskap är viktigt för oss och vi jobbar för mångfald och att alla ska känna delaktighet och ha möjlighet att kunna påverka. Vi sitter i nya fräscha lokaler i Arenastaden, Solna. Ansökan Vi tar inte emot ansökningar via mail. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna Roothpå [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas inom kort, så skicka in din ansökan redan idag!

23 april 2024
Sista ansökan:
10 oktober 2024
Rådgivare inom inkasso på deltid med start omgående

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsbeskrivning I din roll som rådgivare inom inkasso är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon och via mail. Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde. Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team. Arbetstiderna är flexibla mellan 08:00–18:00 måndag till fredag och vi ser gärna att du har möjlighet att kunna arbeta minst 2 dagar i veckan. Start 2/5 2024. Kvalifikationer och egenskaper                                                                                                                      Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och gillar att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef: Lina Johansson [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

22 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Nordbro AB söker inkassohandläggare

Nordbro är ett modernt och visionärt företag med juridik och inkasso som verksamhetsgrenar. Vi har gjort resan från att vara en liten uppstickare med nya idéer om hur juridiska tjänster bör levereras till att i dag vara en betydande aktör på den svenska affärsjuridiska scenen. Vårt mål är och förblir att ge företagare råd och service på ett rakt och opretentiöst sätt, med siktet inställt på ekonomiskt mervärde. Vi är i dag cirka 40 engagerade medarbetare med en gemensam vision om att skapa Sveriges bästa arbetsplats. Verksamheten är fördelad mellan huvudkontoret i Malmö och vårt lokala kontor i Växjö. Läs gärna mer om Nordbro här Nordbro AB - Juristbyrå i Malmö och Växjö. Vad erbjuder vi? Nordbro är ett kunskapsbolag som erbjuder en arbetsmiljö präglad av kontinuerligt lärande och kompetensutveckling. Vi tror på våra medarbetares förmåga att utveckla såväl sig själva som bolagets tjänster. Vår organisation är platt med korta beslutsvägar, eget ansvar och samverkan för att lösa uppgifterna. Som inkassohandläggare kommer du att utföra sedvanliga inkassohandläggaruppgifter vilket innebär hantering av fordringar inom ramen för det summariska flödet. I denna del kommer du ha mycket kund- och gäldenärskontakt och kontakt med myndigheter och andra intressenter över telefon. Som en fördjupning och utveckling av denna handläggarroll kommer du göra djupgående ekonomiska utredningar och utifrån dem analysera olika handlingsalternativ. Vad söker vi? Vi söker en handläggare med goda analytiska förmågor och som inte låter en fråga ligga obesvarad utan driver frågan vidare. Du trivs med snabbt tempo, att ha många bollar i luften och vill ta dig an nya utmaningar. Du kan reflektera och analysera under din handläggning för att upptäcka bättre handläggningsalternativ. Du kan följa instruktioner och manualer men är uppmärksam och kan tänka utanför de vanliga ramarna. Eftersom avdelningen arbetar med stora mängder data och därmed är systemberoende, krävs att du är bekväm med avancerade datasystem. Slutligen uppskattar du en familjär arbetsplats i fina lokaler och med inspirerande och kunniga kollegor. Ett av våra ledord är glädje; det ska vara kul att gå till jobbet och en av bolagets största tillgångar den fantastiska sammanhållningen! Din ansökan Om ovanstående beskrivning passar in på dig och du känner dig motiverad att ta ett nytt steg i din karriär för att bli en del av vårt lag, vänligen skicka då din ansökan till [email protected]. Bifoga ett personligt brev, CV, betyg och eventuella referenser samt ange ”inkassohandläggare” i ämnesraden. Vi kommer fortlöpande att hantera ansökningar och kalla till intervjuer, varför vi emotser din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 maj 2024. Tillträde sker enligt överenskommelse. OBS! Alla samtal gällande rekryterings- och annonseringstjänster undanbedes vänligt men bestämt.

22 april 2024
Sista ansökan:
22 maj 2024
Rådgivare till inkassobolag i Göteborg

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsbeskrivning I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt. Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund. Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning och att hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

20 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Rådgivare inom inkasso på deltid med start omgående

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsbeskrivning I din roll som rådgivare inom inkasso är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon och via mail. Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde. Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team. Arbetstiderna är flexibla mellan 08:00–18:00 måndag till fredag och vi ser gärna att du har möjlighet att kunna arbeta minst 2 dagar i veckan. Start 2/5 2024. Kvalifikationer och egenskaper                                                                                                                      Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och gillar att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef: Lina Johansson [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

17 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Inkassohandläggare till Rättsavdelningen på Kammarkollegiet

Är du en erfaren inkassohandläggare som trivs i en utåtriktad roll med många kontaktytor? Vi kan då erbjuda dig ett spännande arbete inom vår inkassoverksamhet där du får möjlighet att utvecklas tillsammans med kollegor och samtidigt bidra till stor samhällsnytta. Inkassogruppen är en del av Processenheten, som är en av fem enheter på Rättsavdelningen vid Kammarkollegiet. Enheten har i dagsläget 16 medarbetare, varav 12 arbetar med inkassoverksamhet. I inkassogruppen arbetar sju handläggare och fem jurister. Enheten ansvarar också för Kammarkollegiets processföring inom området miljörätt, och inom det området arbetar 4 jurister. Inkassoverksamheten innebär att vi på uppdrag av ca 160 andra myndigheter driver in deras fordringar. Vår verksamhet kräver särskilda kunskaper om hur statliga fordringar ska hanteras. Vi har ett nära samarbete inom enheten och en god stämning. Vi söker nu en inkassohandläggare för att förstärka vår inkassoverksamhet. Vi sitter i fina, aktivitetsbaserade lokaler i Gamla stan i centrala Stockholm, men arbetar även på distans i den mån verksamheten tillåter det. Arbetsbeskrivning Som handläggare bokar du betalningar och utför vanliga förekommande inkassogöromål såsom hantering av både enskilda mål och allmänna mål från inkassokrav till verkställighet. Även diarieföring och viss systemhantering ingår i arbetsuppgifterna. Arbetet är utåtriktat med mycket telefonkontakt och skriftväxling med gäldenärer, uppdragsgivare och andra myndigheter. Vi använder Aptic Collect Arc som systemstöd i handläggningen. Är du vår framtida kollega? Vi söker dig som har: - Som arbetsgivaren bedömer aktuell och relevant erfarenhet av arbete med inkassohandläggning - Stor vana av digitalt arbete och förmåga att snabbt sätta sig in i nya digitala system Meriterande för tjänsten är:  - Erfarenhet av att ha arbetat med systemstödet Aptic Collect Arc - Erfarenhet av eller intresse för arbete med utveckling av systemstöd - Erfarenhet av arbete med ekonomi/redovisning Personliga egenskaper Som person är du är noggrann och har en god pedagogisk förmåga samt är mycket serviceinriktad. Du har ett strukturerat arbetssätt och är effektiv, driven och ansvarstagande även under tidspress. Du sätter dig snabbt in i nya arbetsuppgifter som löses med hjälp av modern teknik och arbetar självständigt samtidigt som du trivs med att samarbeta med dina kollegor. Inkassogruppen är en relativt liten grupp och delar av arbetet utförs i nära samarbete mellan handläggarna och juristerna, vilket ställer krav på att man är lösningsorienterad och flexibel. Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. Mer information Anställningen är tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse. Ansökan Välkommen med din ansökan via www.kammarkollegiet.se/jobb, inklusive CV och personligt brev, senast den 3:e maj.  Kontaktpersoner För information om tjänsten är du välkommen att kontakta enhetschef Peter von Wowern, telefon 08-700 07 07 Fackliga kontaktpersoner är: Karin Edstrand, Saco-S, telefon 08-700 08 48 Lisa Ericson, ST, telefon 08-700 06 40 Övrigt Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

16 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Inkassohandläggare

Om tjänsten Vi söker nu dig som är redo att ta nästa steg inom din karriär inom inkassohandläggning! Vi söker nu en inkassohandläggare som kommer vara med att bygga upp och driva Accessa Finans nya inkassoavdelning. Du kommer arbeta i ett mindre företag med 9 anställda, där alla har en stor samlad kompetens inom bank och finans. Här kommer du ges möjlighet att utvecklas med de bästa i branschen. Accessa Finans ger dig en arbetsplats med stort engagemang och högt tempo i centrala Stockholm. Dina arbetsuppgifter Accessa Finans söker en inkassohandläggare med ett stort driv för att vara med och bygga upp Accessas inkassoavdelning. Då Accessa nyligen startat upp inkassoverksamheten kommer tjänsten till en början vara delad och sökanden kommer också att arbeta som kredithandläggare. Vårt primära mål är att hjälpa svenska företag finansiellt med likviditet och tillväxt. I rollen som inkassohandläggare sköter du hela kedjan inom inkassoprocessen med att driva in både egna och externa fordringar. Rollen innebär att på ett professionellt och ansvarsfullt sätt analysera och säkerställa den mest effektiva inkasseringen för bolagets och kundens räkning. I det dagliga arbetet ingår bland annat: • Uppföljning och hantering av portföljer • Kundkontakt • Utformning av kravkedjor/processer • Analys • Kontakt med myndighet och gäldenär Din profil Vi söker dig som har erfarenhet av inkasso och administration. Någon form av ekonomisk och/eller juridisk utbildning är meriterande. Du är noggrann och har lätt att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska. Vi ser även att du är positiv och organiserad samt har lätt för att samarbeta. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas före sista annonseringsdatum. Inkom därför med din ansökan snarast. Om företaget Accessa Finans är ett nytänkande finansbolag som specialiserat sig på att erbjuda svenska tillväxtföretag anpassad rörelsefinansiering. Detta görs genom att erbjuda tjänster som Fakturaköp, Exportfinansiering och företagskrediter. Accessa Finans har funnits i sedan 2010. Accessa Finans är ett bolag under stark tillväxt, med en god lönsamhet och en solid finansiell grund. Accessa Finans är ett av finansinspektionen registrerat finansinstitut. Accessa Finans är ett dotterbolag till Accessa Asset Management som är ett familjeägt investmentbolag som investerar i små- och medelstora entreprenörsdrivna tillväxtbolag på den svenska marknaden som har potential och en ambition att bli marknadsledande i sin nisch. Om oss Recruitive är en tjänsteleverantör inom rekrytering och bemanning med ett heltäckande erbjudande inom tjänstemannasektorn i Stockholm, Göteborg, Borås, Eskilstuna, Örebro och Västerås. Vi är ett auktoriserat Bemanning- & Rekryteringsföretag och har kollektivavtal med Unionen och Akademikerförbundet. Alla våra anställda erbjuds friskvårdsbidrag, företagshälsovård och AW varje månad. Som anställd på Recruitive får du även en konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefen har som uppgift att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll och säkerställa att du trivs på din arbetsplats. Vi rekryterar morgondagens kunder och tar din personlighet på allvar! Vi är därför alltid på jakt efter nya medarbetare som vill till ett spännande företag med personalen i första rummet!

16 april 2024
Sista ansökan:
15 maj 2024
Rådgivare inom inkasso på deltid med start omgående

ArbetsbeskrivningI din roll som rådgivare inom inkasso är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon och via mail. Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde. Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team. Arbetstiderna är flexibla mellan 08:00–18:00 måndag till fredag och vi ser gärna att du har möjlighet att kunna arbeta minst 2 dagar i veckan. Start 2/5 2024. Kvalifikationer och egenskaper Visöker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och gillar att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring Detta får du som konsult på AmendoVår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om AmendoAmendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontaktVid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef:Lina [email protected]å vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024
Rådgivare till inkassobolag i Göteborg

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsbeskrivning I din roll som rådgivare är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon, mail och chatt. Genom ett högt engagemang levererar vi gemensamt på företagets kundlöften och driver vår affär mot högre inkassering. Vi arbetar ständigt med att bli bättre och mer effektiva samtidigt som vi håller en hög kvalitet i vår leverans till kund och slutkund. Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag på varierande tider mellan 8-18.30 med möjlighet till arbete på distans 2 dagar/vecka. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Kvalifikationer och egenskaper Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och vill arbeta med rådgivning och att hjälpa människor. Har du tidigare erfarenhet från inkasso är det meriterande. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är ett av Sveriges ledande konsult- och rekryteringsföretag inom ekonomi, bank, finans och försäkring. Vi är ett expansivt bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Lina Johansson, [email protected]. Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

15 april 2024
Sista ansökan:
3 maj 2024
Rådgivare inom inkasso med start i april!

Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Arbetsbeskrivning I din roll som rådgivare inom inkasso är det huvudsakliga syftet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Det gör du genom att på ett professionellt och ödmjukt sätt ta emot inkommande och utgående ärenden från slutkunder via telefon och via mail. Tillsammans med ditt team kommer du genom hög servicegrad och lösningsorienterat förhållningssätt öka kundernas kassaflöde. Telefonen kommer vara ditt huvudsakliga arbetsverktyg då du både kommer hantera inkommande och utgående samtal. Du kommer att påbörja din nya roll med en utbildning för att kunna skapa dig rätt förutsättningar för att lyckas och utvecklas på ditt nya arbete, men också i din roll som rådgivare hos oss. Utbildningen kommer vara en blandning av både teoretiskt och praktiskt arbete tillsammans med våra erfarna kollegor från ett av våra team. Arbetstiderna är flexibla mellan 08:00–18:00 måndag till fredag och vi ser gärna att du har möjlighet att kunna arbeta minst 2 dagar i veckan. Start i slutet av april. Kvalifikationer och egenskaper                                                                                                                      Vi söker dig som har tidigare erfarenhet från arbete inom service och kundkontakt och gillar att hjälpa människor. Du har förmågan att leda dig själv, drivs av utmaningar och gillar att leverera mot uppsatta mål. Du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och arbetssätt och skapa förtroende för dig själv och oss som företag. En kommunikativ förmåga där du kan uttrycka dig väl på både svenska och engelska är ett krav, ytterligare språk är ett stort plus. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du är en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en målinriktad verksamhet. Du gillar att hjälpa andra på ett effektivt och empatiskt sätt. Som person är du positiv och respektfull i ditt bemötande mot såväl kunder som kollegor. Som konsult blir du anställd av Amendo och uthyrd till vår kund. Att arbeta som konsult är en fantastisk möjlighet att bygga på din erfarenhet, utveckla ditt nätverk och lära känna olika företag inom ekonomi, bank, finans och försäkring Detta får du som konsult på Amendo Vår största tillgång är våra kollegor! För att göra ett bra jobb hos våra kunder är det viktigt att du trivs hos oss. Du får en trygg arbetsgivare med ett välkänt varumärke och en engagerad konsultchef som kan branschen. Vi ser till att du får en spännande och långsiktig utveckling i din konsultroll. På Amendo tror vi på jämlikhet, inkludering och mångfald och vet att olika erfarenheter tar oss framåt. Därför ser vi positivt på sökande med olika bakgrunder och erfarenheter. Om Amendo Amendo är en av Sveriges ledande aktörer inom rekrytering och konsultuthyrning med en tydlig inriktning mot ekonomi, bank, finans, försäkring, HR och kommunikation. Vi är ett expansivt bolag med kontor i centrala Stockholm, Göteborg, Malmö, Sundsvall och Luleå med verksamhet i hela Sverige. Följ oss gärna på Linkedin! Amendo är en del av Amendo Group som har arbetat med kompetensförsörjning sedan 2001. I koncernen ingår även Lagotto Executive Search & Interim som är specialiserade på rekrytering och interima tillsättningar av ledare och specialister, och Amendo Tech som arbetar med konsultuthyrning och rekrytering inom tech, IT och digital excellence. Frågor och kontakt Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef: Lina Johansson [email protected] Då vi träffar kandidater löpande är du varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

12 april 2024
Sista ansökan:
30 april 2024