Koncerncontroller

Sök bland 8 lediga jobb som Koncerncontroller och börja ditt nya yrkesliv idag!

Ekonomiansvarig till ABH-Gruppen

Ekonomiansvarig till ABH-Gruppen – En nyckelroll i företagets utveckling Är du en erfaren ekonom med ett strategiskt sinne och en passion för ekonomistyrning? Vill du arbeta i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten? Då kan detta vara rollen för dig. Om tjänsten ABH-Gruppen söker nu en ekonomiansvarig som tar ett helhetsgrepp över redovisningen och ekonomistyrningen i koncernen. I denna roll kommer du att vara ansvarig för att leda och utveckla ekonomifunktionen med målet att stödja företagets tillväxt och lönsamhet. Genom att skapa och följa upp finansiella strategier och rutiner kommer du att bidra till en stabil och effektiv ekonomisk hantering. Som Ekonomiansvarig är du ansvarig för den löpande redovisningen, månadsbokslut samt årsredovisning. Du kommer även att hantera kontakten med revisorer, banker och andra externa parter för att säkerställa att ABH-Gruppen alltid följer gällande regelverk och lagar. Rollen innefattar även budget- och prognosarbete, analys av kostnader och intäkter, konsolidering av ekonomisk data samt hantering och del i ekonomiska beslut såsom förvärv och fusioner. Arbetsuppgifter; Skapa rapporter och verktyg för att följa lönsamhet per verksamhetsområde och stötta ledningen i att öka lönsamheten. Koncernredovisning Ansvara för budget och prognosarbete Hantera den löpande bokföringen Ansvara för framtagandet av månads- och årsbokslut Utvärdera möjligheter att fusionera bolag för att förenkla redovisning och driva projekt mer effektivt. Leda ekonomisk integration vid förvärv samt delta i analys och strategiska beslut. ABH-Gruppen använder Fortnox för redovisning och Boardeaser för konsolidering. Om dig Vi söker dig med gedigen erfarenhet av redovisning och ekonomistyrning, gärna från ett företag med liknande bolagsstruktur eller som konsult. Vi ser gärna att du är analytisk och lösningsorienterad, med förmåga att skapa struktur och noggrannhet i ekonomiska processer. Du har en god förståelse för både strategiskt och operativt arbete och kan omsätta ekonomiska analyser till affärsdrivande beslut. Du talar och skriver obehindrat i både svenska och engelska. För att lyckas i rollen tror vi att du har en ekonomisk utbildning i grunden och flera års erfarenhet av redovisning, men gärna också ekonomistyrning. Bakgrund som revisor i ett antal år är meriterande. Du är van att arbeta självständigt och har ett stort intresse för att utveckla och effektivisera ekonomiska rutiner. Om företagetABH-Gruppen, även känd som AB Helheten, är en dynamisk företagsgrupp med rötter inom sotning och brandskyddskontroll. Vi strävar efter att skapa en sammansvetsad enhet av passionerade entreprenörer som stödjer och hjälper varandra, med tron att det som är bra för den enskilde är bra för helheten. Vår koncern är ständigt på jakt efter nya och spännande möjligheter och välkomnar nya företag att bli en del av AB Helheten. Genom att växa tillsammans skapar vi en företagsgrupp som är större än summan av sina delar. ABH-Gruppen är ett framåt-tänkande företag med fokus på innovation och långsiktig tillväxt. Vi arbetar nära våra kunder och partners för att skapa hållbara och effektiva lösningar. Som en del av vårt team får du möjlighet att arbeta i en dynamisk miljö där du kan påverka och utvecklas. Om processenFör frågor om tjänsten kontakta ansvarig rekryterare Johan Cederholm på [email protected]. Sista ansökningsdag är 21 februari. Välkommen med din ansökan!

7 februari 2025
Sista ansökan:
27 juli 2025
Group Finance Accounting specialist

Är du en specialist inom koncernredovisning och vill vara en del av en framåtriktad organisation? Vi söker en Group Finance Accounting specialist som vill bidra till en effektiv och kvalitetssäkrad bokslutsprocess samt stärka Södras arbete med intern kontroll. Hos oss får du en nyckelroll där du säkerställer att redovisningsprocesserna följer gällande regelverk och bidrar med din expertis för att implementera framtida förändringar. Om rollen Som Group Finance Accounting specialist på Södra ansvarar du för att säkerställa en effektiv och kvalitetssäkrad koncernbokslutsprocess vid framtagandet av månads-, del- och årsbokslut. Du kommer att tillföra specialistkompetens och vara en viktig resurs i arbetet med intern kontroll. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: -Ansvara för och säkerställa att koncernredovisningen håller hög kvalitet och följer gällande regelverk (IFRS). -Bevaka och implementera framtida regelverksförändringar inom koncernredovisning, skatt och moms. -Stödja och utveckla arbetet med intern kontroll inom ekonomiområdet. -Samarbeta inom hela ekonomifunktionen på Södra inklusive affärsområden för att optimera processer och säkerställa korrekta rapporter. -Delta i utvecklingen av koncernens finansiella rapporteringssystem. Vem söker vi? Vi söker dig med erfarenhet av koncernredovisning, meriterande från en koncern med utländska dotterbolag. Du är noggrann, effektiv och van att arbeta mot tighta deadlines. Eftersom rollen innebär samarbete både nationellt och internationellt krävs det att du är flytande i engelska i både tal och skrift. För att lyckas i rollen ser vi att du har: -Gedigen erfarenhet av koncernredovisning enligt IFRS. -Kunskap inom skatt och moms. -Erfarenhet av att implementera nya redovisningsregler och optimera redovisningsprocesser. -Erfarenhet av Cognos Controller är meriterande. Som person är du analytisk, strukturerad och har en god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du trivs i en roll med många kontaktytor. Om oss och teamet På Södra bygger vi vår framgång på samarbete, utveckling och lärande. Vi strävar efter att skapa en arbetsmiljö där alla kan bidra och växa. I denna rekrytering ser vi en möjlighet att effektivisera och tydliggöra arbetsfördelningen inom teamet. Vill du veta mer? Har du frågor om tjänsten? Kontakta rekryterande chef Ingela Robertsson på: [email protected] eller på: +46721982800 Har du frågor om rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare Henrik Widén på: [email protected] frågor hänvisas till: Teddy Hedlund, [email protected] – Unionen Erik Karlsson, [email protected] – Saco Placering: Växjö med omnejd/Heltid tillsvidare. Skicka din ansökan via länken senast den 23februari 2025.

6 februari 2025
Sista ansökan:
23 februari 2025
Biträdande koncernredovisningschef till PEAB

Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Peab AB söker nu en biträdande koncernredovisningschef för placering i Förslöv eller i Solna. Tjänsten avser en tillsvidareanställning och bakgrunden till rekryteringen är en kommande pensionsavgång. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av koncernredovisning i en noterad koncern och en gedigen erfarenhet i övrigt inom redovisningsområdet? Har du god kunskap om och mångårig erfarenhet inom företags- och koncernbeskattning samt moms? Då kan detta vara tjänsten som du söker. I Peab vill vi vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för koncernredovisningsgruppen. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande byggföretag som kännetecknas av professionalism, hållbarhetsfokus och hög ambitionsnivå. Tjänsten innebär många kontaktytor inom moderbolaget och dotterbolagen. Funktionen koncernekonomi inom Peab består av tio kvalificerade och erfarna medarbetare. I dina ansvarsområden ingår främst: • Arbeta med konsolidering av utfall och prognos för Peab-koncernen (månad, kvartal och år) • Koncernredovisning enligt IFRS för helägda och delägda bolag • Skatte- och momsfrågor samt vara skatteexpert inom koncernekonomi • Arbeta med koncernens externa rapporter såsom årsredovisning och kvartalsrapporter • Arbeta med koncernens ekonomihandbok • Transaktioner (vid köp och försäljningar av bolag) Du rapporterar till koncernredovisningschefen för Peab och du kommer bli dess högra hand. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Har du tidigare erfarenhet från byggbolag, entreprenadbolag, fastighetsbolag, eller anläggningstunga bolag ser vi positivt på detta. Vi tror att du har minst 7-10 års praktisk erfarenhet av kvalificerad redovisning och koncernredovisning enligt IFRS i större koncern. Du har också flerårig erfarenhet av företags- och koncernbeskattning samt moms. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av leasing. Vi använder Cognos för konsolidering och rapportering. Du pratar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska. Som person trivs du i en dynamisk vardag och i en utvecklande roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din egen kompetens och har integritet. Du är förtroendeingivande och analytisk och du har lätt för att samarbeta och skapa goda långsiktiga relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för allt det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Läs gärna mer om Peabkoncernen på och https://peab.se/

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 februari 2025
Biträdande koncernredovisningschef till PEAB

Peab är Nordens samhällsbyggare med 14 000 medarbetare och en omsättning på 58 miljarder kronor. Med lokal närvaro och fokus på egna resurser utvecklar, anlägger och bygger vi vardagen där livet levs. Huvudkontoret finns på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är noterad vid Nasdaq Stockholm. Peab AB söker nu en biträdande koncernredovisningschef för placering i Förslöv eller i Solna. Tjänsten avser en tillsvidareanställning och bakgrunden till rekryteringen är en kommande pensionsavgång. Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Har du flerårig erfarenhet av koncernredovisning i en noterad koncern och en gedigen erfarenhet i övrigt inom redovisningsområdet? Har du god kunskap om och mångårig erfarenhet inom företags- och koncernbeskattning samt moms? Då kan detta vara tjänsten som du söker. I Peab vill vi vara prestigelösa, hjälpas åt för att nå gemensamma mål och göra varandra delaktiga i vårt lärande. Detta är också viktiga värden för koncernredovisningsgruppen. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande gör ett urval för intervjuer. Om tjänsten Du erbjuds en kvalificerad och utvecklande tjänst i ett av Nordens ledande byggföretag som kännetecknas av professionalism, hållbarhetsfokus och hög ambitionsnivå. Tjänsten innebär många kontaktytor inom moderbolaget och dotterbolagen. Funktionen koncernekonomi inom Peab består av tio kvalificerade och erfarna medarbetare. I dina ansvarsområden ingår främst: • Arbeta med konsolidering av utfall och prognos för Peab-koncernen (månad, kvartal och år) • Koncernredovisning enligt IFRS för helägda och delägda bolag • Skatte- och momsfrågor samt vara skatteexpert inom koncernekonomi • Arbeta med koncernens externa rapporter såsom årsredovisning och kvartalsrapporter • Arbeta med koncernens ekonomihandbok • Transaktioner (vid köp och försäljningar av bolag) Du rapporterar till koncernredovisningschefen för Peab och du kommer bli dess högra hand. Vem är du? Du har en akademisk utbildning inom ekonomi/redovisning samt flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och ansvarsområden. Har du tidigare erfarenhet från byggbolag, entreprenadbolag, fastighetsbolag, eller anläggningstunga bolag ser vi positivt på detta. Vi tror att du har minst 7-10 års praktisk erfarenhet av kvalificerad redovisning och koncernredovisning enligt IFRS i större koncern. Du har också flerårig erfarenhet av företags- och koncernbeskattning samt moms. Vi ser gärna också att du har erfarenhet av leasing. Vi använder Cognos för konsolidering och rapportering. Du pratar och skriver svenska flytande samt har goda kunskaper i engelska. Som person trivs du i en dynamisk vardag och i en utvecklande roll. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din egen kompetens och har integritet. Du är förtroendeingivande och analytisk och du har lätt för att samarbeta och skapa goda långsiktiga relationer. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vid den aktuella rekryteringen använder vi oss av arbetspsykologisk testning för kandidater utvalda till intervju och bakgrundskontroll för slutkandidat. Om verksamheten I Peabkoncernen blir du delaktig i det spännande arbetet att bygga framtidens hållbara samhälle. Vi engagerar oss i sociala frågor och i frågor som rör miljön för de människor som nu och i framtiden påverkas av det vi bygger och anlägger. Vi vill tillvarata all kompetens på arbetsmarknaden och eftersträvar mångfald. Det är viktigt för oss att du delar våra kärnvärden jordnära, utvecklande, personliga och pålitliga eftersom de är grundläggande för allt det vi gör. Hos oss finns stora möjligheter till personlig utveckling. Vill du bygga ett hållbart samhälle med oss? Läs gärna mer om Peabkoncernen på och https://peab.se/

27 januari 2025
Sista ansökan:
16 februari 2025
Koncerncontroller

Om Norrtälje Energi Norrtälje Energi AB är Norrtälje kommuns energi- och infrastrukturbolag och ägs till 100 procent av Norrtälje kommun. Bolaget har ungefär 70 anställda och omsätter omkring 600 MSEK. Bolaget bedriver verksamhet inom elnät, elhandel, fjärrvärme samt bredband och har en över 100 år lång historik där grunden alltid varit hög kvalitet. Vi är, och vill vara, en hållbar samhällsbyggare genom att vara en attraktiv arbetsgivare, leverantör och samarbetspartner med fokus på det lokala näringslivet. Vi inom Norrtälje Energi är ett engagerat gäng som gillar att samarbeta för våra kunders bästa. Vi värnar om det personliga, lokala och långsiktigt hållbara. Vi skapar värden både för företaget och många ungdomar i kommunen genom att bland annat sponsra över 40 föreningar med en tydlig barn- och ungdomsinriktning. Vårt kundfokus utgår från trygghet, närhet och omtanke och vårt varumärkeslöfte är ”Med gemensam kraft gör vi skillnad för Roslagen”. Om rollen Du kommer att tillhöra avdelningen ekonomi och administration som bland annat ansvarar för redovisning, bokslut och finansiell rapportering. Ditt huvudsakliga uppdrag är att fungera som controller och ekonomiskt stöd för cheferna inom Norrtälje Energis elnätsverksamhet. Du kommer främst att arbeta med budgetering, uppföljning och prognoser, där både finansiell och verksamhetsrelaterad information ingår. Fokus kommer att ligga på bokslut, uppföljning och prognosarbete, vilket innefattar både finansiell- och verksamhetsmässig information för Norrtälje Energi koncernen. Du ska ha en övergripande förståelse för hela koncernen, med särskild expertis inom elnätsverksamheten hos Norrtälje Energi. Tillsammans kommer ni att arbeta som ett team och vara ett stöd till varandra. Arbetsrollen innefattar ledarskap men inte personalansvar. För rätt person finns möjlighet att växa i rollen och ta sig an större ansvar över tid. Du rapporterar till chefen för ekonomi och administration. Arbetsuppgifter · Löpande bokföring och balansavstämningar · Månads-, delårs- och årsbokslut · Koncernredovisning · Prognoser · Budget · Investeringar/projekt · Likviditetsplanering/uppföljning · Rapportering · Årsredovisningar · Utveckling och effektivisering av bolagets ekonomiadministration Vem söker vi? Vi söker dig som är strukturerad, tydlig, organiserad och planerar ditt arbete väl, slutför det som påbörjats och håller deadlines. Vi ser att du är resultatinriktad, drivande och har en god analytisk förmåga. Då arbetet sker i nära samarbete med chefer och kollegor krävs det att du är lyhörd och samarbetsorienterad. Tjänsten innebär många kontaktytor och för att lyckas i rollen ser vi att du är en van relationsbyggare, trivs med många kontaktytor och att du har lätt för att samarbeta med andra. Du ska ha lätt för att lära dig nya system och vara nyfiken på att lära dig mer om dessa. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Kvalifikationer För att lyckas i rollen som koncerncontroller är önskvärd erfarenhet/kompetens följande: · Minst 5 års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete · Självständig i arbetet med bokslut · Erfarenhet av koncernredovisning · Erfarenhet av likviditetsplanering · Duktig på Excel · Erfarenhet av personalledning · Erfarenhet inom kommunal verksamhet · Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska Rollen är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i centrala Norrtälje. Vi tillämpar årsarbetstid. Tillträde enligt överenskommelse. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och kommer att ta hänsyn till det i rekryteringsarbetet. Frågor och ansökan Ansök genom att mejla ditt CV och personligt brev till [email protected]. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Sista ansökningsdag är söndag den 16 februari 2025. Har du frågor om tjänsten, mejla Lena Stockman, chef för ekonomi och administration, [email protected] Välkommen med din ansökan! Öppen för alla Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

25 januari 2025
Sista ansökan:
16 februari 2025
Koncernredovisningsekonom/Group Financial Controller till Nobina Group

Vill du vara en del av Nordens största kollektivtrafikföretag och bidra till att utveckla och förbättra koncernrapporteringen för framtiden? Nobina Group söker nu en Koncernredovisningsekonom som vill ta en aktiv roll i att modernisera och effektivisera våra finansiella processer. Om rollen: I denna roll blir du en nyckelperson i vårt Group Finance-team och rapporterar direkt till Head of Group Accounting. Här arbetar du operativt med koncernredovisningen och blir systemansvarig för Cognos Controller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Månadsvis konsolidering av Nobina-koncernens resultat-, balansräkning och kassaflöde. Planera och förbereda månads- och årsbokslut. Kvalitetssäkra och analysera rapporteringen från dotterbolag och Shared Service Center (SCE), delaktig i månadsmöten med segmenten och övervakar status och kvalitet på bolagens balanskontoavstämningar i Adra. Konsolidera koncernens budget och långtidsplaner i Cognos Controller. Arbeta med koncernens årsredovisning enligt IFRS och kommande CSRD och Taxonomirapportering. Superuser för Cognos Controller innebärande underhåll, förvaltning och utveckling. I det ingår också hantering av koncernens gemensamma konto- och kodplan. Du kommer också vara delaktig i: Delta och vara drivande i etablering, utveckling och effektiviseringar av rutiner och processer för finansiell rapportering, CSRD och Taxonomi samt balansräkningsintegritet. Delaktigt och delvis ansvarig för att utveckla och förbättra Group Accounting Polices. Uppföljning av koncernens Transfer Price Policy samt dokumentation. Diverse utredningsarbete och projekt tilldelade av ansvarig chef. Vi söker dig som har: En relevant akademisk examen inom ekonomi. Gedigna kunskaper i redovisning, koncernredovisning och IFRS. Gärna med en bakgrund från någon av de större revisionsbyråerna. Erfarenhet av konsolideringssystem, ett generellt systemintresse och förmåga att utveckla rutiner med hjälp av systemstöd. Erfarenhet av konsolideringssystemet Congos Controller är meriterande. Erfarenhet från att ha arbetat i medel till stora-, gärna noterade koncern/er. Goda kunskaper i engelska och svenska samt en vana att dokumentera rutinbeskrivningar och policys. Som person är du drivande och trivs med att förbättra och utveckla rutiner, processer och system. Du har ett strukturerat och kvalitativt arbetssätt och du trivs med att samarbeta med olika intressenter såsom koncernens SCE, andra stabsfunktioner och dotterbolagens ekonomifunktioner. Du arbetar självständigt, är proaktiv och van att ta egna initiativ. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Ansökan: Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen!

20 januari 2025
Sista ansökan:
9 februari 2025
Verksamhetscontroller

Sundsvalls kommun har ungefär 8000 medarbetare och är betydelsefull för vårt samhälle. Vi är Sundsvalls största arbetsgivare med flera arbetsplatser inom olika verksamheter och runt 300 olika yrken. Kommunen har ett stort uppdrag i att skapa nytta för alla våra invånare. Oavsett verksamhet arbetar vi för samma sak, att vi ska vara en bra plats att bo, leva och verka på. Sundsvalls kommun är inne i ett spännande skede. Vår kommun är en del av den gröna omställningen i Norra Sverige där det står klart med en stor etablering som kommer att leda till många nya jobb och därmed många nya invånare. Vi förbereder oss för fullt med att bland annat bereda mark, skapa nya utbildningsplatser, marknadsföra kommunen och välkomna nya invånare från hela världen. Vi söker en verksamhetscontroller som vill vara med och forma framtidens processer för ekonomi och verksamhetsstyrning i en av kommunens centrala funktioner. Hos oss får du möjlighet att kombinera din ekonomiska expertis med ett utvecklingsperspektiv och bidra till att göra skillnad. Avdelningen leds av ekonomidirektören och består av ett engagerat team på tio medarbetare, där du kommer att ha en nyckelroll. Målet för avdelningen är att upprätthålla effektiva och säkra processer, samtidigt som vi erbjuder ett professionellt stöd inom ekonomi och verksamhetsstyrning till kommunens förtroendevalda samt förvaltningar och bolag. Vi erbjuder en tjänst med varierande och utvecklande arbetsuppgifter, och du blir en del av ett engagerat och professionellt team. ARBETSUPPGIFTER I rollen som verksamhetscontroller kommer du att ansvara för kommunövergripande strukturer för verksamhetscontrolling och styrdokument. Du blir även en viktig del i utvecklingen av kommunens system för verksamhetsplanering och uppföljning. Som verksamhetscontroller kommer du att samla in fakta, genomföra analyser och sammanställa rapporter till stöd för att utveckla och effektivisera verksamheten. Du kommer bland annat även arbeta med: • Måluppfyllelseanalyser i delårsrapporter och årsredovisningar. • Utveckling av nyckeltal för att mäta verksamhetens utveckling. • Genomförande av kommunövergripande utredningar och undersökningar. • Deltagande i processen för att forma verksamhetsplaneringen. • Deltagande i kommunövergripande projekt. • Utveckling av systemstöd för verksamhetscontrolling. KVALIFIKATIONER Du har en eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten. Vidare har du flera års aktuell erfarenhet inom tjänstens område, vilket inkluderar kvalitetsutveckling, processutveckling, projektledning och arbete med processkartläggningar. Erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation är meriterande. Du har förmåga att se helheter och tar hänsyn till det större perspektivet genom att alltid prioritera verksamhetens bästa i dina beslut och agerande. Som person besitter du en god analytisk förmåga och arbetar effektivt med statistik, enkätundersökningar och andra relevanta underlag. Du är självgående och tar ansvar för dina uppgifter genom att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har också god pedagogisk förmåga, vilket gör att du kan kommunicera tydligt och förståeligt, samt en god samarbetsförmåga och lyhördhet för andras åsikter.  Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, god digital mognad samt goda kunskaper i att arbeta med ett ekonomisystem. ÖVRIGT Är du intresserad av att läsa mer om Sundsvall? Klicka in på www.sundsvall.se eller är du intresserad av hur det vore att bo och arbeta i Sundsvall kan du läsa mer på www.nykommun.se/kommun/sundsvall/ Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och drogtest kan förekomma vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid. I Sundsvalls kommun gillar vi olika och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi värnar om det värde som jämn könsfördelning samt mångfald tillför våra verksamheter och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons. Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: https://www.rtjmedelpad.se/om-oss/jobba-hos-oss/raddningstjanstpersonal-i-beredskap-rib Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

16 januari 2025
Sista ansökan:
9 februari 2025
Verksamhetscontroller
Jobbusters AB
Controller

ArbetsuppgifterSom verksamhetscontroller på den centrala sektionen för styrning och utveckling kommer du att arbeta i en varierad och utmanande roll där du både förvaltar och utvecklar sektionens ansvarsområden. I rollen behöver du ha omfattande erfarenhet som controller och en gedigen bakgrund inom redovisning, controlling samt gärna erfarenhet av offentlig verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera att agera avdelningscontroller för staber, vilket omfattar tertialrapportering, bokslut, prognoser och budgethantering för både drift och investeringar. Du kommer att samordna revisionsrekommendationer och bidra med underlag för både extern och intern rapportering, med särskilt fokus på personalavsnitt. Ansvar för beräkning och hantering av faktureringsmodeller för att säkerställa att koncernens bolag bär sina kostnader ingår också i dina uppgifter. Utöver detta kommer du att hantera HR-relaterade månadsindikatorer samt skapa ad hoc-material och managementunderlag. Kvalifikationer Du har som lägst en högskoleexamen inom ekonomi. Du hartidigare erfarenhet som Verksamhetscontroller, Koncerncontroller eller motsvarande. Du har mycket goda kunskaper i Excel och PowerPoint Du kommunicerar obehindrat på svenska, i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig sektor. Personliga egenskaper För denna roll söker vi en person som är analytisk, strukturerad och metodisk med ett starkt fokus på att hitta lösningar. Du behöver vara självgående och drivande, med en mycket god förmåga att skapa samarbete mellan olika intressenter. En god kommunikationsförmåga är viktig, liksom en vilja och förmåga att dela med sig av kunskap. Vi värdesätter att du är ordningsam, kan arbeta strukturerat och har förmågan att självständigt driva ditt arbete framåt. Företagspresentation Vår kund är en myndighet i Stockholm som arbetar för att underlätta vardagen för invånarna som reser och pendlar. Det som kännetecknar deras verksamhet är det stora engagemanget bland deras medarbetare samt stoltheten över deras samhällsuppdrag. När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet. Lön Enligt överenskommelse. Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start16-dec-2024 och uppdraget förväntas löpa t.o.m.31-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbetasom konsult hos vår spännande kund i Stockholm.Detta uppdrag behöver främst utföras på kontoret på Kungsholmen, distansarbete behöver anpassasefter verksamhetens behov. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

7 november 2024
Sista ansökan:
26 april 2025