Inköpsplanerare

Sök bland 15 lediga jobb som Inköpsplanerare och börja ditt nya yrkesliv idag!

Projektledare

Projektledare - Smålandsstenar Vill du arbeta i en mindre organisation med snabba beslutsvägar och där du får en central roll som projektledare? Är du resultatinriktad och drivs av att se när förändring leder till förbättring? Stämmer det väl in på dig? Då kan du vara den vi söker! Vi söker dig som är driven och resultatorienterad projektledare till vår kund i Smålandsstenar. Vår kund tryggar kritisk elförsörjning med motordriven reservkraft i en mycket spännande och utvecklande marknad. De levererar helhetslösningar och är med kunden från första kontakt till färdig anläggning och även efter det med service och support. Med över 40 års erfarenhet från branschen har de samlat på sig ovärderlig kunskap genom att förse marknaden med specialtillverkade reservkraftverk.   Rollen I rollen som projektledare kommer du att ha ansvar för samtliga delar av projektet, från inköp av material och utrustning till planering och uppföljning av underentreprenörer. Det innebär att du inte bara kommer att vara involverad i att utföra praktiska installationer hos kunder och på plats i Smålandsstenar, utan också behöva koordinera och planera personalresurser för att säkerställa en smidig och effektiv genomförande av projekten. Det är en mångfacetterad roll som kräver noggrannhet, starka organisatoriska färdigheter och förmågan att hantera flera uppgifter samtidigt. Genom att utgå från en offert och utveckla kundanpassade lösningar för reservkraft, inklusive beställning av elverk och olika delar till bränsletankar, spelar du en central roll i att säkerställa projektens framgång. Samarbetet mellan kollegorna är starkt i denna mindre organisation, och du kommer även att agera som en stödjande resurs för säljteamet. Kunderna sträcker sig över hela Sverige och omfattar en mångfald av sektorer, inklusive industrier, myndigheter och privatpersoner. Egenskaper och erfarenheter Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker någon som är utåtriktad och positiv med ett starkt eget driv samt en vilja och ett intresse för att utvecklas och nå framgång. Du har en teknisk förståelse och ett stort intresse för el och automation, med tidigare erfarenhet inom dessa områden. Erfarenhet av felsökning är en fördel. Du är lösningsorienterad, modig och har en naturlig förmåga att bygga långvariga relationer med våra kunder. Du kan också analysera och dra slutsatser för att ständigt förbättra arbetsmetoder och processer. Slutligen är du prestigelös och tvekar inte att hjälpa till där det behövs. Du har god systemvana och goda datorkunskaper, särskilt inom Officepaketet. Din kommunikationsförmåga är viktig, och det är därför nödvändigt att du både talar och skriver svenska flytande. Kvalifikationer God systemvana samt goda datorkunskaper, framförallt i Officepaketet. Tidigare erfarenhet, teknisk förståelse och stort intresse för el och automation. Talar och skriver svenska obehindrat.  Är tillgänglig för både skiftande arbetstider och tjänsteresor som kan innefatta övernattning på annan ort. Tidigare ostraffad, innan anställning kommer en bakgrundskontroll att utföras. Om företaget Eustaff är ett mångkulturellt bemannings- och rekryteringsföretag. Med bas i Sverige har vi även rekryteringskontor i Bulgarien, Rumänien och Moldavien. Det låter oss dra fördelar av den oerhört stora mängd samlade kompetenser och kundkrets som ryms under vår globala verksamhet. Vi har funnits i branschen under många år och erbjuder idag många attraktiva tjänster runt om i Sverige. Vi erbjuder en trygg anställning och är ett enklare alternativ där vi är praktiskt orienterade med ambitionen att hjälpa alla inblandade att lyckas. Intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan slutdatum.

21 maj 2024
Sista ansökan:
2 juli 2024
Purchasing Project Leader

The Role This position plays an integral role in driving improvements in Koenigsegg key metrics in the sourcing of all categories related to Direct Material. You will be the key player in the projects to coordinate and plan the purchasing and Supply Chain efforts. You will need to master the planning of resources needed in the project. As an employee at Koenigsegg, you are expected to share Koenigsegg’ values. Engage in results driven continuous improvements and purposeful application of Koenigsegg Way. Duties & Responsibilities As Purchasing Project Leader, main responsibility is to be responsible for planning of sourcing strategies and ensure that the project have the resources needed from the supply chain department. The purpose is to have a long-term view on internal resource needs as well ensure that the current and future supplier base is in line with the project needs. - Own and be responsible to keep BOM COST up to date. - Report purchasing deliverables throughout the project gateways and secure the deadlines are kept. - Manage projects from a Supply Chain Perspective. - Coordinate and manage procurement and Supply chain activities to maximize projects - Plan and define resource need to ensure purchasing deliverables are met in time for project. - Analyse technical and commercial conditions in order to determine procurement strategy for each project. - Support commercial relationships (incl. contract terms & conditions and annual negotiations) when needed. - To identify and manage project related supply risks. Qualifications Master or bachelor's degree in Industrial engineering and Management or other relevant training in combination with at least 3-5 years’ experience in the field of Sourcing/Supply Chain Management - Minimum 3 years documented Sourcing related experience. - Strong business acumen. - Open-minded self-starter with the ability to adapt, improvise and problem solve, as well as work independently on multiple tasks or projects. - Good technical knowledge about electronics and mechanical components and their functionality. - Strong interpersonal skills with a high degree of resilience to deal with urgent requests, and minimal information. Works well with various teams - Excellent analytical, negotiation, and problem-solving skills. Passion for results, strategy, and hands-on execution. - Strong written and verbal skills as well as organizational and project management capabilities - Proficient in Excel, Project, Power Point, Word, ERP systems (Monitor or equivalent) - Ability to mitigate unforeseen problems creatively and effectively. - Advanced language skills in Swedish or English in both speech and writing - Good oral and written communication skills, suitable for both large groups and senior management - Willingness to learn. Availability - Immediately / According to agreement - Full time - Normal working hours 40 h/week, some overtime occurs What we Offer - Flexible work schedules + culture of collaboration - Rare opportunity to impact a growing company, backed by Koenigsegg’s long track record of success and profitability - Engaging and friendly work environment, guided by leadership with a strong vision - Work alongside world-class talent in tech and automotive - Quick decision making, flat hierarchy Koenigsegg is most known for building some of the fastest cars in the world; with almost all of our megacar technologies that are patented and made in-house by our almost 500 world-class technicians, engineers, sourcing experts, production craftsmen, and communicators. What we’ve created is a unique proving ground of engineering creativity that makes use of our breakthrough megacar development and legacy to push the boundaries of sustainable mobility technology. So, what’s next? We are on a universe-denting mission to develop the next generation of breakthrough tech and products. We are looking for outstanding, impactful, and authentic individuals to grow with us. Our ambitions are inspiring but will push the limits of what is possible – requiring one to work efficiently amid our cross-functional teams to execute at high-quality levels. The goal is clear: innovate and transform.

20 maj 2024
Sista ansökan:
30 juni 2024
Demand Planner

About the Role Assignment You will be part of our Product Management team for LG Electronics Nordic (LGE Nordic). The position is based at our Stockholm HQ office, reporting to Home Entertainment Product Director. Key Operational Responsibilities · Managing supply system between factories and LGE Nordic. · Key person between HQ and LGE Nordic Sales team to communicate overall supply chain. · Managing SCM database and analysis. · Forecasting future demand by monitoring sell out in market. · Stock management (both LGE Nordic and customers) Background and Experience · Good Excel skills · Fluent English Personality & Competencies · Number oriented, structured and logical. · Being calm and objective. · Solution oriented. · Good communication skills – balancing between people with different interests. Other requirements · Must have VISA and working permit

17 maj 2024
Sista ansökan:
16 juni 2024
Logistics Coordinator till Skellefteå!

Vi söker nu en framåt och kunnig individ till vår kund för rollen som Construction Logistics Coordinator. Om du trivs i snabbt föränderliga miljöer, har goda kommunikationsfärdigheter och brinner för effektivitet, ansök idag då vi arbetar med ett löpande urval! OM TJÄNSTEN I denna roll kommer du att vara ansvarig för att planera och övervaka logistik för att säkerställa att leverantörer arbetar effektivt och utan onödiga hinder. Dina uppgifter kommer att inkludera att utföra logistikoperationer och uppgifter relaterade till bygglogistik på plats och på externa områden, samarbeta nära med HSE-teamet för att följa alla säkerhetsstandarder, samt delta i möten för att proaktivt identifiera och hantera risker relaterade till bygglogistik och dess utveckling över olika projektstadier. Rollen kräver att du är på plats i Skellefteå 100%. I denna position kommer du att anställas av Academic Work och arbeta som konsult hos vår klient. Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. VI SÖKER DIG SOM - Har goda kunskaper i engelska i tal och skrift då du kommer arbeta i att internationellt team, kunskaper i svenska ses som en fördel. - Har relevant utbildning, deltagit i eller utfört liknande uppdrag eller projekt, kan självständigt utföra arbetsuppgifter men kräver viss arbetsledning. Du bör vara flexibel, kunna hantera högt tryck, samt ha god kommunikatiosförmåga och vara en stor lagspelare med en proaktiv arbetsinställning. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Construction Logistics Coordinator to Skellefteå!

Are you ready to take on a pivotal role in the construction industry? We are seeking a proactive and skilled individual to join our client as a Construction Logistics Coordinator. If you thrive in high-pressure environments, possess excellent communication skills, and have a passion for ensuring efficient operations, we want to hear from you. Take the next step in your career and apply today! OM TJÄNSTEN In this role, you will be responsible for orchestrating and overseeing logistic operations to ensure vendors operate efficiently and without unnecessary impediments. Your duties will include performing logistic operations and tasks related to construction logistics on site and at external areas, working closely with the HSE team to adhere to all safety standards, and participating in meetings to proactively identify and manage risks associated with construction logistics across different project stages. The role requires you to be on site in skellefteå 100%. In this position, you will be employed by Academic Work and work as a consultant with our client. As a consultant for Academic Work, we offer great opportunities for you to grow professionally, build your network and create valuable contacts for the future. ARBETSUPPGIFTER Arbetsuppgifter * Orchestrating and overseeing logistic operations to ensure vendors operate efficiently and without unnecessary impediments. * Performing logistic operations and tasks related to construction logistics on site and at external areas * Working closely with the HSE team and adhere to all safety standards related to the scope * Participating in meetings to proactively identify and manage risks associated with construction logistics and its evolution across different project stages. VI SÖKER DIG SOM - Fluency in English is required, while proficiency in Swedish is considered an advantage. - Has relevant education, participated in or carried out similar assignments or projects, can independently carry out tasks but requires some supervision. You should be flexible, able to handle high-pressure situations, possess excellent communication skills, and be a great team player with a proactive work attitude. Vår rekryteringsprocess Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

16 maj 2024
Sista ansökan:
17 juni 2024
Procurement Specialist

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. In this role you will be a vital member of our Procurement & Logistics (P&L) team, working with our two Swedish manufacturing units belonging to Electrification Smart Power HUB Central Europe, located in Alingsås and Västerås. You will be responsible to support, design and execute purchasing strategies within our supply base for one or more purchasing categories by creating good relationships that will foster the evolution of both ABB and our Suppliers on a long-term basis. On a personal level, you are strong in analytics and motivated by teamwork. You are independent and solution oriented with strong communicative and collaborative skills. Moreover, you are good at building extensive networks internally as well as externally and enjoy occasional travel. Your responsibilities Leveraging the Continuous Improvement Process Sourcing (CIPS) process, implements effective sourcing strategies in line with business strategy ensuring that the supply base/suppliers have the capability and capacity to meet current and future business requirements. Ensures all relevant parties understand strategies and execute processes accordingly. Manage and tracking of procurement activities, cost budgets and savings forecasts. Minimizes risk regarding quality and financial exposure by following quality and commercial procedures and in accordance with Company guidelines. Negotiates agreements with main suppliers and periodically renews price lists, terms, and conditions. Designs and implements cost out programs and/or processes to reach financial targets. Applies and implements P&L standards, tools and processes focused on business continuity for the assigned categories or group of categories. Ensure supplier compliance data collection within ABB global/local process (Reach, ROHS, WEEE, conflict mineral, country of origin, sustainability). Living ABB's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background To be suitable for this role you have 2 -5 years of relevant work experience. You hold a B.Sc. or M.Sc. degree in Engineering or Economics. Experience from strategic sourcing, operative purchasing, quality and/or product development will be to your advantage. Basic IT tools like MS Office and ERP-systems are also familiar to you. As you will be working in a global environment, you are fluent in English, written and spoken alike, whereas knowledge of other languages is a plus. More about us Recruiting Manager Max Lönn, +46 727 02 70 40, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Senad Huijc, +46 730 88 30 06; Leaders: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47, Unionen: Johan Lundström, +46 730 77 03 66. All other questions can be directed to Talent Partner Ludvig Ahlqvist. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that, to be eligible for employment at ABB, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We look forward to receiving your application before 2nd of June (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Procurement Specialist

Take your next career step at ABB with a global team that is energizing the transformation of society and industry to achieve a more productive, sustainable future. At ABB, we have the clear goal of driving diversity and inclusion across all dimensions: gender, LGBTQ+, abilities, ethnicity and generations. Together, we are embarking on a journey where each and every one of us, individually and collectively, welcomes and celebrates individual differences. In this role you will be a vital member of our Procurement & Logistics (P&L) team, working with our two Swedish manufacturing units belonging to Electrification Smart Power HUB Central Europe, located in Alingsås and Västerås. You will be responsible to support, design and execute purchasing strategies within our supply base for one or more purchasing categories by creating good relationships that will foster the evolution of both ABB and our Suppliers on a long-term basis. On a personal level, you are strong in analytics and motivated by teamwork. You are independent and solution oriented with strong communicative and collaborative skills. Moreover, you are good at building extensive networks internally as well as externally and enjoy occasional travel. Your responsibilities Leveraging the Continuous Improvement Process Sourcing (CIPS) process, implements effective sourcing strategies in line with business strategy ensuring that the supply base/suppliers have the capability and capacity to meet current and future business requirements. Ensures all relevant parties understand strategies and execute processes accordingly. Manage and tracking of procurement activities, cost budgets and savings forecasts. Minimizes risk regarding quality and financial exposure by following quality and commercial procedures and in accordance with Company guidelines. Negotiates agreements with main suppliers and periodically renews price lists, terms, and conditions. Designs and implements cost out programs and/or processes to reach financial targets. Applies and implements P&L standards, tools and processes focused on business continuity for the assigned categories or group of categories. Ensure supplier compliance data collection within ABB global/local process (Reach, ROHS, WEEE, conflict mineral, country of origin, sustainability). Living ABB's core values of safety and integrity, which means taking responsibility for your own actions while caring for your colleagues and the business. Your background To be suitable for this role you have 2 -5 years of relevant work experience. You hold a B.Sc. or M.Sc. degree in Engineering or Economics. Experience from strategic sourcing, operative purchasing, quality and/or product development will be to your advantage. Basic IT tools like MS Office and ERP-systems are also familiar to you. As you will be working in a global environment, you are fluent in English, written and spoken alike, whereas knowledge of other languages is a plus. More about us Recruiting Manager Max Lönn, +46 727 02 70 40, will answer your questions about the position. Union representatives - Swedish Association of Graduate Engineers: Senad Huijc, +46 730 88 30 06; Leaders: Lenny Larsson, +46 706 32 85 47, Unionen: Johan Lundström, +46 730 77 03 66. All other questions can be directed to Talent Partner Ludvig Ahlqvist. We kindly decline direct contact with staffing and recruitment agencies as well as sellers of additional job advertisements. Please note that, to be eligible for employment at ABB, you will need to pass our pre-employment screening steps. This includes a reference check, a drug test, and could also include an extended background check. We look forward to receiving your application before 2nd of June (PDF documents submitted in English are appreciated). If you want to discover more about ABB, take another look at our website www.abb.com

14 maj 2024
Sista ansökan:
2 juni 2024
Produktionsplanerare och beredare med stor Monitor-kunskap

Scanditronix Magnet är ett Vislandabaserat teknikföretag som under många årtionden byggt upp en stark position på världsmarknaden inom utveckling och produktion av spolar och magneter för användning i bl.a. partikelacceleratorer. Våra magneter har en nyckelfunktion inom många olika användningsområden, tex inom vetenskaplig forskning och inom medicinteknik bl.a. för cancerbehandling. Huvuddelen av vår produktion exporteras framför allt till Europa och USA. Våra produkter är tekniskt avancerade och ofta kundanpassade, vilket gör våra tjänster utmanande, stimulerande och varierande. Vi arbetar i projektform och är i en starkt expansiv fas. Om tjänsten Vi söker dig som har stor kunskap och erfarenheter i Monitor G4/G5 och vill arbeta med produktionsplanering och produktionsberedning samt att förbättra utnyttjandet och kunskapsnivån i vårt affärssystem (Monitor G5). Som planerare är huvudsakliga arbetsuppgifter att i Monitor dagligen följa upp tillgängliga resurser, prioritera samt planera vår produktion och montering. I detta ingår bl.a. - Dagliga justeringar av tillgängliga resurser/kapacitet - Utföra detaljerad tidsplanering för komponenttillverkning och montering - Följa upp och bevaka produktionstider, ledtider, materialflöde och leveranstider internt & externt samt planera om efter behov - Skapa & utveckla processer, flöden och rutiner. Informera, korrigera och utbilda egen personal Som produktionsberedare kommer du arbeta med att omvandla våra tekniska underlag och ritningar till kompletta produktions- och inköpsunderlag i Monitor samt skapa tillverkningsorder. Som kunnig och erfaren i Monitor kommer du att driva utvecklingen av våra rutiner och processer, se till att all data i systemet är relevant och uppdaterad, korrigera felaktig data, tex. stämplingar samt utbilda, utveckla och hjälpa medarbetare till en högre kunskap i Monitor. Du blir en viktig kugge mellan olika avdelningar och ansvarar för att koordinera, optimera och planera vårt dagliga arbete från order till leverans av högteknologiska produkter som gör skillnad för många. Vem är du? Vi söker dig som har stor kunskap i Monitor G4/G5 samt erfarenhet inom produktionsplanering,produktionsberedningeller produktionsteknik inom ett tillverkande industriföretag. Du är en social, noggrann och driven person som känner stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du trivs med eget ansvar samt har förmågan att planera, strukturera och prioritera ditt arbete. Vi värdesätter flexibla och entusiastiska medarbetare med stor kompetens och vilja att hjälpa andra. Rätt inställning är av avgörande betydelse för oss och det är viktigt att du brinner för ditt jobb och gillar när det händer mycket omkring dig, samtidigt som du är prestigelös och ödmjuk inför uppgiften. Du ska arbeta för att skapa trivsel och gemenskap samt fungera som en förebild för vårt företag och våra produkter. Du är bra på att arbeta självständigt och ta egna initiativ men kan även samarbeta och arbeta i team när så behövs. Du behärskar obehindrat svenska och engelska i tal och skrift. Du har B-körkort och känner dig bekväm med olika tekniska hjälpmedel. Du kommer att arbeta med kunniga och engagerade medarbetare i ett stabilt och framgångsrikt företag där trivselfaktorn är hög. Tjänsten är på heltid med tillträde enligt ök och placering på vårt kontor i Vislanda. Scanditronix Magnet AB konstruerar och tillverkar spolar och magneter för användning inom Forskning, MedTech och Industri. Våra kunder är internationella forskningslaboratorier och företag verksamma bl.a. inom cancerbehandling. Vi är idag drygt 50 anställda och har en exportandel på ca. 70%. Vi finns i Vislanda Småland, där vi har vår tillverkning, montering, test, konstruktion/utveckling, inköp, företagsledning, etc. Mer information om företaget hittar du på www.scanditronix-magnet.se

13 maj 2024
Sista ansökan:
30 oktober 2024
Planerare / Inköpare, till ANCHOR LÅS AB i Eskilstuna

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare. Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på! Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: - produktionsplanering & beredning - daglig uppföljning med produktion, ordermottagning och montering - operativt inköp där du planerar inköp, lägger beställningar och bevakar leveranser - uppföljning av leverantörernas kvalitet och leveransprecision. - systemansvar för ISO 9001 och ISO 14001 I denna roll arbetar du brett inom företaget. Exempel på arbetsuppgifter inom planering och beredning är daglig uppföljning, produktionsplanering, uppdatering av beredningar, upplägg av nya artiklar och beredningsstrukturer, uppföljning av tillverkningstider, osv. I rollen ingår även att leda den årliga inventeringen och lagervärderingen inför årsbokslutet. Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa planerings- och inköpsfrågorna där du bistår ledningen med din kompetens. Du kommer också att vara en central person i att planera och säkra komponentförsörjningen i de projektförfrågningar som företaget arbetar med. Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - minst fem års erfarenhet av liknande arbete inom planering/inköp & beredning - högskoleingenjörsexamen (kandidat) eller motsvarande - en bakgrund inom planering/inköp & beredning - hög IT-mognad med goda kunskaper i affärssystemet Monitor och Officepaketet, främst i Excel - erfarenhet av ISO 9001 och ISO 14001 - uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för teknik och produktion. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen. Om ANCHOR LÅS ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 28 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån och omsatte 53.5 MSEK 2023. Läs mer om oss på https://anchorlas.se/ Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

13 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024
Planerare / Inköpare, till ANCHOR LÅS AB i Eskilstuna

Är du redo att ta ditt nästa kliv i din karriär? Då kanske denna tjänst som är en rekrytering är något för dig!Det går riktigt bra för oss! För att möta våra kunders behov söker vi nu en Planerare / Inköpare. Är du en engagerad, självgående och prestigelös person med intresse för ordning och reda? Vill du jobba i ett anrikt tillväxtföretag och ansvara för planering, inköp och beredning? Då kanske det är just dig vi väntar på! Arbetsuppgifter Dina huvudsakliga ansvarområden är: - produktionsplanering & beredning - daglig uppföljning med produktion, ordermottagning och montering - operativt inköp där du planerar inköp, lägger beställningar och bevakar leveranser - uppföljning av leverantörernas kvalitet och leveransprecision. - systemansvar för ISO 9001 och ISO 14001 I denna roll arbetar du brett inom företaget. Exempel på arbetsuppgifter inom planering och beredning är daglig uppföljning, produktionsplanering, uppdatering av beredningar, upplägg av nya artiklar och beredningsstrukturer, uppföljning av tillverkningstider, osv. I rollen ingår även att leda den årliga inventeringen och lagervärderingen inför årsbokslutet. Du har en nyckelroll med ansvar för de dagliga operativa planerings- och inköpsfrågorna där du bistår ledningen med din kompetens. Du kommer också att vara en central person i att planera och säkra komponentförsörjningen i de projektförfrågningar som företaget arbetar med. Kvalifikationer Vi söker dig som har/är: - minst fem års erfarenhet av liknande arbete inom planering/inköp & beredning - högskoleingenjörsexamen (kandidat) eller motsvarande - en bakgrund inom planering/inköp & beredning - hög IT-mognad med goda kunskaper i affärssystemet Monitor och Officepaketet, främst i Excel - erfarenhet av ISO 9001 och ISO 14001 - uttrycker dig mycket väl på svenska och engelska i såväl tal som skrift Personlighet För att lyckas i rollen ser vi att du har ett intresse för teknik och produktion. Som medarbetare har du ett eget driv och du ser möjligheter. Du är prestigelös, strukturerad, noggrann och van vid att arbeta självständigt. Samtidigt har du en god samarbetsförmåga, vilket är nödvändigt då du kommer att arbeta nära dina kollegor i företaget. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmågan att strukturera och prioritera ditt arbete utefter de ärenden som uppkommer. Du ser till att lösa dina arbetsuppgifter och lämnar inte något åt slumpen. Om ANCHOR LÅS ANCHOR LÅS AB är ett tillverkande, privatägt bolag med gamla anor i Eskilstuna. Vi tillverkar och levererar i huvudsak låsprodukter i premiumsegmentet på en global marknad. Vi växer så det knakar och är i dagsläget 28 anställda i våra lokaler vid Eskilstunaån och omsatte 53.5 MSEK 2023. Läs mer om oss på https://anchorlas.se/ Ansökan Vi samarbetar med Addilon i denna rekrytering. Din ansökan (CV och personligt brev) skickar du in snarast via länken nedan. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden gått ut. Frågor om tjänsten besvaras vardagar 9.00-10.00, 010 207 43 20. Om Addilon Rekrytering och uthyrning av rätt chefer och specialister inom främst teknik, försäljning, inköp och logistik i Stockholm, Göteborg, Mälardalen, Helsingfors, Köpenhamn, Oslo och Chicago. Följ oss gärna: LinkedIn | Facebook | Instagram Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med försäljare av ytterligare jobbannonser, kandidater etc.

13 maj 2024
Sista ansökan:
4 juni 2024