Koncerncontroller
Sök bland 11 lediga jobb som Koncerncontroller och börja ditt nya yrkesliv idag!
Vi söker avtalscontroller med inriktning mot välfärdsbrottslighet till vår inköpsenhet. I arbetet ingår att kunna göra analyser och olika typer av utredningsarbeten varför det är viktigt att du kan se strukturer och samband. Du kommer till största delen att arbeta operativt, men kan även bli inblandad i strategiska frågor. Du kommer att följa upp och granska avtal och leverantörer. Det är en fördel om du har erfarenhet av att arbeta med både planerade och oplanerade besök hos leverantörer. Du behöver ha hög säkerhetsmedvetenhet då du kommer att hantera sekretessbelagd och känslig information. Eftersom det är en ny tjänst kommer du att kunna vara med och påverka innehållet i ditt arbete. Kvalifikationer Som person har du en mycket god analytisk förmåga och har hög integritet. Du kommer att arbeta nära andra verksamheter i kommunen, varför det är viktigt att du är självgående och har lätt för att samarbeta. Du är initiativrik och lösningsorienterad och arbetar strukturerat samtidigt som du har hög servicekänsla, är flexibel och kan hantera ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen som avtalscontroller bör du ha ett genuint intresse av att skapa nytta och värde för kommunens verksamheter. Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom till exempel ekonomi eller alternativt har erfarenhet som bedöms likvärdig. Du ska ha erfarenhet inom avtals- eller leverantörsuppföljning alternativt annat utredande arbete. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete med system för kredit- och myndighetsinformation samt kunskap om hur man tolkar en årsredovisning. Du ska kommunicera obehindrat på svenska i tal och skrift samt ha goda kunskaper i Office-paketet. Det är meriterande om du har kunskap om välfärdsbrottslighet. Övrigt Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen. Vi kommer att ha löpande intervjuer under annonseringstiden. Vi erbjuder Är du en modig person som vill jobba med uppföljning mot välfärdsbrottslighet? Vi söker en en strukturerad, driven och initiativrik person som tycker om att ha leverantörskontakter. Du kommer bli en del i ett engagerat, socialt och drivet team som arbetar med intressanta uppdrag i en spännande miljö. Tjänsten är placerad på inköpsenheten som är en kommungemensam resurs med uppgift att svara för kommunens inköps- och upphandlingsprocess samt e-handel. Enheten består av upphandlare, strateger, controllers och en administratör, och leds av en inköpschef. Vi förstärker nu enheten med en avtalscontroller med inriktning mot välfärdsbrott. Du blir en del av ekonomiavdelningen som ansvarar för att samordna och stödja kommunkoncernen inom redovisning, lokalförsörjning, inköp samt planering och uppföljning. Vår stabila ekonomi gör det möjligt för oss att utveckla vårt erbjudande till invånare, företagare och organisationer. Vi tror på att de bästa idéerna föds ur ett samarbetsklimat där alla känner sig hörda. Din utveckling är viktig och vi ser fram emot att se dig växa tillsammans med oss. Välkommen till Sollentuna – en kommun mitt i möjligheterna! Tillsammans gör vi Sollentuna bättre varje dag för våra invånare, företagare och organisationer. Vi har tydliga och ambitiösa mål för att skapa trygghet, välfärd och hållbar tillväxt. Vi erbjuder dig ett meningsfullt och roligt jobb i en stabil miljö där ambitionsnivån är hög. Hos oss får du fantastiska kollegor som vill göra skillnad för andra. Nu söker vi dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Följ med oss på resan mot att skapa Sveriges mest attraktiva kommun!
Vill du arbeta i ett bolag med starka värderingar, stort hållbarhetsfokus samt i en kultur där samarbete och trivsel står i centrum? Nu söker vi en affärsnära och analytisk Koncerncontroller som vill vara med och utveckla en väletablerad koncern med stark ägare och långsiktiga ambitioner. Om rollen Som koncerncontroller får du en nyckelroll i koncernens finansiella styrning. Du arbetar både operativt och strategiskt med analyser, rapportering, budget- och prognosprocesser samt följer upp resultatutveckling. Rollen innebär nära samarbete med ledningen, ekonomichefer i dotterbolagen och koncerngemensamma funktioner. Du rapporterar till Chef Koncerncontrolling och blir en del av ett erfaret och engagerat team. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar: Löpande finansiell rapportering, analyser och resultatuppföljning Budget- och prognosarbete på både moderbolags- och koncernnivå Framtagning av månads- och kvartalsrapporter samt nyckeltalsanalys Samverkan med koncernens bolag och funktioner samt medverkan i ekonomiska utredningar och projekt Arbeta i Excel-baserade modeller och mallar samt visualisera underlag på ett tydligt sätt Vi söker dig som: Har 3–5 års erfarenhet inom ekonomi, t.ex. från revision följt av controllerroll, gärna i koncernmiljö Har en akademisk examen inom ekonomi Trivs med att arbeta både självständigt och tillsammans med andra Är trygg i att analysera stora mängder data och van att presentera dina slutsatser på ett pedagogiskt sätt Har lätt för att se både helhet och detaljer, är strukturerad och prestigelös Har god Excel-vana och erfarenhet av att arbeta med mallar och manuella processer Är kommunikativ, lösningsorienterad och bygger lätt förtroende i organisationen Du får arbeta i ett bolag med långsiktig ägare, stor flexibilitet i vardagen och en arbetsmiljö där din kompetens tas till vara. Här finns möjlighet att påverka och utvecklas i takt med verksamheten, både professionellt och personligt. Vi svarar gärna på frågor För frågor om tjänsten kontakta Marcus Ström på 070-857 50 05 eller [email protected]. Vi intervjuar löpande så varmt välkommen med din ansökan snarast. Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via mejl. People of Finance & Interim är rekryterings- och konsultföretaget för marknadens mest eftertraktade kandidater och företag. Att söka denna möjlighet genom oss ger rätt person goda möjligheter till en spännande karriärutveckling – både nu och i framtiden. Vi sitter med fler spännande interimsuppdrag samt rekryteringar och genom att söka en roll genom oss kan också fler intressanta möjligheter dyka upp, utöver denna möjlighet. Glöm inte att följa vår LinkedIn för att ta del av spännande uppdrag och karriärmöjligheter – klicka här för att följa. Vi ser fram emot din ansökan! Sökord: koncerncontroller, controller, financial controller, redovisningscontroller, revision, controlling, analys, affärsutveckling, redovisning, ekonomi,
10% of Europe’s CO emissions are caused by residential heating and energy bills are out of control. Aira is here to change that. With our intelligent Aira Heat Pump at the heart, we’re making the switch to clean energy-tech easier and more affordable. Helping Europe turn off gas and slashing energy costs one home at a time. Founded in 2022, and with 1000+ employees and counting, Aira is driving the clean energy revolution by providing homes with modern clean energy-tech solutions such as solar power, battery storage solutions and heat pumps. With a state-of-the-art production facility in Poland, an HQ in Stockholm, Sweden, and hubs across the UK, Germany and Italy, Aira is well on track to install clean energy-tech into 5 million homes by 2034. About the role In this role you will play a central role in shaping the financial foundation of a fast-growing and ambitious organization. With responsibility for long-term financial planning and short-term forecasting, you will be a key driver of strategic decision-making. You will support and lead dialogues with both internal and external stakeholders, creating relevant and impactful analysis and presentation material. You will take full ownership of reporting to management, the board, and investors, ensuring clear and strategic financial communication at every level. You’ll be the go-to expert for financial guidance within the organization, working closely with country finance directors to ensure a consistent and effective reporting structure. The role reports directly to the Group CFO and offers a unique opportunity to make a real impact in a dynamic, international environment. What you’ll be doing Lead a structured controlling and financial review process, tracking operational and financial performance across the group’s business areas (e.g. Monthly Business Reviews - MBR) Take full responsibility of reporting to management, the board, and investors. Continuously improve the financial infrastructure, including ERP data structures, master data, and mappings to enhance financial and operational analysis. Maintain and improve Aira’s financial tools and Power BI reports to support both group-wide and local-level analysis. Drive and own long-term financial planning (e.g. budget process) and shorter-term forecasts Drive and support dialogue with internal and external stakeholders enabling relevant analysis and presentation material Be the go-to-person relating to financial guidance and support for internal stakeholders Ensure an effective and consistent reporting structure together with the country finance directors Reporting to Group CFO What you’ll bring to the role At least 7 years working experience in a business or financial control position, preferably on Group level. Experience from and thrive in a fast paced and dynamic business environment, preferably in a senior environment Strong understanding and experience of corporate financials Track record of driving financial process improvements Passionate about change management, result oriented, highly analytical, highly organized, collaborative and with a keen eye for details Strong ability to influence cross-functional teams and key stakeholders and comfortably working with senior management Strong communication skills with an ability to work with key stakeholders on all levels Genuine interest in simplifying numbers and messaging to create maximum impact Fluent in spoken and written English Academic degree (MBA, master’s degree in finance/ accounting or equivalent) Experience in Power BI and Microsoft Dynamics (F&O) is meriting What is in it for you? Gain hands-on experience in a fast-growing scale-up, with a supportive and inclusive culture, and career advancement opportunities. Collaborate with diverse teams across international markets and launch products globally. Develop and grow personally and professionally in an entrepreneurial-minded environment. Thrive in a dynamic, solution-oriented culture, tackling challenges and driving meaningful solutions that make a positive impact on the world. Influence the company's success, with a visible impact on product development and market growth. Enjoy our brand-new office at Norra Stationsgatan 93 in Stockholm. Conveniently located near public transport, with Sankt Eriksplan and Odenplan stations just a few minutes walk away. At Aira, we champion next-generation energy as well as diversity and inclusion. We firmly believe that a diverse workforce fosters innovation and creativity, enhancing our ability to serve customers and communities effectively. We welcome individuals from all backgrounds, cultures and perspectives to join our team. Our commitment is to uphold equality and inclusivity, fostering a collaborative environment where everyone can thrive and contribute to a better future for our people and the planet.
Vi söker nu dig som från början av augusti kan ta dig an ett uppdrag som senior redovisningsekonom. Under uppdraget som varar drygt 7 månader kommer du bland annat att: • Självständigt upprätta bokslut och årsredovisning för de moderbolaget i en börsnoterad koncern, inkl. noter • Upprätta skatteberäkningar samt ansvara för cashpool och interna lån • Utföra budgetarbete för moderbolaget • Hantera företagets cashpool och hantera interna lån • Arbeta i Visma Administration och Ocra För att lycka med detta uppdrag har du: • Akademisk examen inom redovisning eller likande • Flera års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete • Erfarenhet av koncernredovisning t ex månadsvis avstämning av interna poster i koncern samt kunskap för att göra månadsvis avstämningar av koncernens materiella och immateriella tillgångar
Vill du vara en del av Nordens största kollektivtrafikföretag och bidra till att utveckla och förbättra koncernrapporteringen för framtiden? Nobina Group söker nu en Koncernredovisningsekonom som vill ta en aktiv roll i att modernisera och effektivisera våra finansiella processer. Om rollen: I denna roll blir du en nyckelperson i vårt Group Finance-team och rapporterar direkt till Head of Group Accounting. Här arbetar du operativt med koncernredovisningen och blir systemansvarig för Cognos Controller. Huvudsakliga arbetsuppgifter: Månadsvis konsolidering av Nobina-koncernens resultat-, balansräkning och kassaflöde. Planera och förbereda månads- och årsbokslut. Kvalitetssäkra och analysera rapporteringen från dotterbolag och Shared Service Center (SCE), delaktig i månadsmöten med segmenten och övervakar status och kvalitet på bolagens balanskontoavstämningar i Adra. Konsolidera koncernens budget och långtidsplaner i Cognos Controller. Arbeta med koncernens årsredovisning enligt IFRS och kommande CSRD och Taxonomirapportering. Superuser för Cognos Controller innebärande underhåll, förvaltning och utveckling. I det ingår också hantering av koncernens gemensamma konto- och kodplan. Du kommer också vara delaktig i: Delta och vara drivande i etablering, utveckling och effektiviseringar av rutiner och processer för finansiell rapportering, CSRD och Taxonomi samt balansräkningsintegritet. Delaktigt och delvis ansvarig för att utveckla och förbättra Group Accounting Polices. Uppföljning av koncernens Transfer Price Policy samt dokumentation. Diverse utredningsarbete och projekt tilldelade av ansvarig chef. Vi söker dig som har: En relevant akademisk examen inom ekonomi. Gedigna kunskaper i redovisning, koncernredovisning och IFRS. Gärna med en bakgrund från någon av de större revisionsbyråerna. Erfarenhet av konsolideringssystem, ett generellt systemintresse och förmåga att utveckla rutiner med hjälp av systemstöd. Erfarenhet av konsolideringssystemet Congos Controller är meriterande. Erfarenhet från att ha arbetat i medel till stora-, gärna noterade koncern/er. Goda kunskaper i engelska och svenska samt en vana att dokumentera rutinbeskrivningar och policys. Som person är du drivande och trivs med att förbättra och utveckla rutiner, processer och system. Du har ett strukturerat och kvalitativt arbetssätt och du trivs med att samarbeta med olika intressenter såsom koncernens SCE, andra stabsfunktioner och dotterbolagens ekonomifunktioner. Du arbetar självständigt, är proaktiv och van att ta egna initiativ. Varför Nobina? På Nobina är vi engagerade i att skapa en inkluderande arbetsmiljö där varje medarbetare gör skillnad. Våra ledare tar ansvar, fattar modiga beslut och strävar alltid efter att möta våra resenärers och samhällets behov. Genom att vara affärsdrivna och fokusera på helheten strävar vi efter att utveckla vår verksamhet och skapa hållbara lösningar för idag och för framtiden. På ett coachande sätt är vi engagerande. Vår kultur bygger på respekt, vi bryr oss och tar ansvar och vi söker ständigt nya perspektiv för att driva innovation. Ansökan: Är du redo att ta nästa steg i din karriär? Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med din ansökan. Välkommen!
Autocirc is a fast-growing industry leader in the automotive spare parts market, providing high-quality, reused original car parts. By extending the lifecycle of car parts, Autocirc delivers exceptional value to insurers, workshops and end customers while also contributing to substantial climate savings. Repairs that reuse parts reduce carbon emissions by as much as 75% compared to using new parts. By acquiring leading companies in the automotive parts industry, Autocirc has created an influential position where the company can contribute to real change and accelerate the sustainable transition in the industry. Through eight different business areas, ranging from dismantling to towing and transportation, Autocirc creates a comprehensive platform in a circular flow. A circular business model where there is no end point - only new potential. Autocirc has annual revenues of SEK 2,6 billion and the group presently includes 65+ companies with 1200 employees in total across Europe. Autocirc's headquarters is located in Borås, Sweden. https://autocirc.com/sv Rollen Vill du vara med och forma framtidens finansiella struktur i en växande, internationell koncern? Är du en affärsnära ekonom med stark analytisk förmåga och vana att arbeta strategiskt såväl som operativt? Då kan detta vara din nästa utmaning. Vi söker nu en Head of Group Business Control som vill vara med och driva utvecklingen av koncernens ekonomifunktion. I denna centrala roll agerar du stöd och affärspartner till koncernledningen, samtidigt som du är en nyckelperson i allt från finansiell planering (FP&A) till strategi och M&A. I rollen kommer du att: Vara ett nära stöd till koncernledningen och aktivt bidra till den finansiella strategin. Ansvara för koncernens managementrapportering: utfall, budget, prognoser, strategier m.m. Leda utveckling och automatisering av ekonomiprocesser samt driva implementation av gemensamma rapporteringssystem. Initiera och driva förändrings- och förbättringsarbete inom koncernens finansiella processer. Arbeta nära koncernens CFO i analys, riskbedömning, strategi, M&A och planeringsfrågor. Delta i diskussioner och presentationer för ägare, investerare och andra intressenter. Vara en viktig kontaktpunkt för dotterbolagen inom koncernen. Bidra till att samla och engagera det internationella finansnätverket inom koncernen. Om dig Mycket god förståelse för controlling, FP&A och ledningsrapportering. Erfarenhet från internationella verksamheter med affärsverksamhet i flera länder och segment. 10–12 års relevant erfarenhet, varav 4–5 år i liknande roll. God kunskap i IFRS samt erfarenhet av BI- och rapporteringsverktyg.’ Högskole- eller masterexamen inom ekonomi eller motsvarande. Mycket goda kunskaper i både svenska och engelska. Meriterande Erfarenhet av implementering av koncernkonsoliderings- och BI-system. Erfarenhet från private equity-ägda bolag. Erfarenhet av företagsförvärv(M&A), integration och exit-processer (t.ex. IPO eller trade sale). Dina egenskaper Resultatorienterad och kommersiellt driven med strategisk höjd. Strukturerad och trygg i att växla mellan operativa och strategiska frågor. Hög integritet och starkt ansvarstagande. Mycket god samarbetsförmåga, både med interna team och externa intressenter – lokalt som globalt. Placering och rapportering Tjänsten är placerad på huvudkontoret i Borås och du rapporterar till koncernens CFO. Resor förekommer i tjänsten, främst Europa. Hybridarbete. Ansökan Du får gärna höra av dig till Igor Glavan om du vill veta mer om din framtida tjänst, [email protected], +46701765828. Välkommen med din ansökan, annonsen är öppen tills tjänsten är tillsatt men ser gärna din ansökan så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.
Vi söker nu dig som relativt omgående kan ta dig an ett uppdrag som koncernredovisningsekonom! Du kommer bland annat att: • Stötta med din expertkunskap inom konsolidering och konsolideringssystem, gärna Ocra/Unit 4 FPM • Vara operativ och vara djup involverad i komplexa konsolideringsfrågor • Hantera avstämningar mellan system inom koncernen • Stötta i frågor gällande både IFRS och local GAP För att lyckas i uppdraget tror vi att du har en akademisk examen inom redovisning Dessutom har du: • Flera års erfarenhet av komplex koncernredovisning • Ett stort systemintresse och erfarenhet av byte av konsolideringssystem • En djup förståelse för hela konsolideringsprocessen i internationell miljö • Erfarenhet av att ha arbetat i ett Ocra eller Unit4 FPM
Vi söker en Controlleransvarig för ett interimsuppdrag. I den här rollen kommer du inte att ha personalansvar. Om rollen och dina ansvarsområden: • Driva och säkerställa att bolagets budget- och prognosprocesser fortlöper smidigt och enligt fastställda planer. • Ansvara för månatlig uppföljning av ekonomiska resultat på avdelnings-, enhets- och fastighetsnivå för att säkerställa att verksamheten håller sig på rätt kurs. • Följa upp och analysera månatliga investeringsutfall i förhållande till budget för att identifiera avvikelser och förbättringsmöjligheter. • Säkerställa att investeringskalkyler kopplade till beslutsunderlag är korrekta och att processen för dessa kalkyler fungerar effektivt. • Kravställa och implementera BI-system för att förbättra datahantering och analyskapacitet. • Stödja arbetet med att redovisa på fastighetsnivå och möjliggöra detaljerade driftnettoanalyser. • Ansvara för processen kring marknadsvärdering av fastigheter och säkerställa att den sker på ett korrekt och tillförlitligt sätt. • Leverera ad hoc-analyser till ekonomichef, VD och ledning för att ge beslutsstöd i strategiska frågor. • Aktivt bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiprocesserna inom organisationen. Uppdragets syfte och förväntade resultat: Målet med uppdraget är att stärka ekonomistyrningen genom att utveckla och effektivisera budget- och prognosprocesserna, samt säkerställa en kontinuerlig månatlig uppföljning och avvikelseanalys. Uppdraget ska bidra till att både Controlling-enheten och den operativa verksamheten får en djupare förståelse för företagets ekonomiska läge. Vidare syftar uppdraget till att förbättra kvaliteten och framdriften i investeringsprocesserna och att påbörja implementeringen av ett nytt BI-system för att möjliggöra bättre beslutsstöd och analyskapacitet. Omfattning: Uppdraget förväntas omfatta 100 % av tiden under hela uppdragstiden. Det angivna omfånget är en kvalificerad uppskattning, vilket innebär att det faktiska behovet kan variera och både överstiga eller understiga det angivna omfånget. Skallkrav: • Minst fem års erfarenhet av controlling inom fastighetssektorn. • Praktisk erfarenhet av både affärscontrolling och projektcontrolling. • Erfarenhet av investeringskalkylering. • Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, inklusive implementering av BI-system och processförbättringar. • Akademisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå om minst tre år. • Flytande svenska, i tal och skrift. • Tillgänglig för start den 1:a april. Meriterande krav: Erfarenhet av fastighetsvärdering är ett plus. Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-04-01 Slutdatum: 2026-04-01 Sista ansökningsdagen: 2025-03-26 Distansarbete: 2 dagar per vecka Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Vi söker en Controlleransvarig för ett interimsuppdrag. I den här rollen kommer du inte att ha personalansvar. Om rollen och dina ansvarsområden: • Driva och säkerställa att bolagets budget- och prognosprocesser fortlöper smidigt och enligt fastställda planer. • Ansvara för månatlig uppföljning av ekonomiska resultat på avdelnings-, enhets- och fastighetsnivå för att säkerställa att verksamheten håller sig på rätt kurs. • Följa upp och analysera månatliga investeringsutfall i förhållande till budget för att identifiera avvikelser och förbättringsmöjligheter. • Säkerställa att investeringskalkyler kopplade till beslutsunderlag är korrekta och att processen för dessa kalkyler fungerar effektivt. • Kravställa och implementera BI-system för att förbättra datahantering och analyskapacitet. • Stödja arbetet med att redovisa på fastighetsnivå och möjliggöra detaljerade driftnettoanalyser. • Ansvara för processen kring marknadsvärdering av fastigheter och säkerställa att den sker på ett korrekt och tillförlitligt sätt. • Leverera ad hoc-analyser till ekonomichef, VD och ledning för att ge beslutsstöd i strategiska frågor. • Aktivt bidra till att förbättra och effektivisera ekonomiprocesserna inom organisationen. Uppdragets syfte och förväntade resultat: Målet med uppdraget är att stärka ekonomistyrningen genom att utveckla och effektivisera budget- och prognosprocesserna, samt säkerställa en kontinuerlig månatlig uppföljning och avvikelseanalys. Uppdraget ska bidra till att både Controlling-enheten och den operativa verksamheten får en djupare förståelse för företagets ekonomiska läge. Vidare syftar uppdraget till att förbättra kvaliteten och framdriften i investeringsprocesserna och att påbörja implementeringen av ett nytt BI-system för att möjliggöra bättre beslutsstöd och analyskapacitet. Omfattning: Uppdraget förväntas omfatta 100 % av tiden under hela uppdragstiden. Det angivna omfånget är en kvalificerad uppskattning, vilket innebär att det faktiska behovet kan variera och både överstiga eller understiga det angivna omfånget. Skallkrav: • Minst fem års erfarenhet av controlling inom fastighetssektorn. • Praktisk erfarenhet av både affärscontrolling och projektcontrolling. • Erfarenhet av investeringskalkylering. • Erfarenhet av att driva utvecklingsprojekt, inklusive implementering av BI-system och processförbättringar. • Akademisk utbildning på högskole- eller universitetsnivå om minst tre år. • Flytande svenska, i tal och skrift. • Tillgänglig för start den 1:a april. Meriterande krav: Erfarenhet av fastighetsvärdering är ett plus. Tillträde och ansökan: Startdatum: 2025-04-01 Slutdatum: 2026-04-01 Sista ansökningsdagen: 2025-03-26 Distansarbete: 2 dagar per vecka Ort: Stockholm Kontaktperson: 0790 062 711 Urval och intervjuer sker löpande! Sway Sourcing är en innovativ rekryteringspartner som specialiserar sig på att matcha rätt talang med rätt företag – snabbt och effektivt. Vårt huvudfokus ligger inom Ekonomi, Administration, HR, Marknad och IT, men vi har även den breda expertis och flexibilitet som krävs för att leverera skräddarsydda rekryteringslösningar inom alla branscher. Trots att vi är en relativt ny aktör har vi redan byggt förtroende hos många av Sveriges största företag och arbetar både nationellt och internationellt. Med baser i Sverige och Spanien erbjuder vi en unik kombination av lokal expertis och global räckvidd. Vårt starka nätverk och djupa branschinsikter gör oss till en självklar partner för företag som vill ligga steget före i sin rekrytering.
Balco Group erbjuder innovativa, patenterade och energibesparande balkong- och fasadlösningar av hög kvalitet. Våra kundanpassade produkter bidrar till en ökad livskvalitet, trygghet och värdeökning för boenden i flerbostadshus. Balco kontrollerar, genom en effektiv försäljningsprocess, hela värdekedjan – från produktion till leverans. Balco grundades i Växjö 1987 och är idag marknadsledare i Norden och är verksam på ett flertal marknader i norra Europa. Balco Group, som består av ett antal bolag och varumärken, har ca 600 anställda och omsatte 1 418 MSEK under 2024. Sedan 2017 är vi noterade på Nasdaq Stockholm. Koncerncontroller Som Koncerncontroller på Balco Group kommer du att arbeta med koncernredovisning och moderbolagets redovisning samt upprättande av månads-, kvartals- och årsbokslut, med tillhörande rapportering. Du ansvarar löpande uppföljning av koncernens dotterbolag, underhåll och utveckling av koncernrapporteringssystemet (Aaro), budget och prognoser, likviditetsplanering, valutahantering, försäkringsfrågor samt ekonomirelaterade utredningar och analyser. Även kunskap av moms- och skattehantering är meriterande. I rollen ingår även att vara en del av avdelningens löpande förbättringsarbete och utveckla rutiner, processer och arbetssätt. I din roll är du en person med expertis inom området och du är van av att agera bollplank samt ge support i en dialog med dotterbolagens kollegor inom ekonomifunktionen. Rollen är placerad på vårt huvudkontor i Växjö, där ekonomiavdelningen totalt består av åtta personer, varav två arbetar med koncernen. Du rapporterar direkt till CFO för Balco Group AB. För att lyckas i rollen och på Balco är dina personliga egenskaper viktiga och något vi lägger stor vikt vid. Du kommer in i ett bolag med ett högt tempo och är skicklig på att balansera din positiva energi med god struktur och noggrannhet. Gällande utbildning ser vi gärna att du har en civilekonomexamen med redovisningsinriktning och kunskap om koncernredovisning. Rollen kräver en gedigen teoretisk och praktisk erfarenhet av ekonomiadministrativt arbete. Det är meriterande om du har arbetat några år i någon koncern eller på en revisionsbyrå. Dina excelkunskaper är mycket goda och du uttrycker dig väl i engelska både gällande tal och skrift. Det här är jobbet för dig som vill vara med på en expansiv resa där du kommer att få möjlighet att ta ett stort ansvar och arbeta med stimulerande arbetsuppgifter. Vi är ett företag som arbetar i en inspirerande miljö med hög kompetens med marknadens bästa produkter. Vi erbjuder en stabil arbetsplats med konkurrenskraftiga villkor och stora möjligheter för utveckling. Ansökan Frågor gällande tjänsterna besvaras av CFO Michael Grindborn på telefon 070-670 18 48 alternativt [email protected]. Sista ansökningsdag är 2025-04-02. Intervjuer och urval kommer att ske löpande under ansökningstiden. Välkommen med din ansökan!
Välj ett jobb för att visa detaljer
Visar 1 till 10 av 11 jobb