Inköpsplanerare
Sök bland 17 lediga jobb som Inköpsplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vill du driva inköpsprojekt som bidrar till framtidens hållbara transportlösningar? Har du förmågan att planera, samordna och leda inköpsleveranser i komplexa och tvärfunktionella projekt? Trivs du i en roll där du får kombinera teknik, affärsmässighet och samarbete för att nå resultat? Då kan det här vara något för dig! Om tjänsten Vi på Perido söker nu en projektledare för vår kunds räkning, en välkänd aktör inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg. Dina arbetsuppgifter Som projektledare för inköp ansvarar du för att planera, samordna och driva inköpsaktiviteter i tvärfunktionella produkt- och industrialiseringsprojekt. Rollen säkerställer att inköpsleveranser uppfyller projektmålen inom kvalitet, leverans, kostnad, funktioner, teknik, hållbarhet och ris). Du leder inköpsarbetet genom hela projektets livscykel, representerar inköp i projektledningsgruppen och verkar som länk mellan projektet och inköpsorganisationen, med särskilt fokus på elektromobilitet och hållbara transportlösningar. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Planera och följa upp inköpsleveranser enligt DVP-processen och projektplanen Representera inköp i projektledningsgruppen och vara huvudkontakt för inköpsfrågor Leda inköpsaktiviteter som upphandling, leverantörsval, kostnadsuppföljning och riskhantering Säkerställa att inköpsarbetet följer fastställda strategier och involvera rätt kompetenser (t.ex. SQE, kostnadsingenjörer) Kommunicera projektstatus och inköpsprestationer till intressenter och beslutsforum Hantera inköpsrelaterade risker, budgetar och tidplaner, samt driva korrigerande åtgärder vid behov Dina egenskaper En framgångsrik projektledare är en lyhörd och engagerad lagspelare som ser till att arbetet drivs framåt och att projektets mål nås. Genom att visa stort engagemang och en positiv inställning bidrar projektledaren till att inspirera och motivera teamet. Rollen kräver också initiativförmåga och ansvarstagande, med fokus på samarbete och att hitta lösningar när utmaningar uppstår. Kombinationen av dessa egenskaper skapar goda förutsättningar för både projektets och teamets framgång. Är det dig vi söker? Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag! Kvalifikationer: Två till fyra års erfarenhet av liknande roll inom inköp Universitetsutbildning inom relevant område Tidigare arbetat inom Automotive Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska Omfattning och tillträde Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31 med möjlighet till förlängning. Start 2025-09-01. Ansökan Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver. De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på [email protected] så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35347 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen. Om Perido Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.
Nu söker vi en Varuflödesanalytiker till vårt servicekontor i Skänninge! Vi erbjuder dig en omväxlande och rolig tjänst där du får möjlighet att utvecklas i en resultatdriven roll med högt tempo och många kontaktytor internt och externt. I rollen som Varuflödesanalytiker (Inbound-/Outbound planning) arbetar du i ett team där hela försörjningskedjan från leverantör till varuhus hanteras. Målet för avdelningen är att optimera varuflöden och tillsammans med andra avdelningar driva, förbättra och effektivisera vårt arbete för att nå goda resultat. Detta innebär att man arbetar med både operativa och mer strategiska arbetsuppgifter. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Prognosjustering och orderläggning utifrån kommande trender och behov. Bevaka leveranser samt daglig kontakt med leverantörer. Inköp av varor. Ta fram rapporter och underlag. Säkerställa en balans för in- och utflöde mot uppsatta mål och verksamhetens behov. Säkerställa parameterinställningar i våra affärssystem. Tillsammans med övriga avdelningar och leverantörer samarbeta för att leverera ett effektivt flöde. Analysarbete för att effektivisera och förflytta ditt eget och andras arbete. Ta fram, analysera och presentera data till beslutsunderlag, samt i nästa steg använda resultatet på ett värdeskapande sätt för avdelningen och företaget. Kvalifikationer Du har en god förståelse för ett helintegrerat varuflöde med förmågan att sätta varuflödet i ett större sammanhang. Kunskap om lagerstyrning, materialflöden och kapitalbindning är ett krav och du har en stark vilja att utvecklas inom dessa områden. Kompetenskrav Eftergymnasial utbildning inom inköp/logistik/supply chain på kandidat eller masternivå, dock lägst YH-nivå med relevant inriktning. Erfarenhet från liknande arbeten med några års erfarenhet Hög digital mognad & hanterar Excel obehindrat. Erfarenhet av arbete i affärssystem. Kunna kommunicera på engelska obehindrat både i tal och skrift. Därtill är erfarenhet från prognos och varupåfyllnadssystemet Relex eller liknande system mycket meriterande. Har du intresse för IT och system är även detta ett plus. Som person har du god analytisk förmåga, du har lätt för att analysera stora datamängder samt kan kommunicera resultaten på ett enkelt sätt till resten av organisationen. Du behöver ha förmågan att arbeta lösningsorienterat och självständigt kunna göra felsökningar och rimlighetsbedömningar utifrån dina arbetsuppgifter och ansvar. Eftersom tjänsten innebär analytiskt arbete med fokus på värdeskapande och där man till stor del kommer arbeta i analys-/planeringsverktyg och Excel behöver du god datavana samt lätt för att sätta dig in i och utveckla arbetet i sådana verktyg. En viktig del i rollen är att även förstå och kunna jobba med internationella kontakter - såsom bl.a. Asien. Personliga egenskaper som du kommer behöva för att trivas i rollen är ett sifferintresse och en god kommunikationsförmåga då du kommer ha kontakt med många olika personer. Vidare har du lätt för att framföra dina väl underbyggda argument i diskussioner även när du blir motsagd och har förmågan att prioritera dina arbetsuppgifter utifrån vad som är mest kritiskt för företaget. Tjänsten är placerad vid vårt servicekontor i Skänninge. Välkommen med din ansökan. (Urval kommer ske löpande så vi önskar din ansökan så snart som möjligt.) Valet av rekryteringskanaler för den här tjänsten är redan gjord, så vi undanber oss från alla säljsamtal gällande annonsering och samtal från rekrytering-/bemanningsföretag.
Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Accurate Nordic befinner sig i en stark tillväxtfas och vi söker nu en driven och strukturerad person som vill axla rollen som Inköpare/Planerare och bidra till vår fortsatta framgång. Är du en organiserad problemlösare med goda analytiska förmågor? Då kan du vara den vi söker! Om tjänsten Som Inköpare/Planerare kommer du att spela en central roll i vår produktion och ha en direkt påverkan på vår effektivitet och produktionskostnader. Du kommer att vara en spindel i nätet som samordnar inköp, planerar produktionen och optimerar våra processer. Dina huvudsakliga ansvarsområden är: - Produktionsplanering och beredning: Beräkning av materielbehov och tidsåtgång, skapande av inköpsbeställningar och optimering av lagernivåer. - Förhandling med leverantörer, hantering av beställningar och säkerställande av leveransflödet. - Leverantörsuppföljning: Övervakning, hantering av avvikelser och kvalitetsfrågor. - Identifiering och implementering av effektivare processer och rutiner inom inköp och produktionsplanering. Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - En eftergymnasial - eller högskoleutbildning inom inköp eller liknande område. - Minst 3 år erfarenhet av liknande arbete inom inköp och produktionsplanering i tillverkande bolag. - Hög IT-mognad med goda kunskaper i ERP-system och Office 365. Kunskaper i Pyramid är meriterande. - Kunskaper i kvalitetssystem ISO 9001 och ISO 14001. - God kommunikationsförmåga och utrycker dig mycket väl på svenska och engelska både i tal och skrift. Personliga egenskaper För att lyckas i rollen ser vi att du är en person som trivs med en koordinerande roll. Du har en god förhandlingsförmåga och är van vid att arbeta självständigt samt ta egna initiativ. Du är noggrann och strukturerad i ditt arbete och har förmågan att analysera och utvärdera olika leverantörer och deras erbjudanden. Kommunikation är en av dina starka sidor, och du trivs med att skapa och upprätthålla långsiktiga relationer. Du är van vid att arbeta i en dynamisk miljö och har förmågan att hantera flera projekt samtidigt. Du har en stark affärsförståelse och är van vid att arbeta mot uppsatta mål och deadlines. Att arbeta i team är något som du tycker om och du bidrar aktivt till ett gott arbetsklimat. Om Accurate ACCURATE är en ledande leverantör av sammankopplings- och systemlösningar som täcker signal-, data- och strömkrav. Vi är specialiserade på krävande applikationer för försvars- och flygindustrin. Som en del av NICOMATIC Group designar och tillhandahåller Accurate skräddarsydda och anslutningslösningar. Vi är ca. 900 anställda på 20 anläggningar runt om i världen. Vi uppmuntrar kreativitet och reaktivitet för att svara på förväntningar, förändringar och uppfylla kundens krav. Vi främjar också initiativförmåga och lyhördhet. I Kista är vi ett team om 20 personer som ansvarar för försäljning, utveckling, tillverkning och montering. Innovation, frihet och ansvar är några av våra nyckelvärderingar. Vi har en kultur av samarbete och kommunikation på global nivå. Läs mer om oss på www.accuratenordic.com och www.nicomatic.com Vi erbjuder - En utmanande och stimulerande roll i en dynamisk och framgångsrik organisation. - Möjligheten att göra verklig skillnad och påverka vår verksamhet. - En positiv och inkluderande arbetsmiljö med engagerade kollegor. - Stora möjligheter till personlig och professionell utveckling. Låter det som en tjänst för dig? Då ser vi fram emot din ansökan idag och att få välkomna dig till vårt team! Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Bakgrundskontroll kommer att genomföras på slutkandidat. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.
Vi söker för kunds räkning. För att ansöka till tjänsten, vänligen besök https://karriarguiden.se/sv/jobb/analytiker-med-inriktning-life-cycle-cost-lcc. Vi ser fram emot din ansökan! Är du tekniskt utbildad och analytiskt lagd? Vill du ha stora möjligheter att bidra med dina kunskaper och erfarenheter i arbetet med att utveckla och påverka underhållssystem för både nuvarande och framtida komplexa stridsfordonssystem? Vi behöver förstärkning på vår avdelning för Driftsäkerhet och Underhåll med en LCC-analytiker (life cycle cost). Bli en del av vårt härliga team och ansök redan idag! Din framtida utmaning I rollen som LCC analytiker på avdelningen kommer du att arbeta över ett tekniskt brett område där du analyserar livslängdskostnader för system, följer upp, för dialog eller presenterar resultatet av analyser vid interna och externa projekt. Du utarbetar både LCC-modeller anpassade för respektive produkt samt pålitlighets- och underhållsbarhetsmodeller på våra produkter. Du kommer att utvärdera verkligt utfall jämfört med predikterat utfall av underhåll, göra reservdelsprognoser utifrån validering av data, uppdaterad modell och framtida driftscenarion. I projekten upprättar du ingående rapporter och sammanställningsdokument såsom reservdelsförslag, lagerförslag, optimala fördelningar, tillgänglighet eller kostnadsanalyser och rapporter etc. Ditt arbete hos oss kommer att innebära många olika kontaktytor, framför allt inom företaget men även mot kunder. Den du är Du är tekniskt utbildad på Civil/högskole- eller universitetsnivå eller har motsvarande teknisk/systemvetenskaplig utbildning/erfarenhet. Bra kunskaper inom statistik och sannolikhetslära kommer du att behöva i denna roll, likaså sinne för siffor och matematik. Du är analytisk och strukturerad och har mycket goda kunskaper inom MS Excel. Du är en positiv person och trygg i att arbeta självständigt med ovanstående uppgifter. Dina personliga kompetenser och egenskaper är viktiga för att du ska passa in i vår grupp. För att du ska trivas behöver du vara drivande med god problemlösningsförmåga och fokus. Eftersom kontaktytorna är många behöver du vara samarbetsorienterad med en god kommunikation, du måste ha lätt för att kommunicera i både tal och skrift i både svenska och engelska. Det är meriterande om att du har några år av erfarenhet som analytiker och har du erfarenhet av något av dessa är det en fördel: Support, underhållsteknik, logistik, programmering, databasteknik, optimering, eller simulering. Vi använder oss av MS Access och OPUS Suite (OPUS10, Simlox och Catloc) och har du kunskaper i dessa programvaror är det meriterande. Vad du blir en del av Ett viktigt, spännande jobb i ett företag i stark tillväxt! Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens och karriärutveckling. BAE Systems levererar några av världens mest avancerade, teknikledande lösningar inom försvar, flyg och säkerhet. Vi har 90 500 kvalificerade medarbetare i mer än 40 länder. Genom att vi arbetar tillsammans med kunder och lokala partners, levererar vi produkter och tjänster med militär kapacitet, som skyddar människor och den nationella säkerheten samt säkrar viktig information och infrastruktur. BAE Systems Hägglunds fokuserar på utveckling, tillverkning, integration och support av ett brett spektrum av militära fordon till kunder över hela världen. Våra främsta produkter är medeltunga stridsfordon (CV90), bepansrade terrängfordon (BvS10), stöd och support samt elhybrida drivsystem för den civila marknaden. Pålitlig, Innovativ och Djärv är ledorden för vår verksamhet. Läs gärna mer om Örnsköldsvik och Höga Kusten på www.jobbaochlev.se/ - www.inspiration.ornskoldsvik.se - www.hogakusten.com/sv Hos oss kommer du att ha kul på jobbet och ingen dag kommer att vara den andra lik! Du kommer att få vara med när produkten blir till från idé till dess att den rullar ut till kund och efterföljande support. Du kommer att få jobba med framtidens teknik i ett globalt företag där du har stora möjligheter till kompetens och karriärutveckling. Kontaktperson Har du frågor, är du varmt välkommen att höra av dig till Thomas Odemyr 0660-80269, chef RochM/LSA alternativt Rekryteringskonsult Cathrine Lind Axö Consulting, 070-577 06 18. Vi arbetar med försvarssekretess, vilket innebär både legala krav samt speciella krav från våra kunder på oss som företag. Alla som anställs ska därför genomgå säkerhetskontroll och drogtest. OBS! Vi går igenom ansökningar löpande fram till semesterperioden v 28-31, skickar du in din ansökan under semesterperioden kommer din ansökan behandlas efter sista ansökningsdagen som är 31 augusti. Varmt välkommen med din ansökan!
Meet a Student är en jobbplattform för juniora talanger. För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen: Om tjänsten Vi söker nu en driven Procurement Coordinator som vill vara med och sätta strukturen för inköpsprocesser inom tech på en bank i Stockholm. Rollen innebär att koordinera flera avdelningar med fokus på avtal, regulatoriska krav, cybersäkerhet och riskbedömningar. Det handlar om att säkerställa att rätt personer är involverade i processen och att dokumentation hanteras korrekt. Du kommer vara navet mellan flera stakeholders och se till att inköp genomförs på ett tryggt och effektivt sätt. Dina framtida arbetsuppgifter I rollen som Procurement Coordinator blir du central i att driva inköpsprocesser framåt. Du ansvarar för att organisera och koordinera möten, hantera dokumentation och samarbeta tätt med flera nyckelfunktioner. Koordinera inköpsprocesser för tech, inklusive legala och regulatoriska delar. Samarbeta med avdelningar som Legal, Inköp, Risk, DPO, CTO och cybersäkerhet. Upprätta kommittéer med rätt beslutsfattare beroende på inköpet. Säkerställa att dokumentation är korrekt och att riskbedömningar genomförs. Coacha och stötta stakeholders i processen. Vi söker dig som har Vi söker dig som har erfarenhet av att koordinera projekt och processer, gärna inom inköp, tech, IT eller administration. Du kanske tidigare har arbetat som koordinator, projektledare, executive assistant eller liknande, då det viktigaste i denna roll är din förmåga att organisera, hålla ihop processer och kommunicera effektivt med flera parter, både på svenska och engelska. Personliga egenskaper som värderas högt är din förmåga att ta initiativ, skapa struktur i komplexa sammanhang och coacha olika stakeholders genom processerna. Du är lösningsorienterad, trygg i dialog med många parter och har ett intresse av att förstå teknikens roll i affären. Övrig information Start: Slutet av augusti eller början av september. Plats: Stockholm Omfattning: 50%, med eventuell möjlighet att det på sikt blir heltid. Anställningsform: konsultuppdrag. Säkerhetsklassning: blir du aktuell för rollen kan en bakgrundskontroll samt utdrag ur belastningsregistret genomföras. Om företaget Kunden är ett bolag med en fantastisk företagskultur där samarbete och omtanke om kollegor och kunder står i fokus. Här möts du av ett varmt klimat där alla hjälps åt. Uppdraget är spännande och viktigt för organisationens framtida processer. Genom ett gott arbete finns möjligheten att långsiktigt bli en nyckelperson i organisationen. Om Wrknest På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på. Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu. Läs mer på www.wrknest.se .
Jobbeskrivning Är du en strukturerad, lösningsorienterad och nyfiken person med erfarenhet av supply chain? Nu söker vi på Sigma en engagerad person till ett spännande uppdrag hos ett stort, välkänt bolag inom industrisektorn. Du kommer arbeta som Supply Planner med ansvar för att säkerställa leveranser enligt behov – både i tid och kvantitet. Du kommer att fungera som länken mellan lager, leverantörer och andra interna intressenter. Rollen innebär även: Analysera sortiment och hantera avvikelser i försörjningskedjan. Bygga relationer med leverantörer och driva proaktiv kommunikation. Driva förbättringsinitiativ genom medarbetardriven utveckling (citizen development). Baskunskaper Har 2–5 års erfarenhet inom supply chain, logistik eller planering. Är van vid att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Är kommunikativ och har lätt för att samarbeta över teamgränser. Har god analytisk förmåga och ett öga för detaljer. Examen inom Industriell ekonomi eller motsvarande. Behärska svenska och engelska i tal och skrift. Vi erbjuder Beroende på förutsättningar erbjuder vi dels anställning hos oss på Sigma Industry South eller Hyrrekrytering där kunden eventuellt tar över anställningen efter en tid. Som konsult hos oss får du arbeta tillsammans med de främsta utvecklingsintensiva företagen inom svensk industri. Uppdragen anpassas alltid i möjligaste mån, för att nivån ska bli så utvecklande och stimulerande som möjligt. Omkring dig kommer du ha många duktiga kollegor och ett aktivt erfarenhetsutbyte. Vår företagskultur präglas av entreprenörskap och korta beslutsvägar. Gemenskap, engagemang och glädje är viktiga element som vi anser skapar trivsel. Sigma Industry South AB är ett dynamiskt teknikkonsultföretag inom produkt- och produktionsutveckling som utmanar de etablerade standarderna. Kombinationen av lång branscherfarenhet, stort engagemang, interna och externa uppdrag samt ett tätt samarbete mellan Sigmas olika verksamheter i regionen skapar ett unikt branschöverskridande växthus för ingenjörer. Med mångfald, delaktighet och entreprenörskap stärker och utvecklar vi vår verksamhet och våra medarbetare. Skulle du vilja utvecklas i denna miljö?
Har du erfarenhet av materielanskaffning inom Försvarsmakten och vill bidra till utvecklingen av försörjningsflödet för materiel och förnödenheter? Då kan det här vara en roll för dig. Vi söker dig som vill arbeta med planering, ekonomi och budgetering – med fokus på beställning av ny materiel, men också förvaltning av befintliga system och utrustning. Allt för att bidra till ett störningståligt, kostnadseffektivt och hållbart försörjningsflöde. Om enheten: Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG på Gärdet i Stockholm. TVA består av fyra sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur, Materielsektionen samt Verksamhetssäkerhet. Dessa fyra sektioner ansvarar för att leda och följa upp teknisk tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Planeringsområdesledaren är placerad hos Materielsektionen som stöttar hela Försvarsmakten med försörjningsfrågor. Hos oss får du en samhällsviktig roll i en myndighet med ett meningsfullt uppdrag. Du får arbeta med kvalificerade uppgifter i en komplex organisation där din kompetens gör skillnad. Försvarsmakten erbjuder flera förmåner, bland annat: • Tre timmar i veckan avsatta för fysisk träning på arbetstid • Möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling • En arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och fritid Huvudsakliga arbetsuppgifter Som planeringsområdesledare (POL) stödjer du chef för materielområdet med att samordna planeringen av materielproduktion, beställningar, omförhandlingar och uppföljning. Du arbetar i nära samverkan med controller, MOA och VMH-ledare. Dina uppgifter omfattar att ta fram planeringsdirektiv för produktionen, administrera uppdrag och omförhandlingar samt delta i uppföljning inom MOAC 5-området. Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom teknik, ekonomi eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Mycket god kunskap i stödsystemet PRIO • God kännedom om materielanskaffningsprocessen inom Försvarsmakten • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på både svenska och engelska Meriterande: • Minst fem års erfarenhet av arbete i stödsystemen PRIO eller SAP • God kunskap om Försvarsmaktens ekonomiska modell Personliga egenskaper: Vi söker dig som är strukturerad och noggrann, och som har lätt för att samarbeta med personer från olika delar av organisationen. Du har förmåga att växla fokus när verksamheten kräver det, samtidigt som du är tydlig i din kommunikation och trygg i dina beslut. Du har en positiv inställning till Försvarsmaktens uppdrag och delar vår värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: • Anställningsform: Tillsvidare civil/militär heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. • Arbetsort: Stockholm, men tjänsten kommer att innebära tjänsteresor utanför Stockholm. • Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen kontakta: Per Wendel, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sandra Rosén Larsson, HR-Generalist FMLOG Fackliga företrädare: • Madeleine Bagge, SAKO. • Eva-Britt Steen, SEKO. • Julia Back, OFR/O. • Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens logistiks växel: 08 - 514 390 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor, där vill vi att du motiverar utförligt varför du är lämpad för denna befattning.Utöver att besvara urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV. I rutan för ansökningsbrev skriver du endast enligt instruktion. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du god kännedom inom området flytande drivmedel och dess hanteringsutrustning och vill vara med och bidra i utvecklingen av försvarsmaktens logistik? Då kan denna tjänst vara intressant för dig. Vi söker nu dig som är intresserad av att arbeta med både utveckling och förvaltning av de system och utrustning som behövs för Försvarsmaktens verksamhet vilket innefattar såväl grundorganisationen och krigsorganisationen. Om enheten: Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG på Gärdet i Stockholm. TVA består av fyra sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur, Materielsektionen samt Verksamhetssäkerhet. Dessa fyra sektioner ansvarar för att leda och följa upp förbandets tekniska tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Materielområdesansvarig för drivmedelsutrustning ingår i Materielsektionen. Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som materielområdesansvarig (MOA) ska du fånga behoven av drivmedelsutrustning i verksamheten och sedan styra och kontrollera nyanskaffning inom materielområdet genom samverkan med FMV samt delta i arbetet med vidmakthållandet av systemen tillsammans med andra aktörer i Försvarsmakten. Tjänsten innebär att leda kravställningsarbetet vid framtagning av ny drivmedelsmateriel, att säkerställa att materielen fungerar som avsett samt att området möter budget. Du kommer också bli involverad i arbetet med att integrera Försvarsmakten i Nato och se till att utrustningen blir interoperabel enligt Nato standarder. Detta innebär t.ex. att vara med i beredningar kring strategiska frågor som t.ex. vilka drivmedel Försvarsmakten ska använda i framtiden samt bedömning av hållbarhetsaspekter. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med både utveckling och förvaltning av de system och utrustning som behövs för Försvarsmaktens verksamhet vilket innefattar såväl grundorganisationen och krigsorganisationen. Vi erbjuder Förutom spännande arbetsuppgifter och kontinuerlig kompetensutveckling har Försvarsmakten andra attraktiva förmåner. Vi tror på att arbetstrivseln stärks av fysiskt välmående och därför ingår tre timmar i veckan för fysisk träning. Vi arbetar hårt för att nå våra mål men värdesätter också balans mellan arbete och fritid. Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom teknik, alternativt annan likvärdig utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant • att planera, samordna och följa upp projekt • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på engelska • B-körkort Meriterande kunskaper och erfarenhet av: • Systems engineering ISO 15288 • Supply chain management • tidigare tjänst inom Försvarsmakten eller Försvarets materielverk • försvarsmaktens drivmedelsutrustning • arbete inom raffinaderiindustrin, hos drivmedelsleverantör eller fordonstillverkare • svensk värnplikt • statlig ekonomi och förvaltning • BVKF och ADR Personliga egenskaper: För att lyckas och trivas behöver du vara både strukturerad och noggrann med förmåga att bygga goda tvärfunktionella relationer. God organisationsförmåga med förmåga att leda och samordna är också egenskaper som kommer att underlätta ditt arbete. Ibland kan du behöva snabbt byta fokus för att kunna lösa uppkomna uppgifter. Du behöver därför vara flexibel och lyhörd för de behov som framställs, men samtidigt tydlig i din vilja och i dina beslut. Du har en positiv inställning till Försvarsmakten och delar vår värdegrund. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet. Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare civil heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. Arbetsort: Stockholm, men tjänsten kommer att innebära tjänsteresor utanför inom och utanför Sverige. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen kontakta: Per Wendel, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sandra Rosén Larsson, HR-Generalist FMLOG Fackliga företrädare: Madeleine Bagge, SAKO. Eva-Britt Steen, SEKO. Stefan Joon, OFR/O. Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens logistiks växel: 08 - 514 390 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast 2025-06-05. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor, där vill vi att du motiverar utförligt varför du är lämpad för denna befattning. Utöver att besvara urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV. I rutan för ansökningsbrev skriver du endast enligt instruktion. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
Har du god kunskap inom elkraft och elsäkerhet och vill bidra till utvecklingen av Försvarsmaktens strömförsörjning? Då kan det här vara en roll för dig. Vi söker dig som vill arbeta med utveckling, kravställning och anskaffning av ny materiel – men också med förvaltning av befintliga system och utrustning. Allt för att säkerställa att Försvarsmaktens strömförsörjning är störningstålig, kostnadseffektiv och långsiktigt hållbar. Om enheten: Teknik- och verksamhetsstödsavdelningen (TVA) tillhör staben på FMLOG på Gärdet i Stockholm. TVA består av fyra sektioner: Teknik- och vidmakthållande, Infrastruktur, Materielsektionen samt Verksamhetssäkerhet. Dessa fyra sektioner ansvarar för att leda och följa upp teknisk tjänst, materiel- och förnödenhetsfrågor, ledningssystemfrågor, infrastruktur, verksamhetssäkerhet samt miljö- och kvalitetsfrågor. Materielområdesansvarig för Strömförsörjning ingår i Materielsektionen som stöttar hela Försvarsmakten med försörjningsfrågor. Hos oss får du en samhällsviktig roll i en myndighet med ett meningsfullt uppdrag. Du får arbeta med kvalificerade uppgifter i en komplex organisation där din kompetens gör skillnad. Försvarsmakten erbjuder flera förmåner, bland annat: • Tre timmar i veckan avsatta för fysisk träning på arbetstid • Möjlighet till kontinuerlig kompetensutveckling • En arbetsmiljö där vi värdesätter balans mellan arbete och fritid Huvudsakliga arbetsuppgifter: I rollen som MOA är du ansvarig för att fånga upp verksamhetens behov av strömförsörjning och omsätta dessa i krav och styrning av materielanskaffning i samverkan med FMV. Du leder arbetet med att ta fram kravställningar på Försvarsmaktens strömförsörjningssystem och ser till att systemen uppfyller krav på funktion, ekonomi och säkerhet. Ditt uppdrag omfattar också: • Att delta i arbetet med vidmakthållande av befintliga system tillsammans med interna aktörer • Att bereda avveckling av äldre materiel • Att utöva en strategisk roll i frågor som rör elsäkerhet för Försvarsmaktens elsystem Kvalifikationer: • Akademisk utbildning inom teknik, eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig • Erfarenhet av att planera, samordna och följa upp projekt • Grundläggande kunskap om elsäkerhetslagstiftning samt EU:s produktdirektiv och CE-märkning • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på engelska • B-körkort Meriterande erfarenheter och kunskaper: • Systems engineering enligt ISO 15288 • Supply chain management • Erfarenhet av Försvarsmaktens strömförsörjningssystem • Genomförd svensk värnplikt • Kunskap om statlig ekonomi och förvaltning • Erfarenhet av att arbeta i FM:s stödsystem såsom LIFT, PRIO, DITO, Teamcenter eller motsvarande • Kunskap inom systemsäkerhet och IT-säkerhet • Kännedom om regelverk för militär luftfart – särskilt krav kopplat till reservkraft på flygplatser Personliga egenskaper: Du är strukturerad, noggrann och har lätt för att skapa förtroendefulla samarbeten över funktionsgränser. Du har god organisationsförmåga och trivs med att leda och samordna arbeten. I din vardag behöver du ibland snabbt växla fokus och lösa uppgifter som uppstår med kort varsel. Du är därför flexibel, lyhörd och tydlig i din kommunikation och beslutsförmåga. Du har en positiv inställning till Försvarsmaktens uppdrag och delar vår värdegrund. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet Övrigt: Anställningsform: Tillsvidare civil heltidsanställning som inleds med 6 mån provanställning. Arbetsort: Stockholm, men tjänsten kommer att innebära tjänsteresor utanför Stockholm. Tillträdesdatum: Snarast enligt överenskommelse. För upplysningar om befattningen kontakta: Per Wendel, rekryterande chef För information om rekryteringsprocessen kontakta: Sandra Rosén Larsson, HR-Generalist FMLOG Fackliga företrädare: Madeleine Bagge, SAKO. Eva-Britt Steen, SEKO. Stefan Joon, OFR/O. Håkan Antonsson, OFR/S. Samtliga nås via Försvarsmaktens logistiks växel: 08 - 514 390 00. ANSÖKAN Välkommen med din ansökan senast 2025-08-18. I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor, där vill vi att du motiverar utförligt varför du är lämpad för denna befattning. Utöver att besvara urvalsfrågorna bifogar du endast ditt CV. I rutan för ansökningsbrev skriver du endast enligt instruktion. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats. -------------------------------------------------------- Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet: FMLOG stödjer krigsförband i att utföra sina uppgifter i alla beredskapsnivåer. Vi bidrar till ökad uthållighet genom att planera, förrådshålla, leverera och samordna behovet av förnödenheter och transporter. FMLOG:s unika kompetens med civil och militär expertis bidrar till leveranssäkerhet och tillgänglighet. Tillsammans tillser vi att Försvarsmaktens operativa förmåga nationellt och internationellt bibehålls. I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård samt bra balans mellan arbete och privatliv. En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas. Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.
PRODUKTIONSPLANERARE – SHT SMART HIGH-TECH AB Plats: Torslanda (Göteborg) Anställningsform: Heltid Om SHT Smart High-Tech SHT Smart High-Tech producerar grafenförstärkta värmeledande material som kyler allt från AI-processorer och datacenter till 5G-basstationer. Vår patenterade produktserie GT-TIM leder värme effektivt både vertikalt och horisontellt – en prestanda som få konkurrenter matchar. Efter flera års forskning, kundtester och pilotkörningar skalar vi nu upp till serieproduktion i helt nya linor i Göteborg. Vår vision är att bli världsledande inom nano-baserad termisk management och därigenom göra elektronik mer hållbar, snabbare och energieffektiv. Ansök direkt – och bli navet som håller vår produktion i perfekt takt. Rollen Som produktionsplanerare rapporterar du till COO och blir länken mellan försäljning, FoU och produktion. Du använder Monitor ERP för att planera produktion, säkra materialtäckning och frigöra arbetsorder i rätt tid. Huvudsakliga arbetsuppgifter Planerar och frigör tillverkningsordrar i Monitor Kör MRP, bevakar materialtäckning och kapacitetsbelastning Justerar planer vid materialbrist, maskinstopp eller ändrade kundkrav Samarbetar dagligen med FoU, sälj och produktion för att möta leveranslöften Säkerställer att BOM:ar, rutter och ledtider är korrekta och uppdaterade Följer upp utfall, yield och OEE och initierar förbättringar Bidrar med planeringsperspektiv i process- och automatiseringsprojekt Vi tror att du har Minst två års erfarenhet av produktions- eller materialplanering i tillverkande industri God systemvana; Monitor, SAP, Dynamics eller liknande ERP Förmåga att tolka kapacitetsdiagram, förstå MRP-logik och förklara siffror pedagogiskt Svenska och engelska i tal och skrift Meriterande: erfarenhet från elektronik-, material- eller processindustri samt arbete i snabbväxande scale-ups Personliga egenskaper Analytisk och strukturerad Hands-on och nyfiken på vad som händer på golvet Kommunikativ och samarbetsinriktad Proaktiv problemlösare som prioriterar när allt händer samtidigt Detta erbjuder vi Spjutspetsteknik som gör skillnad i framtidens elektronik Korta beslutsvägar och stor påverkan på hela flödet En tillväxtresa där du bygger strukturer som du själv vidareutvecklar Ett engagerat team som kombinerar akademisk spets med industrirutin Ansökan Rekryteringen sker i samarbete med Unik Logistik, specialister på att hitta och leverera talanger inom produktion, logistik och teknik. Genom ett brett nätverk kan vi erbjuda flexibla lösningar – från interimskonsulter till fasta anställningar. Skicka CV och ett kort personligt brev så snart som möjligt – urval sker löpande. Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare. Håll vår grafenproduktion i perfekt takt – ansök redan i dag!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 17 jobb